Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Mazda 6 I - Typowe usterki

Mazda
6
I
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Mazda 6 I
lista silników Mazda 6 I
Pb Benzynowe
On Diesla
Więcej

Mazda 6 I - szczegóły typowej usterki

Silniki diesla.

Mazda 6 I
~Maximus
dodał 28.05.2009 16:56:30

Komentarz

W silnikach diesle`a często występuje problem z wtryskami oraz (nieco rzadziej) z turbosprężarkami i kołami dwumasowymi, zwanymi 2M. Awaria któregoś z wtrysków powoduje nierównomierną pracę silnika. Ponadto pojawić się może czarny chmura wywodząca się z tłumika. Charakteryzuje się również stukaniem na określonych obrotach silnika. Naprawia się to poprzez tzw. kalibrację wtrysków, jednak efekt nie zawsze jest taki, jakiego oczekiwaliśmy. Zaznaczam, iż nie jestem w posiadaniu takowe auta, a każda z tych informacji opiera się na internecie, jednak są to potwierdzone uwagi. W celu sprawdzenia, wystarczy chwile poszukać w internecie, aby znaleźć opisane wyżej usterki.

Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:

wystąpiła|nie wystąpiła

mniej niż 15

3
94

od 15 do 30

9
78

od 30 do 45

0
70

od 45 do 60

1
68

od 60 do 75

1
67

od 75 do 90

1
66

od 90 do 105

1
63

od 105 do 120

4
58

od 120 do 135

6
49

od 135 do 150

1
45

od 150 do 165

16
26

od 165 do 180

1
14

od 180 do 195

1
9

od 195 do 210

0
5

od 210 do 225

0
5

od 225 do 240

0
5

od 240 do 255

1
4

od 255 do 270

0
4

od 270 do 285

1
3

od 285 do 300

0
1

od 300 do 315

0
1

od 315 do 330

0
1

od 330 do 345

0
1

od 345 do 360

0
1

od 360 do 375

0
1

od 375 do 390

0
1

od 390 do 405

0
1

od 405 do 420

0
1

od 420 do 435

0
1

od 435 do 450

0
1

od 450 do 465

0
1

od 465 do 480

0
1

od 480 do 495

0
1

więcej niż 495

0
1
Komentarze kierowców (132 komentarze)
~malarz
0

Mazda 6 2004 - Rdza i jeszcze raz rdza, progi + wszystkie nadkola - TRAGEDIA!

13.07.2015 21:57:50 | napisz odpowiedź
~Bob21
5

Witam kupiłem m6 2.0l benzyna podczas jazdy gaśnie tak jakby traciła iskre i nie mogę jej odpalić po chwili odpala jak poruszam bezpieczniki pod maską pod komputerem nic nie pokazuje może jakaś podpowiedź bo nie mam pojęcia byłem w trzech garażach i w jednym powiedział ze może to komputer być walniety

10.07.2015 17:41:05 | napisz odpowiedź
~Szymon
7

Ja mam m6 z 2005 roku, 2 diesel. Poza rdza,złego słowa nie powiem.dobijam 360 tys km z czego ją zrobiłem 250. Silnik pracuje idealnie, wymienione amory dopiero po 300 tys ,oryginalne były do tej pory! Z "awarii" to włącznik świateł cofania, sprzegielko alternatora i tyle...leje castrola wymiana co 10-12 tys i paliwo 5 l / 100km. Nigdy nie dolewalem oleju. Suuuper auto moim zdaniem ,gdybym mógł to kupilbym jeszcze raz,problemy moim zdaniem biorą się stąd ,że kupujecie kręcone auta o nieznanej historii i tyle. To jest niezniszczalny silnik. Nawet dwumasu nie robilem, ale przebiegi mam po 100 w jedną stronę do pracy więc trasy mam dłuższe,po mieście nie jezdze prawie wcale.

22.06.2015 08:35:40 | napisz odpowiedź
~Lukasz
7

Witam wszystkich mam Mazda6 2.2 mzr 185 koni .Mam pytanie przy odpalaniu na zimnym silniku puszcza dym szary.po zagraniu juz nie ktoś coś podpowie?

24.04.2015 02:10:49 | napisz odpowiedź
~jonasz
1

Do : Podkładki pod wtryskami

17.08.2015 00:09:10 napisz odpowiedź
~przemo
21

Witam. Mam mazde 6 2.0 w dizlu. Ostatnio ujawnil sie maly problem mianowicie zaczal gasnac silnik na jalowym biegu przy maksymalnym skrecie kierownicy. Czy ktos mial podobny problem i co na to poradzic. Pozdrawiam

08.12.2014 20:40:11 | napisz odpowiedź
~jeehad
0

Do : Pompa wspomagania

19.06.2015 21:50:01 napisz odpowiedź
~krzysiek
31

Witam mam mazde 6 z 2004 roku z silnikiem 2,0 D .Objawy sa podobne jak tu nieraz opisywane zimny silnik wydaje dziwne nie rytniczne stukania z lewej strony silnika pojechałem do mechanika myslac ze to łożysko sprzegła czy cos takiego po wcisnieciu sprzegła stukanie ustaje mechanik podejzewa rolke napinacza ale nie jest pewien dziwnie stuka dlatego postanowiłem tu napisac. Dziekuje z góry za to ze ktos to przeczyta i poswieci sowj czas na odpowiedz

06.12.2014 22:13:48 | napisz odpowiedź
~jeehad
7

Do ~krzysiek: najprawdopodobniej dwumas-koszt ok 3-4 k

19.06.2015 21:51:39 napisz odpowiedź
~pilot
25

mam mazde 6 w dieslu i wydaje mi sie ze pali dobre 10 l na 100km czy to normalne -przy spokojnej jeżdzie zmieniona pompa wtryski podkładki i wiele rzecz w niej wymieniłem ale nie wiem co z tym spalamiem dla mnie to dóżo za dóżo

24.11.2014 00:19:26 | napisz odpowiedź
~jechać gazować
2

Do ~pilot: U mnie bylo to samo, polecam czyszczenie kolektora ssącego, egr, przepływomierza i sprawdzenie szczelnosci kazdego węzyka od podciścnienia

28.11.2014 15:30:20 napisz odpowiedź
~kriss
6

jestem na kupnie mazdy 6 diesel 2006 147 KM co doradzicie?

17.11.2014 18:25:09 | napisz odpowiedź
~smok300
9

Do ~kriss:
nie kupuj

21.11.2014 23:46:12 napisz odpowiedź
~kriss
5

jestem na kupnie mazdy 6 diesel 2006 147 KM co doradzicie?

