Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volvo XC90

Średniej wielkości crossover SUV (segment I+), pozycjonowany w prestiżowej grupie premium, produkowany od 2002 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii marki. Auto odniosło duży sukces rynkowy, szczególnie w USA, gdzie od lat pozostaje najlepiej sprzedającym się modelem Volvo. Wielokrotnie nagradzany - w 2003 roku XC 90 zdobył tytuł North American Car of the Year, a w 2005 roku było to nawet najpopularniejsze Volvo na świecie. Od 2014 roku oferowana jest druga generacja modelu. Pierwsza nadal produkowana jest w Chinach i sprzedawana jako XC Classic.

Generacje Volvo XC90

  • Wybierz generację: Volvo XC90 II (2014 - teraz)
    Volvo XC90 II
    Volvo XC90 II (2015) - widok z przodu Volvo XC90 II (2015) - widok z przodu Volvo XC90 II (2015) - widok z przodu Volvo XC90 II (2015) - relingi dachowe Volvo XC90 II (2015) - góra - inne ujęcie Volvo XC90 II (2015) - góra - inne ujęcie

    Volvo XC90 II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2014 roku. Debiut XC 90 II poprzedziła prezentacja prototypu, na którym został oparty – XC Coupe, przedstawionego w styczniu 2014 roku. Projektantem wersji koncepcyjnej...

    więcej o Volvo XC90 II

  • Wybierz generację: Volvo XC90 I (2002 - teraz)
    Volvo XC90 I

    Volvo XC90 I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2002-2014. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Adventure Concept Car zaprezentowany w 2001 roku. Wersja produkcyjna auta została zbudowana na platformie podłogowej o oznaczeniu P2x, którą...

    więcej o Volvo XC90 I

Największy SUV w gamie Volvo to prawdziwy weteran na rynku nowych aut. Choć poddawano go liftingowym modernizacjom w latach 2006 i 2011, nie zmienia to faktu, że cała konstrukcja znana jest od roku 2002. Mimo upływu czasu, XC90 nadal prezentuje się naprawdę atrakcyjnie. To zasługa stylistów nadwozia, którym dzięki zastosowaniu klasycznej sylwetki i eleganckich szczegółów udało się stworzyć ponadczasowy design. Próżno tu szukać dynamiczniej linii bocznej z opadającym dachem czy wyrazistych przetłoczeń umieszczonych tu i ówdzie, ale przecież nie tego oczekuje się od dużej, solidnej terenówki.

Z umiarem wystylizowano również kokpit szwedzkiego SUV-a. W efekcie, nie porywa on linią, ale prezentuje się dostojnie i nie męczy wzroku futurystycznymi zegarami czy przełącznikami. Deska rozdzielcza została poukładana zgodnie z zasadami ergonomii, co pozytywnie wpływa na prostotę jej obsługi. Ta ostatnia wymaga mimo wszystko przyzwyczajenia, bowiem ilość przycisków umieszczonych na konsoli środkowej może nawet przytłaczać. Cieszy fakt, że kierowca zapewnioną ma doskonałą widoczność na zewnątrz i otoczony jest materiałami wykończeniowymi godnymi drogiej limuzyny.

Godne samochodu luksusowego są również siedzenia, które nie są może ideałem w kwestii podparcia na zakrętach, jednak swoją obszernością i komfortem gwarantują niespotykaną wygodę podróżowania. Zgodnie z oczekiwaniami, w kabinie pasażerskiej miejsca jest całe mnóstwo, a kufer okazuje się bardzo pojemny. Przestrzeń bagażową trzeba zresztą pochwalić nie tylko za obszerność, ale przede wszystkim za funkcjonalność – pakowanie ułatwia dzielona na dwa fragmenty klapa bagażnika, płaska podłoga powstająca po złożeniu dwóch ostatnich rzędów siedzeń, aż trzyczęściowa kanapa tylna, składane oparcie fotela pasażera, jak również siatki czy uchwyty do mocowania bagaży.

Swoim muskularnym wyglądem XC90 sprawia wrażenie obcowania z autem o ponadprzeciętnych zdolnościach terenowych. Niestety, to tylko pozory – na szutrowych drogach szwedzki model sprawdza się wyśmienicie, ale zapuszczanie się w poważniejsze przeszkody jest wysoce niewskazane. Podróżując SUV-em Volvo unikać powinno się również szybkiego pokonywania zakrętów. Dlaczego? Powodów jest kilka – pierwszy to wysoko położony środek ciężkości, drugi to bardzo wysoka masa własna, trzeci to konstrukcja mechaniczna o zaawansowanym wieku, zaś czwarty to miękkie zestrojenie zawieszenia. To ostatnie ma oczywiście swoje dobre strony – skutecznością pochłaniania nierówności układ jezdny zasługuje na najwyższą notę.

