Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW Seria 5/M5 E39 M5 Sedan

Produkowany w latach od 1995 do 2004.

Generacje BMW Seria 5

Komentarze redakcji

Powagosław: Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.
Luzacjusz: W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

Wersje nadwozia BMW Seria 5 E39

Silniki BMW Seria 5 E39 M5 Sedan

Lista silników:

Publikacje o BMW Seria 5

BMW 535d xDrive - wilk w owczej skórze
 
Nasz test BMW 535d xDrive F10 (313 KM)

BMW 535d z napędem xDrive zaskakuje. To jeden z najlepiej prowadzących się samochodów na rynku, który dodatkowo zapewnia wysoki komfort i niskie spalanie. Czyżby wyprodukowano auto idealne? Nie do końca...

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

BMW Serii 5 E60 - czasowstrzymywacz
 
Nasz test BMW Serii 5 E60 - czasowstrzymywacz

Współczesny świat jest tak wyluzowany i wszechstronny, że wspiera chyba wszystkie dziedziny, którymi człowiek może się interesować. Przez to jedni fascynują się samochodami, a inni sztuką czy informatyką i technologią. Jest jednak firma, która wpadła na pomysł, by połączyć ze sobą te dziedziny. Jakie...

TOP 10 | Pancerne samochody

W dobie ekologii, która atakuje branżę motoryzacyjną, zwiększa się stopień skomplikowana samochodów, a zarazem - awaryjność. Nic dziwnego, że wielu wraca wspomnieniami do trwałych samochodów z minionych dekad. My wybraliśmy 10 pancernych modeli, które okazały się dopracowane mechanicznie, trwałe i jedyne,...

Diesel na literę M - BMW M550d xDrive
 
Nasz test BMW M550d xDrive, 381 KM

Kupno tego samochodu w naszych realiach wydaje się wyjątkowo irracjonalne. Absolutnie nie z powodu ceny wersji podstawowej równej 375 000 złotych lub 470 000 na jakie wyceniono prezentowany egzemplarz BMW M550d xDrive

Przeczytaj pozostałe 10 artykułów o BMW Seria 5

BMW Seria 5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 5autoWcentrum - społeczność BMW Seria 5

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 5

BMW Seria 5 czarnula 81,08

BMW Seria 5 Bunia 78,82

BMW Seria 5 535 D  M Pakiet 86,88

BMW Seria 5 srebrna niunia ;] 90,04

BMW Seria 5 524 tdA E28 73,89

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 5

Listopad 39,65

bayliner 68,41

amnezjanin 67,80

misiel_budyta 89,08

dyziowaty 55,16

Venom1983 43,58

Michallll 94,76

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - BMW Seria 5

pomiar przyspieszenia gps-em
pomiar przyspieszenia gps-em 4 bieg od 60 do 100 km/h...
Cztery osiemnastki w mym samochodzie...
Cztery osiemnastki w mym samochodzie... Postanowiłem zmienic fele, bo te na których kupiłem jakoś nie pasują mi do konce...
Powitamie wiosny
Powitamie wiosny Jeszcze tylko tydzień i mamy Wiosnę. Wypada ją jakoś powitać. Więc zmiana kół ...
swap na 2.5 m20b25
swap na 2.5 m20b25 trochę późno ale dodaje informację o zmianie, a więc trafiła sie cała e34 z m20b...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

BMW Seria 5

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut BMW Seria 5
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 5

BMW Seria 5

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę BMW Seria 5
 

BMW Seria 5 najczęściej porównywane z:

Mercedes Klasa E
250 BlueTEC (204 KM)
Volvo V60
2.0 D4 DRIVE-E (190 KM)
Mercedes Klasa E
300 BlueTEC (231 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Chevrolet Aveo LS plus Chevrolet Aveo LS plus
Rocznik: 2012. Przebieg: 45 063 km. Silnik: 1.2 63KM .
Cena: 27 900 zł
Citroen C4 1.6 HDI 110 [KM] 5DR Business Citroen C4 1.6 HDI 110 [KM] 5DR Business
Rocznik: 2011. Przebieg: 138 592 km. Silnik: 1.6 81KM .
Cena: 33 900 zł

Używane BMW 535

BMW 520
2.0 diesel 177 KM
86 000 km, 2008
82 700 PLN
BMW 530
3.0 diesel 235 KM
2010
46 000 PLN
BMW 530
3.0 diesel 218 KM
183 100 km, 2005
39 000 PLN
BMW 535
diesel 272 KM
212 km, 2005
49 900 PLN

