Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Volkswagen Bora

Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1998-2005. Bora zadebiutował w Europie de facto jako czwarta generacja VW Jetta (w USA sprzedawany był pod starą nazwą). Nazwa modelu jest zgodna z „atmosferyczną” nomenklaturą marki i oznacza chłodny wiatr znad Adriatyku. Pod względem technicznym i stylistycznym samochód był spokrewniony z Passatem i Golfem. Choć z europejskiego rynku zniknął w 2005 roku, do dziś, po modernizacji sprzedawany jest m. in. w obu Amerykach, a także w Chinach, pod nazwą City Jetta lub Bora Classic.

Wersje nadwozia Volkswagen Bora

Silniki Volkswagen Bora

Lista silników:
1.4 16V (75KM), 1.6 (100KM), 1.6 16V (105KM), 1.6 FSI (110KM), 1.8 4motion (125KM), 1.8 i T (180KM), 1.8T 20V (150KM), 2.0 i 4motion (116KM), 2.0 (115KM), 2.3 VR5 (150KM), 2.3 VR5 20V (170KM), 2.8 V6 4motion (204KM), 1.9 TDI (150KM), 1.9 TDI (110KM), 1.9 SDI (68KM), 1.9 TDI (90KM), 1.9 TDI (115KM), 1.9 TDI (130KM), 1.9 TDI (101KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Volkswagen Bora

Czy warto kupić: używany Volkswagen Bora (od 1998 do 2005)

Golf IV jest jednym z najbardziej chodliwych modeli na rynku wtórnym. Za kompaktem z Wolfsburga przemawiają niskie koszty utrzymania, wystarczający komfort oraz solidna konstrukcja. Na bazie popularnego hatchbacka zbudowano zgrabnego, chociaż w żaden sposób niewyróżniającego się sedana. Czy warto kupić...

Opis techniczny Volkswagen Bora

W oparciu o Golfa Volkswagen stworzył bliźniaczy model pod nazwa Bora. Następca poprzedniego Vento, jeszcze wcześniejszej Jetty na początku był sprzedawany jako sedan, jednak w późniejszym okresie wprowadzono do produkcji model combi. Miało to na celu uczynienie z Bory samochodu rodzinnego funkcjonalnego...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Bora

Społeczność kierowców Volkswagen BoraautoWcentrum - społeczność Volkswagen Bora

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Bora

Volkswagen Bora 58,36

Volkswagen Bora 1.9 TDI 150km 4x4 73,10

Volkswagen Bora Variant Special 78,97

Volkswagen Bora bordowa 71,14

Volkswagen Bora Angels Eyes 87,35

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Bora

competizione 82,80

rafal9027 44,37

boski84 30,08

djdomin35 30,13

skago 48,80

matwne 30,09

thompson 30,13

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Bora

Felgi W spadku od Fabioli
Felgi W spadku od Fabioli Po sprzedaży Fabioli okazało się że zostały mi alufelgi. mała renowacja trochę z...
Zakończenie sezonu zimowego:)
Zakończenie sezonu zimowego:) Jako że śniegu trochę nawiało w weekend, wybrałem się z kuzynem na polanę nad rz...
Brak ładowania :(
Brak ładowania :( Po przeprogramowaniu VCDS'em skrzyni na tryb sport, pojechałem na przejażdżkę. N...
Montaż LPG
Montaż LPG Kupując Borę wiedziałem że prędzej czy później zamontuje do niej LPG. Wybór ins...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Bora

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Bora
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Bora

Volkswagen Bora

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Bora
 

Volkswagen Bora najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Citroen C4 1,6 HDI 90KM 5 drzwi Comfort Citroen C4 1,6 HDI 90KM 5 drzwi Comfort
Rocznik: 2011. Przebieg: 139 427 km. Silnik: 1.6 66KM .
Cena: 36 500 zł
Ford Focus II Gold X Ford Focus II Gold X
Rocznik: 2011. Przebieg: 78 283 km. Silnik: 1.6 74KM .
Cena: 35 900 zł

