Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Touareg

Średniej wielkości crossover SUV (segment I) produkowany od 2002 roku. Drugi, po dawnym VW 181 „Kurierwagen” terenowy samochód w historii niemieckiej marki. Touareg powstał w wyniku współpracy Volkswagena i Porsche i jest spokrewniony z modelem Cayenne. Oba samochody dzielą między innymi tę samą platformę podłogową. W 2006 roku Touareg przeszedł face-lifting. W 2010 roku debiutowała druga generacja samochodu. Był on wielokrotnie nagradzany, m. in. w plebiscytach na najlepszego SUV-a magazynów „Car and Driver”, „Motor Trend” i „Four Wheeler”.

Generacje Volkswagen Touareg

Touareg II

Prostolinijny - to chyba najlepsze określenie na wygląd Touarega. Model ten nie ukrywa swoich słusznych gabarytów pod płaszczykiem dynamicznych przetłoczeń i nie próbuje odciąć się od powiązań z tańszymi Volkswagenami, by zyskać na renomie. Jest duży i muskularny, dumnie reprezentuje markę z Wolfsburga i okazuje się równie drogi, na jakiego wygląda. Ktoś może powiedzieć, że nie ma w nim ni krzty finezji, ale przecież nie tego oczekują od niego nabywcy.

Podobny styl prezentuje wnętrze - próżno w nim szukać designerskiego wysmakowania, łatwo natomiast poczuć, że siedzimy w Volkswagenie. Zaletą kokpitu jest więc ergonomia, na którą składają się czytelne wskaźniki, banalnie prosta obsługa przełączników oraz dobra widoczność z miejsca kierowcy. O tym, na co wydaliśmy tyle pieniędzy, informuje nas z kolei wysoka jakość wykończenia będąca wypadkową solidnych materiałów i starannego montażu.

Gigantyczne rozmiary Volkswagena Touarega przekładają się na adekwatną przestronność wnętrza. Oba rzędy siedzeń oferują mnóstwo wolnej przestrzeni, a pojemność bagażnika nie zmusza do ograniczania wakacyjnego ekwipunku. Praktyczność wnętrza podnoszą liczne schowki, ogranicza zaś przeciętna funkcjonalność przestrzeni ładunkowej. Na pochwałę zasługują siedzenia - są szeroko regulowane i niezwykle wygodne.

Jak przystało na SUV-a z najwyższej półki, bohater naszego opisu to typ wielozadaniowy. Potrafi jednocześnie komfortowo połykać kolejne kilometry asfaltowych traktów i bez trudu pokonywać umiarkowanie wymagające wertepy. Biorąc pod uwagę masę i wysoko położony środek ciężkości, zupełnie nieźle sprawdza się w zakrętach. Jego prowadzenie uprzyjemnia układ kierowniczy cechujący się precyzją działania.

Wśród popularnych marek Volkswagen Touareg II praktycznie nie ma konkurencji, celuje więc w klasę premium reprezentowaną przede wszystkim przez Audi Q7, BMW X5 oraz Mercedesa GLE. Pod pewnymi względami może im ustępować, ma również niższy stopień prestiżu, ale w zamian okazuje się tańszy. Tańszy nie oznacza jednak tani, bo dla przeciętnego kierowcy kwoty zakupu i dopłaty widniejące na liście opcji są ogromne.

Touareg I

Jak powinna wyglądać luksusowa terenówka? Przede wszystkim, solidnie i prestiżowo, i właśnie tak prezentuje się z zewnątrz Touareg. Podobnie jest zresztą z wnętrzem, choć w jego przypadku styliści nieco przesadzili z surowością kształtów. Przesadą można też nazwać liczbę przycisków, jakie znalazły się w kokpicie, ale trzeba pamiętać, że mamy do czynienia z nowoczesnym, ekskluzywnym autem. Miejsce pracy kierowcy jest na szczęście uporządkowane i czytelne, a materiały użyte do jego wykończenia pochodzą z najwyższej półki. Plus za przestronną kabinę i pojemny kufer, minus za brak wersji 7-osobowej.

