Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Touring 523 i 170KM 125kW 1997-2004

Lata produkcji: 1997 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Wyciszenie + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~benc
BMW Seria 5 E39
Touring 523 i 170KM 125kW
Auto niezwykle wygodne i świetnie wyciszone. Prowadzenie - poezja. Niestety koszty utrzymania to dramat, nawet jak na auto 20 letnie, żeby cieszyć się tym autem bez stresu trzeba zarabiać przynajmniej dwie średnie krajowe. Zawieszenie trudne w diagnozie, skomplikowane (szczególnie tył), a ceny części są bardzo wysokie. Do tego korozja, szczególnie progów, i tylnej klapy. Silnik świetny cichutki dynamiczny i jak na tak duże auto nie palący nadmiernych ilości paliwa, dobrze współpracuje z LPG. Ktoś może powiedzieć że trafiłem na zaniedbany egzemplarz i narzekam. Może jest w tym trochę racji ale wystarczy poczytać o typowych usterkach, aluminowy wielowahacz, tuleje belki, tuleje pływające, padające moduły i czujniki abs, problemy z odmą i układem chłodzenia, wycieki i padające pompy wspomagania, rdza, niestety inne auta w tym wieku nie posiadają tylu typowych usterek jak bmw e39. W aucie ciągle jest coś do zrobienia niema miesiąca bez dokładania do tej studni bez dna. Jeśli ktoś myśli że kupi to auto zrobi pakiet startowy za 1000zł i będzie jeździł to niech zapomni o tej marce. Ci co twierdzą że nic nie dokładają do e39 poprostu kłamią i jeżdżą polepionym na wrakiem na chińskich wahaczach i z zestawem świecących się kontrolek na desce.
2,9
~Meteorytanin
BMW Seria 5 E39
Touring 523 i 170KM 125kW
Przereklamowany samochód. Bardzo ciasny w środku (mniej miejsca niż chociażby w E90), niewygodny, kiepsko wyciszony. Szczególnie fotele są beznadziejne, nawet sporty. Układ kierowniczy - zero precyzji, nic wspólnego z E36 czy E46. E39 to rozlazły wóz drabiniasty jeśli chodzi o prowadzenie. Silnik minimum 2.8 zeby to jechalo. Mialem 2.5 170 koni z automatem dramat osiągi beznadziejne a spalanie przy spokojnej jezdzie wokol komina 12-13 litrow...
4,2
~Bartek
BMW Seria 5 E39
Touring 523 i 170KM 125kW
Moim zdaniem samochód zasługuje na 5 gwiazdek ponieważ dobrze się prowadzi. Czuć podczas skręcania, że samochód jedzie tam gdzie chcemy. Jest cichy i wygodny. Spalanie mogę ocenić na dobre. Praca przy tym samochodzie to przyjemność.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Touring 523 i 170KM 125kW 1997-2004
10,7
l/100 km
13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
BMW Seria 5 E39
Touring 523 i 170KM 125kW
Witam jestem użytkownikiem takiego BMW jakieś 5miesięcy auto sprowadzone z Niemiec i zamontowany Gaz sekwencja Stag oczywiście przez gazownika bardzo dobrego fachowca znajomego,ale mniejsza oto czytając wasze komentarze byłem przerażony ile mi to spali gazu mogę powiedzieć teraz że moje spalanie wyszło 8litrów w cyklu mieszanym a dokładnie zrobiłem 50km w mieście z prędkością 60kmh i 50km poza miastem droga między polami z prędkością 80kmh jadąc normalnie do rodziny.Tankowałem gaz na tej samej stacji żeby nie było jakiś niedomówień,dodam może jeszcze ze wcześniej miałem BMW sedana 1,8 i palił gazu 10litrów.Myślę że moja wypowiedz co do spalania jest wystarczająca i polecam ten samochód każdemu pozdrawiam.
11,8
BMW Seria 5 E39
Touring 523 i 170KM 125kW
spalanie w porównaniu do mojego poprzedniego auta jest wg mnie na rozsądnym poziomie - jestem zadowolony, na pewno nie jest to auto dla osoby która liczy się z każdą złotówką, sporo pali jak by nie patrzeć, ale 6 garków musi żreć, ceny części (głównie zawieszenia przedniego) potrafią troszkę przyćmić radość z posiadania E39, warto mieć dobrego mechanika by utrzymać auto w dobrej kondycji nie autoryzowanego bo tam ceny roboty potrafią zabijać, na szczęście jest sporo warsztatów które specjalizują się w tej marce i mają rozsądniejsze ceny.
15,8
BMW Seria 5 E39
Touring 523 i 170KM 125kW
Wiadomo jest to auto w nadwoziu kombii wiec swoje waży,do tego dochodzi silnik rzedowy który lubi swoje zjesc.A żeby było smieszniej to w koncu vanos wiec lubi wysokie obroty w połaczeniu z automatyczna skrzynia biegów przy pałowaniu potrafił wciagnac pół butli lpg.Jednak jezeli ktos przymierza sie do kupna tego auta polecałbym jednak wersie 528 na podwójnym vanosie nie chodzi to u o moc ale o elastycznosc silnika silniki 2.8 to najlepsze motory ze stajni bmw a do tego oszczedniejsze od 523 wiec zdecydowanie polecam 528 a 523 pali dosyć sporo ale cos za cos moc idzie w parze ze spalaniem

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 62
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 34
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 5 E39 Touring