Szukaj

Informacje o Chevrolet Cruze Hatchback 5d 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW 2011-2014

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy sedan należący do niższej klasy Å›redniej (segment C) produkowany od 2008 roku (od 2009 roku w Europie). W europejskiej ofercie Chevroleta Cruze zastÄ…piÅ‚ model Lacetti, w USA – model Cobalt. Pod nazwÄ… Daewoo Lacetti model debiutowaÅ‚ w Korei PÅ‚d (w Australii – jako Holden Cruze, a w Chinach – Shanghai Chevrolet Cruze). To pierwszy model Chevroleta inaugurujÄ…cy nowÄ… stylistykÄ™ samochodów oferowanych w Europie – tak jak Cruze, majÄ… one bardziej przypominać amerykaÅ„skie Chevrolety. Nazwy Cruze marka używaÅ‚a wczeÅ›niej dla swojego auta segmentu B, bliźniaka Suzuki Ignisa.
czytaj więcej
Powagosław
Duże logo z przodu oznacza, że Chevrolet wreszcie nie musi wstydzić się swojego europejskiego modelu. Całkiem słusznie bo Cruze to gwiazda (jedyna?) w ofercie Chevy na naszym rynku. ~Powagosław
Luzacjusz
Na widok Lacetti zawsze miałem ochotę zrobić krzywdę sobie albo komuś. W Cruze ta agresja kanalizuje się w liniach tego samochodu. Jednak można, Chevrolecie! ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~Mirosław
Chevrolet Cruze
Hatchback 5d 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW
Jeżdżę nim od nowości już 6 rok, po całej Europie i zawsze się cieszę gdy do niego wsiadam. Świetny, dynamiczny silnik, ładna linia nadwozia, wygodne fotele, duży bagażnik, niskie koszty utrzymania, dobre wyposażenie i niezawodność to najważniejsze cechy tego auta. To mój dziesiąty już samochód użytkowany prywatnie, służbowych nie liczę, i drugii który kupiłem jako nowy. Były auta polskie, włoskie, japońskie, niemieckie, francuskie i koreańskie. Ten daje mi najwięcej frajdy z jazdy, no może poza Hondą Accord. Lubię patrzeć na miny dresiarzy z BMW, którzy bezskutecznie próbują go wyprzedzić. Szkoda, że Chevrolet wyniósł się z Europy bo ten model naprawdę był udany. Na szczęście w zasadzie wszystkie części i większość rozwiązań konstrukcyjnych były stosowane również w bliźniaczej Astrze serii J więc nie będzie z tym problemu. Na początku wkurza słaba widoczność przez tylną szybę. Trzeba cofać na lusterka i słuchać czujników parkowania.
4,9
~Tomek L.
Chevrolet Cruze
Hatchback 5d 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW
Silnik to bez wątpienia najmocniejsza z mocnych stron Cruze. 163-konny, dwulitrowy diesel VCDI współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną, z eksplodującym momentem obrotowym 360 Nm już od 1750 obr/min, pozwala naprawdę na baaaardzo sprawne poruszanie się po naszych zatłoczonych drogach, gdzie wyprzedzanie całych pielgrzymek TIRów jest często niemożliwe innymi osobówkami. Silnik pracuje bardzo kulturalnie,cicho, mięciutko, bez jakiegokolwiek klekotu i wibracji. Jest wyjątkowo elastyczny nawet na najwyższych biegach i ciągnie auto do przodu z olbrzymim przyspieszeniem i nawet nie wiadomo kiedy na liczniku pojawia się 200 km/h. Precyzyjna przekładnia działa gładko i szybko daje się polubić. Duża moc silnika przenoszona jest na przednie koła za pomocą 6-stopniowej manualnej przekładni. Drążek zmiany biegów wygląda atrakcyjnie, wygodnie leży w dłoni, jest obszyty skórą, ma precyzyjne drogi prowadzenia pomiędzy kolejnymi przełożeniami. Zestopniowanie manualnej przekładni pozwala na optymalne wykorzystanie właściwości