Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 16V

Model należący do segmentu A produkowany w latach 1998-2005. Najmniejszy model Volkswagena, pierwsze typowe auto miejskie niemieckiej marki. Charakterystyczną cechą Lupo były niezwykle oszczędne silniki, za które w 1999 roku otrzymało nagrodę International Engine of The Year Award. Mimo nowatorskich rozwiązań, samochód nie podbił rynku, nie był nawet oficjalnie sprzedawany w Polsce, a powodem tego była wysoka cena auta. Jego bliźniaczym modelem był Seat Arosa. W ofercie Volkswagena, Lupo został zastąpiony przez model Fox.

W ślad za swoimi większymi "braćmi", Lupo nawet nie stara się być pojazdem zjawiskowym - proste kształty i zero finezji to jego dewiza. W podobnym stylu utrzymano również wnętrze, które z miejsca kierowcy zbiera pochwały za czytelną i ergonomiczną deskę, kapitalną widoczność oraz nadspodziewanie obfitą - jak na gabaryty auta - przestronność. Ta ostatnia została uzyskana kosztem tylnej części kabiny, bo w drugim rzędzie usiedzą jedynie dzieci, a bagażnik ma rozmiary większego schowka. Powody do narzekania daje też jakość wykończenia (gdzieniegdzie są nawet gołe blachy) oraz poziom wyposażenia.

Jak na samochód klasy mini, Volkswagen Lupo ma bardzo szeroką gamę silników. Z tych benzynowych najgodniejszy polecenia jest motor 1.4 z pośrednim wtryskiem paliwa, stanowiący udany kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem. Fanom diesli polecamy natomiast silnik 1.4 TDI, bo choć jest głośny, spala bardzo niewiele i jest niezawodny. Odradzić należy z kolei pozostałe "ropniaki" - wersja 1.2 cechuje się ogromnymi kosztami obsługi, a 1.7 jest konstrukcyjnie przestarzała. Twarde zawieszenie ułatwia szybkie manewrowanie, ale nie sprawdza się na polskich drogach.

Jako nowe, Lupo było bardzo drogie, przez co nie oferowano go w Polsce. Dziś kosztuje znacznie mniej, jednak - za sprawą lubianego w naszym kraju znaczka VW - trzyma cenę. Dzięki sprawdzonym podzespołom i solidnemu wykonaniu, nie można narzekać na jego trwałość - uważać trzeba jedynie na problematyczne wersje 1.4 FSI i 1.2 TDI, zamarzające odmy w części "benzyniaków" 1.0 i 1.4 oraz usterki skrzyń biegów. Większość napraw da się wykonać bardzo tanio.

Silniki Volkswagen Lupo Hatchback 3d

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Lupo

Ciekawe wersje popularnych aut

Na wiele samochodów spoglądamy z przymrużeniem oka, nie licząc na zbyt wiele. Czasami pozory okazują się złudne. Niepozorne auto może zaskoczyć dynamiką, przyjemnością prowadzenia albo ponadprzeciętnie bogatym wyposażeniem.

Ciekawy, innowacyjny, drogi - Volkswagen Lupo

W dzisiejszych czasach, tak zwanego kryzysu, sporą popularnością cieszą się małe, miejskie autka. Zapotrzebowanie na możliwie tani i łatwy w zaparkowaniu środek lokomocji wydaje się być jednak w dużym stopniu niezależne od sytuacji ekonomicznej. O tym jednak, że Europejczycy nie zawsze chętnie kupują...

VW Lupo - zapomniany

Czy jest sens wywalać kupę szmalu na samochód, w którym nawet dzieci będą krzyczeć po dłuższej przejażdżce na tylnej kanapie? Nie - Volkswagen zdecydował za Polaków i zrezygnował z oficjalnej sprzedaży Lupo na naszym rynku. Za to teraz import to nie problem i można je kupić za rozsądną cenę z drugiej...

Opis techniczny Volkswagen Lupo

VW Lupo to typowo miejskie auto, małe rozmiary pozwolą zaparkować samochód w coraz bardziej zatłoczonych miastach. Lupo produkowano w latach 1998-2005.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Lupo