Używane Volkswagen Bora

Volkswagen Bora
1.6 benzyna 101 KM
232 000 km, 2000
10 600 PLN
Volkswagen Bora
2.0 benzyna 115 KM
138 000 km, 2001
12 900 PLN
Volkswagen Bora
1.6 benzyna 100 KM
175 000 km, 1999
10 000 PLN
Volkswagen Bora
2.0 benzyna 115 KM
143 000 km, 2003
16 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Bora

Wybrane opinie

Volkswagen Bora Sedan 1.9 TDI (90 KM)

Jak dla mnie ideał klasy średniej. Samochód pewny i w zasadzie bezawaryjny. Naprawy i wymiany wynikające z eksploatacji nie należą do najtańszych, ale nie są również drogie. Zdecydowanie kupiłbym ten model ponownie! Dodano 17.07.2008 Odnośnie tego co czytałem odnośnie blacharki na tym serwisie: Moja Bora była dachowana, w związku z tym rdza pojawiała się w miejscach gdzie został uszkodzony ocynk. Miałem 4 lata temu w zimie wypadek, w którym uszkodziłem próg od strony kierowcy i drzwi kierowcy (dzięki temu nie walnąłem bokiem w drzewo i obecnie żyję) i tam wychodzi obecnie rdza, strona pasażera jest nieskazitelna. Więc jak mi ktoś mówi, że blacha jest do dupy, to albo sobie kupił rozwalony we wszystkie strony samochód z toną szpachli i innego badziewia, albo go w ogóle nie szanuje. Odnośnie wyciszenia: Marudzenie, że przy 160 wiatr za głośny. Po pierwsze, to nie ta klasa, co audi A6, po drugie na świecie istnieją ludzie, którzy szukają dobrego samochodu do spokojnej jazdy. Odnośnie...

dodał: russky_carr
Volkswagen Bora Sedan 1.6 16V (105 KM)

Porównując Borę z poprzednio posiadanymi samochodami (Renault 19; Renault Clio; Renault Thalia; Renault Megan) jest to samochód posiadający lepszy silnik (porównując z Meganką i 19 bo nijak miałoby się porównanie z Clio i Thalią), zawieszenie (w Thali i Megance amortyzatory wymieniałem już po przejechaniu 50000 km, że nie wspomnę o tym, iż wszystkie powyższe samochody miały zbyt miękie zawieszenie - zarzucało na łukach szczególnie gdy wchodziło się w nie z większą prędkością a w Borze nawet przy wchodzeniu w łuki pełna stabilnosć i pewność prowadzenia), solidniejszą konstrukcję (choć Thali i Megance jak i Clio nic szczególnego nie można było zarzucić). Boli jedynie spalanie ale nie mam sumienia go zagazować choć jeżeli ceny paliw zwyżkują nie wykluczam takiej ewentualności.

dodał: jarek
Volkswagen Bora Sedan 1.9 TDI (115 KM)

Myśle że Bora w dieslu to auto na kilka dobrych lat.Warunkiem jest serwis regularny, niekoniecznie w ASO.Z doświadczenia wiem, ze żywotność aut skutecznie skracają nasze drogi, a silników paliwo...przejechalem ponad 90 tyś km i oprocz oleju i filtrów nic,dosłownie. Znajomy natomiast jezdzacy po kraju Sharanem z 2003 roku wymienił juz układ pompowtryskiwaczy, turbine i drążki kierownicze..Porada dla kupujących importówki.Sredni roczny przebieg niemieckiego auta to 50 tyś km.Zal mi tych co kupują 6-7 latki z niby kilometrami w zakresie 100tyś. Ceny Bory-nie bitej, nie składanej z kilku aut to tak jak moj model-ok12tyś Euro-ale ze znacznie wiekszym przebiegiem..Zlom mozna wyrwać juz za połowe..Jesli ktoś chciałby kupic Bore-0691698907, oferta na Gratka.pl(łódzkie)

dodał: Daniel biczes@london.com
Volkswagen Bora Sedan 2.0 (115 KM)

