ZLE ZBUDOWANY UKŁAD ODPOWIETRZANIA SKRZYNI KORBOWEJ,DUŻE ODKŁADY W ODMIE,ZAMARZAJĄCE W ZIMIE W SKÓTEK CZEGO WYWALA OLEJ BAGNETEM!
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Tak
Nie
Wystąpiła: 72
Nie wystąpiła: 18
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
Krzysztof
ponad rok temu
0
Przez okres 10lat miałem raz zamarznięta odmę, wywalać mi olej to znak że trza zrobić remont silnika ,kompresja Wali w michę przesto wywala olej ,ja zrobiłem remont
Drodzy walczący z zarządzającą odmą jest na to sposób dwa lata z rzedu olej wywaliło bagnetem i korkiem wlewu oleju duze byly mrozy walczył serwis z odmą łącznie z wymianą na nową i znowu następnej zimy to samo wywaliło z silnika zaly olej. Pojechałem do ASO i założyli podgrzewanie do odmy ok 100 zl standardowo montowane w golfach w skandynawi od tego czasu jest dobrze golf mial 6 i 7 lat jak wywalalo i teraz ma 20 lat i z odmą spokoj Pozdrawiam
Mam golfa , i druga zime ten sam prpblem,odma. Golf IV 1,4 . Wywala olej ale trudno stwierdzic ktoredy. Chyba korkiem i bagnetem. Jakas masakra. Duze trasy jezdze , zawszd cieply silnik jest wylaczany.
Do : Sprawa z odmą jest do zrobienia raz na zawsze. Problemem jest plastikowa przegroda w jej wnętrzu. Miałem problem z nią w tym roku-styczeń 2015. Za pomocą szczypiec usunąłem wspomnianą przegrodę. Wyczyściłem szmatką odmę i ponownie zamontowałem. Olej mi wywaliło przez bagnet prawie 3 l. Mam seata leona 1.4 silnik AXP 2001 r. Robię krótkie trasy. Mam z odmą spokój. Dlatego uważam, że jest to pewna wada konstrukcyjna wnętrza odmy-separatora oleju,
W przypadku wywalania oleju korkiem wlewu oleju lub otworem bagnetu byłyby ślady oleju w pobliżu tych ujść . Przy braku takich śladów oleju ubywa najczęściej przez zużyte pierścienie , odmę do kolektora ssącego i silnika .
Witam serdecznie mam podobny problem w kwestji zamarzającej odmy Golf IV 14 a w zasadzie miałem dopóki nie rozwiązałem go osobiście Przyjechałem z kościoła w mróz -17 stopni ku mojemu żdziwieniu patrze a tu olej na posadce uchyliłem machę a tu zażygany silnik i bagnet suchy pomyślałem pierwszą myśl zatarłem ale jak się okazało po uzupełnieniu oleju i modyfikacji odmy auto odżyło Mianowicie nic się nie da zrobić bez ingerencji w odmę czyli przecięcia jej na pół gdyż fabrycznie jest zgrzana z dwóch częsci Mój patent To wybebeszenie jej z plastikowych Przegród gdyż żle jest ona zaprojektowana i ma tendencje do zamarzania Owe ścianki przegrody plastikowe uniemożliwiają swobodny przepływ pary w rezultacie której następuje jej zamarzanie i tworzy sie lód w odmie i tuz za nią Ja po wyczyszczeniu przy okazji skleiłem ją zespoliłem silikonem Tytan czerwonym wysokotemperaturowym i przykręciłem z powrotem i problem znikł polecam też dodatkowo umieścić tuz za odmą filtr mgły olejowej Który dodatkowo będzie filtrował wyżiewy
Aby uniknąć zamrznięcia odmy należy pamiętać o tym aby w okresie mrozów nigdy nie wyłączać silnika zanim nie uzyska on temperatury roboczej około 90 stopni wskazywanej przez wskażnik temperatury na tablicy wskażników naszego auta nawet jeśli zakończyliśmy jazdę . Może wyjaśnię przyczynę zamarzania . Otóż podczs pracy silnika zawsze dochodzi do przedmuchu spalin z cylindrów do miski olejowej w ilości zależnej od stanu tecznicznego naszego silnika - Ponieważ spaliny zawierają ponad 90 % pary wodnej to już nawet w chłodne dni w pierwszych minutach po uruchomieniu silnika para ta skrapla się na ściankach odmy . Skraplanie to ( z jednoczesym miksowaniem) trwa do chwili ogrzania się ścianek odmy po czym następuje odparowywanie zgromadzonej pianki do kolektora ssącego.