Terenowego Volkswagena najłatwiej kupić z 3-litrowym TDI pod maską - to dobra wiadomość, bo ta widlasta jednostka sprawnie radzi sobie z wysoką masą auta, nie spala koszmarnych ilości ON i okazuje się trwała. Wolniejsza, ale tańsza w utrzymaniu jest również godna polecenia wersja 2.5 TDI. Większego, 5-litrowego diesla lepiej omijać, znacznie lepiej sięgnąć po któregoś z mocarnych, ale paliwożernych "benzyniaków". Touareg pozwala na wygodną jazdę asfaltowymi szlakami, a jednocześnie sprawnie radzi sobie tam, gdzie kończą się łatwe do pokonania nawierzchnie.

W kwestii niezawodności Volkswagen Touareg I. generacji prezentuje przyzwoity poziom - co prawda, użytkownicy muszą liczyć się z defektami elektryki i elektroniki, opcjonalne zawieszenie pneumatyczne nie wytrzymuje starcia z polskim pseudoasfaltem, w układzie napędowym dochodzi do uszkodzeń wału, a do bagażnika dostaje się woda, jednak ogólna trwałość jest zadowalająca. Gorzej jest niestety z kosztami utrzymania - większość części okazuje się droga (zwłaszcza do 5.0 V10 TDI), a skomplikowana budowa wymaga profesjonalnej obsługi. Pozytywnie zaskakują za to ceny samych aut.

Komentarze redakcji

Powagosław: Bez zbędnych fajerwerków powstał samochód ładniejszy od swojego poprzednika i znacznie ładniejszy od wielu rynkowych konkurentów. Zachowawcza sylwetka? Jeśli dobrze skomponowane proporcje i eleganckie linie to synonim asekuranctwa, to niech tak asekurują się wszyscy projektanci.
Luzacjusz: Może jest nudny i bez polotu. Może wygląda jak przerośnięty Golf skrzyżowany z Polo. Może udaje krewnego Porsche. Może jest jak cover znanej piosenki, a nie oryginał. Ale to cover, który śpiewa Joe Cocker, a robi to on często lepiej od pierwowzoru. Zresztą, zapytajcie Beatlesów.

Silniki Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg II - jaki silnik wybrać?

Silnik Diesla 3.0 TDI miał kilka wariantów mocy, ale ten 240-konny jest w sam raz. Auto ma genialne osiągi, jest elastyczne, chętnie przyspiesza praktycznie przy każdej prędkości - to optymalny wybór. Większa jest już tylko widlasta ósemka 4.2 TDI 340KM - to już naprawdę ciężkie działo. Podobnie jak wariant benzynowy 3.6 FSI 280KM. Z tymi silnikami Touareg zmienia się praktycznie w sportowy wóz - koneserzy je pokochają.

Volkswagen Touareg I - jaki silnik wybrać?

Dostępnych silników jest znacznie więcej, niż mogłoby się wydawać. Takie auto bardziej opłaca się brać z dieslem niż motorem benzynowym – w salonie są tańsze i w zakupie i w eksploatacji. Najmniejszy 2.5TDI ma 174KM. Jest dobry, ale nie w Touregu – w nim lepiej go omijać. Półkę wyżej jest już 3.0TDI liczący 225KM i tu już robi się trochę ciekawiej. Auto samo w sobie jest dobrze wyciszone, więc o dokuczliwy dla niektórych dźwięk motoru wysokoprężnego możecie być spokojni. 3-litrówka jest na tyle dobra, że z większością aut na drodze da sobie radę, ale gdy trafi się mocniejszy kompakt, to może być już mniej zabawnie. Wtedy lepsza będzie wersja wzmocniona do 240KM lub flagowy diesel V10 o pojemności 5.0l i mocy grubo ponad 300KM. Prawdziwe monstrum i jeden z największych diesli na rynku. Jeśli silnik benzynowy, to najlepiej któryś z tych flagowych, bo te tańsze są nieopłacalne w stosunku do możliwości i kosztów jednostek wysokoprężnych. 4.2l 310-350KM lub 6.0 W12 450KM jeżdżą tak samo jak brzmią – obłędnie, a ponadto tylko one potrafią zagwarantować w Touregu osiągi na tak wysokim poziomie.

