Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Chevrolet Spark

Miejski model należący do segmentu A produkowany od 2005 roku. Jego poprzednikiem jest Daewoo Matiz. Po bankructwie Daewoo i przejęciu przez Chevroleta, amerykańska marka przemianowała zmienionego Matiza na Sparka, choć na niektórych rynkach (np. Wielka Brytania) auto jest dostępne jako Chevrolet Matiz. Model oparty na prototypie M3X zaprojektowało studio Italdesign. W 2010 na rynek weszła druga generacja Sparka, odmieniona zgodnie z nową stylistyką europejskich Chevroletów. Auto bazuje na koncepcyjnym modelu Beat z 2007 roku.

Generacje Chevrolet Spark

Spark drugiej generacji udowadnia, że Chevrolety z daleka wiejące nudą to już historia. Jego nadwozie z każdej strony prezentuje się bardzo odważnie, na co składają się przede wszystkim przeogromne reflektory, wąskie szyby boczne oraz agresywnie zaprojektowane lampy tylne. I pomyśleć, że poprzednik tego modelu był jedynie lekko odświeżonym Daewoo Matizem…

Styliści Chevroleta wypuścili wodze fantazji również projektując wnętrze. Oryginalnie prezentuje się przede wszystkim zestaw wskaźników, który wydaje się być żywcem przeniesiony z motocykli. Co ciekawe, nietypowe rozwiązanie okazuje się być nadzwyczaj czytelne. Znacznie gorzej wypada kwestia widoczności – widok do przodu zasłania wysoko poprowadzona deska rozdzielcza, a patrzenie na boki i do tyłu utrudniają duże słupki (w tych tylnych kryją się klamki drzwi).

Mocnymi stronami kabiny pasażerskiej są za to ergonomia obsługi, jakość wykończenia oraz przestronność. Uwagę zwraca w szczególności ta ostatnia cecha – jak na auto rywalizujące w segmencie Fiata Pandy, Spark oferuje ogromną ilość miejsca. Bagażnik ma raczej przeciętną pojemność, ale za sprawą regularnych kształtów i płaskiej podłodze po złożeniu kanapy, okazuje się funkcjonalny.

Zachowanie się podczas jazdy jest kolejnym walorem małego Chevroleta – samochód dobrze trzyma się drogi, komfortowo resoruje nierówności i odpowiednio reaguje na ruchy kierownicą (oczywiście, jak na pojazd segmentu mini). Spark ustępuje jednak konkurencji pod względem średnicy zawracania, bardzo ważnej w ruchu miejskim.

Do niewątpliwych zalet opisywanego modelu zaliczymy stosunek ceny do wyposażenia. Samochód nie jest może najtańszy, ale za atrakcyjną kwotę zakupu oferuje w standardzie aż sześć poduszek powietrznych, asymetrycznie dzieloną kanapę tylną, jak również immobiliser. Wybierając wyposażenie dodatkowe, warto zamówić system ESP za 1000 zł.

Komentarze redakcji

Powagosław: Chevrolet skończył z udawaniem, że Matiz z nazwą zmienioną na Spark to nowa jakość na rynku miejskich maluchów. Spark II to w pewnym sensie rzeczywiście nowa jakość, ale tylko na podwórku wytyczonym kiedyś przez Daewoo. Im dalej, tym mniej ma do powiedzenia. I zaoferowania.
Luzacjusz: Nowy Spark przestał ocierać się o karykaturalność. On zbudowany jest z samych karykatur. Wystarczy spojrzeć na te światła. Ten strach ma wielkie oczy. Strach na wróble.

Publikacje o Chevrolet Spark

TOP 10 | Najtańsze samochody dostępne na polskim rynku

Po przeglądzie najdroższych samochodów, kierujemy się w na drugi biegun rynku i wyszukujemy najtańsze samochody dostępne w polskich salonach.

Czy podstawowa wersja ma sens: segment A

Kiedy zapada decyzja o zakupie nowego samochodu, rozpoczyna się wertowanie prospektów i cenników. Tylko niektórzy dysponują nieograniczonym budżetem. Większość zastanawia się, czy za rozsądne pieniądze może otrzymać nieźle wyposażone auto.

Chevrolet Spark 1.2 LTZ - pozytywne zaskoczenie
 
Nasz test Chevrolet Spark 1.2 LTZ

Od samochodów segmentu A nie wymagamy zbyt wiele. Najważniejsze, by auto było tanie, oszczędne i sprawnie radziło sobie w plątaninie miejskich ulic. Chevrolet Spark idzie krok dalej.