Ocena auta BMW Seria 5/M5 E39 M5 Sedan

  • Średnia ocena
    na podstawie 12 opinii
  • 4,52
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

BMW Seria 5 M5 Sedan 4.9 V8 (400 KM)

Nie jestem posiadaczem takiego auta, ale mialem okazje troche takim pojeździć... Samochód idealny! Dostarcza niezapomnianych wrażeń. Wsiądź, a nie będziesz chciał wysiąść GWARANTUJE. Nie kazdego stac na taki wydatek, ale taki juz jego urok! Marzenie wielu meżczyzn, kobiet zapewne także :-)

dodał: widawski@2com.pl
BMW Seria 5 M5 Sedan 4.9 V8 (400 KM)

w mojej ocenie samochod bardzo dobry, piekielnie szybki i doskonale wykonczony.czasami odczuwa sie nadmiar mocy na jednej osi napedowej..ale taka tradycja bmw..

dodał: koryt@op.p
BMW Seria 5 M5 Sedan 4.9 V8 (400 KM)

Całość oceniam jako FENOMEN!!!Autko jest boskie ale cóż,trzeba sprzedać i zbierać na nową!!!

dodał: Ryszard
BMW Seria 5 M5 Sedan 4.9 V8 (400 KM)

Najwspanialsze auto mojego rzycia!! Niestety dużo pali :(

dodał: Jorguś_maniakBMW M5_Opole
  • Zalety
  • + silnik
  • + skrzynia biegów
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW Seria 5

BMW M5 30 Jahre M5 (2014) BMW serii 5 F10 ActiveHybrid Facelifting (2014) BMW Seria 5 F11 BMW serii 5 F11 520d Touring (2015) BMW M5 2012 BMW serii 5 Gran Turismo BMW E60LCI 530i - galeria redakcyjna BMW serii 5 Gran Turismo F07 Facelifting (2014) BMW Seria 5 GT Hamann BMW serii 5 ActiveHybrid
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 5

  • 1.
  • 2,00 BMW Seria 5 E39 528 i (193KM) 1999r.
    dodał: johny, 03.11.2011

    nie ma się co oszukiwać. dt gas system to najgorsi niedouczeni bardaszany którym zależy jedynie na wydarciu pieniędzy od potencjalnego klienta. najgorszą rzeczą jaką mogłem zrobić swojemu autu to pozwolić zainstalować instalację właśnie tej firmy i pomimo że bardzo tego żałuję niestety już tam siedzi, mam jedynie nadzieję że nie długo. ten ich niby wszech wiedzący kierownik to się nadaje do tarcia chrzanu a nie do instalacji gazowych. nie oddawajcie im samochodu bo na pewno się nie miło rozczarujecie. osobiście bardzo chciał bym spotkać największego z największych w ciemnej ulicy tylko po to żeby nie mógł uszkodzić już więcej żadnych samochodów. a co do samej instalacji i samochodu. jazda na benzynie to czysta przyjemność natomiast na gazie to jeden wielki koszmar. instalacja sypie się ja piasek. wieczne problemy z wtryskami. padają co kilka kilometrów. dosłownie. a wtedy samochód szarpie przerywa to na wolnych obrotach to nie ma siły na wysokich. aby podłączyć się do komputera wymagany jest kod dostępu który trzeba od baranów uzyskać. po podłączeniu zawsze są inne parametry i ustawianie na nowo. ta instalacja nigdy w życiu się nie zwróci bo serwis oczywiście kosztuje i to nie mało. ja osobiście jeżdżę na benzynie cały czas ale serwisant się pyta jaki jest przebieg samochodu. zastanawiam się jakie to ma znaczenie skoro ich instalacja jest do d.... i nie da się jeździć na gazie. nie znajduję słów większej pogardy dla tej bandy tłumoków. szkoda tylko że taki ktoś jak właściciel tej zafajdolonej firmy szczyci się swoimi osiągami, rozbija drogimi samochodami typu bmw e 60 czy mercedes e klasa. jakim byłem głąbem że dałem się na takie coś namówić. gdyby istniała sprawiedliwość to podejrzewam że ta firma już dawno by płonęła na co w głębi ducha mam nadzieję. NIE INSTALUJCIE DT GAS SYSTEM a właściciel firmy to jeden wielki patafian!

