Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C-Elysee

Kompaktowy sedan (klasyfikowany na pograniczu segmentów B i C) produkowany od 2002 roku. Początkowo pod nazwą Elysee oferowany był wyłącznie na rynku chińskim, jako owoc współpracy koncernu PSA (należy do niego Citroen) i chińskiego producenta Dongfeng Motor. Elysee bazował na modelach ZX i Xsara. Po faceliftingu auta w 2008 roku, zmieniono jego nazwę na C-Elysee. Dopiero od drugiej generacji wprowadzonej na rynek w 2012 roku, model oferowany jest również na innych kontynentach, w tym również w Europie. Bliźniaczym modelem C-Elysee II jest Peugeot 301. Podobnie jak on, sedan Citroena jest w zamyśle budżetowym autem rodzinnym.

Generacje Citroen C-Elysee

Jak wiemy, samochody "budżetowe" projektuje się przede wszystkim tak, aby było rozsądnie i tanio. I choć o zasadzie tej nie zapomniał Citroen, projektując model C-Elysee, udało mu się stworzyć auto, które nie wygląda na relikt przeszłości. Co prawda, o lekkości linii możemy tutaj zapomnieć, ale dzięki kilku atrakcyjnym szczegółom (w postaci lamp przednich i tylnych czy grilla), nadwozie prezentuje się współcześnie.

Myszką nie trąci też wnętrze francuskiego modelu, zwłaszcza w wersjach z dwukolorowym wykończeniem kokpitu. Szkoda tylko, że - niezależnie od wersji - zastosowane materiały są twarde jak kamień. Do samego montażu elementów wykończenia nie możemy mieć za to zastrzeżeń, podobnie zresztą jak do widoczności na zewnątrz. Kierowcę powinny ucieszyć także czytelność zegarów i prostota obsługi większości przycisków, zmartwić może z kolei za duża i regulowana tylko w pionie kierownica.

Citroen C-Elysee okazuje się wiernym towarzyszem rodzinnych wojaży, bo nie dość, że oferuje dużo przestrzeni w obu rzędach siedzeń, to jeszcze dorzuca do tego całkiem wygodne fotele i bardzo pojemny kufer. Co ważne, wszystko to czyni za ułamek ceny większości równie przestronnych sedanów. Niestety, właśnie ze względu na niską cenę, nie dorównuje im funkcjonalnością - np. tylna kanapa ma dwa nieregulowane zagłówki, a zawiasy klapy bagażnika gniotą nasze walizki.

Kto od samochodu spod znaku szewronu oczekuje najwyższego poziomu komfortu, ten się na C-Elysee nie zawiedzie - miękkie nastawy zawieszenia czy wysoki prześwit gwarantują bardzo skuteczne pochłanianie nawet potężniejszych nierówności, a praca podwozia jest przy tym praktycznie niesłyszalna. Dla miłośników dynamicznej jazdy po zakrętach nie mamy za to dobrych wieści - zarówno układ jezdny, jak i układ kierowniczy, zapewniają bezpieczne prowadzenie tylko przy rozsądnych prędkościach.

Koszty - oto, w czym Citroen C-Elysee ma się czym pochwalić. Mimo, że jest przemyślaną konstrukcją, której możemy wytknąć tylko drobne niedoskonałości, okazuje się jednym z najtańszych samochodów na rynku. Nawet wysokoprężne wersje, kosztujące więcej od odmian benzynowych, kuszą swoimi cenami. Seryjne wyposażenie jest oczywiście skromne, ale wybierając dodatki, wcale nie musimy obawiać się wysokich dopłat.

Komentarze redakcji

Powagosław: Brzydszy od C4 L, ładniejszy od Peugeota 301. Potencjalny hit sprzedażowy wśród małych rodzinnych sedanów w Europie. Jeśli Polacy przezwyciężą swoje uprzedzenia względem francuskich aut, Skoda Rapid może mieć groźnego konkurenta.
Luzacjusz: Ubogi krewny tych wszystkich DS-ów faktycznie wygląda trochę jak ubogi krewny. Ale to nie znaczy, że wygląda źle, może to nawet Cadillac wśród aut budżetowych. Wyjaśnimy to na przykładzie: to jak randka z jedną z sióstr Kardashian. Chciałbyś Kim, ale trafiła ci się Khloe.

