Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Chevrolet Captiva

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2006 roku. Po bankructwie Daewoo i przejęciu koreańskiej marki przez Chevroleta, Captiva na większości rynków pojawiła się w miejsce Daewoo Musso. Jej pierwowzorami były prototypy Chevrolet S3X oraz T2X z 2004 i 2005 roku. Captiva to pierwsze auto terenowe Chevroleta oferowane w Europie. Od 2011 roku oferowana jest druga generacja modelu. W Korei Płd. Captiva sprzedawana jest jako Daewoo Windstorm, w Australii jako Holden Captiva, zaś na Bliskim Wschodzie – jako GMC Terrain.

Generacje Chevrolet Captiva

Mimo, że Capitvę zwykło się pozycjonować wśród kompaktowych SUV-ów, nie sposób nie dostrzec, że auto wybija się ponad standardowe ramy tego segmentu. Można się o tym przekonać już przeglądając dane techniczne, ale to na żywo najlepiej widać, że opisywany Chevrolet to "kawał samochodu". Aby auto robiło z zewnątrz jeszcze większe wrażenie, słuszne gabaryty podkreślono muskularną stylistyką nadwozia z masywnymi światłami, sporymi lusterkami czy mocno zaakcentowanymi nadkolami. Spojrzenia najlepiej przyciąga wersja po liftingu za sprawą monstrualnego grilla, agresywnych reflektorów i ostrych rys pasa przedniego.

Podczas, gdy mnóstwo producentów dwoi się i troi, aby w jak najmniejszym samochodzie zaoferować jak najwięcej przestrzeni, przygotowując Captivę Chevrolet skorzystał z prostej zależności "duże nadwozie = duże wnętrze". Pokaźne wymiary zewnętrzne zaowocowały ogromnym przedziałem pasażerskim, w którym zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie jest multum przestrzeni, a w razie potrzeby do dyspozycji jest jeszcze trzeci rząd siedzeń przeznaczony dla dzieci. Gdy dwa dodatkowe foteliki są nieużywane, możemy skorzystać z obszernego miejsca na walizki. Plus za płaską przestrzeń powstającą po złożeniu dwóch ostatnich rzędów siedzeń, minus za zbyt słabo wyprofilowane fotele.

Z miejsca pracy kierowcy łatwo zauważyć, że Captiva została opracowana według starej szkoły projektowania SUV-ów. Dzięki temu, widoczność na zewnątrz nie jest ograniczona wąziutkimi "designerskimi" szybami, proste zegary nie utrudniają odczytu awangardowymi obudowami i "dyskotekowym" podświetleniem, a obsługa kokpitu okazuje się w miarę prosta. Niestety, klasyczny projekt ma też swoje wady - plastiki użyte do wykończenia kabiny są kiepskiej jakości, wyświetlacze są w pełnym słońcu nieczytelne, a design wnętrza "trąci myszką". Prowadzącemu powinna spodobać się łatwość, z jaką dobiera się wygodną pozycję do jazdy.

O tym, że Captiva nie jest młodą konstrukcją można się też przekonać wybierając się nią na jazdę próbną. Podczas, gdy w najnowszych SUV-ach często stawia się na stabilność prowadzenia na zakrętach, w propozycji Chevroleta wyraźnie czuć, że to komfort resorowania postawiono na pierwszym miejscu. W efekcie, zawieszenie niweluje większość nierówności tak, jakby w ogóle ich nie było, ale na łukach powoduje poważne przechyły karoserii i zachęca do zdjęcia nogi z gazu. Podobnie czyni zresztą układ kierowniczy, któremu wyraźnie brakuje precyzji działania.

Choć Captiva nosi emblemat amerykańskiej marki i została skonstruowana we współpracy z niemiecką firmą (a dokładnie Oplem), ma w sobie sporo koreańskich genów. Przypomina o tym choćby jej atrakcyjna cena - auto jest jedną z najtańszych propozycji w klasie kompaktowych SUV-ów, i to pomimo, że oferuje znacznie przestronniejsze wnętrze niż większość rywali. Na korzyść pseudo-terenówki Chevroleta przemawia dodatkowo niezłe wyposażenie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Słuszną linię mają te nowe Chevrolety. Fakt, tu widać twórczą inspirację nowym Mitsubishi Outlanderem, ale niech będzie, że to przykład czerpania z dobrych wzorców.
Luzacjusz: Lepiej. Znacznie lepiej. Tak wygląda dziś to auto. Chętnie poznałbym człowieka, który kilkoma kreskami na rysunku z beznadziejnie koślawej Captivy zrobił samochód, jakiego przynajmniej nie trzeba się wstydzić.