silnika. Dzięki dużemu rozstawowi osi - 2685 mm Cruze prowadzi się pewnie. Stabilnie zachowuje się podczas szybkiej jazdy na wprost i nie ucieka zbytnio na boki w łukach. Podwozie jest zbudowane tradycyjnie i prosto (z przodu kolumny MacPhersona, z tyłu wahacze wleczone połączone belką skrętną). W wersji z dieslem układ kierowniczy nie robi wrażenia nadmiernie czułego jak to podobno ma miejsce w przypadku benzyniaków. Zawieszenie zestrojono wręcz dość twardo, całkiem dobrze na warunki europejskie. Nie przesadnie niskoprofilowe opony (205/60 R16)pozwalają na komfortową jazdę przy ciśnieniu 2,2 atm. W szybkich i ciasnych zakrętach czuje się lekki przechył nadwozia, jednak nie ma to żadnego odzwierciedlenia w utracie zadanego toru jazdy. Napewno nie pojedzie się tak szybko w ciasnych łukach jak z zawieszeniem wielowahaczowym ale koszty utrzymania za to będą wielokrotnie niższe. Układ wyposażony jest oczywiście w precyzyjnie ustawione systemy bezpieczeństa ESP, ASR, ABS, które mogą przejąć sterowanie autem kiedy kierowca zbytnio się zimą zagalopuje co nie jest trudne mając do dyspozycji stado 163 koni. Widoczność do tyłu przez tylną szybę nie jest najmocniejszą stroną Cruze, szczególnie dla osób, które muszą odwracać głowę nie umiejąc korzystać z olbrzymich lusterek bocznych i czujników cofania jakie oferuje to auto. Szyba przednia nie jest poprowadzona aż tak wysoko jak np. w Citroenie C4 Picasso i wysokie osoby mogą nie widzieć świateł na skrzyżowaniach jeśli auto stoi zbyt blisko. Słupki przednie, tylne i środkowe też nie należą do najwęższych no ale żeby zdobyć 5 gwiazdek w testach zderzeniowych chyba tak musi być. Musiałem na początku uważać i dobrze się rozglądać na skrzyżowaniach. Ergonomia jest jak najbardziej europejska. Obsługa wszystkich przyrządów nie sprawia żadnych problemów. Wnętrze prezentuje się bardzo okazale. Szczególnie ciekawie wygląda środkowa konsola z panelami audio i klimatyzacji. Na jej szczycie jest wyświetlacz funkcji audio i komputera pokładowego. Co ważne, komunikaty wyświetlane są po polsku. Kokpit wykonano z plastiku, którego jakość jest dobra. Ciekawy efekt daje część deski rozdzielczej wyłożona tym samym materiałem, który zastosowano w tapicerce. Rzecz niespotykana w innych markach, daje poczucie przytulności. Cała kabina Chevroleta ma swój indywidualny design, który w tym przypadku naprawdę może się podobać. Skórzana, zgrabna kierownica bardzo dobrze leży w dłoniach. Jest na niej sterowanie tempomatem oraz sterowanie radiem. Schowek w podłokietniku zawiera gniazda AUX-IN oraz USB. Gniazda 12V znajdują się zarówno z przodu jak i z tyłu na tunelu środkowym. Sporych rozmiarów, zamykany na klucz, podświetlany schowek przed pasażerem niestety nie jest klimatyzowany. Duże 1,5 litrowe butelki z napojami można umieścić w specjalnie wyprofilowanych w tym celu schowkach w przednich drzwiach. Otwarte puszki z colą lub kubki z kawą znajdą miejsce na tunelu środkowym w specjalnych uchwytach oraz w podłokietniku na tylnej kanapie. Okulary znajdą miejsce w schowku nad drzwiami kierowcy. Niestety nie wszystkie rozmiary tam się zmieszczą. Jest jeszcze zamykany schowek pod kierownicą, przy lewym kolanie kierowcy oraz zamykany schowek na portfel i na paragony na środku kokpitu nad wyświetlaczem. Ponadto niewielkie schowki w drzwiach tylnych oraz kieszenie za oparciami foteli przednich. Pod wykładziną bagażnika znajduje