Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Volkswagen Passat B4 Sedan 1.6

Czwarta generacja Passata (B4) pojawiła się na rynku w roku 1994. Samochód był właściwie gruntownie zmodernizowaną wersją Passata B3, jednak ze względu na skalę zmian, zyskał status odrębnego modelu. Na pierwszy rzut oka, sylwetka auta nie była stylistycznym przełomem w porównaniu z Passatem III. Zmieniono jednak pas przedni, tylne lampy oraz kokpit kabiny. B4 był też nieco większy od swojego poprzednika. Ostatni model Passata IV wyjechał z fabryki w roku 1996.

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B4

Silniki Volkswagen Passat B4 Sedan

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - ewolucja zamiast rewolucji

Jeśli ktoś chciałby połączyć słowo "Rewolucja" ze słowem "Volkswagen" musiałby się nieźle namęczyć. O wiele lepiej do tej marki pasuje "Ewolucja". Ba! To chyba ulubione słowo marketingowców, księgowych, projektantów oraz, co ciekawe, końcowych odbiorców, którzy niemal w...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat 2,0TDI DPF Sportline 72,15

Volkswagen Passat VR6 swap TDI PD 79,88

Volkswagen Passat VR6 79,25

Volkswagen Passat 85,15

Volkswagen Passat 130 sport edition 80,58

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

Demonus 93,01

djbisonus 84,08

new_one 52,22

Adams93 79,95

acieply 49,50

Phill4 84,32

kajos 69,87

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

Roczek z TeDi-m
Roczek z TeDi-m Patrząc na to co się dzieje można powiedzieć:"Upływa szybko życie,jak potok pły...
Zakup lusterka.
Zakup lusterka. Zapomniałem dodac o wczorajszego wpisu, więc pisze dziś. Wczoraj gdy wracałem do...
Powrót do oryginału-nowe felgi
Powrót do oryginału-nowe felgi Po zakupie auta za pierwsze zadanie postawiłem sobie zmianę kół,nie podobały m...
Kibic.
Kibic. Nie wiem co ludzie powiedzą na ten temat, ale nie obchodzi mnie to. Czytałem wie...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Nissan Pulsar
1.6 DIG-T (190 KM)
Toyota Avensis
1.8 Valvematic (147 KM)
Hyundai i40
1.7 CRDi (141 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volkswagen Passat Comfortline Volkswagen Passat Comfortline
Rocznik: 2011. Przebieg: 112 076 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 60 900 zł
Volkswagen Passat Comfortline Volkswagen Passat Comfortline
Rocznik: 2011. Przebieg: 109 046 km. Silnik: 1.8 118KM .
Cena: 64 900 zł

Ocena auta Volkswagen Passat B4 Sedan 1.6

  • Średnia ocena
    na podstawie 4 opinii
  • 3,65
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Sedan 1.6 (100 KM)

Duzy wygodny samochod. Dobry w trase, w miescie mniej poreczny ze wzgledy na zuzycie paliwa i wymiary. Wart swoich pieniedzy. Polecam. Przerobilem na gaz wiec jezda jest teraz tansza niz z TDi mimo 2x wiekszego spalania.

dodał: marek.mankiewicz@unilever.com
Volkswagen Passat Sedan 1.6 (100 KM)

sypie się zawieszenie, silnik słaby jak diabli. całkiem niezła widoczność i baaaardzo dużo miejsca w środku. ergonomia bez zarzutów. awaryjny - szczególnie zawieszenie, pompy. za tą cenę można mieć coś znacznie lepszego.

dodał: seba

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat V W8 Volkswagen Passat B7 - galeria redakcyjna Volkswagen Passat R36 Volkswagen Passat B8 - prezentacja w Sardynii - galeria redakcyjna Volkswagen Passat Sedan Blue Motion Volkswagen Passat B5 Kombi - galeria społeczności Volkswagen Passat Variant 2005 Volkswagen Passat B8 sedan 2.0 TDI 240KM 4MOTION (2015) Volkswagen Passat B8 Variant (2015) Volkswagen Passat B6 Variant - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
62 790
Przejechany dystans
50 100 049 km
Zatankowanego paliwa
2 438 391 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 644
Wydanych pieniędzy
3 631 617 zł
Średnie wydatki na auto
1 241 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
15 048
Wydanych pieniędzy
3 932 533 zł
Średnie wydatki na auto
1 344 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 927)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 2.0 TDI 'Comfortline', LHD
2014

Volkswagen Passat
VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B4 Sedan 1.6


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: A., dodano: 04.07.2011 15:13

