Szukaj

olej silnikowy
Mazda 6 III Kombi 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW od 2012

  • Autor: Konieczny Robert
  • Kategoria: silnik
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 240 tys. km
Podczas szybkiej jazdy,chamowaniu i przyspieszaniu (od 130 do 180 km/h) na autostradzie,zapaliła się czerwona kontrolka i czerwona informacja o problemach z olejem.Zapalił się również czek.Auto zaczeło słabnąć.Po zatrzymaniu i chwili postoju,sprawdzilem stan oleju i płynu chłodzącego.Stan oleju i płynu był w normie.Po 10-ciu minutach odpaliłem silnik.Informacja o problemach z olejem (czerwona) znikneła,lecz czek świecił się nadal z pomarańczową inormacją o serwisie.Kontynuowałem jezde dalej,najpierw do okolo120km/h, potem szybciej do 160 km/h.Przejechałem około 160 kilometrów.Zatrzymałem się na około jedną godzine.Po odpaleniu silnika, nie pojawiła się już żadna informacja.Czek również się nie zaświecił.Taka sytuacja pojawiła się pierwszy raz,a auto mam od nowości,tj. od 2013 roku.

Komentarze

Mnie w salonie przy odbiorze auta powiedzieli że pod maskę się nie zagląda.
Bo to mazda i ma najtrwalsze silniki. Olej sprawdzam regularnie, wbrew zaleceniom Mazdy.
A pani Joannie bym radził wymienić olej w najbliższej stacji obsługi pojazdów. cena oleju 150zł + filtr 50zł +usługa 100zł.
Odpowiedz
A problemem może być Dpf , nie wypalony powoduje że paliwo może dostać się do oleju. Znany problem w dislach mazdy na forum
Odpowiedz
Mam dokładnie tą samą sytuację, po tel do serwisu, kosmicznej cenie za lawetę okazało się że paliwo dostaje się do oleju, kontrolki zgasly, ale oleju jest ponad maximum, serwis wycenia naprawę na okolo 4 tyś zł, mam 1000 km do domu i nie wiem czy ryzykować i jechać czy nie...
Odpowiedz
Nie masz ubezpieczenia takie auto masz a ubezpieczenia za lawete nie?
Odpowiedz
Jakie auto? Przeciez to zwykly samochod , japonski passat
Odpowiedz
No teraz to zabłysnąłeś …
Odpowiedz
Mazda 6 III Kombi