Szukaj

Informacje o Audi A2 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany w latach 2000-2005. To najmniejsze auto w ofercie Audi, nawiązujące do modelu 50 produkowanego w latach 1974-78. A2 zostało oparte na prototypie AI2. Mimo wielu innowacji technicznych, model nie odniósł spodziewanego sukcesu rynkowego. Na przeszkodzie stanęła głównie wysoka cena. Przez pięć lat sprzedano tylko 175 tysięcy egzemplarzy A2. W 2004 roku, rok przed wycofaniem z produkcji model przeszedł drobną modernizację.

Dane techniczne Audi A2 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2005

Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 126 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Audi A2 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2005

Liczba ocen: 43
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Brak poważnych usterek

Wady

- Koszty utrzymania - Widoczność - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~Szymon (ogoniasty)
Hatchback 5d 1.4 16V 75KM 55kW
Audi A2
Zalety: -naprawdę sporo miejsca w środku (nawet z tyłu) -świetna jakość wykonania i spasowania wnętrza -dobre wyciszenie szumów, ale odgłos silnika słychać zawsze (wynika to z budowy samochodu- część kabiny zachodzi nad silnik- i tam wygłuszenie jest słabsze) -bardzo dobrze się prowadzi (mimo iż samochód jest wysoki to środek ciężkośći jest nisko i auto jest bardzo stabilne na zakrętach) -duży bagażnik (350 litrów plus mniejszy 20-30 litrowy pod nogami pasażera (pod podłogą) -aluminiowa karoseria - przeżyje KAŻDE inne auto gdyż jest zbudowana z 7075 T6 /T7 oraz AZC1231/ pochodnych i NIE zardzewieje NIGDY ! -autko NIE POSIADA typowych progów - właśćiwe progi są zaspawane wewnątrz karoseri (!) - a pod grubymi zaślepkami/osłonami które widać na zewnątrz....- nie ma nic! - podłoga zaczyna się dopiero głębiej! Jest to jedyne auto które ma podłoge niżej niż progi (których nie widać!) -akumulator w bagażniku (dzięki temu "lepiej trzymie prąd" - bo ma cieplej niż pod maską) -łatwa wymiana żarówek z przodu - wyjmuje się całą lampe! -bardzo pomysłowo rozwiązane otwieranie maski - odczepia się ją całkowicie od samochodu- nie można jej podnieść (maska jest lekka -waży ok 5 kg), bez otwierania maski idzie dolać płyn spryskiwaczy , olej i sprawdzić poziom oleju - odchyla się specjalną klapke między lampami -niska masa własna (mój waży 898kg) przez co nie potrzeba dużo mocy do sprawnej jazdy, a i odczucie przyśpieszenia jest lepsze (choć wiadomo "wyśćigowiec" to to nie jest:)) -bardzo wygodnie się wsiada i wysiada (wysoka podłoga) ale siedzi się jak w normalnym aucie typu golf, itp -z tyłu podłoga jest niżej o 17cm niż z przodu, przez to nawet wysokie osoby się tam mieszczą i nie haczą kolanami o siedzenia (choć wiadomo - na nogi ogólnie dużo miejsca z tyłu nie ma - ale siedzi się wygodniej niż w innych nawet większych autach (np golf, audi a3, a4, vw polo itp), bo nogi są wyprostowane w dół a nie podkurczone. -mały promień skrętu -niska waga, nie za szerokie opony i świetne elektryczne wspomaganie - sprawiają ,że kierownicą kręci się bardzo lekko! -wydajna klimatyzacja -dobre wyposażenie standardowe (podgrzewane lusterka, elektryczne