Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Chevrolet Captiva

Lata produkcji: 2006 - teraz
Segment: Małe SUVy
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2006 roku. Po bankructwie Daewoo i przejęciu koreańskiej marki przez Chevroleta, Captiva na większości rynków pojawiła się w miejsce Daewoo Musso. Jej pierwowzorami były prototypy Chevrolet S3X oraz T2X z 2004 i 2005 roku. Captiva to pierwsze auto terenowe Chevroleta oferowane w Europie. Od 2011 roku oferowana jest druga generacja modelu. W Korei Płd. Captiva sprzedawana jest jako Daewoo Windstorm, w Australii jako Holden Captiva, zaś na Bliskim Wschodzie – jako GMC Terrain.

Komentarze redakcji

Powagosław: Słuszną linię mają te nowe Chevrolety. Fakt, tu widać twórczą inspirację nowym Mitsubishi Outlanderem, ale niech będzie, że to przykład czerpania z dobrych wzorców.
Luzacjusz: Lepiej. Znacznie lepiej. Tak wygląda dziś to auto. Chętnie poznałbym człowieka, który kilkoma kreskami na rysunku z beznadziejnie koślawej Captivy zrobił samochód, jakiego przynajmniej nie trzeba się wstydzić.

Mimo, że Capitvę zwykło się pozycjonować wśród kompaktowych SUV-ów, nie sposób nie dostrzec, że auto wybija się ponad standardowe ramy tego segmentu. Można się o tym przekonać już przeglądając dane techniczne, ale to na żywo najlepiej widać, że opisywany Chevrolet to "kawał samochodu". Aby auto robiło z zewnątrz jeszcze większe wrażenie, słuszne gabaryty podkreślono muskularną stylistyką nadwozia z masywnymi światłami, sporymi lusterkami czy mocno zaakcentowanymi nadkolami. Spojrzenia najlepiej przyciąga wersja po liftingu za sprawą monstrualnego grilla, agresywnych reflektorów i ostrych rys pasa przedniego.

Podczas, gdy mnóstwo producentów dwoi się i troi, aby w jak najmniejszym samochodzie zaoferować jak najwięcej przestrzeni, przygotowując Captivę Chevrolet skorzystał z prostej zależności "duże nadwozie = duże wnętrze". Pokaźne wymiary zewnętrzne zaowocowały ogromnym przedziałem pasażerskim, w którym zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie jest multum przestrzeni, a w razie potrzeby do dyspozycji jest jeszcze trzeci rząd siedzeń przeznaczony dla dzieci. Gdy dwa dodatkowe foteliki są nieużywane, możemy skorzystać z obszernego miejsca na walizki. Plus za płaską przestrzeń powstającą po złożeniu dwóch ostatnich rzędów siedzeń, minus za zbyt słabo wyprofilowane fotele.

Z miejsca pracy kierowcy łatwo zauważyć, że Captiva została opracowana według starej szkoły projektowania SUV-ów. Dzięki temu, widoczność na zewnątrz nie jest ograniczona wąziutkimi "designerskimi" szybami, proste zegary nie utrudniają odczytu awangardowymi obudowami i "dyskotekowym" podświetleniem, a obsługa kokpitu okazuje się w miarę prosta. Niestety, klasyczny projekt ma też swoje wady - plastiki użyte do wykończenia kabiny są kiepskiej jakości, wyświetlacze są w pełnym słońcu nieczytelne, a design wnętrza "trąci myszką". Prowadzącemu powinna spodobać się łatwość, z jaką dobiera się wygodną pozycję do jazdy.

O tym, że Captiva nie jest młodą konstrukcją można się też przekonać wybierając się nią na jazdę próbną. Podczas, gdy w najnowszych SUV-ach często stawia się na stabilność prowadzenia na zakrętach, w propozycji Chevroleta wyraźnie czuć, że to komfort resorowania postawiono na pierwszym miejscu. W efekcie, zawieszenie niweluje większość nierówności tak, jakby w ogóle ich nie było, ale na łukach powoduje poważne przechyły karoserii i zachęca do zdjęcia nogi z gazu. Podobnie czyni zresztą układ kierowniczy, któremu wyraźnie brakuje precyzji działania.