17.11.2014 18:24:09 | napisz odpowiedź
~Kubson
6

Do ~kriss: serio, nie kupuj

09.12.2014 15:32:08 napisz odpowiedź
~Marek
3

Do ~kriss:
Kupuj.
Ludzie jeżeli kupujecie sprowadzane auto z przebiegiem 120 tys na liczniku to czego się spodziewacie?
Wiecie ile aut w teście miało cofane liczniki? 10/10
Kiedy się polskie społeczeństwo nauczy że prawie wszystkie auta sprowadzane spoza granic mają ponad 300 tys! głupi niemiec sprzeda coś dobrego za grosze? Kupują te najtańsze auta by zarobić a te dobre nie są opłacalne na handel! (może jak sam jeszcze pojedziesz to wyjdziesz na "zero")

13.12.2014 11:08:53 napisz odpowiedź
~marco
3

Do : jestem posiadaczem rok 209 diesel , zalecam lac tylko werwe , silnik pracuje wtedy cicho ma zryw i pali nie duzo , nominalnie 140 km , zrobilem hipotuning 176 i jestem zadowolony zuzycie paliwa 8,5 l 100 km silnik pracuje przy przyspieszeniu jak mercedesa :) jest problem tylko , bo rozrzedza olej , czyli ropa sie dostaje narazie nie moge sobie z tym poradzic , moze ktos cos wie na ten temat ? wiem ze dpf jest odpowiedzialny ale byl wypalany i to samo :( szkoda :(

22.07.2015 20:09:38 napisz odpowiedź
~Ctf
0

Do : Podkładki pod wtryskami paliwo dostaje się do oleju

07.08.2015 12:33:51 napisz odpowiedź
~tomi
14

Witam posiadam mazde 2.0 diesel 121km 2003r. wymieniłem dwumas +sprzeglo i wynioslo mnie to okolo 4tys z robocizna 4600zl, ale nadal lekko podszarpuje podczas ruszania na półsprzegle, co to moze byc? W dodatku mam wrazenie ze zwalnia mi silnikiem za bardzo jak np redukuje z 4biegu na 3ci i nie daje gazu tylko jade na samym biegu to jakby silnik powodował że szybko trace predkosc,a pozatym bierze olej nie wiem czemu bo podkladki pod wtryskiwaczami wymieniale 8tys km temu,macie którys z problemów? zwariuje przez to auto chyba ;( pozdro

01.11.2014 20:52:54 | napisz odpowiedź
~lukasz
6

Do ~tomi: a jaki olej lejesz - tylko 5w30 mozna zlewac A5/B5 najwyzsza klasa

04.11.2014 18:33:54 napisz odpowiedź
~tomi
0

Do ~lukasz: Tak dokładnie tylko 5w30 innego nie zaleca producent i sztywno się tego trzymam.

17.11.2014 22:08:19 napisz odpowiedź
~marco
0

Do ~tomi: mialem to samo zwalnial , po zmianie paliwa na werwe zniknelo moze tobie tez pomoze :)

22.07.2015 20:13:57 napisz odpowiedź
~gk
3

a zastanowiłeś się dlaczego masz tak mały przebieg w takim roczniku ?

24.10.2014 21:13:20 | napisz odpowiedź
~pilot
17

mam problem ze 6 w dislucos puka w okolicy głowicy tak jakby młotki pukały wymieniłem pompe wysokiego ciśnienia kalibracja wtrysków oraz podkładki rozrząd i 2mase nie wiem co jeszcze musze zrobić oczywiście olej z filtrem tez olej elf

24.10.2014 20:36:14 | napisz odpowiedź
~Darthas
0

Mam Mazde 6, 2007, 2.0 Diesel 121 KM, 120 tys. km, samochód jest w dobrym stanie tech., rozrząd wymieniłem, olej, filtry.

Ale mam problem inny: Pojawia się odgłos tarcia coś jakby łąńcuch tarł o obudowę (nie jestem pewien), dobrze słychać to przy małych obrotach silnika (ok 1500/min), odgłos ten pochodzi z okolic urządzeń znajdujących się po prawej stronie silnika (może pompa wspomagania lub coś koło niej). Wrażenie dźwiękowe sugeruje jakby napinacz łańcuch zwiódł jeżeli taki wogóle gdzieś tam jest.

Spotkał się może ktoś z was z takim problemem lub macie może jakieś pomysły co to może być i ile może kosztować?

13.10.2014 10:08:16 | napisz odpowiedź
~lukasz
1

Do ~Darthas: to moze byc kolo dwumasowe

04.11.2014 18:05:47 napisz odpowiedź
~lukasz
0

Do ~Darthas: to moze byc kolo dwumasowe

04.11.2014 18:05:47 napisz odpowiedź
~STALONE M6
10

POMOCY! Witam wszystkich użytkowników mazdy. Jestem posiadaczem mazdy 6 2.0 diesel z 2002 roku, ostatnio zdarzyło się coś dziwnego z moją MADZIĄ. Podczas jazdy samochód zaczął mi szarpać i zgasł, po ponownym odpaleniu wydobywają się niepokojące odgłosy piszczenia i stukania w górnej części silnika. Sprawdziłem rozrząd, ciśnienie oleju w silniku, smok zdjąłem pokrywkę zaworów sprawdziłem podkładki pod wtryskami i wszystko jest oki a silnik dalej popiskuje i stuka, nie wiem o co chodzi, proszę o pomoc...

04.07.2014 22:09:23 | napisz odpowiedź
~ona
8

Do ~STALONE M6:
bardzo możliwe że to panewka na 4 cylindrze

23.08.2014 17:50:44 napisz odpowiedź
~STALONE M6
4

Do ~ona: Zgadza się, mazda zatarła się na 4 cylindrze, najlepsze jest to, że zdarzyło się to świeżo po wymianie oleju silnikowego, na początku pomyślałem, że to jest wina oleju, ale okazało się w ogóle co innego. Po szczegółowej analizie wyszło że "skończyły się panewki" były cienkie jak papier i jedna z nich się skruszyła, to co się stało było nie do przewidzenia bo silnik pracował wzorowo do końca. Powstały tak duże rysy na wale że nie nadaje się nawet na 3 szlif.

25.08.2014 21:34:27 napisz odpowiedź
~Adam
3

Do ~STALONE M6:
Ja miałem takie zdarzenie jakie opisujesz około dwa miesiące temu..
Jak sie okazało zatarł sie silnik. efekt to porysowany wal i korbowody.
na szczescie wał sie nie skręcił, dałem do regeneracji razem z tłokami kobowodami blokiem głowicą, do tego dochodzi wymiana pierścieni i kilka innych które lepiej od razy wymienić.