szyby z przodu, klimatronik, abs, esp, asr, regulacja wysokośći przednich siedzeń, 4 poduszki, centralny zamek itp) -ciekawy i orginalny wygląd zewnętrzny (choć nie każdemu się spodoba -wiadomo!) -duża dostępność częśći eksploatacyjnych (hamulce, koła, elementy zawieszenia, itp - dużo częśći pasuje z polo, fabi, ibizy itp) -bardzo łatwo (dosłownie w pół minuty) wyjmowane tylne siedzenia- przez to łatwo powiększyć bagażnik - siedzenia po złożeniu wyglądają jak walizeczki po 16 kg jedna -niewidzialna antena (wlutowana w tylną szybę!) Wady: -autko cholernie ciężko kupić w fajnym stanie u nas w Polsce - 99% to szrot (źle spasowane, zdekompletowane, zniszczone, z dużymi przebiegami, z niepewną przeszłośćią i nieudokumentowaną, niewiadomo ilu właśćicieli nimi jeździło?!) dlatego najlepiej szukać w niemczech- tam jest ich więcej ,ale ceny są niekiedy z fajne sztuki zaporowe, ogólnie w polsce idzie kupić to auto za 8-10-12 tys, ale jak zależy nam na pewnej bezwypadkowośći, udokumentowanej histori, od pierwszego właśćiciela to bez 25 lub więcej tys nie ma co podchodzić do tematu a2 ! :( w niemczech za najfajniejsze sztuki z małymi przebiegami trza zapłacić ponad 40 tys zł!) - ale ja i tak uważam ,że warto , zyskuje się mały i pewny przebieg, w pełni udokumentowaną historię, i świadomość tego ,żę poprzednik (nierzadko pierwszy i jedyny właśćiciel od nowośći) o niego dbał i włożył w jego utrzymanie sporo serca i pieniążków (niestety), ja za swojego dałem 25400zł i wg mnie to wcale niedrogo. -autka praktycnie nie idzie dobrze naprawić po poważniejszym wypadku (wynika to z jego nietypowej karoseri na ramie ze stopów aluminium i lekkich plastikowo-aluminiowych elementów zewnętrznych - dlatego od razu widać ,że auto miało poważniejszy wypadek- nie trza być fachowcem -średnio ekonomiczny mógł by palić litr mniej :) (ale średnio 6,5l to i tak nieźle) -bardzo krótki "pyszczek" - maska -brak koła zapasowego w standardzie - ale do bagażnika bez problemu wchodzi dowolne inne koło (jest podwójne dno, nawet potrójne :)) , bo pod kołem zapasowym jest lewarek, akumulator itp. -bagażnik jest spory ,ale trza umieć go zapakować (jest średnio długi, nie za szeroki, ale bardzo głęboki i w praktyce w nie nadaje sie do przewożenia dużych rzeczy , ale tylko do mniejszych czy średnich pakunków (torby plecaki, jakieś pudełka i małe rzeczy itp) -brak tylnej wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby -z przodu jedna tylko wycieraczka , która ponoć przy dużej ulewie nie daje rady - wg mnie daje rade- testowałem i było okej -z przodu daleko wysunięte przednie podwójne słupki - przez to nie widać na zakrętach pieszych - trza wychylać odruchowo głowe do przodu teoretycznie sprawe powinny ratować małe szybki (ale nie do końca to robią...) -trza pilnować stanu pompy wspomagania i klimatronika (silniczki klimatronika mogą się zaciąć i klimatyzacja głupieje - ale jest to do naprawienia bez problemu we własnym zakresie) -autko potrzebuje dużego akumulatora (wspomaganie jest elektryczne i przy pierwszym ruchu kierownicą na postoju, lub przy niskiej prędkośći - na parkingu lekko przygasają światła - to normalny objaw) - gorzej gdy