Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Mazda 6

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2002 roku. Następca słynnej serii 626. Oba auta dzieliły wiele elementów, między innymi płytę podłogową G-platform stworzoną wspólnie z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najpopularniejszych modeli marki w ostatnich: wyprodukowano już prawie 2,5 mln egzemplarzy; auto zdobyło wiele nagród w międzynarodowych plebiscytach. Powstały trzy generacje „Szóstki”, trzecia debiutowała w 2012 roku. Jej sportowa wersja to Mazda 6 MPS (w Europie) lub Mazdaspeed6 w USA. W Japonii model oferowany jako Mazda Atenza.

Generacje Mazda 6

Mazda 6 III

Chwała projektantom Mazdy za to, że przeobrażając koncept Takeri w seryjną "szóstkę", nie dali sobie wejść na głowę księgowym i pozostawili stylistykę prototypu niemalże bez zmian. Bo choć tu i ówdzie nadwozie "ugrzeczniono", jego najważniejsze cechy - w postaci zwartej sylwetki, wyrazistych przetłoczeń i zadziornych detali - zachowano, tworząc jedną z najpiękniejszych limuzyn klasy średniej.

W środku Mazda 6 III nie prezentuje się równie spektakularnie, jak na zewnątrz, jednak brak finezyjnych kształtów ma swoje zalety. Przede wszystkim, analogowe zegary we wzorcowy sposób przekazują nam informacje, a odpowiednio duże i należycie rozmieszczone przyciski pokładowe ułatwiają obsługę. Materiały użyte do wykończenia kokpitu nie zachwycają może bogactwem barw, ale pod względem jakościowym trudno im cokolwiek zarzucić.

Na dobrą ocenę zasługuje również przestrzeń, jaką udało się wygospodarować w kabinie "szóstki". Nie jest może ona rekordowa, ale wystarczy, żeby nawet rośli pasażerowie zajęli wygodną pozycję zarówno z przodu, jak i z tyłu (w drugim przypadku in plus wyróżnia się sedan oparty na większym rozstawie osi). Co więcej, zastosowane siedzenia okazują się nadzwyczaj wygodne, a pozycja za kółkiem - właściwie perfekcyjna. Szkoda tylko, że widoczność na zewnątrz ograniczają wąziutkie szyby, a bagażnik ma - niezależnie od nadwozia - raczej przeciętną pojemność (w kombi jest za to bardzo funkcjonalny).

Wystarczy krótka przejażdżka, aby stwierdzić, że Mazda 6 III. generacji to jeżdżący ideał. Na prostej japońska limuzyna niewzruszenie brnie do przodu, a kiedy droga robi się kręta, zachęca kierowcę do coraz szybszego pokonywania kolejnych łuków. Co ważne, wszystko to czyni bez wstrząsania pasażerami na nierównościach. Jak na swoje gabaryty, auto zachwyca lekkością prowadzenia, w czym zasługa nie tylko bezpośredniej pracy układu kierowniczego, ale i bardzo niskiej masy.

Z plakietką "Made in Japan" Mazda 6 przyciąga do siebie wielu miłośników dalekowschodniej jakości wykonania, ale odpycha tych, którzy przy kupnie samochodu kierują się przede wszystkim ceną. W najgorszej sytuacji są ci, którzy decydują się na wersję z dieslem pod maską - jego pojemność przekracza 2 litry, przez co obejmuje go podwyższona akcyza. Ucieszyć powinna długa lista dodatków wspomagających bezpieczeństwo, zdziwić może natomiast fakt, że sedan i kombi oferowane są w identycznych cenach.

Mazda 6 II

Przy tworzeniu stylistyki zewnętrznej dla modelu 6 projektantom Mazdy udała się niełatwa sztuka połączenia eleganckiej sylwetki z oryginalnymi akcentami nadającymi całości dużo dynamiki. Dzięki temu, mimo wizerunku dostojnej limuzyny, nadwozie prezentuje się nowocześnie i nietuzinkowo. Dotyczy to zarówno wersji sprzed, jak i po face liftingu, którą rozpoznamy, spoglądając na przetłoczenia zderzaków, klosze lamp czy elementy ozdobne atrapy chłodnicy.

