Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Tiguan SUV 2.0 TSI

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2007 roku (w Ameryce Płn. dostępny od 2008 roku). Zbudowany na platformie podłogowej PQ35 koncernu Volkswagen. Bazuje na prototypie zaprezentowanym w 2006 roku w Los Angeles. Nazwa modelu została wyłoniona w plebiscycie magazynu „Auto Bild”, w którym udział wzięło ponad 350 tys. osób. Powstała w wyniku połączenia niemieckich słów: „tiger” (tygrys) oraz „leguan” (legwan). Stylistycznie Tiguan zbliżony jest do modeli Golf Plus oraz Touareg.

Volkswagen Tiguan R-Line - widok z tyłu
Volkswagen Tiguan R-Line - widok z przodu
Volkswagen Tiguan R-Line - lewy bok
Volkswagen Tiguan R-Line - widok z przodu
Volkswagen Tiguan R-Line - widok ogólny wnętrza z przodu

Powściągliwość Volkswagena w kwestii stylistycznych ekstrawagancji nie zna granic. Podczas, gdy większość współczesnych SUV-ów ujmuje muskularnością bryły, dynamiką linii bocznej czy wyrazistością szczegółów, Tiguan prezentuje się jak lekko podniesione kombi. (Przesadnie?) stonowana stylistyka, z prostą bryłą i równie nieskomplikowanymi detalami, została odświeżona w 2011 roku, ale trudno przyznać, żeby wprowadzone wtedy zmiany dodały wyglądowi uroku.

Stylistyczna nuda panuje również we wnętrzu niemieckiego auta - próżno tam szukać jakichkolwiek designerskich "smaczków". Za to, gdy odłożymy wygląd na bok, okaże się, że kabina jest dopracowana właściwie do perfekcji. Widać to choćby po miejscu pracy kierowcy - prowadzący ma zapewnioną wygodną pozycję za "kółkiem", świetną widoczność na zewnątrz, prostotę obsługi urządzeń pokładowych, jak również rewelacyjną czytelność wskaźników. I jakby tego było mało, otoczenie kierowcy stanowią tworzywa najwyższej jakości poskładane z najwyższą starannością.

Zarówno kabina pasażerska, jak i przestrzeń bagażowa Tiguana to doskonały materiał na długie rodzinne podróże. Podróżni mogą cieszyć się z bardzo wygodnych, należycie wyprofilowanych siedzeń oraz - przede wszystkim - bardzo dużej ilości przestrzeni w każdym kierunku. Jeśli chodzi o kufer, jest on nie tylko pojemny, ale również niesamowicie foremny i funkcjonalny - praktyczność podnoszą liczne schowki oraz płaska podłoga powstająca po złożeniu tylnej kanapy.

Dopracowanie konstrukcyjne pseudo-terenówki Volkswagena czuć również po pracy podwozia. Zastosowane zawieszenie zapewnia wysoką stabilność auta podczas pokonywania zakrętów, a jednocześnie okazuje się ciche i komfortowe. Przyjemność z prowadzenia podnosi ponadto komunikatywny układ kierowniczy, zaś bezpieczeństwo - skuteczne hamulce. Za to w kwestii własności terenowych opisywany model prezentuje się raczej przeciętnie - łatwo znaleźć rywali, którzy na wertepach mają dużo więcej "do powiedzenia".

Wysokie oceny za użyteczność wnętrza i zachowanie podczas jazdy idą niestety w parze z wysokimi wymaganiami cenowymi. Co więcej, wygórowanych kosztów zakupu nie jest w stanie zrekompensować standard wyposażenia - niewiele różni się on od tego u tańszej konkurencji. Na osłodę można jedynie dodać, że bogatszym klientom Tiguan oferuje szeroki wachlarz płatnych dodatków - zamówić można bi-ksenonowe reflektory ze spryskiwaczami, adaptacyjne zawieszenie, system wspomagający parkowanie czy układ kontrolujący ciśnienie w oponach.

