Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Chevrolet Spark

Lata produkcji: 2005 - teraz
Segment: Auta najmniejsze
Miejski model należący do segmentu A produkowany od 2005 roku. Jego poprzednikiem jest Daewoo Matiz. Po bankructwie Daewoo i przejęciu przez Chevroleta, amerykańska marka przemianowała zmienionego Matiza na Sparka, choć na niektórych rynkach (np. Wielka Brytania) auto jest dostępne jako Chevrolet Matiz. Model oparty na prototypie M3X zaprojektowało studio Italdesign. W 2010 na rynek weszła druga generacja Sparka, odmieniona zgodnie z nową stylistyką europejskich Chevroletów. Auto bazuje na koncepcyjnym modelu Beat z 2007 roku.

Komentarze redakcji

Powagosław: Chevrolet skończył z udawaniem, że Matiz z nazwą zmienioną na Spark to nowa jakość na rynku miejskich maluchów. Spark II to w pewnym sensie rzeczywiście nowa jakość, ale tylko na podwórku wytyczonym kiedyś przez Daewoo. Im dalej, tym mniej ma do powiedzenia. I zaoferowania.
Luzacjusz: Nowy Spark przestał ocierać się o karykaturalność. On zbudowany jest z samych karykatur. Wystarczy spojrzeć na te światła. Ten strach ma wielkie oczy. Strach na wróble.

Spark drugiej generacji udowadnia, że Chevrolety z daleka wiejące nudą to już historia. Jego nadwozie z każdej strony prezentuje się bardzo odważnie, na co składają się przede wszystkim przeogromne reflektory, wąskie szyby boczne oraz agresywnie zaprojektowane lampy tylne. I pomyśleć, że poprzednik tego modelu był jedynie lekko odświeżonym Daewoo Matizem…

Styliści Chevroleta wypuścili wodze fantazji również projektując wnętrze. Oryginalnie prezentuje się przede wszystkim zestaw wskaźników, który wydaje się być żywcem przeniesiony z motocykli. Co ciekawe, nietypowe rozwiązanie okazuje się być nadzwyczaj czytelne. Znacznie gorzej wypada kwestia widoczności – widok do przodu zasłania wysoko poprowadzona deska rozdzielcza, a patrzenie na boki i do tyłu utrudniają duże słupki (w tych tylnych kryją się klamki drzwi).

Mocnymi stronami kabiny pasażerskiej są za to ergonomia obsługi, jakość wykończenia oraz przestronność. Uwagę zwraca w szczególności ta ostatnia cecha – jak na auto rywalizujące w segmencie Fiata Pandy, Spark oferuje ogromną ilość miejsca. Bagażnik ma raczej przeciętną pojemność, ale za sprawą regularnych kształtów i płaskiej podłodze po złożeniu kanapy, okazuje się funkcjonalny.

Zachowanie się podczas jazdy jest kolejnym walorem małego Chevroleta – samochód dobrze trzyma się drogi, komfortowo resoruje nierówności i odpowiednio reaguje na ruchy kierownicą (oczywiście, jak na pojazd segmentu mini). Spark ustępuje jednak konkurencji pod względem średnicy zawracania, bardzo ważnej w ruchu miejskim.

Do niewątpliwych zalet opisywanego modelu zaliczymy stosunek ceny do wyposażenia. Samochód nie jest może najtańszy, ale za atrakcyjną kwotę zakupu oferuje w standardzie aż sześć poduszek powietrznych, asymetrycznie dzieloną kanapę tylną, jak również immobiliser. Wybierając wyposażenie dodatkowe, warto zamówić system ESP za 1000 zł.

Dane techniczne Chevrolet Spark

Silniki

Moc silników 51-81 KM

Poj. silników 796-1 206 cm3

Prędkość maks. 145-164 km/h

Przyspieszenia 0-100 12,1-21,9 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Chevrolet Spark

Średnia ocena modelu

na podstawie 57 opinii

3.99

Średnia dla segmentu: Auta najmniejsze 3.76

Zalety

+ Widoczność

+ Ergonomia

+ Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (70%)
NIE (30%)

Wybrane oceny kierowców Chevrolet Spark

osobiście jestem bardzo zadowolony - dobrze się jeździ, fajnie wygląda, mało pali :)
dodano 13.05.2011 przez
Lubię male zwinne autka, nie muszę jeździć powyżej 120km/h a za to wszędzie wjadę i TANIO.
dodano 19.12.2010 przez
ogólnie jestem bardzo zadowolona, świetnie wygląda dobrze się jeździ. rewelacyjny samochód miejski. Na trasie choć nie ma rewelacji to ok ... więcej130km/h idzie. ukryj
dodano 22.03.2011 przez
Zobacz oceny Chevrolet Spark Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Chevrolet Spark

Pb
4,13 - 8,63
Na podstawie 63 raportów spalania
LPG
5,50 - 8,17
Na podstawie 11 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Chevrolet Spark