światła przygasają często i w czasie jazdy nawet ...) -trza czasami czyśćić połączenia masowe (jest ich kilka, np. po jednym w okolicach nóg kierowcy i pasażera, w okolicach przednich małych szybek, za lewą lampą pod pompą abs, za siedzeniem kierowcy i przy akumulatorze - trza pilnować czystośći styków. -dach auta jest cieńki i aluminiowy przez to siedząc w środku podczas ulewy czuje się jak by siedziało się w jakiejś aluminiowej puszcze!:) -auto ma nietypowy lewarek w standardzie- nie da się go podłożyć pod spód auta - trza go wkładać w zaślepione otwory przy każdym kole (lewarek też aluminiowy i dość delikatny!) -mała pojemność płynu do spryskiwaczy 2 litry , aczkolwiek mnie wystarcza -nietypowy kształt tylnej szyby - ale ona musi taka być, a daszko-spojler spełnia kilka funkcji np. zapobiega osadzaniu się błota na górnej szybie (ale nie do końca), zapobiega oślepieniu kierowcy w środkowym lusterku przez jadące z tyłu auta, no i poprawia stabilność auta przy prędkośćiach powyżej 120km/h (gdyby ta szyba inaczej wyglądała autko wg mnie straciło by swój urok) -zbiornik paliwa 42 litry w miare okej ale do połowy 2002r był tylko 34 litry :(! -dość ciasno w komorze silnika - ale akceptowalnie np. rozrząd idzie normalnie wymienić , bo silnik jest zamontowany klasycznie ,a nie np. ukośnie. pod kątem -silnik wycieraczki przedniej - trza czasem nasmarować/przejrzeć go i rozebrać, a jeśli wycieraczka sama zwalnia - to ostrzeżenie, o nadchodzącej awari silniczka!
3,8
[email protected]
Hatchback 5d 1.4 16V 75KM 55kW
Audi A2
Zaczne od tego ze nie jestem wielbicielem malych aut ale przestrzen w tym aucie naprawde pozytywnie mnie zaskoczyla oraz design ale na tym koncza sie zalety tego auta. Po pierwsze - potwornie twarde zawieszenie co prawda zapewniajace bardzo dobra kontrole i przyczepnosc ale niesamowicie niekomfortowe i stresujace. Jadac tym aute trzeba miec przez caly czas zachowana czujnosc gdyz nawet najmniejsza dziurka moze naprawde zabolec. Poza tym bardzo przecietny poziom spalania. Duza ilosc usterek elektronicznych i slaba jak nie bardzo slaba jakosc plastkikow aczkolwiek wszystko dobrze skrecone i nic nie trzeszczy. Jak za ta cene takiego malego auta rzeczywiscie powinno byc jak w miniaturce A8 ale niestety blizej mu do chinskiej zabawki. Auto wykonane z aluminium niby plus ale przez 3 lata uzytkowania tego auta niczego pozytywnego sie w tym nie dopatrzylem, wrecz wkurza mnie to ze nie moge sobie zamontowac anteny CB. Pomijajac te wszystkie szczegoly autko jako tako nie jest zle i jesli chodzi o ta klase to calkiem niezle wypada w porownaniu z konkurencja. Jezeli rzeczywiscie sie komus podoba to auto to napewno bedzie w nim widzial same zalety ja niestety nie jestem fanem niemieckiej motoryzacji i nie odczuwam przyjemnosci z jazdy tym autem.
4,6
~Ogar
Hatchback 5d 1.4 16V 75KM 55kW
Audi A2
Te auto jest ucieleśnieniem pragmatyzmu - mały , praktyczny i wygodne wnętrze, Szczerze powiedziawszy, nie mam ani potrzeby ani ochoty sprzedawać tego auta - wszystkie corsy, golfy, laguny, inne audi a1, a3, a4, a6 itp i inne graty zdążą przerdzewieć na wylot, ta cholera będzie się z nich nadal śmiać za dobre 80 lat ,

