Szukaj

Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003

  • Autor: paweł_piwnicki
  • Kategoria: układ chłodzenia
Witam!
Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003.
Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku.
Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję?
P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.

Komentarze

Wszystko w porządku tylko montaż pompy wody zapewne niechlujny? Sam nie dojdziesz - jedź do lepszego mechaniola.
Odpowiedz
Przewaznie trzeba dobrze obejrzec krociec plynu chlodzacego, bo uszczelki tam czesto przepuszczaja. U mnie byl ten sam problem
Odpowiedz
Płyn chłodniczy w Golfach to zagadka, przede wszystkim musisz zbadać skąd wycieka, u mnie w Golfie widoczne były plamy obok głowicy, po zalaniu woda(mniejsza gęstość). Okazało się że uszczelka w króćcu była... W sumie już jej nie było... ;) Pamiętaj tylko o dwóch rzeczach, jak już zalejesz woda, będziesz musiał ją wymienić przed mrozami na płyn chłodniczy, a druga sprawa - nigdy nie kombinuj odkrecac układu chłodniczego na gorącym/letnim silniku, w przewodach jest dość duże ciśnienie i wiadomo jak to się może skonczyc. ;) Powodzenia, pisz gdybyś potrzebował jeszcze pomocy.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,9
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf IV Hatchback