Szukaj

Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013

  • Autor: zalamany
  • Kategoria: układ kierowniczy
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował.
Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę.
Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?

Komentarze

Witam mam podobny problem co kolega w pierwszym poście napisal ,mam skode 2.0 TDI ,4×4 ,przy gwałtownym ruszaniu ciągnie na prawo zbieznośc ustawiona z kątami i wszystkie ect. Tuleja prawy wachacz wymieniona i dalej to samo
Odpowiedz
Trzeba sprawdzić na hamowni symetrię momentów. Wpływ na kierowanie jest spory bo nawet różnice w masie bezwładności osi krótkiej i długiej równoważy się ciężarkiem.
Odpowiedz
Najczęściej to tylne tuleje przednich wahaczy. Nawet jeśli wyglądają na dobre to guma z jakiej są zrobione może być już sparciała. Przy mocniejszych jednostkach warto też pomyśleć o odpowiedniku poliuretanowym. Są twardości o zbliżonej charakterystyce do oryginalnych tulei. Druga przyczyna to poduszki zawieszenia silnika lub skrzyni biegów. Koniecznie należy je sprawdzić i tu podobnie, mimo że na oko wyglądają dobrze to mogą być uszkodzone. Niejednokrotnie wewnątrz gumowej tulei znajduje się kropla oleju która stanowi niejako odbojnik ciśnieniowy. Wystarczy że tego oleju braknie i już tuleja przemieszcza się w znacznie większym stopniu niż oryginalnie zakładano.
Odpowiedz
Mam to samo. VW Passat B8 1.8 TSI 180KM / 350NM. Auto jedzie idealni prosto na luzie, przy hamowaniu silnikiem czy ostrym hamowaniu [ 0 - 200km/h ]. Ale podczas przyśpieszania [ gaz mniej lub bardziej wciśnięty, duży moment na koła] auto ściąga w prawo przy braku rąk na kierownicy. Muszę trzymać ręce na kierownicy lub kontrować w lewo, gdy ostro przyśpieszam. Przy ruszaniu na 1-szym biegu kierownica przekręca się w prawo. Wygląda na to, że przednie koła otrzymują różny moment ze skrzyni biegów. Geometra jest poprawna. W ASO powiedzieli, że tak ma być. Dziwna sprawa.
Odpowiedz
Problem dalej nie jest rozwiązany. Wymieniłem zwrotnicę. Byłem u znajomego, gdzie ustawili mi całe zawieszenie od nowa. Zmieniałem koła. Dalej nic. Objaw jest identyczny jak kolega Rafal napisał. Gadanie, że TTTM jest ignorancją ze strony serwisu. Jeździłem różnymi autami w tym takim samym jak mój i problem tam nie występuje.
Odpowiedz
Objawy mechanizmu różnicowego, wybity swożeń, uszkodzona końcówka drążka, przypieczone łożysko.,przyczyn może być wiele.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia II Kombi Facelifting