Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Golf/Golf Plus VI Plus 1.6 TDI-CR DPF

Szósta generacja modelu produkowana w latach 2008-2012. Początkowo debiut Golfa VI planowany był na rok 2010, jednak przyśpieszyła go słaba sprzedaż jego poprzednika. Nowy model dzielił z nim kilka elementów, między innymi płytę podłogową (VW Group A5 PQ35). Najważniejsze zmiany zaszły jednak w jego sylwetce, która została solidnie przeprojektowana. W Ameryce Północnej Volkswagen wrócił do nazwy Golf, na rzecz alternatywnego nazewnictwa (Rabbit), które zastosowano w modelu poprzedniej generacji. Golf VI został obsypany nagrodami – wygrał m.in. plebiscyt World Car of the Year 2009.

Volkswagen Golf Plus Life - widok z przodu
Volkswagen Golf Plus Life - widok z przodu
Volkswagen Golf Plus Life - prawy przedni reflektor - włączony
Volkswagen Golf Plus Life - prawy bok
Volkswagen Golf Plus Life - kokpit
Volkswagen Golf Plus Life - konsola środkowa
Volkswagen Golf Plus Life - tylna kanapa złożona, widok z bagażnika

Generacje Volkswagen Golf

  • Golf VI   2008 - teraz
    Volkswagen Golf VI

Komentarze redakcji

Powagosław: Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze.
Luzacjusz: O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie.

Wersje nadwozia Volkswagen Golf VI

Silniki Volkswagen Golf VI Plus

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Choć nadwozie od lat prawie to samo, to silniki coraz lepsze, szczególnie wśród motorów benzynowych. Najsłabszy 1.4l o mocy 80KM niczym się nie wyróżnia - jest mułowaty i nudny, dlatego jeśli już, to ostatecznie lepiej pomyśleć nad 1.6l ze 102KM. Istotne jest tu słowo „ostatecznie”, bo nowoczesne 1.4 TSI opracował ktoś, kto miał niezłych wykładowców na politechnice. Doładowanie, duży moment obrotowy i rozsądne zużycie paliwa – te jednostki można pokochać. Najsłabsza o mocy 122KM zadowoli większość osób, a najmocniejsza, 160-konna – całą resztę. Tak – nawet ona ma zaledwie 1.4l pojemności. Dla zbuntowanych 2.0 GTI wraz z 210KM na pokładzie. Diesle nie zaskakują, choć w końcu VW wykręcił z nich pompowtryskiwacze i są cichsze. Te popularniejsze mają 2.0l pojemności i 3 warianty mocy: 110KM – najrozsądniejszy wybór w tym aucie, 140KM – jeszcze rozsądniejszy, pod warunkiem, że jesteście rozrzutni u dealera, 170KM GTD – 8.1 sekund do 100km/h i miłosierdzie dla portfela podczas eksploatacji. Nic dodać, nic ująć.

Publikacje o Volkswagen Golf

VW Golf GTE - Hybryda z genem sportowca
 
Nasz test VW Golf GTE

Kiedy w roku 1976 na rynku pojawiła się limitowana wersja Golfa GTI, nikt nie przypuszczał, iż tak spodoba się klientom, że Gran Turismo Injection na stałe zadomowi się w ofercie Volkswagena. Sześć generacji i prawie czterdzieści lat później, do duetu GTI oraz GTD dołącza najmłodszy eko-brat, model GTE.

Volkswagen Golf GTI Performance vs. Seat Leon SC Cupra 280 - dwaj przyjaciele z ...
 
Nasz test Volkswagen Golf GTI Performance & Seat Leon SC Cupra 280

Kilkanaście dni temu na naszych łamach mogliście przeczytać recenzję najnowszego Volkswagena Golfa GTI. W oczach redaktora Tomka Tyczyńskiego to kultowe auto z charakterem wypadło bardzo dobrze. Czy werdykt będzie równie pozytywny, gdy na drodze usportowionego Golfa stanie zupełnie nowy Seat Leon Cupra?

