Szukaj

Informacje o Audi A2 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany w latach 2000-2005. To najmniejsze auto w ofercie Audi, nawiązujące do modelu 50 produkowanego w latach 1974-78. A2 zostało oparte na prototypie AI2. Mimo wielu innowacji technicznych, model nie odniósł spodziewanego sukcesu rynkowego. Na przeszkodzie stanęła głównie wysoka cena. Przez pięć lat sprzedano tylko 175 tysięcy egzemplarzy A2. W 2004 roku, rok przed wycofaniem z produkcji model przeszedł drobną modernizację.
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 126 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Widoczność

Wybrane oceny

4,8
~Yellow13
Audi A2
Hatchback 5d 1.4 16V 75KM 55kW
Super auto, kupione dla żony. Mała pierdziawka ale bardzo mnie zaskoczyła jak trzeba było meble przewieźć w tym samochodziku są fotele tylnie wyciągane i robi się z niego van. Ogolnie jest bardzo wygodny, z zewnątrz wydaje się mały ale w środku jest luźno. Wcześniej mieliśmy Fiata bravo 5 lat młodszego ale zawieszenie dużo gorsze i głośniejsze niż w Audi. Audi mogę szczerze powiedzieć że jest to dobre, oszczędne i bezawaryjne auto tanie w utrzymaniu i nie rdzewieje bo blachy ma aluminiowe. Żona jest zakochana w tym aucie, innego nie chce. Założyłem jej radio z androidem i kamera cofania, dołożyłem czujniki cofania i w niczym się teraz nie wyruznua od nowszych aut. Polecam wszystkim a szczególnie kobietom jako pierwsze auto.
5,0
~Rarytas
Audi A2
Hatchback 5d 1.4 16V 75KM 55kW
To autko to inżynieryjny majstersztyk firmy - samo audi przyznało , że nigdy ale to nigdy miało ono nie powstać ! Jest to autko pełne sprzeczności bo: -dostajemy klasową najlepszą karoserię ale nie idzie jej dobrze naprawić. -mamy duży bagażnik ale bez koła zapasowego. -jest ponadczasowa i NIESTARZEJĄCA SIĘ bryła karoserii ale ma spore martwe obszary z przodu przez co ciężko zauważyć pieszych . -są tanie części eksploatacyjne np hamulce, tłumik, filtry, elementy silnika itp. ale już elementy przeznaczone tylko dla tego modelu są okropnie drogie.
5,0
~zine5
Audi A2
Hatchback 5d 1.4 16V 75KM 55kW
Gdyby ktoś pokusił się o podliczenie wszystkich kosztów związanych z modelem A2, szybko by się znalazł blisko kwot padających podczas parlamentarnych debat nad dziurami budżetowymi. Ten samochód to pomnik techniki, nigdy nie powinien był wejść do produkcji seryjnej. Już w momencie produkcji było wiadomo ,że nie będzie NIGDY jego następcy. W A2 jest mnóstwo cudownych elementów, ale większość z nich kosztuje zdecydowanie zbyt dużo. Dziś wiemy, że nie powinniśmy go robić z aluminium. Z technicznego punktu widzenia A2 to majstersztyk, skonstruowany z inteligencją i polotem. Ponadto, co jeszcze ważniejsze, solidnie.
Średnie spalanie dla Audi A2 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2005
6,4
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Audi A2
Hatchback 5d 1.4 16V 75KM 55kW
Audi w naszym posiadaniu już 6 miesięcy, Ogolnie bardzo oszczędne i bezawaryjne. Dzisiaj bardzo miło mnie zaskoczyło na trasie Płock-Warszawa-Płock. Auto zatankowane na tej samej stacji po sam korek przed podróżą i po powrocie. Wyszło 250km w obie strony prędkość od 80 do 100km trasa trochę autostrady i dróg bocznych, w Warszawie trochę korków bo trafiliśmy na godziny szczytu byliśmy około 16tej. Po powrocie tankowanie po sam korek i weszło 14.2L benzyny na 250km czyli spalanie 5.7L/100km. W cyklu mieszanym zalewamy auto po sam korek i robimy na tym 600km czyli jakieś 35 litrów w baku. Opony zimowe 205/40/17
8,3
Liczba komentarzy: 1
Audi A2
Hatchback 5d 1.4 16V 75KM 55kW
Audi posiadam już trzy lata, gaz założyłem zaraz po kupnie przy przebiegu 170 tys. Na obecną chwilę przejechane na gazie jest 50 tys - brak jakiejkolwiek awarii instalacji gazowej (nie licząc standardowej wymiany filtrów). Przeważnie przemieszczam się tym autkiem do pracy. Trasa 22km w miejskich korkach. Często przejechanie tej trasy zajmuje 50-60 min w drodze powrotnej. Rano dużo lepiej, max 35 min. Tak więc średnia prędkość wskazuje, że więcej stoję niż jadę. Klimy nie oszczędzam. Przy tej pojemności i mocy silnika gdy klimatyzacja pracuje, niestety trzeba mocno deptać aby nie wąchać spalin. Z reguły więcej wyprzedzam niż jestem wyprzedzany - jeżdżę w miarę dynamicznie. Mimo wszystko nie spaliłem więcej jak 9,5 l. mierząc od tankowania do tankowania. Przeważnie wchodzi 32 l przy przejechanych 370 km. W trasę mam większe auto ale w tym roku na wakacje wybraliśmy się Audi. Samochód załadowany po sufit, z włączoną non stop klimatyzacją, spalił 7,4 l. Kluczem do sukcesu była jazda z prędkością max 100 km/godz. Myślę, że bardzo oszczędni spokojnie powinni zejść poniżej 7 l. Gaz tankuje na markowych stacjach - w tym temacie nie warto oszczędzać.
6,5
Audi A2
Hatchback 5d 1.4 16V 75KM 55kW
W trasy jeździmy zawsze w 2 osoby z bagażami i wtedy spalanie jest najmniejsze, 5,7-6 litrów (100-120km/h). Po mieście około 8l. Nie jest to rewelacyjny wynik, spodziewałem się niższego choć przyznaję auto kusi do dynamicznej jazdy i właśnie tak po mieście jeździmy... Auto kupiliśmy bardzo zajeżdżone i włożyliśmy fortunę w doprowadzenie go do właściwego stanu. Uprzedzam że ciężko znaleźć ten samochód w dobrym stanie bo właściciele pozbywają się go tylko kiedy jest już zamęczony. Auta w dobrym stanie trzymają absurdalne ceny jak na auta z tego roku. Części do silnika i zawieszenia są ogólnodostępne i w przeciętnych cenach (technologia vw polo) ale elementy wyposażenia i wnętrza są rzadkością i jest ich mało na rynku wtórnym i są stosunkowo drogie. Reasumując auto w dobrym stanie będzie tanie w eksploatacji, zajeżdżone (nawet takie jest droższe od innych aut z tego orcznika!) albo dojeździmy do końca bez inwestycji albo wsadzimy w nie 8 tyś zł jak ja żeby uratować klasyka i mieć z niego masę frajdy. Według mnie auto dla osób szukających czegoś niezwykłego ale świadomych ceny auta. Za te pieniądze można mieć o wiele młodsze auto ale na pewno nie przyniesie tylu dobrych emocji.