Mam limitowaną wersję z pełną opcją wyposażenia. Samochód na początku był bardzo zrywny, jednak po trzech latach i 50.00 km zwaliły się wtryskiwacze paliwa koszt 1600 pln za 4 szt. podobno od złego paliwa. Wymieniałem już chłodnice bo ciekła i drążek prawego koła. Teraz zaczyna mi stukać prawy przegób. Generalnie samochód jest dobry, troche mało miejsca z tyłu. Podoba mi się niemiecki kształ deski i całość zaprojektopwania wnętrza. Lubie proste, eleganckie kształty. Moja bora jest fabrycznie obniżona, dlatego często czaepiam przednim zdeżakiem o krawężniki przy parkowaniu i progi zwalniające. Szkoda, że ten model 2.0 tyle pali :) Elektryka nie sprawiła mi jeszcze problemu. Nie tankujcie w statoilu, bo te paliwo zepsuło mi silnik... !!

dodał: Wojtek
Volkswagen Bora Sedan 1.6 16V (105 KM)

Jeżdżę od kilkunastu lat różnymi VW (Passat - 350tys. km, wymianie uległa tylko pompa wody, nie wymieniam części typu klocki ham. amortyzotory,łożyska kół) i stwierdzam, że marka idzie na dno. W skrzyni biegów najprawdopodobniej oś satalitów przekładni głównej wysunęła się z kosza "wywalając" w obudowie dziurą o powierzchni 4cm kw. Serwis w Polsce "do kitu", zaproponowali wymianę skrzyni biegów za 7.000 PLN gdyż nikt z nich nie umie wymienić obudowy, nie mają potrzebnego oprzyrządowania, a może VW nie przewiduje napraw skrzyni biegów. Zaczynam się bać co będzie gdy "pójdzie" np. popychacz hydrauliczny. Tak to jest gdy zaczyna się montować samochody np. w Tajlandii.

dodał: kmirek@ellaz.pke.pl

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Bora

  • 1.
  • 4,50 Volkswagen Bora 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: wist29, 06.12.2008

    bez żadnych problemów , jest to 4 samochód z instalacją gazową w ciągu 8 lat, nie miałem nigdy problemów, ale warunek, musi być bardzo dobrze dobrana do konkretnego samochodu i zamontowana w sprawdzonym serwisie.

  • 2.
  • 4,50 Volkswagen Bora 1.6 (100KM) 1999r.
    dodał: norste, 10.05.2009

    Bora ma bardzo wrazliwa przepustnicę, dlatego też zdarzyło się, że "skakały" obroty silnika na biegu jałowym, tzw. "luzie" - recepta na to przeczyszczenie przepustnicy oraz regulacja instalacji LPG

  • 3.
  • 5,00 Volkswagen Bora 1.6 (100KM) 1999r.
    dodał: Sylwek bora, 18.02.2011

    Mam borę 4lata sekwencję gazową założyłem zaraz po kupnie autka. Instalacja sprawuje się bardzo dobrze co 15 000 robie przegląd.Polecam tą instalację i warsztat.

  • 4.
  • 5,00 Volkswagen Bora 1.4 16V (75KM) 2000r.
    dodał: pekaty, 25.01.2012

    żądnej różnicy między gazem a benzyną.panowie z dobrzeckiej znają się na rzeczy. szybko sprawnie i tanio

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Bora 2.3 VR5 (150KM) 1999r.
    dodał: bizonseba, 26.03.2011

    instalacje mam składak sterownik stag 300 a resztę z Prins Vsi głownie wtryski polecam

  • 6.
  • 4,50 Volkswagen Bora 2.3 VR5 (150KM) 1998r.
    dodał: misiek84, 26.01.2010
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Bora

Volkswagen Bora

150 komentarzy

130 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~wilk~wilk

Do ~Natalia:
albo czujnik położenia wału korbowego ,albo na co stawiam ze względu na dym-uszczelka pod głowicą,ewentualnie sonda lambda.daj na komputer i wyjdzie błąd

~Natalia~Natalia

Cześć . Przepraszam , mam taki problem... Kupiłam Borę 1.6 SR 1998r i mam problem, gdy autko osiągnie temperaturę 90 stopni to strasznie kopci z tłumika , dodam że jest to jasny dym... Co to może oznaczać ?

