Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Volvo S60 Sedan 2.0 D3

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

Volvo S60 2010 - bok - inne ujęcie
Volvo S60 2010 - widok z przodu
Volvo S60 2010 - widok z tyłu
Volvo S60 2010 - widok z tyłu
Volvo S60 2010 - inny element wnętrza z przodu
Volvo S60 2010 - kokpit
Volvo S60 2010 - tylna kanapa

Generacje Volvo S60

Volvo S60 II

Karoseria Volvo S60 jest niczym dobrze skrojony garnitur - elegancka, wyważona i podążająca za tym, co w modzie określane jest mianem szyku. Jej subtelny i bezpretensjonalny charakter nie oznacza jednak, że prezentuje się nudno, bo sylwetka inspirowana coupe dodaje jej dynamiki, a detale w formie kształtów świateł i ozdobnych wykończeń nadają całości nowoczesnego stylu. Kto chciałby dodać do tego szczyptę sportu, powinien sięgnąć po pakiet R-Design.

Wnętrze wita kierowcę powiewem skandynawskiego chłodu. Nie znajdziemy w nim ani pokaźnych wyświetlaczy, ani efektownych zdobień, dostaniemy za to minimalistyczną, wykończoną porządnymi materiałami deskę rozdzielczą z rzeczowo rozplanowanymi przyciskami obsługi. Za kierownicą łatwo zajmujemy wygodną pozycję, bez problemu odczytujemy informacje z zegarów, trudności sprawia nam natomiast obserwowanie otoczenia zewnętrznego.

Volvo S60 to jeden z najmniejszych sedanów klasy średniej, co przekłada się bezpośrednio na przestronność jego wnętrza. Podczas gdy pierwszy rząd siedzeń rozpieszcza podróżnych ilością wolnego miejsca, z tyłu jest po prostu ciasno (szczególnie nad głową), zaś bagażnik pojemnością nie odbiega od kompaktowych hatchbacków. Pochwały należą się z kolei siedzeniom - zarówno przednie fotele, jak i tylna kanapa gwarantują bardzo wygodną jazdę.

Mniej komfortowe okazuje się natomiast zawieszenie szwedzkiej limuzyny. Choć sprawdza się podczas codziennego podróżowania, od samochodu tego pokroju można byłoby oczekiwać subtelniejszego kompensowania nierówności. Zwłaszcza że zawieszenie nie nadaje się do dynamicznej jazdy - i w tej kwestii jest przyzwoite, ale nie osiąga poziomu konkurencji. Również układ kierowniczy powinien gwarantować większą przyjemność z prowadzenia.

Nieharmonijna praca podwozia zdradza fakt, że Volvo S60 II. generacji to niemłoda już konstrukcja. Sędziwy wiek dobrze maskuje z kolei wyposażenie, w którym nie brakuje w szczególności elektronicznych systemów wspomagających bezpieczeństwo, będących od lat specjalnością skandynawskiej marki. Bohater naszego opisu zachęca do zakupu także ceną, atrakcyjniejszą niż w przypadku konkurencyjnych produktów klasy premium.

Volvo S60 I

Nadwozie to element S60, któremu trudno cokolwiek zarzucić - nie dość, że prezentuje się bardzo prestiżowo i ma kilka interesujących "smaczków" designerskich, to jeszcze jest nadzwyczaj bezpieczne i wzorowo zabezpieczone przed korozją. Pewne uwagi mamy za to do wnętrza szwedzkiego sedana, albowiem deska rozdzielcza jest nieco przeładowana przyciskami, a przestrzeń dla podróżujących z tyłu okazuje się mocno ograniczona. Poza tym, wymienimy same zalety - od czytelnych zegarów, przez dokładny montaż, luksusowe materiały i kapitalne wyposażenie, aż po obszerny i funkcjonalny bagażnik.