Niebanalnie wystylizowana karoseria “szóstki” poszła w parze z atrakcyjnie zaprojektowanym wnętrzem. Niestety, przyjemny dla oka kokpit nie wszędzie został wykonany z przyjemnych w dotyku materiałów. Miejsce kierowcy zachęca za to do siebie ergonomią obsługi - wszelkie przełączniki znajdziemy tam, gdzie znaleźć się powinny. Na czytelność zegarów nie można narzekać, ale obraz psuje wyświetlacz umieszczony w górnej części konsoli środkowej - co prawda, jest w zasięgu wzroku, lecz mnogość podawanych na nim informacji nieco irytuje.

O tym, że kabinę pasażerską Mazdy 6 II można nazwać godną limuzyny tej klasy, świadczą przede wszystkim rozmiary wnętrza. Zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie przestrzeni nie powinno zabraknąć nawet rosłym pasażerom. Niemałą pojemnością może pochwalić się kufer, którego standardowe rozmiary można łatwo powiększyć, składając tylne siedzenia i otrzymując w ten sposób płaską powierzchnię ładunkową.

Pod względem właściwości jezdnych Mazda klasy średniej nie daje szans wielu rywalom. Sztywno zestrojone zawieszenie oraz bezpośredni układ kierowniczy pozwalają na sprawne pokonywanie ostrych łuków i zachęcają kierowcę do sprawdzania pełni możliwości pojazdu. Nie polecamy jednak robić tego na polskich, dziurawych drogach, bo nierówności nawierzchni są dość mocno odczuwalne przez podróżnych.

Choć Mazda 6 II. generacji to jeszcze stosunkowo młode auto, egzemplarze z początku produkcji już trapi korozja. Znacznie poważniejsze są jednak kłopoty z silnikami diesla - nie są pewne, ale jeśli się pojawią, zdrenują nasz portfel. Użytkownikom sen z powiek potrafią też spędzać opornie działające przekładnie oraz defekty instalacji elektrycznej. Wbrew oczekiwaniom kupujących, bezawaryjność “szóstki” stoi na przeciętnym poziomie, a i koszty napraw nie nastrajają optymizmem.

Komentarze redakcji

Powagosław: Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.
Luzacjusz: Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

Silniki Mazda 6

Mazda 6 II - jaki silnik wybrać?

Najwięcej osób pewnie ulegnie benzynowemu 1.8l o mocy 120KM. Dzięki niemu ładne auto możecie mieć za dość rozsądne pieniądze. Niestety ten silnik nie pasuje do zadziornego charakteru 6, jest zbyt ospały i nudny. W stosunku do najtańszej wersji z podstawową jednostką trzeba dopłacić około 10 tys. zł do lepszego 2.0 147KM, ale warto to zrobić. Zużyciem paliwa niewiele się różnią, ale przyjemnością podróżowania już tak. Fani diesla też znajdą coś dla siebie. Cena podstawowego 2.0 140KM nie jest taka zła, a sam motor spala około 7l paliwa na 100km i pomimo pozornie niedużej mocy zgrabnie napędza auto. Jeśli to za mało – jest też 185KM wpakowane w 2.2l, oczywiście odpowiednio droższe.

Publikacje o Mazda 6

Mazda - rok pełen nowości

Mazda nie próżnuje. Po wprowadzeniu na rynek "szóstki" i "trójki" nowej generacji, przyszedł czas na zbudowaną od podstaw Mazdę 2. W salonach japońskiego koncernu pojawią się też zmodernizowane modele.

Mazda 6 Sport Kombi 2.0 SkyActiv-G - dynamiczna i praktyczna
 
Nasz test Mazda 6 Sport Kombi 2.0 SkyActiv-G SkyPassion

Stateczny sedan czy bardziej ekspresyjne kombi? Wielu kierowców stoi przed takim dylematem. Mazda postanowiła ułatwić im podjęcie decyzji. "Szóstka" w wersji Sport Kombi kosztuje tyle samo, co limuzyna. Wygląda świetnie, jednak pasażerom drugiego rzędu oferuje nieco mniejszą przestrzeń.

Mazda 6 2.5 - lekka, szybka, efektywna
 
Nasz test Mazda 6 2.5 Skyactiv-G SkyPassion

Nowa limuzyna Mazdy skupia na sobie wiele zaciekawionych spojrzeń. Atuty "szóstki" nie kończą się na dynamicznie stylizowanej karoserii. Ukryto pod nią wiele nowoczesnych rozwiązań, które korzystnie wpływają na bezpieczeństwo, osiągi, prowadzenie oraz zużycie paliwa.

Mazda 6 - szybsza, lepsza, piękniejsza.
 
