Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Touareg SUV 5.0 V10 TDI

Średniej wielkości crossover SUV (segment I) produkowany od 2002 roku. Drugi, po dawnym VW 181 „Kurierwagen” terenowy samochód w historii niemieckiej marki. Touareg powstał w wyniku współpracy Volkswagena i Porsche i jest spokrewniony z modelem Cayenne. Oba samochody dzielą między innymi tę samą platformę podłogową. W 2006 roku Touareg przeszedł face-lifting. W 2010 roku debiutowała druga generacja samochodu. Był on wielokrotnie nagradzany, m. in. w plebiscytach na najlepszego SUV-a magazynów „Car and Driver”, „Motor Trend” i „Four Wheeler”.

Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - tył - bagażnik otwarty
Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - lewy bok
Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - lewy bok
Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - tylna kanapa
Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu
Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - bagażnik

Generacje Volkswagen Touareg

Touareg II

Prostolinijny - to chyba najlepsze określenie na wygląd Touarega. Model ten nie ukrywa swoich słusznych gabarytów pod płaszczykiem dynamicznych przetłoczeń i nie próbuje odciąć się od powiązań z tańszymi Volkswagenami, by zyskać na renomie. Jest duży i muskularny, dumnie reprezentuje markę z Wolfsburga i okazuje się równie drogi, na jakiego wygląda. Ktoś może powiedzieć, że nie ma w nim ni krzty finezji, ale przecież nie tego oczekują od niego nabywcy.

Podobny styl prezentuje wnętrze - próżno w nim szukać designerskiego wysmakowania, łatwo natomiast poczuć, że siedzimy w Volkswagenie. Zaletą kokpitu jest więc ergonomia, na którą składają się czytelne wskaźniki, banalnie prosta obsługa przełączników oraz dobra widoczność z miejsca kierowcy. O tym, na co wydaliśmy tyle pieniędzy, informuje nas z kolei wysoka jakość wykończenia będąca wypadkową solidnych materiałów i starannego montażu.

Gigantyczne rozmiary Volkswagena Touarega przekładają się na adekwatną przestronność wnętrza. Oba rzędy siedzeń oferują mnóstwo wolnej przestrzeni, a pojemność bagażnika nie zmusza do ograniczania wakacyjnego ekwipunku. Praktyczność wnętrza podnoszą liczne schowki, ogranicza zaś przeciętna funkcjonalność przestrzeni ładunkowej. Na pochwałę zasługują siedzenia - są szeroko regulowane i niezwykle wygodne.

Jak przystało na SUV-a z najwyższej półki, bohater naszego opisu to typ wielozadaniowy. Potrafi jednocześnie komfortowo połykać kolejne kilometry asfaltowych traktów i bez trudu pokonywać umiarkowanie wymagające wertepy. Biorąc pod uwagę masę i wysoko położony środek ciężkości, zupełnie nieźle sprawdza się w zakrętach. Jego prowadzenie uprzyjemnia układ kierowniczy cechujący się precyzją działania.

Wśród popularnych marek Volkswagen Touareg II praktycznie nie ma konkurencji, celuje więc w klasę premium reprezentowaną przede wszystkim przez Audi Q7, BMW X5 oraz Mercedesa GLE. Pod pewnymi względami może im ustępować, ma również niższy stopień prestiżu, ale w zamian okazuje się tańszy. Tańszy nie oznacza jednak tani, bo dla przeciętnego kierowcy kwoty zakupu i dopłaty widniejące na liście opcji są ogromne.

Touareg I

Jak powinna wyglądać luksusowa terenówka? Przede wszystkim, solidnie i prestiżowo, i właśnie tak prezentuje się z zewnątrz Touareg. Podobnie jest zresztą z wnętrzem, choć w jego przypadku styliści nieco przesadzili z surowością kształtów. Przesadą można też nazwać liczbę przycisków, jakie znalazły się w kokpicie, ale trzeba pamiętać, że mamy do czynienia z nowoczesnym, ekskluzywnym autem. Miejsce pracy kierowcy jest na szczęście uporządkowane i czytelne, a materiały użyte do jego wykończenia pochodzą z najwyższej półki. Plus za przestronną kabinę i pojemny kufer, minus za brak wersji 7-osobowej.