  • 2.
  • 3,50 BMW Seria 5 E39 530 i 24V (231KM) 2001r.
    dodał: zdegustowany, 27.11.2013

    to już moja 4 instalacja lpg w tym warsztacie. Była toyota - SUPER, potem 3 krotnie w innych autach , w pierwszej było super a potem tylko gorzej. W ostatniej to tragedia. Założone zostały zbyt duże wtryski - po wielu bojach udało się je wymienić na odpowiednie. Na pytanie dlaczego auto szarpie po przełączeniu na LPG, usłyszałem ,"że nie umiem jeździć!!!" A potem "że jak jestem taki mądry to sobie sam ją ustaw". Owszem sam wyregulowałem i auto jeździło OK, w tym tygodniu reduktor zaczął wariować z ciśnieniem, po telefonie do warsztatu usłyszałem, że nie mam już gwarancji bo sam grzebałem w instalacji. Szkoda słów. Kto reguluje instalacje gazową na postoju bez ustawienia na nowo mapy na drodze?? Parę lat temu to był warsztat a teraz przeistoczył się w szopę. Bardzo nie polecam, zamiast się rozwijać, cofnęli się w rozwoju. SZKODA

  • 3.
  • 3,00 BMW Seria 5 E39 520 i (150KM) 1999r.
    dodał: Jacek D., 21.03.2010

    Witam,założyłem instalację gazową w Lublinie na ul.Lubartowskiej około 1.5 roku temu i od tamtej pory nie było miesiąca abym nie był tam 2-3 razy na miesiąc;na początku samochód palił mi w mieście 18-20 litrów gazu.Po regulacji doszedł do normy do 14litrów,ale zaczęły się problemy z gaśnięciem silnika na gazie,na benzynie jest ok.Psychicznie już nie mam nerwów do tych partaczy,a szczególnie do ich szefa,który jest po prostu chamem.Wszystko skończy się chyba wymontowaniem instalacji albo w sądzie.Byłem w renomowanej stacji,oczywiście tam instalacja jest droższa a na pytanie tamtego szefa gdzie była montowana instalacja odpowiedział"bez komentarza".Omijajcie szerokim łukiem DT Gas System w Lublinie bo narobicie sobie problemów i wysiądzie Wam psycha.

  • 4.
  • 3,00 BMW Seria 5 E39 520 i (150KM) 1999r.
    dodał: djjack, 21.03.2010

    Witam,nie polecam DT Gaz System z Lublina gdyż męczę się z pracownikami i instalacją już od ponad roku i nie mogą fachowo ustawić normalnej pracy silnika na gazie,na biegu jałowym samochód szarpie i gaśnie przy np.dojezdzie do skrzyżowania,zmieniane i czyszczone były szyny itp.Samochód na benzynie pracuje znakomicie;byłem u fachowców,którzy nie mają nic do zarzucenia do pracy na benzynie.Zmieniane były świece,które zmienili mi pracownicy,potem okazało się,że to nie takie.Omijajcie szerokim łukiem ten zakład bo może Wam siąść psycha,nie mam już nerwów szczególnie do ich szefa,który okazał się zwykłym chamem.

  • 5.
  • 4,50 BMW Seria 5 E34 525 i (170KM) 1991r.
    dodał: Patryk, 11.08.2011

    Kto powiedział, że ten silnik nie powinien mieć zakładanych instalacji gazowych niech głowę chowa w piasek. Miałem Ten sam samochód z silnikiem M20B20 i też był z instalacją gazową i działał bardzo dobrze. Teraz szykuje się wymiana na sekwencję V generacji na STAG 300 plus. Silnik nie słabnie nie męczy się na gazie. Jeżeli ktoś potrafi eksploatować samochód z instalacją gazową to ten samochód się do tego nadaje oczywiście jeżeli jest to normalny kierowca i nie próbuje odpalić zimnego silnika na gazie.

