Szukaj

Informacje o Volkswagen Caddy III Caddy Facelifting 2.0 TDI 140KM 103kW 2011-2015

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: VANy
Produkowana w latach 2004-2015, trzecia generacja Volkswagena Caddy była przełomem w historii tego modelu, gdyż porzucała design swoich poprzedników i z mini pick-upa przemieniła się w kompaktowego kombivana. Samochód był mocno powiązany z modelami Golf oraz Touran, z którym miał m.in. wspólną platformę podłogową. Był wytwarzany w zakładach Volkswagena w Poznaniu. Od roku 2007 Volkswagen Caddy III był oferowany także w odmianie rodzinnej Caddy Maxi Life. W latach 2007 i 2008 nagradzany tytułem „Najlepszy mały van” magazynu „Professional Van and Light Truck Magazine”. Auto przeszło facelifting w roku 2010.
czytaj więcej
Powagosław
Najbardziej praktyczny z Volkswagenów po drobnych poprawkach wygląda jeszcze lepiej, ale w tym segmencie wcale nie gwarantuje to sukcesu. Cena wciąż jest problemem. ~Powagosław
Luzacjusz
Volkswagen poszedł na skróty, bo nowe Caddy to raczej odświeżona wersja poprzedniego modelu. Sympatyczna, ale może warto było trochę zaryzykować, jeśli Niemcy mają ambicje, by w tej klasie urwać dla siebie coś więcej. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~Cyprian Pawlaczyk
Volkswagen Caddy III
Caddy Facelifting 2.0 TDI 140KM 103kW
Nieźle pomyślane auto osobowe. Doskonale nadaje się do prowadzenia biznesu (w bagażniku przy złożonej tylnej kanapie mieści się europaleta), po pracy - super auto rodzinne, w miarę wygodne dla 5 osobowej rodziny. Wózek mieści się w bagażniku bez składania, a podczas wyjazdu wakacyjnego małżonka nie jest w stanie zapełnić bagażnika. Z hakiem - bez problemu radzi sobie z 1 tonową przyczepą. Samochód jest również bardzo ekonomiczny. Przy bardzo dynamicznej jeździe, na co silnik pozwala (w przeciwieństwie do hamulców i zawieszenia) lub podczas jazdy z niską przyczepą - spalanie waha się na poziomie 6-6,5 dm3/100 km. Przy spokojnej jeździe z dziećmi, w pełni wyładowanym samochodem - zużycie bez problemu poniżej 5 dm3/100 km. (nie odczyt z komputera tylko średnia z tankowania) Ma jednak swoje wady. Przede wszystkim jest bardzo podatny na boczne podmuchy wiatru. Nie jest stabilny podczas dużych prędkości, za co należy chyba winić tylne resorowanie (resory jedno piórowe). Po 4 latach eksploatacji, dość intensywnej zresztą, widać na nim już ślady korozji. Co ciekawe, w miejscach dla tego modelu dość charakterystycznych - tj. przy klamkach drzwi oraz na prowadnicy pod rolką. Kolejna bolączka - to usterki elektroniki - nie są zbyt uciążliwe - nie wyłączają samochodu, jednakże są irytujące - szaleją bowiem wskaźniki i pojawiają się sygnały dźwiękowe.
4,0
~Andrzej
Volkswagen Caddy III
Caddy Facelifting 2.0 TDI 140KM 103kW
Po trzech latach użytkowania i przejechaniu 44 tys. km w większości w mieście mogę powiedzieć: - po mieście pali 8,7 -9,2 normalnej jazdy, bez wściekania się o spalanie jak trzeba przyśpieszyć to przyśpieszam, ale nie mam ciężkiej nogi. Na trasie: 6-bieg, 100km nie przekraczając 2000 obr/min komputer pokazał 5,3 przy tankowaniu wyszło 5,7l/100km. - 7 miesięcy po upływie gwarancji popsuł się zawór recyrkulacji spalin - 2000zł, w salonie 5000zł śpiewali. Doczytałem się ostatnio, że jest to jedna z występujących usterek tego silnika. Wymieniłem już jedną rolkę w drzwiach przesuwnych ? rozumiem, że jest to element, który się zużywa tylko trochę za szybko. Poza tym w samochodzie coraz bardziej trzeszczy: spasowanie zegarów z deską (wykałaczka pomaga), jak byłem z tym w serwisie na gwarancji to usłyszałem, że VW użytkowe tak mają jest to trochę inna jakość wykończenia hmm... ponadto od niedawna klekoczą się przyciski zamykające tylnie drzwi przesuwne. Mój model ma problem z składaniem tylnej kanapy trzeba najpierw ją docisnąć a potem pociągnąć za dźwignię, było to robione parę razy na gwarancji ale usterka nie zniknęła. Nie czaruje się że VW ? niemiecka jakość itp. teraz wszyscy zarabiają na serwisie więc coś musi się psuć. Taka polityka koncernów i tego nie zmienimy ? biznes jest biznes. Z auta jestem zadowolony bo spełnia moje oczekiwania przestrzeń, wygoda, funkcjonalność i elastyczny silnik 2.0 TDI 140KM z oprogramowaniem fałszującym ;) ? ciekawie co będzie po akcji serwisowej. Czy kupiłbym po raz trzeci? Raczej tak.