się styropianowy organizer z zestawem do pompowania kół (w tym elektryczną sprężarką z różnymi końcówkami np. do materacy, piłek, pontonów itp.) z gaśnicą, trójkątem ostrzegawczym i sporą ilością miejsca na inne przedmioty, które chcemy tam schować (gąbka, szczotka, skrobaczka, płyn do spryskiwaczy i inne). W bardzo ustawnym bagażniku zamontowano cztery uchwyty na torby z zakupami oraz siatkę na przedmioty łatwo przesuwające się. Wszystkie szyby są sterowane elektrycznie, podobnie jak i olbrzymie lusterka boczne. W obydwu osłonach przeciwsłonecznych zamontowano lusterka. Obydwa przednie fotele są regulowane w sześciu płaszczyznach. Zagłówki przednie mają regulację zarówno w pionie jak i w poziomie co pozwala na zajęcie bardzo wygodnej pozycji szczególnie dla naszych głów. Siedzenia są dobrze wyprofilowane i wygodne. Wydają się nieco twarde ale pozwalają na pokonanie w jeden dzień ponad tysiąckilometrowych odległości bez objawów zmęczenia. Wszystkie szyby są przyciemnione. Zestaw głośnomówiący bluetooth działa bardzo dobrze i wyraźnie. Jedyne drobne zastrzeżenia mogą mieć osoby niższego wzrostu, które kolanem będą niechcący przestawiać pokrętła od temperatury i siły nadmuchu zlokalizowane na konsoli przedniej zbyt blisko jej krawędzi zewnętrznych. Wentylacja i ogrzewanie działają skutecznie. Jadąc w lipcu do Grecji, przy +37 C na zewnątrz, klima chodziła na niskich obrotach a mimo to była bardzo wydajna. Ogrzewanie zimą jest również bardzo wydajne. Samochód błyskawicznie się nagrzewa. Pasażerowie z tyłu mają swoje nawiewy ale tylko na nogi i nie mogą nimi regulować. Elektryczne odmrażanie tylnej szyby i lusterek bocznych to standard. Fajną rzeczą jest odmrażanie szyby przedniej. Po wciśnięciu przycisku na konsoli automatycznie coś się włącza - chyba klima chociaż kontrolka od klimy nie świeci ale sprężarka jakby chodziła albo alternator pracuje z większym obciążeniem i następuje szybki wzrost temperatury powietrza z nawiewu. Może to jakiś układ elektrycznego ogrzewania powietrza. Nie mam pojęcia jak to działa ale napewno skutecznie odmraża szybę zanim ruszy się cokolwiek wskazówka temperatury silnika. Elektryczne podgrzewanie foteli przednich ma trzystopniową regulację. Potrzeba dosłownie niecałej minuty aby fotele były zimą przyjemnie ciepłe. Uwag do ilości miejsca w kabinie nikt mieć nie powinien. Przy dostosowaniu położenia kierownicy oraz fotela kierowcy do moich wymagań, a nie należę do osób mikrej postury (187 cm wzrostu), pasażer siedzący za moimi plecami, może wygodnie zająć swoje miejsce, w żaden sposób nie narażając na brak komfortu czy utrudnienia. W okolicy głowy pasażerom mojego wzrostu miejsca również wystarczy, a dzięki dużemu zakresowi regulacji foteli kierowcy i pasażera, z przodu bez kłopotu zmieszczą się nawet ponad dwumetrowe persony. Wiadomo, że główną zaletą hatchbacków jest ich funkcjonalność, wyrażająca się m.in. w łatwym dostępie do bagażnika. W przypadku pięciodrzwiowego Chevroleta Cruze bagażnik ma pojemność 413 litrów. Składając tylne siedzenia w stosunku 60/40 można ją zwiększyć do 883 litrów. Próg załadunku jest niski, a przestrzeń bagażowa to prawie sześcian. Kabina została bardzo przyzwoicie wytłumiona. Hałas nie przeszkadza pasażerom nawet przy wysokich prędkościach autostradowych. Duża w tym na pewno też zasługa 6-stopniowej przekładni i aerodynamicznego kształtu nadwozia. Żeby jednak nie