  • 6.
  • 2,00 BMW Seria 5 E60 525 i (218KM) 2008r.
    dodał: Jerzyk, 20.02.2014

    UWAGA NA DRUCIARZY W RADWANICACH POD WROCŁAWIEM!!!FIRMA EKO-ALMA SAMA DODAJE POZYTYWNE OPINIE PONIŻEJ!!!MONTUJĄ TAM INSTALACJE POLSKO-CZESKIEJ PRODUKCJI KTÓRA NIGDY NIE DORÓWNA ZNANYM ZAGRANICZNYM PRODUCENTOM!!!PRACOWNICY TRAFILI TAM PROSTO Z KASY W BIEDRONCE!!!TO NIE JEST OPINIA KONKURENCJI TAKIE SĄ FAKTY!!!JEŚLI SZANUJESZ SWOJE AUTO CZAS I PIENIĄDZE OMIJAJ ICH SZEROKIM ŁUKIEM, NIE DAJ ZAROBIĆ KOMUŚ KTO MONTUJĄC TANIE I WADLIWE PODZESPOŁY CHCE WYŁUDZIĆ OD CIEBIE PIENIĄDZE!!!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 5

BMW Seria 5

356 komentarzy

278 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Werner~Werner

Witam,

posiadam już niemal klasyka - E34 525i (M50TUB25, czyli z Vanosem)z 1994r. w sedanie i maualnej skrzyni biegów od 3 lat, ma na budziku obecnie ok. 265000 km, praca silnika, skrzyni biegów oraz sprzęgła może stanowić wzór dla innych pojazdów, jestem w sumie 3. właścicielem (było 2 Niemców i salon BMW), który doinwestował wózek niemal do perfekcji, silnik pracuje lepiej niż nowy (posiada obencnie 210 zamiast fabrycznych 192 KM i podejrzewam, że po wymianie przepływomierza na nowy może i nawet więcej niż 210 KM)wkręca się błyskawicznie do 7000 obr/min i to bez jakiegoś chipa! Co ważne spalanie na trasie przy dość ciężkiej nodze książkowe - 9 L Pb/100 km. Na autostradzie to małe M Power, do 220 km/h idzie jak burza i ma przy tym jeszcze spore rezerwy mocy, nieważne czy to prosta droga czy pod górę, ten silnik w zupełności wystarczy do żwawej jazdy, rwie do przodu bez zastanawiania i jest przy tym niezawodny i oszczędny. Ostatnio wymieniłem w nim przepływomierz, świece, filtry i sondę lamda. Także jeśli macie niedoinwestowane "trupy", które spalają wam 13L Pb/100 km/h przy normalnej jeźdze, to serdecznie wam współczuję. Mój tyle spala jak cisnę go 220 km/h na autostradzie.

~kamil~kamil

co to za kity moja 530i e 61 2009r automat przy spokojnej jezdzie pali ok 13l na miescie trasa ok 11l a jak ktos chce tanio jezdzic niech kupi cienkiego w gazie i jezdzi droga z gorki bo taka bmka nikt nie jedzie 90 czy 110 bo to z i nie rzuca

~TomeczekLBN~TomeczekLBN

Do ~znawca tematu: znawca tematu w jakim temacie jestes taki obeznany bo chyba nie na samochodach.po pierwsze to jestes dla mnie leserem. bo jak to sam piszesz tu masz 2,5 kilometra tu masz 2,5 tu 1,5 kilometra. a ty kupiles bmw serii 5 z silnikiem 3.0 po co skoro wystarczyło zainwestowac w jakies nike i smigac z buta nie jest to dystans zebys musial jezdzic samochodem. jeszcze w automacie? no ale rozumiem ze zmienianie biegów w 50 tys miescinie w ktorej wrzucilbys manualem 1,2 i 3 i dojechalbys na luzie ten nie samowity dystans 2.5 km po drugie jakim cudem porównujesz silnik kolegi 2.0 do swojego 3.0? i taka informacja spalanie na komputerze jest jednostkowe i tak srednio mozna porownywac spalanie na kompie do rzeczywostosci komputer Ci wylicza ile Ci spala przy obecnej jezdzie może ogarnales ze gdy nastepuje zmiana biegu i predkosci obrotowej komputer sie resetuje i teraz zaczyna obliczac na ten moment. i ostatnia sprawa Prosze cie nie placz juz ze nie udalo Ci sie zejsc ponizej 8 bo nie wiem czy znasz taki temat ze to jest ciezki samochod z silnikiem 3.0 a nie jakas dziadkowa laguna 1.9 tdi

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
15 195
Przejechany dystans
35 142 808 km
Zatankowanego paliwa
18 528 645 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 909
Wydanych pieniędzy
1 341 838 zł
Średnie wydatki na auto
1 449 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 322
Wydanych pieniędzy
1 733 174 zł
Średnie wydatki na auto
1 872 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (926)

