Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 TDI

Model należący do segmentu A produkowany w latach 1998-2005. Najmniejszy model Volkswagena, pierwsze typowe auto miejskie niemieckiej marki. Charakterystyczną cechą Lupo były niezwykle oszczędne silniki, za które w 1999 roku otrzymało nagrodę International Engine of The Year Award. Mimo nowatorskich rozwiązań, samochód nie podbił rynku, nie był nawet oficjalnie sprzedawany w Polsce, a powodem tego była wysoka cena auta. Jego bliźniaczym modelem był Seat Arosa. W ofercie Volkswagena, Lupo został zastąpiony przez model Fox.

W ślad za swoimi większymi "braćmi", Lupo nawet nie stara się być pojazdem zjawiskowym - proste kształty i zero finezji to jego dewiza. W podobnym stylu utrzymano również wnętrze, które z miejsca kierowcy zbiera pochwały za czytelną i ergonomiczną deskę, kapitalną widoczność oraz nadspodziewanie obfitą - jak na gabaryty auta - przestronność. Ta ostatnia została uzyskana kosztem tylnej części kabiny, bo w drugim rzędzie usiedzą jedynie dzieci, a bagażnik ma rozmiary większego schowka. Powody do narzekania daje też jakość wykończenia (gdzieniegdzie są nawet gołe blachy) oraz poziom wyposażenia.

Jak na samochód klasy mini, Volkswagen Lupo ma bardzo szeroką gamę silników. Z tych benzynowych najgodniejszy polecenia jest motor 1.4 z pośrednim wtryskiem paliwa, stanowiący udany kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem. Fanom diesli polecamy natomiast silnik 1.4 TDI, bo choć jest głośny, spala bardzo niewiele i jest niezawodny. Odradzić należy z kolei pozostałe "ropniaki" - wersja 1.2 cechuje się ogromnymi kosztami obsługi, a 1.7 jest konstrukcyjnie przestarzała. Twarde zawieszenie ułatwia szybkie manewrowanie, ale nie sprawdza się na polskich drogach.

Jako nowe, Lupo było bardzo drogie, przez co nie oferowano go w Polsce. Dziś kosztuje znacznie mniej, jednak - za sprawą lubianego w naszym kraju znaczka VW - trzyma cenę. Dzięki sprawdzonym podzespołom i solidnemu wykonaniu, nie można narzekać na jego trwałość - uważać trzeba jedynie na problematyczne wersje 1.4 FSI i 1.2 TDI, zamarzające odmy w części "benzyniaków" 1.0 i 1.4 oraz usterki skrzyń biegów. Większość napraw da się wykonać bardzo tanio.

Silniki Volkswagen Lupo Hatchback 3d

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Lupo

Ciekawe wersje popularnych aut

Na wiele samochodów spoglądamy z przymrużeniem oka, nie licząc na zbyt wiele. Czasami pozory okazują się złudne. Niepozorne auto może zaskoczyć dynamiką, przyjemnością prowadzenia albo ponadprzeciętnie bogatym wyposażeniem.

Ciekawy, innowacyjny, drogi - Volkswagen Lupo

W dzisiejszych czasach, tak zwanego kryzysu, sporą popularnością cieszą się małe, miejskie autka. Zapotrzebowanie na możliwie tani i łatwy w zaparkowaniu środek lokomocji wydaje się być jednak w dużym stopniu niezależne od sytuacji ekonomicznej. O tym jednak, że Europejczycy nie zawsze chętnie kupują...

VW Lupo - zapomniany

Czy jest sens wywalać kupę szmalu na samochód, w którym nawet dzieci będą krzyczeć po dłuższej przejażdżce na tylnej kanapie? Nie - Volkswagen zdecydował za Polaków i zrezygnował z oficjalnej sprzedaży Lupo na naszym rynku. Za to teraz import to nie problem i można je kupić za rozsądną cenę z drugiej...

Opis techniczny Volkswagen Lupo

VW Lupo to typowo miejskie auto, małe rozmiary pozwolą zaparkować samochód w coraz bardziej zatłoczonych miastach. Lupo produkowano w latach 1998-2005.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Lupo