Raporty spalania Audi A2 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2005

Liczba raportów: 45
Średnie spalanie dla Audi A2 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2005
6,3
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Liczba komentarzy: 1
Hatchback 5d 1.4 16V 75KM 55kW
Audi A2
Audi posiadam już trzy lata, gaz założyłem zaraz po kupnie przy przebiegu 170 tys. Na obecną chwilę przejechane na gazie jest 50 tys - brak jakiejkolwiek awarii instalacji gazowej (nie licząc standardowej wymiany filtrów). Przeważnie przemieszczam się tym autkiem do pracy. Trasa 22km w miejskich korkach. Często przejechanie tej trasy zajmuje 50-60 min w drodze powrotnej. Rano dużo lepiej, max 35 min. Tak więc średnia prędkość wskazuje, że więcej stoję niż jadę. Klimy nie oszczędzam. Przy tej pojemności i mocy silnika gdy klimatyzacja pracuje, niestety trzeba mocno deptać aby nie wąchać spalin. Z reguły więcej wyprzedzam niż jestem wyprzedzany - jeżdżę w miarę dynamicznie. Mimo wszystko nie spaliłem więcej jak 9,5 l. mierząc od tankowania do tankowania. Przeważnie wchodzi 32 l przy przejechanych 370 km. W trasę mam większe auto ale w tym roku na wakacje wybraliśmy się Audi. Samochód załadowany po sufit, z włączoną non stop klimatyzacją, spalił 7,4 l. Kluczem do sukcesu była jazda z prędkością max 100 km/godz. Myślę, że bardzo oszczędni spokojnie powinni zejść poniżej 7 l. Gaz tankuje na markowych stacjach - w tym temacie nie warto oszczędzać.
6,5
Hatchback 5d 1.4 16V 75KM 55kW
Audi A2
W trasy jeździmy zawsze w 2 osoby z bagażami i wtedy spalanie jest najmniejsze, 5,7-6 litrów (100-120km/h). Po mieście około 8l. Nie jest to rewelacyjny wynik, spodziewałem się niższego choć przyznaję auto kusi do dynamicznej jazdy i właśnie tak po mieście jeździmy... Auto kupiliśmy bardzo zajeżdżone i włożyliśmy fortunę w doprowadzenie go do właściwego stanu. Uprzedzam że ciężko znaleźć ten samochód w dobrym stanie bo właściciele pozbywają się go tylko kiedy jest już zamęczony. Auta w dobrym stanie trzymają absurdalne ceny jak na auta z tego roku. Części do silnika i zawieszenia są ogólnodostępne i w przeciętnych cenach (technologia vw polo) ale elementy wyposażenia i wnętrza są rzadkością i jest ich mało na rynku wtórnym i są stosunkowo drogie. Reasumując auto w dobrym stanie będzie tanie w eksploatacji, zajeżdżone (nawet takie jest droższe od innych aut z tego orcznika!) albo dojeździmy do końca bez inwestycji albo wsadzimy w nie 8 tyś zł jak ja żeby uratować klasyka i mieć z niego masę frajdy. Według mnie auto dla osób szukających czegoś niezwykłego ale świadomych ceny auta. Za te pieniądze można mieć o wiele młodsze auto ale na pewno nie przyniesie tylu dobrych emocji.
7,4
Hatchback 5d 1.4 16V 75KM 55kW
Audi A2
Codziennie przejeżdżam 120 km.Większość to trasa.Średnie spalanie gazu-7,3l.Przy obecnej cenie 100km=20zł.Żeby uzyskać taki koszt przy obecnej cenie ON,Audi musiało by spalać około 3,5l,więc z dlatego mój wybór padł na benzynę i założenie instalacji gazowej.

Usterki Audi A2

Liczba wpisów: 6
BRAK KOMUNIKACJI
  • Audi A2 1.2 TDI 3L 61KM 45kW 1999-2005
  • instalacja elektryczna
  • 86 tys. km
Mam problem z samochodem. Posiadam audi A2 z automatyczną skrzynią biegu, od pewnego czasu nie potrafię ruszyć samochodem, zapala normalnie ale jak przesuwam przekładnię z pozycji neutralnej na biegi to nic się nie dzieje. Silnik nie zwiększa obrotów a auto nie jedzie, nie ma komunikacji pomiędzy silnikiem automatyczną skrzynią biegów. Podejrzewam że to problem z sterownikiem ale nie mam pojęcia co robić dalej a do mechanika jest mega kolejka i muszę czekać a chciałabym się rozeznać w problemie.
Oczekuje na rozwiązanie
Jak wyjąć lampkę oświetlenia tablicy rejestracyjnej?
  • Audi A2 1.4 TDI 90KM 66kW 2003-2005
  • instalacja elektryczna
Witam mam problem z oświetleniem tablicy rejestracyjnej, otóż spaliła się żarówka aby ją wymienić chciałem odkręcić lampkę. Jedna śruba odkręciła się druga urwała(przerdzewiała). W drugiej lampce identyczna sytuacja. Chciałem wyjąć te lampki w całości aby usunąć urwane śruby ale nie da się. Chcąc je wyjąć na zewnątrz wygląda na to że są one większe niż otwór w plastikowej nakładce klapy bagażnika i nie ma szans ich wyciągnąć. Próbowałem zdemontować nakładkę ale też nie wiem jak?! Proszę o pomoc jeśli ktoś miał z tym do czynienia. Pozdrawiam.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Błędu P171.
  • Audi A2 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2005
  • silnik
Mam problem ze swoją niunią.Od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka silniczka , błąd P171 za uboga mieszanka na cylindrze 1 .Silnik pracuje normalnie bez żadnych problemów.Jak skasuje błąd po jakimś czasie znowu go wyrzuca. Co może być przyczyną ?
Problem rozwiązany
4 komentarze