4,2
~Andrzej
Volkswagen Caddy III
Caddy Facelifting 2.0 TDI 140KM 103kW
Witam jestem użytkownikiem dwóch VW Caddy 2,0 TDI (140KM) i 1,9 TDI (105KM). Jeśli chodzi o funkcjonalność rewelacja zarówno do biznesu jak i auta dla rodziny szczególnie z małym dzieckiem ( wózek do tyłu bez odpinania kół itp. przesuwne drzwi i wysokość auta super się sprawdza z wkładaniem dziecka szczególnie w hipermarketach). W modelu po liftingu możliwość wypięcia tylnich siedzeń bez żadnego klucza czy śrubokręta a przestrzeń rośnie niesamowicie. W porównania do berlingo przestrzeń ładunkowa jest o jakieś 15cm dłuższa. Silnik 2,0 TDI bardzo elastyczny i daje radochę z jazdy ale pamiętajmy że te ?pudełka? nie są przeznaczone do ścigania. Spalanie w mieście 9,1 l/100km. Na tle konkurencji jest zauważalna różnica wykończenia i poziom auta. jeżeli miał by mi służyć tylko do wożenia towaru czyli furgon to chyba bym zastanowił się czy jest sens przepłacać za VW. Jednak w moim przypadku auto pełni role dostawczaka, auta rodzinnego i jeszcze musi się prezentować aby nie był to stricte wół roboczy i te wymagania spełnia idealnie. Generalnie auto nie jest pozbawione wad ale i tak zdecydowałem po raz drugi na zakup tego auto. Zapraszam do mojego możliwie obiektywnego opisu na WIĘCEJ. Pozdrawiam
Samochód podczas jazdy gaśnie i później przez dłuższy czas muszę kręcić i kręcić może po dwóch minutach raczej pięciu odpali
  • Volkswagen Caddy III Furgon 1.9 TDI 105KM 77kW od 2004
  • silnik
  • 225 tys. km
Samochód podczas jazdy tak mniej więcej o pół godziny jazdy nagle zaczyna się tak jakby trochę dławić i po wciśnięciu przeze mnie sprzęgła spadają obroty do zera samochód gaśniczy. Od trzech do pięciu minut muszę go chechłać i w końcu zapala wszystko jest okej aż znowu bawię się to samo i na odcinku bodajże 50 km potrafię się to zdarzyć czy 4 razy. Wymieniłem już czujnik położenia, wału wałka rozrządu, pompę paliwa paku też mam nową, cofanie się paliwa też nie wchodzi w grę bo wstawiłem zaworek zwrotny,. Obecnie myślę nad wymianą przekaźnika od pompy paliwa ale tak jak widzę słyszę bo za każdym razem przekaźnik pstryka i słychać pompę, nie wiem czy jest możliwe że podczas jazdy coś się zacina piękna pomiędzy. To wiele jutro może być tak poproszę o odpowiedz.
Problem rozwiązany
1 komentarz
kontrolka na desce rozdzielczej
  • Volkswagen Caddy III Furgon 1.9 TDI 105KM 77kW od 2004
  • instalacja elektryczna
zaswiecila mi sie kontrolka w ksztalcie zarowki,pomyslalem ze moze ktoras zarowka sie przepalila nieznam sie i taka mysl mi przyszla do glowy, co to jest i z czym zwiazane. zaswiecila mi sie kontrolka w ksztalcie zarowki,pomyslalem ze moze ktoras zarowka sie przepalila nieznam sie i taka mysl mi przyszla do glowy, co to jest i z czym zwiazane. zaswiecila mi sie kontrolka w ksztalcie zarowki,pomyslalem ze moze ktoras zarowka sie przepalila nieznam sie i taka mysl mi przyszla do glowy, co to jest i z czym zwiazane.
Problem rozwiązany
2 komentarze
źle zapala na gorącym silniku
  • Volkswagen Caddy III Furgon 1.9 TDI 105KM 77kW od 2004
  • silnik
aby zapalić na gorącym silniku /90 st.na wskaźniku/ trzeba kręcić przez kilka- kilkanaście sekund. Gdy temp.silnika spadnie do ok 70 st, zapala już normalnie. Na zimnym też zapala idealnie. Trwa to już ok. dwa lata. Na początku potrzebował ok sekundy dłużej, teraz kilku sekund. Przyczyny nie znam do dziś. Za wskazanie serdeczne dzięki. wymieniałem czujnik położenia wału, ale bez efektu. Świece żarowe też nowe, bez zmian. komputer nic nie pokazuje- ewentualnie przegrzanie na świecach lub coś podobnego.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Volkswagen Caddy III Caddy Facelifting