Bogactwo wersji silnikowych robi wrażenie, ale najbardziej cieszy fakt, że wszystkie okazują się bardzo trwałe. Dla tych, którzy liczą na jak najniższe koszty eksploatacji najlepszym wyborem będzie albo benzynowy silnik 2.4/140 KM (dobrze współpracuje z LPG, o ile tylko dbamy o regulację instalacji), albo wysokoprężny motor 2.5/140 KM. Jednostki te nie należą do specjalnie żwawych, dlatego miłośnikom szybkiej jazdy radzimy sięgnąć po któregoś z turbodoładowanych "benzyniaków". Układ jezdny auta zapewnia pasażerom nieprawdopodobnie komfortową podróż, ale wymaga uwagi przy pokonywaniu zakrętów.

W kwestii bezawaryjności Volvo S60 I. generacji pokazuje klasę - to solidnie zbudowany samochód, który rzadko zmusza użytkownika do odwiedzenia warsztatu. Niestety, większość egzemplarzy ma gigantyczne przebiegi, które generują niestety pierwsze koszty. Koszty dodajmy bardzo wysokie, bo z racji skomplikowanej konstrukcji oraz wąskiego zaplecza zamienników ceny napraw potrafią zwalić z nóg. Usunięcia defektów najczęściej wymaga zawieszenie, automatyczna skrzynia biegów oraz osprzęt diesli.

Komentarze redakcji

Powagosław: S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.
Luzacjusz: Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

Publikacje o Volvo S60

Ariel Atom, Triumph Daytona 675, Volvo S60 T6 - sztuka wyboru

Receptur na stworzenie szybkiego pojazdu nie brakuje. Jak bardzo mogą być rozbieżne? Wystarczy rzucić okiem na uczestników naszej konfrontacji - Ariela Atoma, Triumpha Daytona 675 oraz Volvo S60 T6.

Volvo S60 D4 R-Design - pozory mylą
 
Nasz test Volvo S60 D4 R-Design

Szwedzka marka ciężko pracowała na wizerunek producenta superbezpiecznych limuzyn. Ponadprzeciętna radość z jazdy? Mało kto szuka jej w Volvo. Tym bardziej w Volvo z automatyczną skrzynią i turbodieslem pod maską. Pozory okazują się mylące.

Volvo S60 - bo młodość jest w cenie
 
Nasz test Volvo S60 – bo młodość jest w cenie

Każdy chciałby wyglądać młodo i zalotnie. Właśnie dlatego chirurdzy plastyczni mogą sobie pozwolić na własne jachty. Jednak urok jest też ważny w przypadku samochodów. Pod koniec lat 90' XX wieku Volvo postanowiło zerwać z pudełkowatym kształtem i łatką "tatowozu" na koszt młodzieńczego szaleństwa....

Czy warto kupić: używane Volvo S60 (od 2000 do 2009)

Szwedzki konkurent niemieckich limuzyn jest komfortowy, dobrze wyposażony i bardzo bezpieczny. Ceny używanych egzemplarzy nie należą do wygórowanych. Atutem jest też niewielka usterkowość. Czy warto kupić używane Volvo S60?

Krok w dobrym kierunku - Volvo S60
 
Nasz test

Nowe Volvo S60 z pakietem R-Design w krwisto czerwonym kolorze nie tylko świetnie się prezentuje, ale równie entuzjastycznie poczyna sobie na drodze.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volvo S60

Volvo S60 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volvo S60autoWcentrum - społeczność Volvo S60