Volkswagen Golf GTI Performance - dla zuchwałych
 
Nasz test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI 230 KM

Perfekcyjny, doskonały, wzór do naśladowania, od lat niedościgniony w swojej klasie. Tak niemiecki producent reklamuje kolejne generacje i odmiany swojego sztandarowego produktu w klasie kompaktowej - Golfa GTI. Do tego często dochodzi słowo, na którego sam dźwięk dostaję wysypki - kultowy. Zapomnijmy...

Volkswagen Golf GTD - rechoczący sportowiec
 
Nasz test Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI-CR

Pierwszy Golf GTD ukazał się niedługo po legendarnym GTI, jednak nie zdobył nigdy większego uznania. Czy w najnowszym wydaniu może być inaczej?

Volkswagen Golf Sportsvan - lek na ból głowy
 
Nasz test Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI 150 KM

Ojciec rodziny. Już samo brzmienie tego określenia przywodzi na myśl statecznego pana, który aspiracje zadziornego przywódcy stada odłożył na półkę. To synonim bezpieczeństwa, typowy przedstawiciel klasy średniej. Można na nim polegać, ale bywa nudziarzem. Oczywiście ten krótki opis to stereotyp, specjalnie...

Przeczytaj pozostałe 53 artykuły o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen GolfautoWcentrum - społeczność Volkswagen Golf

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Golf

Volkswagen Golf 87,17

Volkswagen Golf 1,6 101 KM 84,46

Volkswagen Golf 3 78,37

Volkswagen Golf II  Manhatan 79,30

Volkswagen Golf Goferatti 79,82

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Golf

MV-6 99,62

cinek78 88,37

Thorne 91,35

kruk_sk 99,20

therunner 91,20

djbisonus 88,65

bandit_bb 90,36

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Golf

.
. takie małe zapytanko... otóż zbliża się zima i obawiam się, że będę mogła mieć...
nastepny wyprany...
nastepny wyprany... Witam. Nie dawno pisałem o tym jak wyprałem tapicerkę w Korbie, dzisiaj zrobiłem...
AWARIE C.D.
AWARIE C.D. Hamulce nie trzymają na pewno, reset robiłem. Gazik jest wyregulowany ale na raz...
Serwis olejowo-powietrzny
Serwis olejowo-powietrzny Wpis nudny, ale z obowiązku umieszczam :) Co prawda serwis został wykonany jakiś...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Golf

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Golf
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Golf
 

Volkswagen Golf najczęściej porównywane z:

Skoda Octavia
1.8 TSI (180 KM)
Kia Rio
1.2 DOHC CVVT (85 KM)
Volkswagen Jetta
1.4 TSI (125 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volkswagen Golf VI 1.4 16V ComfortLine Volkswagen Golf VI 1.4 16V ComfortLine
Rocznik: 2012. Przebieg: 67 150 km. Silnik: 1.4 66KM .
Cena: 45 900 zł 45 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Trendline Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Trendline
Rocznik: 2011. Przebieg: 102 143 km. Silnik: 1.6 77KM .
Cena: 36 900 zł 36 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Golf

Volkswagen Golf
1.9 diesel
175 000 km, 2008
22 900 PLN
Volkswagen Golf
1.9 diesel 90 KM
241 000 km, 1998
9 700 PLN
Volkswagen Golf
1.9 diesel 68 KM
184 000 km, 1998
8 400 PLN
Volkswagen Golf
1.6 diesel 105 KM
122 000 km, 2010
40 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Golf/Golf Plus VI Plus 1.6 TDI-CR DPF

  • Średnia ocena
    na podstawie 1 opinii
  • 1,00
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Golf