Wszystko w tym samochodzie zależy od warunków i stylu jazdy. W "trasie" można nim spokojnie osiągnąć 5,5l przy stałych prędkościach ... więcej100-110, w mieście jakieś 7,5-8, gorzej jak masz ciężką nogę jak jest w moim przypadku. Ciężko mi się przyzwyczaić do małego momentu obr. więc praktycznie cały czas mam nogę w podłodze wtedy jednak spali średnio 9, nawet 10l ale odwdzięcza z tą wagą szybkim przemieszczaniem :) Według mnie jest to idealny samochód do poruszania się po mieście - zawracanie na jeden raz, zaparkujesz nim wszędzie. Części tanie, ubz. także, abs, poduszki, klima - czego chcieć więcej od małego i praktycznego autka. Gdyby nie to, że spark ma raczej damską stylistykę o jednak wolę większe samochdody z racji na większe pokonywane odległości mógłbym się w nim zakochać, nie chcę już mówić o jeździe prawie za darmo po włożeniu dobrej instalacji. ukryj
dodano 23.08.2011 przez
Najczęściej jeżdżę w mieście czasem wyjeżdżając poza miasto na trasy do 50km w jedną stronę. Wtedy spala średnio 8,5l. Najwięcej ... więcejwyszło mi jak 45km korka przejechałem w 3,5h, spalił wtedy 11,5l. Ostatnio miałem okazję jechać trasą 200km w jedną stronę. Jechałem na prawdę spokojnie, bez jakiejś zmiany biegów przy 5tys. obrotów, nie było korków ani niczego tego typu. Spalił mi 7,5l. Żeby zejść do 6l podawanych mi przez sprzedawcę przed zakupem trzeba by chyba jechać całą trasę 50km/h na piątym biegu. I to najlepiej jadąc cały czas z górki. Tak czy inaczej 100km jazdy kosztuje mnie około 20 złotych także jest to bardzo dobry wynik. ukryj
dodano 04.08.2013 przez
Auto bardzo ekonomiczne, mam je pół roku i w tym czasie zero awarii. Wlewam paliwo i jadę, niski koszt OC ... więcejprzy zniżce 60% wyszło mniej jak 300 zł na rok. Bardzo dobrze jeździ się nim w cyklu miejskim. Natomiast na trasie jest bardzo słabo, ciężko się wyprzedza. Powyżej prędkości 70km/h mułowaty, no ale niestety tak jest przy małej mocy i słabym momencie obrotowym. Nie do przecenienia jest klimatyzacja dobrze chłodzi i nie ma z nią problemów. Auto jest dla ludzi, którzy muszą się przemieścić z punktu A do B i nie chcą pchać się w duże koszty utrzymania pojazdu. ukryj
dodano 29.07.2011 przez
OBIEKTYWNIE, do firmy przyszły 4 chevy SPARKY, wszystkie ten sam model i silnik, auto jest BARDZO SŁABE, w cztery ... więcejosoby ledwo się toczy, wiec patrząc obiektywnie samochód trzeba gnieść aby jechał, właściwie toczył się coraz szybciej. Samochód w mieście spala około 7,5-8,0 litów na 100km, przy czym 8 spalił jak spadły śniegi, najmniej spalił 7,4 litra na 100km jazdy tylko po mieście, nadmieniam iż wszystkie 4 są użytkowane w mieście i wszystkie spalają mniej więcej tyle samo czyli około 7,5 l na 100km. ukryj
dodano 18.01.2012 przez
Auto użytkowane ponad rok i mimo, że jest małe spalanie nie zachwyca - duża (jak na małe auto) masa własna ... więcejpowoduje obniżenie osiągów i zwiększenie spalania. Sparka jednak można polecić ze względu na niską cenę, dobre wyposażenie i całkiem niezłe wnętrze - jednak zdecydowanie wersję z silnikiem 1.2, który będzie dynamiczniejszy a spalanie pozostanie na tym samym poziomie. Po około 19tys km w autku nic się nie zepsuło a serwis ASO (przeglądy nie są takie drogie). ukryj
dodano 01.02.2012 przez
Zobacz raporty spalania Chevrolet Spark Dodaj raport spalania

Publikacje o Chevrolet Spark

Przeczytaj pozostałe 10 publikacje o Chevrolet Spark

Newsy o Chevrolet Spark

Przeczytaj pozostałe 11 newsów o Chevrolet Spark

Generacje Chevrolet Spark

Dealerzy Chevrolet

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Chevrolet Energozam

lubelskie, Świdnik, Kalinówka 17A

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Chevrolet Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

AUTO ŻOLIBORZ

AUTO ŻOLIBORZ Chevrolet Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Rudnickiego 3

Więcej

AUTO ŻOLIBORZ

AUTO ŻOLIBORZ Chevrolet Ząbki

mazowieckie, Ząbki, Radzymińska 334

Więcej

Auto-Mróz Leszno Sp. z o.o.

Auto-Mróz Leszno Sp. z o.o. Chevrolet Leszno-Strzyżewice

wielkopolskie, Leszno-Strzyżewice, Balonowa 57

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Chevrolet Spark

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 172

Przejechany dystans

76 125 zł

Zatankowanego paliwa

25 186 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

53

Wydanych pieniędzy

21 448 zł

Średnie wydatki na auto

1 787 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

218

Wydanych pieniędzy

38 704 zł

Średnie wydatki na auto

3 225 zł

ZOBACZ 12 dzienników kosztów Chevrolet Spark Załóż dziennik kosztów

Opinie o instalacjach LPG w Chevrolet Spark

Liczba wpisów: 3
zdecydowanie zbyt długo zastanawiałem się nad zainstalowaniem gazu do auta z tak małym silnikiem. spalanie na poziomie 7,5l gazu ... więcej ukryj
dodano 28.08.2013 przez
Pełen pozytyw dla Energy - instalacja założona szybko a co najważniejsze porządnie - do tej pory nie miałem żadnych problemów ... więcej ukryj
dodano 07.11.2014 przez
wszystko super
dodano 16.07.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Chevrolet Spark