najwyższe oktanyAuta - Volvo S60

Volvo S60 Wielbłąd 47,81

Volvo S60 57,64

Volvo S60 duży Rudzielec 52,04

Volvo S60 49,10

Volvo S60 2.0T 49,43

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volvo S60

padzak 30,16

adam2006 30,17

patiomkinA 50,00

BladeOstrze 31,31

bartolini9 30,10

arkoman 30,08

Sadar16 30,05

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volvo S60

Jak to człowiek życie potrafi sobie utrudnić
Jak to człowiek życie potrafi sobie utrudnić W końcu wziąłem i zabrałem aby zobaczyć dlaczego nie działa mi słuchawka w telef...
Dobra cena .
Dobra cena . Witam.Dla czego Volvo?Kiedyś mieliśmy 340D. Bardzo powolne ale ekonomiczne i nie...
Zakup niekontrolowany
Zakup niekontrolowany Jak to zwykle w zyciu bywa. Zaplanowane rzeczy nigdy nie wchodza w zycie. Tym r...
Rok z rudzielcem .
Rok z rudzielcem . Minął rok od kiedy jeżdżę 60-ką.W tym czasie pokonałem 15 tys.km.Latem była Chor...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volvo S60

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volvo S60
 

Najpopularniejsza wersja Volvo S60

Volvo S60

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volvo S60
 

Volvo S60 najczęściej porównywane z:

Volvo V60
2.0 D2 DRIVE-E (120 KM)
Mercedes Klasa E
500 (408 KM)
Mercedes Klasa E
250 BlueTEC (204 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volvo S60 Momentum Volvo S60 Momentum
Rocznik: 2010. Przebieg: 108 060 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 55 500 zł
Volvo S60 Momentum Volvo S60 Momentum
Rocznik: 2010. Przebieg: 60 670 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 69 900 zł

Używane Volvo S60

Volvo S60
2.4 diesel 185 KM
190 000 km, 2007
34 000 PLN
Volvo S60
2.0 diesel 163 KM
2011
89 900 PLN
Volvo S60
2.4 diesel 163 KM
275 000 km, 2005
33 000 PLN
Volvo S60
2.4 diesel 163 KM
236 000 km, 2003
21 900 PLN

Ocena auta Volvo S60 Sedan 2.0 D3

  • Średnia ocena
    na podstawie 9 opinii
  • 4,45
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volvo S60

Volvo S60 II Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM - galeria redakcyjna Volvo S60 R-Design Volvo S60 D5 - galeria redakcyjna Volvo S60L (2014) Volvo S60 I Sedan - galeria społeczności Volvo S60 Facelifting (2014) Volvo S60 II Cross Country (2016) Volvo S60 Polestar (2013) Volvo S60 II Polestar Facelifting (2014) Volvo S60 R
Zobacz inne galerie Volvo

Opinie o instalacji LPG

Volvo S60

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo S60

Volvo S60

70 komentarzy

53 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kaziu~Kaziu

Do ~Wojtek: też posiadam volvo S60 2.4 170 KM przebieg 121 tyś km i tak samo jak Wojtek uważam że jest dużo przesadzone o komforcie S60 jak dla mnie to nie wiem czy golf IV nie jest bardziej komfortowy mam jeszcze peugeota 406 kombi taki kapeć ale i tak jest wygodniejszy od volvo s60 . mimo dużej karoseri s60 ma bardzo mało miejsca we wnętrzu z tyłu dla pasażerów nie ma miejsca .Wcześniej posiadałem v70 niby to samo ale jest dłuższy więc i miejsca dużo więcej i naprawde komfortowy.Ale faktem jest że s60 w testach bezpieczeństwa jest bezkonkurencyjne . miejsca mało , na dziurach podskakuje ale po za tymi wadami jest to dzieło sztuki JEST TAK BRZYDKI ŻE AŻ PIĘKNY .Uwielbiam s60 .Kupie jeszcze raz v70 2.4 turbo z manualną skrzynią lub Saab 9,3 rok od 2004

~s60 rozrzad~s60 rozrzad

Volvo s60 2.0T 180km 2007/2008

Czy to prawda że trzeba wymieniać wszystkie wałki rozrządu? Podobno mam rozrząd z 2 ruchomymi wałkami rozrządu. Całość wymiany kosztuje 4600 w dom volvo i 3800 w zwykłym serwisie. Jednen ruchomy wałek to 1200pln. Czyli 1200+1200 za wałki 700 za pasek i pozostałe.. + wymiana.
Czy można wymienić tylko pasek i pozostałe rolki bez wymiany ruchomych wałków?
Z innej beczki czy przy 120km/h także u was zaczyna strasznie szumieć powietrze w środku od strony drzwi, tak jakby uszczelki nie wychwytywały pędu wiatru?