Choć Captiva nosi emblemat amerykańskiej marki i została skonstruowana we współpracy z niemiecką firmą (a dokładnie Oplem), ma w sobie sporo koreańskich genów. Przypomina o tym choćby jej atrakcyjna cena - auto jest jedną z najtańszych propozycji w klasie kompaktowych SUV-ów, i to pomimo, że oferuje znacznie przestronniejsze wnętrze niż większość rywali. Na korzyść pseudo-terenówki Chevroleta przemawia dodatkowo niezłe wyposażenie.

Dane techniczne Chevrolet Captiva

Silniki

Moc silników 127-258 KM

Poj. silników 1 991-3 195 cm3

Prędkość maks. 175-204 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,6-12,2 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Chevrolet Captiva

Średnia ocena modelu

na podstawie 120 opinii

4.05

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Widoczność

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Drobne usterki

- Skrzynia biegów

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (81%)
NIE (19%)

Wybrane oceny kierowców Chevrolet Captiva

Moja ocena jest zrobiona po 3,5 roku prywatnego użytkowania i 70.000km. Wszystkie przeglądy serwisowe robione co 15.000 km, olej wymieniany ... więcejco rok (longlife). Nie mogę polecać tego auta, ale aktualnie nie mam punktu odniesienia, czy inne marki to taki sam fajans. Śmieszą mnie natomiast opinie wielu szczęśliwych posiadaczy Captivy, którzy po 1000-2000km wysławiają na Autocentrum pod niebiosa nowo nabyte auto. Ja też byłem takim szczęśliwym po zakupie nowego auta. Teraz jestem mniej szczęśliwy, ale pocieszeniem jest to, że podobno inni mają wcale nie lepiej, czy są to posiadacze 2-3-4 letnich modeli niemieckich, japońskich czy koreańskich, wszystko jeden fajans robiony w globalnych fabrykach części z plasteliny. Po prostu w dobie kryzysu producenci przezrzucili koszty testowania aut na klientów. Ja powoli zaczynam być zmęczonym testerem i nie wiem czy przy takiej dostępności i horrendalnych cenach części zamiennych do tego badziewia nie zmienię przed planowanym czasem. Tylko pytanie na co zamieniać skoro nowe auta wszystkie tak mają. Auta na 3 lata a potem sięgaj głęboko do kieszeni i płać za części i ich wymianę. Jak rozmawiam z zaprzyjaźnioną firmą, która ściąga części, to tylko zacierają ręce, bo teraz mają żniwa. Nie jest ważne czy to Chevrolet, czy BMW czy VW, wszystko się psuje i łożyska, sprzęgła, mechanizmy szyb czy wycieraczek, nie mówiąc o turbinach sprzedają się świetnie, a ponoć ostatnio szczególnie dobrze idą części do tanich modeli BMW. Moje perypetie serwisowe w dalszej części opisu - polecam. Jeśli chcecie jeszcze o coś pytać to można na maila. ukryj
dodano 10.09.2010 przez
Świadomy wybór. Miałem do wyboru Outlander'a, IX35, Kia Sportage. Outlander rewelacyjny z zewnątrz, porządnie wykonany ale jeżdżąc nim czułem się ... więcejjak na traktorze. IX35 to zabawka przy Chevym. Do Kia'i po prostu nie jestem przekonany i niczym mnie nie zachwyciła. ukryj
dodano 28.10.2011 przez
Nigdy nie myślałem,że kupię Chevroleta.Wspólnie z wspólnikiem szukaliśmy nowych samochodów i nie spieszyliśmy się.Ja nawet nie chciałem SUV-a ale kombi ... więcej4x4.Przegłosowali mnie żona i wspólnik. Zaczęliśmy testować samochody wiosną- wszystkie 4x4,automat.TIGUAN,KIA,RAV-4 to typowe kompakty moim zdaniem do miasta i dla kobiet.Dopiero CRV,4007,XC-60,CX-5 i CAPTIVA nadają się do jazdy na dłuższe dystanse.Mazda jest strasznie twarda i żle się mi prowadziła na koleinach-nie jest warta 160tys.zł.VOLVO-najlepsze w środku ale po doposażeniu 200tys.;CRV-zawód 155tys.słaby autmat, głośno,gumowaty układ kierowniczy,4007 oprócz wyglądu bardzo dobrze ale go już nie produkują.Captiva po negocjacjach z dealerem 116 tys.najwyższy komfort,dobra skrzynia aut,cichy i mocny silnik i bardzo harmonijny i skuteczny napęd 4x4 i system zjazdowy.Przy tej cenie najlepsze auto.Jakość wykończenia wyżej tylko XC-60 i CX-5 ale niewiele.Wybraliśmy Captivę. Jestem zagorzałym narciarzem i jeżdzimy ze znajomymi.Kto zna ul.Kamienną w Karpaczu gdy jest lód to wie o czym mówię,holowałem po lodzie Scenika kolegi (nie mógł podjechać),system zjazdowy doskonale utrzymywał przy zjeżdzie tą samą dróżką 15km/h super.Jechaliśmy w 5-osób.Przejechałem 7tys.km.Zobaczymy czy się nie będzie psuł. Po testach doszedłem do wniosku,że to co piszą niektórzy nasi dziennikarze to sponsorowane bzdury.TRZEBA POJEŻDZIĆ SAMEMU! Dodam, że nie zamierzaliśmy Captivy nawet testować był to przypadek,a namówił nas kolega który rownież kupił ten samochód- fan Hondy. Poprawił bym tylko trochę jakość plastików ukryj
dodano 05.01.2013 przez
NARAZIE ZA MALY DYSTANS ZEBY OCENIAC AWARIE ALE C5 NOWA JUZ PO TAKIM PRZEBIEGU OK 2000 MIALA PIERWSZA WIZYTE W ... więcejSERWISIE I TO WYMAGAJACA HOLOWANIA AUTA A TU NARAZIE FABRYCZNYCH BLEDOW BRAK. ukryj
dodano 28.08.2011 przez
Zobacz oceny Chevrolet Captiva Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Chevrolet Captiva