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniejszy brat Touarega jest mniej terenowy od konkurencji. Ta „mniejsza terenowość” najlepiej wyrażona została w wyglądzie Tiguana. Ten samochód wygląda bardzo poprawnie, ale w przypadku SUV-a to nie jest komplement.
Luzacjusz: Auto dla offroadera-domatora, który po codziennej przejażdżce do pracy (ulicą pod górę, dwa zakręty, a dalej prosto), siada w kapciach na kanapie, a oglądając relację z rajdu Dakar, nerwowo zagryza wargi i myśli: „O Jezusie frasobliwy! Jak oni niszczą te samochody”.

Wersje nadwozia Volkswagen Tiguan

Silniki Volkswagen Tiguan SUV

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Benzynowy motor 1.4 TSI 122KM lepiej spisze sie w mniejszym aucie - w Tiguanie brakuje mu mocy. Jednak wariant 160-konny to juz inna bajka. Płynnie rozwija swoje możliwości juz od najniższych obrotów i jest zrywny - to optymalny wybór, bo większe silniki są już naprawdę mocne. 2.0 TSI zaczyna niepozorną mocą 180KM, a kończy na 210KM, które zmieniają to auto w namiastkę rajdówki WRC. Co z dieslami? 2.0 TDI 115KM to kiepski wybór, ale wariant 140, 170 lub 177KM to już coś. Auto staje się zrywne, a sam silnik jest dość cichy i kulturalny.

Publikacje o Volkswagen Tiguan

VW Tiguan - pogromca miejskiej dżungli
 
Nasz test VW Tiguan 1.4 TSI BlueMotion 160 KM

Kompaktowe rozmiary i podwyższone zawieszenie to bardzo przydatne cechy w miejskiej dżungli. Znakomicie odnajduje się w niej Volkswagen Tiguan, który nawet w bazowej wersji CityLine dodatkowo odznacza się przestronną kabiną i komfortem. Idealny SUV... do miasta.

Nowy VW Tiguan - pierwsza jazda
 
Nasz test

Kiedy w sieci zaczęły krążyć pierwsze zdjęcia Tiguana, można było mieć wątpliwości, czy to jest nowy model czy tylko facelifting. W zeszłym roku była już zresztą podobna sytuacja z innym Volkswagenem - Passatem, kiedy dział prasowy VW twierdził swoje (nowy model), a część dziennikarzy swoje (facelifting)....

Volkswagen Tiguan - Twarz starszego brata

Mały SUV ma otrzymać przedni pas wzorowany na Touaregu i sporo technicznych nowości - trzy silniki, kilka elektronicznych systemów, a do tego nowy poziom wyposażenia. Odmłodzony Tiguan ma wystartować latem.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen TiguanautoWcentrum - społeczność Volkswagen Tiguan

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan 46,86

Volkswagen Tiguan Jeszcze bez nazwy:) 57,52

Volkswagen Tiguan Tiguś 50,51

Volkswagen Tiguan Sport&Style 1.4 TSI 48,90

Volkswagen Tiguan Tigi 74,33

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Tiguan

dominusx 30,08

kingusia77 30,00

medyc 31,47

kalchem1 30,11

karamba99 30,15

primo78 30,15

bodekk 30,07

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Tiguan

Srednie spalanie
Srednie spalanie Informacja dla zainteresowanych : średnie spalanie w komputera 10.6 l/100 km. Ni...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Tiguan

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Tiguan
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Tiguan
 

Volkswagen Tiguan najczęściej porównywane z:

Dacia Duster
1.5 dCi (110 KM)
Ford Kuga
2.0 TDCi (150 KM)
Toyota RAV4
D-4D 125 (124 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan
2.0 diesel 140 KM
107 000 km, 2010
89 900 PLN
Volkswagen Tiguan
2.0 diesel 110 KM
2013
89 900 PLN
Volkswagen Tiguan
1.4 benzyna 160 KM
5 km, 2013
93 480 PLN
Volkswagen Tiguan
1.4 benzyna 122 KM
2013
82 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Tiguan SUV 2.0 TSI

  • Średnia ocena
    na podstawie 2 opinii
  • 4,67
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM - galeria redakcyjna Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Sport&Style Volkswagen Tiguan Track&Style Volkswagen Tiguan 2011 Volkswagen Tiguan R-Line Volkswagen Tiguan 2012
Zobacz inne galerie Volkswagen

