Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volvo XC90 SUV 2.9 T

Średniej wielkości crossover SUV (segment I+), pozycjonowany w prestiżowej grupie premium, produkowany od 2002 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii marki. XC90 powstał na platformie podłogowej o oznaczeniu P2x, którą dzieli między innymi z modelami S60, V70 i S80. Auto odniosło duży sukces rynkowy, szczególnie w USA, gdzie pozostaje najlepiej sprzedającym się modelem Volvo. W 2003 roku zdobył tytuł North American Car of the Year, a w 2005 roku było to nawet najpopularniejsze Volvo na świecie. W 2004, 2006 i 2007 roku XC90 przechodził kolejne modernizacje stylistyczne.

Volvo XC 90 D5 - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Volvo XC 90 D5 - galeria redakcyjna - lewy bok
Volvo XC 90 D5 - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volvo XC 90 D5 - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volvo XC 90 D5 - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Volvo XC 90 D5 - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza
Volvo XC 90 D5 - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

Największy SUV w gamie Volvo to prawdziwy weteran na rynku nowych aut. Choć poddawano go liftingowym modernizacjom w latach 2006 i 2011, nie zmienia to faktu, że cała konstrukcja znana jest od roku 2002. Mimo upływu czasu, XC90 nadal prezentuje się naprawdę atrakcyjnie. To zasługa stylistów nadwozia, którym dzięki zastosowaniu klasycznej sylwetki i eleganckich szczegółów udało się stworzyć ponadczasowy design. Próżno tu szukać dynamiczniej linii bocznej z opadającym dachem czy wyrazistych przetłoczeń umieszczonych tu i ówdzie, ale przecież nie tego oczekuje się od dużej, solidnej terenówki.

Z umiarem wystylizowano również kokpit szwedzkiego SUV-a. W efekcie, nie porywa on linią, ale prezentuje się dostojnie i nie męczy wzroku futurystycznymi zegarami czy przełącznikami. Deska rozdzielcza została poukładana zgodnie z zasadami ergonomii, co pozytywnie wpływa na prostotę jej obsługi. Ta ostatnia wymaga mimo wszystko przyzwyczajenia, bowiem ilość przycisków umieszczonych na konsoli środkowej może nawet przytłaczać. Cieszy fakt, że kierowca zapewnioną ma doskonałą widoczność na zewnątrz i otoczony jest materiałami wykończeniowymi godnymi drogiej limuzyny.

Godne samochodu luksusowego są również siedzenia, które nie są może ideałem w kwestii podparcia na zakrętach, jednak swoją obszernością i komfortem gwarantują niespotykaną wygodę podróżowania. Zgodnie z oczekiwaniami, w kabinie pasażerskiej miejsca jest całe mnóstwo, a kufer okazuje się bardzo pojemny. Przestrzeń bagażową trzeba zresztą pochwalić nie tylko za obszerność, ale przede wszystkim za funkcjonalność – pakowanie ułatwia dzielona na dwa fragmenty klapa bagażnika, płaska podłoga powstająca po złożeniu dwóch ostatnich rzędów siedzeń, aż trzyczęściowa kanapa tylna, składane oparcie fotela pasażera, jak również siatki czy uchwyty do mocowania bagaży.

Swoim muskularnym wyglądem XC90 sprawia wrażenie obcowania z autem o ponadprzeciętnych zdolnościach terenowych. Niestety, to tylko pozory – na szutrowych drogach szwedzki model sprawdza się wyśmienicie, ale zapuszczanie się w poważniejsze przeszkody jest wysoce niewskazane. Podróżując SUV-em Volvo unikać powinno się również szybkiego pokonywania zakrętów. Dlaczego? Powodów jest kilka – pierwszy to wysoko położony środek ciężkości, drugi to bardzo wysoka masa własna, trzeci to konstrukcja mechaniczna o zaawansowanym wieku, zaś czwarty to miękkie zestrojenie zawieszenia. To ostatnie ma oczywiście swoje dobre strony – skutecznością pochłaniania nierówności układ jezdny zasługuje na najwyższą notę.