Nasz test Mazda 6 2.2 SKYACTIV-D 175 KM

Technologia SKYACTIV, filozofia Kodo, zoom-zoom - takimi hasłami Mazda reklamuje swój model kryjący się pod cyfrą 6. Czy takie zabiegi działu marketingu są naprawdę potrzebne, czy też może flagowy model japońskiego producenta obroni się sam? No i najważniejsze - czy jeździ tak samo dobrze jak wygląda?

Nowa Mazda 6 - miłość od pierwszego jeżdżenia
 
Nasz test Nowa Mazda 6

Nowa Mazda 6 zadebiutowała niedawno, podbijając z miejsca serca wielu osób. Jest to idealna propozycja dla tych, którzy chcą jeździć rozświetlającym szare ulice autem. Podsumowanie już na wstępie? Nie, zacznijmy od początku... Oto Mazda 6, auto naszpikowane nowoczesnymi technologiami, a do tego wyjątkowo...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mazda 6

Mazda 6 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mazda 6autoWcentrum - społeczność Mazda 6

najwyższe oktanyAuta - Mazda 6

Mazda 6 2.0 MZR-CD 136KM 79,38

Mazda 6 Shadow 71,16

Mazda 6 73,00

Mazda 6 Mazda Jazda 79,77

Mazda 6 72,33

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mazda 6

McMisiu 51,15

beliarus 45,93

jkleczkowski 56,75

m-rakoczy 30,18

the_andrzej 31,60

eksces 76,43

sz_elmo 41,64

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mazda 6

Czyszczenie przepustnicy w mojej M6
Czyszczenie przepustnicy w mojej M6 Witam, będąc pod wpływem głębokiego szoku, jakiego doznałem, czytając na forum m...
Wymiana łożyska koła przód
Wymiana łożyska koła przód Polskie drogi,a więc i dziury.Nieprzyjemne szumy dochodzące z zewnątrz pojazdu.....
PIERWSZE DNI WIOSNY
PIERWSZE DNI WIOSNY Kilka dni temu zawitała do Anglii wiosna, niestety była to wizyta chwilowa :-) d...
Kamera cofania
Kamera cofania Czy ktoś się orientuje odnośnie domontowania kamery cofania?...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mazda 6

od 89 700 zł do 164 900

Dostępne silniki

Benzyna (145 - 192 KM): 2.0 SKYACTIV-G, 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP, 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP

 

Diesel (150 - 175 KM): 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Mazda 6
 

Najpopularniejsza wersja Mazda 6

Mazda 6 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
elektryczne szyby
podgrzewane fotele

Dostępne kolory

Cena katalogowa

140 900

Zobacz ofertę Mazda 6 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM - 4 drzwiowy sedan
 

Mazda 6 najczęściej porównywane z:

BMW Seria 2
218d (143 KM)
BMW Seria 2
220d (190 KM)
Audi A4
2.0 TDI (177 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Mondeo Trend Ford Mondeo Trend
Rocznik: 2011. Przebieg: 141 926 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 44 900 zł
Ford Mondeo Silver X Ford Mondeo Silver X
Rocznik: 2014. Przebieg: 19 184 km. Silnik: 1.6 118KM .
Cena: 64 900 zł

Ocena auta Mazda 6

Wybrane opinie

Mazda 6 Hatchback 2.0 MZR-CD (136 KM)

wygląd ponadczasowy, zwraca uwagę innych, nie jest ich jeszcze tak dużo na ulicach auto komfortowe, dobrze wyposażone, wszystko na swoim miejscu, ergonomia na 5, silnik pracuje bez zarzutu, spalanie w normie, elastyczny, auto dobrze sie prowadzi, pewnie trzyma się drogi, w swojej klasie biorąc pod uwagę cene, niezawodność, wyposażenie komfort i wygląd nie ma sobie równych taka jest moja opinia a jeździłem już fordem mondeo z 2003 r. oraz toyotą avensis z 2003 r. to auto warto sprawdzić dla samego siebie aby mieć pewność, że się go chce lub nie. wiem, że następna będzie mazda pod warunkiem, że nadal będzie robiona w japonii. jest różnica w stosunku do aut składanych w europie jat np. toyota. lepszy może być tylko leksus.

dodał: slawek760831@wp.pl
Mazda 6 Sedan 2.0 MZR (141 KM)