~japuga~japuga

Volkswagen Bora 1,9 TDI 2004r. Zablokowały się tylne lewe drzwi.
Nie można otworzyć ani z pilota ani z kluczyka, jak też klamką od wewnątrz i zewnątrz. Drzwi są w stanie jakby były zamknięte pilotem lub kluczykiem. Proszę o poradę jak je otworzyć.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
59 984
Przejechany dystans
48 385 026 km
Zatankowanego paliwa
2 339 085 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 246
Wydanych pieniędzy
3 477 210 zł
Średnie wydatki na auto
1 230 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 453
Wydanych pieniędzy
3 795 297 zł
Średnie wydatki na auto
1 343 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 826)

Zużycie paliwa Volkswagen Bora

Na podstawie 481 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: struÂś, dodano: 08.01.2008 03:53

Silnik oszczędny i wytrzymały,zużycie paliwa poniżej 6l w cyklu mieszanym.Silnik na pompowtryskach,więc trochę droższy rozrząd i nie tankowanie paliwa w tanich,ale niepewnych stacjach trochę podnosi cenę,ale to niewielka cena za ten silnik,inne ceny normalnie,zależy od warsztatu.Ja preferuje serwis.

pełny raport Volkswagen Sedan 1.9 TDI

autor: Talibanek, dodano: 11.12.2010 14:14

Na duży plus zasługuje zawieszenie (w wersji 4 mtion znajduje się wielowachacz z tyłu),dobre hamulce w porównaniu do innych aut, skrzynia 6 biegowa chodzi zadowalająco, a brzmienie silnika wręcz orkiestra w uszach podczas przyspieszania, Bora trochę słabo wygłuszona ale te wiatry dochodzące z okolic przedniego słupka były już w poprzednich wersjach Vento jak i golf III i IV przy 90km/h jest ok, spalanie 12,5lpg jest to średnia bez oszczędzania w sezonie letnim z klimą (bez tyle samo), benzyny 95pb 9,5l (oszczędnie) w zimę dochodzi do 13,5lpg jak na 150KM i 4 motion to da się znieść. Wbrew ogólnej opinii co do silnika jestem zadowolony jak do tej pory 240 000km odpukać bez awarii. Żeby 1500kg blachy zaczęło przyspieszać potrzebne jest zaledwie 2000obr/min i auto żwawo przyśpiesza aż do ponad 6200obr/min

pełny raport Volkswagen Kombi 2.3 V5 4motion

autor: PB, dodano: 09.10.2010 13:21

Samochód pali przy bardzo oszczędnej jeździe 4,7>5 0k 100km/h a przed wymianą rozrządu udało mi się zejść do 4,2 l/100km a przy 120-140 ok. 5 l/100km w tej chwili 5,7 l/100km Wystarczy , że rozrząd jest przestawiony o 1 ząbek a komputer zaniża spalanie o jakieś 0,7 l/100km wystarczy że ktoś się zna na kombinowaniu (handlarze i mechanicy ) i mogą zrobić z człowieka jelenia który się nabierze na bardzo niskie spalanie

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Bora

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Bora

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Bora

W oparciu o Golfa Volkswagen stworzył bliźniaczy model pod nazwa Bora. Następca poprzedniego Vento, jeszcze wcześniejszej Jetty na początku był sprzedawany jako sedan, jednak w późniejszym okresie wprowadzono do produkcji model combi. Miało to na celu uczynienie z Bory samochodu rodzinnego funkcjonalnego...

Zobacz dane techniczne Volkswagen Bora
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Bora, oglądali także