Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan I SUV

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja Volkswagena Tiguana produkowana była w latach 2007-2016. Pierwowzorem koncepcyjnym samochodu był, przedstawiony w roku 2006 na wystawie w Los Angeles, prototyp o nazwie Tiguan Concept. Produkcyjna wersja auta została zaprezentowana rok później podczas targów IAA we Frankfurcie. Pod względem stylistycznym ten kompaktowy SUV odwoływał się do modeli Golf Plus oraz Touareg i powstał na modułowej platformie podłogowej VW Group PQ35 Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf, Audi A3 oraz TT i Skoda Yeti. Model przeszedł facelifting w roku 2011. Mimo że Volkswagen Tiguan drugiej generacji zastąpił Tiguana I w roku 2017, to w niektórych krajach (np. w Stanach Zjednoczonych) jest on nadal dostępny jako Tiguan Limited.
czytaj więcej
Powagosław

Mniejszy brat Touarega jest mniej terenowy od konkurencji. Ta „mniejsza terenowość” najlepiej wyrażona została w wyglądzie Tiguana. Ten samochód wygląda bardzo poprawnie, ale w przypadku SUV-a to nie jest komplement.

~Powagosław
Luzacjusz

Auto dla offroadera-domatora, który po codziennej przejażdżce do pracy (ulicą pod górę, dwa zakręty, a dalej prosto), siada w kapciach na kanapie, a oglądając relację z rajdu Dakar, nerwowo zagryza wargi i myśli: „O Jezusie frasobliwy! Jak oni niszczą te samochody”.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12 m
Długość 4427 mm
Długość z hakiem holowniczym 4520 mm
Szerokość 1809 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2041 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3658 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3499 mm
Wysokość 1686 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2043 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1868 mm
Rozstaw osi 2604 mm
Rozstaw kół - przód 1570 mm
Rozstaw kół - tył 1570 mm
Zwis przedni 925 mm
Zwis tylny 898 mm
Prześwit 200 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1470 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 871 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 1500 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 770 mm
Przestrzeń wsiadania z przodu - szerokość 871 mm
Przestrzeń wsiadania z przodu - wysokość 1470 mm
Przestrzeń wsiadania z tyłu - szerokość 770 mm
Przestrzeń wsiadania z tyłu - wysokość 1500 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1510 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 470 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1008 mm
Wysokość bagażnika 1025 mm
Szerokość bagażnika 1053 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 936 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1679 mm
Kąt natarcia 28 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~Gili
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Samochód po kupnie potrzebował parę złotych doinwestowania,chociaż miał tylko 3lata i lekko ponad 100tyś.km. Po siedmiu latach użytkowania stwierdzam,że jest jak wino i z biegiem czasu potwierdza legendarną trwałość VW. Najbogatsza wersja wyposarzenia,a z elektryki zepsuł się tylko wzmacniacz Dynaudio,znajduje się pod siedzeniem kierowcy przez co narażony jest na kontakt z wilgocią. Po zatem drobnostki,przepustnica ,niedawno wymieniona, występuje tylko z kolektorem,regeneracja elektroniki turbo. Auto wygodne łatwe w prowadzeniu,przestronne,bdb spasowane,blachy zdrowe.Typowe VW.
4,6
~Maniek_
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Jestem drugim właścicielem auta. Kupiony został od dilera w 2015r, z przebiegiem 43.000 km. ktoś zostawił w rozliczeniu. Obecnie auto ma 118 tysięcy. Auto bardzo przyjemne, wygodne, pewnie się prowadzi, nie czuć prędkości autostradowych. Napęd 4x4 przydaje się sporadycznie, z reguły podczas zimowych wyjazdów w góry. Auto wykonane solidnie w środku sporo miękkich tworzyw. Mimo upływu 8 lat nadal nic nie trzeszczy i nie skrzypi. Moc 140 koni przy tych gabarytach jest wystarczające do sprawnego poruszania ale to jednocześnie jest minimum. 110 koni jak w innych wersjach byłoby zbyt mało. Auto pali średnio 8 litrów na 100 kilometrów w cyklu mieszanym przy normalnej jeździe. Auto ogólnie bez poważnych napraw. Zepsuła się sprężarka klimatyzacji przy ok 10000 tys km ale to ponoć taka bolączka koncernu Vw, po za tym wymieniane były gumy wahaczy przedniego zawieszenia i amortyzatory przednie. Auto bardzo ciche w środku nawet przy dużych prędkościach. Bardzo funkcjonalne auto, sporo schowków w kabinie.