Mam Mazde 6 od nowości i jestem naprawde zadowolony. Doskonały komfort i bezpieczeństwo jazdy. Może troszke droższy od konkunentów, ale za to bardzo bogate wyposażenie w standardzie (wszedzie trzeba dopłacać a tu mamy prawie wszyskie systemy poprawiające bezpieczeństo, 8 air-bagów, aukoatyczną klime, doskonały system audio firmy BOSE, itd). Dużo miejsca dal pasażerów, duży bagażnik, a po złożeniu tylnych oparc uzyskujemy płaską powierzchnie bagażnika. Każde nacisnięcie pedału gazu powoduje że 142 konie wyrywają sie do przodu. Wyprzedzanie Mazdą to czysta przyjemność. No i ten elegancki i sportowy wygląd. Ja tam jestem zachwycony.

dodał: Robert M.
Mazda 6 Hatchback 2.0 MZR-CD (143 KM)

Wygląd zewnętrzny rewelacyjny i ponadczasowy - na ulicach mało tych aut, więc się szybko nie znudzi. Kolor Fesival Schwarz najpiękniejszy. Wnętrze z tytanowymi dodatkami bardzo luksusowe (jak w Audi albo BMW), podświetlenie czerwone, lekko przyciemniłem i jest SUPER! Czuję się w nim doskonale... jak stoi. W czasie jazdy hałas, twardość i niewygodna pozycja za kierownicą (nie mogę się ustawić mimo ogromnego zakresu regulacji) trochę mnie osłabiły. Może jak się bardziej przyzwyczaję to zmienię zdanie. Na początku było jeszcze gorzej, więc jestem dobrej myśli (mimo wszystko).

dodał: wojciech_1971
Mazda 6 Sedan 2.0 MZR-CD (121 KM)

Naprawdę warto polecić to auto ludzią ceniącym swój czas dlatego że brak jest tu przypadkowych wizyt w serwisie.Technicznie ten samochód jest dopracowany do perfekcji gdyby wyciszenie było takie jak w Lagunie II lub Fiacie Croma to by był samochodem bez jakichkolwiek wad.Proponuję jednak unikac egzemplarzy powypadkowych i popowodziowych,znajomi nadziali się na taki i mieli z nim tylko same problemy ale go sprzedali i kupili inny od Niemca z przebiegiem 160 tyś i teraz sobie chwalą.Duży przebieg jak widać korzystniejszy od powypadkowego nowszego z małym przebiegiem.

dodał: Lukas
Mazda 6 Kombi 2.0 MZR-CD (136 KM)

Czolowe, niezalezne serwisy motoryzacyjne nie na darmo wybieraja go jako jeden z najlepszych samochodow w swojej klasie od wielu lat: wg brytyjskiego Top Gear Mazda 6 jest w 3 najlepszych w segmencie; najwiekszy serwis samochodowy w stanach Edmunds po raz kolejny w 2007 roku wybral 6 najlepszym samochodem w klasie. Ja tylko sie pod tym podpisuje obiema rekami... :-))))))))) Acha, mimo ze to kombi wyglada na maly, elegancki samochod a w rzeczywistosci ma przestrzen ladunkowa wieksza niz Ford Mondeo, ktory wyglada jak pudlo doczepione do sedana ;-)

dodał: Cosmic

Galerie Mazda 6

Mazda 6 I Sedan Mazda 6 Sedan FL Mazda 6 I Kombi Mazda 6 III Sedan Facelifting (2015) Mazda 6 Kombi - galeria społeczności Mazda 6 MPS Mazda 6 Hatchback 2010 Mazda 6 2007 Sedan Mazda 6 III Sedan 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM - galeria redakcyjna Mazda 6 II
Zobacz inne galerie Mazda

Opinie o instalacji LPG

Mazda 6

  • 1.
  • 3,25 Mazda 6 I 2.3 16V (178KM) 2007r.
    dodał: Paweł, 30.05.2011

    Instalacja gazowa to dobry pomysł. Jednak odradzam instalacje gazowe firmy ELPIGAZ. Firma po montażu instalacji gaz. totalnie nie interesuej sie klientami. Zachowanie typu wziąść kasę i uciekać. Korespondencja pisemna gorzej niż z urzędem. Telefoniczna typu spadaj na drzewo. Ulotki piękne szkoda tylko, że tak jak w ulotkach to tak nie ma w realu. Potem juz po montazu słyszysz te silniki tego nie lubią, kontrolka silnika swieci sie bo tak juz jest na gazie, paliwo gazowe to nie to co benzyna itd... ELPIGAZ=porażka Mam porównanie z instalacją od kolegi 2 lata i nic a była robiona u gościa w Pszczynie normalnej firmie a nie tzw. sieci ELPIGAZ he he he he.