Jeśli jednak praca silnika zostanie zatrzymana przed odparowaniem tej pianki to w mrożne dni nastąpi jej zamarznięcie itd... Aby sprawdzić czy nasze auto odparowuje tą piankę przed ogrzaniem się silnika do 90 stpni wystarczy w mrożny dzień doprowadzić go do takej temperatury i po wyłączeniu pozostawić na mrozie . Po kilku godzinach wystarczy zdjąć rurkę odpowietrzającą z kolektora ssącego i dmuchnąć w nią - lekki pojedyńczy przedmuch oznacza drożność odmy .W przeciwnym przypadku można uruchomić silnik po zdjęciu korka z wlewu oleju i zaczekaniu przy otwartej masce do samoczynnego rozmrożennia się (z odpiętej rurki odpowietrzającej zaczną wydobywać się spaliny) lub odcholować auto do najbliższego warsztatu.
u mnie także w axp 1.4 16v zamarzł i to już od 13 lat chyba 6 razy miałem ten problem. Odme czyszcze sam, przed zima czyscilem a teraz juz niby wiosna a znoiw zamarzla, szkoda tylko castrola edge za ponad 230zł
mnie dzisiaj dopadło, a mialen nadzieje, ze przejechałem cala zime bez problemow. w sumie to wiosna juz.
olej przelewa sie przez bagnet. u mnie chyba bardziej hardcorowo, bo zarzygana mam cala komore silnika po maske.
mam nadzieje, ze nie skonczy sie to kompletnym remontem silnika... w poniedzialem oddaje do mechanika. na szczescie mam kolo siebie dobrego magika co wie wszystko o vw.
pzdr
Do wojtek: witam chłopaki ,jest to wada konstrukcyjna Panów inż z vw bardziej nie mogli tego spieprzyc po co było wogóle robic dziure z tyłu bloku skoro mozna było zrobic odpowietrzenie od górnej czesci motoru stare dobre rozwiazanie np.duzy fiat
witam, dziś spotkał mnie zaszczyt zamarznięcia odmy. Na tyle poważny że wywaliło mi prawie wszystek olej. dodatkowo kosztowało mnie to 400 na części, ale nawet mechanicy nie mogli znaleźć miejsca którędy wyciekł olej
Zamarzająca odma w tym modelu to normalne przy krotkich trasach. Tak powiedziano mi na dwóch warsztatach. kompletna porażka z tym golfem. A mialem astre przez wiele lat i nic takiego sie nie dzialo. Powinni sprzedajac ten samochod dawać garaż gratis.
Cześć chłopaki to samo dzieje się w moim autku i zaczyna mnie to totalnie wnerwiać .Zajechałam przed tymi mrozami do mechanika a tam w odmie znowu masełko .Czy aby nie ma innej winy bo na taką renomowaną firmę to wstyd ( mało powiedziane).
W GOLFIE 2 MIAŁEM TEN PROBLEM(BENZYNIAK 1,3 L.). WYRZUCIŁEM ODMĘ I WSTAWIŁEM GUMOWĄ RURĘ. POŁĄCZONY Z ODMĄ WĄŻ DO ODPOWIETRZENIA POKRYWY ROZRZĄDU POPROWADZIŁEM POD SILNIK, TROCHĘ NIEEKOLOGICZNIE, ALE PROBLEM Z ZAMARZANIEM ZNIKŁ.
W Golfie III 1.6 benzyna silnik ABU ,też mi zamarzło 2 razy , i nic w IV z tym nie zrobili !!! SKANDAL!!!, jeżdiłem Polonezem ,Reno19,Civic, Passat 89r z silnikiem 1F poj.1.6 -wszystkie benzynowe i nigdy nie marzło, a słyszałem że w II też marzło, poprostu Golfem do pracy w zime zamiast 4km trzeba jeżdzić okrężną drogą 20km,ja na zime odłączam przewód od pokrywy zaworów który zaślepiam a od pokrywy przewód do dołu -na glebe,lepszego sposobu niema i wszelkie czyszcenia przewodów separatorów nie pomogą
jestem posiadaczem golfa iv 1.4 16 v axp problem z odma rozwiazałem raz na zawsze zamarzła mi tylko 2 razy i to dzialo sie najczesciej w czasie jazdy na ciepłym silniku okazało wie ze bład tkwi w obudowi filtra powietrza wywaliłem rurke od odmy doprowadzajaca do przepustnicy dzieki czemu pozbyłem sie zamarzani9a i czyszczenia pprzepystnicy jak narzazie jezdrze juz 2 zime i super to sie sprawuje
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu