Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C-Elysee

Kompaktowy sedan (klasyfikowany na pograniczu segmentów B i C) produkowany od 2002 roku. Początkowo pod nazwą Elysee oferowany był wyłącznie na rynku chińskim, jako owoc współpracy koncernu PSA (należy do niego Citroen) i chińskiego producenta Dongfeng Motor. Elysee bazował na modelach ZX i Xsara. Po faceliftingu auta w 2008 roku, zmieniono jego nazwę na C-Elysee. Dopiero od drugiej generacji wprowadzonej na rynek w 2012 roku, model oferowany jest również na innych kontynentach, w tym również w Europie. Bliźniaczym modelem C-Elysee II jest Peugeot 301. Podobnie jak on, sedan Citroena jest w zamyśle budżetowym autem rodzinnym.

Generacje Citroen C-Elysee

Jak wiemy, samochody "budżetowe" projektuje się przede wszystkim tak, aby było rozsądnie i tanio. I choć o zasadzie tej nie zapomniał Citroen, projektując model C-Elysee, udało mu się stworzyć auto, które nie wygląda na relikt przeszłości. Co prawda, o lekkości linii możemy tutaj zapomnieć, ale dzięki kilku atrakcyjnym szczegółom (w postaci lamp przednich i tylnych czy grilla), nadwozie prezentuje się współcześnie.

Myszką nie trąci też wnętrze francuskiego modelu, zwłaszcza w wersjach z dwukolorowym wykończeniem kokpitu. Szkoda tylko, że - niezależnie od wersji - zastosowane materiały są twarde jak kamień. Do samego montażu elementów wykończenia nie możemy mieć za to zastrzeżeń, podobnie zresztą jak do widoczności na zewnątrz. Kierowcę powinny ucieszyć także czytelność zegarów i prostota obsługi większości przycisków, zmartwić może z kolei za duża i regulowana tylko w pionie kierownica.

Citroen C-Elysee okazuje się wiernym towarzyszem rodzinnych wojaży, bo nie dość, że oferuje dużo przestrzeni w obu rzędach siedzeń, to jeszcze dorzuca do tego całkiem wygodne fotele i bardzo pojemny kufer. Co ważne, wszystko to czyni za ułamek ceny większości równie przestronnych sedanów. Niestety, właśnie ze względu na niską cenę, nie dorównuje im funkcjonalnością - np. tylna kanapa ma dwa nieregulowane zagłówki, a zawiasy klapy bagażnika gniotą nasze walizki.

Kto od samochodu spod znaku szewronu oczekuje najwyższego poziomu komfortu, ten się na C-Elysee nie zawiedzie - miękkie nastawy zawieszenia czy wysoki prześwit gwarantują bardzo skuteczne pochłanianie nawet potężniejszych nierówności, a praca podwozia jest przy tym praktycznie niesłyszalna. Dla miłośników dynamicznej jazdy po zakrętach nie mamy za to dobrych wieści - zarówno układ jezdny, jak i układ kierowniczy, zapewniają bezpieczne prowadzenie tylko przy rozsądnych prędkościach.

Koszty - oto, w czym Citroen C-Elysee ma się czym pochwalić. Mimo, że jest przemyślaną konstrukcją, której możemy wytknąć tylko drobne niedoskonałości, okazuje się jednym z najtańszych samochodów na rynku. Nawet wysokoprężne wersje, kosztujące więcej od odmian benzynowych, kuszą swoimi cenami. Seryjne wyposażenie jest oczywiście skromne, ale wybierając dodatki, wcale nie musimy obawiać się wysokich dopłat.

Komentarze redakcji

Powagosław: Brzydszy od C4 L, ładniejszy od Peugeota 301. Potencjalny hit sprzedażowy wśród małych rodzinnych sedanów w Europie. Jeśli Polacy przezwyciężą swoje uprzedzenia względem francuskich aut, Skoda Rapid może mieć groźnego konkurenta.
Luzacjusz: Ubogi krewny tych wszystkich DS-ów faktycznie wygląda trochę jak ubogi krewny. Ale to nie znaczy, że wygląda źle, może to nawet Cadillac wśród aut budżetowych. Wyjaśnimy to na przykładzie: to jak randka z jedną z sióstr Kardashian. Chciałbyś Kim, ale trafiła ci się Khloe.

Silniki Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee II - jaki silnik wybrać?

Benzynowy 1.2l 72KM nie zapewnia wiele. W sumie to nie zapewnia nic. Auto niechętnie reaguje na polecenia prawej nogi i najchętniej jechałoby ze stałą prędkością po drodze równej jak stół. Półkę wyżej znajduje się diesel - za sporą dopłatą pod maskę trafiają 92KM i niewielkie spalanie. Ponadto auto w końcu zaczyna żyć. Na szczycie jest z kolei benzynowy motor 1.5l 115KM, ale w budżetowym aucie to już chyba lekkie szaleństwo. Co nie zmienia faktu, że jest całkiem zrywny i chętnie przyspiesza.

Publikacje o Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee - sposób na oszczędność?
 
