Zgłoś sugestię Żarówka
Kliknij aby zamknąć

Niecodzienna moc na co dzień

VW TRENDS 5/2014 nadjeżdża!

Volkswagen Touran - Typowe usterki

Volkswagen
Touran
Wybierz
generację
lista generacji Volkswagen Touran
Pokaż

Volkswagen Touran - szczegóły typowej usterki

Ubytek płynu chłodzącego.

Volkswagen Touran
~Darek
dodał 21.12.2008 11:29:13

Komentarz

Od roku nie mogę wykryć z jakiego powodu ubywa mi płyn chłodzący w ilości 20 ml na 3000 - 4000 km Bylem kilka razy w serwisie i nie są w stanie stwierdzić z jakiego powodu Nie zaobserwowałem jakiegokolwiek wycieku Sa podejrzenia że może nastąpiło pękniecie głowicy i płyn wyparowuje albo się spala Silnik pracuje ok nic się nie dzieje tyle że muszę uzupełniać płyn.

Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:

wystąpiła|nie wystąpiła

mniej niż 15

0
23

od 15 do 30

2
20

od 30 do 45

0
20

od 45 do 60

0
20

od 60 do 75

0
20

od 75 do 90

0
19

od 90 do 105

0
17

od 105 do 120

2
15

od 120 do 135

4
11

od 135 do 150

1
10

od 150 do 165

4
6

od 165 do 180

1
3

od 180 do 195

1
2

od 195 do 210

1
1

od 210 do 225

0
1

więcej niż 225

0
1
Komentarze kierowców (18 komentarzy)
~Leszek
0
|
0

Witam,mam zamiar kupic Tiurana 2006 rok pr.1,4/140km benzyna,przebieg 180000km.proszę o radę czy warto?

30.03.2013 07:39:37 | napisz odpowiedź
~grerg
0
|
0

TRzeba sprawdzić chłodniczkę spalin. Tam najczęsciej w Turamach i Sharanach dochodzi do wycieku. Jesli z rury wydechowej na rozgrzanym silniku robi sie pod nia mokro, i czuć taki przegrzany G12, to znak że nie pęknięcia głowicy a chłodniczka. Wymiana 1200 + robocizna. Mozna tez wziąć zamiennik

24.11.2012 22:04:55 | napisz odpowiedź
~arek
0
|
0

arek mam problem wyćiągłem bespiecznik a było zapalone auto jak go wyćiągłem to zgasł.włorzyłem go spowrotem zapaliłem i nie podaje paliwa do filtra paliwa.1.9 turan disel.co może byc przyczyną?

30.10.2012 11:23:56 | napisz odpowiedź
~da_niel1
0
|
0

U mnie płyn również ubywa ale mechanior zlokalizował wyciek i okazało się, że jest jakaś nieszczelność w dogrzewaczu (WEBASTO). Proponował zupełne odcięcie webasto lub wymianę na nowe. Narazie kontroluję płyn i dolewam jeśli jest potrzeba. Touran 2.0 TDI 136KM

19.09.2012 17:49:00 | napisz odpowiedź
~Hanter Wolf
1
|
0

Ubytek płynu chłodzacego, może mieć miejsce w przypadku łatwego do zdiagnozowania wycieku zewnetrzego lub płyn przedostaje sie do komory spalania wtedy trzeba liczyc się z kolejnymi kosztami zwiazanymi z płukaniem olejem silnika. Jeżeli zauważycie . że przewód od zbiorniczka poziom płynu chłodzącego jest sztywny oraz, że przy próbie dkręcenia korka płyn "cofa" sie do zbiorniczka pod wpływem cisnienia to odpowiedź może byc jedna - uszczelka pod głowicą do wymiany. Tu polecam wymiane niejako przy okazji rozrządu - koszt w granicach 1/3 robocizny. Ostatnią przyczyną może być peknięcie głowicy. W VW Touran to "normalna" wada ekspluatacyjna tyh pojazdów tak więc predzej czy pózniej...... pozdrawiam wszystkich uzytkowników VW Touran.

05.03.2012 23:36:45 | napisz odpowiedź
~Adam
0
|
1

Darku i Piotrze ubytki wody sa normalne silniki sie grzeja w sezonie tym bardziej plyn bazuje na wodzie ... wiec 20 ml na 3000 - 4000 tys km to znikome ilosci a co do silnika 140 konnego no ja czasem doleje z tymi pekniecami na glowicy bym sie klocil jak diesel nie byl przegrzany przedzej uszczelka moze sparciec z czym sie nie spotkalem w piecio letnim aucie.