Pb
9,40 - 13,83
Na podstawie 20 raportów spalania
ON
7,47 - 12,57
Na podstawie 110 raportów spalania
LPG
11,73 - 12,67
Na podstawie 3 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Chevrolet Captiva

Captiva 2012 2.2D AT. Nie wiem jak można tym autem zejść do wartości spalania opisywanych przez innych. W moim ... więcejprzypadku na trasie MINIMALNE SPALANIE TO 10.0 - 10.2. Trasa mieszana w trybie automatu ustawionego na ECO. 40 % trasy autostradą A2 przy 120-130 km/h, 40% trasy drogami krajowymi 90-100 km/h, 20% drogi lokalne - z 60-70 km/h. Jazda wyjątkowo spokojna. Tylko kierowca na pokładzie. Auto nie obciążone bagażem. Klima chodzi i chłodzi. To nie jest średnie spalanie uzyskiwane tym autem tylko minimalne do jakiego przy spokojnej jeździe udało mi się zejść w trasie ... Dystans testowy około 500 kilometrów więc wystarczający do uśrednienia. Dane spalania wg komputerka na pokładzie. Może jak się wszystko jakoś podociera i ułoży to zejdzie poniżej 10. Na razie niewykonalne. Styl jazdy w czasie testów flegmatyczny i bez żadnego pośpiechu. Spokojnie i płynnie do celu. Paliwo (chyba) nie chrzczone :) ukryj
dodano 07.06.2012 przez
NO COS 184KM 400NM MOMENTU I 2 TONY AUTO 7 OSOBOWE NA WIELKICH OPONACH NIESTETY WIECEJ BEDZIE PALILO NIZ ZWYKLY ... więcejSEDAN ALE MINIMALNE SPALANIE KTORE JESZCZE NA DOTARCIU JEST KOLO 7,2 L A JUZ PO 1500 ZAUWAZAM ZE SPADA DAJE SZANSE NA OK MIN 6,5 CO JEST JUZ BARDZO DOBRYM WYNIKIEM. OCZYWISCIE SPALANIE WYLACZNIE W MIESCIE TAKIM JAK WARSZAWA PONAD 10 NIE MOZE DZIWIC ALE I ZWYKLE AUTA Z DIESLEM ZADKO MAJA PONIZEJ 8-9 L . SREDNIO PO WARSZAWIE I Z DOJAZDAMI DO DOMU OK 9LITROW CO JAK NA WARUNKI W WARSZAWIE TEZ NIE JEST ZLE BO NIE MOWIE O SREDNIM GDY LUDZIE PISZA MINIMALNIE PALI NP 6 A SERDNIO 7 CZYLI TAK NAPRAWDE NIE JEZDZA PO MIESCIE PRAWDZIWYM GDZIE MASA SWIATEL I STANIE W KORKACH CODZIENNIE. NO I JAK KTOS BEDZIE MIAL CIEZKA NOGE NA TRASIE TEZ SPALANIU 8 A NAWET 9 LITROW NIE MOZE SIE DZIWIC PRZY TEJ MASIE AUTA. ukryj
dodano 28.08.2011 przez
No cóż 1800 kg wymaga, nieco więcej paliwa niż lżejsze mondeo. Nie liczyłem, że Captiva będzie paliła mniej niż Ford ... więcej:-). Po przejechani 12 000 km średnie zużycie to 7,8 litra na 100 km to dobry zakładany wynik. W tym czasie (3 miesiące) Polskę "zjechałem" wzdłuż i w szerz, więc korki, dziury etc - średnia szybkość 60 km/h, ale również Włochy(Rimini), Niemcy, Dania. Muszę jednak dojaśnić, że auto jest nieco ulepszone ;-> Kiedy przymierzałem się do SUVa nr.1 była Kuga. Dostałem to auto na próbna jazdę sprawdziłem średnie spalanie w komputerze - 8,3 l oleju. Rozumiem że to auto testowe i nikt go nie oszczędzał, ale po 6 litrach Mondeo spodziewałem się czegoś innego. ukryj
dodano 10.05.2010 przez