Nasz test Citroen C-Elysee 1.6 115 KM Exlusive

W trudnych czasach liczy się każdy grosz. Gdy potrzebne są cięcia w domowym budżecie, nie od razu czeka nas rezygnacja z przyjemności. Wystarczy wybrać tańsze substytuty - zimny Bałtyk zamiast ciepłego Adriatyku, narty pod Tatrami zamiast Dolomitów, samochód używany zamiast nowego. Ale zaraz, jest jeszcze...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C-ElyseeautoWcentrum - społeczność Citroen C-Elysee

najwyższe oktanyAuta - Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee C-Elysee 1,6 VTi 30,51

Citroen C-Elysee 1.6 VTi 33,14

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C-Elysee

matryb 34,51

razel 31,06

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen C-Elysee

Katalog nowych aut

Citroen C-Elysee

od 41 000 zł do 61 700

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (72 - 115 KM): 1.2VTi, 1.6 VTi

 

Diesel (92 KM): 1.6 HDI

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: 4-stopniowa
Katalog nowych aut Citroen C-Elysee
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee 1.2VTi 72KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
ESP
elektryczne szyby
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

41 000

Zobacz ofertę Citroen C-Elysee 1.2VTi 72KM - 4 drzwiowy sedan
 

Citroen C-Elysee najczęściej porównywane z:

Skoda Rapid
1.6 TDI (90 KM)
Ford Focus
1.0 EcoBoost (125 KM)
Audi A3
1.6 TDI clean diesel (110 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 52 900 zł
Zyskujesz: 11 300 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën C-Elysée

Citroën C-Elysée
1.6 benzyna 115 KM
10 km, 2013
44 900 PLN
Citroën C-Elysée
1.6 benzyna 115 KM
2013
47 600 PLN
Citroën C-Elysée
1.6 benzyna 115 KM
5 km, 2013
48 800 PLN
Citroën C-Elysée
1.6 diesel 92 KM
5 km, 2013
52 700 PLN

Ocena auta Citroen C-Elysee

  • Średnia ocena
    na podstawie 11 opinii
  • 3,90
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - układ jezdny
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Citroen C-Elysee

18 komentarzy

11 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

wojtewojte

Do ~kamil: Kamil mam podobna sytuacje auto przerywa, na zimny wręcz szarpie, w serwisie mówią to samo norma euro5.. Czy udało Ci sie rozwiązać problem, napisz proszę w którym serwisie diagnozowales. Jest to bardzo u i chciałbym to rozwiązać.

wojtewojte

Kamil mam podobna sytuacje auto przerywa, na zimny wręcz szarpie, w serwisie mówią to samo norma euro5.. Czy udało Ci sie rozwiązać problem, napisz proszę w którym serwisie diagnozowales. Jest to bardzo u i chciałbym to rozwiązać.

~kamil~kamil

Janek a tobie co powiedzieli w salonie? Mi auto w miescie pali 10l. Cos chyba jest z nim nie tak, a jak klima wlaczona to wogole duzo pali mi ma dziwne przycinki jakby sie dlawil cos dziwnego z moca tego auta sie dzieje, czy ktos ma cos podobnego co ja czy tylko ja mam taki feralny model?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 066
Przejechany dystans
11 994 528 km
Zatankowanego paliwa
645 657 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 039
Wydanych pieniędzy
1 140 994 zł
Średnie wydatki na auto
1 414 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 299
Wydanych pieniędzy
1 391 845 zł
Średnie wydatki na auto
1 725 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (807)

Testy zderzeniowe Citroen C-Elysee

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C-Elysee przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroën C-Elysée 1.2 Séduction, LHD
2014

Citroen C-Elysee
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C-Elysee

Na podstawie 24 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Marta, dodano: 25.11.2013 16:43

Jeżdzę "Elizką" od miesiąca, przejechane niespełna 2 tys, większość po mieście. Silnik 1.6 HDI spala praktycznie te same ilości paliwa w cyklu miejskim i w trasie. Oczywiście jeśli ma się ochotę na bardziej dynamiczną jazdę to spalanie wzrasta,od 7 do 11 l/100 ale tylko momentami. Przy wyrównanej jeździe naprawdę ekonomiczny silnik, komputer potrafi pokazywać spalanie w granicach 2 l/100, oczywiście przy niskich obrotach..

pełny raport Citroen Sedan 1.6 HDI

autor: Greg, dodano: 08.03.2014 15:10

do prędkości 100-120 km/h dość oszczędnie, później zaczyna być nieciekawie

pełny raport Citroen Sedan 1.6 VTi

autor: Grzegorz z Zabr, dodano: 01.08.2014 21:00

Witam. Dopiero co go kupiłem i zaraz w trasę Prędkość do 140 i wyszło w granicach 7,4. zrobione dopiero 2500 km,Narazie jest super ty bardziej że cena gazu w granicach 2.5 zł.Poozdrawiam Grzegorz.

pełny raport Citroen Sedan 1.6 VTi
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Citroen C-Elysee

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C-Elysee

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C-Elysee