Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B4 Sedan 1.6

Czwarta generacja Passata (B4) pojawiła się na rynku w roku 1994. Samochód był właściwie gruntownie zmodernizowaną wersją Passata B3, jednak ze względu na skalę zmian, zyskał status odrębnego modelu. Na pierwszy rzut oka, sylwetka auta nie była stylistycznym przełomem w porównaniu z Passatem III. Zmieniono jednak pas przedni, tylne lampy oraz kokpit kabiny. B4 był też nieco większy od swojego poprzednika. Ostatni model Passata IV wyjechał z fabryki w roku 1996.

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B4

Silniki Volkswagen Passat B4 Sedan

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - ewolucja zamiast rewolucji

Jeśli ktoś chciałby połączyć słowo "Rewolucja" ze słowem "Volkswagen" musiałby się nieźle namęczyć. O wiele lepiej do tej marki pasuje "Ewolucja". Ba! To chyba ulubione słowo marketingowców, księgowych, projektantów oraz, co ciekawe, końcowych odbiorców, którzy niemal w...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat Olivka 85,71

Volkswagen Passat LoongVwagen 82,13

Volkswagen Passat SEDAN 1.9 TDI 73,36

Volkswagen Passat 1,9 TDI HIGHLINE 79,92

Volkswagen Passat 85,42

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

Phill4 90,54

robert72 63,26

kajos 81,54

ArizonacarWawa 84,01

daropast 87,39

Demonus 92,10

qqrydziany 88,44

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

Ciekawe Odkrycie
Ciekawe Odkrycie Jadąc w zeszły weekend ze Szczecina do Konina (odwiedzając groby bliskich) w Gor...
Woda w bagażniku cz. 2
Woda w bagażniku cz. 2 Dzisiaj wyciągnąłem całą tapicerkę z bagażnika, bo chciałem zrobić odpływ. Co si...
Pierwsze zmiany, nowe radio z nawigacja
Pierwsze zmiany, nowe radio z nawigacja Jako że potrzeba posiadania nawigacji w tych czasach jest dość uzasadniona, stan...
kolejna wymiana sprzęgła i koła dwumasowego
kolejna wymiana sprzęgła i koła dwumasowego Niestety drugi zestaw sprzęgła i koła dwumasowego LUK przeszedł do historii. Po ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Audi A4
2.0 TDI clean diesel (190 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (130 KM)
Volkswagen CC
2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology (177 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Pulsar ACENTA Nissan Pulsar ACENTA
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 85KM .
Cena: 72 900 zł 65 900 zł
Zyskujesz: 7 000 zł Zobacz szczegóły »
Ford Mondeo Titanium X Ford Mondeo Titanium X
Rocznik: 2011. Przebieg: 53 293 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 58 900 zł 58 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B4 Sedan 1.6

  • Średnia ocena
    na podstawie 4 opinii
  • 3,65
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Sedan 1.6 (100 KM)

Duzy wygodny samochod. Dobry w trase, w miescie mniej poreczny ze wzgledy na zuzycie paliwa i wymiary. Wart swoich pieniedzy. Polecam. Przerobilem na gaz wiec jezda jest teraz tansza niz z TDi mimo 2x wiekszego spalania.

dodał: marek.mankiewicz@unilever.com
Volkswagen Passat Sedan 1.6 (100 KM)

sypie się zawieszenie, silnik słaby jak diabli. całkiem niezła widoczność i baaaardzo dużo miejsca w środku. ergonomia bez zarzutów. awaryjny - szczególnie zawieszenie, pompy. za tą cenę można mieć coś znacznie lepszego.

dodał: seba

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B8 GTE Variant (2015) Volkswagen Passat B8 Variant (2015) Volkswagen Passat B8 - prezentacja w Sardynii - galeria redakcyjna Volkswagen Passat 4-Motion Volkswagen Passat V Kombi Volkswagen Passat V W8 Volkswagen Passat B7 - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B6 Variant - galeria społeczności Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM - galeria redakcyjna Volkswagen Passat R36
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
57 140
Przejechany dystans
47 336 240 km
Zatankowanego paliwa
2 237 823 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 932
Wydanych pieniędzy
3 375 293 zł
Średnie wydatki na auto
1 245 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 797
Wydanych pieniędzy
3 645 178 zł
Średnie wydatki na auto
1 345 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 711)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 2.0 TDI 'Comfortline', LHD
2014

Volkswagen Passat
VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B4 Sedan 1.6


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Jer, dodano: 13.12.2012 12:32

