Szukaj

Informacje o Audi A5 I Coupe

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Auta sportowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2007-2016. Pod względem konstrukcyjnym A5 bazował na Audi A4 IV generacji. Zbudowano go na tej samej modularnej płycie podłogowej Volkswagen Group MLB/MLP. Model debiutował w wersji coupe, od 2009 roku dostępny również w 5-drzwiowej odmianie liftback (nazwa Sportback) oraz Cabriolet. Rok później zaprezentowano mocniejszą wersję RS5 w wariancie coupe, a w 2012 roku – w wariancie kabrio. W roku 2011 auto poddano face-liftingowi. Audi A5 miało również swoją odmianę high performance – S5. Projektantem obu modeli był Walter de Silva, ówczesny szef stylistów w całej grupie VW.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód kompletny jeśli chodzi o średniej wielkości coupe. Znakomita równowaga pomiędzy stylowym, dynamicznym i eleganckim nadwoziem. Piękna rzecz.

~Powagosław
Luzacjusz

A5, czyli Alternatywy 5. Alternatywy wobec BMW i Mercedesa, którzy na widok konkurenta z Ingolstadt powinni nerwowo zajadać sznycle panierowane.

~Luzacjusz

Audi A5 I Coupe – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 4
Średnica zawracania 11,4 m
Promień skrętu 5,7 m
Długość 4625 mm
Szerokość 1854 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1981 mm
Wysokość 1372 mm
Rozstaw osi 2751 mm
Rozstaw kół - przód 1590 mm
Rozstaw kół - tył 1577 mm
Zwis przedni 860 mm
Zwis tylny 1014 mm
Prześwit 105 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 993 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 914 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1378 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1342 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 455 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1068 mm
Wysokość progu załadowczego 669 mm
Drzwi tylne - szerokość 954 mm

