Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 II 2.0 i 16V 150KM 110kW 2000-2005

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
W roku 2000 pokazano drugą generację Toyoty RAV4. Stylistycznie model dogłębnie zmodernizowano. Mimo że rozmiary auta zostały nieco zwiększone, to tak jego sylwetka, jak i wnętrze stały się znacznie atrakcyjniejsze. Pozwoliło to na zachowanie ugruntowanej pozycji na rynku. Tak jak w przypadku poprzednika, również Toyota RAV4 drugiej generacji powstała na płycie podłogowej Toyoty Corolli. Auto przeszło nieznaczny facelifting w roku 2004, natomiast w roku 2006 zostało zastąpione modelem trzeciej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 192 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Widoczność + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Dominik
Toyota RAV4 II
MPV 2.0 i 16V 150KM 110kW
Samochód dobrze nadaje się w delikatny teren, jest też świetnym wyborem na zimę i do miasta - można "od strzału" wjechać na niemal każde miejsce parkingowe. Na drodze ze śniegiem ma tendencję do lekkiej nadsterowności, z racji niedużej długości. Spalanie oscyluje w okolicy 10l/100km w cyklu mieszanym, jeśli ktoś jeździ tylko po mieście to musi się liczyć z liczbami typu 11-12l/100km. Średnie spalanie w trasie powyżej 100 km można obniżyć nawet do poziomu 7-8l/100km. Minusem jest mały bagażnik, jest to raczej samochód dla dwóch, ewentualnie trzech osób. Samochód robi się głośny w okolicach 100-120km/h. Automatycznie dołączany napęd na 4 koła jest wygodniejszy w użytkowaniu niż dołączany ręcznie. Powiedziałbym że jest to samochód dla osoby młodej, daje radość z jazdy, jest wygodny i niezawodny.
5,0
~Paragon
Toyota RAV4 II
MPV 2.0 i 16V 150KM 110kW
Auto jak dla mnie przy wzroscie 194cm rewelacja. Posiadam wersje 3 drzwowa. Auto zaliczany do suv, po miescie poruszanie jest bez problemowe jak i parkowanie. Jestem z auta zadowolony przejechalem prawie 50tys km wymienilem tylnie amortyzatory i sprezyny ktore znajdowaly sie od nowosci. Nie rozumiem ktorzy kupuja ravke i nazekaja pozniej tutaj we wpisach na rozne bzdety co psuja opinie tego auta. Spojscie w statestyki czym toyota starsza tym bardziej jest bez awaryjna. Polecam dla nie dowiarkow a zwlaszcza pierwsze jazdy w lekkim terenie na odpowiednich oponach daje rade i to z niezla adrenalina. Poprostu maly wariat. Nie rozumiem jak byly czy obecni posiadacze Rav4 opisuja bzdety ze im cos tam skrzypi a stuka a za gosny silni a to skrzynia nie tak sie przerzuca. To po jasna cholere kupujecie takie auto to kupcie sobie hammera albo cos innego ale zapewne tez byscie biadowali. Tylko zanizyliscie statystyki tak udanej toyoty rav4 ale zanim kupilem to i tak mialem wasze opinie w ***** bo polaczek zawsze bedzie nazekal. Przesiadajac sie z auta osobowego alfa 166 nie zaluje ani sekundy to moj pierwszy suv i zawsze bedzie suv.
3,5
~zaqwsx
Toyota RAV4 II
MPV 2.0 i 16V 150KM 110kW
Toyota przereklamowana, bardzo droga w zakupie, bardzo droga w naprawach, wcale nie taka bezawaryjna. Minusy: - słaba elektryka- problemy z klima, wyświetlaczem radio- komputer - problem z katalizatorem- norma w toyotach- wymiana na oryginalny (tylko taki daje rade) ok. 4000tys. - spalanie przy spokojnej jeździe w koło komina to 11-12 litrów - brak szóstego biegu, silnik powyżej setki wyje - słabe wyciszenie a właściwie jego brak - tapicerka bez polotu ale w końcu to w sumie tanie autko - bardzo twarde zawieszenie - bardzo drogie części - bardzo twarde sprzęgło Teraz trochę plusów: - O urodzie się nie mówi ale wersja 3 drzwiowa jest bardzo ładna - bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne - niezwykle szczelny układ napędowy, zero jakichkolwiek wycieków - dosyc pewne prowadzenie - trwała tapicerka - bardzo przemyślane, przestronne wnętrze, w 3 drzwiowej wersji 4 osoby mają ful miejsca, jedynie mały bagażnik Podsumowując gdyby było lepiej wyciszone, mniej awaryjne, szczególnie elektryka no i trochę mniej paliło to byłby to świetny samochodzik. Ale w tym segmencie niestety z innymi modelami jest chyba jeszcze gorzej. Wersja trzy drzwiowa świetna dla 3-4 osób szczególnie do miasta- świetna widocznośc i zwrotnośc- wręcz powalająca.
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 II 2.0 i 16V 150KM 110kW 2000-2005
10,0
l/100 km
11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,2
Toyota RAV4 II
MPV 2.0 i 16V 150KM 110kW
Kategorie obok są bez sensu. Realne spalanie po warszawie to moim przypadku 11-12 litrów w zależności od pory roku. Ravka była używana tylko do miasta więc nawet nie wiem ile pali w mieście... Na siekierkowskim przy 170 komuter pokazywał 16 litrów.. :D Ogólnie auto w moich rękach było 9 lat i prócz paliwa oleju i klocków nie dotykałem dosłownie nic... Aha, jeszcze żarówki wymieniałem :) Awaryjność ZEROWA a frajda z jazdy w zimę niesamowita.. Żonka zaliczała każdy krawężnik, a ja robiłem kulig po lesie na 10 sanek :) ravka wjechała wszędzie i z kazdego miejsca tez wyjechała!
10,4
Toyota RAV4 II
MPV 2.0 i 16V 150KM 110kW
Od momentu rejestrowania tankowań autem przejechałem 8850km. Jazda 50% miasto (Kraków), 20% autostrada, 30% krajówki. Po mieście i przy prędkościach autostradowych spalanie nawet 12,5L. Mniej pali jeżdząć z prędkościami do 90-110km/h - wtedy ok. 10L. Jadąc 80 da się zejść do 8.8L. Duża gabaryte - duże opory powietrza.
9,8
Toyota RAV4 II
MPV 2.0 i 16V 150KM 110kW
Na trasach powyżej 100 km w niezabudowanym można bez problemu zejść ze średnią w okolice 8 litrów, w mieście (zwłaszcza zimą) auto ma duży apetyt, momentami do 12l/100km. Auto jest świetne na zimę, za wyjątkiem tego że 3-drzwiowa wersja jest dość krótka i lubi się ślizgać - ale to można czasami zaliczyć na plus. Jeśli ktoś nie bierze samochodu w ostrzejszy teren to nie ma co się bać o zakopanie.

