Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volvo S60 Sedan 2.0 D3

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

Volvo S60 2010 - bok - inne ujęcie
Volvo S60 2010 - widok z przodu
Volvo S60 2010 - widok z tyłu
Volvo S60 2010 - widok z tyłu
Volvo S60 2010 - inny element wnętrza z przodu
Volvo S60 2010 - kokpit
Volvo S60 2010 - tylna kanapa

Generacje Volvo S60

Volvo S60 II

Zlecając wystylizowanie nadwozia S60, Volvo dało swoim projektantom sporo swobody. W efekcie, z eleganckiego, ale niezbyt finezyjnego auta, szwedzka limuzyna przeobraziła się w samochód kuszący dynamiczną bryłą i nowoczesnymi detalami. Zgodnie z trendami, karoserii nadano sylwetkę a la coupe, linię boczną ozdobiono wąskimi szybami i dużymi połaciami blachy, a wszystko to okraszono w ciekawie zaprojektowane światła czy przetłoczenia zderzaków. Całość wygląda oryginalne, choć niektórzy twierdzą, że w stylistyce pasa przedniego widać naleciałości z produktów koreańskich.

W porównaniu do nadwozia wnętrze nie wygląda już tak widowiskowo. Jedynie „lewitująca” konsola centralna (znak rozpoznawczy Volvo) czy wykończenia boczków drzwi zwracają uwagę swoją formą. Na estetykę tablicy rozdzielczej pozytywnie wpływa jej wykończenie – dobre jakościowo materiały połączony z należytym spasowaniem poszczególnych części. Większych powodów do narzekań nie daje też ergonomia obsługi – wszystko jest w zasięgu ręki i dobrze opisane, jedynie przyciski umieszczone na konsoli mogłyby być większe. W zajęciu wygodnej pozycji za „kółkiem” przeszkadza kierowcy kiepsko dostępne pokrętło regulacji fotela, zaś manewrowanie pojazdem utrudnia ograniczona widoczność na zewnątrz.

Podróżujący S60 siedzą na fotelach, które gwarantują doskonałą wygodę nawet na dłuższej trasie, ale okazują się słabo przystosowane do podtrzymywania ciała na zakrętach. Dla kierowcy oraz siedzącego obok pasażera wygospodarowano ogromną ilość przestrzeni, zaś pasażerom tylnej kanapy zaoferowano niewiele miejsca i na nogi, i na głowę. Z ciasnotą w drugim rzędzie siedzeń idzie w parze bagażnik, którego skromna pojemność pasowałaby bardziej do kompaktu niż limuzyny klasy wyższej. Prezes wożący walizkę z laptopem i całą masę powietrza nie powinien narzekać, gorzej głowa rodziny wybierającej się na urlop…

Podczas prowadzenia, kierowca Volvo może delektować się z dopracowanego układu jezdnego, który imponująco wysoki komfort resorowania łączy ze stabilnością na zakrętach. Kierowanie szwedzkim modelem jest tym bardziej przyjemne, że układ kierowniczy dokładnie przekazuje ruchy kierownicą na koła, zaś układ hamulcowy przekonuje do siebie skutecznością zatrzymywania i łatwością doboru siły hamowania. Opisując zachowanie S60 podczas jazdy nie należy zapominać ponadto o opcjonalnym napędzie na obie osie, który wspomaga jazdę np. zimą oraz całej masie zaawansowanych systemów elektronicznych, które niejako myślą za kierowcę.

Opisywany samochód pozycjonowany jest pomiędzy modelami klasy premium pokroju Audi A4 czy Mercedesa klasy C, nie powinno dziwić więc, że cennik zawiera wysokie kwoty zakupu. Na tle konkurencji, oferta rynkowa Volvo S60 wygląda jednak całkiem atrakcyjnie. Do pełni szczęścia brakuje jedynie wyższego standardu wyposażenia, w którym znalazłaby się automatyczna klimatyzacja (zamiast „półautomatu”), aluminiowe felgi czy bardziej rozbudowany system audio. Elementów opcjonalnych jest w ofercie sporo, ale sporo też kosztują.

