Szukaj

Informacje o Volvo S60 I 2.5 i 20V AWD R 300KM 221kW 2002-2010

Lata produkcji: 2002 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

czytaj więcej
Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2521 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 300 KM (221 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1950 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volvo S60 I 2.5 i 20V AWD R 300KM 221kW 2002-2010
12,6
l/100 km
13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,3
Volvo S60 I
Sedan 2.5 i 20V AWD R 300KM 221kW
Spalanie liczone po tankowaniu do pełna. Jak na 1700kg 4x4 i automat jazda tym samochodem jest naprawdę oszczędna, licząc cenę gazu (1.89) do benzyny/ropy (4.99) to ekonomiczna limuzyna (do butli wchodzi ok 47l). Zaznaczam że jeżdżę na sportowym trybie skrzyni. Spalanie sprawdzane wielokrotnie. Zimą w trybie sportowym na krótkich odcinkach max 20km 17l/100. Ostatnio na trasie Łańcut - Katowice 4 osoby +2 bagaże prędkości 110-130 wyszło ok 15l/100 a powrót 2 osoby 150-160 tempomat 13.8/100km. Średnio na krótkich odcinkach pali ok 15l. Spalanie dotyczy gazu. Zanim założyłem instalację Stag 300 za ok 4tys, benzyny przy spokojnej jeździe bez trybu sportowego palił 10l a przy szarżowaniu w trybie sport to już 12. Mam Volvo od roku i narazie nic się nie psuje.
11,3
Volvo S60 I
Sedan 2.5 i 20V AWD R 300KM 221kW
Umówmy się 300 konny samochód nie może być tani w utrzymaniu jak miejskie wozidełko. Podzespoły muszą pracować i wytrzymywać taką moc. Części zamienne są dość drogie, ale mogę się założyć że są tańsze od konkurentów spod znaku M3 czy S4. Pozytywnym zaskoczeniem było dla mnie spalanie w tym samochodzie. Pomimo posiadania 5 garów, niewiele ponad 2,5 litra pojemności i 300 koni, na trasie przy grzecznej jeździe 120-130 km/h można osiągnąć spalanie na poziomie 9 litrów z niewielkim hakiem. Dynamiczna trasa z wyprzedzaniem to około 11-12 litrów. Spalanie w cyklu miejskim to 14 litrów, w zimie 15. Przy takich osiągach to rewelacja. Oczywiście jeżeli chcemy sie pobawić i nie schodzimy z okolic 6-7 tysięcy obrotów, spalania nie ma co rozpatrywać w litrach na 100km, tylko w litrach na godzinę.
10,1
Volvo S60 I
Sedan 2.5 i 20V AWD R 300KM 221kW
volvo s60, 2004 r., automat, 2,5T 300 KM, sprowadzony z USA, wersja summum. Zaskoczeniem dla mnie są poprzednie komentarze. W mieście mi pali od 10-11l/100 km w górę (wiadomo, że wpływają na to światła, korki etc.) W trasie przy dość agresywnej, szybkiej jeździe, wyprzedzaniu etc. (czyli nasza, polska rzeczywistość), pusty tylko z kierowcą, spala mi ok 12-13l/100 km. W trasie przy spokojnej jeździe z 4 osobami na pokładzie, średnia 90-100 km/h spala mi ok 8-8,5l/100 km. Nie miałem jeszcze okazji jechać ze stałą bardzo wysoką prędkością, więc nie wiem akie tu będzie spalanie.

Usterki Volvo S60 I

Liczba wpisów: 32
Wyciek oleju
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • inne
  • 286 tys. km
Witam, dziś dolewalem płyn do wspomagania bo było praktycznie zero, auto mam z 2 miesiące i dopiero teraz sprawdziłem, byłem na przeglądzie i powiedział facet żebym sprawdził układ kierowniczy, możliwe ze z tym jest problem, czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Macie jakieś przypuszczenia? Co może kapac, myślicie ze raczej olej gdzieś wycieka czy od wspomagania gdzieś wężyk pęknięty… dziś zrobiłem autem z 60km, dolałem rano płyn do wspomagania tyle ile powinno być… auto stało 20-30minut i zauważyłem pod silnikiem czarną plamkę wielkości pieści dziecka, rano sprawdzę olej i płyn do wspomagania, podzielcie się przypuszczeniami, może coś przeoczyłem, jeżeli macie jakieś pytania to piszcie śmiało. A i Jeszcze na koniec dodam ze nie mam pojęcia dlaczego nie było płynu wcześniej, cieszę sie ze pompa nie jest zajechana i auto ma wspomaganie bo byłaby tragedia… z góry baaardzo dziękuje za pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wyciek z koła zmiennych faz rozrządu
  • Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010
  • układ wtryskowy
  • 240 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 1
Koło zmiennych faz rozrządu w volvo s 60 cierpi na pewną przypadłość, dostaje osiowego luzu co powoduje właśnie wyciek oleju z jego uszczelniacza, może wynosić nawet 4 mm, zaczyna się po prostu wysuwać uszkadzając uszczelniacz. Łatwo to sprawdzić po rozpięciu rozrządu pociągnąć trzeba za koło pasowe, jak jest luz to masz winowajcę wycieku , oczywiście jeśli jest to wyciek z tego uszczelnienia. Miałem taką samą usterkę , koło pracowało normalnie mimo luzu prawie 3mm i nie powodowało żadnych zakłóceń w pracy silnika. Niestety nowe koło trochę kosztuje.
Silnik,D5-184 ,2007 przebieg 145 000 km.Od 6-ściu tys. dolewam 1,5 litra oleju na 1 km.przy czym zdecydowanie przypada to na jazdę po mieście .
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • układ napędowy
Przy przyspieszaniu olej zatyka filtr cząstek stałych.Serwis ocenił cylindry;trzy dobre[33%,22%,25%] a dwa złe[62% i 50%]Test wykonano powietrzem.Za ich sugestią wymieniłem;separator oleju,remont turbiny,wypalono w piecu filtr stałych,oczyszczono katalizator i przewody.No i teraz myślą czy brać się za silnik.Nigdy nie był przegrzany, a ja mam obawy co do kolejnych diagnoz! Proponują wymianę uszczelniaczy, a jak nie to może pierścienie. Ja mam wątpliwości,bo uprzednio wykluczali naprawę silnika.Serwis oczywiście autoryzowany,po kolejnych proponowanych naprawach żadnej gwarancji rozwiązania problemu.Kompresja bez zastrzeżeń.W czasie jazdy do momentu przytkania się filtru auto ładnie przyspiesza.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volvo S60 I