Szwedzi bardzo sobie cenią swojego luksusowego krążownika szos, co nieszczególnie zachęca do zakupu. Ceny auta odpychają tym bardziej, że konkurencja potrafi być tańsza, mimo, że jest sporo młodsza. Wyposażenie seryjne jest bogate (bez dopłaty dostajemy komplet poduszek powietrznych, system zapobiegający wywrotce samochodu, automatyczne poziomowanie nadwozia czy rozbudowaną „klimę”), ale biorąc pod uwagę kwoty zakupu życzylibyśmy sobie jeszcze kilku elementów w standardzie.

Komentarze redakcji

Powagosław: XC90 ma swój wiek, ale starzeje się z klasą. Powinien być przykładem dla wielu projektantów - jak stworzyć SUV-a, który po trzech latach nie będzie straszył archaicznością. XC90 nie wygląda ultranowocześnie, ale wciąż wygląda dobrze.
Luzacjusz: Auto z rozsądku dla rozsądnego człowieka. Ponadczasowa sylwetka, wygoda, komfort oraz mnóstwo innych zalet nakazują powiedzieć: "tak" na pytanie o zakup XC90. Ale jeśli o nim marzysz i śnisz po nocach, to znaczy, że najprawdopodobniej jesteś dość nudnym typem.

Silniki Volvo XC90 SUV

Lista silników:

Publikacje o Volvo XC90

Czy warto kupić: używane Volvo XC90 (2002- )

Szwedzkie samochody identyfikujemy z bezpieczeństwem, komfortem, bogatym wyposażeniem, mocnymi silnikami oraz trwałością. Przykład Volvo XC90 pokazuje, że z ostatnią bywa różnie...

Uzupełnienie

Volvo znane jest z wielkich kombi, do których nie sposób się nie zmieścić ze wszystkimi bagażami, np. na wakacyjny wyjazd. W ofercie firmy brakowało jednak czegoś więcej. Lukę tą wypełnił model XC90.

Duży, ciężki, stabilny i nieziemsko komfortowy

Rynek samochodów SUV cieszy się wśród klientów na całym świecie coraz większą popularnością. Dlaczego? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volvo XC90

Volvo XC90 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volvo XC90autoWcentrum - społeczność Volvo XC90

najwyższe oktanyAuta - Volvo XC90

Volvo XC90 Srebrny Mały Czołg 51,10

Volvo XC90 X 64,74

Volvo XC90 46,25

Volvo XC90 czołg 70,87

Volvo XC90 Volvo 63,82

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volvo XC90

esc1233 30,00

Pacjent1978 75,34

johnyby 30,00

malypb 30,03

Lupin 30,16

sajgon89 30,04

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volvo XC90

Auto sprzedane
Auto sprzedane Przez ponad 50tys. km i 2.5 roku auto nie mialo zadnej usterki, nie wymagala zad...
problem z glosnikiem
problem z glosnikiem po wejsciu do samochodu i przekreceniu stacyjki uslyszalem przerazliwy pisk wydo...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volvo XC90

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volvo XC90
 

Najpopularniejsza wersja Volvo XC90

Volvo XC90

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volvo XC90
 

Volvo XC90 najczęściej porównywane z:

Porsche Cayenne
3.6 V6 (300 KM)
Toyota Land Cruiser
3.0 D-4D PowerBoost (225 KM)
Land Rover Range Rover Sport
3.0 TDV6 (258 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Pajero Sport Demonstracyjny Mitsubishi Pajero Sport
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 178KM, diesel.
Cena: 163 500 zł 126 900 zł
Zyskujesz: 36 600 zł Zobacz szczegóły »
Ford Fiesta GOLD Ford Fiesta GOLD
Rocznik: 2014. Silnik: 1.3 60KM, benzynowy.
Cena: 53 700 zł 47 700 zł
Zyskujesz: 6 000 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Volvo XC90 SUV 2.9 T