Publikacje o Chevrolet Captiva

Chevrolet Captiva 2.2D - rozsądne rozwiązanie
 
Nasz test Chevrolet Captiva 2.2D 184 KM LTZ

Suvy były uważane za ślepą uliczkę w historii motoryzacji. Wystarczyło jednak kilka lat, aby stały się niezwykle popularne. Producent, który nie posiada w swojej ofercie takiego samochodu, traci naprawdę dużo. Chevrolet doskonale zdawał sobie z tego sprawę, dlatego na europejskich drogach pojawiła się...

Chevrolet Captiva LTZ 2.2D 184KM 6AT - w kontakcie z naturą
 
Nasz test Chevrolet Captiva LTZ 2.2D 184KM 6AT

SUV-y, to wbrew przeznaczeniu, zdecydowanie miejskie "stworzenia". Lubią przemierzać morza asfaltu, niestraszny im smród spalin i potrafią błyszczeć pod centrami handlowymi. Jednak nie zapominajmy skąd wzięły się te samochody. Gdy rozłożymy ich "genotyp" na mniejsze jednostki, powinniśmy...

Chevrolet Captiva - sztuka urzekania
 
Nasz test

Pierwszy kontakt z nową Captivą mamy już za sobą - już w lutym tego roku mieliśmy okazję przejechać się tym autem po ośnieżonych alpejskich trasach testowych. Teraz przyszedł czas na bliższą znajomość.

Chevrolet Captiva - nowe aspiracje
 
Nasz test

Dzięki mniej lub bardziej kontrolowanym przeciekom zdjęcia nowej generacji popularnego SUVa Chevroleta krążyły po sieci od 6 miesięcy, jednak dopiero teraz Chevrolet zaprezentował nowe auto w całej okazałości. Na początek dziennikarzom, ale od razu w bojowych warunkach - na ośnieżonych i oblodzonych...

Chevrolet Captiva 3.2 - prawdziwy SUV

Samochód rekreacyjny z natury rzeczy nie ma być sportową wyścigówką, a uniwersalnym, wielofunkcyjnym pojazdem rodzinnym. Ma on sobie z powodzeniem poradzić w codziennym ruchu miejskim, długiej trasie z rodziną na pokładzie i nie będą mu straszne boczne, nieutwardzone drogi, a czasami wręcz zapuści się...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Chevrolet Captiva

Chevrolet Captiva na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Chevrolet CaptivaautoWcentrum - społeczność Chevrolet Captiva

najwyższe oktanyAuta - Chevrolet Captiva

Chevrolet Captiva Czarny Książe 52,43

Chevrolet Captiva Chevy 52,19

Chevrolet Captiva 41,99

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Chevrolet Captiva

mark51 30,17

bens2 62,24

bk1212 30,00

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Chevrolet Captiva

od 87 990 zł do 149 990

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (167 - 258 KM): 2.4 DOHC, 3.0 V6

 

Diesel (163 - 184 KM): 2.0 D, 2.2D

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Chevrolet Captiva
 

Najpopularniejsza wersja Chevrolet Captiva

Chevrolet Captiva 2.4 DOHC 167KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
czujnik parkowania
tempomat

Dostępne kolory

Cena katalogowa

100 990

Zobacz ofertę Chevrolet Captiva 2.4 DOHC 167KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Chevrolet Captiva najczęściej porównywane z:

Opel Antara
2.2 CDTI ECOTEC (163 KM)
Kia Sorento
2.2 CRDi (197 KM)
Nissan Juke
1.6i (117 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 4x4 Premium Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 4x4 Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 50 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 71 890 zł 61 890 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 300 km. Silnik: 2.4 169KM, benzynowy.
Cena: 114 490 zł 95 500 zł
Zyskujesz: 18 990 zł Zobacz szczegóły »

Używane Chevrolet Captiva

Chevrolet Captiva
2.0 diesel 150 KM
2007
37 900 PLN
Chevrolet Captiva
2.0 diesel 110 KM
172 129 km, 2007
34 200 PLN
Chevrolet Captiva
2.0 diesel 170 KM
120 000 km, 2009
44 900 PLN
Chevrolet Captiva
2.0 diesel 150 KM
2008
42 900 PLN

Ocena auta Chevrolet Captiva

  • Średnia ocena
    na podstawie 109 opinii
  • 4,05
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

Chevrolet Captiva SUV 2.0D (127 KM)

czekanie na czesci...podobno tygodniami, akumulator wymieniaja od tygodnia bo byl od razu rozladowany...ogolnie nie p[olecam..a miala byc crv nowa i polasilem sie na duzy upust

dodał: clik
Chevrolet Captiva SUV 2.4 i 16V FWD (141 KM)

bardzo dużo pali miasto 16 l trasa od 9-11 ,serwis uważa że tak może być ,średnie zyżycie ok. 13 litrów benzyny o ponad 4l. więcej niż zapewnia producent.

