Szukaj

Gaśnie po rozruchu.
Citroen Berlingo I 1.9 D 70KM 51kW 1998-2011

  • Autor: marek
  • Kategoria: układ wtryskowy
Po uruchomieniu silnika (zimnego) pierwszy rozruch z rana zapala po podgrzaniu świec żarowych po chwili gaśnie. Za drugim razem nie zapali, nie ma szans. Po podpompowaniu pompą do odpowietrzania pali od razu. Żaden mechanik nie potrafi mi nic powiedzieć na ten temat. Może ktoś z Państwa potrafi coś mądrego powiedzieć na ten temat lub miał taki przypadek. Rocznik 2002 silnik 19D.

Komentarze

Witam
Mam podobny problem 1,9d 2005 rok
Zawsze odpala od strzała, pięknie chodzi, ale tylko przez 3-4 sekundy po chwili wyskakuje czek i słuchać dźwięk czeka i samochód od razu gaśnie, bez względu czy stoi na obrotach równych czy mu gazuje w tym momencie. Pompowanie w tym momencie papak ręczna nic nie zmienia. Proszę o pomoc
Odpowiedz
Problemem jest to że paliwo spływa z podstawy filtra, auto odpala, i zaraz się układ zapowietrza. Najprościej przed wymianą czegokolwiek na ślepo, założyć zaworek zwrotny PRZED obudową filtra (na zasileniu). Jeżeli problem dalej występuje i nie ma żadnych wycieków/oczywistych nieszczelności na wężach lub na pompie to zakładamy zaworek zwrotny ale ZA obudową filtra (na tym krótkim wężyku co idzie do pompy. Wierzcie lub nie ale to pomaga:) Dlaczego? sam do końca nie wiem. Ale uważam, że w układzie powstaje lekkie podciśnienie i pompa (po tylu latach już dosyć zużyta) zasysa powietrze z zewnątrz i w ten sposób się zapowietrza. Odcięcie zaworkiem zaraz za pompą powoduje że nie ma ona gdzie wepchnąć tego powietrza. Taką mam teorię:) W każdym razie, ja próbowałem wszystkiego, łącznie z wymianą praktycznie każdego elementu w układzie zasilania gnojowicą zwaną na stacjach paliwowych "ON". Pomógł zaworek na tym wężyku. Powodzenia.
Odpowiedz
mam to samo,jakby nie było trzeba szukać nieszczelności w układzie paliwowym,ja znalazłem przy wylocie z filtra,rurka była pęknięta z kopułki obudowy paliwa,jutro wymieniam obudowę to napiszę czy pomogło
Odpowiedz
Wiatam! Mam ten sam problem z berlingo 1.9D 2002 jak stoi na dworze jakieś 5-6 godzin to odpali i po sekundzie zgaśnie, ale jak stoi w ciepłym garażu to wszystko jest ok. Co to może być ten zaworek obok filtra? gdzie on jest z której strony i jak wygląda???
Odpowiedz
podobny problem miałem z jumperem.Pomogła wymiana przewodów paliwowych ,od zbiornika aż do pompy wtryskowej i problemy z zapalaniem po kilku godzinnym postoju przeszły do historii
Odpowiedz
andrzej222
obok filtra paliwa jest taki jakby zaworek i on prawdopodomnie puszcza powietrze na uszczelce umnie tak było wiec rozebrałem go i posmarowałem silikonem do uszczelek i mam spokuj
Odpowiedz
ja właśnie rozwiązałem problem. Napompowałem pompką paliwo na maksa i znalazłem nieszczelność. Była przy obudowie filtra paliwa z tyłu więc wcześniej jej nie zauważyłem. Zasylikonowałem i jest ok. Odpala nie gaśnie. Pozdrawiam
Odpowiedz
Ostatnio wymienili mi w serwisie citroena pąpke ze wspomnianym zaworkiem ale to nic nie pomogło. W tym tygodniu auto znów jest na diagnozie i jak tylko coś wynajdą to dam znać. Pozdrawiam
Odpowiedz
miałem podobny problem...wielu mechanikow nie potrafiło sobie z tym poradzic...wymieniali i filtr paliwa i pompke itd. jednak nic nie pomoglo..zycze powodzenia
Odpowiedz
Citroen Berlingo I