03.10.2014 15:43:24 napisz odpowiedź
~stalone M6
8

Do ~Adam: Witaj, ja już jestem po naprawie mojej M6, efekt jest zdumiewający, nie myślałem, że te silniki są tak elastyczne :D po kompleksowej naprawie ( nowy wał, panewki nominalne, nowe pierścienie uszczelki i uszczelniacze, głowica po planowaniu) naprawdę daje się wyczuć różnicę, teraz ta mazda " idzie jak strzała " . Mam pytanko, ile wyniósł cię remont ?

04.10.2014 18:17:15 napisz odpowiedź
~lukasz
4

Do ~STALONE M6: a zawor wolnych obroto przy pompie wysokiego cisnienia sprawdziles?

04.11.2014 18:01:42 napisz odpowiedź
~lukasz
4

Do ~STALONE M6: a powiedz no na jakim oleju jezdziles?do mazdy w dieslu zalewa sie tylko syntetyki najwyzszych klas tj A5/B5 Elf lub dexelia i nie ma z nia zadnych problemow

04.11.2014 18:09:48 napisz odpowiedź
~lukasz
2

Do ~STALONE M6: a powiedz no na jakim oleju jezdziles?do mazdy w dieslu zalewa sie tylko syntetyki najwyzszych klas tj A5/B5 Elf lub dexelia i nie ma z nia zadnych problemow

04.11.2014 18:09:49 napisz odpowiedź
~grzela
15

Witam.
Na wolnych obrotach coś mi stuka pod maską, ale po wciśnięciu sprzęgła znika.kto pomoże? Mazda 6, 2.0 diesel 2005.pozdrawiam

02.07.2014 07:10:50 | napisz odpowiedź
~ona
0

Do ~grzela:
to juz na pewno panewka na cylindrze

23.08.2014 17:51:32 napisz odpowiedź
~HARNAS77
2

Do ~grzela: 100% LOZYSKO SPRZEGLA

02.09.2014 20:25:40 napisz odpowiedź
~Jarek_P
0

Do ~grzela:
Miałem to samo, na wolnych obrotach hałas, po wciśnięciu sprzęgła jest ciszej - powód to koło dwumasowe (razem z tarczą + docisk). Mam Mazdę z 2004 roku, przejechane 200 tys km - więc miała prawo. Został Ci miesiąc, może dwa miesiące, zanim sie rozsypie - nie ma na co czekać

16.10.2014 22:30:11 napisz odpowiedź
~piotrek
6

witam posiadam mazde 6 z 2003r 2.0 citd 121 km i mam problem regenerowałem koło dwumasowe w firmie avanti w kielcach, raz już oddałem na gwarancji koło, i powiedzieli mi ze moge mieć krzywy wał korbowy i dlatego cały czas psuje koło dwumasowe. czy jest to możliwe? auto bardzo drży przy ruszaniu i na wstecznym ale już na innych biegach idzie bardzo ładnie, spotkał się ktoś już z takim problemem?

25.06.2014 18:42:16 | napisz odpowiedź
~lukasz
2

Do ~piotrek: wadliwa regeneracja kola -poszukaj regeneracji w poznaniu tam ci dobrze zrobia na wysylke.

04.11.2014 18:13:08 napisz odpowiedź
~lukasz
0

Do ~piotrek: wadliwa regeneracja kola -poszukaj regeneracji w poznaniu tam ci dobrze zrobia na wysylke.

04.11.2014 18:13:08 napisz odpowiedź
~Radp47
13

Witam serdecznie. Mam Mazdę 6 2.0 diesel z 2007 z przebiegiem 140 tyś km. Silnik niestety skończył swoją żywotność. krzywy wał, odklejona panewka, korbowody do wymiany itp... Znalazłem firmę która sprzedaje silniki regenerowane, dają gwarancję 12 miesięcy. Czy ktoś miał do czynienia z takimi silnikami?

08.06.2014 09:55:02 | napisz odpowiedź
~lukasz
3

Do ~Radp47: mozesz tak zrobic ale aby sytuacja sie nie powtorzyla wymien podkladki pod wtryskami bo u mnie padla 1 po 200000 i spaliny zaczely sie przedostawac do silnika brudzac olej.w pore jednak wymienilem wszystkie .druga sprawa to olej tylko pelny syntetyk 5 w 30 dozywotnio klaszy A5/B5 i nie sluchaj mechanikow aby zalac np; 10 w 40 bo tam jest tylko 25 % dodatkow syntetycznych a to wielka sciema i cena troche nizsza.jak chcesz pojezdzic dlugo tak jak ja 221000 tys to tylko full syntetyk , wybor nalezy do ciebie

04.11.2014 18:41:48 napisz odpowiedź
~lukasz
1

Do ~Radp47: mozesz tak zrobic ale aby sytuacja sie nie powtorzyla wymien podkladki pod wtryskami bo u mnie padla 1 po 200000 i spaliny zaczely sie przedostawac do silnika brudzac olej.w pore jednak wymienilem wszystkie .druga sprawa to olej tylko pelny syntetyk 5 w 30 dozywotnio klaszy A5/B5 i nie sluchaj mechanikow aby zalac np; 10 w 40 bo tam jest tylko 25 % dodatkow syntetycznych a to wielka sciema i cena troche nizsza.jak chcesz pojezdzic dlugo tak jak ja 221000 tys to tylko full syntetyk , wybor nalezy do ciebie

04.11.2014 18:41:49 napisz odpowiedź
~adakkj
5

Witam,
Czy ktoś z Was miał podobny problem albo ma pomysł jaka może być przyczyna nierównej pracy zimnego silnika. Nierówna prac trwa jakieś 10- 20 sekund, potem jest już normalnie.

Czy to może być objaw czegoś poważniejszego? Samochód mam od roku, przejechałem nim 10Kkm "i od początku tak miał".

Samochód: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 136KM, rocznik 2004, przebieg 195Kkm

24.04.2014 20:40:30 | napisz odpowiedź
~mario
1

Do ~adakkj: jak najszybciej do serwisu ja eraz to przechodze zatarcie silnika turbo polyka caly olej i powoduje zatarcie

25.10.2014 07:12:14 napisz odpowiedź
~Kamil
19

Witam pomocy kupiłem mazde 6 2003rok nie cały miesiąc temu i wlasnie teraz odpalam sobie normalnie a ona po chwili gasnie zdziwiony odpalam jeszcze raz a to samo po każdym odpaleniu po nie całej minucie gasnie silnik 2 litry disel Pozdrawiam

22.01.2014 19:04:10 | napisz odpowiedź
~lukasz
0

Do ~Kamil: sprawdz firtr paliwa bo to banalne ale na 100 procent jest to zawor ocv lub jak go zwą -jest to zawor niskich obrotow zamontowany przy pommie common rail-temat znany.trtzeba wymienic na nowy