Volvo S60 I

Nadwozie to element S60, któremu trudno cokolwiek zarzucić - nie dość, że prezentuje się bardzo prestiżowo i ma kilka interesujących "smaczków" designerskich, to jeszcze jest nadzwyczaj bezpieczne i wzorowo zabezpieczone przed korozją. Pewne uwagi mamy za to do wnętrza szwedzkiego sedana, albowiem deska rozdzielcza jest nieco przeładowana przyciskami, a przestrzeń dla podróżujących z tyłu okazuje się mocno ograniczona. Poza tym, wymienimy same zalety - od czytelnych zegarów, przez dokładny montaż, luksusowe materiały i kapitalne wyposażenie, aż po obszerny i funkcjonalny bagażnik.

Bogactwo wersji silnikowych robi wrażenie, ale najbardziej cieszy fakt, że wszystkie okazują się bardzo trwałe. Dla tych, którzy liczą na jak najniższe koszty eksploatacji najlepszym wyborem będzie albo benzynowy silnik 2.4/140 KM (dobrze współpracuje z LPG, o ile tylko dbamy o regulację instalacji), albo wysokoprężny motor 2.5/140 KM. Jednostki te nie należą do specjalnie żwawych, dlatego miłośnikom szybkiej jazdy radzimy sięgnąć po któregoś z turbodoładowanych "benzyniaków". Układ jezdny auta zapewnia pasażerom nieprawdopodobnie komfortową podróż, ale wymaga uwagi przy pokonywaniu zakrętów.

W kwestii bezawaryjności Volvo S60 I. generacji pokazuje klasę - to solidnie zbudowany samochód, który rzadko zmusza użytkownika do odwiedzenia warsztatu. Niestety, większość egzemplarzy ma gigantyczne przebiegi, które generują niestety pierwsze koszty. Koszty dodajmy bardzo wysokie, bo z racji skomplikowanej konstrukcji oraz wąskiego zaplecza zamienników ceny napraw potrafią zwalić z nóg. Usunięcia defektów najczęściej wymaga zawieszenie, automatyczna skrzynia biegów oraz osprzęt diesli.

Komentarze redakcji

Powagosław: S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.
Luzacjusz: Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

Publikacje o Volvo S60

Volvo S60 D4 R-Design - pozory mylą
 
Nasz test Volvo S60 D4 R-Design

Szwedzka marka ciężko pracowała na wizerunek producenta superbezpiecznych limuzyn. Ponadprzeciętna radość z jazdy? Mało kto szuka jej w Volvo. Tym bardziej w Volvo z automatyczną skrzynią i turbodieslem pod maską. Pozory okazują się mylące.

Volvo S60 - bo młodość jest w cenie
 
Nasz test Volvo S60 – bo młodość jest w cenie

Każdy chciałby wyglądać młodo i zalotnie. Właśnie dlatego chirurdzy plastyczni mogą sobie pozwolić na własne jachty. Jednak urok jest też ważny w przypadku samochodów. Pod koniec lat 90' XX wieku Volvo postanowiło zerwać z pudełkowatym kształtem i łatką "tatowozu" na koszt młodzieńczego szaleństwa....

Czy warto kupić: używane Volvo S60 (od 2000 do 2009)

Szwedzki konkurent niemieckich limuzyn jest komfortowy, dobrze wyposażony i bardzo bezpieczny. Ceny używanych egzemplarzy nie należą do wygórowanych. Atutem jest też niewielka usterkowość. Czy warto kupić używane Volvo S60?

Krok w dobrym kierunku - Volvo S60
 
Nasz test

Nowe Volvo S60 z pakietem R-Design w krwisto czerwonym kolorze nie tylko świetnie się prezentuje, ale równie entuzjastycznie poczyna sobie na drodze.

Limuzyna szukająca pieszych - Volvo S60

Volvo wprowadza na rynek nową wersję S60. Mocno nachylona maska i opadająca ku tyłowi linia dachu mają zbliżyć auto stylistycznie do coupe. Nowa rodzina limuzyn Volvo ma więc bardzo dynamiczny charakter. Nie zapomniano jednak o własnościach limuzyny. Na tylnej kanapie są trzy miejsca ukształtowane tak,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volvo S60

Volvo S60 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volvo S60autoWcentrum - społeczność Volvo S60

najwyższe oktanyAuta - Volvo S60

Volvo S60 2.4 D5 79,49

Volvo S60 Vołowinka 57,10

Volvo S60 duży Rudzielec 52,47

Volvo S60 Czarnulka!!! 54,50

Volvo S60 2.0T 49,43

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volvo S60

tgaleski 42,88

416Si 96,57

SebaK 44,41

wildpolish 88,14

arkoman 30,08

Volvo_S60 41,75

volvos60r6 30,07

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volvo S60

Prędkość
Prędkość Autostrada: 225 km/h :)...
Zmiana ogumienia
Zmiana ogumienia Wkońcu można założyć aluski i letnie opony ...
koniec żarnika
koniec żarnika Dziś wieczorem po zapaleniu świateł zauważyłem, że jeden żarnik świeci na różowo...
pierwsze tankowanie
pierwsze tankowanie No, wczoraj przyszło po raz pierwszy zatankować nowe auto bo wyjeździła się benz...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volvo S60

