Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volkswagen Bora

Lata produkcji: 1997 - 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1998-2005. Bora zadebiutował w Europie de facto jako czwarta generacja VW Jetta (w USA sprzedawany był pod starą nazwą). Nazwa modelu jest zgodna z „atmosferyczną” nomenklaturą marki i oznacza chłodny wiatr znad Adriatyku. Pod względem technicznym i stylistycznym samochód był spokrewniony z Passatem i Golfem. Choć z europejskiego rynku zniknął w 2005 roku, do dziś, po modernizacji sprzedawany jest m. in. w obu Amerykach, a także w Chinach, pod nazwą City Jetta lub Bora Classic.

Dane techniczne Volkswagen Bora

Silniki

Moc silników 68-204 KM

Poj. silników 1 390-2 792 cm3

Prędkość maks. 160-235 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,4-18,2 s

zobacz dane techniczne

Oceny Volkswagen Bora

Średnia ocena modelu

na podstawie 469 opinii

4.11

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Silnik

+ Układ jezdny

+ Ergonomia

Wady

- Wyciszenie

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Stosunek jakość/cena

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (86%)
NIE (14%)

Wybrane oceny kierowców Volkswagen Bora

Jak dla mnie ideał klasy średniej. Samochód pewny i w zasadzie bezawaryjny. Naprawy i wymiany wynikające z eksploatacji nie należą ... więcejdo najtańszych, ale nie są również drogie. Zdecydowanie kupiłbym ten model ponownie! Dodano 17.07.2008 Odnośnie tego co czytałem odnośnie blacharki na tym serwisie: Moja Bora była dachowana, w związku z tym rdza pojawiała się w miejscach gdzie został uszkodzony ocynk. Miałem 4 lata temu w zimie wypadek, w którym uszkodziłem próg od strony kierowcy i drzwi kierowcy (dzięki temu nie walnąłem bokiem w drzewo i obecnie żyję) i tam wychodzi obecnie rdza, strona pasażera jest nieskazitelna. Więc jak mi ktoś mówi, że blacha jest do dupy, to albo sobie kupił rozwalony we wszystkie strony samochód z toną szpachli i innego badziewia, albo go w ogóle nie szanuje. Odnośnie wyciszenia: Marudzenie, że przy 160 wiatr za głośny. Po pierwsze, to nie ta klasa, co audi A6, po drugie na świecie istnieją ludzie, którzy szukają dobrego samochodu do spokojnej jazdy. Odnośnie rozwalonych skrzyń biegów i marudzenia na dużą awaryjność: Jak się samochodu nie szanuje, to jest usterkowy. Odkąd go mam, czyli od 2000 roku, kiedy dałem 45tys. wymieniłem przepływomierz, maglownicę, koło dwumasowe. I nigdy nie zawiódł ten samochód , a tyle poważnych napraw przez 8 lat normalnego użytkowania (25 tys. km rocznie) to nie jest wygórowana cena jak na ten samochód. A te wasze super fordy, laguny, vectry, to są w porządku jak są zadbane i nie zjeżdżone, a później to studnie bez dna. Odnośnie spalania: W życiu nie uwierzę, że pali jak smok. Dobry silnik 1,9 tdi jest jednym z najekonomiczniejszych silników. A jeśli ktoś trzyma cały czas gaz w podłodze i zarzyna silnik to każdy samochód będzie palił jak głupi. ukryj
dodano 14.07.2008 przez
Człowiek się naczytał o wtryskach za 1500 zł jeden, o padających jak muchy dwumasach, o turbo wymienialnym co 100tys, o ... więcejczęściach droższych od bentleya, że 250tys przebiegu to lepiej na złom oddać itd. Do miejskich legend należy też niestety spalanie rzędu 4 litrów na trasie - chyba że przy 70km/h z górki. Najniższe średnie to 5,5 - niżej nie zszedłem nie blokując ludziom autostrady. Trubina działa do dziś (ważne żeby czasem przegonić na trasie!!! - zmienna geometria lubi się zapiekać), i to po chipie. Wtryski leją książkowo, z usterek wymieniłem tylko zamek od pasażera (trochę mocowania było). Jednak auta nie kupuje się tylko dla bezawaryjności. Bora ma to szczęście, że młodzi i gniewni wolą golfa, a firmy wolą passata - nietrudno więc trafić zadbaną Borę, która była serwisowana do końca, przez spokojnego jegomościa. Jest wykonana zaskakująco dobrze, świetnie znosi polskie drogi (dla mnie zaskoczenie), ma to czego potrzebuję bez bajerów. Wystarczy posilać małą dobrym olejem co rok (Motul) i pilnować wymian filtrów i rozrządu. Do minusów można zaliczyć słabe wyciszenie przy szybszej jeździe, tylną kanapę o wygodzie deski z gwoździami, słabe światła co przeszkadza w nocy, kiepską widoczność z tyłu. Reszta to jeden wielki strzał w 10 od VW. ukryj
dodano 12.03.2013 przez
Udane i bardzo dobre auto. Das Auto po prostu.
dodano 16.02.2012 przez
ogulnie bardzo dobre autko nie dlugo bede zmienial auto bo potrzebuje vana i naprawde zamierza mi brakowac tej bory bo ... więcejnaprawde lubie to auto. silnik mocny, pszyspieszenie tez nie najgorsze 10.9 do setki 193 km/h max pochwale sie ze z gorki lecialem 196 km/h(niemcy) naprawde dobre auto, lepsze niz golf IV zdecydowanie. nastepne bedzie vw bora 1.9 tdi 150km 4motion:) ukryj
dodano 29.08.2008 przez
Zobacz oceny Volkswagen Bora Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volkswagen Bora

