Szukaj

Informacje o Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D5 215KM 158kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Volvo XC60 Concept, zaprezentowany w 2007 roku. Projektantem XC60 był Lars Blenwall. Samochód zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford EUCD Platform, którą dzielił m.in. z Volvo XC70 oraz Range Roverem Evoque. Technicznie spokrewniony też z Land Roverem Freelanderem (w tamtym czasie Land Rover i Volvo były własnością Forda). Od 2013 roku model był dostępny w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

W klasie, w której dominuje efekciarstwo, Volvo proponuje auto stworzone według swojego sprawdzonego schematu. Sama nazwa szwedzkiej marki robi różnicę. Ale nie wiem, czy XC60 nie jest zbyt stateczny jak na SUV-a.

~Powagosław
Luzacjusz

Do wszystkich, którzy po XC60 spodziewali się w Volvo stylistycznej rewolucji: jedyna awangardowa rzecz, jaka kiedykolwiek wyszła Szwedom to pewien potop. To auto jest jak reszta szwedzkich dóbr. Jeżdżąca solidność i praktyczność. Od zachwycania są inni.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 2400 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 215 KM (158 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy 1500-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~DaneikPL
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.4 D5 215KM 158kW
Samochód bardzo udany, praktycznie niezawodny. Kupując ten model trzeba jednak zdawać sobie sprawę z niektórych jego właściwości, które dla pewnej grupy kierowców mogą być irytujące : a) mocno słyszalny silnik, w szczególności przy rozruchu - z jednej strony dość szlachetny pomruk 5 cylindrów, a z drugiej strony - ograniczony komfort akustyczny; b) dość jędrnie zestrojone zawieszenie - z jednej strony lekko sportowa nuta w prowadzeniu, a z drugiej strony - od auta rodzinnego oczekuje się z reguły większego komfortu; c) nieregulowane zagłówki - niby względy bezpieczeństwa, ale dla mnie osobiście irytująca cecha Volvo, która wydatnie utrudnia bezpieczny montaż większego fotelika, który przez nieregulowany zagłówek odstaje mocno od tylnej kanapy. Konieczne dopasowanie fotelika przed zakupem (auta lub fotelika). d) ograniczona przestronność na tylnej kanapie - oczywiście nie ma tragedii i mamy tutaj ilość miejsca typową dla aut tej klasy i wielkości, ale między fotelikami z tyłu trudno będzie wcisnąć kogokolwiek. Poza tymi cechami, które dla mnie osobiście były trudne do zaakceptowania - auto bardzo udane.
4,6
~MIrek
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.4 D5 215KM 158kW
Spokojna elegancja i jakość premium za rozsądne pieniądze. Znakomicie się prowadzi. Doskonały 5- cyl. silnik, wersja Summum ma wiele komfortowych dodatków-adaptacyjny tempomat, automatyczne długie światła (świetnie działają), zamówiłem dostęp bezkluczykowy- działa dobrze. Bez awarii do prawie 100 tys.
4,2
~Rafff
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.4 D5 215KM 158kW
Jak dla mnie 4,5/5 bardzo sobie chwalę wygląd, bezawaryjność (jak dotąd), dla mnie wystarczające osiągi - szczególnie moment obrotowy umożliwiający szybkie przyspieszenie w razie potrzeby, poczucie bezpieczeństwa poparte wynikami testów (także tych z USA chyba bardziej odpowiadających faktycznym zagrożeniom na drodze)., dobrze działające aktywne światła drogowe. Poza tym to wszystko wyszło mnie wyraźnie taniej (wersja Summum) niż w porównywalnym wyposażeniu Q5 czy X3

Usterki Volvo XC60 I

Liczba wpisów: 9
zerwany pasek napędu alternatora VOLVO XC60 D5
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D4 181KM 133kW 2013-2015
  • silnik
  • 173 tys. km
wymieniłem pasek napędu alternatora gdy miał 163000 km oraz napinacz bo myslałem ze to wszystko zeby nie doszło do uszkodzenia paska napędu bo słyszałem ze uszkodzony pasek alternatora dostaje sie do układu rozrządu i jest poważniejsza awaria łącznie z wymianą głowicy niestety pasek pękł był originalny VOLVO I NIE USZKODZIŁ INNYCH ELEMENTÓW SILNIKA PRZYCZYNA USZKODZIŁO SIĘ SPRZĘGŁO JEDNOKIERUNKOWE NA ALTERNATORZE ( ZABLOKOWAŁO) I PĘKŁ PASEK ŻEBY MECHANIK POWIEDZAŁ ŻE MOŻE ULEC AWARI SPRZĘGŁO TO BYM WYMIENIŁ BO ŻADEN KOSZT OKOŁO 100ZŁ JAK WAM PĘKNIE PASEK NA ZEGARZE KOMUNIKAT BRAK ŁADOWANIA ZATRZYMAJCIE SIE JEZELI NIE DOSZŁO DO AWARI PASKA RORRZĄDU USUNCIE STARY PASEK JA PRZEJECHAŁE BEZ ŁADOWANIA AKUMULATORA WYŁĄCZAJĄC WSZYSTKO CO ZASILA PRĄD 12V OKOŁO 100 KM JAK JUŻ WYSWIETLIŁY SIĘ KOMUNIKATY NIE DZIAŁA ABS KOMUNIKAT SKRZYNI BIEGÓW AUTOMAT ITD ZATRZYMAŁE SIE NA POBOCZU I WŁĄCZYŁEM BIEG NA N I ZGASIŁEM SILNIK AKUMULATOR PADŁ NO I KŁOPOT NIEDZIELA WSZYSTKO POZAMYKANE AUTOSTRADA A ZOSTAŁO JESZCZE 80 KM NO TO LAWETA I DO MECHANIKA NA PONIEDZIAŁEK
Problem rozwiązany
3 komentarze
Call on serwis
  • Volvo XC60 I
  • inne
  • 286 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam , po przejechaniu około godziny ciągłej jazdy na wyświetlaczu pokazuje się komunikat Call on serwis . Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta gaśnie. I tak sytuacja się powtarza w nieskończoność.
ząbkowanie opon
  • Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013
  • zawieszenie
nowe auto XC 60 z salonu z Bydgoszczy ząbkuje opon- letnie Michelin , zimowe Dunlop.Halas duży przy jazda 50-90km/godz W salonie 2 razy robiona geometria,amortyzatory sprawny.Auto na gwarancja serwis-Nordic auto niezainteresowany,muszę sam radzić.Co robić ???? serwis nie może pomoc lub nie chce ?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volvo XC60 I SUV Facelifting