  • Średnia ocena
    na podstawie 7 opinii
  • 3,78
  • Średnia dla segmentu
    Duże SUVy: 4,23

Wybrane opinie

Volvo XC90 SUV 2.9 T (272 KM)

w sumie nie wiem do czego może służyć ten samochód w tej wersji silnikowej. silnik zachęca do szybkiej jazdy (272KM) krętymi drogami ale zawieszenie skutecznie zapał studzi. w terenie z drogi szutrowej też raczej nie należy zjeżdzać. wiem że dużo zależy od opon ale w takim razie dlaczego można było kupić tylko niskoprofilowe 18"... takie auto do lansu raczej bo żadnej innej funkcji dla niego nie widzę

dodał: TKeR
Volvo XC90 SUV 2.9 T (272 KM)

samochod , komfortowy, bardzo dobre naglosnienie premium sound, osiagi wystarczajace jak na taki samochod 9 s do 100, bezpieczenstwo na najwyzszym poziomie. tylko jest jeden minus...dosc spore spalanie

dodał: 9185622

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volvo XC90

Volvo XC 90 V8 Volvo XC90 Sport Volvo XC 90 Volvo XC 90 D5 - galeria redakcyjna Volvo XC90 2006
Zobacz inne galerie Volvo

Opinie o instalacji LPG

Volvo XC90

  • 1.
  • 5,00 Volvo XC90 2.9 T (272KM) 2006r.
    dodał: Jackpotek, 09.11.2009

    Kilka tygodni męczyłem się z instalacją w samochodzie Volvo XC90 2,9 biturbo. Trafiłem do tego zakładu i mam to co chciałem. Jeżdżę na gazie samochodem, który podobno na gazie nie jeździ i to lepiej niz na benzynie. Nic sie nie dzieje. Żadnych problemów. Jeszcze raz polecam: Auto Gaz Kopiczko ul. Braci Briggsów 21. Marki. 22 771 35 33. Mają też stronę ale nie pamiętam adresu. Jeżeli chodzi o samochody z turbo - są bez konkurencyjni. W trakcie gdy tam byłem widziałem przeglądy saabów, mercedesów, bmw. Jeden saab miał 300 KM z 2,3 litra. Paliłem z właścicielem papierosa - był zachwycony! Ja również jestem. Pozdrawiam jeszcze raz!

  • 2.
  • 4,50 Volvo XC90 2.9 T (272KM) 2005r.
    dodał: CZYŚCIK, 15.06.2010

    Witam, pomimo opinii serwisu VOLVO cytuję "te samochody nie jeżdża na gazie" zaryzykowałem. I co... można. Samochód jeżdzi super. Zrobiłem ponad 40000 km i tylko wymieniam filterki. Polecam chłopaków z alltop-u. Profesjonaliści w każdym calu! XC 90 2.9 biturbo

  • 3.
  • 5,00 Volvo XC90 3.2 (243KM) 2009r.
    dodał: MONIUSZKO DAWID, 05.08.2013

    Zagazowałem się w Energy Gas Polska w Warszawie. Jestem zadowolony, nic się z samochodem nie dzieje, choć znajomi mnie ostrzegali. Polecił ich Warszawski Dealer Volvo bo ponoć z nim ta Firma współpracuje. Jak na razie nie zapeszam, dobrze, nie widzę różnicy!

  • 4.
  • 5,00 Volvo XC90 2.5 T (210KM) 2007r.
    dodał: Tombas2006, 28.09.2009

    Jestem bardzo zadowolony z tej instalacji.Autko chodzi bez zazutow na gazie.Jedyny koszt to coroczne inspekcje gazu czyli wymiana filterkow .

