Szukaj

Informacje o Audi A2 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany w latach 2000-2005. To najmniejsze auto w ofercie Audi, nawiązujące do modelu 50 produkowanego w latach 1974-78. A2 zostało oparte na prototypie AI2. Mimo wielu innowacji technicznych, model nie odniósł spodziewanego sukcesu rynkowego. Na przeszkodzie stanęła głównie wysoka cena. Przez pięć lat sprzedano tylko 175 tysięcy egzemplarzy A2. W 2004 roku, rok przed wycofaniem z produkcji model przeszedł drobną modernizację.
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 126 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Widoczność

Wybrane oceny

5,0
~Rarytas
Hatchback 5d 1.4 16V 75KM 55kW
Audi A2
To autko to inżynieryjny majstersztyk firmy - samo audi przyznało , że nigdy ale to nigdy miało ono nie powstać ! Jest to autko pełne sprzeczności bo: -dostajemy klasową najlepszą karoserię ale nie idzie jej dobrze naprawić. -mamy duży bagażnik ale bez koła zapasowego. -jest ponadczasowa i NIESTARZEJĄCA SIĘ bryła karoserii ale ma spore martwe obszary z przodu przez co ciężko zauważyć pieszych . -są tanie części eksploatacyjne np hamulce, tłumik, filtry, elementy silnika itp. ale już elementy przeznaczone tylko dla tego modelu są okropnie drogie.
5,0
~zine5
Hatchback 5d 1.4 16V 75KM 55kW
Audi A2
Gdyby ktoś pokusił się o podliczenie wszystkich kosztów związanych z modelem A2, szybko by się znalazł blisko kwot padających podczas parlamentarnych debat nad dziurami budżetowymi. Ten samochód to pomnik techniki, nigdy nie powinien był wejść do produkcji seryjnej. Już w momencie produkcji było wiadomo ,że nie będzie NIGDY jego następcy. W A2 jest mnóstwo cudownych elementów, ale większość z nich kosztuje zdecydowanie zbyt dużo. Dziś wiemy, że nie powinniśmy go robić z aluminium. Z technicznego punktu widzenia A2 to majstersztyk, skonstruowany z inteligencją i polotem. Ponadto, co jeszcze ważniejsze, solidnie.
5,0
~Bartek
Hatchback 5d 1.4 16V 75KM 55kW
Audi A2
Bardzo dobre autko ogólnie! Z zewnątrz wygląda jak "śmieszna mała zabawka" ale to tylko pozory, pod śmiesznym kształtem kryje się jedna z najbardziej zaawansowanych karoserii jakie widziała motoryzacja i najlepsza karoseria w tej klasie aut ! Na palcach jednej dłoni można policzyć autka z "lepszą blachówą" z popularnych tylko drogie A8 i land rover range rover mogą się z nim równać. Poza tym z zewnątrz wydaje się małe , a w środku jest dość przestronnie, a bagażnik jak w aucie klasy golf/audi a3.
Średnie spalanie dla Audi A2 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2005
6,4
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Liczba komentarzy: 1
Hatchback 5d 1.4 16V 75KM 55kW
Audi A2
Audi posiadam już trzy lata, gaz założyłem zaraz po kupnie przy przebiegu 170 tys. Na obecną chwilę przejechane na gazie jest 50 tys - brak jakiejkolwiek awarii instalacji gazowej (nie licząc standardowej wymiany filtrów). Przeważnie przemieszczam się tym autkiem do pracy. Trasa 22km w miejskich korkach. Często przejechanie tej trasy zajmuje 50-60 min w drodze powrotnej. Rano dużo lepiej, max 35 min. Tak więc średnia prędkość wskazuje, że więcej stoję niż jadę. Klimy nie oszczędzam. Przy tej pojemności i mocy silnika gdy klimatyzacja pracuje, niestety trzeba mocno deptać aby nie wąchać spalin. Z reguły więcej wyprzedzam niż jestem wyprzedzany - jeżdżę w miarę dynamicznie. Mimo wszystko nie spaliłem więcej jak 9,5 l. mierząc od tankowania do tankowania. Przeważnie wchodzi 32 l przy przejechanych 370 km. W trasę mam większe auto ale w tym roku na wakacje wybraliśmy się Audi. Samochód załadowany po sufit, z włączoną non stop klimatyzacją, spalił 7,4 l. Kluczem do sukcesu była jazda z prędkością max 100 km/godz. Myślę, że bardzo oszczędni spokojnie powinni zejść poniżej 7 l. Gaz tankuje na markowych stacjach - w tym temacie nie warto oszczędzać.
6,5
Hatchback 5d 1.4 16V 75KM 55kW
Audi A2
W trasy jeździmy zawsze w 2 osoby z bagażami i wtedy spalanie jest najmniejsze, 5,7-6 litrów (100-120km/h). Po mieście około 8l. Nie jest to rewelacyjny wynik, spodziewałem się niższego choć przyznaję auto kusi do dynamicznej jazdy i właśnie tak po mieście jeździmy... Auto kupiliśmy bardzo zajeżdżone i włożyliśmy fortunę w doprowadzenie go do właściwego stanu. Uprzedzam że ciężko znaleźć ten samochód w dobrym stanie bo właściciele pozbywają się go tylko kiedy jest już zamęczony. Auta w dobrym stanie trzymają absurdalne ceny jak na auta z tego roku. Części do silnika i zawieszenia są ogólnodostępne i w przeciętnych cenach (technologia vw polo) ale elementy wyposażenia i wnętrza są rzadkością i jest ich mało na rynku wtórnym i są stosunkowo drogie. Reasumując auto w dobrym stanie będzie tanie w eksploatacji, zajeżdżone (nawet takie jest droższe od innych aut z tego orcznika!) albo dojeździmy do końca bez inwestycji albo wsadzimy w nie 8 tyś zł jak ja żeby uratować klasyka i mieć z niego masę frajdy. Według mnie auto dla osób szukających czegoś niezwykłego ale świadomych ceny auta. Za te pieniądze można mieć o wiele młodsze auto ale na pewno nie przyniesie tylu dobrych emocji.
6,5
Hatchback 5d 1.4 16V 75KM 55kW
Audi A2
Na podstawie rocznego dziennika kosztów, zawsze tankowany do pełna. Zawsze z klimatyzacją, nawet zimą. Używany w aglomeracji śląskiej: miasto, obwodnice, autostrady, w tej kolejności. Minimalne średnie spalanie to jazda (z rodziną 2+2) autostradą w Bieszczady i z powrotem. Dystans 670 km na jednym tankowaniu, wyszło 5,53 l/100 km. Maksymalnie to jazda zimą na odcinkach nie przekraczających 5 km - przez miesiąc samochód się nie dogrzał (próba na dystansie ~150 km). Wyszło 9,99 l /100 km.