Terenowego Volkswagena najłatwiej kupić z 3-litrowym TDI pod maską - to dobra wiadomość, bo ta widlasta jednostka sprawnie radzi sobie z wysoką masą auta, nie spala koszmarnych ilości ON i okazuje się trwała. Wolniejsza, ale tańsza w utrzymaniu jest również godna polecenia wersja 2.5 TDI. Większego, 5-litrowego diesla lepiej omijać, znacznie lepiej sięgnąć po któregoś z mocarnych, ale paliwożernych "benzyniaków". Touareg pozwala na wygodną jazdę asfaltowymi szlakami, a jednocześnie sprawnie radzi sobie tam, gdzie kończą się łatwe do pokonania nawierzchnie.

W kwestii niezawodności Volkswagen Touareg I. generacji prezentuje przyzwoity poziom - co prawda, użytkownicy muszą liczyć się z defektami elektryki i elektroniki, opcjonalne zawieszenie pneumatyczne nie wytrzymuje starcia z polskim pseudoasfaltem, w układzie napędowym dochodzi do uszkodzeń wału, a do bagażnika dostaje się woda, jednak ogólna trwałość jest zadowalająca. Gorzej jest niestety z kosztami utrzymania - większość części okazuje się droga (zwłaszcza do 5.0 V10 TDI), a skomplikowana budowa wymaga profesjonalnej obsługi. Pozytywnie zaskakują za to ceny samych aut.

Komentarze redakcji

Powagosław: Bez zbędnych fajerwerków powstał samochód ładniejszy od swojego poprzednika i znacznie ładniejszy od wielu rynkowych konkurentów. Zachowawcza sylwetka? Jeśli dobrze skomponowane proporcje i eleganckie linie to synonim asekuranctwa, to niech tak asekurują się wszyscy projektanci.
Luzacjusz: Może jest nudny i bez polotu. Może wygląda jak przerośnięty Golf skrzyżowany z Polo. Może udaje krewnego Porsche. Może jest jak cover znanej piosenki, a nie oryginał. Ale to cover, który śpiewa Joe Cocker, a robi to on często lepiej od pierwowzoru. Zresztą, zapytajcie Beatlesów.

Silniki Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg II - jaki silnik wybrać?

Silnik Diesla 3.0 TDI miał kilka wariantów mocy, ale ten 240-konny jest w sam raz. Auto ma genialne osiągi, jest elastyczne, chętnie przyspiesza praktycznie przy każdej prędkości - to optymalny wybór. Większa jest już tylko widlasta ósemka 4.2 TDI 340KM - to już naprawdę ciężkie działo. Podobnie jak wariant benzynowy 3.6 FSI 280KM. Z tymi silnikami Touareg zmienia się praktycznie w sportowy wóz - koneserzy je pokochają.

Volkswagen Touareg I - jaki silnik wybrać?

Dostępnych silników jest znacznie więcej, niż mogłoby się wydawać. Takie auto bardziej opłaca się brać z dieslem niż motorem benzynowym – w salonie są tańsze i w zakupie i w eksploatacji. Najmniejszy 2.5TDI ma 174KM. Jest dobry, ale nie w Touregu – w nim lepiej go omijać. Półkę wyżej jest już 3.0TDI liczący 225KM i tu już robi się trochę ciekawiej. Auto samo w sobie jest dobrze wyciszone, więc o dokuczliwy dla niektórych dźwięk motoru wysokoprężnego możecie być spokojni. 3-litrówka jest na tyle dobra, że z większością aut na drodze da sobie radę, ale gdy trafi się mocniejszy kompakt, to może być już mniej zabawnie. Wtedy lepsza będzie wersja wzmocniona do 240KM lub flagowy diesel V10 o pojemności 5.0l i mocy grubo ponad 300KM. Prawdziwe monstrum i jeden z największych diesli na rynku. Jeśli silnik benzynowy, to najlepiej któryś z tych flagowych, bo te tańsze są nieopłacalne w stosunku do możliwości i kosztów jednostek wysokoprężnych. 4.2l 310-350KM lub 6.0 W12 450KM jeżdżą tak samo jak brzmią – obłędnie, a ponadto tylko one potrafią zagwarantować w Touregu osiągi na tak wysokim poziomie.