Volkswagen Glof VI Volkswagen Golf VII GTD 5d 2.0 TDI-CR 184KM - galeria redakcyjna Volkswagen Golf VII R 400 Concept (2014) Volkswagen Golf VII hatchback R-Line (2013) Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI 160KM - galeria redakcyjna Volkswagen Golf VII GTE - galeria redakcyjna Volkswagen Golf V 2007 Volkswagen Golf VII 2.0 TDI BlueMotion Technology Volkswagen Golf Plus 1.6 FSI Trendline - galeria redakcyjna Volkswagen Golf VII GTE (2015)
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Golf

  • 1.
  • 4,25 Volkswagen Golf IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Max, 16.07.2011

    Zalozona zostala firmowa instalacja oferowana przez Firme Auto-Mix. Przed zalozeniem ustalilem z wlascicielem P. Klapuch jakie elementy i komponenty jakich producetow beda instalowane w moim samochodzie. Ustalilismy miedzy innymi ze zainstalowany zostanie sterownik firmy STAG 300 + lub lepszy model!! Przy odbiorze auta i prezentacji instalacji stwierdzilem ze w moim aucie jest zaistalowany STAG 4 a nie jak ustalislismy STAG 300+ lub nawet lepszy. Na to Pan Klapuch probowal argumentowac tym iz ten sterwonik jest po prostu lepszy do tego samochodu itd.( Po prostu tanszy, gorszy i mniej funkcji- ale to moja opinia) natomiast dzien wczesniej mowil i tlumaczyl mi cos innego. Rozumiem ze wyszedl z zalozenia ze zalozy poprostu tanszy dla niego Stag 4 zamiast STAG 300+ przy czym wiecej zarobi a samochod i tak bedzie chodzil, a ja tego i tak nie zauwaze i nie zwroce uwagi i bede zadowolony. Niestety tak sie nie stalo. P. Klapuch obiecuje cos innego a pozniej montuje tansze elementy instalacji, przy czym cena instalicji pozostaje bez zmian. Dodam ze za instalacje ze STAG 300+ i tymi samymi wtryskami( REG Fast), Reduktor Zavoli Zeta N zaplacilbym u konkurencji o 350zl mniej. Samo auto chodzi bez zarzutu jak do tej pory a istalacja wykonana jest czysto i bez zarzutu poza zamontowanym innym sterownikiem. Pocieszeniem jest tez 3 letnia gwarancja! Wspomne ze drugi samochod ktory niedlugo pozniej przerabialem nie zostal przerobiony u P.Klapucha (tym samym starcil kolejnego kienta)tylko wlasnie u konkurecji w Katowicach(zamontowali to co uzgodnilismy!!) Nie lubie jak robi mnie ktos w balona, a P. Klapuch zdajesie ze tak robi i to nie tylko ze mna zatem ocene pozostawiam wam czy montowac istalacje LPG u niego. Pozdrawiam

  • 2.
  • 4,25 Volkswagen Golf II 1.8 (90KM) 1991r.
    dodał: golfi, 12.01.2009

    Silnik o oznaczeniu RP jest chyba jednym z najlepszych w VW do gazowania, Najpierw za³o¿on± mia³em instalacjê z reduktorem landi, po ok. 120 tys. by³a regeneracja reduktora, który wytrzyma³ jeszcze ok 100 tys. km. Spalanie gazu by³o na poziomie ok 9l/100km. Zmieni³em reduktor , gazownicy z innej firmy za³o¿yli tomasetto, je¿d¿ê na nim ju¿ jakie¶ 50 tys km, ale spalanie jest na poziomie 10,5-11 l. i nie wiele da siê zrobiæ by spad³o. Silnik niedawno mia³ wymienian± uszczelkê pod g³owic±, stan zaworów, gniazd, t³oków na "+4" pier¶cienie zosta³y wymienione. Je¿eli co¶ innego nie padnie, to przypuszczam ¿e silnik wytrzyma drugie tyle na gazie. U¿ytkujê auto na gazie od 8 lat. Z problemów z instalacja mo¿na wymieniæ konieczno¶æ wymiany elektrozaworu przy reduktorze-przerdzewia³a cewka oraz padniêcie po 260 tys. prze³±cznika gaz/benzyna. Na pierwszym reduktorze auto mia³o tendencjê do przygasania po wyluzowaniu, przy obecnym jest ok.

