Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 III MPV 2.4 i 16V VVT-i 170KM 125kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Już najmniejszy, 2-litrowy motor benzynowy całkiem dobrze napędza auto. Wiadomo, terenówka z ponad 150KM pod maską nie ma za wiele wspólnego z wysokim tętnem, ale jeśli w grę wchodzi cena, to nie warto takiej wersji skreślać – nieco ponad 10 sekund do 100km/h wystarczy nawet na trasie. Coś mocniejszego oczywiście też się znajdzie. 2.4l 170KM jest najlepszym wyborem w tym aucie – pozwala wyprzedzać bez strachu o własne życie nawet do 120km/h, szybciej i tak nie ma gdzie jeździć. Flagowy motor ma ponad 260KM i 3.0l pojemności – dla rozrzutnych w sam raz. Jeśli chodzi o diesla – RAV4 można dostać z motorem 2.2-litrowym o mocach od 136, poprzez 150, a kończąc na 180KM. Ten pierwszy jest trochę za słaby, ale wersje co najmniej 150-konne sprawdzą się już dużo lepiej w praktycznie każdych warunkach. Nie trzeba dodawać, że najlepiej kupić tą najmocniejszą, ale to już inna półka cenowa.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2362 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 224 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~killer
Toyota RAV4 III
MPV 2.4 i 16V VVT-i 170KM 125kW
RAV-kę kupiłem w USA. NA rynku amerykańskim są dwie wersje silnikowe: 2.4 i 3.5 benzyna. Kupiłem 2.4 ponieważ jest na tyle ekonomiczny, że nie zdecyduję się na instalację gazową LPG. Ravka jest moim pierwszym samochodem z automatyczną skrzynia biegów. Wcześniej jeździłem sporadycznie automatem (Passat 92 rok) i Hyundai EXcel też w latach 90-tych. Tamtymi automatami jeździło mi sie kiepsko, i obawiałem się trochę jak będzie z RAVką. Jednak okazało się, że współczesne automaty pracują zupełnie inaczej. Skrzynia w RAVce zaskoczyła mnie pozytywnie. Zmiana biegów jest niezauważalna. Jezdzi się nim jakby wyczuwał czy mam ochotę na jazdę spokojną, czy szybszą. Jedynie dla osób o zacięciu BARDZO BARDZO sportowym raczej się nie nadaje, ale wtedy to i samochód powinien byc inny. Silnik pasuje do gabarytów samochodu. Jesta na tyle mocny, że wystarczy do dynamicznej i bezpiecznej jazdy. Z moich obserwacji wynika, że w trasie nawet przy spokojnej (ale nie ślimaczej) jeździe nie można zejśc poniżej 8.5 litra. W mieście latem około 11 zimą 12.5 litra. Jak na gabaryty saamochodu wynik raczej dobry. Liczyłem, się z takim spalaniem i nie zakładam LPG. Z dotychczasowych doświadczeń wszystkich moich znajomych mających LPG wynika, że to co zaoszczedzili na paliwie to wydali na naprawy silnika. Jeśli chodzi o ilosc miejsca w samochodzie to daję dużo plusów. Przednie siedzenia są bardzo szerokie i masywne. Siedzi się w nich wygodnie. Wersja amerykańska jest dłuższa od europejskiej o około 30 cm. Miejsca z tyłu jest pod dostatkiem. Przestosowana jest do montażu trzeciego rzędu sziedzeń. Tylna kanapa jest przesuwana. Przy odsuniętej na max kanapie do tyłu, miejsca na nogi jest tyle, że prawie można je wyprostowac. Nawet przy tak odsuniętej kanapie bagażnik jest ogromny, a w dodatku dużo miejsca jest w drugim bagażniku pod podłogą. Dla zwolennikków LPG jest to idealne miejsce do montażu zbiornika. Pod podłogą bagażnika wcale go nie widac. Olbrzymi schowek w podłokietniku i dwa schowki z przodu przed pasażerem. W prosty sposób składa się oparcie siedzeń tylnych- praktycznie jędną ręką i trwa 1 sekundę. Obawiałem się , że ze względu na znaczną wysokośc samochodu będzie on mało stabilny w zakrętach i będzie się przechylac. Jednak prowadzi się jak dobry kompakt. Pewnie i przewidywalnie jak po sznurku. Byc może dużo daje cały system "wspomagaczy" takich jak ESP, ASR itd.... no i oczywiście napęd na cztery koła. W normalnej jeździe po szosie prawie cała moc napędza koła przednie. Przy przyśpieszaniu, lub na śliskiej nawierzchni dołączane są smoczynnie koła tylne w zależności od uślizgu przednich. W trochę cięższym terenie można na stałe zblokowac obie osie. Nie jest to samochód terenowy, ale radzi sobie w takich warunkach, gdzie zwykła osobówka wymięka . Dla mnie jest to połączenie w sam raz, bo i tak w większości jeżdżę po utwardzonych drogach. Super na zimę. Szkoda, że nie można wyłączyc tych wszystkich systemów wspomagania jazdy, bo o zrobieniu pirueta na ręcznym w miejscu to można zapomniec. To co mnie irytuje w mojej RAVce to że nie można zmienic wyswietlanej temperatury na stopnie celsjusza (jest w Fahrenheitach) i wyświetlanie przebiegu w milach. Można się przyzwyczaic ale lepiej gdyby było po europejsku. No i amerykańskie radia mają tylko nieparzyste fale. Za to bardzo dobra jakośc nagłośnienia.