Publikacje o Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 262 KM - nomad w mieście
 
Nasz test Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 262 KM

Nazwa niemieckiego SUVa pochodzi od ludu nomadów żyjących na obszarze Sahary - Tuaregów, którzy sami siebie nazywają imazeghen, co w wolnym tłumaczeniu oznacza "wolni ludzie". Tym samym VW jakby potwierdza, że odwołanie się do natury, wolności i obietnicy przygody w nazwie auta jest dobrym...

Volkswagen Touareg 4.2 V8 TDI - luksusowo-terenowy
 
Nasz test Volkswagen Touareg 4.2 V8 TDI R-Line

Do salonów Volkswagena wjeżdżają zmodernizowane Touaregi. Bardziej eleganckie, lepiej wyposażone i wydajniejsze od dotychczas oferowanych. Model zachował wszechstronny charakter. Zapewnia wysoki komfort, nie boi się dynamicznej jazdy czy wypadów w teren i potrafi pociągnąć 3,5-tonową przyczepę.

Volkswagen Touareg V8 TDI Exclusive - wieloboista
 
Nasz test Volkswagen Touareg V8 TDI Exclusive

Osiągnięcie perfekcji w wielu dziedzinach nie jest proste. Dlatego niedziwne, że ludzie renesansu to wymierający gatunek, a o wieloboistach w sporcie niewiele się mówi. Niektóre samochody też muszą być wszechstronne, bo mają więcej niż jedno zadanie. Volkswagen Touareg nie tylko walczy w klasie dużych...

Ekskluzywny wszędołaz - Volkswagen Touareg (2002-2010)

Jest świetnie wyposażony, przestronny i zapewnia królewski komfort jazdy. Producent zadbał, by Touareg sprawdzał się również w terenie. Używane egzemplarze wciąż nie są tanie. Warto także przygotować się na wyśrubowane koszty utrzymania samochodu.

Volkswagen Touareg - skok na dwa segmenty
 
Nasz test

W czasie trwania prac nad Touaregiem i Cayennem przez obozy VW i Porsche przetoczyła się słynna wojna o własność. Przez dłuższą chwilę nie było wiadomo, czy to VW należy do Porsche czy Porsche do VW. Jak się skończyła batalia w tej rodzinie - wszyscy wiemy, lecz czy mogła ona mieć wpływ na charaktery...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen TouaregautoWcentrum - społeczność Volkswagen Touareg

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 69,40

Volkswagen Touareg V10 TDI 55,49

Volkswagen Touareg 42,17

Volkswagen Touareg 33,51

Volkswagen Touareg 3.0 TDI 47,46

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Touareg

madss 30,16

apllo 66,11

andik35 30,13

ADAM_US 30,11

adamosta 30,16

Colin9 30,04

JHJ_Invest 30,12

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Touareg

opis auta
opis auta vw gosci w domu od niecalego roku,kupiony z przebiegiem 192200km jest to moj pie...
1,5 tygodnia podróży czyli WAKACJE ;)
1,5 tygodnia podróży czyli WAKACJE ;) Dzis wrocilismy z tegorocznej trasy. Podrozowalismy przez 1,5 tygodnia z naszego...
Navi
Navi W końcu kupiłem navigację do mojego T. Od razu inny wygląd wnętrza i przyjemność...
niespodzianka
niespodzianka witam wlasnie wrocilem z wakacji,przejechalem moim czolgiem przez 3 tyg.okolo 51...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Touareg

od 228 590 zł do 290 200

<
<

Dostępne silniki

Diesel (204 - 262 KM): 3.0 V6 TDI BlueMotion

 

Skrzynie biegów

automatyczna: 8-stopniowa

 

Katalog nowych aut Volkswagen Touareg
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion 262KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
tempomat
centralny zamek

