Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Citroen C-Elysee

Lata produkcji: 2003 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy sedan (klasyfikowany na pograniczu segmentów B i C) produkowany od 2002 roku. Początkowo pod nazwą Elysee oferowany był wyłącznie na rynku chińskim, jako owoc współpracy koncernu PSA (należy do niego Citroen) i chińskiego producenta Dongfeng Motor. Elysee bazował na modelach ZX i Xsara. Po faceliftingu auta w 2008 roku, zmieniono jego nazwę na C-Elysee. Dopiero od drugiej generacji wprowadzonej na rynek w 2012 roku, model oferowany jest również na innych kontynentach, w tym również w Europie. Bliźniaczym modelem C-Elysee II jest Peugeot 301. Podobnie jak on, sedan Citroena jest w zamyśle budżetowym autem rodzinnym.

Komentarze redakcji

Powagosław: Brzydszy od C4 L, ładniejszy od Peugeota 301. Potencjalny hit sprzedażowy wśród małych rodzinnych sedanów w Europie. Jeśli Polacy przezwyciężą swoje uprzedzenia względem francuskich aut, Skoda Rapid może mieć groźnego konkurenta.
Luzacjusz: Ubogi krewny tych wszystkich DS-ów faktycznie wygląda trochę jak ubogi krewny. Ale to nie znaczy, że wygląda źle, może to nawet Cadillac wśród aut budżetowych. Wyjaśnimy to na przykładzie: to jak randka z jedną z sióstr Kardashian. Chciałbyś Kim, ale trafiła ci się Khloe.

Jak wiemy, samochody "budżetowe" projektuje się przede wszystkim tak, aby było rozsądnie i tanio. I choć o zasadzie tej nie zapomniał Citroen, projektując model C-Elysee, udało mu się stworzyć auto, które nie wygląda na relikt przeszłości. Co prawda, o lekkości linii możemy tutaj zapomnieć, ale dzięki kilku atrakcyjnym szczegółom (w postaci lamp przednich i tylnych czy grilla), nadwozie prezentuje się współcześnie.

Myszką nie trąci też wnętrze francuskiego modelu, zwłaszcza w wersjach z dwukolorowym wykończeniem kokpitu. Szkoda tylko, że - niezależnie od wersji - zastosowane materiały są twarde jak kamień. Do samego montażu elementów wykończenia nie możemy mieć za to zastrzeżeń, podobnie zresztą jak do widoczności na zewnątrz. Kierowcę powinny ucieszyć także czytelność zegarów i prostota obsługi większości przycisków, zmartwić może z kolei za duża i regulowana tylko w pionie kierownica.

Citroen C-Elysee okazuje się wiernym towarzyszem rodzinnych wojaży, bo nie dość, że oferuje dużo przestrzeni w obu rzędach siedzeń, to jeszcze dorzuca do tego całkiem wygodne fotele i bardzo pojemny kufer. Co ważne, wszystko to czyni za ułamek ceny większości równie przestronnych sedanów. Niestety, właśnie ze względu na niską cenę, nie dorównuje im funkcjonalnością - np. tylna kanapa ma dwa nieregulowane zagłówki, a zawiasy klapy bagażnika gniotą nasze walizki.

Kto od samochodu spod znaku szewronu oczekuje najwyższego poziomu komfortu, ten się na C-Elysee nie zawiedzie - miękkie nastawy zawieszenia czy wysoki prześwit gwarantują bardzo skuteczne pochłanianie nawet potężniejszych nierówności, a praca podwozia jest przy tym praktycznie niesłyszalna. Dla miłośników dynamicznej jazdy po zakrętach nie mamy za to dobrych wieści - zarówno układ jezdny, jak i układ kierowniczy, zapewniają bezpieczne prowadzenie tylko przy rozsądnych prędkościach.

Koszty - oto, w czym Citroen C-Elysee ma się czym pochwalić. Mimo, że jest przemyślaną konstrukcją, której możemy wytknąć tylko drobne niedoskonałości, okazuje się jednym z najtańszych samochodów na rynku. Nawet wysokoprężne wersje, kosztujące więcej od odmian benzynowych, kuszą swoimi cenami. Seryjne wyposażenie jest oczywiście skromne, ale wybierając dodatki, wcale nie musimy obawiać się wysokich dopłat.

Dane techniczne Citroen C-Elysee

Silniki

Moc silników 72-115 KM

Poj. silników 1 199-1 587 cm3

Prędkość maks. 160-190 km/h

Przyspieszenia 0-100 9,8-15,9 s

zobacz dane techniczne

Oceny Citroen C-Elysee

Średnia ocena modelu

na podstawie 16 opinii

4.15

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Drobne usterki

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny

- Skrzynia biegów

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (82%)
NIE (18%)

Wybrane oceny kierowców Citroen C-Elysee

Polecam ten samochód wszystkim, którzy nie wiedzą czy kupić 6-8 letniego sedana z zagadkowym przebiegiem czy kupić nowy samochód z ... więcejpewnym silnikiem i prostą elektroniką, która się nie psuje. Plastiki są bardzo twarde, ale całokształt to rekompensuje. ukryj
dodano 01.10.2014 przez
Dobry samochód w dobrej cenie. Zobaczymy jak będzie z niezawodnością. Wersja Exclusive posiada większość potrzebnych rzeczy. W atrakcyjnej cenie można ... więcejdorzucić czujniki parkowania, podgrzewane fotele czy alu 16cali. ukryj
dodano 25.12.2013 przez
Auto ogólnie może się bardzo podobać - linia nadwozia lekko agresywna. Zastosowane wewnątrz materiały (pomimo, że ekonomiczne) wyglądają dość dobrze ... więcej- szczególnie górna część deski rozdzielczej i górna część poszycia drzwi imituje materiał klasy wyższej. ukryj
dodano 08.11.2014 przez
Zobacz oceny Citroen C-Elysee Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Citroen C-Elysee