Szwedzi bardzo sobie cenią swojego luksusowego krążownika szos, co nieszczególnie zachęca do zakupu. Ceny auta odpychają tym bardziej, że konkurencja potrafi być tańsza, mimo, że jest sporo młodsza. Wyposażenie seryjne jest bogate (bez dopłaty dostajemy komplet poduszek powietrznych, system zapobiegający wywrotce samochodu, automatyczne poziomowanie nadwozia czy rozbudowaną „klimę”), ale biorąc pod uwagę kwoty zakupu życzylibyśmy sobie jeszcze kilku elementów w standardzie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Znakomicie wyglądająca alternatywa wobec krzykliwych, często udziwnionych stylistycznie SUV-ów. Volvo nie musiało wymyślać niczego nowego, wystarczyło sięgnąć do tradycji wzornictwa skandynawskiego minimalizmu. To zawsze dobry sposób na ponadczasową elegancję.
Luzacjusz: Nie mów, co Ty możesz zrobić dla Szwecji, pomyśl, co Szwecja może zrobić dla Ciebie. A przepraszam, właśnie dała nam czystą formę nowego Volvo. To lepsze niż nowy katalog Ikei, Zlatan Ibrahimović, a nawet wąsy chłopaków z Abby.

Publikacje o Volvo XC90

Volvo XC90 - powrót do gry

Bezpieczniejsze, bardziej oszczędne, szlachetniej wykończone, łatwiejsze w obsłudze, zapewniające wyższy komfort... Nowe Volvo XC90 ma być pod każdym względem lepsze od poprzednika.

Czy warto kupić: używane Volvo XC90 (2002- )

Szwedzkie samochody identyfikujemy z bezpieczeństwem, komfortem, bogatym wyposażeniem, mocnymi silnikami oraz trwałością. Przykład Volvo XC90 pokazuje, że z ostatnią bywa różnie...

Uzupełnienie

Volvo znane jest z wielkich kombi, do których nie sposób się nie zmieścić ze wszystkimi bagażami, np. na wakacyjny wyjazd. W ofercie firmy brakowało jednak czegoś więcej. Lukę tą wypełnił model XC90.

Duży, ciężki, stabilny i nieziemsko komfortowy

Rynek samochodów SUV cieszy się wśród klientów na całym świecie coraz większą popularnością. Dlaczego? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volvo XC90

Volvo XC90 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volvo XC90autoWcentrum - społeczność Volvo XC90

najwyższe oktanyAuta - Volvo XC90

Volvo XC90 X 64,74

Volvo XC90 Volvo 64,02

Volvo XC90 Srebrny Mały Czołg 49,98

Volvo XC90 czołg 70,87

Volvo XC90 46,25

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volvo XC90

sajgon89 30,04

esc1233 30,00

malypb 30,03

johnyby 30,00

Pacjent1978 72,72

Lupin 30,07

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volvo XC90

Auto sprzedane
Auto sprzedane Przez ponad 50tys. km i 2.5 roku auto nie mialo zadnej usterki, nie wymagala zad...
problem z glosnikiem
problem z glosnikiem po wejsciu do samochodu i przekreceniu stacyjki uslyszalem przerazliwy pisk wydo...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volvo XC90

od 229 900 zł do 361 300

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (254 - 400 KM): 2.0 T5, 2.0 T6, 2.0 T8 Twin Engine

 

Diesel (190 - 225 KM): 2.0 D4, 2.0 D5

Skrzynie biegów

automatyczna: 8-stopniowa

 

Katalog nowych aut Volvo XC90
 

Najpopularniejsza wersja Volvo XC90

Volvo XC90 2.0 T5 254KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
czujnik parkowania
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet WINTER - 1 400
Pakiet INTELLISAFE PRO - 7 900
Pakiet FAMILY - 1 000
Pakiet Apple Carplay&#8482; - 1 600

Cena katalogowa

264 500

Zobacz ofertę Volvo XC90 2.0 T5 254KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Volvo XC90 najczęściej porównywane z:

Mercedes Klasa GL
63 AMG (558 KM)
Toyota Land Cruiser
3.0 D-4D (190 KM)
Mercedes Klasa G
G 63 AMG (544 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Pathfinder LE Nissan Pathfinder LE
Rocznik: 2014. Przebieg: 60 km. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 216 300 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 46 400 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Volvo XC90

Wybrane opinie

Volvo XC90 SUV 2.4 D5 (163 KM)

