Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Citroen C4

Lata produkcji: 2004 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model niższej klasy średniej (segment C), produkowany od 2004 roku. Następca modelu Xsara. Projektantem auta był Donato Coco, główny designer marki. W 2006 roku C4 zdobył nagrodę World Car Design of the Year. Pod względem konstrukcyjnym, pierwsza generacja auta była spokrewniona z Peugeotem 308. Dostępna również w wersjach MPV (C4 Picasso i C4 Grand Picasso), sedan (w Chinach sprzedawanej jako C-Triomphe) i coupe. W 2008 roku C4 przeszedł face-lifting, a w 2010 roku na rynku debiutowała jego druga generacja, oferowana jedynie w wersji 5-drzwiowego hatchbacka.

Komentarze redakcji

Powagosław: Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był.
Luzacjusz: Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście.

Citroen C4 II

Citroen C4 udowadnia, że powiedzenie „Francja – elegancja” nie bierze się znikąd. Jego wyszukana stylistyka prezentuje się tak, jakby została przeniesiona z auta pozycjonowanego jedną lub kilka klas wyżej. Oryginalnie zaprojektowane reflektory i lampy tylne, chromowane akcenty umieszczone tu i ówdzie oraz wyraźne przetłoczenia boczne idealnie współgrają z dostojną bryłą nadwozia.

Elegancka stylizacja, jaką ozdobiono nadwozie, znalazła swoje zastosowanie także w kabinie pasażerskiej. Stylowo zaprojektowany kokpit wzbogacono o kilka nowoczesnych rozwiązań (z elektronicznymi zegarami na czele), a całość ozdobiono doskonałymi materiałami wykończeniowymi. Dzięki temu wnętrze, podobnie jak nadwozie, swoim ekskluzywnym charakterem aspiruje do wyższych segmentów aut.

Co ważne, we wnętrzu Citroena C4 jest nie tylko bardzo ekskluzywnie, ale i całkiem przestronnie. Dla każdego z podróżnych wygospodarowano przyzwoitą ilość miejsca i dołożono do tego bardzo duży bagażnik. Niestety, dostęp do niego utrudniono wysokim progiem załadunku, a pełne wykorzystanie jego możliwości zakłócono schodkiem powstającym po złożeniu tylnej kanapy. Mówiąc o wadach wnętrza, należy wspomnieć ponadto o zastosowanych fotelach – niespecjalnie wygodnych i zbyt słabo wyprofilowanych.

Słabe trzymanie boczne siedzeń nie zachęca do szybszego pokonywania zakrętów – i bardzo dobrze, bo zawieszenie do agresywnej jazdy się nie nadaje. Nienajlepsze właściwości trakcyjne rekompensuje poziom resorowania nierówności – wszelkie dziury „C-czwórka” pokonuje bez najmniejszych problemów, zapewniając wyjątkowo wysoki komfort jazdy. Na plus należy zaliczyć też bardzo skuteczny układ hamulcowy.

Swojemu kompaktowemu modelowi, Citroen zafundował rozsądnie skalkulowane ceny. Do zakupu C4 zachęca również przyzwoite wyposażenie standardowe oraz długa lista dodatków. Wśród tych ostatnich znalazły się m.in. fotele z funkcją masażu, system sprawdzający, czy pojazd zmieści się na danym miejscu parkingowym, a także układ kontrolujący sytuację w martwym polu lusterek.

Citroen C4 I

Jeśli zależy nam na nietuzinkowym stylu, to Citroen C4 jest odpowiednim wyborem - niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z hatchbackiem, czy minivanem Picasso nadwozie pełne jest awangardowych kształtów. Te znalazły się także we wnętrzu, choć trzeba przyznać, że "porozrzucane" po całym kokpicie elektroniczne wskaźniki czy kierownica z nieruchomym środkiem wymagają przyzwyczajenia. Cieszą niezłe materiały wykończeniowe i dobrze zaprojektowane fotele, martwią małe bagażniki wersji hatchback.

Gdyby nie zwracać uwagi na wydatki serwisowe, najlepszym wyborem wśród silników C4 byłyby wystarczająco dynamiczne i rekordowo oszczędne jednostki HDi. Przy większych przebiegach ich eksploatacja może być jednak kosztowna, dlatego bardziej polecamy starsze "benzyniaki" 1.4 i 1.6 (nowsze 1.6 VTi i 1.6 THP to niestety skomplikowane konstrukcje). Zawieszenie przyzwoicie pokonuje i zakręty, i nierówności, ale odgłosy jego pracy mogłyby być lepiej wyciszone.

Opinie na temat trwałości Citroena C4 I. generacji są zwykle bardzo nieprzychylne, ale prawda jest taka, że jeśli kupimy zadbany egzemplarz z polecanym silnikiem nie powinniśmy odwiedzać warsztatu częściej niż właściciele większości innych kompaktów z tych lat. Niestety, podczas, gdy naprawy elementów typowo eksploatacyjnych (np. podzespołów zawieszenia) są proste i tanie, usunięcie defektów diesli, a przede wszystkim rozbudowanej elektroniki wiąże się z poważnymi wydatkami. Plus za niskie ceny używanych aut, minus za ich podaż.