  • 2.
  • 4,50 Mazda 6 I 1.8 MZR (120KM) 2004r.
    dodał: Piotr K, 19.03.2012

    Teraz już mogę napisać swój komentarz,bo zrobiłem 30000km na gazie.Aczkolwiek czytając komentarz niejakiego WUJKA dotyczący takiego samego samochodu jak mój miałem mieszane uczucia co do warsztatu i instalacji gazowej w Mażdzie.Ponieważ było wiele innych pochlebnych komentarzy na temat firmy zaryzykowałem i nie żałuję!Samochód ma takie same parametry na gazie jak na benzynie,mechanicy dobrze wykonali swoją pracę.Jeżdżę tylko wymieniać filtry co 10000km.Polecam ten warsztat bo znają się tam na swojej robocie i są bardzo sympatyczni i pomocni nie tylko w kwestiach instalacji ale również mechaniki.Pozdrawiam załogę i sympatyczną panią w biurze.

  • 3.
  • 5,00 Mazda 6 II 2.0 MZR (147KM) 2008r.
    dodał: Jan M., 16.02.2011

    Kupiłem swoją Mazde nową w salonie jednak po roku czasu zdecydowałem się na montaż instalacji gazowej ze względu na znaczne odległości które pokonuje każdego miesiąca. Wybór padł na BRC i nie żałuje swojej decyzji. Autko na gazie jeździ na prawdę przyjemnie i nie traci na swoim uroku, cała instalacja zamontowana jest w taki sposób ze jest praktycznie niewidoczna dla oka, największą różnice odczuwa się na stacji przy kasie. Bezawaryjna po przejechanych 30000km. Montaż - Energy Gaz Polska w Warszawie

  • 4.
  • 5,00 Mazda 6 I 2.0 MZR (147KM) 2004r.
    dodał: bryś, 24.01.2013

    Polecam ten warsztat.Zrobiłem już 40tys km i jak na razie super, żadnych problemów spalanie ok 10-12 l/100km. Instalacja już dawno mi się zwróciła. Kliku znajomych montowało u nich i też stąd ja się zdecydowałem , no i jak wszyscy też jestem zadowolony z instalacji. Godne polecenia jest że chyba jako jedyni w mieście w cenie przeglądu jest też czyszczenie i ustawianie wtrysków. (Kumpel co montował u nich zrobił już 80 tys km Fabią i żadnych kłopotów z gazem)

  • 5.
  • 5,00 Mazda 6 I 2.0 MZR (147KM) 2005r.
    dodał: Jakub S, 20.04.2012

    Bardzo dużo jeżdżę,czytając komentarze na forum odnośnie mojego samochodu,myślałem,że gaz nie za bardzo się do niego nadaje.Ale zdecydowałem sie zamontować instalację,bo koszty benzyny okrutnie pustoszyły moja kieszeń.I tu niespodzianka,samochód na gazie świetnie sobie radzi,nie mam z nim żadnych problemów,zaufałem montażyście odnośnie doboru komponentów i jestem w pełni zadowolony.A moja kieszeń zaoszczędziła juz sporo.

  • 6.
  • 5,00 Mazda 6 I 2.0 MZR (147KM) 2005r.
    dodał: Michał 30, 24.01.2015

    Tak jak wcześniej czytałem Japońskie samochody bardzo dobrze znoszą lpg , Honda , Mazda bardzo dobre silniki do zagazowania , i tak sprawdziło się u mnie założyłem instalacje gazową firmy lovato , instalacja bardzo dobrze się sprawdza przez początkowe 1000 km Jazdy byłem tylko raz na ustawianiu , ogólnie nie mam żadnych zastrzeżeń . Spalanie w granicach 12 litrów gazu .

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mazda 6

Mazda 6

296 komentarzy

180 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~krzych~krzych

Witam
Kupiłem dwa tygodnie temu M6 2006 1,8 benzyna i zaświeciła się kontrolka silnika przeczyściłem wszystkie wtyczki razem z tą pod akumulatorem i go rozłączyłem . Po podłączeniu wszystkiego ustawiłem szyby i przy zapalaniu włącza się wentylator chłodnicy na chwilę , a obroty silnika biegu jałowego w czasie jazdy są za niskie ok.500-700 na min . Czy ktoś mi może pomóc , czy tak ma być , bo przedtem chyba miał wyższe .
Pozdrawiam

~fred59~fred59

Do ~Jurek: każdą z osobna szyb opuść szybę na sam duł i usłyszysz tyknięcie potem zamknij szybę trzymaj aż usłyszysz tyknięcie i tak następne działa na 100%.