  • 3.
  • 2,00 Volkswagen Golf IV 1.8 T (150KM) 1999r.
    dodał: marex, 26.05.2011

    Niestety ale nie mam dobrego zdania o firmie mimo że twierdzą że instalują gaz od parunastu lat w moim golfie totalnie nie dobrano parametrów osprzętu gazowego nie pomogła wymiana wtrysków prawdopodobnie czeka mnie wymiana parownika za mało wydajny samochód chodzi na gazie kiepsko w zakresie ponad 3000 obrotów kicha i strzela. Za kilka dni zmieniam parownik i się okaże czy coś z tego będzie. Jakość montarzu pozostawia wiele do życzenia musiałem niektóre wady sam poprawić .Nie widzę serca w wykonywanej pracy. Dlatego nie polecam tej firmy chociaż mi ją polecono. Jesli coś się zmieni po parowniku opiszę dalej. Co do serwisu to nie trzeba czekać nie powiem zajęli się ale nic z tego nie wynikło. Zaczynam żałować kasy wyłożonej na tą instalację.

  • 4.
  • 5,00 Volkswagen Golf IV 1.8 (125KM) 1997r.
    dodał: VW GOLF III, 25.11.2013

    Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Regulacja z wymianą filtra gratis. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece .Komplet: 32,40 zł na Allegro . I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.. W ogóle jeśli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 . Spalanie: 9 l/100, latem (klima): 9,5-10. No i nie tankować na byle jakich stacjach .To że mam instalację, to już jest oszczędność, a te 2-3 zł na pełnym baku mnie nie zbawi (różnica 5 gr. w cenie za litr paliwa na stacji no name i np. BP). Instalacja zamontowana w serwisie Eko Alma w Radwanicach. Przyjadę do nich następnym autem.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Golf III 1.8 (75KM) 1997r.
    dodał: Wojtek Oberschleisen, 28.06.2011

    Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Razem z wymianą filtra gazu = 70 zł. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece (Komplet: 32,40 zł na Allegro z wysyłką, bosch. I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.). W ogóle jesli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 w wersji 75KM. Spalanie: 9 l/100, latem (klima): 9,5-10. No nie nie tankować na byle jakich stacjach ;) To że mam instalację, to już jest oszczędność, a te 2-3 zł na pełnym baku mnie nie zbawi (różnica 5 gr. w cenie za litr paliwa na stacji no name i np. BP);

  • 6.
  • 5,00 Volkswagen Golf V (KM) 2006r.
    dodał: OLO :-), 23.08.2013

    Auto Golf V Plus z 6-cio biegowym tiptronikiem kupione we Francji, instalacja lpg założona we Włoszech LandiRenzo, a auto użytkowane w Polsce. Instalacja działa bez najmniejszych problemów. Co 20'000 km jadę na serwis lpg : regulacja i filtry, a co 30'000 serwis: świece zapłonowe ngk, kable ngk, mycie przepustnicy. Zrobiłem mapę do lpg na hamowni. W mieście z klimą śr. spalanie to 13.5 lpg/100 km. Min na trasie to 9,6 lpg/100 km, a max w mieście 17 lpg/100km. olokoper@op.pl