Dobry samochód dla ludzi ceniących przemyślane rozwiązania aczkolwiek nie pozbawiony wad jak zresztą wszystko z czym mamy doczynienia.Po trzech latach eksploatacji samochód nie posiada większych śladów zużycia, amortyzatory i zawieszenie w bardzo dobrym stanie, układ hamulcowy- wymienione tarcze po 120000km, klocki co 40000km, silnik bez zażutu oby tak dalej- warto wlewać dobrej jakości paliwo i nie oszczędzać na tym przy tej klasie samochodu.Jeżeli ludzie kupują takie samochody to powinni mieć fundusze i na lepsze paliwo i nawet jeżeli taki samochód spaliłby więcej paliwa to bez narzekania-przecież wygoda i luksus kosztować muszą:-)

dodał: radek
Volvo XC90 SUV 2.4 D5 (163 KM)

mimo wielu pozytywow i radosci z auta nalezy podkreslic ze Vlvo XC90 jest autem zawodnym! cesto lubiacym i potrzeujacym serwis...ludzie w serwisie sa niekompetentni i robia laske ze cokolwie robia...A to chyba jakies nieporozumienie bo plaac tyle pieniedzy chce sie przynajmniej troche uwagi ze stroy sprzedajacego... Lepiej kupic vw Touarega czy porsche Cayenna , moze wiecej pala (zwlaszcza ten 2) ale serwis odwiedamy w ramach przegladu a nei naprawy...

dodał: Pol
Volvo XC90 SUV 2.9 T (272 KM)

w sumie nie wiem do czego może służyć ten samochód w tej wersji silnikowej. silnik zachęca do szybkiej jazdy (272KM) krętymi drogami ale zawieszenie skutecznie zapał studzi. w terenie z drogi szutrowej też raczej nie należy zjeżdzać. wiem że dużo zależy od opon ale w takim razie dlaczego można było kupić tylko niskoprofilowe 18"... takie auto do lansu raczej bo żadnej innej funkcji dla niego nie widzę

dodał: TKeR
Volvo XC90 SUV 3.2 (243 KM)

Zdecydowanie polecam ten model samochodu, duże poczucie bezpieczeństwa, widoczność znakomita i nie kradną . Jedynie wąskie ulice w centum naszych miast i na parkingach szczególnie podziemnych raczej nieprzygotowane na takie gabaryty i lekcja rysowania prawdopodobna/ murowana* Niepotrzebne skreślić.

dodał: S7 ROYAL
Volvo XC90 SUV 2.4 D5 (163 KM)

Autko jest świetne, siedzisz wysoko,mozesz jechc po lesie,polu i sie nie przejmujesz.Takiego samochodu szukałem,zobaczymy jak w zimie. Mieszkamy na wiosce,gdzie często nie jest odsniezone dlatego kupiliśmy SUV-y. Troszkę mało mocy ale 163 konny diesel to była tragedia.

dodał: Piotr

Galerie Volvo XC90

Volvo XC90 II R-Design (2015) Volvo XC 90 V8 Volvo XC90 2006 Volvo XC90 Sport Volvo XC 90 Volvo XC 90 D5 - galeria redakcyjna Volvo XC90 II (2015)
Zobacz inne galerie Volvo

Opinie o instalacji LPG

Volvo XC90

  • 1.
  • 5,00 Volvo XC90 2.9 T (272KM) 2006r.
    dodał: Jackpotek, 09.11.2009

    Kilka tygodni męczyłem się z instalacją w samochodzie Volvo XC90 2,9 biturbo. Trafiłem do tego zakładu i mam to co chciałem. Jeżdżę na gazie samochodem, który podobno na gazie nie jeździ i to lepiej niz na benzynie. Nic sie nie dzieje. Żadnych problemów. Jeszcze raz polecam: Auto Gaz Kopiczko ul. Braci Briggsów 21. Marki. 22 771 35 33. Mają też stronę ale nie pamiętam adresu. Jeżeli chodzi o samochody z turbo - są bez konkurencyjni. W trakcie gdy tam byłem widziałem przeglądy saabów, mercedesów, bmw. Jeden saab miał 300 KM z 2,3 litra. Paliłem z właścicielem papierosa - był zachwycony! Ja również jestem. Pozdrawiam jeszcze raz!

  • 2.
  • 5,00 Volvo XC90 I 3.2 (243KM) 2009r.
    dodał: Kmicic30, 30.10.2014

    Instalacja Lovato spełniła moje oczekiwania , samochód nie spala ogromnych ilości gazu ,jest delikatnie większe od spalania benzyny około 16-17 litrów (lpg) w zależności od trybu Jazdy, Instalacje użytkuje około 2 lat i od początku nie mam żadnych problemów wszystko jest dobrze zestrojone silnik nie szarpie. Pozdrawiam !