Usterki Audi A2

Liczba wpisów: 9
BRAK KOMUNIKACJI
  • Audi A2 1.2 TDI 3L 61KM 45kW 1999-2005
  • instalacja elektryczna
  • 86 tys. km
Mam problem z samochodem. Posiadam audi A2 z automatyczną skrzynią biegu, od pewnego czasu nie potrafię ruszyć samochodem, zapala normalnie ale jak przesuwam przekładnię z pozycji neutralnej na biegi to nic się nie dzieje. Silnik nie zwiększa obrotów a auto nie jedzie, nie ma komunikacji pomiędzy silnikiem automatyczną skrzynią biegów. Podejrzewam że to problem z sterownikiem ale nie mam pojęcia co robić dalej a do mechanika jest mega kolejka i muszę czekać a chciałabym się rozeznać w problemie.
Oczekuje na rozwiązanie
Jak wyjąć lampkę oświetlenia tablicy rejestracyjnej?
  • Audi A2 1.4 TDI 90KM 66kW 2003-2005
  • instalacja elektryczna
Witam mam problem z oświetleniem tablicy rejestracyjnej, otóż spaliła się żarówka aby ją wymienić chciałem odkręcić lampkę. Jedna śruba odkręciła się druga urwała(przerdzewiała). W drugiej lampce identyczna sytuacja. Chciałem wyjąć te lampki w całości aby usunąć urwane śruby ale nie da się. Chcąc je wyjąć na zewnątrz wygląda na to że są one większe niż otwór w plastikowej nakładce klapy bagażnika i nie ma szans ich wyciągnąć. Próbowałem zdemontować nakładkę ale też nie wiem jak?! Proszę o pomoc jeśli ktoś miał z tym do czynienia. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Tryb awaryjny
  • Audi A2 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2005
  • inne
  • 100 tys. km
Witam . W trakcie jazdy zapalają się kontrolki Check plus Epc po krótkim czasie auto wchodzi w tryb awaryjny raz zwalnia odłącza się wszystko i staje a raz toczy się i jedzie dalej . Żaden mechanik ani elektronik nie potrafi tego ogarnąć . Błędy są naprawiane i kasowane ale po krótkim czasie wszystko zapala się na nowo może ktoś wie w czym problem . Bardzo proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A2