Testy zderzeniowe BMW Seria 5

Najnowsze testy zderzeniowe BMW Seria 5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

BMW 530d, LHD
2010

BMW Seria 5
BMW 5-Series

BMW Seria 5
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe BMW

Zużycie paliwa BMW Seria 5/M5 E39 M5 Sedan

Na podstawie 8 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Janek, dodano: 28.09.2014 16:41

Poniżej 7 może i da się zejść w trasie, ale jest to naprawdę bardzo trudne i wymaga naprawdę skupienia się tylko i wyłacznie na oszczędzaniu. Mi się praktycznie nie udaje, chociaż zawsze w życiu stawiałem na ekonomiczną jazdę. Normalne spalanie przy dość oszczędnej jeździe to 7.2-7.3 l/100km (trasa), a ciągnąc dodatkowo przyczepkę z motorem wskazuje 8.5. Przy szybkiej jeździe 8.5 bez przyczepki i 9.5-10 z przyczepką.W mieście 10.9. Mowa cały czas o warunkach letnich. Model ma kilka typowych wad i jeżeli kupujesz to auto, to nie łudź się, że w Twoim egzemplarzu nie wystąpią (np. stukanie w układzie kierowniczym). Części są trochę wyższe niż do innych aut, ale gorszy problem jest z mechanikami,bo mam wrażenia, że jak tylko zobaczą, że podjeżdża BMW, to od razu wyciągają cennik usług podniesiony przynajmniej o 20%. Auto wygodne, choć - jak w przypadku każdego BMW, w stosunku do wymiarów zewnętrznych wewnątrz przestrzenią nie rozpieszcza (dotyczy to również bagażnika). Za to jakość materiałów rzeczywiście wysoka.

pełny raport BMW Touring 525 d

autor: Hubert, dodano: 27.03.2012 11:52

No tutaj już trzeba się zastanowić czy napewno chcemy mieć taki samochód, bo ani on zbyt tani w naprawie ani ekonomiczny w spalaniu. Na pewno można koszty utrzymania mocno obniżyć kupując pewny i zadbany egzemplarz, wtedy właściwie poza typowymi usterkami, ktorych w e39 jest niewiele, i rutynowymi przegłądami, nic nie powinno się dziać. Ogólny okresowy serwis, czyli płyny eksploatacyjne i filtry są na podobnym poziomie cenowym co taki VW Passat, ale pod warunkiem że omija się ASO... Co do spalania to zależy od wersji silnikowej, warunków na drodze i oczywiście temperamentu kierowcy. Samochody są dośc ciężkie i jak ktoś po mieście używa pedał gazu tylko w pozycji on/off to bedzie miał bardzo wysokie spalanie. Ja moim 520i w trasie jestem w stanie zejśc nawet poniżej 8 litrów, a w mieście to już bardzo zależy od korków i od tego jak mocno mi się spieszy - między 10 a 14 litrów PB, ale zwykle nie przekraczam 12.

pełny raport BMW Touring 520 i 24V

autor: Artur, dodano: 30.04.2013 23:49

po 4 latach uzytkowania moge powiedziec to samo co na początku - SWIETNE autko! komfort, wygoda, prowadzenie, frajda z jazdy! SPALANIE SREDNIE - 6,7 L/100KM wyprzedzajac wszystkich gdyz wolno nie jezdze. Kiedys w nocy przy spokojnej jezdzie spalilo 5l/100km. nie wiem skad sie biora wartosci 8l, przy normalnej jezdzie nie przekraczam nigdy 7 litrow!!!! przy oszczednej 6,2-6,4 l/100km spalanie realne sprawdzane wielokrotnie pod korek przez 4 lata! po Krakowie w zimie i korkach srednie wyszlo 8,2l/100. naprawde malo awaryjne, przez te 4 lata, tylko raz nie odpalilo jak akumulator stary padl. na mrozie -30 pali za 1 razem zawsze!!!! nadszedl czas sprzedazy - i z wielkim zalem wystawiam piękna srebrną BEATKę na aukcje. gg 8530482 p.s. moj 1 komentarz jest z roku 2009 - dalej aktualny!

pełny raport BMW Sedan 530 d

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 5/M5 E39 M5 Sedan

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 5/M5 E39 M5 Sedan

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne BMW Seria 5 E39 M5 Sedan
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 5, oglądali także