4,4
~mkiwala@o2.pl
Toyota RAV4 III
MPV 2.4 i 16V VVT-i 170KM 125kW
Porównując ją do konkurencji w tym segmencie (CR-V, Outlander) Rav4 wypada dość dobrze choć nie doskonale. Chętnie widziałbym przynajmniej 5 biegową automatyczną skrzynię biegów lub przynajmniej możliwość ręcznej redukcji biegów, no i mogłaby być mniej kanciasta na zewnątrz.W sumie kupno nowego auta z salonu w 2007 r. i przesłanie go do polski + opłaty wyniosło mnie niecałe 60 tys. zł. Ciekawe jakie auto z tej klasy (i jak stare) mógłbym kupić za tą cenę w polsce. Niestety zakup wersji europejskiej, prócz posiadania gwarancji w ASO, nie ma żadnych korzyści - przepłaca się ponad dwukrotnie za takie samo auto, produkowane w tej samej fabryce toyoty w japonii, i jest się zmuszonym do przepłacania za przeglądy na których nie robi się nic co nie mógłby zrobić najgłupszy mechanik.
4,9
~BDSawicki
Toyota RAV4 III
MPV 2.4 i 16V VVT-i 170KM 125kW
Świetna mała terenówka, na drodze prowadzi się bardzo dobrze i stabilnie + świetnie przyspiesza, zintegrowany system aktywnej kontroli jazdy zapewnia duże poczucie bezpieczeństwa szczególnie zimą lub w czasie deszczu, doskonała widoczność na drodze. Bardzo pomysłowe rozwiązanie z przesuwaną tylną kanapą i dodatkowym 80 litrowym schowkiem pod podłogą bagażnika (mieści składane łóżeczko dziecięce). Z minusów: mógłby być trochę większy ;-) no i szkoda, że nawet w opcji nie ma xenonów. Ale generalnie bardzo fajne auto.
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 III MPV 2.4 i 16V VVT-i 170KM 125kW 2007-2010
10,7
l/100 km
13,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,3
Toyota RAV4 III
MPV 2.4 i 16V VVT-i 170KM 125kW
toyota rav4 "long", 2.4 benzyna, wersja usa, rocznik 2006. spalanie wyznaczylem nie przez komputer samochodu (bo ten klamie) a tankujac do pelna, jadac i znowu tankujac do pelna. moim zdaniem wynik 12,5 jest najlepszym na jaki mozna liczyc i to tylko wtedy jesli sie nie uzywa pedalu gazu. jazda na krotkich odcinkach w miescie to 15,5, jazda na autostradzie z predkoscia 170-190 km/h to 14,5 litra. i sa to dane z lata, w zimie jest raczej gorzej niz lepiej. nie wierze w inne wyniki - auto o masie 1,7 tony, 170 KM, silnik 2.4 litra po prostu tyle wymaga, jesli ktos pisze cos innego (mniej) to jest to myslenie zyczeniowe.
10,3
Toyota RAV4 III
MPV 2.4 i 16V VVT-i 170KM 125kW
Jeśli ktoś pisze, że niemały w końcu samochód z niemałym silnikiem (2,4 benzyna) , automatyczną skrzynią biegów , klimatyzacją spala mu w mieście 8 litrów, a w trasie 7 to albo nie umie liczyc, albo ma uszkodzony licznik.
9,7
Toyota RAV4 III
MPV 2.4 i 16V VVT-i 170KM 125kW
Pali tyle ile powinien przy takiej pojemności. Jak komuś przeszkadza spalanie zawsze może kupić sobie coś mniejszego np. tico albo matiza, albo inną lodówkofalówkę z serii daewoo. Ceny przeglądów i napraw na razie nie odczułem (odpukać) wymieniam jedynie olej i filtry w odpowiednim czasie. A tak w ogóle ASO Toyoty w Polsce to wielka pomyłka (wygórowane ceny, niska jakość, nieskuteczność w zdiagnozowaniu problemów).
Toyota RAV4 III MPV