04.11.2014 18:28:02 napisz odpowiedź
~lukasz
4

Do ~Kamil: sprawdz firtr paliwa bo to banalne ale na 100 procent jest to zawor ocv lub jak go zwą -jest to zawor niskich obrotow zamontowany przy pommie common rail-temat znany.trtzeba wymienic na nowy

04.11.2014 18:28:03 napisz odpowiedź
~Marcin
0

Do : Miałem to samo wymieniłem elektrozawór rególujący obroty koszt 300 zł

12.06.2015 07:40:35 napisz odpowiedź
~maciolek60
4

koledzy mam Mazdę 6 z 2007r w dieslu 2.0l i aktualnie główną awarią był czujnik DPF. Znalazłem warsztat w okolicy Grójca gdzie mi go wycięli. Samochód nadal jeździ w 100% spadło mi nawet spalanie do 6.9l/100km-wcześniej 7.0-7.5 l. Jedyna wada to śmierdzą spaliny. Mazdziochą jeżdżę tylko w trasy obecnie 150 tys. Zwracajcie uwagę na poziom oleju. Wzrost poziomu oleju tzn padł DPF

18.01.2014 18:06:37 | napisz odpowiedź
~seqtor
15

Cóż - wniosek chyba oczywisty - o samochód (tak jak o kobietę) trzeba dbać. Jak sie zadba to bedzie jeździc aż miło.

07.12.2013 19:19:52 | napisz odpowiedź
~Łukasz Żary
4

Co to moze byc delikatne falowanie obrotów takie w granicy +- 20-30 obrotów?
M6 2.0 D 143km podkładki wymienione, rozrzad wyczyszczony przepływomierz

05.11.2013 20:15:04 | napisz odpowiedź
~lukasz
1

Do ~Łukasz Żary: jesli dzieje sie tak czasami to wszystko jest ok bo w tym czasie komputer sam kalibruje wtryski-nic nie rob i nie dodawaj gazu przez 2-5 min -daj mu skalibrowac.

04.11.2014 18:04:06 napisz odpowiedź
~lukasz
0

Do ~Łukasz Żary: jesli dzieje sie tak czasami to wszystko jest ok bo w tym czasie komputer sam kalibruje wtryski-nic nie rob i nie dodawaj gazu przez 2-5 min -daj mu skalibrowac.

04.11.2014 18:04:06 napisz odpowiedź
~anonim
5

Mam M6 kolejny model też w dieslu.O poprzednim oprócz rdzy mogę napisać tylko plusy.Regularne wymiany i dobrej jakości oleje, rozrząd.Myślę, że dużo użytkowników ma auta powypadkowe lub skręcone liczniki i dltego takie problemy.
Poprzedni to model z 2003r. sprzedając miał ponad 220 tys.km (z czego ja 140) i wymieniłem tylko klocki ham.,rozrząd,podkładki i regulacja zaworów,aku. Gdyby nie rdza to zapewne jeszcze jeżdziłbym.
Auto świetnie prowadzi się,trwałe zawieszenie(pomimo wielowachacza alu).Szczerze polecam.

09.04.2013 22:52:07 | napisz odpowiedź
~kuba.r
4

witam
posiadam mazde 6 2003 2.0 diesel 136Km od 5 lat.
ogolnie dobre auto. zakupione z przebiegiem 168tys. problemy zaczely sie przy przebiego ok 200tys.
wymieniane byly podkladki pod wtryskami, rozrzad i czyszcznie smoka co jest bolaczka tego modelu i trzeba o to dbac.ceny czesci oryginalnych wysokie.
przy 230 tys padl jeden wtrysk ktory na szczescie udalo sie zregenerowac bo koszt nowego powala. robione bylo rowniez sprzeglo z dwumasa. niestety koszty tego nie sa male.
przez 5 lat oprocz wymian oleju, filtrow i klockow wymieniony wahacz i koncwka drazka reakcyjnego tyl.
tak jak tu ktos napisal samochod dobry do przebiegu 150-200 tys. pozniej trzeba liczyc sie na awarie i czaem spore wydatki w porównaniu z innymi markami.
nie wspomne juz o rdzewniejacych nadkolach tyl i slabym wyciszeniu.

25.03.2013 13:16:40 | napisz odpowiedź
~lukasz
1

Do kuba.r: To zalezy jak sie jezdzi i na czym sie jezdzi-Mazda 6 2004 2.0 136km .zakupione bylo z przebiegiem 172000.teraz jest 221000-wtryski super turbo bez zazutu kolo dwumas ok.zalewam elf 5w30 A5/B5 oraz co 3 takowania Xeramic do czyszczenia common rail no paliwo na orlenie lub statoil jezdze jak kazdy -nie rekomenduje jazdy dlugotrwalej z predkoscia powyzej 180km/h

04.11.2014 18:24:15 napisz odpowiedź
~lukasz
0

Do kuba.r: To zalezy jak sie jezdzi i na czym sie jezdzi-Mazda 6 2004 2.0 136km .zakupione bylo z przebiegiem 172000.teraz jest 221000-wtryski super turbo bez zazutu kolo dwumas ok.zalewam elf 5w30 A5/B5 oraz co 3 takowania Xeramic do czyszczenia common rail no paliwo na orlenie lub statoil jezdze jak kazdy -nie rekomenduje jazdy dlugotrwalej z predkoscia powyzej 180km/h

04.11.2014 18:24:15 napisz odpowiedź
~Michał
6

Te świsty, gwizdy co słyszą użytkownicy Mazdy to pęknięty intercooler.

06.03.2013 08:52:48 | napisz odpowiedź
~Tomek
7

Witam wszystkich posiadaczy Mazdy 6 2.0 CDTI. Jestem posiadaczem tego auta 4 miesiące i po zakupie,wymianie wszystkiego co można i trzeba,zauważyłem że olej wyparowuje w niej jak woda na pustyni. Na chwile obecną stoi auto w serwisie diesla i będą wymieniać tak jak wyczytałem uszczelki pod wtryskami (koszt 300 zł) ale prawdopodobnie to nic nie zmieni bo często zdarza się że występują "przedmuchy" i silnik nadaję się na szrot po za tym często pada koło dwu masowe którego wymiana kosztują rzędu 4 tysięcy zł. Rdza jest standardem jeśli chodzi o tylne nadkola , światła mijania nie oświetlają dostatecznie drogi, a możliwość ustawienia nadmuchu w tym aucie to żenada wszyscy posiadacze wiedzą o co mi chodzi. Szczerze polecam inne auto w tej samej cenie. Mazda na 6 punktów możliwych może otrzymać tylko 3 szkoda tylko że sam przekonałem się dopiero poza kupie tego auta co naprawdę jest warte. Pozdrawiam

21.02.2013 00:56:36 | napisz odpowiedź
~xtzet
6

aaa- zatarcie silnika (brak smarowania) to tylko i wyłącznie wina użytkownika. Niestety mała wada tego samochodu że co 2-3 wymianę oleju musisz ściągnąć miskę i czyścić smoka .Taki mały patent.Ale sprawdzone.

