Szukaj

Informacje o Volvo C30 Hatchback 3d 1.6 D DRIVe 109KM 80kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2006 roku. W Polsce dostępny od roku 2007. Najmniejszy samochód w ofercie Volvo, uważany za następcę modelu 480. C30 zbudowano na płycie podłogowej Volvo P1 opracowanej przez inżynierów szwedzkiej marki wspólnie z konstruktorami Forda i Mazdy. Projektantem kompaktowego hatchbacka jest Simon Lamarre. W 2008 roku model został poddany drobnej modernizacji, po której jego wnętrze zostało upodobnione do większego modelu S40/V50, z którym jest spokrewniony.
czytaj więcej
Powagosław
Zalety? Oryginalny wygląd, świetny komfort jazdy, dobre i ekonomiczne silniki. Wady? Niewielki bagażnik i wysoka cena. C30 to porządny samochód, ale mniej funkcjonalny niż jego tańsi konkurenci w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Niebanalny wygląd C30 to piękny, dynamiczny przód i fatalny tył, niezgrabny jak nogi Christiny Aguilery. Jak można było zepsuć tak dobry samochód? ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75 x 88,3 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena
Åšrednie spalanie dla Volvo C30 Hatchback 3d 1.6 D DRIVe 109KM 80kW 2006-2010
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Volvo C30
Hatchback 3d 1.6 D DRIVe 109KM 80kW
Moje średnie roczne przebiegi to około 40-50tyś km (od 3 lat). Mało jeżdżę w mieście (zaledwie 5-10% przebiegu), głównie długie trasy (minimum 400 km) na terenie Niemiec. Spalanie w trasie (tryb oszczędny czyli 120-130 km/h na tempomacie) to spalanie nie więcej niż 5,2 - 5,5l Spalanie w trasie (tryb szybko do domu czyli +160 km/h dynamiczne przyspieszanie itp) wtedy około 7-8l Spalanie miasto (tylko normalna w miarę dynamiczna jazda) spalanie na poziomie 6,5l Auto serwisowane na bieżąco : Olej +filtr co 10k Filtr powietrza co 20k Filtr paliwa co 40k
5,1
Liczba komentarzy: 1
Volvo C30
Hatchback 3d 1.6 D DRIVe 109KM 80kW
Niech wierzy kto chce, ale moja opinia jest obiektywna a nie zaniżona. Auto pali mniej niż się spodziewałem. Jestem mechanikiem, jeżdżę rozsądnie tak jak dieslem powinno się jeździć. Auto ma DPF,więc jazda do sklepu na narożnik i spowrotem odpada, użytkuję na trasach minimum 30km. Kiedy trzeba cisnę ostro, filtr też lubi być dobrze przepalony :) Po silniku od forda spodziewałem się gorszej kultury pracy, aczkolwiek zdziwieniem było gdy okazało się że wtryski zamontowane w tym silniku są wtryskami volvo, stąd cichsza praca silnika w porównaniu do fordów, peugeotów czy citroenów które zdarza mi się naprawiać. Polecam każdemu kto chce mieć auto inne niż sąsiad, samochód ma swój charakter :)
6,6
Volvo C30
Hatchback 3d 1.6 D DRIVe 109KM 80kW
Jeździłem tym autem głównie trasy przede wszystkim trasy. Od rezerwy do rezerwy. Zawsze wlałem za 100 zł tylko tego lepszego ON i robiłem od rezerwy do rezerwy 300 km. DPF włączał się jak powinien co ok 2 takie trasy. Nie jeździłem jak emeryt ani jak wariat. Czyli paliwa za 100 zł w tamtym czasie 20-22 l wychodzi trochę poniżej 7 l. Być może można zejść do deklaracji producenta poniżej 5 l ale jadąc chyba za ciężarówka i ok 80 km na h.
Volvo C30 Hatchback 3d