Pb
5,60 - 8,43
Na podstawie 26 raportów spalania
ON
4,20 - 5,60
Na podstawie 8 raportów spalania
LPG
7,67 - 8,87
Na podstawie 2 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Citroen C-Elysee

Kilka dni temu kupiłem citroena c-elysee 1.6 VTi 115km. Przejechałem nim już prawie 1000km na różnych trasach. Na autostradzie spalanie ... więcejzeszło do 4.9 l na 100 km przy prędkości 95/100km/h, co było dla mnie sporym zdziwieniem. W cyklu mieszanym spalanie wynosi u mnie 5.8l/100km, a przy jeździe w mieście, w korkach, spalanie kształtuje się w granicach 6.5-7.5l/100km. Muszę powiedzieć, że naprawdę jestem zadowolony z tego samochodu. Nie spodziewałem się, że będzie tak dobrze :) Polecam! ukryj
dodano 23.10.2013 przez
Przejechałem pierwszy tysiąc kilometrów i dopiero po przekroczeniu 1000 kilometrów zajechałem zatankować. Średnie spalanie na poziomie 4,2 litra, szybkie rozpędzanie ... więcejauta, przewidywanie sytuacji na drodze i jazda na tempomacie co nie znaczy, że jeździłem jak maruder. Trasy mieszane. Do 120 spalanie do 5 litrów, później już rośnie, przy 150 było jakieś chwilowo 7-8 litrów. Jestem miło zaskoczony, nie spodziewałem się, że zrobię 1000 kilometrów na baku- a jednak. ukryj
dodano 09.04.2015 przez
Autko jest super oszczędne. Trasa z Grudziądza do Gdańska, około godziny 22.00-23.00 oraz trochę po Grudziądzu i trochę po Gdańsku, ... więcejw sumie 145 km, dała wynik 3.6l/100km. Była to jazda dość ekonomiczna, ale nie było zawalania drogi, zwykle tyle ile pozwalały przepisy + 5-10km, dużo hamowania silnikiem, niewiele gwałtownych ruchów pedałami gazu i hamulca. Parę samochodów oraz ciężarówek trzeba było wyprzedzić :) W razie wątpliwości śmiało pisać. Pozdrawiam ukryj
dodano 18.09.2013 przez
Jeżdzę "Elizką" od miesiąca, przejechane niespełna 2 tys, większość po mieście. Silnik 1.6 HDI spala praktycznie te same ilości paliwa ... więcejw cyklu miejskim i w trasie. Oczywiście jeśli ma się ochotę na bardziej dynamiczną jazdę to spalanie wzrasta,od 7 do 11 l/100 ale tylko momentami. Przy wyrównanej jeździe naprawdę ekonomiczny silnik, komputer potrafi pokazywać spalanie w granicach 2 l/100, oczywiście przy niskich obrotach.. ukryj
dodano 25.11.2013 przez
Przejechałem 5000km. Komputer wskazuje średnią po tym dystansie 7,2 miasto /trasa 50/50. Na trasie jadąc oszczędnie można pewnie zejść do ... więcej5 litrów. Nie wiem bo nie mam cierpliwości tak jechać. Mi wychodzi koło 6,8. Nie mylić z jazdą autostradą. Na autostradzie ewidentnie brakuje szóstego biegu. Przy prędkości 140-150 km/h pali jak smok, koło 10l/100. W mieście jak jadę bez brawury daje się zmieścić w 8l. ukryj
dodano 05.04.2014 przez
Zobacz raporty spalania Citroen C-Elysee Dodaj raport spalania

Generacje Citroen C-Elysee

Nowe Citroen C-Elysee

nowe Citroen C-Elysee
Citroen C-Elysee
ceny od 39 900 zł do 53 900

Citroen C-Elysee II Sedan 1.2 PureTech 82KM od 2015

w pakiecie ATTRACTION

w cenie katalogowej brutto

39 900 zł

Wyposażenie standardowe
Automatyczna blokada zamków po ruszeniu
Poduszka powietrzna pasażera
Poduszka powietrzna kierowcy
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 5 oferty Citroen C-Elysee

Dealerzy Citroen

AUTO AG

CITROEN BCM Citroen Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Jagiellończyka 38

Więcej

CAR-DROOM

CAR-DROOM Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wysockiego 67

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al.. Krakowska 206

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Puławska 338

Więcej

MW WANICKI

MW WANICKI Citroen Kraków

małopolskie, Kraków, Mogliska 120

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Citroen C-Elysee

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

205

Przejechany dystans

37 719 zł

Zatankowanego paliwa

7 336 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

2

Wydanych pieniędzy

90 zł

Średnie wydatki na auto

8 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

13

Wydanych pieniędzy

21 551 zł

Średnie wydatki na auto

1 959 zł

ZOBACZ 11 dzienników kosztów Citroen C-Elysee Załóż dziennik kosztów