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volvo S60
 

Najpopularniejsza wersja Volvo S60

Volvo S60

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volvo S60
 

Volvo S60 najczęściej porównywane z:

Skoda Superb
2.0 TDI CR DPF (140 KM)
Jaguar XF
2.2 D (200 KM)
Mercedes Klasa E
250 (211 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan Note DIG-S ACENTA IKEY PAKIET AUTO PAKIET SPORT Demonstracyjny Nissan Note DIG-S ACENTA IKEY PAKIET AUTO PAKIET SPORT
Rocznik: 2014. Przebieg: 711 km. Silnik: 1.2 98KM, benzynowy.
Cena: 67 790 zł 61 000 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Navara LE Demonstracyjny Nissan Navara LE
Rocznik: 2014. Silnik: 2.5 190KM, diesel.
Cena: 143 200 zł 99 900 zł
Zyskujesz: 43 300 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volvo S60

Volvo S60
2.4 diesel 185 KM
190 000 km, 2007
34 000 PLN
Volvo S60
2.0 diesel 163 KM
2011
89 900 PLN
Volvo S60
2.4 diesel 163 KM
275 000 km, 2005
33 000 PLN
Volvo S60
2.4 diesel 163 KM
236 000 km, 2003
21 900 PLN

Ocena auta Volvo S60 Sedan 2.0 D3

  • Średnia ocena
    na podstawie 7 opinii
  • 4,40
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volvo S60

Volvo S60 Facelifting (2014) Volvo S60L Petrol Plug-in Hybrid Concept (2014) Volvo S60 R Volvo S60 Polestar (2013) Volvo S60 2010 Volvo S60 R-Design Volvo S60 2007 Volvo S60 D5 - galeria redakcyjna Volvo S60L (2014) Volvo S60
Zobacz inne galerie Volvo

Opinie o instalacji LPG

Volvo S60

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo S60

Volvo S60

70 komentarzy

53 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kaziu~Kaziu

Do ~Wojtek: też posiadam volvo S60 2.4 170 KM przebieg 121 tyś km i tak samo jak Wojtek uważam że jest dużo przesadzone o komforcie S60 jak dla mnie to nie wiem czy golf IV nie jest bardziej komfortowy mam jeszcze peugeota 406 kombi taki kapeć ale i tak jest wygodniejszy od volvo s60 . mimo dużej karoseri s60 ma bardzo mało miejsca we wnętrzu z tyłu dla pasażerów nie ma miejsca .Wcześniej posiadałem v70 niby to samo ale jest dłuższy więc i miejsca dużo więcej i naprawde komfortowy.Ale faktem jest że s60 w testach bezpieczeństwa jest bezkonkurencyjne . miejsca mało , na dziurach podskakuje ale po za tymi wadami jest to dzieło sztuki JEST TAK BRZYDKI ŻE AŻ PIĘKNY .Uwielbiam s60 .Kupie jeszcze raz v70 2.4 turbo z manualną skrzynią lub Saab 9,3 rok od 2004

~s60 rozrzad~s60 rozrzad

Volvo s60 2.0T 180km 2007/2008

Czy to prawda że trzeba wymieniać wszystkie wałki rozrządu? Podobno mam rozrząd z 2 ruchomymi wałkami rozrządu. Całość wymiany kosztuje 4600 w dom volvo i 3800 w zwykłym serwisie. Jednen ruchomy wałek to 1200pln. Czyli 1200+1200 za wałki 700 za pasek i pozostałe.. + wymiana.
Czy można wymienić tylko pasek i pozostałe rolki bez wymiany ruchomych wałków?
Z innej beczki czy przy 120km/h także u was zaczyna strasznie szumieć powietrze w środku od strony drzwi, tak jakby uszczelki nie wychwytywały pędu wiatru?