Silniki Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee II - jaki silnik wybrać?

Benzynowy 1.2l 72KM nie zapewnia wiele. W sumie to nie zapewnia nic. Auto niechętnie reaguje na polecenia prawej nogi i najchętniej jechałoby ze stałą prędkością po drodze równej jak stół. Półkę wyżej znajduje się diesel - za sporą dopłatą pod maskę trafiają 92KM i niewielkie spalanie. Ponadto auto w końcu zaczyna żyć. Na szczycie jest z kolei benzynowy motor 1.5l 115KM, ale w budżetowym aucie to już chyba lekkie szaleństwo. Co nie zmienia faktu, że jest całkiem zrywny i chętnie przyspiesza.

Publikacje o Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee - sposób na oszczędność?
 
Nasz test Citroen C-Elysee 1.6 115 KM Exlusive

W trudnych czasach liczy się każdy grosz. Gdy potrzebne są cięcia w domowym budżecie, nie od razu czeka nas rezygnacja z przyjemności. Wystarczy wybrać tańsze substytuty - zimny Bałtyk zamiast ciepłego Adriatyku, narty pod Tatrami zamiast Dolomitów, samochód używany zamiast nowego. Ale zaraz, jest jeszcze...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C-ElyseeautoWcentrum - społeczność Citroen C-Elysee

najwyższe oktanyAuta - Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee 1.6 VTi 33,65

Citroen C-Elysee C-Elysee 1,6 VTi 30,63

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C-Elysee

razel 34,31

matryb 36,50

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen C-Elysee

Katalog nowych aut

Citroen C-Elysee

od 40 550 zł do 61 700

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (72 - 115 KM): 1.2VTi, 1.6 VTi

 

Diesel (92 KM): 1.6 HDI

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: 4-stopniowa
Katalog nowych aut Citroen C-Elysee
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee 1.2VTi 72KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
ESP
elektryczne szyby
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

40 550

Zobacz ofertę Citroen C-Elysee 1.2VTi 72KM - 4 drzwiowy sedan
 

Citroen C-Elysee najczęściej porównywane z:

Hyundai i30
1.6 MPI (120 KM)
Hyundai i30
1.6 CRDi (LOW) (110 KM)
Ford Focus
1.6 Duratec (125 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon Style Demonstracyjny SEAT Leon Style
Rocznik: 2013. Przebieg: 869 km. Silnik: 1.4 122KM, benzynowy.
Cena: 86 929 zł 69 990 zł
Zyskujesz: 16 939 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 132KM, benzynowy.
Cena: 66 100 zł 58 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën C-Elysée

Citroën C-Elysée
1.6 benzyna 115 KM
10 km, 2013
44 900 PLN
Citroën C-Elysée
1.6 benzyna 115 KM
2013
47 600 PLN
Citroën C-Elysée
1.6 benzyna 115 KM
5 km, 2013
48 800 PLN
Citroën C-Elysée
1.6 diesel 92 KM
5 km, 2013
52 700 PLN

Ocena auta Citroen C-Elysee

  • Średnia ocena
    na podstawie 11 opinii
  • 3,90
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - układ jezdny
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Citroen C-Elysee

16 komentarzy

10 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~kamil~kamil

Janek a tobie co powiedzieli w salonie? Mi auto w miescie pali 10l. Cos chyba jest z nim nie tak, a jak klima wlaczona to wogole duzo pali mi ma dziwne przycinki jakby sie dlawil cos dziwnego z moca tego auta sie dzieje, czy ktos ma cos podobnego co ja czy tylko ja mam taki feralny model?