Oceny Audi A5 I Coupe

Liczba ocen: 40
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,4
~Adam
Audi A5 I
Coupe 1.8 TFSI 160KM 118kW
To auto kupuje się oczami. Miałem to szczęście że trafiłem na zadbany egzemplarz przez co wnętrze urzekło mnie od pierwszego wejrzenia. Pierwsze kilometry, szerokie auto dobrze trzymające się drogi, nawet przyjemny pomruk silnika. Jakość wykończenia typowa dla audi wiec nie było się do czego przyczepić. I ta sielanka trwała do momentu wyjazdu nad morze, dłuższa jazda na autostradzie i po powrocie zacząłem słyszeć dziwny szum, zwłaszcza przy niskich prędkościach-szybka diagnoza-uszkodzone łożyska w skrzyni biegów. Naprawa pochłonęła kilka tysięcy zł. Po kolejnych kilometrach mogłem zacząć kupować beczki z olejem bo nie nadążałem go uzupełnić. Kochałem to auto, jego linie, ale ostatnie kilometry to była męczarnia-nie chciałem tym autem jeździć tak jak lubię bo to powodowało lęk przed kolejna awaria skrzyni i szybsza wizyta pod maska celem uzupełnienia oleju. Kolejnym minusem okazał się brak zamka w bagażniku dzięki czemu po wyładowaniu akumulatora musiałem sprawdzić swoje możliwości gimnastyczne aby go „analogowo”otworzyć. Podsumowując: jeśli kupisz to auto będzie Cię cieszyć do momentu pierwszej awarii. Wsadzisz 19 na niskim profilu i będziesz patrzył jak na obiekt westchnień do momentu wizyty na stacji benzynowej… auto które dużo daje ale cholernie dużo odbiera. Żałuje ze nie wybrałem Wersji quatrro z dieslem, może moje odczucia byłyby lepsze.
4,4
~Maciej
Audi A5 I
Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW
Auto ogólnie bardzo fajne. Bardzo ładna linia nadwozia, jedno z ładniejszych coupe. Silnik bardzo dynamiczny, a jeżdziłem naprawde wieloma samochodami. Przyjemny w jeździe ale niestety drogi w utrzymaniu. Bardzo wrażliwy silnik - musi być w extra stanie a i tak coś bedzie trzeba robić. Łańcuch, a własciwie łańcuszek rozrzadu do wymiany max przy 190 tys. Mi przy tym przebiegu sie naciagnal i stanal, na szczescie nie odpalil juz i nie pokrzywił zaworów (cena naprawy w takim przypadku okolo 6 tysiecy, sama wymiana rozrzadu okolo 2500 zl wiec lepiej to zrobić). Podobno czesto bierze olej, moja poki co nie. Ale nie ukrywam czasem boje sie dynamicznie jezdzic ze znowu cos sie spierniczy i kolejne koszta.
4,8
~Bartek
Audi A5 I
Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW
Auto z USA. 2.0tfsi 2011r. ze skrzynią tiptronic 8biegów (zf8hp) i napędem quattro. Skrzynia działa fajniej, w moim odczuciu, od tej samej skrzyni w bmw 430i. Może pracować miekko i zmieniać biegi jak rozgrzany nóż wchodzący w masło lub zmieniać je szybko jak skrzynie dwusprzęgłowe. Tryb "S" skrzyni nie sprawia, że auto magicznym sposobem staje się szybsze. Jest po prostu zawsze gotowe do akcji. Ma bardziej czuły (a wręcz przeczulony) pedał gazu, przeciąga biegi i trzyma obroty w okolicach 2400rpm. Audi A5 świetnie się prowadzi. Nie jest to typowe audi z tendencją do nadsterowności. Jest sztywne, stabilne, przewidywalne i zwarte. Jedzie jak po szynach, jakby przyssane do drogi. Na górskich zakrętach można poczuć się jak w gokarcie. Układ kierowniczy sztywny, precyzyjny, stawia fajny opór. Moim zdaniem idealny. Silnik po podniesieniu mocy do 273koni sprawuje się świetnie, nie ma problemu z poborem oleju. Samochód jest dynamiczny i zrywny. Jeśli chcesz kogoś wyprzedzić to po prostu to robisz. Silnik chętnie wkręca się na obroty i w momencie w którym jesteś już wgnieciony w fotel i myślisz, że skrzynia zaraz zmieni bieg okazuje się, że A5 może wgnieść Cię w fotel jeszcze bardziej. Silnik i sposób w jaki oddaje moc jest jak dla mnie cudowny. Auto idealne na każde warunki i w prawie każde miejsce. Dlaczego prawie każde? Długie drzwi na tłocznym parkingu pod marketem nie ułatwiają życia. Bagażnik bardzo pojemny, 2 duże torby podróżne spokojnie się zmieszczą. Jeśli braknie miejsca w bagażniku, zawsze zostaje tylna kanapa. I tak żadna osoba tam nie usiądzie :D Mając 196cm wzrostu spokojnie mieszczę się do samochodu i mam jeszcze zapas w regulacji fotela czy kierownicy. Jednak za mną miejsce jest co najwyżej na kurtkę. Nagłośnienie Bang&Olufsen - jest wspaniałe. Może brak troszkę basu ale nie jest to nagłośnienie stworzone pod muzykę tzw. "jebu-dup". Jeśli lubisz dźwięk prawdziwych instrumentów to będziesz wniebowzięty. Dla mnie gra rewelacyjnie. Dźwięk jest głęboki, czysty i można się poczuć jakby Twój ulubiony wykonawca grał specjalnie dla Ciebie. Dużo lepsze od Harman Kardon w BMW, Mark Levison w Lexusie czy Bose w Infiniti czy starszych modelach Audi. Wygląd. Ahh ten wygląd. A5 coupe jest śliczne. Jest obok pierwszej generacji R8 najładniejszym Audi. Ludzie na drodze się oglądają pomimo, że A5 ma podobną stylistykę co a4 sedan lub a5 sportback. To jest coupe i autentycznie zwraca na siebie uwagę. Często na parkingu czy stacji benzynowej ludzie podchodzą i pytają "Jaki to model? Podobne do A5 tylko, że widzę, że coupe a audi nie ma coupe poza a7." lub "To audi a7 jest w wersji coupe?". Poważnie, po niecałym roku brakuje mi już palców i rąk i nóg żeby zliczyć pytania o model bo audi poza R8 i TT nie innego coupe. Komplementów "ale ma pan śliczny smaochów" nawet nie liczę. Za dużo tego. Audi A5 naprawdę zwraca na siebie uwagę. I nic dziwnego. Jest szerokie, niskie i muskularne. Po prostu piękne. Auto jak dla 23latka bez dzieci - idealne. Świetne do jazdy po mieście, na górskie wypady i na trase. Po 6h za kółkiem wysiadasz i nie czujesz się zmęczony. Jednak wg. mnie górski klimat najlepiej pasuje do tego auta. Jest zwinne, szybkie i sprawia radość podczas pokonywania zakrętów. Czy kupiłbym to auto jeszcze raz? Odpowiedź brzmi: Nie. Czemu? Kupiłbym S5 :)
Średnie spalanie dla Audi A5 I Coupe
9,1 – 11,7
l/100 km
6,5 – 10,3
l/100 km
13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Audi A5 I
Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW
konfigurator nie pozwala wybrać odpowiedniej wersji (moje auto to:'2014 2.0 TFSI quattro 4x4 8HP automat 224KM) 120kmh na tempomacie - 8,2l/100km trasa but w podłodze 15l/100km Warszawa zimą 16l/100km {jazda do 10km) ogólnie do słabej ankiety wypadałoby dodać : "minimalne jakie osiągnąłeś" "maksymalne jakie osiągnąłeś" . .Ankieta jest do dupy , bo nie ma czegoś takiego jak "Średnie maksymalne zużycie paliwa". Z drugiej strony kierowcy już nie umieją sami policzyć liczby litrów zatankowanych do pełna przez / przejechane kilometry...... bo im coś komputer pokazuje, a komputer jest optymistą :D i każe Ci się cieszyć , że spalasz 6l/100km jak spalasz 7.5l/100km :D
12,2
Audi A5 I
Coupe 3.0 TDI 240KM 177kW
Nie wiem jak innym w cyklu mieszanym pali po 8/9l... Moja pali w okolicach 13l na kolach 19 cali, a na 17 zimą powyżej 11l. W większości kilometry robione w mieście. Co prawda komputer pokazuje na ten moment 10.6, ale jest to przekłamane, ponieważ sprawdzałem spalanie kilka razy od tankowania do tankowania. Nie mam lekkiej nogi, ale myślę ze większość ludzi kupujących 3 litrowy silnik nie jeździ po 50/60km/h
9,5
Audi A5 I
Coupe 2.0 TFSI 180KM 132kW
Audi po chipie na 272KM spala około 1litra więcej niż seria, ale raczej jest to spowodowane używaniem tej mocy częściej niż jak to bywało w serii. Na trasie przy spokojnej jeździe 120/130 potrafi spalić 7.5l , trasa 140/150 to już wynik 8/8.5. Miasto krótkie odcinki koło 11 trzeba liczyć przy spokojnie dynamicznej jeździe. Każde mocne przyspieszenie podnosi ten wynik , ale średnie z baku więcej jak 12.8 nie wyszło.