~Marek~Marek

http://oponyzimowepromocja.pl

Tutaj kupisz wszystkie części do Volvo S60 więc jeśli coś to zapraszam

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volvo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
15 491
Przejechany dystans
7 406 479 km
Zatankowanego paliwa
542 062 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 319
Wydanych pieniędzy
1 157 259 zł
Średnie wydatki na auto
1 783 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 490
Wydanych pieniędzy
1 106 254 zł
Średnie wydatki na auto
1 705 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volvo (649)

Testy zderzeniowe Volvo S60

Najnowsze testy zderzeniowe Volvo S60 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volvo S60

Volvo S60
2001

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volvo

Zużycie paliwa Volvo S60 Sedan 2.0 D3

Na podstawie 12 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: v10@op.pl, dodano: 07.08.2009 23:38

Wszyscy pisza ze volvo s60 malo pali (przewaga jest takich) to ja napisze cos innego:) zluzycie paliwa tego auta zalezy przedewszystkim od stylu jazdy,moje volvo na autostradzie w niemczech na dystansie 150km spalilo ok.14l na 100km:)przy ponad 220km/h a mozna jeszcze wiecej spalic, zapewniam! TAk mozna otrzymywac rezultaty spalania na poziomie 5.5/6.0 l ale po co?takie auto sluzy do dawania przyjemnosci z jazdy :) ps nie jestem piratem:)a jak juz to oszczednym:)

pełny raport Volvo Sedan 2.4 D5

autor: RafaÂł, dodano: 13.09.2008 19:03

Serwis unikac, radze znaleźć sobie dobrego mechanika bardzo dobrego który wie co to volvo a nieco coś słyszał o tym autku. Niewiele się tam psuje ale wymiana podstawowych podzespołów na serwisie w POLSCE to idiotyzm, koszty są makabrycznie taniej jechać do Niemiec na wymianę rozrządu. Dobry mechanik zrobi to tak samo dobrze może nawet lepiej i szybciej.

pełny raport Volvo Sedan 2.4 D5

autor: sinuss, dodano: 03.01.2012 15:10

Jeżdżę volvo od kilku lat i jak czytam wasze wyniki spalania to nie wiem czy się śmiać czy płakać. Ludzie co wy tankujecie? Skąd wy takie spalanie bierzecie? W moim przypadku przy ostrej jeździe latem ponad 100km/h nie ma takiej opcji żeby spalił więcej jak 5.0. Średnio 4.8 . Zimom owszem spali więcej około 5.2 litra wiadomo niska temp ciągle webasto chodzi ale nie więcej. Na trasie jestem w stanie zrobić spalanie nawet 4,5 średnie. Nie raz już to robiłem. Macie komputer w samochodzie wiec widzicie jakie macie spalanie jak jest większe jak 5.0 to zmieniam stacje. Albo macie silniki przejechane albo ciągle trzymacie nogę na gazie i hamulcu. Ja leje do swojego zwykłą ON. Nie leje tego syfu Verva itp.

pełny raport Volvo Sedan 2.4 D5

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volvo S60 Sedan 2.0 D3

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volvo S60 Sedan 2.0 D3

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volvo S60

Model S60 wprowadzono do produkcji w roku 2000. Jest to samochód dość duży, wyglądem przypomina auto sportowe, więcej jest krągłości czego nie spotkamy w poprzednich wersjach, gdyż są one po prostu tradycyjne ( czytaj kanciaste). W kolejnych latach produkcji poprawiono wygląd samochodu .

Zobacz dane techniczne Volvo S60 II Sedan 2.0 D3 163KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volvo S60, oglądali także