Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C-Elysee

Kompaktowy sedan (klasyfikowany na pograniczu segmentów B i C) produkowany od 2002 roku. Początkowo pod nazwą Elysee oferowany był wyłącznie na rynku chińskim, jako owoc współpracy koncernu PSA (należy do niego Citroen) i chińskiego producenta Dongfeng Motor. Elysee bazował na modelach ZX i Xsara. Po faceliftingu auta w 2008 roku, zmieniono jego nazwę na C-Elysee. Dopiero od drugiej generacji wprowadzonej na rynek w 2012 roku, model oferowany jest również na innych kontynentach, w tym również w Europie. Bliźniaczym modelem C-Elysee II jest Peugeot 301. Podobnie jak on, sedan Citroena jest w zamyśle budżetowym autem rodzinnym.

Generacje Citroen C-Elysee

Jak wiemy, samochody "budżetowe" projektuje się przede wszystkim tak, aby było rozsądnie i tanio. I choć o zasadzie tej nie zapomniał Citroen, projektując model C-Elysee, udało mu się stworzyć auto, które nie wygląda na relikt przeszłości. Co prawda, o lekkości linii możemy tutaj zapomnieć, ale dzięki kilku atrakcyjnym szczegółom (w postaci lamp przednich i tylnych czy grilla), nadwozie prezentuje się współcześnie.

Myszką nie trąci też wnętrze francuskiego modelu, zwłaszcza w wersjach z dwukolorowym wykończeniem kokpitu. Szkoda tylko, że - niezależnie od wersji - zastosowane materiały są twarde jak kamień. Do samego montażu elementów wykończenia nie możemy mieć za to zastrzeżeń, podobnie zresztą jak do widoczności na zewnątrz. Kierowcę powinny ucieszyć także czytelność zegarów i prostota obsługi większości przycisków, zmartwić może z kolei za duża i regulowana tylko w pionie kierownica.

Citroen C-Elysee okazuje się wiernym towarzyszem rodzinnych wojaży, bo nie dość, że oferuje dużo przestrzeni w obu rzędach siedzeń, to jeszcze dorzuca do tego całkiem wygodne fotele i bardzo pojemny kufer. Co ważne, wszystko to czyni za ułamek ceny większości równie przestronnych sedanów. Niestety, właśnie ze względu na niską cenę, nie dorównuje im funkcjonalnością - np. tylna kanapa ma dwa nieregulowane zagłówki, a zawiasy klapy bagażnika gniotą nasze walizki.

Kto od samochodu spod znaku szewronu oczekuje najwyższego poziomu komfortu, ten się na C-Elysee nie zawiedzie - miękkie nastawy zawieszenia czy wysoki prześwit gwarantują bardzo skuteczne pochłanianie nawet potężniejszych nierówności, a praca podwozia jest przy tym praktycznie niesłyszalna. Dla miłośników dynamicznej jazdy po zakrętach nie mamy za to dobrych wieści - zarówno układ jezdny, jak i układ kierowniczy, zapewniają bezpieczne prowadzenie tylko przy rozsądnych prędkościach.

Koszty - oto, w czym Citroen C-Elysee ma się czym pochwalić. Mimo, że jest przemyślaną konstrukcją, której możemy wytknąć tylko drobne niedoskonałości, okazuje się jednym z najtańszych samochodów na rynku. Nawet wysokoprężne wersje, kosztujące więcej od odmian benzynowych, kuszą swoimi cenami. Seryjne wyposażenie jest oczywiście skromne, ale wybierając dodatki, wcale nie musimy obawiać się wysokich dopłat.

Komentarze redakcji

Powagosław: Brzydszy od C4 L, ładniejszy od Peugeota 301. Potencjalny hit sprzedażowy wśród małych rodzinnych sedanów w Europie. Jeśli Polacy przezwyciężą swoje uprzedzenia względem francuskich aut, Skoda Rapid może mieć groźnego konkurenta.
Luzacjusz: Ubogi krewny tych wszystkich DS-ów faktycznie wygląda trochę jak ubogi krewny. Ale to nie znaczy, że wygląda źle, może to nawet Cadillac wśród aut budżetowych. Wyjaśnimy to na przykładzie: to jak randka z jedną z sióstr Kardashian. Chciałbyś Kim, ale trafiła ci się Khloe.

Silniki Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee II - jaki silnik wybrać?

Benzynowy 1.2l 72KM nie zapewnia wiele. W sumie to nie zapewnia nic. Auto niechętnie reaguje na polecenia prawej nogi i najchętniej jechałoby ze stałą prędkością po drodze równej jak stół. Półkę wyżej znajduje się diesel - za sporą dopłatą pod maskę trafiają 92KM i niewielkie spalanie. Ponadto auto w końcu zaczyna żyć. Na szczycie jest z kolei benzynowy motor 1.5l 115KM, ale w budżetowym aucie to już chyba lekkie szaleństwo. Co nie zmienia faktu, że jest całkiem zrywny i chętnie przyspiesza.

Publikacje o Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee - sposób na oszczędność?
 