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Bagażnik - 1 760
Pakiet Design Chrome & Style dla pakietu R-Line - 1 780
Pakiet Design Chrome & Style - 4 200
Pakiet Kierowcy - 14 720
Pakiet Pamięć - 770

Cena katalogowa

238 590

Zobacz ofertę Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion 262KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Volkswagen Touareg najczęściej porównywane z:

Hyundai Santa Fe
2.2 CRDi (197 KM)
Volvo XC90
2.0 T6 (320 KM)
Land Rover Defender
2.2 TD4 (122 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Murano Premium Nissan Murano Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 50 km. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 169 900 zł
Zyskujesz: 56 500 zł Zobacz szczegóły »
Infiniti FX S Premium Infiniti FX S Premium
Rocznik: 2010. Przebieg: 116 000 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 137 900 zł
Zyskujesz: 5 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg
3.0 diesel 176 KM
96 000 km, 2008
72 000 PLN
Volkswagen Touareg
5.0 diesel 313 KM
205 000 km, 2005
32 500 PLN
Volkswagen Touareg
3.0 diesel 224 KM
147 000 km, 2007
70 000 PLN
Volkswagen Touareg
3.0 diesel 245 KM
5 km, 2013
259 710 PLN

Ocena auta Volkswagen Touareg

Wybrane opinie

Volkswagen Touareg SUV 5.0 V10 TDI (313 KM)

Samochod absolutnie rewelacyjny.Smiesza mnie opinie tu co poniektorych swiadcza tylko ze nie sa do konca normalni bo wiadomo ze nawet sie nie otarli o taki samochod.Tak tylko nawiasem powiem ze nie ma wogole takiego silnika 5.0 benzyna wiec jeden z drugim nie robcie z siebie glupszych niz jestescie bo nawet wymyslac trzeba potrafic.Ale jaki jest sens bezmyslnym psuciu tego typu stron ,po to tylko zeby sie wyglupic? Samochod polecam tym ktorych stac na takie samochody ,raczej nie plecam wersji 2.5 ( za slaba ),najlepszy kompromis to 3.0tdi,V10 i W12 to juz bajka ale to drogie zabawki.

dodał: roney
Volkswagen Touareg SUV 5.0 V10 TDI (313 KM)

Samochód jest rewelacyjny i mam wrażenie że niektórzy pisząc na tym forum że się nie podoba - chyba nim jednak nie jeździli. Przed zakupem testowałem volvo XC90 i bmw x5 4.4 benzyna - i nie było co porównać. Dodam że x5 poprzedni model więc nie wiem jak to teraz wygląda. Absolutnie niezawodny, doskonały silnik, przyspieszenie, wyciszenie. W tym samochodzie się po prostu odpoczywa a odpalając silnik z rana od razu wprawia w dobry nastrój. Z pewnością kupiłbym go jeszcze raz - nie żałuje żadnej złotówki na niego wydanej.

dodał: Vadim
Volkswagen Touareg SUV 3.2 i V6 24V (220 KM)

doskonały dla duzej rodziny,długie podróże bez zmęczenia,b.dobra wentylacja i klima,b.dobre zawieszenie pneumatyczne,dobra zwrotnośc, samochód bardzo awaryjny,ciągłe kosztowne wizyty w serwisie-bez poszanowania klienta.touareg ma dwa oblicza-bardzo pozytywne oraz bardzo negatywne-całość nie gwarantuje zadowolenia.

dodał: bruno
Volkswagen Touareg SUV 4.2 i V8 32V (310 KM)

bardzo szybki, klkoczący, zniechęca do jazdy powoli i w terenie,(choć zaskoczył mnie możliwościami) słabe światła choć xenonowe-w 15letnim pickupie mam lepsze! najgorsza skrzynia automatyczna z jaką miałem doczynienia, oczywiście nie jest to prawdziwy samochód terenowy ale i nie ma jego wad a ma pewne jego zalety.

dodał: siekierny
Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI (174 KM)

Auto jest warte swojej ceny a wewnetrzny i zewnetrzny design jest na wysokim poziomie z bardzo porzadnym wykończeniem i ergonomią. Jesli możnaby było zgłosić uwage, to nie do końca przemyslano system sterowania w kierownicy - mógłby być lepszy pod wzgledem ergonomi.