Volkswagen Tiguan

72 komentarze

30 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~SAVANAROLLA~SAVANAROLLA

Do ~TURBO BORYS: Jestem szczęśliwy. Pozbyłem się właśnie, po niecałym roku eksploatacji TIGUAN 1.4 TSi. 122 KM. (poniosłem prawdziwą finansową klęskę przy odsprzedaży), Zgadzam się w całkowicie z Pana opinią, którą już rok temu tu napisałem, (jako ostrzeżenie dla chętnych na to urządzenie), że TO auto, z tym silnikiem jest uciążliwym, paliwożernym, nie mającym siły jeździć urządzeniem. Nabyłem go bo uwierzyłem "bajeczkom" o tym aucie, sprzedawcy z salonu. Pomimo DPF, TRUDNO, wracam do diesli. Jestem szczęśliwy, że go już nie mam. Pozdrawiam. t.

~Marcin 65~Marcin 65

Coś dla krytykujących. Mam wersję 1,4 160 KM i przejechane ponad 113 tys km. Samochód spisuje się bez zarzutu. Powodzenia "fachowcy" !!!!

~Marcin 65~Marcin 65

Odpowiem krytykom - mam wersję 1,4 160 KM i przejechane ponad 113 tys. km. Samochód sprawuje się bez zarzutu. Powodzenia "fachowcy" !!!!

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 652
Przejechany dystans
46 767 592 km
Zatankowanego paliwa
2 221 333 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 902
Wydanych pieniędzy
3 368 601 zł
Średnie wydatki na auto
1 256 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 674
Wydanych pieniędzy
3 596 769 zł
Średnie wydatki na auto
1 341 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 683)

Testy zderzeniowe Volkswagen Tiguan

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Tiguan przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Tiguan 2.0 diesel 'Trend'/'Fun', LHD
2009

Volkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Tiguan SUV 2.0 TSI

Na podstawie 2 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Marcin, dodano: 03.08.2010 19:13

Muszę przyznać, że silnik po przejechaniu 50-60tyś km zaczął pracować o wiele ekonomiczniej i przy w miarę normalnej jeździe schodzę ze średnim zużyciem paliwa do poziomu poniżej 7l/100km(nowy zużywał prawie litr więcej) Na autostradzie przy prędkościach do 140-150km/h zużycie utrzymuje się na poziomie 7-7,5L/100km. Powyżej 150km/h rośnie mniej-więcej o 1L/każde 10km/h. Przykładowe zużycie paliwa na wakacyjnej trasie z Krakowa przez Niemcy, Szwajcarię, Alpy Francuskie, Lazurowe Wybrzeże, Włochy, górskie przełęcze Dolomitów wyniosło dokładnie 7.0L/100km (na autostradach do 160km/h,pozostałe drogi wg ograniczeń prędkości). Generalnie im dłużej jeżdę autkiem, tym bardziej sobie go chwalę!

pełny raport Volkswagen SUV 2.0 TDI CR DPF

autor: Seba, dodano: 24.05.2013 17:31

Samochód i silnik w porządku, bardzo elastyczny i ciągnie z samego dołu przy całkiem niezłym przyspieszeniu. Spalanie też w porządku tylko przy włączonej klimie bierze ponad litr więcej.

pełny raport Volkswagen SUV Facelifting 1.4 TSI

autor: Paweł., dodano: 28.05.2012 10:32

Tutaj niestety wielki MINUS. Rozumiem, ze auto wazy 1600kg, ma naped na 4 kola i opony 235. Ale dokladnie w takiej konfiguracji producent podaje spalanie srednie 7,5 , trasa 6,5, miasto 9,0. W rzeczywistosci w trasie zejscie ponizej 7,5L graniczy z cudem, przy jezdzie jak slamazara. Srednie spalanie przy naprawde normalnej jezdzie raczej nie spadnie ponizej 10,5L a o miescie lepiej nie wspominac. 160KM kusi na kazdym kroku, ale wszystkie reklamy i zapewnienia sprzedajacych o ekonomicznym silniku mozna sobie wsadzic miedzy bajki. Wysokie spalanie i wybujale dane techniczne producenta na jego temat jest potwierdzone na wielu forach internetowych.

pełny raport Volkswagen SUV Facelifting 1.4 TSI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Tiguan SUV 2.0 TSI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Tiguan SUV 2.0 TSI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Volkswagen Tiguan SUV 2.0 TSI 200KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Tiguan, oglądali także