  • 3.
  • 4,50 Volvo XC90 2.9 T (272KM) 2005r.
    dodał: CZYŚCIK, 15.06.2010

    Witam, pomimo opinii serwisu VOLVO cytuję "te samochody nie jeżdża na gazie" zaryzykowałem. I co... można. Samochód jeżdzi super. Zrobiłem ponad 40000 km i tylko wymieniam filterki. Polecam chłopaków z alltop-u. Profesjonaliści w każdym calu! XC 90 2.9 biturbo

  • 4.
  • 5,00 Volvo XC90 3.2 (243KM) 2009r.
    dodał: MONIUSZKO DAWID, 05.08.2013

    Zagazowałem się w Energy Gas Polska w Warszawie. Jestem zadowolony, nic się z samochodem nie dzieje, choć znajomi mnie ostrzegali. Polecił ich Warszawski Dealer Volvo bo ponoć z nim ta Firma współpracuje. Jak na razie nie zapeszam, dobrze, nie widzę różnicy!

  • 5.
  • 5,00 Volvo XC90 2.5 T (210KM) 2007r.
    dodał: Tombas2006, 28.09.2009

    Jestem bardzo zadowolony z tej instalacji.Autko chodzi bez zazutow na gazie.Jedyny koszt to coroczne inspekcje gazu czyli wymiana filterkow .

  • 6.
  • 5,00 Volvo XC90 3.2 (243KM) 2007r.
    dodał: Hirek, 17.07.2014

    Montaż instalacji bez zarzutu, ładnie to wszystko poukładali, drogi warsztat ale dobry!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo XC90

Volvo XC90

6 komentarzy

6 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~kedar~kedar

Niestety z hamulcami musiałem przez cztery razy od nowości na gwarancji co 20 tyś.aby nie przekroczyć a nawet dużo wcześniej wymieniać klocki razem z tarczami.Mam skrzynie w automacie jest to nie bez znaczenia.Ale teraz po wymianie ostatniej piątej przy 120tyś.-chyba są inne klocki założone i mam już przejechane blisko 25 tyś. i równo się zużywają tarcze są gladkie.Poprzednie rżnęły tarcze jak nóż tokarski ,takie głębokie rowki oraz bicie na kierownice przenosiło bardzo.Dla informacji ogółu wymiany robione w BOOS Chorzów.Podejrzewam że były klocki od innego producenta niż teraz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

~PRZEMO~PRZEMO

2.5 T czy 2.9 BI T?

~Lary~Lary

Możesz mieć problem ze skrzynią kątową ( ona przekazuje napęd na tylne koła ). U mnie (2.5T 210KM 2006 LPG) ona nawaliła i niestety 6500zł nie moje. Ale zacznij od podpięcia go do komputera na serwisie może mają dla Ciebie lepszą wiadomość od mojej.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volvo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
13 808
Przejechany dystans
6 645 716 km
Zatankowanego paliwa
481 727 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 142
Wydanych pieniędzy
1 039 361 zł
Średnie wydatki na auto
1 750 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 090
Wydanych pieniędzy
1 026 465 zł
Średnie wydatki na auto
1 728 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volvo (594)

Testy zderzeniowe Volvo XC90

Najnowsze testy zderzeniowe Volvo XC90 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volvo XC90

Volvo XC90
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volvo

Zużycie paliwa Volvo XC90

Na podstawie 124 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: dominik.lis@fin, dodano: 05.09.2007 10:44

paliwo w normie przy tej masie , ceny przeglądów z górnrj cenowej półki . Ale czy servis usunie awarię to stoi pod znakiem zapytania

pełny raport Volvo SUV 2.4 D5

autor: MM, dodano: 08.01.2010 10:46

Przełożenie jest następujące: 100/h - 10l 120/h - 12l 140/h - 14l itd. W mieście 12l. Jak na ten rozmiar i ciężar to wartości do zaakceptowania. Szkoda, że zbiornik tylko 68 litrów. Co 500km zjazd na stację. Jak ktoś wcześniej miał samochód który potrafił przejechać na trasie na jednym zbiorniku ponad 800km to tu ma wrażenie że coś jednak stracił. I nie chodzi tu o oszczędności na spalaniu tylko o komfort jazdy kogoś kto nie lubi stacji benzynowych.

pełny raport Volvo SUV 2.4 D5

autor: ireneusz, dodano: 18.12.2014 22:38

Kto chce komfortu, napędu na 4 koła i bezpieczeństwa nie bardzo znajdzie ekonomiczność. Choć i tak auto pali najmniej w porównaniu z innymi tej klasy ; BMW X5, TUAREG, CAPTIVA. SANTA-FE .

pełny raport Volvo SUV 2.9 T

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volvo XC90

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volvo XC90

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Volvo XC90
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volvo XC90, oglądali także