Nasz test Citroen C-Elysee 1.6 115 KM Exlusive

W trudnych czasach liczy się każdy grosz. Gdy potrzebne są cięcia w domowym budżecie, nie od razu czeka nas rezygnacja z przyjemności. Wystarczy wybrać tańsze substytuty - zimny Bałtyk zamiast ciepłego Adriatyku, narty pod Tatrami zamiast Dolomitów, samochód używany zamiast nowego. Ale zaraz, jest jeszcze...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C-ElyseeautoWcentrum - społeczność Citroen C-Elysee

najwyższe oktanyAuta - Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee 1.6 VTi 36,68

Citroen C-Elysee C-Elysee 1,6 VTi 32,96

Citroen C-Elysee Delfin 49,23

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C-Elysee

RAVENKING 40,80

matryb 39,24

razel 30,06

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen C-Elysee

Mineralna na zimno
Mineralna na zimno Trasa: Dzierżoniów - Świdnica - Szczawno-Zdrój i powrót Bardzo przyjemna jazda ...
Start
Start Auto odebrane z salonu, z przebojami ale w końcu się udało :) ! Pierwsze wrażeni...
Przed startem
Przed startem Samochód opłacony, ubezpieczony i zarejestrowany. Niestety kolejny poślizg z odb...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Citroen C-Elysee

od 41 000 zł do 61 700

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (72 - 115 KM): 1.2VTi, 1.6 VTi

 

Diesel (92 KM): 1.6 HDI

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: 4-stopniowa
Katalog nowych aut Citroen C-Elysee
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee 1.2VTi 72KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
ESP
elektryczne szyby
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

41 000

Zobacz ofertę Citroen C-Elysee 1.2VTi 72KM - 4 drzwiowy sedan
 

Citroen C-Elysee najczęściej porównywane z:

Renault Megane
TCe (130 KM)
Skoda Octavia
1.2 TSI (105 KM)
Volkswagen Jetta
1.4 TSI (160 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Hyundai i30 CLASSIC PLUS Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.6 88KM .
Cena: 57 900 zł
Zyskujesz: 9 300 zł Zobacz szczegóły »
Seat Leon 125KM Seat Leon 125KM
Rocznik: 2014. Silnik: 1.4 92KM .
Cena: 72 204 zł
Zyskujesz: 6 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën C-Elysée

Citroën C-Elysée
1.6 benzyna 115 KM
10 km, 2013
44 900 PLN
Citroën C-Elysée
1.6 benzyna 115 KM
2013
47 600 PLN
Citroën C-Elysée
1.6 benzyna 115 KM
5 km, 2013
48 800 PLN
Citroën C-Elysée
1.6 diesel 92 KM
5 km, 2013
52 700 PLN

Ocena auta Citroen C-Elysee

  • Średnia ocena
    na podstawie 11 opinii
  • 3,90
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - układ jezdny
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Citroen C-Elysee

23 komentarze

14 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

grzegorz37grzegorz37

Do matryb: Witaj, miałeś może taki sam problem.

matrybmatryb

Do grzegorz37: po pierwszej wymianie oleju wszystko będzie ok.

grzegorz37grzegorz37

Witam, mam 1,6 z LPG. Od wybrania auta z salonu walczę z pewną wadą. Często podczas zmiany biegu z jedynki na dwójkę zawieszają się na kilka sekund obroty silnika, tj nie spadają po zdjęciu nogi z pedału gazu. Objaw ten występował również przed założeniem instalacji gazowej. Byłem kilka razy z tą wadą na serwisie i nic nie wykryli. Mówią że obroty zawieszają się na zbyt krótki czas ażeby system zapisał to jaki błąd w rejestrze. Widzą że jest coś nie tak ale niewiedzą czym jest to spowodowane. Czy ktoś z was ma podobną wadę.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
20 330
Przejechany dystans
13 340 655 km
Zatankowanego paliwa
724 984 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 325
Wydanych pieniędzy
1 258 953 zł
Średnie wydatki na auto
1 408 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 916
Wydanych pieniędzy
1 521 368 zł
Średnie wydatki na auto
1 702 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (894)

Testy zderzeniowe Citroen C-Elysee

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C-Elysee przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroën C-Elysée 1.2 Séduction, LHD
2014

Citroen C-Elysee
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C-Elysee

Na podstawie 31 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: RobertZ, dodano: 25.08.2013 09:29

Silnik wystarczająco dynamiczny po mieście i niedalekiej trasie. Samochód oferuje swietną relacje ceny do jakości . Spalanie podobnie jak podaje producent. Polecam

pełny raport Citroen Sedan 1.2VTi

autor: XYZ123, dodano: 23.10.2013 22:09

Kilka dni temu kupiłem citroena c-elysee 1.6 VTi 115km. Przejechałem nim już prawie 1000km na różnych trasach. Na autostradzie spalanie zeszło do 4.9 l na 100 km przy prędkości 95/100km/h, co było dla mnie sporym zdziwieniem. W cyklu mieszanym spalanie wynosi u mnie 5.8l/100km, a przy jeździe w mieście, w korkach, spalanie kształtuje się w granicach 6.5-7.5l/100km. Muszę powiedzieć, że naprawdę jestem zadowolony z tego samochodu. Nie spodziewałem się, że będzie tak dobrze :) Polecam!

pełny raport Citroen Sedan 1.6 VTi

autor: Marta, dodano: 25.11.2013 16:43

Jeżdzę "Elizką" od miesiąca, przejechane niespełna 2 tys, większość po mieście. Silnik 1.6 HDI spala praktycznie te same ilości paliwa w cyklu miejskim i w trasie. Oczywiście jeśli ma się ochotę na bardziej dynamiczną jazdę to spalanie wzrasta,od 7 do 11 l/100 ale tylko momentami. Przy wyrównanej jeździe naprawdę ekonomiczny silnik, komputer potrafi pokazywać spalanie w granicach 2 l/100, oczywiście przy niskich obrotach..

pełny raport Citroen Sedan 1.6 HDI
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Citroen C-Elysee

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C-Elysee

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C-Elysee