Szukaj

Informacje o Volkswagen Bora Sedan 2.0 115KM 85kW 1998-2005

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1998-2005. Bora zadebiutował w Europie de facto jako czwarta generacja VW Jetta (w USA sprzedawany był pod starą nazwą). Nazwa modelu jest zgodna z „atmosferyczną” nomenklaturą marki i oznacza chłodny wiatr znad Adriatyku. Pod względem technicznym i stylistycznym samochód był spokrewniony z Passatem i Golfem. Choć z europejskiego rynku zniknął w 2005 roku, do dziś, po modernizacji sprzedawany jest m. in. w obu Amerykach, a także w Chinach, pod nazwą City Jetta lub Bora Classic.
czytaj więcej
Produkowany od 1998 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,8
~Martyna
Volkswagen Bora
Sedan 2.0 115KM 85kW
Spotkałam się z opinią, że VW Bora to samochód nie warty swojej ceny- nie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Jest autem ciekawszym niż Passat bo też jest mniej dostępny. Samochody VW Bora bardzo często kupowane były przez ludzi statecznych , a więc można liczyć, iż kupując to auto na rynku wtórnym będzie naprawdę w dobrym stanie technicznym, nie będzie autem po tzw. przejściach:) . Swoja Borą jeżdżę od roku i jedyne co dotychczas uniemożliwiło mi jazdę to elektronika , a dokładnie immobilizer. Potrafi odpalić ,dojechać do pkt. A , a później nie potrafi \"rozczytać\" własnego klucza :( ... ale nie ma rzeczy, których nie można naprawić. To tyle bo jak na 10 -letnie autko z dość uczciwym przebiegiem ten jeden jej minus jest mało widoczny:) . Wspaniałe auto.
3,6
~Wojtek
Volkswagen Bora
Sedan 2.0 115KM 85kW
Mam limitowaną wersję z pełną opcją wyposażenia. Samochód na początku był bardzo zrywny, jednak po trzech latach i 50.00 km zwaliły się wtryskiwacze paliwa koszt 1600 pln za 4 szt. podobno od złego paliwa. Wymieniałem już chłodnice bo ciekła i drążek prawego koła. Teraz zaczyna mi stukać prawy przegób. Generalnie samochód jest dobry, troche mało miejsca z tyłu. Podoba mi się niemiecki kształ deski i całość zaprojektopwania wnętrza. Lubie proste, eleganckie kształty. Moja bora jest fabrycznie obniżona, dlatego często czaepiam przednim zdeżakiem o krawężniki przy parkowaniu i progi zwalniające. Szkoda, że ten model 2.0 tyle pali :) Elektryka nie sprawiła mi jeszcze problemu. Nie tankujcie w statoilu, bo te paliwo zepsuło mi silnik... !!
4,4
~TheXArczi
Volkswagen Bora
Sedan 2.0 115KM 85kW
Samochód niepozorny i nierzucający się w oczy jakich pełno na mieście. Mimo iż ginie w gąszczu podobnych do siebie VAGów, ma w sobie to coś i da się lubić, nawet pomimo kilku niedogodności, jakie posiada. Mój to wersja w automacie, która raczej nie jest popularna w naszym kraju, to też postaram się napisać coś więcej.

Usterki Volkswagen Bora

Liczba wpisów: 23
gaśnięcie silnika przy zwiększaniu obrotów
  • Volkswagen Bora Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1998-2005
  • silnik
Podczas jazdy na drugim biegu, zwiększenie obrotów spowodowało przyduszanie się silnika w efekcie czego silnik gasł. Po ponownym rozruchu na wolnych obrotach auto chodzi normalnie, podczas próby ruszania ponownie duszenie/dławienie się silnika gdy tylko obroty przekroczą 1200/1400 obr. zacinający się zawór EGR (recyrkulacji spalin) oraz uszkodzony sterownik. Zaślepienie zaworu EGR sprawiało, że silnik pracował poprawnie. Zawór zacinał się. Wymieniono zawór oraz naprawiono uszkodzenia komputera sterującego.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Falowanie na obrotach
  • Volkswagen Bora Sedan 1.6 100KM 74kW 1998-2005
  • lpg
  • 256 tys. km
Rano zimne auto odpalam i nic nie mam problemu nic nie faluje na obrotach wszystko gra , a ciepłe dni odpalam go przejadę kilkanaście kilometrów ( 20 klm z prędkością 100 -120 ) po czym wjeżdzam do miasta jadę w korku powoli i auto faluje na obrotach pomiędzy 10.000 a 12.000 obr/min . . . , kręcąc kierownicą w lewo do końca i w prawo do końca ( stojąc ) obroty spadały przestawały falować .
Problem rozwiązany
1 komentarz
Parowanie szyb
  • Volkswagen Bora Sedan 1.6 100KM 74kW 1998-2005
  • wnętrze
  • 24 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 4
Witam ,jestem tu pierwszy raz .Mam Panowie taki problem parujace szyby .Wszystko jest mechanicznie niby dobrze .Wymieniony silniczek ,filtr kabinowy a problem jest nadal .C to moze byc ?Pozdrawiam Aneta
3 komentarze
Volkswagen Bora Sedan