20.02.2013 19:09:47 | napisz odpowiedź
~xtzet
2

BODZIO -czy wymieniałeś podkładki pod wtryskami
(plus kalibracja wtrysków)zalecane co 100tysi. U mnie odalał ale potrafił prychać na zimnym i ciężko zapalał na ciepłym silniku po wymianie jak nówka chodzi .

20.02.2013 19:03:29 | napisz odpowiedź
~xtzet
1

BENY odradzam bo może wcale nie zapalić po takim tankowaniu.

20.02.2013 18:59:22 | napisz odpowiedź
~darek
16

mazda 6 136ps super auto mam 350tkm.przejechane....

10.02.2013 20:42:53 | napisz odpowiedź
~aaa
2

marcin
Mam mazdę 6 120 km z 2005 w dieslu. Kupiłem ją w 2011 z przebiegiem podobno 202000. Na początku wymieniłem rozrząd, 2 wtryski, silnik bo sie zatarł i nie miał smarowania a ostatnio turbinę . Moze to i dobry samochód ale do 5 lat, generalnie nie polecam auta które są w Polsce to w wiekszości złomy. Dotarłem do książki mego samochodu , okazało się ze 60 tys to on przejeżdzał rocznie tak więc kupiłem auto z przebiegiem ok 300000

29.01.2013 10:33:46 | napisz odpowiedź
~Bodzio
6

Witam posiadam mazde 6 2002 rok kupilem ja w styczniu 2010 od tamtej pory nie robilem przy tym aucie nic wszystko chodziło jak tralalala i nigdy mnie nie zawiodla w tamtym roku byly mrozy nawet do -31 stepni tyle odnotowalem u siebie noi jak podchodzilem do autka podgrzałem 2 razy swiece i autko odpalało bez problemu... ale do czego zmiezam mam wersie diesel 2.0 120 km i ostatnio samochud mi nie chciał zapalic przyjechał mechanik do mnie i akurat tak sie stało ze autko zapaliło i zajebiscie głosno chodziło jak dodałem delikatnie gazu to zaczal silnik pracowac jak u ciagnika i zgasł... z mechanikem sciagłem gurna kopule od silnika i tam nic nie jest uszkodzne moze miał ktos taki przypadek i mogł by mi jakos poradzic samochod ma 218 tys przebiegu ja niem zrobilem sam 60 tys

20.12.2012 13:28:11 | napisz odpowiedź
~Wojtala
0

Do : najprawdopodobniej wtrysk Ci padł, ja tak miałem, na zimnym turkotał jak traktor, po rozgrzaniu przestawał i do końca dnia jako tako. Ale co ranek to gorzej... moja mazda 2.0d 121km

28.07.2015 14:10:44 napisz odpowiedź
~Szeryf
8

Witam wszystkich. Mam pytanie o silnik diesla. Mazda 6 z roku 2008 do 2012 sa 2.0 i 2.2 czy one sa produkcji mazdy czy jakies europejczyki ?

17.11.2012 09:45:11 | napisz odpowiedź
~pawel
4

a ja tak wam napisze!Mazda6 2004r 136KM i mam ja od 2007r kupiłem z przebiegiem 76tys km(aktualny 219tys)olej zmieniam co 10tys( olej dexelia )serwis autojaksa,i tak już 5rok lata Italia Polska Italia i nigdy nie zawiodła.a takie problemy jak smok zatkany(ktoś nie zmieniał oleju i lał byle co) świecące kontrolki(też to miałem,pęknięty wężyk podciśnienia) problem z wtryskami(nie wiem,przy 140tys.wymieniono podkładki na nowe lepsze bo te się wyklepywały)i wszyscy się pytają diesel benzyna?po wymianie pompy rozrządu,napinacz z łożyskiem i sprzęgło alternatora.tarcze hamulcowe i zawieszenie teraz zmienione.jak się dba tak się ma.

06.09.2012 19:40:57 | napisz odpowiedź
~masterblaster21
7

Witam z tego ci widzę to większość samochodów pochodzi z poza UK więc jest sznasa że moja mazda 6 2.0 diesel 2004 rok będzie w porządku byłem wcozrasj na serwisie i wszysko jest ok samochód kupiłem od gościa który pracował w serwisie mazdy także myślę że przez długi czas obejdzie się bez niespodzianek w UK mazdy uchodzą za jedne z najlepszychi najtrwalszych z samochdów pochodzących z Japonii porównując nissana i honde.

10.05.2012 13:07:15 | napisz odpowiedź
~tomek
7

jeśli chodzi o olej opałowy w common railu.... nie godzien mazdy ten kto nawet tak pomyślał:)

27.04.2012 19:30:59 | napisz odpowiedź
~tomek
4

apropos wymiany wtryskiwaczy po 200tkm w dieslu.... moja madzia ma 275tys i kultury pracy pozazdrości jej niejeden mniej wyjeżdżony egzemplarz. Raz w roku o dobrym stanie silnika utwierdza mnie ASO Mazdy:) Auto nie na sprzedaż przez najbliższe 100tkm:)potem wymieniam na kolejną generację 6ki:)

27.04.2012 19:28:49 | napisz odpowiedź
~Beny
2

Witam.
Mieszkam w irlandii mam takie pytanie co sadzicie o tankowaniu Mazdy 6 TDi z 2002r.czerwona ropa...jakies ptrzeciwwskazania , slyszalem że sa podobno na pompowtryskach i się niezaleca, ale czekam na opinie...

04.03.2012 14:01:02 | napisz odpowiedź
~M6 2002
1

180000 km - pęknięty tłok.wymiana-6400+robocizna albo cały silnik,tłoki sprzedawane są tylko w kpl po 1600 za szt.

14.02.2012 21:20:10 | napisz odpowiedź
~irdzi
0

jeżeli chodzi o świst w silniku 2.0 136KM to uważajcie na to! Ja też nie wiedziałem co to jest i teraz mam wielki problem! Panewka na wale się poluzowała i porysowała wał itd. nie wiem co teraz robić???? Problem jest wielki. Korbowody, panewki itp do wymiany. Proponuję jak najszybciej działać aby nie mieć takiego problemu jak ja. Pozdrawiam.