wszystko było ocenione na doskonałe to przyczepię się do braku materiału wygłuszającego plastikowe nadkola, o które czasami głośno uderzają kamyczki wystrzeliwane spod kół na szutrowej drodze. Sztywno zestrojone zawieszenie też czasami przypomina o sobie szczególnie gdy samochód jest niedociążony i porusza się po wyboistej drodze słychać odgłosy \"odbijania\" na krótkich nierównościach np. przed skrzyżowaniem gdzie asfalt jest powgniatany. Wydawać by się mogło, że 2 litrowa jednostka napędowa ze stadem 163 koni musi sporo pożerać. Nic bardziej mylnego. Ten nowoczesny, spełniający normę Euro 5 silnik jest jednocześnie bardzo narowisty a zarazem ekonomiczny. Oszczędny, tani i dobrze wyposażony. To tylko nieliczne zalety Cruze. Do tych cech należy dodać dobry wygląd zewnętrzny, przestronne i intuicyjne w obsłudze wnętrze oraz rewelacyjny silnik z dużym zapasem mocy. Jeżeli szukasz szybkiego samochodu, który łaskawie obejdzie się z Twoją kieszenią zarówno w momencie zakupu, jak i podczas codziennej eksploatacji Cruze jest bardzo ciekawą propozycją.
4,0
~Jpad
Chevrolet Cruze
Hatchback 5d 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW
Auto z salonu (wyprzedaż), bardzo komfortowe, jestem zadowolony z wyposażenia, na razie po 3 latach stwierdzam że plastiki nie skrzypią, ale niektóre elementy wykazywały dziwną skłonność do bielenia - np obudowy lusterek bocznych (wymiana na gwarancji).
Åšrednie spalanie dla Chevrolet Cruze Hatchback 5d 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW 2011-2014
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Chevrolet Cruze
Hatchback 5d 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW
Jeżdżę tym autem od nowości jako pierwszy i jedyny właściciel. Zjeździłem nim pół Europy i prawie całą Polskę. W Polsce tankuję tylko Vervę. Na Zachodzie zwykły ON ale wyłącznie na stacjach dużych koncernów. Na Bałkanach staram się też tankować droższą wersję ON na poważnie wyglądających stacjach paliw. Zawsze tankuję do pierwszego wyłączenia pistoletu i spisuję stan licznika z czego obliczam średnie spalanie. Staram się aby obroty silnika nie spadały poniżej 2000 obr/min. Np po mieście nigdy nie wrzucam V biegu a IV bardzo rzadko, na długich prostych. Zauważyłem, że wrzucając zbyt wysoki bieg przy niskich obrotach silnik spala więcej paliwa a DPF częściej się wypala. Poprostu musi pracować turbodoładowanie, które załącza się w okolicach 1800 obr/min i wtedy jest OK.
6,4
Chevrolet Cruze
Hatchback 5d 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW
Wydawać by się mogło, że 2 litrowa jednostka napędowa ze stadem 163 koni musi sporo pożerać. Nic bardziej mylnego. Ten nowoczesny, spełniający normę Euro 5 silnik jest jednocześnie bardzo narowisty a zarazem ekonomiczny. Mieszkam w mieście średniej wielkości i nie robię w nim dużych przebiegów. Raczej poruszam się po drogach pozamiejskich i autostradach. Średnie zużycie od początku użytkowania wyniosło 6,7 l/100km przy naprawdę ostrej jeździe. Gdy go kupiłem i przez pierwszy 1000 km jeździłem ekonomicznie czyli biegi zmieniałem zgodnie z kontrolką od eco drivingu to spalanie w trasie wynosiło 5,8 l. Ceny przeglądów w serwisie (co 15 tys. km) są przystępne. Pierwszy przegląd kosztował mnie niecałe 600 zł z wymianą oleju i filtra. Drugi chyba będzie nieco droższy bo do wymiany będzie więcej filtrów. Napraw żadnych jak narazie nie przeprowadzałem.