Społeczność kierowców Volkswagen LupoautoWcentrum - społeczność Volkswagen Lupo

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo Lupiszon 84,38

Volkswagen Lupo Lumpek 41,56

Volkswagen Lupo 1.0 39,73

Volkswagen Lupo Papamobil 44,07

Volkswagen Lupo Lupcio 77,81

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Lupo

krzemel 30,05

dpc_ucore_info 30,18

Lusia82 30,02

Tokioz 30,15

wezmniedogon 30,11

jaboleq 30,08

zaba75 30,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Lupo

Przegląd, setka przekroczona i rekord spalania.
Przegląd, setka przekroczona i rekord spalania. Samochód był wreszcie u mechanika. Wszystko przejrzane, usterki poprawione, wymi...
Pierwsze, niezbędne wymiany.
Pierwsze, niezbędne wymiany. Jak to po zakupie nowego samochodu szybko dokonałem podstawowego serwisowania sa...
reflektory 11 letniego lupo
reflektory 11 letniego lupo Zastanawia mnie ile światła się traci na tym, że reflektory są zmatowiałe. Auto ...
No i pierwszy zawód. Samochód się rozkraczył na skrzyżowaniu 100km od domu.
No i pierwszy zawód. Samochód się rozkraczył na skrzyżowaniu 100km od domu. Mieliśmy jechać do rodziców na święta, a na skrzyżowaniu w Krakowie samochód prz...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Lupo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Lupo
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Lupo
 

Volkswagen Lupo najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Fiat 500 Lounge 1.2 8V 69KM Fiat 500 Lounge 1.2 8V 69KM
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 51KM .
Cena: 50 800 zł
Zyskujesz: 6 700 zł Zobacz szczegóły »
Fiat 500 Pop 1,2 8V 69KM Fiat 500 Pop 1,2 8V 69KM
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 51KM .
Cena: 42 050 zł
Zyskujesz: 10 700 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo
1.0 benzyna
190 345 km, 2001
5 800 PLN
Volkswagen Lupo
benzyna
0
6 200 PLN
Volkswagen Lupo
1.4 benzyna
250 km, 2003
3 800 PLN
Volkswagen Lupo
1.4 benzyna 75 KM
157 900 km, 1999
7 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 18 opinii
  • 3,95
  • Średnia dla segmentu
    Auta najmniejsze: 3,91

Wybrane opinie

Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 16V (75 KM)

W tej klasie aut Lupo wypada znakomicie. Silnik 1,4 daje mu niesamowitego temperamentu, zadowalając się stosunkowo niewielką ilością paliwa. Super autko dla 1 - 2 osób, ale jak trzeba - pasażer z tyłu też się zmieści w miarę wygodnie. Jedyna wada - mały bagażnik.

dodał: Piotr
Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 16V (75 KM)

Samochod dosc slabej jakosci jak na volkswagena, wiele usterek podczas pierwszych 100000km, wykonany dosc tanio, maly bagaznik, zaleta jest dynamiczny, choc glosny silnik, samochod dobry na miasto z powodu matych wymiarow, maksymalnie dla dwoch osob bez dzieci

dodał: mkjb
Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 16V (75 KM)

Świetne autko, ale tylko dla jednej/dwóch osób, atrakcyjny wygląd,dynamiczny silnik choć w mieście mało oszczędny , ergonomia jak u VW-wysoki poziom. A odnośnie usterek to żadnych nie miałem przez 4 lata, Polecam.

dodał: Barman
Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 16V (75 KM)

Bardzo zwinne autko, ładne, łatwo się do niego przyzwyczaić, ale niestety na naszych drogach daje o sobie znać jego zawieszenie - ale mówiąc szczerze w moich 3 poprzednich autach to był też główny problem...

dodał: casper777@wp.pl
Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 16V (75 KM)

Bardzo tanie autko ma świetny promień skrętu może i ma mały bagażnik ale kierowca i pasażer z przodu mogą czuć sie komfortowo

dodał: ŻucholPPL

Dodaj swoją ocenę auta

Volkswagen Lupo

102 komentarze

76 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Nuska~Nuska

witam poszukuje lupo 1.4 ale w automacie jakies propozycje? moze byc do sprowadzenia

~SAMURAJ~SAMURAJ

Do ~Tinuś89: zwykle check engine załącza się z powodu zacinającego się zaworu EGR - czyli recyrkulacji spalin. powinien być wymieniany co 50 000km. No i jeszcze należy czyścić przepustnicę od czasu do czasu. Dobry mechanik, przy wymianie kompleksowej filtrów i płynów robi to u mnie co 15 000km. Może być też problem z zapłonem (świece lub przewody zapłonowe) - ale to odczuwalne będzie w pracy silnika.
Ja mam silnik 1,4 benzyna 75 KM - i u mnie tak to się objawia.
Zaworu EGR nie można lekceważyć bo w pewnym momencie auto staje na drodze a silnik przestaje pracować. Reszta sprawuje się całkiem dobrze. Zawieszenie jest bardzo wytrzymałe, tylne hamulce bębnowe wymagają od czasu do czasu mocniejszego naciśnięcia.