Witam, Autem jeżdże już 2 lata i mogę coś o nim więcej napisać... Można powiedzieć, że auto średnio pali ok. 7 litrów diesla. To daje możliwość normalnej jazdy na trasie w Polsce - bez szaleństw, ale z wyprzedzaniem, powiedzmy ok. 110-120 km/g. W mieście pali więcej, ale to zależy też w jakim... W małych miejscowościach bez świateł spali z 7-8,5l./km, a w dużych to już rachunek rośnie w zależności od korków i sytuacji na drodze: 8,5 i więcej. Zakładając jednak, że nawet przez duże miasto jedzie się w nocy, bez korków to pali podobnie jak w małych miejscowościach. Zależy też jaki dystans - to nie jest auto do jazdy do kościoła i z powrotem. Jak jest zimny pali dużo, jak odcinki są krótkie - np. 3-5 km to taniej wyjdzie dojazd taksówką. Jak jedziemy dalej to już zaczyna się przyzwoicie. Jak się jedzie ok. 80km / h to pali najmniej - bez wyprzedzania na prostym odcinku 100 km udało mi się uzyskać 4,8 litra / 100 (to była jazda mega ekonomiczna, zerowy ruch inych aut), ale jak się będzie jechało nie mega ekonomicznie, ale naprawdę spokojnie, ok. 100-110 km / g. to można realnie liczyć na zużycie ok. 5,5-5,7 litra / 100km. To chyba przy takiej mocy i wadze jest dobrym wynikiem - przed zakupem obawiałem się, że będzie on palił z litr więcej. Bzdurą jest, jak ktoś mówi, że on jedzie 140-160 km/h autostradą i to auto pali 6l./100km (tekst handlarzy). Nie ma takiej opcji. Nie ma takich praw fizyki. Ten samochód wtedy pali ok. 7,5-8,5 litra/100km. Jak się jedzie nim ok. 180 km/h to pali ok. 10-11 litrów, a przy 200-220 km/h ok. 12-13 litrów/100km lub więcej. Ja nim jechałem maksymalnie ok. 230 km/h - choć jeszcze czułem, że może coś bym podciągnął, ale szkoda było mi żyłować silnik i turbinę - to jest wystarczająco szybkie auto, ale nie wyścigowe. W Polsce nie ma dróg na ekstremalne prędkości. Wszystko zależy od paliwa. Ja leję zwykłe paliwo na shellu. Wcześniej lałem te najdroższe na statoilu, BP i Shell, ale to nic nie warte - lepiej zalać zwykłe paliwo w niemczech niż tu z ulepszaczami. Dopiero wtedy poczujecie różnicę. Raz zalałem diesla u nas na Orlenie - nigdy więcej. Właśnie wtedy testowałem auto na odcinku nowo otwartej drogi ekspresowej Gorzów - Szczecin (którą od autostrady różni tylko to, że nie ma stacji benzynowych i parkingów) i to tam po zalaniu zwykłego diesla na Orlenie auto wyciągnęło z wielkim trudem maksymalnie 195 km/h ! Masakra jakie oszustwo. Wyjeździłem ten chłam i potem po zalaniu paliwa w niemczech udało mi się z czterema osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem osiągnąć 230 km/h (nie było z górki). Wynik powtórzyłem w Polsce na zwykłym paliwie z Shell. To mi pozwala wydać taką opinię. Autorzy jednak zapomnieli chyba, że nie wszystkie silniki 170 KM są w technologii Common Raill. Mój nie jest, ale ma filtr cząstek stałych PDF. Mam skrzynię DSG. Jest super. Jeśli passat to tylko ze skrzynią DSG ! Nie doceniałem tego automatu przed zakupem, a teraz nie chciałbym już auta ze skrzynią manualną. Zużycie paliwa jest identyczne jak w autach ze skrzynią manualną, ponieważ komputer wybiera najbardziej odpowiednie przełożenia. Za to przyspieszenie jest już lepsze, ponieważ nie tracimy czasu na wachlowanie drążkiem - oszczędza się wtedy części sekund potrzebne na zmianę biegów, w tym czasie auto cały czas przyspiesza, a komputer w najbardziej optymalnym momencie przełącza biegi. Testowałem podobne dwa modele i jednak automat zdecydowanie wygrywa - zarówno w przyspieszeniu, jak i w płynności jazdy (stąd też cena za używane auta z DSG o ok. 10 tys. wyższa). DSG szczególnie chwalą pasażerowie, dla których komfort jazdy jest mega wyższy niż w autach z manualnymi skrzyniami. Kierowca będzie zadowolony z DSG szczególnie w mieście - jak zapomni o tym, że kiedyś w autach trzeba było wachlować biegami, niczym w traktorze i nagle okaże się, że ma wolną rękę, wolny umysł od pamiętania o redukcjach biegów - poprostu poczuje wolność i skupi się na drodze, jej celu ;) Nie można mylić innych skrzyń automatycznych z DSG - to nie to samo ! Wcześniej jechałem zwykłym automatem i to było rozczarowanie. Mam przebieg 140 tys. km - za wyjątkiem 2 wtrysków, które mi padły i wymieniono je w ASO za free (auto po gwarancji, ale VW wreszcie w tym roku przyznał się że zrobił