Czy warto kupić: używany Chevrolet Aveo (od 2002 do 2011)

Aveo było jednym z pierwszych modeli, którymi Chevrolet rozpoczął nowy rozdział swojej działalności. Marka przejęła schedę po upadłym Daewoo. Koreańskie konotacje oczywiście pozostały bardzo wyraźne. Aveo zaprojektowano na dalekim wschodzie, gdzie było również produkowane. W 2007 roku ruszyły dostawy...

Przegląd rynku nowych samochodów: tanie auta z LPG

Kupując tani samochód zależy nam na możliwie jak najniższych kosztach użytkowania. W najtańszych samochodach dostępnych na naszym rynku wykorzystywane są silniki bez turbodoładowana, które lepiej znoszą gaz niż skomplikowane jednostki napędowe ery downsizingu. Dziś przyglądamy się nowym samochodom zasilanym...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Chevrolet Spark

Społeczność kierowców Chevrolet SparkautoWcentrum - społeczność Chevrolet Spark

najwyższe oktanyAuta - Chevrolet Spark

Chevrolet Spark Biała Iskra 56,17

Chevrolet Spark NIEBIESKA SKWARKA 58,41

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Chevrolet Spark

ArizonacarWawa 84,01

dudakad 75,95

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Chevrolet Spark

Odprysk lakieru - maska przy reflektorze
Odprysk lakieru - maska przy reflektorze Dziś przy myciu zauważyłem spory (ok. 4-5mm) odprysk lakieru na masce przy refle...
Naprawa gwarancyjna w ASO - jej rezultat - stukanie, amortyzator, przeciek
Naprawa gwarancyjna w ASO - jej rezultat - stukanie, amortyzator, przeciek Witam ponownie. Trzy wpisy temu nakreśliłem problem między innymi z wodą w bagaż...
Naprawa gwarancyjna - stukanie ciąg dalszy.
Naprawa gwarancyjna - stukanie ciąg dalszy. Witam ponownie. Piszę krótko i zwięźle, tydzień temu wstawiłem auto do ASO na I...
Poprawa LPG, wolne obroty, drgania
Poprawa LPG, wolne obroty, drgania Po pierwszych 2 tys. pojechałem do serwisu z reklamacją: 1. Zbyt gwałtowne prze...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Chevrolet Spark

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Chevrolet Spark
 

Najpopularniejsza wersja Chevrolet Spark

Chevrolet Spark

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Chevrolet Spark
 

Chevrolet Spark najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.0 48KM .
Cena: 42 900 zł 35 900 zł
Zyskujesz: 7 000 zł Zobacz szczegóły »
Hyundai i10 Comfort Hyundai i10 Comfort
Rocznik: 2014. Silnik: 1.0 48KM .
Cena: 46 900 zł 42 700 zł
Zyskujesz: 4 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Chevrolet Spark

Chevrolet Spark
0.8 benzyna 52 KM
62 000 km, 2007
10 700 PLN
Chevrolet Spark
0.8 benzyna 52 KM
53 000 km, 2005
8 900 PLN
Chevrolet Spark
0.8 benzyna 51 KM
70 000 km, 2006
9 447 PLN
Chevrolet Spark
1.2 benzyna 82 KM
2013
41 390 PLN

Ocena auta Chevrolet Spark

  • Średnia ocena
    na podstawie 55 opinii
  • 3,87
  • Średnia dla segmentu
    Auta najmniejsze: 3,91

Wybrane opinie

Chevrolet Spark Hatchback 0.8 (51 KM)

Doskonały do jazdy w zatłoczonym mieście, łatwy do parkowania i bardzo wygodny. Najczęstsze zarzuty, to że tak naprawdę Spark jest odnowionym Matizem - i co z tego? Jeśli ktoś chce jeździć krążownikiem szos to będzie niezadowolony, ja polecam wszystkim tym którzy chcą kupić nowe miejskie auto za niewygórowaną cenę.

dodał: Driver
Chevrolet Spark Hatchback 0.8 (51 KM)

Bardzo dobry wybór dla tych, którzy wiedzą dlaczgo kupili sobie auto z tego właśnie segmentu

dodał: MG
Chevrolet Spark Hatchback 0.8 (51 KM)

Spełnia moje oczekiwania odnośnie samochodu miejskiego.

dodał: Teenage Idol
  • Zalety
  • + widoczność
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Chevrolet Spark

Chevrolet Spark II Chevrolet Spark Chevrolet Spark - galeria redakcyjna Chevrolet Spark - wersja amerykańska Chevrolet Spark I Hatchback - galeria społeczności Chevrolet Spark EV Chevrolet Spark II Hatchback 1.2L DOHC 81KM - galeria redakcyjna Chevrolet Spark II Facelifting (2013)
Zobacz inne galerie Chevrolet

