Szukaj

Zamarzająca odma.
Volkswagen Golf IV

  • Autor: AWANTURA79
  • Kategoria: silnik
ZLE ZBUDOWANY UKŁAD ODPOWIETRZANIA SKRZYNI KORBOWEJ,DUŻE ODKŁADY W ODMIE,ZAMARZAJĄCE W ZIMIE W SKÓTEK CZEGO WYWALA OLEJ BAGNETEM!
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 72
Nie wystąpiła: 18

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Przez okres 10lat miałem raz zamarznięta odmę, wywalać mi olej to znak że trza zrobić remont silnika ,kompresja Wali w michę przesto wywala olej ,ja zrobiłem remont
Odpowiedz
Drodzy walczący z zarządzającą odmą jest na to sposób dwa lata z rzedu olej wywaliło bagnetem i korkiem wlewu oleju duze byly mrozy walczył serwis z odmą łącznie z wymianą na nową i znowu następnej zimy to samo wywaliło z silnika zaly olej. Pojechałem do ASO i założyli podgrzewanie do odmy ok 100 zl standardowo montowane w golfach w skandynawi od tego czasu jest dobrze golf mial 6 i 7 lat jak wywalalo i teraz ma 20 lat i z odmą spokoj Pozdrawiam
Odpowiedz
Obecnie niestety został tylko remont silnika. Zamarzła i za późno odkryłem usterkę ..obecnie remont silnika mnie czeka.

Czy ktoś ma schemat jak dokonać modyfikacji odmy aby to działało?
Odpowiedz
Mam golfa , i druga zime ten sam prpblem,odma. Golf IV 1,4 . Wywala olej ale trudno stwierdzic ktoredy. Chyba korkiem i bagnetem. Jakas masakra. Duze trasy jezdze , zawszd cieply silnik jest wylaczany.
Odpowiedz
Do : Sprawa z odmą jest do zrobienia raz na zawsze. Problemem jest plastikowa przegroda w jej wnętrzu. Miałem problem z nią w tym roku-styczeń 2015. Za pomocą szczypiec usunąłem wspomnianą przegrodę. Wyczyściłem szmatką odmę i ponownie zamontowałem. Olej mi wywaliło przez bagnet prawie 3 l. Mam seata leona 1.4 silnik AXP 2001 r. Robię krótkie trasy. Mam z odmą spokój. Dlatego uważam, że jest to pewna wada konstrukcyjna wnętrza odmy-separatora oleju,
Odpowiedz
W przypadku wywalania oleju korkiem wlewu oleju lub otworem bagnetu byłyby ślady oleju w pobliżu tych ujść . Przy braku takich śladów oleju ubywa najczęściej przez zużyte pierścienie , odmę do kolektora ssącego i silnika .
Odpowiedz
Witam serdecznie mam podobny problem w kwestji zamarzającej odmy Golf IV 14 a w zasadzie miałem dopóki nie rozwiązałem go osobiście Przyjechałem z kościoła w mróz -17 stopni ku mojemu żdziwieniu patrze a tu olej na posadce uchyliłem machę a tu zażygany silnik i bagnet suchy pomyślałem pierwszą myśl zatarłem ale jak się okazało po uzupełnieniu oleju i modyfikacji odmy auto odżyło Mianowicie nic się nie da zrobić bez ingerencji w odmę czyli przecięcia jej na pół gdyż fabrycznie jest zgrzana z dwóch częsci Mój patent To wybebeszenie jej z plastikowych Przegród gdyż żle jest ona zaprojektowana i ma tendencje do zamarzania Owe ścianki przegrody plastikowe uniemożliwiają swobodny przepływ pary w rezultacie której następuje jej zamarzanie i tworzy sie lód w odmie i tuz za nią Ja po wyczyszczeniu przy okazji skleiłem ją zespoliłem silikonem Tytan czerwonym wysokotemperaturowym i przykręciłem z powrotem i problem znikł polecam też dodatkowo umieścić tuz za odmą filtr mgły olejowej Który dodatkowo będzie filtrował wyżiewy
Odpowiedz
Aby uniknąć zamrznięcia odmy należy pamiętać o tym aby w okresie mrozów nigdy nie wyłączać silnika zanim nie uzyska on temperatury roboczej około 90 stopni wskazywanej przez wskażnik temperatury na tablicy wskażników naszego auta nawet jeśli zakończyliśmy jazdę . Może wyjaśnię przyczynę zamarzania . Otóż podczs pracy silnika zawsze dochodzi do przedmuchu spalin z cylindrów do miski olejowej w ilości zależnej od stanu tecznicznego naszego silnika - Ponieważ spaliny zawierają ponad 90 % pary wodnej to już nawet w chłodne dni w pierwszych minutach po uruchomieniu silnika para ta skrapla się na ściankach odmy . Skraplanie to ( z jednoczesym miksowaniem) trwa do chwili ogrzania się ścianek odmy po czym następuje odparowywanie zgromadzonej pianki do kolektora ssącego.
Jeśli jednak praca silnika zostanie zatrzymana przed odparowaniem tej pianki to w mrożne dni nastąpi jej zamarznięcie itd... Aby sprawdzić czy nasze auto odparowuje tą piankę przed ogrzaniem się silnika do 90 stpni wystarczy w mrożny dzień doprowadzić go do takej temperatury i po wyłączeniu pozostawić na mrozie . Po kilku godzinach wystarczy zdjąć rurkę odpowietrzającą z kolektora ssącego i dmuchnąć w nią - lekki pojedyńczy przedmuch oznacza drożność odmy .W przeciwnym przypadku można uruchomić silnik po zdjęciu korka z wlewu oleju i zaczekaniu przy otwartej masce do samoczynnego rozmrożennia się (z odpiętej rurki odpowietrzającej zaczną wydobywać się spaliny) lub odcholować auto do najbliższego warsztatu.
Odpowiedz
u mnie także w axp 1.4 16v zamarzł i to już od 13 lat chyba 6 razy miałem ten problem. Odme czyszcze sam, przed zima czyscilem a teraz juz niby wiosna a znoiw zamarzla, szkoda tylko castrola edge za ponad 230zł
Odpowiedz
Volkswagen Golf IV