Społeczność kierowców Volkswagen LupoautoWcentrum - społeczność Volkswagen Lupo

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo Lupiszon 84,19

Volkswagen Lupo 59,97

Volkswagen Lupo 1.2 TDI Pistachio 51,65

Volkswagen Lupo Lupiszonek 45,71

Volkswagen Lupo 50,56

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Lupo

bimarket 30,05

konop82 30,13

karoladol 30,10

dpc_ucore_info 30,18

Roski 30,08

Evita1977 30,03

pansamochodzik 30,09

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Lupo

Minął pierwszy miesiąc...
Minął pierwszy miesiąc... No to minął miesiąc od dnia zakupu Lumpka i zauważyłem, że coś jest nie tak z te...
Przegląd, setka przekroczona i rekord spalania.
Przegląd, setka przekroczona i rekord spalania. Samochód był wreszcie u mechanika. Wszystko przejrzane, usterki poprawione, wymi...
Pierwszy tydzień - wrażenia z jazdy.
Pierwszy tydzień - wrażenia z jazdy. Okazało się, że pierwszy tydzień był bardzo aktywny. Myślałem, że dziennie będę ...
Pierwsza trasa
Pierwsza trasa W pierwszą trasę pojechaliśmy nad polskie morze. Auto zrobiło 600 km. Spisywało ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Lupo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Lupo
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Lupo
 

Volkswagen Lupo najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i10 COMFORT Demonstracyjny Hyundai i10 COMFORT
Rocznik: 2013. Silnik: 1.0 66KM, benzynowy.
Cena: 48 400 zł 42 900 zł
Zyskujesz: 5 500 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio Demonstracyjny Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.0 66KM, benzynowy.
Cena: 42 900 zł 37 900 zł
Zyskujesz: 5 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo
1.0 benzyna
190 345 km, 2001
5 800 PLN
Volkswagen Lupo
benzyna
0
6 200 PLN
Volkswagen Lupo
1.4 benzyna
250 km, 2003
3 800 PLN
Volkswagen Lupo
1.4 benzyna 75 KM
157 900 km, 1999
7 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 19 opinii
  • 4,12
  • Średnia dla segmentu
    Auta najmniejsze: 3,91

Wybrane opinie

Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 TDI (75 KM)

autko to zakupiłem dla żony aby mogła swobodnie poruszać się pomieście z małym dzieckiem.A że żona lubi dynamicznie jeżdzić wybór padł na taką wersję.Na światłach w tyle zostają auta z dużo większą mocą. Świetnie się sprawdza przy montażu fotelika z tyłu,lepiej niż np. wpolo - sprawdzone.

dodał: krzyś
Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 TDI (75 KM)

rewelacyjny samochodzi do miasta, bez zadej tandety jak wiekszosc w tej klasie .Mi sie nie psuje jesdzi dobrze i malo pali .Ma wszystko to czego oczekiwalem po drugim aucie w rodzinie ,idealny do miasta.

dodał: code r
Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 TDI (75 KM)

elastyczny silnik,wyprzedza sie calkiem szybko,spalanie na normalnym poziomie,nie ma sie co spodziewac 4 l/100 jak podaje fabryka,strasnie skrzypia plastiki w srodku

dodał: QBA
Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 TDI (75 KM)

Ogólnie samochód-złoto. Nie oddałabym za nic w świecie. Jak dla mnie idealny! Niektórzy po prostu nie mają szczęścia ;)

dodał: tusiex@gmail.com
Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 TDI (75 KM)

4+ za całokształt. W mieście da się parkować prawie wszędzie, ma naprawdę dobry i oszczędny silnik

dodał: marcel

Dodaj swoją ocenę auta

Volkswagen Lupo

102 komentarze

76 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Nuska~Nuska

witam poszukuje lupo 1.4 ale w automacie jakies propozycje? moze byc do sprowadzenia

~SAMURAJ~SAMURAJ

Do ~Tinuś89: zwykle check engine załącza się z powodu zacinającego się zaworu EGR - czyli recyrkulacji spalin. powinien być wymieniany co 50 000km. No i jeszcze należy czyścić przepustnicę od czasu do czasu. Dobry mechanik, przy wymianie kompleksowej filtrów i płynów robi to u mnie co 15 000km. Może być też problem z zapłonem (świece lub przewody zapłonowe) - ale to odczuwalne będzie w pracy silnika.
Ja mam silnik 1,4 benzyna 75 KM - i u mnie tak to się objawia.
Zaworu EGR nie można lekceważyć bo w pewnym momencie auto staje na drodze a silnik przestaje pracować. Reszta sprawuje się całkiem dobrze. Zawieszenie jest bardzo wytrzymałe, tylne hamulce bębnowe wymagają od czasu do czasu mocniejszego naciśnięcia.