Opinie o instalacji LPG

Chevrolet Spark

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Chevrolet Spark

Chevrolet Spark

8 komentarzy

6 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~rafal~rafal

Mam sparka II LT+ 1.2 82 KM w gazie jego spalenie na trasie to około 7.5l / 100 km (średnia prędkość na trasie to ponad 90 km/h w zasadzie same drogi szybkiego ruchu) przy czym większość trasy pokonuję z prędkością około 130 - 140 km/h więc myślę, że nie jest tak źle. W mieście spalanie w granicach 7.5l /100 km więc taka sama jak na trasie. Przy niewielkim mrozie spalanie rośnie do 8 może lekko ponad 8 l/100 km (cały czas mówię o gazie na benzynie nie wiem ile pali bo praktycznie nie jeżdżę). Sam samochód na trasie jak i w mieście spisuje się bardzo dobrze, prowadzi się lekko i przyjemnie na trasie praktycznie nie trzeba trzymać kierownicy prowadzi się "sam". Jego jedną z większych wad jeśli chodzi o mnie jest mała masa co powoduje, że przy podmuchach wiatru niestety strasznie nim rzuca (przy prędkościach powyżej 100km/h). Klimatyzacja trochę słaba (może dlatego, że w moim poprzednim aucie Golf III ona działa bardzo mocno a może po prostu taka jest?). Podgrzewanie lusterek świetna sprawa, jednak tylna szyba dość powoli odmarza (znów odniesienie do Golfa). Jak na razie nie mam większych zarzutów jeśli chodzi o to auto po 8 tygodniach jego użytkowania i przejechanych 12 000 km.

~znafca~znafca

Do ~now: Mam wersję 1,2l i spalanie w cyklu mieszanym w okolicach 5,6l (większość trasa, trochę miasto). Wersja 1l pali więcej bo jest słabsza i trzeba cisnąć. Dużo zależy od stylu jazdy. W samym mieście nie zdziwiłbym się jakby zeżarł z 8l/100km.

~Rysiek~Rysiek

Do ~sebahifi: Mój pali 9 litrów, przy jeżdzie ok.100 na h.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Chevrolet

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
6 280
Przejechany dystans
2 123 841 km
Zatankowanego paliwa
167 481 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
359
Wydanych pieniędzy
155 424 zł
Średnie wydatki na auto
942 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
1 012
Wydanych pieniędzy
455 836 zł
Średnie wydatki na auto
2 763 zł
Zobacz dzienniki kosztów Chevrolet (165)

Testy zderzeniowe Chevrolet Spark

Najnowsze testy zderzeniowe Chevrolet Spark przeprowadzone przez Euro NCAP.

Chevrolet Spark 1.0 base grade, LHD
2009

Chevrolet Spark
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Chevrolet

Zużycie paliwa Chevrolet Spark

Na podstawie 70 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kociolek, dodano: 01.11.2011 21:51

Auto pali o 1,5 litra więcej niż podaje producent niezależnie czy jest to trasa czy miasto. W salonie wciskają mi kit że to moja wina, że to zależy od mojej nogi.Auto Miało być ekonomiczne a ono jest drogie w utrzymaniu. Na 15000 km muszę wydać o 1200 pln więcej bo auto tylko spala o 1,5 litra więcej na 100 km.

pełny raport Chevrolet Hatchback 1.2L DOHC

autor: casualdriver, dodano: 05.07.2011 10:37

5.0L to średnie spalanie w trasie przy jeździe 100-120km/h , 6.0L to jazda po mieście, chcoaż ostatnio spalanie zaczęło spadać do 5,5L(lato!). Spalanie 4,4L to z trasy przy prędkości 90km/h. w zimie na mrozach spalanie wzrasta, w mieście nawet o litr, ale na pociszenie nie ma problemów z rozruchem samochodu. Z dieslami bywało różnie...Generalnie spalanie jest ok + niskie opłaty :)

pełny raport Chevrolet Hatchback 0.8

autor: jas.bu, dodano: 07.09.2009 07:59

Jak się nie ma ciężkiej nogi naprawdę bardzo ekonomiczny. Dynamiczny motor, przy pełnym wykorzystaniu osiągów i włączonej klimatyzacji spalił mi w mieście 9/100!

pełny raport Chevrolet Hatchback 1.0

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Prośby o diagnozę

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Chevrolet Spark

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Chevrolet Spark

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Chevrolet Spark
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Chevrolet Spark, oglądali także