~kamil~kamil

Czasami mam problemy z moca w aucie, pedal do podlogi a auto nie przyspiesza ,w salonie mowili mi cos o euro 5 czy to oznacza cos podobnego co w dieslu pdf? Jestem zawiedzony niewiem co zrobic

~Eug~Eug

Wczoraj miałem okazję skorzystać z jazdy próbnej Citroenen C-Elysee w wersji 1,6 HDI. Ku mojemu zaskoczeniu dostałem auto na 6 godzin samodzielnej jazdy a więc bez asystenta na siedzeniu obok. Nie będę się skupiał na bryle auta bo to rzecz subiektywna, dla mnie taki sedan jest OK. Do tej pory jeżdziłem autami o podobnej pojemnośći i mocy i ten diesel niczym od nich pod względem dynamiki nie ustępuje. Próbowałem zmierzyć samemu przyspieszenie do 100 km/h i wyniosło ono ok. 11-12 sek bo ciężko to samemu dokładnie ogarnąć. Komputer pokładowy na wstępie pokazywał śr.spalanie 5,6l. Ja zrobiłem ok 150 km w każdych warunkach i komputer pokazywał tak: autostrada 140km/h 5-6l, droga ekspresowa 120km/h 4-5l, normalna droga 90km/h 3-4l w mieście jadąc spokojnie 50-60 1,5-2,5. Na koniec testu śr.spalanie było 5,5l. Jak dla mnie wyniki bardziej niż zadowalające. Elastyczność też wydaje się ok bo auto zbiera się nieźle nawet na 5 biegu od 80km/h, przy redukcji perwnie można byłoby przez chwile poczuć lekkie wciskanie w fotel (na pewno je czuć przy ostrym starcie do 40-50km/h) Praca zawieszenia jest lekko sprężysta i cicho wybiera nierówności jezdni. Przy dużej szybkości czuło się leciutkie myszkowanie po jezdni ale jechałem sam z pustym bakiem. Dla mnie te auto w full wypasie z kilkoma ekstrasami za nie całe 52k PLN jest warte tej ceny bo stanowi pod względem ceny do wyposażenia wzorzec trudny do pobicia. Oczywiście malkontenci powiedzą że 5-6 letnie BMW będzie lepsze ale jeśli ktoś szuka dużego ekonomicznego auta rodzinnego mogę go spokojnie polecić.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
16 971
Przejechany dystans
11 276 628 km
Zatankowanego paliwa
605 211 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 921
Wydanych pieniędzy
1 093 659 zł
Średnie wydatki na auto
1 399 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 212
Wydanych pieniędzy
1 349 021 zł
Średnie wydatki na auto
1 725 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (782)

Testy zderzeniowe Citroen C-Elysee

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C-Elysee przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroën C-Elysée 1.2 Séduction, LHD
2014

Citroen C-Elysee
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C-Elysee

Na podstawie 22 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: JARO, dodano: 09.05.2013 16:52

JEZDILEM NIM NA WYPOZYCZENIU Z HERTZ - JAZDA PO PRTUGALII JESLI CHODZI O SPALANIE TO BARDZO PRZYZWOITE - JEDNAK NIE JECHALEM SZYBCIEJ NIZ 120 KM/H

pełny raport Citroen Sedan 1.6 HDI

autor: Marta, dodano: 25.11.2013 16:43

Jeżdzę "Elizką" od miesiąca, przejechane niespełna 2 tys, większość po mieście. Silnik 1.6 HDI spala praktycznie te same ilości paliwa w cyklu miejskim i w trasie. Oczywiście jeśli ma się ochotę na bardziej dynamiczną jazdę to spalanie wzrasta,od 7 do 11 l/100 ale tylko momentami. Przy wyrównanej jeździe naprawdę ekonomiczny silnik, komputer potrafi pokazywać spalanie w granicach 2 l/100, oczywiście przy niskich obrotach..

pełny raport Citroen Sedan 1.6 HDI

autor: podpis , dodano: 05.04.2014 17:26

Przejechałem 5000km. Komputer wskazuje średnią po tym dystansie 7,2 miasto /trasa 50/50. Na trasie jadąc oszczędnie można pewnie zejść do 5 litrów. Nie wiem bo nie mam cierpliwości tak jechać. Mi wychodzi koło 6,8. Nie mylić z jazdą autostradą. Na autostradzie ewidentnie brakuje szóstego biegu. Przy prędkości 140-150 km/h pali jak smok, koło 10l/100. W mieście jak jadę bez brawury daje się zmieścić w 8l.

pełny raport Citroen Sedan 1.6 VTi
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Citroen C-Elysee

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C-Elysee

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C-Elysee