Usterki Audi A5 I

Liczba wpisów: 3
Branie do 2L oleju na 1000km - wada olejowa silnika - wadliwe tłoki i pierścienie (to nie odma jak wstawiają niektóre ASO)
  • Audi A5 I Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW od 2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
Silniki 2.0 TFSI do 2007-2011 mają FARBRYCZNĄ! tzw. wadę olejową. W tych silnikach zamontowane zostały przez producenta wadliwe - źle zaprojektowane - tłoki oraz pierścienie tłokowe. W efekcie olej przecieka do komór spalania czyli silnik bierze nawet do 2 litrów oleju silnikowego na 1000km. W niektórych ASO Audi gdy się do nich z tym przyjedzie to niestety - pomimo iż o wadzie fabrycznej olejowej w tych silnikach z tych roczników wie cały motoryzacyjny świat już od lat - wstawiają, że nie ma czegoś takiego jak wada olejowa i mówią że ten silnik tak ma i że mogą zmienić ... odmę olejową XD. W rzeczywistym świecie aby rozwiązać problem konieczna jest naprawa silnika w postaci jego wymontowania i wymiany fizycznej wszystkich czterech tłoków oraz pierścieni na nowe, a jeżeli doszło do zatarcia lub porysowania gładzi cylindrów również prace szlifierskie/polerskie. Koszt u specjalisty pod Poznaniem to ok 8 tys PLN, w ASO 10-13 tys PLN.
1 komentarz
ciężko wchodzące biegi
  • Audi A5 I S5 Coupe 4.2 354KM 260kW 2007-2011
  • układ napędowy
czasami jest problem z wrzuceniem biegów mianowicie np: 1 wchodzi dwustopniowo trzeba dopchnąć ,3 prosto potem lekko w prawo ogólnie biegi wchodzą dużo ciężej ,a czasami skrzynia chodzi idealnie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Przestał działać system multi medialny
  • Audi A5 I Sportback Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW od 2014
  • inne
  • 160 tys. km
Przestał działać system multimedialny ciemny ekran oraz przyciski do obsługi
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi A5 I Coupe