Pb
5,10 - 13,10
Na podstawie 141 raportów spalania
ON
4,47 - 8,83
Na podstawie 295 raportów spalania
LPG
5,20 - 13,60
Na podstawie 50 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volkswagen Bora

Spalanie poniżej 5l/100km możecie sobie włożyć między bajki. Jeżdzę głównie na trasie, często w 3-4 osoby. Jak nie przekraczam 120km/h ... więcejto spalanie mieści się w przedziale 5.5-5.7l/100km. Sam na pokładzie Kraków-Warszawa prędkości przez 50% trasy 100-120, pozostałe 140-160km/h spalanie 6.3l/100km. NIE WIERZĘ, ŻE KTOŚ NA AUTOSTRADZIE PRZY PRĘDKOŚCI 160KM/h MA SPALANIE RZĘDU 5.5L, u mnie przy takiej predkosci wynosi ono 6.5-7l i nic w tym dziwnego. Po zakorkowanym mieście poniżej 9l/100km nie da się zejść. Jak ktoś jeździ 90km/h przy obrotach 1500 i ma spalanie 5l/100km to powodzenia życzę, przeciążenia nie wytrzyma dwumas i pieniądze zaoszczędzone na paliwie na nic się zdadzą... Mam też w garażu Golfa Kombi 130KM i ma mniejsze spalanie a różnica w mocy jest delikatnie odczuwalna. Golf pali do 0.5l mniej na trasie (nie przekraczając 120 udało mi się zejść do 4.9l). Generalnie jeżdżę dynamicznie z resztą auto daje sporą przyjemność z jazdy i wyprzedzania. Mój egzemplarz względnie bezawaryjny. Polecam do jazdy na długich trasach i w cyklu mieszanym, do miasta lepsza benzyna. ukryj
dodano 24.06.2012 przez
Spalanie poniżej 5l/100km możecie sobie włożyć między bajki. Jeżdzę głównie na trasie, często w 3-4 osoby. Jak nie przekraczam 120km/h ... więcejto spalanie mieści się w przedziale 5.5-5.7l/100km. Sam na pokładzie Kraków-Warszawa prędkości przez 50% trasy 100-120, pozostałe 140-160km/h spalanie 6.3l/100km. NIE WIERZĘ, ŻE KTOŚ NA AUTOSTRADZIE PRZY PRĘDKOŚCI 160KM/h MA SPALANIE RZĘDU 5.5L, u mnie przy takiej predkosci wynosi ono 6.5-7l i nic w tym dziwnego. Po zakorkowanym mieście poniżej 9l/100km nie da się zejść. Jak ktoś jeździ 90km/h przy obrotach 1500 i ma spalanie 5l/100km to powodzenia życzę, przeciążenia nie wytrzyma dwumas i pieniądze zaoszczędzone na paliwie na nic się zdadzą... Mam też w garażu Golfa Kombi 130KM i ma mniejsze spalanie a różnica w mocy jest delikatnie odczuwalna. Golf pali do 0.5l mniej na trasie (nie przekraczając 120 udało mi się zejść do 4.9l). Generalnie jeżdżę dynamicznie z resztą auto daje sporą przyjemność z jazdy i wyprzedzania. Mój egzemplarz względnie bezawaryjny. Polecam do jazdy na długich trasach i w cyklu mieszanym, do miasta lepsza benzyna. ukryj
dodano 24.06.2012 przez