~Tinuś89~Tinuś89

Do ~SAMURAJ: witam a o jaki zawór chodzi dokładnie ? świeci mi sie check od paru dni nie wiem co to a mam Lupo 1.0 2003r ehh...pomocy

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
59 265
Przejechany dystans
48 477 392 km
Zatankowanego paliwa
2 313 849 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 189
Wydanych pieniędzy
3 467 155 zł
Średnie wydatki na auto
1 243 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 262
Wydanych pieniędzy
3 733 292 zł
Średnie wydatki na auto
1 339 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 789)

Zużycie paliwa Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 16V

Na podstawie 22 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Zolw, dodano: 14.03.2012 22:51

Ekonomicznosc powoduje, ze wszystkie (nieliczne) mankamenty Lupo, wlacznie z naprawa skrzyni biegow po prostu przestaja byc istotne. Najlepszym wynikiem jaki udalo mi sie osiagnac bylo 3,6 ltr/100 km. Co zaskakujace, osiagnalem ten wynik na trasie kretej, gorzystej i w dodatku czesc drogi jadac w korku. Ogolnie realne spalanie, jakie udaje mi sie osiagnac to z reguly 3,8- 3,9 ltr/100km, samochodem z obciazeniem ok. 300kg, wiec tak jakbym wiozl 3 pokazne osoby i przy normalnych predkosciach (nawet 150km/h czasami). (Aktualizacja 20.07.2012 udalo mi sie osiagnac 3,2 ltr/100km na trasie Sierakowice-Gdansk, czyli jednak mozna). Jak juz wyzej wspomnialem, inni uzytkownicy Lupo osiagaja lepsze wyniki. Z tego co slyszalem, duza role graja tu felgi i opony (w Lupo 3L byly montowane jakies specjalne felgi aluminiowo/magnezowe i jakies eco opony, nie wiem dokladnie jakie). Ja jezdze na normalnych stalowych felgach i oponach wielosezonowych M+S, o kazdej porze roku. Mozliwe, ze to powoduje rowniez wieksze zuzycie paliwa. Ciekawostka w Lupo 3L jest tryb ECO. Po wcisnieciu tego przycisku, samochod nie tylko zmienia biegi przy nizszych obrotach silnika, oszczedzajac tym samym paliwo, ale rowniez automatycznie wylacza silnik gdy trzymamy wcisniety hamulec dluzej niz 5 sekund, przy nieruchomych kolach (np. stojac na swiatlach lub w korku). Po puszczeniu hamulca, silnik w ciagu doslownie sekundy uruchamia sie i jedziemy dalej. (automatyczne wlaczanie i wylaczanie silnika moze nie dzialac, gdy: 1. silnik nie osiagnal odpowiedniej tempetarury, 2. Akumulator nie ma wystarczajacej ilosci energii np. jest zuzyty lub rozladowany). Procz tego w czasie jazdy po puszczeniu pedalu "gazu" samochod jedzie jakby "na luzie", nie hamuje silnikiem do momentu az zaczynamy hamowac. Wtedy wlacza sie rowniez "hamowanie silnikiem". Oczywiscie tryb ECO ma tez mankamenty: samochod nie przyspiesza tak szybko jak w trybie normalnym. Osobiscie stalem raz w korku kolo Londynu 2,5 godziny. Podjezdzanie 10 metrow - stop, 5 metrow - stop itd przez caly ten czas. Silnik wylaczal sie i wlaczal ok. 70 razy, nie policzylem dokladnie. Niesamowite!

pełny raport Volkswagen Hatchback 3d 1.2 TDI 3L

autor: T-1000, dodano: 01.02.2008 16:49

kupiłem to auto z myślą o ekonomi i szok na trasie za 100zl 1000km przy jeździe oszczędnej ale bez przesady przy cenie ropki 4zł tylko trasa , na równej trasie na maks oszczędnie komp pokazuje 1,8 -2,0 60- 70 km/h niestety jazda jest nudna i męcząca , normalnie jeżdżąc 3,2 l ale w mieście 5 l jeżdżę szybko ciągle 3/4wciskam często full w zimie przy -15c* odpalił bez zająknięcia :)

pełny raport Volkswagen Hatchback 3d 1.2 TDI 3L

autor: PAWEÂŁEK, dodano: 08.01.2006 14:54

MAM PYTANKO-WSZEDZIE SŁYSZE ZE LUPO PALI OK. 3L/100 ALE MOJE PALI OK. 4L/100 PRZY JEZDZIE NA TRASIE 100/H, WYDAJE MI SIE ZE TO TROCHE DUZO??????W MIESCIE OK 4,5/100 ALE TROCHE CISNE.MOZE COS JEST NIE TAK -JESLI KTOS MA O TYM POJECIE PROSZE O KONTAKT: zapr

pełny raport Volkswagen Hatchback 3d 1.2 TDI 3L

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Lupo

VW Lupo to typowo miejskie auto, małe rozmiary pozwolą zaparkować samochód w coraz bardziej zatłoczonych miastach. Lupo produkowano w latach 1998-2005.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 16V 75KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Lupo, oglądali także