  • 5.
  • 5,00 Volvo XC90 3.2 (243KM) 2007r.
    dodał: Hirek, 17.07.2014

    Montaż instalacji bez zarzutu, ładnie to wszystko poukładali, drogi warsztat ale dobry!

  • 6.
  • 4,50 Volvo XC90 3.2 (243KM) 2010r.
    dodał: Krzysztof, 06.10.2012

    nie odczuwam różnicy pomiędzy benzyną a gazem polecam tą instalację

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo XC90

Volvo XC90

6 komentarzy

6 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~kedar~kedar

Niestety z hamulcami musiałem przez cztery razy od nowości na gwarancji co 20 tyś.aby nie przekroczyć a nawet dużo wcześniej wymieniać klocki razem z tarczami.Mam skrzynie w automacie jest to nie bez znaczenia.Ale teraz po wymianie ostatniej piątej przy 120tyś.-chyba są inne klocki założone i mam już przejechane blisko 25 tyś. i równo się zużywają tarcze są gladkie.Poprzednie rżnęły tarcze jak nóż tokarski ,takie głębokie rowki oraz bicie na kierownice przenosiło bardzo.Dla informacji ogółu wymiany robione w BOOS Chorzów.Podejrzewam że były klocki od innego producenta niż teraz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

~PRZEMO~PRZEMO

2.5 T czy 2.9 BI T?

~Lary~Lary

Możesz mieć problem ze skrzynią kątową ( ona przekazuje napęd na tylne koła ). U mnie (2.5T 210KM 2006 LPG) ona nawaliła i niestety 6500zł nie moje. Ale zacznij od podpięcia go do komputera na serwisie może mają dla Ciebie lepszą wiadomość od mojej.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volvo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
12 459
Przejechany dystans
6 129 160 km
Zatankowanego paliwa
434 524 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 979
Wydanych pieniędzy
935 304 zł
Średnie wydatki na auto
1 719 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 729
Wydanych pieniędzy
920 666 zł
Średnie wydatki na auto
1 692 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volvo (544)

Testy zderzeniowe Volvo XC90

Najnowsze testy zderzeniowe Volvo XC90 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volvo XC90

Volvo XC90
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volvo

Zużycie paliwa Volvo XC90 SUV 2.9 T

Na podstawie 13 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: gechrzas@cyf-kr, dodano: 29.06.2010 00:14

Barzdo żle nie z uwagi na wartość spalania bo niech pali ile chce na cześc i chwałe wytycznych Księgowej - ale z powodu na stosunku osiągów do konsumpcji - 10 sek /sto w relacji 17 /sto to jest coś trudnego od przebaczenia w dzisiejszych czasach - (efektywne konstrukcje typu 15 / sto przy 7,5 do sety przy tej samej lub ciut wiekszej masie).

pełny raport Volvo SUV 3.2

autor: xc90 , dodano: 12.05.2013 01:22

auto ponad 2tony więc spalanie 8-9 to bardzo dobry wynik. alternatywą może być tico z LPG - zawsze wyjdzie taniej ;P

pełny raport Volvo SUV 2.4 D5

autor: MM, dodano: 08.01.2010 10:46

Przełożenie jest następujące: 100/h - 10l 120/h - 12l 140/h - 14l itd. W mieście 12l. Jak na ten rozmiar i ciężar to wartości do zaakceptowania. Szkoda, że zbiornik tylko 68 litrów. Co 500km zjazd na stację. Jak ktoś wcześniej miał samochód który potrafił przejechać na trasie na jednym zbiorniku ponad 800km to tu ma wrażenie że coś jednak stracił. I nie chodzi tu o oszczędności na spalaniu tylko o komfort jazdy kogoś kto nie lubi stacji benzynowych.

pełny raport Volvo SUV 2.4 D5

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volvo XC90 SUV 2.9 T

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volvo XC90 SUV 2.9 T

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Volvo XC90 SUV 2.9 T 272KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volvo XC90, oglądali także