Generalnie auto sprawuje się dobrze, małoawaryjne, części tanie - większość komponentów pasuje z golfa. Jak na razie mnie nie zawodzi, ... więceja egzemplarz ma już swoje lata i licznik grubo ponad 200tyś. Jeśli chodzi o spalanie - nie zszedłem poniżej 5 litrów na trasie, mówię o dłuższych dystansach bo tylko w takich mogę obiektywnie mówić o spalaniu na podstawie litrażu tankowań. Wierzę jeśli ktoś podaje spalanie poniżej 5 litrów, jeśli ktoś potrafi przez 100 km trzymać constans 90km/h ja tak nie potrafię. U mnie przy oszczędnej jeździe na trasie w przedziale 90-120 km + tereny zabudowany wolniej - spalanie rzędu 5,0-5,5 litra. Jeśli chodzi o jazdę w mieście (tylko) to spalanie rzędu 8,0-10,0 litra/100km - zaznaczę, że jeżdżę dynamicznie krótkie odcinki ( do 5 km a więc silnik nie łapie 90 stopni ). Ww spalanie oznaczałem w zimie bez włączonej klimatyzacji. Podsumowując spalanie na trasie w rozsądnych prędkościach do 120 km/h mieści się w 5,5 litra, w cyklu miejskim trochę gorzej ale auto jak najbardziej polecam. Moje pomiary są na podstawie tankowań - nie mam komputera w borewiczu. ukryj
dodano 21.01.2013 przez
Przebieg 250 tyś., opony 195. Na trasie nigdy nie udało mi się zejść poniżej 5.0, raz udało mi się przejechać ... więcej980km do zapalenia rezerwy, czyli w granicach 5.0, ale przy prędkościach 100-120km/h, plus tereny zabudowane, to wiadomo 60km/h. Z reguły nie żałuje auta, jak mam możliwość przycisnąć to jadę 140, wówczas spalanie oscyluje w granicach 5.5-6.0. Bardzo dużym atutem auta jest jego niewielkie spalanie w mieście, jeżdżę po mocno zakorkowanym mieście jakim jest Wrocław i moje spalanie po mieście nigdy, nawet w zimie nie przekroczyło 7.0, z reguły jest to 6.5. Dodatkowo na plus tego silnika można zaliczyć, że dość fajnie się zbiera w zakresie niskich obrotów, turbodziury prawie nie czuje, a nie mam żadnego czipa. Generalnie bardzo dużo zależy od samego kierowcy, opon, warunków atmosferycznych, jazdy na nie rozgrzanym silniku, ale porównując do innego auta, którym od czasu do czasu jeżdżę, Toyoty Corolly Verso 2.2 177KM to po mieście mi pali 11.0, 4 litry na 100km więcej. ukryj
dodano 18.02.2015 przez
Auto jest bardzo oszczędne. Staram się stosować ekodriving. Niestety we Wrocławiu to trudna sztuka. Korki, korki, korki. W trasie udało ... więcejmi się zejść poniżej 6 litrów i nie był to jakiś problem. Z włączoną klimatyzacją na trasie Warszawa-Wrocław wyszło 6,1 czyli bardzo dobry wynik. Części raczej tanie, auto nie psuje się. Mam je od 10 miesięcy i jestem bardzo zadowolony. Koszt paliwa w przeliczeniu na kilometr po zaistalowaniu instalacji STAG4 spadł z 40 gr na 20 - 25 gr, więc szkoda mi wymieniać na diesla. Jedyny problem tego auta w tym silniku to niestety moc. Ja raczej nie potrzebuję mocy, ale jeśli jadę w kilka osób w aucie to lepiej nie wyprzedzać, bo nie wyjdzie :D Najlepszą prędkością dla auto to 70 - 90 kmh. Wtedy auto spala 5 litrów gazu a nawet mniej (odczyt z komputera potwierdzony na dłuższych trasach), w prędkościach przekraczających 120 km/h wzrasta do 11 - 13 litrów gazu. ukryj
dodano 13.09.2011 przez
Zobacz raporty spalania Volkswagen Bora Dodaj raport spalania

