Szukaj

Silnik TDS.
Opel Omega B

  • Autor: ~Mirek
  • Kategoria: silnik
2,5TDS najgorsze dziadostwo jakie może być i to ze stajni BMW.
Po obluzowaniu gniazda zaworowego w wyniku przegrzania głowicy (miałem nowy oryginalny termostat, wymieniłem głowice i zrobiłem remont silnika (głowica oryginalna z anglika, po remoncie wykonanym częściami oryginalnymi z serwisu - nowe gniazda, zawory itd). Po 3000 zaczęła dostawać się woda do komór spalania, ze rano po dłuższym postoju rozrusznik nie mógł przekręcić walu, bo w cylindrze była woda. Okazało się, ze głowica pękła w 17 miejscach - znowu przegrzana (jak to mozliwe, jak ja spokojnie jezdze i nie depcze, nie kupilem diesla w kombi żeby tym wariować). Do tego urwał się zawór i ten dopiero nabroił w silniku. Po kolejnym remoncie silnika, tym razem kapitalnym (czyli szlify panewki itd, nowe tłoki, pierścienie, turbina (bo moja po reperacji bardziej zygala olejem niż przed - 1l oleju co 100km)). Po kolejnych 3000 km pękła kolejny raz głowica. Nie wytrzymałem, sprzedałem zaznaczając, ze ma uszkodzony silnik w zasadzie w cenie złomu.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 16
Nie wystąpiła: 19

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Z rana odpala z plaka a później nie ma problemu.
A jeszcze mam pytanie bo na 3 i 5 biegu dziwnie cos jakby tarło na innych biegach nic nie słychać.
Odpowiedz
czy moze ktos mi pomoże,mam omcie 2.5 TD 96r kombi niechce palić z rana,tylko na zaciągnięcie ,a póżniej odpala bez problemu proszę o odpowiedź na maila dred@vp.pl
Odpowiedz
Do ~dred omcia:
Brak kompresji niestety..
Odpowiedz
Do ~kzyo:
a mam pytanko jeszcze bo na 3 i 5 biegu słychac cos jakby tarło
Odpowiedz
Witam wszystkich. Co do Opla omegi bfl 2.5td to większość ma auta z przebiegiem ok 800tyś km i dla tego się dzieją takie rzeczy. Swoja kupiłem w komisie w 2009 roku jako 9 letnie auto z rzekomym przebiegiem 170 tys km. Oglądałem ją dokładnie i nic przy silniku nie było odkręcane, W obecnej chwili ma ok 500tyś przebiegu i poza olejem czy okresowym przeglądem nic nie robię przy aucie. Zaznaczam że omega ma o ok 170 koni i ponad 320nm momentu. Często wyjeżdżam w trasy z lawetą po maszyny do francji czy niemiec. To są idealne auta które nie psują się.
Odpowiedz
Ja mam tez Omege TDS 2.5 6v.. co do spalania, to jak wiecie, ile teptasz tyle spali proste.. Teraz moja slicznotka jest u mechanika na popme ptrysku i trubine, ale naprawiam to bo chce troche jeszcze na posmigac:D:D Nie wyobrazam sobie przesiasc sie do innego auto, jest duze konfortowe.. Ja osobiscie polecam Tomo GTC
Odpowiedz
Do tomo: JA TEŻ MAM opla omege jak dodam gazu to strasznie nim buja i zapala sie lampka
Odpowiedz
guzik się znacie i tyle powiem. auto jeśli zadbane to nie jest awaryjne. poza tym to nie jest TDS tylko TD. chociażby ten fakt pokazuje jak się `znacie` na tym silniku.
Odpowiedz
Brawo! Tds a Td to dwa inne światy- inne sterowanie motorem, inne dostarczanie dawki paliwa i generalnie wszystko inne ( wystarczy sprawdzić parametry silnika) po za tym to silnik nie BMW a Steyer- brak elementarnej wiedzy. Głowica często pęka od niewłaściwej eksploatacji auta. Silnik 2,5 Td jest to jeden z najlepszych diesli na rynku- bardzo trwały, mocny i dosyć ekonomiczny , ale niestety nie odporny na głupotę użytkowników i ich pseudo-mechaników. To ze głowicę wymieniam to znaczy ze muszę ja sprawdzić a nie montować pierwszą lepszą ze złomu bo taniej- a potem takie opinie że silnik zły itp- czyli po polsku:))))
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Opel Omega B
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
8,1
l/100km
12,2
l/100km
14,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Omega B