Publikacje o Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 262 KM - nomad w mieście
 
Nasz test Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 262 KM

Nazwa niemieckiego SUVa pochodzi od ludu nomadów żyjących na obszarze Sahary - Tuaregów, którzy sami siebie nazywają imazeghen, co w wolnym tłumaczeniu oznacza "wolni ludzie". Tym samym VW jakby potwierdza, że odwołanie się do natury, wolności i obietnicy przygody w nazwie auta jest dobrym...

Volkswagen Touareg 4.2 V8 TDI - luksusowo-terenowy
 
Nasz test Volkswagen Touareg 4.2 V8 TDI R-Line

Do salonów Volkswagena wjeżdżają zmodernizowane Touaregi. Bardziej eleganckie, lepiej wyposażone i wydajniejsze od dotychczas oferowanych. Model zachował wszechstronny charakter. Zapewnia wysoki komfort, nie boi się dynamicznej jazdy czy wypadów w teren i potrafi pociągnąć 3,5-tonową przyczepę.

Volkswagen Touareg V8 TDI Exclusive - wieloboista
 
Nasz test Volkswagen Touareg V8 TDI Exclusive

Osiągnięcie perfekcji w wielu dziedzinach nie jest proste. Dlatego niedziwne, że ludzie renesansu to wymierający gatunek, a o wieloboistach w sporcie niewiele się mówi. Niektóre samochody też muszą być wszechstronne, bo mają więcej niż jedno zadanie. Volkswagen Touareg nie tylko walczy w klasie dużych...

Ekskluzywny wszędołaz - Volkswagen Touareg (2002-2010)

Jest świetnie wyposażony, przestronny i zapewnia królewski komfort jazdy. Producent zadbał, by Touareg sprawdzał się również w terenie. Używane egzemplarze wciąż nie są tanie. Warto także przygotować się na wyśrubowane koszty utrzymania samochodu.

Volkswagen Touareg - skok na dwa segmenty
 
Nasz test

W czasie trwania prac nad Touaregiem i Cayennem przez obozy VW i Porsche przetoczyła się słynna wojna o własność. Przez dłuższą chwilę nie było wiadomo, czy to VW należy do Porsche czy Porsche do VW. Jak się skończyła batalia w tej rodzinie - wszyscy wiemy, lecz czy mogła ona mieć wpływ na charaktery...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen TouaregautoWcentrum - społeczność Volkswagen Touareg

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 46,80

Volkswagen Touareg 3.0 TDI 47,46

Volkswagen Touareg 33,51

Volkswagen Touareg V10 TDI 55,49

Volkswagen Touareg turaś 45,74

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Touareg

ADAM_US 30,11

m4ni3k 30,01

igor75 61,10

madss 30,16

arcoski 30,19

JHJ_Invest 30,12

Colin9 30,04

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Touareg

niespodzianka
niespodzianka witam wlasnie wrocilem z wakacji,przejechalem moim czolgiem przez 3 tyg.okolo 51...
opis auta
opis auta vw gosci w domu od niecalego roku,kupiony z przebiegiem 192200km jest to moj pie...
nowe letnie opony (foto)
nowe letnie opony (foto) Zakupiłem i założyłem nowe gumy, te na których go kupiłem, wylądowały w koszu. T...
Navi
Navi W końcu kupiłem navigację do mojego T. Od razu inny wygląd wnętrza i przyjemność...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Touareg