09.02.2012 23:23:46 | napisz odpowiedź
~aa
0

CZY TO PRAWDA, ZE PO PRZEBIEGU POWYZEJ 200 000 KM WTRYSKIWACZE NADAJA SIE DO WYMIANY W DIESLU 2.0? IIPODOBNO KOSZTUJA 6000... EURO

17.01.2012 18:01:30 | napisz odpowiedź
~Morcinek
2

Ania
Trzeba wymienić zawór SCV na pompie wtryskowej

21.12.2011 06:43:31 | napisz odpowiedź
~Piotr
3

W 100% zgadzam się z kolegą WOZI dbajcie o auto.
Jeżeli ubywa olej i kopci z rury koniecznie wymienić podkładki pod wtryskiwaczami !!!
To słaby punt 6.

02.12.2011 19:25:55 | napisz odpowiedź
~Kris
10

Witam mazdowiczów
mam problem z madzią 6 2.0 2007r. kopci i śmierdzi w środku spalinami oraz najbardziej niepokojące wzrasta mi olej na bagnecie.Czy miał ktoś podobny problem

29.11.2011 21:38:39 | napisz odpowiedź
~CL
4

Zastanawiam się właśnie nad zakupem Mazdy 6 Czytając o waszych problemach zaczynam się zastanawiać czy nadal ją chce ;) Czy moglibyście napisać jaki macie przebieg? i dokładnie czy to silnik 100kW czy 89 kW...

25.11.2011 01:09:32 | napisz odpowiedź
~wasylko wrocław
0

!!!do krzyntol!!! ten szum po wyłączeniu silnika to webasto -więc ok nic sie nie dzieje.

ja mam problem jako jedyny od 5 lat uzytkowania madzi 2.0tdi 2003R i przebiegu 320t km .czasami gaśnie na wolnych obrotach ,nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły .byłem na komputerze i żadna usterka sie nie ujawniła .podczas jazdy ok nie przerywa .ktos wspomniał ,ze to jakiś zawór scv ? podpowie ktoś ???pomimo tego auto nie do zdarcia

24.11.2011 21:07:02 | napisz odpowiedź
~krzyntol
0

Witam wszystkich od 2miesięcy zakupiłem madzie 6 2.0 l.diesel 136km. Czytam komentarze na temat szumu pod maską i oczywiście też taki posiadam nie wielki ale jest zwłaszcza jak silnik jest zimny przejadę parę km. zgaszę silnik i przez jakieś kilkadziesiąt sekund szumi nadal co to może być. Pasek,rozrząd,pompa,olej wymienione.

17.11.2011 17:54:31 | napisz odpowiedź
~robert
1

Witam mam mazde 6 2.0 disel zatkał sie smok w pompie oleju efektu nie musze opisywać. silnik zatarty i do wymiany koszt z robocizną 7000 tysięcy złoty. masakra. napinacz paska micro 1000 złoty sprzędło alternatora 500 złoty. to auto doprowadzi mnie do bankructwa

27.10.2011 13:05:54 | napisz odpowiedź
~Ania
5

Witam, kupiłam 3 rygodnie temu Mazdę 6, 2.0 2003r w dieslu i było wszystko ok, było! Od dwóch dni autko gaśnie mi na małych obrotach lub "luzie", komputer nic nie wykazał. Nie wiem co robić bo mechanicy tylko rozkładają ręce ;( poradźcie coś!!! Bardzo proszę!!!

13.10.2011 20:36:30 | napisz odpowiedź
~dlysy
0

Do Ania:
wymien zawór SCV
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=56998

14.11.2014 21:23:00 napisz odpowiedź
~roni
2

żabol kiedy był wymieniany olej w silniku ?

23.09.2011 09:21:48 | napisz odpowiedź
~żabol
12

hej mam pewien kłopot od paru dni jak ruszam na zimnym silniku słysze delikatne stuknięcia w silniku w przedziale obrotów 1000-1300 po 2 minutach pukania ustają natomias gdy odpale silnik ale nie ruszam z miejsca nic nie słychać ma ktoś jakiś pomysł???dzieki

21.09.2011 22:34:03 | napisz odpowiedź
~Mario
4

mam problem! oczywiscie mazda 6 2.0 diesel 136 km. wywala mi plyn chlodniczy spod korka w zbiorniku wyrownawczym. w owym zbiorniku jest nadmiar plynu a w chlodnicy brakuje. dodam ze zaczyna wywalac plyn przy wiekszych predkosciach. gdy chodzi silnik i jest odkrecony korek od chlodnicy ulatuje z niej"dymek" ktory wyglada jak spaliny ale pachnie plynem chlodniczym. podobno moze to byc wina uszczelki pod glowica lub samej glowicy. czy to prawda? prosze o pomoc

20.09.2011 12:57:59 | napisz odpowiedź
~wozi
11

Mazda 6 jest, poza korozja, bezawaryjna. Prblemy z silnikami diesla MZR-CD to wynik niewlasciwej obslugi wczesniej. Tak, paski rozrzadu sie rwa- ALE TYLKO TE NIEORYGINALNE.
Tak, silniki sie zacieraja w wyniku zapchania smoka olejowego- ale jesli ktos zrobil 200kkm i nie wymienil uszczelniaczy wtryskow skad nagar przedostaje sie do oleju.
Tak, turbiny sie rozpadaja, ale tylko jesli ktos je niewlasciwie uzytkowal (palowal zimny silnik, po jezdzie z wysokimi obrotami wylaczal silnik bez pozostawienia go na 1-2min na biegu jalowym celem wystudzenia turbiny).
Olej silnikowy pozatym warto wymieniac co max. 15kkm. To niewielki wydatek a bardzo wplywa na zywotnosc jednostki. Jesli sie ma zadbanego MZR-CD bez przejsc w przeszlosci- to nie ma sie z nim klopotow. :)
Reasumujac: Mazda 6 z niepewnego zrodla, niejasnym serwisowaniem- raczej benzynowa. Diesel tak- ale musi byc zadbany (najlepiej ciaglosc ASO) i warto przy 1 wymianie oleju odkrecic miske olejowa zeby zobacztc czy nie przytyka sie smok. Jesli sie przytyka- koniecznie wymienic uszczelniacze wtryskow!!!
Madzia sie za dobra opieke odwidzieczy :)))

26.06.2011 17:47:49 | napisz odpowiedź
~Mazda 6 2003 r 2.0 D
0

Do wozi: Dokładnie!

24.10.2014 20:33:30 napisz odpowiedź
~Załamana
1

Witam wszystkich 3 lata temu kupiłam mazdę 6 2.0d z 2003 moje szczęście trwało rok , po tym szczęśliwym roku seria przykrych i kosztownych wizyt u mechanika. Teraz wiem że tak szczęśliwa jak po zakupie będę tylko po sprzedaży tego auta. Piękne auto , szkoda że tylko piękne.