23.02.2011 09:13:42 | napisz odpowiedź
~on
1
|
0

2.0 tdi 140ps - ok 150tyś i płyn ubywa, miałem w dodatku trasę - ok 4tyś km, wyciek przyhamował preparat który się wsypuje do zbiornika z płynem, wiadomo jednak że naprawa jest nieunikniona

27.08.2010 20:13:48 | napisz odpowiedź
~kazik
0
|
0

przedewszystkim glowice nalezy oddac do warsztatu tam ja splanuja i sprawdza a nie kupowac jest to glupota bo mozesz kupic gorsza a na czesci i za robote tyle samo zaplacisz ja robilem glowice w warsztacie i po zerwaniu paska zaplacilem 370 i glowica jest luks(silnik 1.9tdi)takze koszty nie sa duze +czesci i robocizna

21.07.2010 13:29:23 | napisz odpowiedź
~Mateo
0
|
0

Witam, mam okazje zakupić Tourana 1,9TDI 2003 właśnie z uszkodzoną uszczelką pod głowicą,znajomy trochę go zagotował i ciągle ubywa płynu chłodzącego, czy jest powiedziane przed rozebraniem silnika że trzeba zakupić nową głowicę?Czy wystarczy tylko wymiana uszczelki i paru innych mniej kosztownych rzeczy, Jakie są dokładne koszty?

07.11.2009 19:16:10 | napisz odpowiedź
~MICHAŁ
0
|
0

Touran 2003r 140km 2.0 tdi
Mam podobny problem od 4 miesięcy próbuję zlokalizować ubytek płynu chłodzącego.Niestety z niepowodzeniem:(,wymieniłem pompę wody,korek w naczynku,wlałem uszczelniacz,sprawdziłem wszystkie węże i nic!!!Dalej szukam problemu!Mój mechanik podejrzewa głowicę.Także czeka mnie spory wydatek:( Oby się udało

02.11.2009 21:57:07 | napisz odpowiedź
~ZIĘTEK
0
|
0

wszystko to przeżyłem mikro pęknięcia to prawda ale po co nowa głowica jest środek uszczelniający wsypujesz do układu masz spokój korek ze zaworkiem dla pewności też wymienił nie duży koszt.istotne jest też jaki płyn wlejemy

14.10.2009 00:26:19 | napisz odpowiedź
~KRIS
1
|
0

mam tourana 2003r 140km 2.0 diesel i też miałem ubytki płynu chłodzącego po kilku wizytach u mechanika okazało się że to niestety głowica. do wymiany jedyne 2 tyś plus robocizna.

26.09.2009 16:09:11 | napisz odpowiedź
~holms
0
|
0

mnie tak ubywalo,plynu najpierw malo,potem wiecej i wiecej ,nastepnie wizyta u mechanika,przeswielenie glowicy-mikropekniecia,kupilem glowice na allegro 1200zl urzywana(ryzyko),ale jak na razie wszystko ok.wszystko to przy przelocie 125000km,teraz mam 150000.touran 2003r,140kM,2.0 ropa.

08.09.2009 23:02:38 | napisz odpowiedź
~Tomek
0
|
0

W układzie chłodzienia wytwarza się ciśnienie około 2atm.w pokrętle znajduje się zawów który nie doprowadza do zbyt wysokiego ciśnienia i uwalnia w pewnym momencie wysokie cisnienie ,płyn jest substancją po mocnym podgrzaniu bardzo parującą dlatego są te ubytki zauważyłem również w innych markach jak Peżot czy Citroen jak również w Audi czy Fiacie.W serwisach mają przyrząd do sprawdzania tego typu usterek,sprawdzają to pod ciśnienien

23.05.2009 18:07:27 | napisz odpowiedź
~groszka
0
|
0

A ja mam problem z olejem który dostał się do zbiorniczka na płyn chłodniczy i nie mogę od trzech miesięcy znaleźć przyczyny. Czy ktoś ma jakiś pomysł?

23.04.2009 22:19:45 | napisz odpowiedź
~memi
0
|
1

Warto podczas wymiany paska rozrządu pokusić się o wymianę pompy wodnej napędzanej tym samym paskiem. Sprawdź pompę bo tam może dziać się coś niedobrego.
Podam tylko,że jak pompa walnie to silniczek do małego remontu.
Powodzenia

18.04.2009 13:10:14 | napisz odpowiedź
~Mateo
0
|
3

Czyli co najlepiej zrobić jak go ubywa?
Jaki jest koszt wymiany głowicy?
Ja mam 1,9 tdi i tez mi wyparował płyn ?!

03.04.2009 18:45:39 | napisz odpowiedź
~Piotr
0
|
0

Tak mają niektóre silniki,najczęściej w 140 konnym silniku.W głowicy są mikropęknięcia i płyn dostaje się na tłoki lub na blok .Są to śladowe ilości dlatego silnik pracuje normalnie.Kończy się to i tak wymianą głowicy.

14.01.2009 18:52:00 | napisz odpowiedź