Posiadam passata od ponad roku, silnik diesel 130km, 6-cio biegowa skrzynia. Jeżdzę głównie po mieście (Wrocławiu), około 45km dziennie- robię około 22km do pracy i z powrotem (godziny szczytu) i mniej więcej tyle samo wieczorem, przy niskim natężeniu ruchu. Tankuję co 500km do pełna na Shelu lub BP (v-power lub ultimate) i zawsze sprawdzam spalanie z dystrybutora. Jeżdzę dynamicznie, chociaż widząc czerwone światło przed sobą spuszczam nogę z gazu. Z reguły nie musząc przyspieszać staram się trzymać przedziału 1800-2200 obrotów. Przy takiej jeździe i przy takich trasach jak napisałem powyżej minimalne spalanie jakie udało mi się zanotować to 6,2 l/100km. Najwięcej autko spaliło mi w zimie w okresie przedświątecznym- 8,4 litra. Dodam że był to jedyny raz kiedy spalanie przekroczyło mi 8 l/100km (i naprawdę nie wiem co musiałbym zrobić z moim paszczakiem żeby spalił mi , jak piszą niektórzy, 10 l/100km). Przy oszczędnej jeździe na autostradzie przy prędkości 100-110km/h na szóstym biegu- 5,3 l/100km (po 250km zrezygnowałem z takiej jazdy, zjechałem na stację, dotankowałem do pełna i wyszło 5,3 l/100km). Pewnie można i mniej ale jazda z taką prędkością była ponad moje siły :). To co mnie zaskoczyło to śmiesznie małe spalanie przy prędkościach powyżej 160km/h- około 7,5 l/100km. Ogólnie- 3/4 tankowań jakie miałem zamkneło się w przedziale 6,6-7,4 l/100km, także auto o rewelacyjnym, jak na swoje gabaryty i dynamice, spalaniu. Godne polecenia.

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

autor: VWmaniakWroc, dodano: 23.06.2009 13:25

Ogolnie autko bardzo fajne. wygodnie sie tym jezdzi( wygodnie nie ozancza szybko;P) do normalnej ekspolatacji jak sie nie jezdiz czesto po gorach w zupelnosci wystarczy. pali roznie zalezy od butów;P po Wrocławiu jezdzac w duzych korkach wychdzi kolo 11.5 w weekendy sprawdzalem ok 1litr mniej. jezdzac dynamicznie(jak na 1.6) ok 12,5 -13. trzeba pamietac ze auto tej wielkosci nie ma nic wspolnego z autem sportowym i jak ktos je kupuje zeby sie sciagc spod swiatel to gatuluje fantazji musi miec gruby portfel bo wtedy auto palic bedzie duzo i sie nastwaic na porazki;P ale powaznie mowiac naprawde polecam lepiej jezdiz niz 1,9 tdi 90, tylko jak to benzyna, musie miec swoje obroty bo z 40km/h na IV biegu nie pociagnie jak sie chce. ponadto tanie czesci si silnik nie awayjny oraz jego osprzet ( nie to co tdi oszednosc na benzynie idzie na serwis - rozrzad, turbina. wtyrskiwacze...)pozdrawiam w razie pytan chetnie pomoge pa1987@op.pl

pełny raport Volkswagen Kombi 1.6

autor: d.l, dodano: 19.11.2011 19:31

Posiadam Passata 1.9 tDI 130 km w 6 biegowej skrzyni. Spalanie oczywiście zależne od nogi kierowcy , w trasie przy małym natężeniu ruchu na 5 biegu ~ 90km/h lub na 6 bieg ~ 110 km/h spalanie wychodzi w okolicach 5,5;6 l/ 100km. Osobiscie nie udało mi się zejśc niżej. Przy normalnej jezdzie ( do 140) , czestym wyprzedzaniu samochodów spalanie ok. 6,2-7,5 l. różnie. Jeśli chodzi o miasto to tak jak ktos napisał wcześniej, na odcinkach ok 10km lepiej wybrac mpk.Silnik się nie nagrzewa do odpowiedniej temp. przez co spalanie wynosi 9-10 litrów, w zimie myślę ze 11 l/100km spokojnie. Układ paliwowy z pompowtryskami w tym silniku jest mocno wrażliwy na jakość paliwa i radzę każdemu użytkownikowi auta z tym włąsnie silnikiem zalewania paliwa na sprawdzonych stacjach a nie hipermarketowych , tylko dlatego ,że jest 10 gr róznicy na litrze a na całym baku 8 zł. To nie LPG , że wymienimy filtr za 30 -40 zł i jest ok. Regeneracja pompowtryskiwaczy wyniosła mnie ponad 3000zł i od teraz juz wiem , że nie opłaca się oszczędzać na paliwie! Po za tym rewelacja , należy tylko dbać o silnik i turbine. Warto przegonić zamochod co jakis czas profilaktycznie i nie powinnismy miec z nim zadnych problemów.

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B4 Sedan 1.6

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B4 Sedan 1.6

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B4 Sedan 1.6 100KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także