z wtryskami bubel) to jeszcze wymieniłem koło dwumasowe (standardowe usterki tego modelu) i poza tym auto sprawuje się extra. Paliwo lałem najdroższe - na Statoil, Shell i BP. Wtryski i tak padły. Padają w okresie 80-150 tys. km, kolejni właściciele mają spokój, bo wymieniane są już na nowe - wolne od poprzednich wad. Bardzo dobre zawieszenie - zarówno komfort prowadzenia, szybkiego pokonywania zakrętów, nierówności, jak i wytrzymałości. Nie oszukujmy się - polskie drogi to kataklizm. Ogólnie polecam to auto, choć negatywnych opinii jest o nim dużo. Dużo się mówi i pisze nt. usterek, ale prawda jest taka, że to auto wzbudza ogromne zainteresowanie, jest ich dużo, a zatem dużo ludzi, którzy o nim piszą, dużo ludzi, którzy o nim czytaja - i tak rozpowszechnia się plotka, opinia. Fakt, że B5 był bardziej dopracowany, bo miałem, ale ten też kupiłbym drugi raz. Obecny model (od 2010) roku to jest dalej to samo auto z kilkoma zmianami wizualnymi, ale moim zdaniem ten 2005-2010 jest poprostu ładniejszy, ma w sobie to coś, czego pozbawiony jest ten po liftingu. Kupujcie auta produkowane od 2007 roku - te są pozbawione wielu wad, które były w pierwszych egzemplarzach (2005-2006). Dlatego te roczniki są dużo tańsze. Różnica cenowa jest też bardzo duża w zależności od wersjii - Trendline, Comfortline, Sportline lub najwyższej Highline. Ale nawet najwyższe wersje (Highline) znacznie różnią się tzw. "wypasem". Warto za to zapłacić. Tanie auta w ogłoszeniach to auta, w które należy nieźle zainwestować. Bo prawdą jest, że passat jest jak skarbonka - ew. naprawy bardzo drogie. Nie ma tanich passatów. Są tylko tanie skarbonki. Chcecie kupić dobrze - nie kupujcie "po taniości". Nie bójcie się przebiegów - nikt nie wydał 150-160 tys. zł (nowy passat 170KM w Highline), żeby nim jeździć do kościoła (takie okazje zdarzają się tylko w ogłoszeniach u oszustów). Średnie przebiegi takich aut to 40-60 tys. km rocznie, więc jeśli ktoś Wam sprzedaje auto z mniejszym przebiegiem to trzeba się mocno zastanowić o co chodzi.. Albo jak książka serwisowa się zgubiła, albo jak to 1 właściciel, który go kupił był lekarzem i serwisował u Pana Józka w serwisie obok, bo to jego pacjent akurat był, a do ASO nie miał czasu jeździć (opowieści handlarzy). Przecież jak kogoś stać na passata to stać go też na przegląd co 30 tys. km w ASO ! Nie jest taki drogi. Dlaczego auta z niemiec sa duzo tansze ? Bo nie można w PL sprawdzić historii ich przebiegu tam i one nie mają 100 czy 150 tys. km tylko 2,3 razy tyle. Niemiec nie odda tanio dobrego auta, a drogi i paliwo tam są takie, że temu samochodowi po 400 tys. km nic nie jest - poza tym, że nikt go nie chce kupić z takim przebiegiem i go trzeba odmłodzić do 100-150 tys. km, bo takie sprzedają się najlepiej. I nie wygląda on wcale na więcej, bo Niemcy o auta dbają, mają wyższą kulturę, a pod marketami nie ma hołoty, co obija komuś drzwi i rysuje zderzaki przy parkowaniu. Takie auto wygląda, ale ma duży przebieg. Przecież do pracy w Niemczech się dojeżdża 50-150 km w jedną stronę i to jest normalne. A auta w komisach i od handlarzy to auta, gdzie sprzedający zawsze zasłoni się tym, "że nie wie", "że nie widział", "że nie przypuszczał", a chodzi przecież o to by właściciel nie kłamał w żywe oczy - żeby znaleźć frajerów, którym wydaje się, że kupują tanio auto z małym przebiegiem :) Także auta w ogłoszeniach, te tanie, to nie te same, z których można być zadowolonymi i polecić innym :) Ja przed zakupem zastanawiałem się nad droższą A6 kombi. Myślałem o benzynie 2.0 - 170 KM. Kumpel zdecydował się. I już ją sprzedał. Była śliczna, prestige dużo wyższy, choć komfort jazdy porównywalny, ale te nowoczesne silniki benzynowe wcale nie palą mało. To był wir w baku - średnie spalanie 10,5/100 km go dobiło (ok. 3 litry więcej niż w moim). I jeszcze większe gabaryty - większy problem z parkowaniem w mieście. 140 konny diesel na A6 jest za słaby, bo to cięższe auto niż passat, a 2,7 czy 3,0 nie pali tyle, co 2,0 w lżejszym passacie. Osiągów też nie ma wcale rewelacyjnie lepszych. Jak kogoś stać i ma potrzeby, chce zaimponować sąsiadom marką - niech kupuje. Pozdrawiam, mam nadzieję, że pomogłem - przed własnym zakupem szukałem takich opinii, dużo czytałem, dzisiaj nie żałuję.