Usterki Audi A2

Liczba wpisów: 10
BRAK KOMUNIKACJI
  • Audi A2 1.2 TDI 3L 61KM 45kW 1999-2005
  • instalacja elektryczna
  • 86 tys. km
Mam problem z samochodem. Posiadam audi A2 z automatyczną skrzynią biegu, od pewnego czasu nie potrafię ruszyć samochodem, zapala normalnie ale jak przesuwam przekładnię z pozycji neutralnej na biegi to nic się nie dzieje. Silnik nie zwiększa obrotów a auto nie jedzie, nie ma komunikacji pomiędzy silnikiem automatyczną skrzynią biegów. Podejrzewam że to problem z sterownikiem ale nie mam pojęcia co robić dalej a do mechanika jest mega kolejka i muszę czekać a chciałabym się rozeznać w problemie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Jak wyjąć lampkę oświetlenia tablicy rejestracyjnej?
  • Audi A2 1.4 TDI 90KM 66kW 2003-2005
  • instalacja elektryczna
Witam mam problem z oświetleniem tablicy rejestracyjnej, otóż spaliła się żarówka aby ją wymienić chciałem odkręcić lampkę. Jedna śruba odkręciła się druga urwała(przerdzewiała). W drugiej lampce identyczna sytuacja. Chciałem wyjąć te lampki w całości aby usunąć urwane śruby ale nie da się. Chcąc je wyjąć na zewnątrz wygląda na to że są one większe niż otwór w plastikowej nakładce klapy bagażnika i nie ma szans ich wyciągnąć. Próbowałem zdemontować nakładkę ale też nie wiem jak?! Proszę o pomoc jeśli ktoś miał z tym do czynienia. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Traci moc i gaśnie w trakcie jazdy.
  • Audi A2 1.6 FSI 110KM 81kW 2002-2005
  • silnik
  • 180 tys. km
Samochód na zimnym silniku zapała i przejeżdża określoną trasę. Jednak zgaszony i ponownie odpalony traci moc i gaśnie. Próby uruchomienia trwają od 20min do godziny po tym czasie samochód odpala i swobodnie pokonuje jakąś trasę. Sytuacja ta powtarza się za każdym razem przez co nie możliwe jest pokonywanie dłuższych odległości. Lista mechaników szukających rozwiązania ciągle rośnie, niestety bezskutecznie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A2