21.06.2011 20:42:11 | napisz odpowiedź
~dobrylesio
1

Witam, ja odnosnie świstu-co pisałem wczesniej, byłem na ASO-zdjęli miske olejową, porobuili zdjęcia, według nich to wina jest powstałej "fazki" na kole zębatym wału korbowego, oraz na kole zębatym pompy olejowej, tak jakby kawałek jakiegos metalu dostał sie pomiędzy zebatki uszkodził je i pewnie wpadł na dól misy-na magnesy. Teraz sam już nie wiem, znalazłem opinie, że wymienia sie same zębatki ich koszt-ok.350zł, plus rozebranie silnika?Koszt wału korbowego-używka-ok.3tysia.Ktos cos słyszał podobnego?

15.06.2011 19:40:09 | napisz odpowiedź
~Her
3

Jestem posiadaczem Mazdy 2.0 disel z 2003 roku. Ostatnio wymieniałem wahacze dolne i górne u mechanika, zapłaciłem jak z zboże (ok 3 tys.) Ale ma inny problem. otóż 37 tys. wcześniej poprzedni właściciel wymienił sprzęgło kompletne. u mnie (czasami) ostatnio sprzęgło nie odbija do końca i problem z wrzuceniem niższego biegu. Mechanik najpierw przesmarował, ale to nic nie dało. potem wyczyścił i nic. a ostatnio mówił, że silniczek sprzęgłowy padł, który kosztuje 8 stówek. zakupił jakiś zestaw naprawczy i naprawił. Podobno ma chodzić. Coś mi się wydaje, że to jakaś ściema. Czy to możliwe, że znów padło sprzęgło?

29.05.2011 02:47:35 | napisz odpowiedź
~nigdy więcej mazdy
5

Witam wszystkich mazda 6 2.0 d jak ktoś chce się wpakować w duże wydatki to polecam jak nie turbina to zerwany rozrząd
ostatnim hitem był urwany korbowód i dziura w bloku.Tu
już miarka się przelała i mazdę sprzedałem. Dodam tylko że jak zacząłem się interesować tym tematem to mój przypadek jest jednym z bardzo wielu.Podsumowując mazda 6
2.0 D to szajs.

25.05.2011 15:23:54 | napisz odpowiedź
~lesio
0

Witam wszystkich , mam Madzie 5-slinik diesel-143km, u mnie także z dnia na dzień pojawiło się świstanie wymieniłem rolkę napinacza, bo zacząłem od najtańszej rzeczy-120zł, potem cały rozrząd-ok.700zł i dalej to samo. Mechanik powiedział,że trzeba jechać na ASO-oni będą wiedzieli-ale ode mnie skasował-200zł-śmiech co?Wydałem ok.1000zł i stoję w miejscu.Mówił także, że przy zdjętych paskach świst dalej pojawia się jakby pochodzi od silnika-może to te wtryski?

18.05.2011 08:14:29 | napisz odpowiedź
~Leszek
0

do Seba : To "swiszczenie " podczas włączania zimnego silnika w mojej mazdzie 6 jest głosne w trakcie jazdy - po uzyskaniu temperatury jakby było ciszej. ale to nie jest najgorsze , bo zdarzayło sie kilkakrotnie ze po dluzszej jezdzie nie chciała zapalic. Dopiero po kilku minutach i kilku "kreceniach" zapala. Moze to SPV sam nie wiem ? Przy tym samochód nie traci mocy !

20.04.2011 11:15:29 | napisz odpowiedź
~dtomczyk79
0

DO zapalek i moniek mialem podobny problem w mojej mazdzie 6 z 2005r 2.0l disiel . szukalem co moze byc przyczyna, wymienilem przeplywomierz polepszylo sie ale wciaz nic! wiec wymienilem zawor SCV ktory znajduje sie na pompie ktora dozuje paliwo do silnika jest to nieduzy walec, byly z nimi problemy seria 003 i 006 koszt okolo 900 zl!! bardzo szybka wymiana odpecia kabelka wykrecenie dwóch śrubek!!

18.04.2011 19:53:51 | napisz odpowiedź
~luki
0

WITAM osboście nie mam mazdy 6 ale znam dobrego mechanika który w kilku modelach mazdy miał problem z świszczeniem w silniku i powiem wam że problem ustawał po wymianie wtrysków.

22.03.2011 18:42:04 | napisz odpowiedź
~Seba
0

Witam

Mam diesla 2.0 140KM, w listopadzie zaczął mi głośno chodzić przy odpalaniu stało sie to z dnia na dzień nie wiem gdzie jest przyczyna świszczy jakby psaek klinowy Najbardziej świszczy jak jest zimny potem mniej ale także słychać sprawdziłem wszystko (koło pasowe alternatora, pompy, rozrząd, wtryski i nie wiem co się dzieje). Proszę o pomoc bo jak pojadę do serwisu w tym przeklętym Wrocławiu to mi nic nie zrobią i 1000PLN wezmą

24.01.2011 13:16:39 | napisz odpowiedź
~jer
0

Z tym swistem to radze zacząc sprawdzanie od tubiny. Jesli to stamtad ten dzwiek dobiega to jest to oznaka umierania turbo. Najbardziej slyszany ten swist w przypadk uturbo powinien byc przy mocnym przyspieszaniu tak od 2 tys obrotów mniej wiecej. Koszt wysoki, zarówno regeneracji jak i nowej turbiny... Skad turbo tak szybko padło? - raczej nieumiejetne uzytkowanie.

28.08.2010 20:46:41 | napisz odpowiedź
~moniek
0

Zapalek, tez mamy ten sam problem, wlasnie wrocilam od mechanika, zawor pompy paliwowej do wymiany, ale w mazdzie trzeba wymienic cala pompe

17.08.2010 19:33:44 | napisz odpowiedź
~Jaro
0

Jeżeli to świst, może to byc jedno z łozysk, lub napinacz paska alternatora (tylko samo łożysko - 200zł).
Sprawdzenie tej usterki to np: skręcenie kół przy pracującym silniku (pompa wspomagania obciąża) więc jest świst, taki sam objaw jak włącza sie wentylator od klimatyzacji (również dodatkowe obciążenie paska i świst)

21.07.2010 00:11:23 | napisz odpowiedź
~pit
0

jak świst to to znczyś może że turbo pada :( jedź jak najszybciej do mechanika

12.07.2010 15:49:28 | napisz odpowiedź
~Maximus
2

Witaj bob,
Powiem Ci, że tutaj najprawdopodobniej nie znajdziesz pomocy, bowiem przez internet jest ciężko zdiagnozować taką usterkę, tym bardziej, że nikt nawet nie wie czym jeździsz... Skoro podejrzewasz panewki, to podpowiem tylko, że ich wadliwość dość łatwo zdiagnozować, bowiem wydają one charakterystyczny dźwięk - oczywiście mówię o uszkodzonych. Dźwięk ten jest donośny, szybki i jednostajny, czyli mówiąc inaczej głośny terkot, którego stuki są w jednakowej częstotliwości na wolnych obrotach, tak na oko, to jakieś 7? uderzeń na sekundę.