pełny raport Volkswagen Variant 2.0 TDI-CR DPF

autor: Wojtek, dodano: 02.02.2012 12:22

Witam. Posiadam Passata combi rocznik 2007. Kupiłem go 2 lata temu z przebiegiem 50tys km, obecnie po 2 latach mam 160 tyś km. Co do spalania bez rewelacji. Bardzo ciężko jest zejść poniżej 7litrów/100km. Może powiem o plusach i minusach tego auta. Największym plusem jest jego zawieszenie, układ jezdny, bardzo fajnie się go prowadzi. A teraz o minusach auto bardzo awaryjne. Problem z wtryskami częsta przyczyna awarii - w czasie podróży zatrzymałem się na światłach i tam już zostałem :) laweta itd. po miesiącu padł mi akumulator - skończyło się na pomocy drogowej. Obecnie auto stoi w warsztacie padło sprzęgło przy 160 tys. Mam kolegę co prowadzi warsztat i powiedział mi że to jest częsta przyczyna awarii trafiają do niego samochody z przebiegiem poniżej 70 tyś z rozwalonym sprzęgłem. (fabryczny bubel) Co do silnika pracuje równo nie dymi, brak śladów zużycia, przyzwoite osiągi. Zmiana oleju, filtrów raz do roku co 50tyś. Co mnie zdziwiło to auto nie bierze w ogóle oleju w ciągu roku może dolałem profilaktycznie 2 litry oleju. Czy warto kupić te auto? Ja raczej bym nie kupił tego auta jeszcze raz, chyba że w starej budzie. Wybrał bym raczej toyotę avensis, troszkę gorszy komfort jazdy ale lepiej się trzyma drogi przy prędkościach powyżej 160km.

pełny raport Volkswagen Variant 2.0 TDI-CR DPF

autor: Jer, dodano: 13.12.2012 12:32

Posiadam passata od ponad roku, silnik diesel 130km, 6-cio biegowa skrzynia. Jeżdzę głównie po mieście (Wrocławiu), około 45km dziennie- robię około 22km do pracy i z powrotem (godziny szczytu) i mniej więcej tyle samo wieczorem, przy niskim natężeniu ruchu. Tankuję co 500km do pełna na Shelu lub BP (v-power lub ultimate) i zawsze sprawdzam spalanie z dystrybutora. Jeżdzę dynamicznie, chociaż widząc czerwone światło przed sobą spuszczam nogę z gazu. Z reguły nie musząc przyspieszać staram się trzymać przedziału 1800-2200 obrotów. Przy takiej jeździe i przy takich trasach jak napisałem powyżej minimalne spalanie jakie udało mi się zanotować to 6,2 l/100km. Najwięcej autko spaliło mi w zimie w okresie przedświątecznym- 8,4 litra. Dodam że był to jedyny raz kiedy spalanie przekroczyło mi 8 l/100km (i naprawdę nie wiem co musiałbym zrobić z moim paszczakiem żeby spalił mi , jak piszą niektórzy, 10 l/100km). Przy oszczędnej jeździe na autostradzie przy prędkości 100-110km/h na szóstym biegu- 5,3 l/100km (po 250km zrezygnowałem z takiej jazdy, zjechałem na stację, dotankowałem do pełna i wyszło 5,3 l/100km). Pewnie można i mniej ale jazda z taką prędkością była ponad moje siły :). To co mnie zaskoczyło to śmiesznie małe spalanie przy prędkościach powyżej 160km/h- około 7,5 l/100km. Ogólnie- 3/4 tankowań jakie miałem zamkneło się w przedziale 6,6-7,4 l/100km, także auto o rewelacyjnym, jak na swoje gabaryty i dynamice, spalaniu. Godne polecenia.

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B4 Sedan 1.6

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B4 Sedan 1.6

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B4 Sedan 1.6 100KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także