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

2 184 komentarze

1 030 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

AccipiterAccipiter

Tak się zastanawiam skąd u ludzi taka nienawiść do golfa
Sam użytkuję od 5 lat golfa IV, starego klekota 1.9 TDI 90 km ponad 280 tys. km. Możliwe że licznik był cofany ale nie ma to dla mnie żadnego znaczenia. Wymianie uległy jedynie elementy takie jak amortyzatory, hamulce, sworznie, w między czasie wymieniono rozrząd i auto hula aż miło. Mój rekordowy zasięg na jednym baku 1109 km. Wygląd może i nie zachwycający ale to w końcu golf, ten wygląd go wyróżnia. Nie powinno się znacząco zmieniać czegoś co jest dobre. Przyznaję, że trochę mi się znudzil i być może w przyszłym roku kupię coś nowego z salonu ale raczej benzynę. A to dlatego, że za dużo nasłuchałem się o nowych dieslach, niby oszczędnych w spalaniu ale drogich w utrzymaniu. Gdyby produkowali nadal takie klekoty jak mój obecny to brałbym takie autko w ciemno bez zastanowienia. Pozdrawiam golfiarzy!

adamus75adamus75

Do Edzio: Kup sobie wóz drabiniasty i konia, najlepiej na tym wyjdziesz.

EdzioEdzio

Witam wszystkich i proszę o pomoc, chce kupić auto używane do 25000 max 30000 PLN i tu moja prośba, możecie polecić jakieś konkrene ?
Myślałem dużo o vw rocznik oczywiście jak najwyższy..
lub hyundai ( mam możliwość kupienia i20 za niecałe 25tyś rocznk 2013 silnik 1.3 benzyna, jeżeli chodzi o licznik przejechane ma 63 tyś km, tył auta jest lekko wgnnieciony, tyni zderzak do wymiany + w niektórych miejscach lakiero odpryskuje. co myślicie warto ?
w gre wchodzi jeszcze opel, audi,seat. proszę doradzcie co najpiej kupić do kwoty max 30tyś czekam na odp. pozdrawiam

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 367
Przejechany dystans
46 618 198 km
Zatankowanego paliwa
2 211 034 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 870
Wydanych pieniędzy
3 355 382 zł
Średnie wydatki na auto
1 256 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 595
Wydanych pieniędzy
3 572 978 zł
Średnie wydatki na auto
1 337 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 672)

Testy zderzeniowe Volkswagen Golf

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Golf przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Golf Sportsvan 1.6 TDI Comfortline, LHD
2014

Volkswagen Golf
VW Golf 1.2TSI 'Comfortline', LHD
2012

Volkswagen Golf
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Golf/Golf Plus VI Plus 1.6 TDI-CR DPF

Na podstawie 1 raportu spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: byczek2006@gmai, dodano: 08.11.2009 09:17

Samochód z silnikiem 1Z. Tankowany jest zawsze Dieslem extra ze stacji z muszlą w logo (nie będę wymieniał firm z nazwy). Gdy tankowany był na innych stacjach (znanych, które też mają programy lojalnościowe w całej Polsce i nie tylko), to spalanie rosło spokojnie o pół litra na każde 100km. Podane dane spalania są danymi zanotowanymi na paliwie wymienionym na początku postu, na którym jeździmy od ponad dwóch lat, tankując średnio co dwa tygodnie. Średnio samochód jeździ pół/pół na długiej trasie/krótkiej trasie i mieście. Tankowany jest zawsze do pełna i z wiadomych względów za każdym razem sprawdzane jest jego spalanie. Na jednym baku golfikiem jesteśmy w stanie zrobić spokojnie 1200km. Próbowaliśmy również kilka razy bioestru, ale spalanie wzrastało nawet o 1 litr na 100km, a po nocy stania, przy rozruchu i przez kilka minut po nim z wydechu walił biały dym o "frytkowym" zapachu w ogromnych ilościach - zostawała zasłona dymna jak cholera :) Spalanie 4,5l/100km uzyskaliśmy na zimówkach (Fulda Kristall Montero oraz Vredestein Snowtrac3 175/65R14), natomiast na letnich (Barum Bravuris 195/55R15) wzrosło o 0,2l/100km - wiadomo szerszy balon = lepsza przyczepność oraz wzrost spalania. Dodam, że samochód kupiliśmy w Niemczech i nie wiadomo jaki w rzeczywistości miał przebieg - teraz ma na liczniku ponad 320kkm, ale jaki na prawdę - tego nigdy się nie dowiemy. Słowem: stara generacja silnika, ale bardzo żywotna, oszczędna i nie do zdarcia. Warunek: na bieżąco wymieniać olej i filtry i nie tankować byle dziadostwa.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.9 TDI