~fan mazdziochy~fan mazdziochy

Do ~Sebastian.Łódź: Mam taką Mazdzine, dzieciaku czy siedziałeś w niej??? siedzenia nisko osadzone, idzie jak przyklejona do toru i dużo w niej miejsca dla wszystkich pasażerów, ja mam 191 cm , żeby ci było śmieszniej

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mazda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
25 297
Przejechany dystans
14 438 774 km
Zatankowanego paliwa
840 279 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 304
Wydanych pieniędzy
1 211 027 zł
Średnie wydatki na auto
1 221 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 324
Wydanych pieniędzy
1 777 830 zł
Średnie wydatki na auto
1 792 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mazda (992)

Testy zderzeniowe Mazda 6

Najnowsze testy zderzeniowe Mazda 6 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mazda 6, 2.2DE Wagon, 'Core' grade, LHD
2013

Mazda 6
Mazda 6 2.0 petrol Exclusive/Active/TS, RHD
2009

Mazda 6
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mazda

Zużycie paliwa Mazda 6

Na podstawie 1034 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Piotr, dodano: 27.12.2014 21:51

Jeżdżę raczej oszczędnie, ekodriving, ale nie zamulam przy starcie, raczej w granicach dozwolonej prędkości na trasie. Podane wyniki osiągam bez większego problemu mając na pokładzie 2 dorosłe osoby (kierowca i pasażer) oraz dziecko z całym niezbędnym wyposażeniem jak np. wózek, rzeczy małej itd. Podane spalanie najmniejsze osiągnąłem przy jeździe bez pasażerów z podręcznym bagażem, ale wiem że nie jest to koniec możliwości oszczędnej jazdy tym autem. Prędkości przy tej próbie to 90 - 110km/h, dużo tempomatu, obserwacja sytuacji na drodze i zwalnianie silnikiem. Spalanie oczywiście liczę zawsze z faktycznie spalonego paliwa, choć komputer dość dokładnie u mnie to pokazuje. Jeździłem wcześniej Passatem b5 fl 1.9 tdi 101 KM i spalanie było tylko ok 1-1.5l mniejsze, więc uważam to za rewelację.

pełny raport Mazda Sedan 2.0 MZR

autor: Paweł_wrocław, dodano: 30.01.2015 23:50

I teraz mógłbym napisać elaborat na temat tego samochodu . Wiem że mam udany egzemplarz ale przez cały okres użytkowania zastanawiałem się kiedy padnie mi wtrysk , turbina czy inna pompa której cena będzie liczona w tysiącach złotych. Pierwszy szok przeżyłem przy wymianie paska rozrządu w moim poprzednim samochodzie był to łańcuszek i zanim zajechałem ten samochód nie było potrzeby go wymieniać a tutaj cena wymiany to kilka tysięcy złotych aż płakać mi się chciało jak usłyszałem tą kwotę. kolo dwumasowe i sprzęgło też kilka tysięcy złotych. szczęście w tym że przez tyle lat wymieniłem z elementów nieplanowanych tylko fachowej nazwy nie znam ale sterownik niskich obrotów który kosztował ponad tysiąc złotych , nie wspominam tu o zawieszeniu bo to oczywisty element eksploatacyjny. Reasumując jak usiadłem podliczyć oszczędności wynikające z posiadania diesla zamiast benzyny przy 365000 km okazało się że są mniejsze niż 1000 zł więc wystarczyła by jedna mała usterka i koszty wynikające z posiadania silnika wysokoprężnego były by wyższe.

pełny raport Mazda Hatchback 2.0 MZR-CD

autor: Slavoo, dodano: 24.04.2014 11:45

Przejechałem ponad 22 tys. km. Ok. 60% przebiegu robię po mieście i jak na razie średnie spalanie LPG wyniosło mi ok. 11L/100km, do tego należy doliczyć ok. 1,2-1,5L benzyny/100km. Poniżej podaję średnie wartości spalania również w LPG. Żeby uzyskać wartości spalania w Pb należy odjąć około 15-18%. Jeśli chodzi o koszty przeglądów, to w ASO jest to średnio kwota 800-1000zł. Usterek na razie nie zanotowałem i mam nadzieję, że tak będzie dalej ;-) Jeśli chodzi o ceny części eksploatacyjnych, to są dostępne zamienniki w normalnych cenach.

pełny raport Mazda Hatchback 2.0 MZR

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mazda 6

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mazda 6

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mazda 6
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 6 III 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 6 III 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mazda 6, oglądali także