Dane producenta pokrywaja sie w zupełności przy bardzo spokojnej jeździe.Jak na ten ciężar i wielkość samochodu jest nieźle,chociaż zawsze mogło ... więcejby być lepiej.Najważniejsze to dobre dotarcie silnika!Mocno nie cisnąć do 5 tys.km i przestrzegać zaleceń producenta odnośnie docierania.Komputer pokładowy nie jest zbyt dokładny(jak np.w X5 lub w ML )i może wprowadzać w błąd.Są inne sposoby wyliczenia dokładnego spalania.Jeśli ktoś chce liczyć tylko na komputer pokładowy to ważne jest wyzerowanie licznika spalania przed podróżą.Na krótkich odcinkach jest bardzo niedokladny. ukryj
dodano 04.09.2008 przez
Tutaj to mi może miejsca braknąć... SUV i ekonomia? - jedno z drugim nie ma nic wspólnego Spalanie do przeżycia - jak ... więcejjuż się ktoś decyduje na tego rodzaju samochód to nie może liczyć że będzie mu 5l ropy spalał... Co do cen przeglądów to na szczęście udało mi się je robić w okresie gwarancyjnym więc i te ceny koszmarne nie były ale trzeba pamiętać ile ASO bierze za wymianę żarówki Serwis odwiedzany dość często - średnio co 3000 km zapalała się kontrolka, która wymagała interwencji komputera - denerwująca sprawa - na szczęście wszsytko na gwarancji ukryj
dodano 27.02.2011 przez
Zobacz raporty spalania Chevrolet Captiva Dodaj raport spalania

Publikacje o Chevrolet Captiva

Przeczytaj pozostałe 12 publikacje o Chevrolet Captiva

Newsy o Chevrolet Captiva

Przeczytaj pozostały 1 news o Chevrolet Captiva

Generacje Chevrolet Captiva

Dealerzy Chevrolet

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Chevrolet Energozam

lubelskie, Świdnik, Kalinówka 17A

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Chevrolet Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

AUTO ŻOLIBORZ

AUTO ŻOLIBORZ Chevrolet Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Rudnickiego 3

Więcej

AUTO ŻOLIBORZ

AUTO ŻOLIBORZ Chevrolet Ząbki

mazowieckie, Ząbki, Radzymińska 334

Więcej

Auto-Mróz Leszno Sp. z o.o.

Auto-Mróz Leszno Sp. z o.o. Chevrolet Leszno-Strzyżewice

wielkopolskie, Leszno-Strzyżewice, Balonowa 57

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Chevrolet Captiva

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

59

Przejechany dystans

8 049 zł

Zatankowanego paliwa

2 204 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1

Wydanych pieniędzy

199 zł

Średnie wydatki na auto

40 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

8

Wydanych pieniędzy

6 430 zł

Średnie wydatki na auto

1 286 zł

ZOBACZ 5 dzienników kosztów Chevrolet Captiva Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Chevrolet Captiva

Liczba wpisów: 6
komentarzy(6)
komentarzy(3)
komentarzy(0)
komentarzy(3)
komentarzy(5)
Zobacz inne typowe słabe punkty Chevrolet Captiva dodaj typowy słaby punkt