autor: Piotrek-ldz, dodano: 12.05.2009 11:51

Kupiłem go 2 lata temu [lipiec 2007]. Na poczatku tankowałem go tylko na stacjach STATOIL ale potem zacząłem wszedzie łącznie z supertanimi hipermarketowymi. Obecnie Bliska, Łukoil i Neste. Nie zauważyłem znaczacej zmiany pracy silnika dla paliw z różbych stacji [moc i moment pędu] ani znaczącej zmiany spalania. Jeździłem przez te dwa lata 80% trasa i 20% miasto. Według mnie bardzo ekonomiczny samochód. Oczywiście po zakupie dokonałem całkowitej rewitalizacji elementów gumowych, paska, uszczelek i innych. Olej zmieniam średnio co 12000km. Polecam valvoline diesel dla silników pow. 100 tys. Jeżdzę głównie sam. Nie mam ciezkiej nogi ale trase Białystok - Stryków [Tulipan Park] 309km robie w OK 3h45min - 4h10min w zalezności od kierunku, dnia tygonia i pory dnia. Spalanie dla predkości odpowienio w trasie: 130km/h - 6,5l, 110km/h 5,5l i 90km/k 5,0l. To nie jest oczywiście średnia predkość, lecz ta, do której sie rozpędzam jak jest wolna trasa. Sprawdziłem wczystkie opcje aby wiedzieć jak wyglada. Spalanie obliczone miedzy pełnymi tankowaniami - to co pokazuje komputer jest tr0che zaniżone [ok: 0,2l/100km]. Pozdrawiam.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.9 TDI

autor: Przemo, dodano: 09.03.2010 18:52

Samochód nie należy do ekonomicznych. Zimą ciężko jest uzyskać średnie spalanie mniejsze o 9,0l/100km, przeciętnie mam 9,5l/100km przy dość dynamicznej jeździe jak na ten napęd w Golfie IV. W lecie przy włączonej klimatyzacji średnie spalanie klasyfikuje się na poziomie 8,4l/100km do 8,8l/100km również jeżdżąc w miarę dynamicznie. Nie ukrywam, że średnio pokonuję niewiele bo maks 250km tygodniowo. Z czego trasa to 50-60km w jedną i drugą stronę (włącznie 120km) reszta miasto - dojazd do pracy (zawsze zimny silnik) po 7km tam i z powrotem w dużych korkach + wyjazdy na zakupy (również korki i krótkie odcinki, zimny silnik) co daje maks. 130km w tygodniu po zakorkowanym mieście. Spalanie nie zachwyca, jednak analizując trudno oczekiwać cudów przy jeździe w 25% na zimnym lub niedogrzanym silniku. Osobom prowadzącym podobny do mojego tryb eksploatacji pojazdu polecam wersję GOLFa IV 1.4 16V. Często nim jeździłem jako drugim, gdzie ekonomika (średnio 7,5l lato - 8,4l zima)jest o poziom wyżej porównując do 1.6. Dynamika jak na miasto wystarczająca. Na TDI szkoda czasu i pieniędzy, to są samochody perfekcyjne na trasy.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.6

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Golf/Golf Plus VI Plus 1.6 TDI-CR DPF

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Golf/Golf Plus VI Plus 1.6 TDI-CR DPF

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Golf VI Plus 1.6 TDI-CR DPF 90KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Golf, oglądali także