~Tinuś89~Tinuś89

Do ~SAMURAJ: witam a o jaki zawór chodzi dokładnie ? świeci mi sie check od paru dni nie wiem co to a mam Lupo 1.0 2003r ehh...pomocy

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 668
Przejechany dystans
42 096 147 km
Zatankowanego paliwa
2 114 757 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 497
Wydanych pieniędzy
3 210 066 zł
Średnie wydatki na auto
1 251 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 954
Wydanych pieniędzy
3 460 359 zł
Średnie wydatki na auto
1 348 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 567)

Zużycie paliwa Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 TDI

Na podstawie 24 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: tom, dodano: 13.02.2009 22:58

Jeżdzę na LPG więc bardzo tanio mi wychodzi przy aktualnej cenie LPG to jakieś 16 zł na 100 km.Co do auta to jak na zewnętrzne gabaryty ma dużo miejsca w środku,lecz nie polecam kierowcy powyżej 185 cm wzrostu.Bardzo ładna deska rozdzielcza.Ogólnie polecam,jazda wychodzi mi taniej niż autobusem :)

pełny raport Volkswagen Hatchback 3d 1.0

autor: kamildr@op.pl, dodano: 06.04.2010 19:02

Autko posiadam od roku przejechałem już ponad 30.000 km głownie dojeżdżając do pracy, pokonując około 70% w trasie pozostałe 30% jazda miejska wrocławskie korki. Spalanie w granicach 4,7 lato i 5.1 zima. Maksymalne spalanie jakie odnotowałem dojeżdżając do pracy to 5,9 litra (duże korki trasa pokonywana z prędkościami rzędu 120-170 km/h). Najmniejsze spalanie jakie osiągnąłem w trasie (2 osoby, 800km) nie przekraczając 120km/h to 4,1 litra. Jadąc z maksymalnym balastem (4 osoby dorosłe + bagaże na tygodniowy wypad) na trasie 800 km jazda dynamiczna 120-140 km/h spalanie 4,6 litra. Jeżdżę na paliwie tankowany wyłącznie na Ne*** jak dotąd bez kłopotów z pompowtryskiwaczami

pełny raport Volkswagen Hatchback 3d 1.4 TDI

autor: Zolw, dodano: 14.03.2012 22:51

Ekonomicznosc powoduje, ze wszystkie (nieliczne) mankamenty Lupo, wlacznie z naprawa skrzyni biegow po prostu przestaja byc istotne. Najlepszym wynikiem jaki udalo mi sie osiagnac bylo 3,6 ltr/100 km. Co zaskakujace, osiagnalem ten wynik na trasie kretej, gorzystej i w dodatku czesc drogi jadac w korku. Ogolnie realne spalanie, jakie udaje mi sie osiagnac to z reguly 3,8- 3,9 ltr/100km, samochodem z obciazeniem ok. 300kg, wiec tak jakbym wiozl 3 pokazne osoby i przy normalnych predkosciach (nawet 150km/h czasami). (Aktualizacja 20.07.2012 udalo mi sie osiagnac 3,2 ltr/100km na trasie Sierakowice-Gdansk, czyli jednak mozna). Jak juz wyzej wspomnialem, inni uzytkownicy Lupo osiagaja lepsze wyniki. Z tego co slyszalem, duza role graja tu felgi i opony (w Lupo 3L byly montowane jakies specjalne felgi aluminiowo/magnezowe i jakies eco opony, nie wiem dokladnie jakie). Ja jezdze na normalnych stalowych felgach i oponach wielosezonowych M+S, o kazdej porze roku. Mozliwe, ze to powoduje rowniez wieksze zuzycie paliwa. Ciekawostka w Lupo 3L jest tryb ECO. Po wcisnieciu tego przycisku, samochod nie tylko zmienia biegi przy nizszych obrotach silnika, oszczedzajac tym samym paliwo, ale rowniez automatycznie wylacza silnik gdy trzymamy wcisniety hamulec dluzej niz 5 sekund, przy nieruchomych kolach (np. stojac na swiatlach lub w korku). Po puszczeniu hamulca, silnik w ciagu doslownie sekundy uruchamia sie i jedziemy dalej. (automatyczne wlaczanie i wylaczanie silnika moze nie dzialac, gdy: 1. silnik nie osiagnal odpowiedniej tempetarury, 2. Akumulator nie ma wystarczajacej ilosci energii np. jest zuzyty lub rozladowany). Procz tego w czasie jazdy po puszczeniu pedalu "gazu" samochod jedzie jakby "na luzie", nie hamuje silnikiem do momentu az zaczynamy hamowac. Wtedy wlacza sie rowniez "hamowanie silnikiem". Oczywiscie tryb ECO ma tez mankamenty: samochod nie przyspiesza tak szybko jak w trybie normalnym. Osobiscie stalem raz w korku kolo Londynu 2,5 godziny. Podjezdzanie 10 metrow - stop, 5 metrow - stop itd przez caly ten czas. Silnik wylaczal sie i wlaczal ok. 70 razy, nie policzylem dokladnie. Niesamowite!

pełny raport Volkswagen Hatchback 3d 1.2 TDI 3L

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Lupo

VW Lupo to typowo miejskie auto, małe rozmiary pozwolą zaparkować samochód w coraz bardziej zatłoczonych miastach. Lupo produkowano w latach 1998-2005.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Lupo Hatchback 3d 1.4 TDI 75KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Lupo, oglądali także