~Marek~Marek

http://oponyzimowepromocja.pl

Tutaj kupisz wszystkie części do Volvo S60 więc jeśli coś to zapraszam

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volvo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
12 932
Przejechany dystans
6 302 661 km
Zatankowanego paliwa
446 857 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 043
Wydanych pieniędzy
975 705 zł
Średnie wydatki na auto
1 727 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 865
Wydanych pieniędzy
972 200 zł
Średnie wydatki na auto
1 721 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volvo (565)

Testy zderzeniowe Volvo S60

Najnowsze testy zderzeniowe Volvo S60 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volvo S60

Volvo S60
2001

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volvo

Zużycie paliwa Volvo S60 Sedan 2.0 D3

Na podstawie 10 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: BladeOstrze, dodano: 31.03.2012 20:05

Jak na tą moc i na tą masę uważam, że spalanie jest na dobrym poziomie 7,8 średnie spalanie to nie dużo jak na pojemność 2,4 i pięć cylindrów. W trasie jego spalanie przy normalnej jeździe (czyli w granicach 90, 120, 160) to ok 6 l/100. Przy bardzo spokojnej jeździe można zejść nawet do 3,3 l/100 km. Mi się to udało ale jadąc nie szybciej jak 80 km/h na odcinku 50 km. (przeprowadzałem test ile najmniej spali. Silnik przed rozpoczęciem testu był rozgrzany i zatankowany do pełna) Jeśli chodzi o ceny przeglądów i napraw to nie są one niskie, ale porównując je do aut ze swojej klasy wypadają one na normalnym poziomie. Fakt iż auto rzadko się psuje wypada w końcowym bilansie na jego plus. Gdyby to przeliczyć wyjdzie, że auto jest tańsze w utrzymaniu niż nie jeden konkurent.

pełny raport Volvo Sedan 2.4 D5

autor: Marcin z biegun, dodano: 26.12.2009 22:58

auto rewelacyjne! duża ciężka krowa a pali tyle co cinquecento, z częściami zero problemów,a ceny takie jak w innych autach, za taką kasę nie ma lepszego wozu, a i niektóre dużo droższe są gorsze. dla tych, którzy się wahają czy kupić takie volvo doradzam - kupić!...sam też się wahałem,ale nie żałuję,że się zdecydowałem i następny wóz,to też raczej będzie volvo

pełny raport Volvo Sedan 2.4 D5

autor: LU . Volvoforum, dodano: 20.11.2011 11:23

Powiem tak ... Tym samochodem się nie jeździ tylko płynie. Noo wiadomo wyższa klasa to żadnego kitu nie ma. Ktoś powie że Volvo to drogie w utrzymaniu ... może i tak - ja za wymianę oleju rozrządu i filtrów zapłaciłem 1500zł. Ale za to samochód jest praktycznie bezawaryjny i niezawodny. Nie ma go co porównywać z jakimś fordem czy oplem... Prezencja tego auta jest po prostu niesamowita. Mam go od ponad pół roku i co do spalania mogę powiedzieć że komputer pokazuje średnie spalanie 10.5 , noo wiadomo przy ruszaniu pokazuje 20-30 litrów ale przy jeździe w trasie można zejść do 5 litrów. Mam co prawda zamontowaną instalację LPG w aucie jednakże nie jest ona zbyt często używana. Co do mocy silnika to uważam że jest wystarczająca - można dynamicznie wyprzedzać jak i ruszyć ale to spowoduje oczywiście zwiększone zużycie paliwa. Jedyną wadą tego samochodu jest brak 6 biegu. Przy większych prędkościach trochę mu rośnie spalanie. Skrzynia manualna chodzi tak płynnie i lekko jakby to był automat. JAZDA TYM VOLVO TO SAMA PRZYJEMNOŚĆ. ( Na parkingu nie jest czasem łatwo bo mała widoczność do tył€ i wielkie gabaryty pojazdu utrudniają sprawę ale jak ktoś już wyczuje pojazd to nie ma żadnego problemu.) Ja jestem bardzo zadowolony z kupna i warto było.

pełny raport Volvo Sedan 2.4 i 20V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volvo S60 Sedan 2.0 D3

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volvo S60 Sedan 2.0 D3

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volvo S60

Model S60 wprowadzono do produkcji w roku 2000. Jest to samochód dość duży, wyglądem przypomina auto sportowe, więcej jest krągłości czego nie spotkamy w poprzednich wersjach, gdyż są one po prostu tradycyjne ( czytaj kanciaste). W kolejnych latach produkcji poprawiono wygląd samochodu .

Zobacz dane techniczne Volvo S60 II Sedan 2.0 D3 163KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volvo S60, oglądali także