4,1
~Gniazdowski
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Po przejechaniu 50 000 km mogę stwierdzić że auto jest w miarę tanie w obsłudze silnik mimo 290 000 nie puszcza dymka i ma swoją moc napęd na cztery koła w daje dużo frajdy poza tym Auto jest twarde jazda po nierównościach nie jest zbyt przyjemna stuka puka jak w średniowiecznej karecie, Fotele są bardzo komfortowe po przejechaniu 5000 km po górach i autostradach Muszę stwierdzić że nic mnie nie bolało, po autostradzie autem jedzie się dobrze, trochę za dużo plastików we wnętrzu auta, No ale nie jest to klasa Premium
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan I SUV
9,5 – 9,9
l/100 km
5,7 – 7,2
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Przez pół roku zapisywałem zakupione paliwo i przebieg, tak dla siebie, żeby sprawdzić podania komputera. Po przebiegu 15 tys km średnie spalanie wynosiło 6,8 km. Najwięcej spalił na wyjeździe wakacyjnym, 4 osoby z rowerami na haku: 7,7 l/100km. Generalnie w trakcie jazdy na obrotach 1750 - 2450 (czyli w zakresie z maksymalnym momentem obrotowym), to pali wg mnie mało. Powyżej 2500 obrotów (czyli powyżej 140 km/h) zaczyna konkretnie "żłopać". Oczywiście ten silnik nie nadaje się na wyjazdy krótsze niż 20 km. Co najmniej raz w tygodniu na autostradzie (Gliwice-Katowice). Odpalenie na krótszy wyjazd to średnie spalanie na poziomie 10l/100km.
6,2
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 110KM 81kW
Mam samochód od 6 miesięcy i przejechałem dokładnie 15000. Nie chciałem się wypowiadać na samym początku bo człowiek podekscytowany to i tendencje do koloryzowania się pojawiaja. Spalanie - tu jest różnie zgodzę sie z przedmówcą że na te gabaryty to jest ok. Maksymalnie to 6,8 a minimalnie to 5.4. To co napisał że można zejść do 5litrów to też prawda - ale w ramach eksperymentu a nie jazdy na codzień. Streszczając auto pali 6,00 do 6,4 litra przy normalnej jeździe na autostradzie dochodzi do 6,9 (150-160km/h na tempomacie przez niemcy czy francję) co mnie zdziwiło to normalne jeżdżenie po mieście i wioskach przyległych - tu naprawdę 5,6 po nawet całodniowej jeździe pokazuje - nie wiem czy to start/stop ale daje radę. O wykończeniu nie będę pisał bo to niemiec i vw więc jest jak zawsze - ergonomicznie prosto i funkcjonalnie - ja lubię takie wykonanie więc dla mnie ok. Udogodnienia: nawigacja pro z połączeniem do internetu, dotykowy ekran, fajne menu itp, itd bardzo fajna, natomiast mapy hmmmm powiedzmy że ok. Jedna aktualizacja rocznie i nie wszystkie skrzyżowania to nie to czego się spodziewałem. Ogólnie jestem bardzo zadowolony ale nie zachwycony (jak to ma być z samochodami tego typu i tej marki) CIEKAWOSTKA: bardzo fajnie działają systemy wspomagające jak samoczynne parkowanie czy czujniki parkowania z wyświetlaczem na ekranie. MINUS AdBlue - dolewanie gdzieś tam w bagażniku i dość często to nie to co mi się podoba. Płyn tani ale za granicą czy w trasie szukać butelek bo pistolet nie pasuje i trzeba cały bagażnik opróżnić - to lipa. Generalnie polecam dla osób zastanawiających się.