dodał: Jano 47

Galerie Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg II Hybrid Facelifting (2015) Volkswagen Touareg W12 Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna Volkswagen Touareg Edition X Volkswagen Touareg R50 Volkswagen Touareg 2007 Volkswagen Touareg II Facelifting (2015) Volkswagen Touareg II Facelifting R-Line 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna Volkswagen Touareg JE Design Volkswagen Touareg
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Touareg

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

36 komentarzy

35 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~acob~acob

Mam tego VW w silniku 3.2VR6, auto się sprawuje znakomicie, założona instalacja gazowa sekwencyjna, więc oszczędność na paliwie jest. Dla zainteresowanych gazem polecam ten wątek:

http://www.touaregclub.pl/viewtopic.php?t=3680

~nasty~nasty

Andziej Rosiak: jak juz to OBCIACH, przyganial kociol....

~Wojtek~Wojtek

Podpowiedz, gdzie kupiłeś takie auto z 2009 r za 38 tysi, chętnie kupię, no i żeby tak mało poliło.pozdrawiam !

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
61 689
Przejechany dystans
49 597 616 km
Zatankowanego paliwa
2 396 733 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 497
Wydanych pieniędzy
3 572 337 zł
Średnie wydatki na auto
1 238 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 859
Wydanych pieniędzy
3 894 658 zł
Średnie wydatki na auto
1 350 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 885)

Testy zderzeniowe Volkswagen Touareg

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Touareg przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Touareg

Na podstawie 178 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: apllo113@o2.pl, dodano: 18.08.2013 14:36

takie spalani osiagnolem jadac okolo 1900km do kraju same autostrady srednia V=87km/h przyznam,ze liczylem na okolo 9L/100km.a tu mile zaskoczenie.super auto na polskie drogi.Podroz 29h tym autem to czysta przyjemnosc,wiem co pisze poniewaz,pokonuje ten dystans w jedna strone przynajmniej raz w roku 3 razy skoda octawia 1.9 TDI 110kucy oraz audi A6 2.0 Pb-LPG 130 kucy,wiec mam porownanie.pozdrawiam

pełny raport Volkswagen SUV 2.5 R5 TDI

autor: Touareg, dodano: 11.03.2013 16:10

Witam! Zanim kupiłem turka sprawdzałem na forum jakie ma spalanie. Z info jakie uzyskałem było dla mnie ono do zaakceptowania. Po przejechaniu blisko 35000 km mogę śmiało wydać opinię o spalaniu. Jadąc spolojnie autostradą nie przekraczając 100km/h wraz z dojazdem do domu bez mocnego gazowania (miasto) osiągnąłem wynik 6,6 litra/100km. Byłem tym wynikiem mocno zaskoczony... Jazda autostradą 120-140km/h można osiągnąć wynik w granicach 8,0 litrów (jadąc autostradą ze śląska do brzeska potem do krynicy górskiej) Podróż do pracy ok 20km potrzebuje ON w granicach 7,5 (lato)-8,5 (zima) litra/100km. Teren miejski wystarczy mu 10,0 litrów. Niejednokrotnie był ciężki but na gazie. Podsumowując, jak na takie bydle to spalanie godne uwagi. Nie żałuję zakupu i polecam go innym.

pełny raport Volkswagen SUV 2.5 R5 TDI

autor: Marcin, dodano: 27.11.2012 08:51

V8 i ekonomiczność? Nie będę się tu rozpisywał, bo nie po to kupuje się takie auto z takim zapasem mocy, żeby oczekiwać od niego spalania 8l/100km. Tak naprawdę przy takiej mocy, masie, takich kołach, 4x4, i wygodzie spalanie jest naprawdę niewielkie. Zakładając gaz (tylko dobry) spalanie jest naprawdę śmieszne :)

pełny raport Volkswagen SUV 4.2 i V8 32V
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Touareg

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Touareg

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Volkswagen Touareg
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Touareg, oglądali także