Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Touring 525 tds 143KM 105kW 1996-2004

Lata produkcji: 1996 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2498 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Zbi Chw
BMW Seria 5 E39
Touring 525 tds 143KM 105kW
BMW nigdy przez myśl mi nie przeszła ta marka, i jakoś wyszło że stało się moje, a stało się to w kwietniu 2006r, Pracowałem i pracuje nadal w DE. i postanowiłem poszukać duże auto dla mojej rodziny, auto odkupem od Niemca, szefa firmy w której pracuje z przebiegiem 274000km. więc już wtedy nie było to mało, śmiało mogę napisać ze 2.5TDS jest niezawodnym motorem jeszcze żadnych problemów z nim nie miałem nigdy nie odmówiła posłuszeństwa, Autem nadal latam do Niemiec spisuje się znakomicie, Wygoda, komfort to jest to czego oczekiwałem, powiem tak już tyle lat w rodzinie i nie mam zamiaru jej wcale zamieniać na cokolwiek innego czy nawet na nowsze BMW, stara prosta budowa silnika, konstrukcja zbudowana na lata, a nie jak te nowe które produkują z myślą by się psuły i serwisy na tym zarabiały, W moim BMW też od czasu do czasu trzeba coś wymienić bo to normalne zużywające się części eksploatacyjne, naprawdę jeżeli ktoś ma możliwość kupienia takiego e39 z pewnych rąk można śmiało brać, nie bać się dużych przebiegów u mnie jeździ bez problemów i jestem z tego bardzo RAD.
4,8
~Szybki
BMW Seria 5 E39
Touring 525 tds 143KM 105kW
BMW to BMW niemalze motoryzacyjna perfekcja,trudno tu do czegos to porownywac,czy do innnego niemca czy japonca.Jazda tym autem jest tak przyjemna ze nie chce sie wysiadac i zawsze pozostaje niedosyt,czemu to tylko 600 km a nie 900.Uwaga auto uzaleznia silnie,i jak raz kupisz marki nie zmienisz.Balem sie troche silnika 2.5 tds,ale kupilem zadbany egzemplarz w Belgi od kobiety,i coz silnik jest jak nowy,nie bierze oleju chodzi jak benzyna,nie pytajcie ile zaplacilem bo i tak nikt nie uwierzy,moge powedziec tylko tyle ze w polsce za te peniadze mozna kupic \"dobrego\" comon raila,a pozniej jet narzekanie i placze ze bmw to blle jak ktos kupi trupa z przebeigiem 700 tys. za 15 tys skreconego na 180.
4,3
~jaro
BMW Seria 5 E39
Touring 525 tds 143KM 105kW
Samochód dla ludzi którzy cenią sobie komfort jazdy. Znakomity silnik, bezawaryjny jak jest zadbany i na czas jest wszystko wymieniane. Ludzie piszą że jest awaryjny - pewnie tak jest jeśli kupują dojeżdżone, niezadbane jednostki. O samochód trzeba dbać i kupować z rozumem. Teraz zbieram na 5 ale nowszą. I to fakt że niechętnie opuszcza się ten samochód i chce się jechać dalej i dalej...
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Touring 525 tds 143KM 105kW 1996-2004
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
BMW Seria 5 E39
Touring 525 tds 143KM 105kW
To już mój trzeci 2.5TDS tym razem to E39 Touring wcześniej Omega B98r automat,Bmw E36 93r sedan i mam jeszcze E36 Compact 1.8Tds w super stanie spalanie po mieście 9l!!!4 cyl. 90km porażka jedyny plus brak bolączki ciepłego odpalnia zasługa 4cyl.gdzie łańcuch nie jest tak nadwyręzony.Co do 2.5Tds spalanie na odcinkach 3-10km waha się 10-13l/100km ale zaznaczmy kilka rzeczy generacje silnika,6cylindrów,masę auta,przebieg.Dla mnie silnii 2.5Tds są naprawde udane uważać trzeba na debili ścigantów i łebków bez kasy jeżdżą aż zajeżdżą,dodatkowo trzeba pilnować układu chłodzenia oraz lać odpowiedni olej ja zawsze leję Lotos 10w/40 !!!myślę o chipie ze 143km na max 165km bo troszkę to mułek ze świateł tak ogólnie spalania nie będę tu opisywał bo zawsze można kupić sobie Vw lupo 1.0 lubCc 704!!!ja ostatnio zapiołem przyczepkę 2 osiową i targałem około 1400kg gruzu mam wszystko czego dusza zapragnie prócz skóry auto rewelacja komfortowe bezpieczne i części od groma pozdrawiam
7,6
BMW Seria 5 E39
Touring 525 tds 143KM 105kW
Witam. Jestem szczęsliwym posiadaczem BMW e 39 525 tds. Jak na razie jestem bardzo zadowolony. Przed tem jezdzilem Partnerem 1.4, masa 1500 kg... teraz jeżdze zdecydowanie taniej, a spalanie tylko i wylącznie zależy od stanu silnika i nogi na gazie. Jezdząc codziennie trase (40km miasto + 60km trasa) + troche koreczka, nie ruszając ostro od światel uzyskuje spalanie 6.8 do 7.2 ... jak na mase auta i komfort...rewelacja. Jeżeli pali komus więcej niż 9... ciągle deptasz albo masz zajechanego tds´a...nie ma innej opcji :) Dla porównania znajomy ma Bore 1.9 tdi 130 km w dobrej kondycji... przy normalnej jezdzie srednia tak jak u mnie ;) Gorąco polecam ten silnik, jeżeli trafisz na zadbany egzemplarz i zadbasz o niego... zero problemów :) Pamiętajcie, ten silnik nie służy do jazdy z pedałem w podłodze... służy do zwawego pokonywania autoban z predkosciami 120-180... ale bez szaleństw, gdyż nie lubi przegrzewania
8,8
BMW Seria 5 E39
Touring 525 tds 143KM 105kW
Więc tak, nie rozumiem dlaczego ludzie piszą ze TDS nie moze spalic ponizej 8 litrów. W trasie przy spokojnej jezdzie czyli 90-130km/h pali mi 7-8 litrów. Przy jezdzie 120-160km/h spali około 9 litrów. Najnizsze spalanie jakie mi sie udało uzyskac to 6.5 litra, ale to była jazda strasznie wolna.. kolo 70-100 km/h. Oczywiście, moze tez spalic 12 litrów, ale to jest juz jazda ze tak powiem ekstremalnie ekstremalna. Miasto - w zaleznosci jak szybko sie jezdzi 8-11. Ogolnie TDS sprawuje mi sie dobrze, nie narzekam.

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 62
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 34
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 5 E39 Touring