Szukaj

Informacje o Toyota Matrix

Lata produkcji: 2001 – 2014
Segment: VANy
Produkowany od roku 2002, model należący do segmentu C (niższa klasa średnia). Toyota Matrix to jeden z trzech modeli kompaktowych w ofercie Toyoty przeznaczonych na rynek amerykański i tylko na tym rynku jest oficjalnie dostępny. Auto zostało stworzone w rezultacie kooperacji Toyoty z firmą General Motors. Modelami bliźniaczymi Matrixa są Pontiac Vibe oraz dostępna w Japonii Toyota Voltz. Samochód produkowany jest w zakładach Toyoty w miejscowości Cambridge w Kanadzie. Aktualnie oferowana jest druga generacja auta. Toyoty Matrix nic nie łączy z modelem Hyundaia o takiej samej nazwie.
czytaj więcej

Toyota Matrix – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Toyota Matrix

Liczba ocen: 27
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Edi
Toyota Matrix I
Hatchback 1.8 i 16V 132KM 97kW
Posiadam już drugi taki samochód. Pierwszy 2003r. ze sporym przebiegiem 200k mil kupiłem za oceanem za grosze, bo potrzebowałem dojechać z punktu A do B, stukał, pukał, brał olej, ale jeździł. W USA ten samochód robi furorę, jak to mówią amerykanie "póki ma olej będzie jeździł". Zadbany egzemplarz potrafi kosztować nawet 6-8 tys. dolarów. W Polsce wydaje się być niedoceniony ponieważ można go kupić za kilka lub kilkanaście tysięcy. Warto zwrócić tutaj uwagę, że samochody z pierwszych lat produkcji (podobnie jak Toyota Celica) mogą mieć wadę w postaci nadmiernego zużycia oleju. W 2005 roku w wersji poliftowej została ona naprawiona. Samochód niezawodny, skrzynia automatyczna bezawaryjna, pojemny bagażnik, sportowy wygląd. Jeśli się pamięta o regularnej wymianie oleju w silniku i skrzyni, samochód ten spokojnie powinien zrobić przebieg ponad 300 tys. km. Spory procent tych samochód ma zatrzymany przebieg na zegarach 299.999 mil (ok. 500tys. km) i dalej mają się dobrze i jeżdżą. W Europie przy zainstalowanej instalacji gazowej należy pamiętać o regularnej regulacji zaworów.
4,7
~Mic
Toyota Matrix I
Hatchback 1.8 i 16V 132KM 97kW
Autko ma fajną stylistykę (bardziej mi sie podoba niż europejskie verso), wystarczające wyposażenie do komfortowej jazdy. Prowadzi sie śwetnie, każdy kilometr do czysta radość z jazdy oraz ekstra realaks. Z tego auta wysiada się nie czując zmęcznia po podróży. Wygodne fotele, automatyczna skrzynia biegów i dynamiczny silnik to główne atuty tego auta. Duży plus za przestronność w środku a jednocześnie zwartą bryłę na zewnątrz. Praktycznie bezobsługowa eksploatacja czyni auto bardzo przyjaznym dla użytkownika. W końcu to TOYOTA:)
4,1
~Bogdan
Toyota Matrix I
Hatchback 1.8 i 16V 189KM 139kW
Jestem bardzo zadowolony z tego zakupu .Wszyscy mi odradzali kupna w 2005 roku bo będzie problem z częściami. Wymieniłem tylko tarcze i chłodnice klimy . Podczas zakupu 2005 roku to dobrze wyposażony samochod i dobra jakość .
Średnie spalanie dla Toyota Matrix
7,3 – 9,7
l/100 km
10,5 – 10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Toyota Matrix I
Hatchback 1.8 i 16V 132KM 97kW
Nie zdecydowaliśmy się na założenie gazu ponieważ autko pali niewiele. Wydaje mi się, że automatyczna skrzynia biegów skutecznie się do tego przyczynia. Generalnie jeździ się w większości nie przekraczając 2000 obr/min. Spalanie średnie około 8l/100km. Owszem jak się chce poszaleć to łatwo osiągnąć 12l/100km. Przeglądy dostępne w sieci toyoty, z częściami nie ma problemu również (wystarczy podać nr VIN i sprowadzą każdą część). Duża dostepność uzywanych isprowadzanych części na rynku. Klocki przednie to koszr w granicach 140zl za kpl. Wymiana oleju w skrzyni biegów - koszt 120zł. Filtr powietrza oraz kabiny jakieś 80zł. Olej silnika niecałe 300zł. Świec jeszcze nie wymieniałem. Mimo, że to auto z USA nie odczułem tego w żaden sposób. W porównaniu do mojego poprzedniego auta którym była honda civic z 2002r uważam, że eksploatacja jest nieco tańsza, a pojazd nie miał żadnej awarii przez 4 lata eksploatacji !!! W życiu nie miałem tańszego auta w eksploatacji. Ubezpieczam w Alianz Direct w pakiecie OC i AC za jakies 1200zl na rok!!! W PZU było prawie 2500zł.
12,0
Toyota Matrix I
Hatchback 1.8 i 16V 132KM 97kW
Auto dziwne, raz pali ladnie raz kiepsko... Na poczatku po zalozeniu gazu 9L na autostradzie przy 130 km/h, wiec nawet ladnie. Teraz nawet przy bardzo oszczednej jezdzie na trasie nie potrafie zejsc ponizej 12... W wakacje przy lekko ciezszej nodze potrafil w trybie mieszanym (mam 15 km do miasta) wiec uznaje to za tryb mieszany) potrafil zjesc mi 15-16 litrow na 100km wiec bardzo duzo! Teraz jezdze oszczednie i pali 12 litrow. Raczej nie oszczedne...
9,3
Toyota Matrix I
Hatchback 1.8 i 16V 132KM 97kW
Zużycie paliwa 10/8 l/100km.Dotychczas wymieniałem tylko olej/Mobil 1/ i filtry.Możecie się dziwić,ale jeszcze nie wymieniałem klocków,chociaż to wersja automatyczna.Ostatnio /od roku/zainstalowałem gaz i żałuję,że tak póżno
Toyota Matrix