Szukaj

Klekoczący silnik powyżej 2.300 obrotów
Ford C-MAX I 1.8 Duratec 125KM 92kW 2003-2010

  • Autor: luckas
  • Kategoria: silnik
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 185 tys. km
Przy spokojnej jeździe np. autostrada, pojawia się ciągle klekotanie (przy najmniejszym oporze silnika). Gdy hamuję silnikiem bądź przyspieszam, wszystko jet ok.
Byłem o kilku mechaników, którzy powiedzieli, że to wina rozrządu (rozciągnięty łańcuch), natomiast jeden z nich powiedział coś, czego żaden nie zrobił. Po pierwsze sprawdził poziom oleju (było trochę za mało), następnie wziął stetoskop z stwierdził, że to pierwszy cylinder hałasuje. Dolał oleju i klekotanie ucichło (nie całkiem).
Ze wzgl. na fakt, że motor 1.8 wypija olej, zaproponował wymianę oleju na gęstszy. Jutro wymiana - zobaczymy.

Komentarze

Wszystkie usterki związane są z nieszczelnością głowicy. Najpierw bierze olej 1 l na 1000 a później wylatuje z rury niebieski dym i klekocze coraz głośniej. To są nieszczelne zawory i wytarte panewki korbowodowe. Żadnymi specyfikami tego się nie naprawi szkoda pieniędzy tylko remont silnika. Im szybciej tym mniej pieniędzy wydacie na oleje. Pamiętajcie żeby kupić nowy smok przy pompie bo opiłki z panewkę tam się zatrzymują. Koszt smoka 200 zł i osobno uszczelka tylko przez ASO. Koszty części i robocizny głowicy ok 4 tys. Mechanik to osobna kwestia . Niestety wszystkie silniki 1.8 125 km qqdb maja ta przypadłość.
Odpowiedz
podepnę się z własnymi doświadczeniami.
Klekotanie popychaczy.
Auto sprowadzone z Niemiec: 230.000 km (kręcony, ale nie wiem ile) brało sporo, powyżej 1l/1000. nieszczelne uszczelki na zaworach. Po wymianie nic nie ubywało, więc po roku zmiana z 10W40 na 5W40 i po kolejnym roku 0W40.
Wciąż nie ubywa, a kultura pracy silnika przyjemniejsza i łatwiej odpala w zimie. Dziś ma +66.000 km.
Nie polecam żadnych zagęszczaczy. To doraźne rozwiązanie i nie ma pewności że nie przyśpieszą zużycia silnika.
Skoro producent zaleca to trzeba lać wg zaleceń.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
Jeśli chodzi o klekotanie przy lekkim obciążeniu, podczas dodawaniu gazu to mi pomogło czyszczenie map sensora i zmiana paliwa na verwe 98. Od tego czasu silnik ani razu nie zaklekotał.
Mam natomiast czasami problem ze spadającymi obrotami przy dojeżdżaniu do skrzyżowań itp. oraz z dość sporym spalaniem. W mieście oscyluje w granicach 12-13 l/100km przy dość spokojnej jeździe.
Odpowiedz
Mi spija powyżej litra na 1000km . Silnik się zużył.. pierścienie przepuszczają olej który dostaje się do układu wraz z paliwem i jest spalany. Wsadź palec rurę wydechowa i zobacz ile masz sadzy w niej
To pozostałości po spalonym oleju.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Ford C-MAX I 1.8 Duratec 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
7,9
l/100km
11,0
l/100km
11,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford C-MAX I