9,8
Liczba komentarzy: 1
Chevrolet Cruze
Hatchback 5d 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW
I tu nie mogę pochwalić silnika z automatem, samochód ma 4 miesiące i przejecałem nim 16000km najniższe spalanie jakie odnotowałem to autostrada prędkość do 90km/h 6,8 l dystans ponad 300km . przy prędkości 120-130 to już 7,3 l (ta sama droga) sporo jak na diesla przy czym Vectra z 1,9 150 spalała przy 130-140 4,9l to jest spora różnica. W jeździe miejskiej czyli start stop potrafi spalić 13,5 l/100. poza tym automat w tym aucie koszmarnie powoli reaguje na zmianę dynamiki jazdy ((( można go trzy razy obiec zanim skrzynia zmieni przełożenia. Generalnie samochód jest drogi w utrzymaniu.

Usterki Chevrolet Cruze

Liczba wpisów: 10
Brak mocy
  • Chevrolet Cruze Sedan 1.8 16V DOHC 141KM 104kW 2008-2014
  • silnik
jak odpalam po nocy nie ma mocy potrafi nawet zgasnac jak sie rozgrzeje przelaczy na LPG jest lepiej ale tez nie to samo czuć ze nie ma takiej mocy jak kiedys . Wymieniione wszystkie filtry jak cos . Wymienione 2 sondy lambda . Na komputerze bląd czujnika temperatury cieczy chlodzacej oraz zbyt duza dawka paliwa . ostatatnio byl ze zla mieszanka wiec wgrali nowa mape spalania Lpg .. jedni mowia ze to luzy na zaworach ale tez wyczytalem ze moga to byc kola faz rozrzadu .. mam go od 3 lat wymieniłem wczoraj cewke orginał i czujnik temperatury chlodzenia silnika i nadal to samo ... odpalam jest 10 sek dobrze i za chwile zaczyna wariowac tak z 3 minuty zagrzeje sie przełaczy na gaz 1 min i mozna jechac ale tez czuć takie delikatne szarpanie podczas jazdy ... Cisnienie na ciepłym silniku 9 barow
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
pękanie przednich nadkoli plastikowych
  • Chevrolet Cruze Sedan 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW 2010-2014
  • nadwozie
W samochodach Chevrolet Cruze, dochodzi do pękania nadkoli w ich tylnej części. Efekt końcowy to albo odpadniecie całej części tylnej lub jego spękanie i odpadniecie drobnych części, co dla ASO jest uszkodzeniem mechanicznym. Wadliwe dolne mocowanie, a dokladnie jego brak powoduje ze podczas jazdy dochodzi do drgan a w końcu pęknięcia nadkola, jak mamy szczęście to odpada cały tylny element i wtedy ASO podejmuje reklamacje, lub tak jak jest większości następuje wykruszenie spękanego elementu i wtedy ASO odrzuca takie zgłoszenie. Wymiana na nowe nie zawsze gwarantuje usuniecie usterki, bo na rynku jest wiele wersji tych nadkoli bo GM szuka właściwego rozwiązania. Wymiana na nowe nie zawsze gwarantuje usuniecie usterki, bo na rynku jest wiele wersji tych nadkoli bo GM szuka właściwego rozwiązania. Mam zamiar nagłośniać temat do momentu uznania tego jako wady produktu.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
4 komentarze
drgania kierownicy przy hamowaniu
  • Chevrolet Cruze Sedan 2.0 VCDI 16V 125KM 92kW 2009-2010
  • inne
Jadac autostrada z predkoscia ok 150 km/h i wiekszej chcac zwolnic naciskam delikatnie pedal hamulca i wtedy wystepuja drgania na kole kierownicy (lewo-prawo)? Auto ma 2 lata,22tys przebiegu.Zauwazylem zuzycie bieznika z przodu(boczna lamelka na obwodzie w oponach Kumho 205/60/16) wiec zamienilem opony przod- tyl, a nastepnie sprobowalem jazde na 2 nowych oponach na przedniej osi. Niestety drgania wystepuja nadal. Czy to tarcze,klocki czy cos z elektronika wspomagajaca uklad hamowania ? Co to moze byc i jak mozna usunac usterke? Pozdrawiam Cruzowiczow.
Problem rozwiÄ…zany
15 komentarzy
Chevrolet Cruze Hatchback 5d