Usterki Toyota RAV4 II

Liczba wpisów: 26
Buczenie przy hamowaniu . Pomocy
  • Toyota RAV4 II 2.0 16V D-4D 116KM 85kW 2002-2006
  • silnik
  • 262 tys. km
Podczas hamowania silnik zaczyna wydawac jakies dziwne dzwieki , jakby tarciegrubego metalu i buczenie ,juz tlumacze dlaczego dzwiek wydobywa sie z silnik . Twierdza tak po przeprowadzonym tescie na parkinu , poprosilem zone aby wsiadla rozpedzila sie i przyhomowala zeby mogl uslyszec z kad wydobywa sie dzwiek ( z ktorego kola bo myslalem ze to klocki badz tarcza wydaja taki dziwiek )i od strony dworu nic nie slychac zadnego dziwieku bylem w szoku bo sprawa wydawala sie byc latwa do zdiagnozowania , wiec wsiadlem i powtorzylismy test i dzwiek wydobywa sie ze strony silnika . Plyn hamulcowy ok , klocki i tarcze wymieniane rok temu ale wykluczylem ta diagnoze i nie wiem co to moze byc czy to pompa hamulcowa ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
nie wracający pedał sprzęgła
  • Toyota RAV4 II 2.0 16V D-4D 116KM 85kW 2002-2006
  • układ hamulcowy
Wyciek płynu chamulcowego powoduje nie wysprzęglanie biegów nie można biegu załączyć ani wyłączyć a sprzęgło blokuje się w momencie wciśnięcia pedału, nawet ręczne cofnięcie pedała sprzęgła nic nie daje. przyczyną jest wyciek płynu chamulcowego z elementu znajdujacego się przed silnikiem a chłodnicą, przypomina aluminiową płytke o wymiarach 5/5 z wypustką owalną w kształcie litery T . Niestety nie wiem jak ten element sie nazywa ani nie wiem jak to naprawić czy może należy to wymienić. Dzięki prosze o porade jeśli to nie sprawi większego problemu.
Problem rozwiązany
1 komentarz
spadają obroty i gaśnie
  • Toyota RAV4 II 1.8 VVTi 125KM 92kW 2000-2006
  • instalacja elektryczna
Witam! Bardzo proszę o pomoc, wymieniano zawór mojej Toyotce i zrobiono regeneracje głowicy (chyba tak to się nazywa), zawór wymieniono ale teraz samochód gaśnie jak np. dojeżdżam do świateł, zwalniam i auto gaśnie, prawie za każdym razem ale nie zawsze. Gaśnie gdy spadają obroty, nie zależnie czy jest zimny czy ciepły. Pojawił się też problem z włączaniem radia ale nie wiem czy to ma związek (na wszelki wypadek piszę ale nie wiem czy to się łączy). Bardzo proszę o jakąś pomoc, podpowiedz. Będę bardzo wdzięczna bo już nie wiem co robić. Może znacie kogoś w Lublinie kto może mi pomóc? pozdrawiam :) Niestety nie mam pojęcia :( Błąd jaki wyskakuje diagnoście to coś co nazwał "problem z zaworem OCV" tak mi powiedział, niestety nie znam się na tym i nie wiem co to znaczy i czy to właśnie może być przyczyną usterki i tego gaśnięcia auta...
Oczekuje na rozwiązanie
5 komentarzy
Toyota RAV4 II