Dealerzy Volkswagen

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Modlnica

małopolskie, Modlnica, Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

WOJTANOWICZ

WOJTANOWICZ Volkswagen Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Strachowskiego 21-25

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Nowy Sącz

małopolskie, Nowy Sącz, Tarnowska 159

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Suchy Las

wielkopolskie, Suchy Las, Obornicka 149

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volkswagen Bora

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

2 239

Przejechany dystans

375 441 zł

Zatankowanego paliwa

82 695 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

418

Wydanych pieniędzy

145 495 zł

Średnie wydatki na auto

1 254 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

554

Wydanych pieniędzy

152 599 zł

Średnie wydatki na auto

1 316 zł

ZOBACZ 116 dzienników kosztów Volkswagen Bora Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volkswagen Bora

Liczba wpisów: 17
komentarzy(2)
komentarzy(3)
komentarzy(7)
komentarzy(2)
komentarzy(7)
komentarzy(3)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volkswagen Bora dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Volkswagen Bora

Liczba wpisów: 24
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Volkswagen Bora Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Volkswagen Bora

Liczba wpisów: 9
Auto przyjechało do mnie z przebiegiem 140 tys km, ale zarówno silnik jak i układ zapłonowy był w bardzo dobrym ... więcejstanie, więc zdecydowałem się na gaz. Instalacja (BRC Sequent) włożona została ponad rok temu i jak na razie sprawuje się bez zarzutu. ukryj
dodano 03.07.2015 przez
bez żadnych problemów , jest to 4 samochód z instalacją gazową w ciągu 8 lat, nie miałem nigdy problemów, ale ... więcejwarunek, musi być bardzo dobrze dobrana do konkretnego samochodu i zamontowana w sprawdzonym serwisie. ukryj
dodano 06.12.2008 przez
Bora ma bardzo wrazliwa przepustnicę, dlatego też zdarzyło się, że "skakały" obroty silnika na biegu jałowym, tzw. "luzie" - recepta ... więcejna to przeczyszczenie przepustnicy oraz regulacja instalacji LPG ukryj
dodano 10.05.2009 przez
Mam borę 4lata sekwencję gazową założyłem zaraz po kupnie autka. Instalacja sprawuje się bardzo dobrze co 15 000 robie przegląd.Polecam ... więcejtą instalację i warsztat. ukryj
dodano 18.02.2011 przez
żądnej różnicy między gazem a benzyną.panowie z dobrzeckiej znają się na rzeczy. szybko sprawnie i tanio
dodano 25.01.2012 przez
instalacje mam składak sterownik stag 300 a resztę z Prins Vsi głownie wtryski polecam
dodano 26.03.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Bora