08.07.2010 18:19:03 | napisz odpowiedź
~bob
0

witam mam problem z silnikiem po zapaleniu slychać stuki które narastają wraz z wzrostem obrotów wtryski i zaworyr sprawdziłem obawiam sie o panewki prosze o rade kogoś kto miał podobny problem

07.07.2010 20:41:10 | napisz odpowiedź
~RAX
0

KOlego Leszku czy juz dowiedziałeś się co to za :świst: w twoim aucie bo mam to samo? sprawdzałem wszystkie rolki,koła pasowe, wymieniony rozrzad,i dalej to samo.A moze ktos cos podpowie w tej sprawie? Mazda6 2.0 disel.

15.06.2010 21:33:43 | napisz odpowiedź
~Maximus
0

Zapalek - duże prawdopodobieństwo, że to wina przepustnicy
Leszek - jeśli mówisz, że ten dźwięk to świst, to na możliwe, że łapie gdzieś "lewe" powietrze i dlatego tak się dzieje. Stracił na mocy ?

28.05.2010 18:10:16 | napisz odpowiedź
~zapalek
0

zakupiłem niedawno Mazde6 2004r 136KM.mam taki mały problem.otóż gdy zapalę samochód rano obroty w tym samochodzie nieznacznie skaczą tzn spadają i wracają do porządku.tak sie dzieje przez parę minut-no chyba że zaczne jechać tym samochodem to wraca wszystko do normy.dzieje sie tak tylko gdy sam.jest zimny.gdy zgasze go i zapale ponownie po przejechaniu kilku kilometrów problem nie występuje.zastanawiam sie czy to początki jakiejś poważnej usterki.może mi ktoś coś podpowiedzieć na ten temat?

19.05.2010 21:10:35 | napisz odpowiedź
~Arius
0

sprzęgło się zaczęło lekko ślizgać po 170kkm, ale jak na taką moc, to normalny wynik. Czym mocniejszy silnik, tym sprzęgło szybciej do wymiany.

07.02.2010 18:01:51 | napisz odpowiedź
~Leszek
2

Po przejechaniu ok.50000 tyś. km coś zaczeło "świszczec" w silniku. myślałem że to jedna z 2 rolek rozrzadu, i wymieniłem cały kpl. włącznie z pompą wodną i napinaczem. nic z tego. dalej słychac "śist". Dalej myślalm z to pompa olejowa - ale jest w porzadku.nadmieniam że samochód jeżdzi, ma moc itp. prosze o radę może ktooś miał juz taki problem ?

18.01.2010 21:51:45 | napisz odpowiedź
~reader
2

Prawdopodobnie koło pasowe alternatora. Jeśli zdążysz wymienić szybko to unikniesz awarii napinacza paska wieloklinowego którego koszt jest więcej niż znaczny...

18.01.2010 21:51:45 | napisz odpowiedź
~Aro
0

z tego co koledzy piszecie to silniki 2,3L i 3.0L to silniki benzynowe! Tu wątek należy do silnika Diesla! Co do Benzyniaków to 2,3 dostępny w Europie Motor 3.0 V6 dostępny w USA w automacie 225KM te co u nas to sprowadzone, miałem okazje tym jeździć i bardzo dobrze sie jeździ troche pali wiadomo, ale 225KM nie czuć, natomiast rewelacyjnie pracuje automat perfekcyjna zmiana biegów szybka i taka jak poawinna być poprostu doskonała. No idźwiek V6.

19.10.2009 14:04:27 | napisz odpowiedź
~MAX
0

TE MAZDY CO TERAZ PRODUKÓJA TO NIE TO SAMO CO KIEDYS
AWARIE AWARIE I JESZCZE RAZ AWARIE JAK NIE SILNIKI TO ELEKTRONIKA NO I KOSZTOWNE NAPRAWY W ASO CO JEDNA ZECZ NAPRAWIA A DRUGA ZEPSÓJA POZDRAWIAM

03.10.2009 15:55:18 | napisz odpowiedź
~Maximus
0

Jeśli chodzi o rdzę, to ponoć ten bug jest poprawiony w modelach poliftowych, ale ile w tym prawdy, niestety nie wiem. A jeśli chodzi o silnik 2.3, to jest to bardzo ceniony silnik, zarówno pod względem dynamiki, jak i spalania, poza tym uważany jest za solidny. Na temat 3.0 się nie wypowiem, bo niestety go nie znam. Pozdrawiam

30.09.2009 16:12:22 | napisz odpowiedź
~MAGIA
0

WITAM WSZYSTKICH KTÓRZY ZNAJĄ SIĘ NA SAMOCHODACH.
MAM PROBLEM TAKI! ZAMIERZAM KUPIĆ SAMOCHOD ,PRZEGLĄDNOŁEM WSZYSTKIE SAMOCHODY I WYBRAŁEM MAZDE6 (2.3L lub 3.0L 4x4 AUTOMAT)MOII ZNAJOMI MI JĄ ODRADZAJĄ PONIEWASZ TO SLABE TO RDZEWIEJE A JA IM NIE WIERZE CO MI DORADZICIE NA CO ZWROCIĆ UWAGE CZY SIĘ PSUJE OBECNIE JEŻDZE STARĄ MAZDĄ323F 6LAT I SIĘ NIC NIEPSUJE!!! DZIĘKI ZA ODPIS.

28.09.2009 21:59:25 | napisz odpowiedź
~patryk
0

mazda 6 z 2005r.136 km awaria silnika taka poraszka nie polecam tego samochodu silnik do wymiany

22.09.2009 14:22:42 | napisz odpowiedź
~Maximus
0

W silnikach diesle`a często występuje problem z wtryskami oraz (nieco rzadziej) z turbosprężarkami i kołami dwumasowymi, zwanymi 2M. Awaria któregoś z wtrysków powoduje nierównomierną pracę silnika. Ponadto pojawić się może czarny chmura wywodząca się z tłumika. Charakteryzuje się również stukaniem na określonych obrotach silnika. Naprawia się to poprzez tzw. kalibrację wtrysków, jednak efekt nie zawsze jest taki, jakiego oczekiwaliśmy.

Zaznaczam, iż nie jestem w posiadaniu takowe auta, a każda z tych informacji opiera się na internecie, jednak są to potwierdzone uwagi. W celu sprawdzenia, wystarczy chwile poszukać w internecie, aby znaleźć opisane wyżej usterki.

28.05.2009 16:56:30 | napisz odpowiedź
Dodaj nowy komentarz