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Touareg
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Touareg
 

Volkswagen Touareg najczęściej porównywane z:

Volvo XC90
2.0 T6 (320 KM)
Land Rover Range Rover
4.4 SDV8 (339 KM)
Hyundai Santa Fe
2.0 CRDi (150 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Toyota Land Cruiser 120 X Toyota Land Cruiser 120 X
Rocznik: 2008. Przebieg: 141 707 km. Silnik: 3.0 128KM .
Cena: 84 900 zł
Infiniti FX S Premium Infiniti FX S Premium
Rocznik: 2010. Przebieg: 116 000 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 132 900 zł

Używane Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg
3.0 diesel 176 KM
96 000 km, 2008
72 000 PLN
Volkswagen Touareg
5.0 diesel 313 KM
205 000 km, 2005
32 500 PLN
Volkswagen Touareg
3.0 diesel 224 KM
147 000 km, 2007
70 000 PLN
Volkswagen Touareg
3.0 diesel 245 KM
5 km, 2013
259 710 PLN

Ocena auta Volkswagen Touareg SUV 5.0 V10 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 30 opinii
  • 4,20
  • Średnia dla segmentu
    Duże SUVy: 4,23

Wybrane opinie

Volkswagen Touareg SUV 5.0 V10 TDI (313 KM)

Samochod absolutnie rewelacyjny.Smiesza mnie opinie tu co poniektorych swiadcza tylko ze nie sa do konca normalni bo wiadomo ze nawet sie nie otarli o taki samochod.Tak tylko nawiasem powiem ze nie ma wogole takiego silnika 5.0 benzyna wiec jeden z drugim nie robcie z siebie glupszych niz jestescie bo nawet wymyslac trzeba potrafic.Ale jaki jest sens bezmyslnym psuciu tego typu stron ,po to tylko zeby sie wyglupic? Samochod polecam tym ktorych stac na takie samochody ,raczej nie plecam wersji 2.5 ( za slaba ),najlepszy kompromis to 3.0tdi,V10 i W12 to juz bajka ale to drogie zabawki.

dodał: roney
Volkswagen Touareg SUV 5.0 V10 TDI (313 KM)

Samochód jest rewelacyjny i mam wrażenie że niektórzy pisząc na tym forum że się nie podoba - chyba nim jednak nie jeździli. Przed zakupem testowałem volvo XC90 i bmw x5 4.4 benzyna - i nie było co porównać. Dodam że x5 poprzedni model więc nie wiem jak to teraz wygląda. Absolutnie niezawodny, doskonały silnik, przyspieszenie, wyciszenie. W tym samochodzie się po prostu odpoczywa a odpalając silnik z rana od razu wprawia w dobry nastrój. Z pewnością kupiłbym go jeszcze raz - nie żałuje żadnej złotówki na niego wydanej.

dodał: Vadim
Volkswagen Touareg SUV 5.0 V10 TDI (313 KM)

touareg(tylko z silnikiem 5.0 diesel i koniecznie od 2004r )jest samochodem absolutnie rewelacyjnym , co prawda nie jest on tani ale jest dla klientów bardzo wymagających , ja taki jestem nie zamienie sie na żaden inny samochód na rynku !!!

dodał: info@markop-zpu.pl
Volkswagen Touareg SUV 5.0 V10 TDI (313 KM)

drobne niedociągnięcia przy używaniu samochodu;zle spasowana tylna klapa powoduje przeciekanie wody do kufra ok.5l.na dobę w czasie deszczu złe podnoszenie klapy powoduje otarcia lakieru i trzaski-lipa

dodał: nikomag@nikomag.com.pl
Volkswagen Touareg SUV 5.0 V10 TDI (313 KM)