10,4
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TSI 170KM 125kW
Prawie 1700 kg musi wypić, Jak ktoś chce to samochód spali mało, tym bardziej że auto potrafi być ekonomiczne. Jednak ile spali samochód to zależy od wielu czynników. Jadąc odcinek 6 km rankiem potrafi mi spalić 11-13 l jadąc po południu w korkach na tej samej trasie spalanie mieści się w granicach 14-16 l. Trasa to przy prędkości średnio 90 km/h 8 - 8,5 l. Przy prędkości 140 km/h spalanie może wzrosnąć nawet do 11-12l. Najmniej samochód spalił mi na odcinku 100 km średnia prędkość 80 km/h kolumna tirów, bardzo duży ruch brak możliwości wyprzedzania, 3 osoby, pełny bagażnik, średnia 7,2 l to mniej niż podaje producent !. Wyjazd do Chorwacji w oby dwie strony prawie 3 tyś km z czego 2,5 tyś to autostrady średnia to 9,3 l/ jednak trzeba wsiąść poprawkę na wyniki podawane przez komputer. Średnio komputer zaniża wyniki od 0,1 do 0,3 l. Tak czy inaczej biorąc pod uwagę masę samochodu jego moc, napęd 4x4, opory powietrza wydaje się że pali w sam raz.
Instalacji elektrycznej i pompy paliwa
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • instalacja elektryczna
Witam...proszę o pomoc...po dłuższym postoju podczas wilgotnej pogody lub po wizycie w myjni samochodowej mam trudności z odpaleniem samochodu...próbuję kilkakrotnie i dopiero po dodaniu gazu auto wskakuje na właściwe obroty...niestety chyba ta sporadyczna usterka wpływa na pompę paliwa (raz wymieniona na gwarancji a następnie wymieniona po 6 miesiącach użytkowania)...wygląda na to, że gdzieś dostaje się wilgoć i powoduje spięcia...może ktoś spotkał się z podobną usterką...w ASO nie wiedzą co jest...na komputerze nie ma żadnych błędów...(samochód już od września 2013 boryka się z usterką, której nikt nie może wyeliminować lub nie wiedzą gdzie szukać)...P.S. ostatnio przy próbie uruchomienia paliła się na dłużej kontrolka błędu systemu sterowania silnikiem...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Układ paliwowy - po przekręceniu kluczyka (bez rozruchu silnika) dochodzi "wycie" z tyłu samochodu
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • układ wtryskowy
Po dłuższym postoju (np. nocnym) i po opadach deszczu po przekręceniu kluczyka w stacyjce (bez rozruchu silnika) dochodzi do wnętrza kabiny "wycie" z tyłu samochodu. Problem pojawił się od dwóch tygodni. Po zapaleniu silnika hałas niknie. Wcześniej w takich przypadkach następował charakterystyczny odgłos szmeru tak jakby "odpowietrzania". W chwili obecnej mija drugi rok eksploatacji samochodu. Po roku problemem był już układ paliwowy. W opisanych przypadkach następował spadek obrotów silnika do jego zgaśnięcia. W ASO po podłączeniu do komputera nie stwierdzono usterek i zmieniono oprogramowanie. Efekt spalanie wzrosło, ale objawy minęły. Do teraz kiedy pojawiły się niepokojące odgłosy. Proszę o pomoc bo w ASO rozkładają ręce i twierdzą, że nie ma obaw - tak ma być (ale po dwóch latach eksploatacji - chyba jednak coś nie tak).
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria Silnika
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting
  • silnik
  • 256 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
VW Tiguan 2012 r. 2.0 TDI 103KW Dzień po wymianie rozrządu zapaliła się kontrolka DPF następnego dnia kontrolka od świec żarowych auto weszło w tryb awaryjny czy możliwe jest że źle został założony rozrząd proszę o poradę
1 komentarz
Volkswagen Tiguan I SUV