dodał: Marek
Chevrolet Captiva SUV 2.0D (150 KM)

Dla mnie najważniejsza jest funkcjonalność: 7 miejsc, albo duża przestrzeń bagażowa, poruszanie się w trudnym terenie, ale również na autostradzie.

dodał: biuro@tonbit.com.pl
Chevrolet Captiva SUV 2.0D (150 KM)

Jak na nowy model auta i wady wieku dziecięcego to przeciętnie to za mało a dobrze to za dużo a ..... no może bardziej dobrze....nich będzie. :-)

dodał: nri@wp.pl
Chevrolet Captiva SUV 2.4 i 16V FWD (141 KM)

Auto niezłe . chyba lepsze od Antary.dłuższe. a poza tym za refrektory przednie przepłacać za tą samą opcję 12 000,00zł to chyba gruba przesada

dodał: Ewa
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + widoczność
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Chevrolet Captiva

Chevrolet Captiva II Facelifting (2014) Chevrolet Captiva Sport 2012 Chevrolet Captiva II - galeria redakcyjna Chevrolet Captiva II Chevrolet Captiva Chevrolet Captiva I - galeria redakcyjna Chevrolet Captiva Facelifting 2.2D 184KM - galeria redakcyjna Chevrolet Captiva Facelifting 2.2D 184KM - galeria redakcyjna (2)
Zobacz inne galerie Chevrolet

Chevrolet Captiva

51 komentarzy

34 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Mario~Mario

Do ~jan: Mam taką captivę i jestem zadowolony spalanie gazu to 15litrów

~chevrolet lover~chevrolet lover

zapomnialem dodac - 2.2d LTZ automat

~chevrolet lover~chevrolet lover

- 5000 km padla nawigacja - miesiac czekania
- 30000km pekla rura od intrcoolera - laweta, zepsute wakacje
- 30200km znowu pekla rura + zawiesil sie wtryskiwacz (nie udalo sie wrocic z wakacji) laweta itd
- 45000 - wyciek z uszczelniacza walu + 3 wtryski do regeneracji przez rzekomo zle paliwo

Plastikowe nadkola staly sie szare ( a byly czarne) a "skora" wyglada jak w 20 letnim ikarusie, do tego w gratisie trzeszczy fotel kierowcy na wysokosci lopatek

POLECAM !!!

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Chevrolet

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
5 579
Przejechany dystans
1 887 930 km
Zatankowanego paliwa
148 471 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
316
Wydanych pieniędzy
142 399 zł
Średnie wydatki na auto
919 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
919
Wydanych pieniędzy
421 326 zł
Średnie wydatki na auto
2 718 zł
Zobacz dzienniki kosztów Chevrolet (155)

Testy zderzeniowe Chevrolet Captiva

Najnowsze testy zderzeniowe Chevrolet Captiva przeprowadzone przez Euro NCAP.

Chevrolet Captiva 2.2 diesel LS, RHD
2011

Chevrolet Captiva
Chevrolet Captiva

Chevrolet Captiva
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Chevrolet

Zużycie paliwa Chevrolet Captiva

Na podstawie 121 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: m.rot50@wp.pl, dodano: 26.09.2008 19:45

spalanie nie ma nic wspólnego z tym co pisze producent. w mieście min 13 l po za miastem może się zamknąć przy ekonomicznej jeżdzie w 10 litrach na 100 km.

pełny raport Chevrolet SUV 2.0D

autor: lasso, dodano: 05.04.2010 14:57

dane producenta zaniżone o 20%, ale za to byli zbyt skromni przy osiągach. fabrycznie podają 186km/h ja pomykałem (niemcy) 210km/h (wg nawigacji 196km/h) może to tylko zasługa jakości paliwa, bo jakby mi spalił o 1l/100km mniej niż na naszym krajowym

pełny raport Chevrolet SUV 2.0D

autor: Jarek Chevy Cap, dodano: 03.03.2014 23:43

Nie oczekiwałem tutaj 5 czy 6 litrów na "sto". Spalanie w trasie na poziomie 7,5 - 9 litrów mnie satysfakcjonuje. W mieście może być niestety sporo więcej, ale mam do dyspozycji tryb "eco".

pełny raport Chevrolet SUV Facelifting 2.2D

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Chevrolet Captiva

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Chevrolet Captiva

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Chevrolet Captiva
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Captiva II 2.2D 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Captiva II 2.2D 184KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Chevrolet Captiva, oglądali także