Samochod dynamiczny ale przytym strasznie pzerny na paliwo,najlepsza fraide ma tylko kierowca,pasazerowie nie czuja sie jakby jechali samochode za ponad 400tys,a moglem kupic X5 :(

dodał: VW

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg JE Design Volkswagen Touareg II 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna Volkswagen Touareg Edition X Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna Volkswagen Touareg II Facelifting R-Line 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna Volkswagen Touareg II Facelifting (2015) Volkswagen Touareg W12 Volkswagen Touareg II Hybrid Facelifting (2015) Volkswagen Touareg 2007 Volkswagen Touareg
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Touareg

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

36 komentarzy

35 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~acob~acob

Mam tego VW w silniku 3.2VR6, auto się sprawuje znakomicie, założona instalacja gazowa sekwencyjna, więc oszczędność na paliwie jest. Dla zainteresowanych gazem polecam ten wątek:

http://www.touaregclub.pl/viewtopic.php?t=3680

~nasty~nasty

Andziej Rosiak: jak juz to OBCIACH, przyganial kociol....

~Wojtek~Wojtek

Podpowiedz, gdzie kupiłeś takie auto z 2009 r za 38 tysi, chętnie kupię, no i żeby tak mało poliło.pozdrawiam !

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
61 759
Przejechany dystans
49 615 354 km
Zatankowanego paliwa
2 399 505 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 491
Wydanych pieniędzy
3 569 634 zł
Średnie wydatki na auto
1 234 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 845
Wydanych pieniędzy
3 884 664 zł
Średnie wydatki na auto
1 343 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 892)

Testy zderzeniowe Volkswagen Touareg

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Touareg przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Touareg SUV 5.0 V10 TDI

Na podstawie 38 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Jerzy, dodano: 04.04.2015 20:53

Auto przebieg 90 tys spalanie w trasie 18 gazu ( BRC ) na autostradzie przy 130 -140 km/godz ok to mi pasuje ale jazda w mieście to koszmar mieszkam w małym mieście to praktycznie nie przełącza się na gaz tylko benzyna bo podjadę i gaszę podjadę i gaszę i w tedy spal mi od 30 do 40 litrów benzyny KOSZMAR i dlatego mam drugie autko z małym silnikiem na firmę do kręcenia się w koło ogrudka ( firmy )ale to bez sensu trzymam bo lubię w trasie się sprawdza ale gdy będzie miało 20 lat wątpie żeby miało przebieg większy niż 150 tyś kilometrów

pełny raport Volkswagen SUV 4.2 i V8 32V

autor: louis, dodano: 14.03.2012 23:47

średnio: 10/100km, autostrada w niemczech przy 140 - 160 km/h -ok 11 l. Miasto 12,5. Można by zejść do 9 l/100km. Ale to traci sens - trzeba by jechąć ok 90 km/h. Lepiej kupić Fabię:))) chi..chi.. Przy normalnej jeździe nie da się zejść poniżej 10 litrów.

pełny raport Volkswagen SUV 5.0 V10 TDI

autor: jakubson83, dodano: 01.11.2014 11:53

Witam po dłuzszym podrozowaniu moge skorygowac spalanie mojego Turasa. Po miescie pali 18-20 litrow, a to ze komputer pokazuje 14-15 litrow to bujda sprawdzalem tankujac za 50 zl i przejezdzalem ok 100 - 130 km po miescie. W trasie tankujac 44 litry przelece ok 330 km ale bylo w tym troche korkow w W-wie, takze liczac sama trase do tych 13 litrow bedzie mozna zejsc. Oczywiscie jazda w granicach 100-110 km/h na kolach 275/45/19. Pozdrawiam.

pełny raport Volkswagen SUV 3.2 i V6 24V
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Touareg SUV 5.0 V10 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Touareg SUV 5.0 V10 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Volkswagen Touareg I SUV 5.0 V10 TDI 313KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Touareg, oglądali także