Citroen C4 Picasso II

Tak jak obrazy Pabla Picasso, tak i Citroen C4 Picasso został naszkicowany w ten sposób, aby przykuwać uwagę. W samej bryle nadwozia nie ma może nic finezyjnego, ale już wysublimowanych designersko detali można wymienić całą listę. Najwięcej takich szczegółów ulokowano z przodu - szeroka listwa ozdobna zintegrowana z logo, a przede wszystkim nietypowy układ świateł bezdyskusyjnie przyciągają spojrzenia.

Do konkurencji z futurystycznym wyglądem zewnętrznym staje narysowane w podobnym stylu wnętrze. Nowoczesna jest zresztą nie tylko jego prezencja, ale i obsługa - za pomocą ekranów kierowca nie tylko odczytuje prędkość czy wskazania komputera pokładowego, ale również wybiera ustawienia klimatyzacji czy opcje systemu audio. W praktyce do takiego rozwiązania trzeba przywyknąć, zwłaszcza że rozbudowana elektronika nie zawsze działa błyskawicznie. Na plus, i to duży, zapiszemy znakomitą jakość wykończenia kokpitu.

W ślad za poprzednikami, C4 Picasso II. generacji to samochód stworzony do długich, rodzinnych wojaży. Pasażerowie mają do dyspozycji ogromną ilość wolnego miejsca, a wrażenie przestrzeni tylko podkreśla dobre przeszklenie kabiny. We wnętrzu nie brakuje też schowków, skrytek, funkcjonalnych mechanizmów, a także komfortowego wyposażenia (zamówić można nawet podnóżek w fotelu pasażera). Powody do zadowolenia daje także bagażnik - pojemny, foremny, praktyczny i z niskim progiem załadunku.

Błogiemu pokonywaniu dalekich tras sprzyja zestrojenie zawieszenia - francuski minivan skutecznie izoluje pasażerów od jakości pokonywanej drogi. Narzekać nie sposób też na prowadzenie, bo choć komfortowe nastawy układu jezdnego i mocne wspomaganie układu kierowniczego przekreślają dynamiczne pokonywanie zakrętów, podczas spokojnego podróżowania auto zachowuje się przewidywalnie.

Do długiej listy zalet Citroena C4 Picasso II nie dopiszemy niestety niskiej ceny zakupu. Z drugiej jednak strony, auto wyprzedza tańszą konkurencję bogatszym wyposażeniem - zarówno tym podnoszącym przyjemność jazdy, jak i bezpieczeństwo. Większe rodziny ucieszyć powinna skromna dopłata za 7-osobową wersję Grand.

Citroen C4 Picasso I

Tytuł słynnego artysty zobowiązuje - pomimo przynależności do rodzinnych minivanów, które mają po pierwsze być praktyczne, a po drugie się podobać, Citroen C4 Picasso I. generacji ma w sobie mnóstwo stylistycznego uroku. Jego ogólna bryła nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle klasowych rywali, ale już detale w postaci świateł czy załamań linii szyb świadczą o designerskim kunszcie jego twórców. W 2010 roku auto przeszło face-lifting, który najłatwiej dostrzec po odmłodzonym pasie przednim.

Rzut oka na wnętrze wystarczy, aby dowiedzieć się, że również tam Francuzi postanowili popisać się swoimi stylistycznymi zdolnościami. Stąd właśnie elektroniczny zestaw wskaźników umieszczony pośrodku deski czy choćby nieruchomy środek kierownicy. Niestety, do rozwiązań tych - podobnie jak np. do panelu klimatyzacji umieszczonego po lewej stronie tablicy rozdzielczej - trzeba się przyzwyczaić. Dyskusyjną ergonomię kokpit nadrabia materiałami wykończeniowymi - są one zaskakująco wysokiej jakości. Nie bez znaczenia jest również wygodna, wysoka pozycja za “kółkiem” oraz kapitalna widoczność.

W gamie Citroena C4 Picasso znajdziemy dwie odmiany nadwozia - 5-osobową i 7-osobową o przydomku Grand. Obie wersje idealnie nadają się na potrzeby rodzin, bo pod względem przestronności i funkcjonalności dopracowane są do perfekcji. Zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie miejsca jest w bród, a Grand przewiezie w razie potrzeby dwie osoby w bagażniku. Zastosowane siedzenia nie dość, że są wygodne, to te tylne można bezproblemowo przesuwać, składać, a nawet wyjmować. Głodni kolejnych zalet? Proszę bardzo - kabina pasażerska obfituje w praktyczne schowki, a bagażnik jest po prostu gigantyczny.

Do rodzinnego charakteru wnętrza idealnie pasuje zestrojenie zawieszenia - nawet w klasie minivanów trudno o auto, które pochłaniałoby nierówności z taką gracją, tak skutecznie izolując podróżnych od jakości pokonywanej drogi. Niestety, odbija się to na właściwościach trakcyjnych - miękkie nastawy podwozia generują znaczne przechyły karoserii podczas pokonywania łuków. Dynamicznemu prowadzeniu nie sprzyja też ospały układ kierowniczy.

Atrakcyjny wygląd, praktyczne wnętrze, wysoki komfort jazdy i dobry stosunek ceny do wyposażenia sprawiły, że Citroen C4 Picasso I stał się na rynku nowych aut hitem sprzedaży. Również jako auto używane jest bardzo cenionym modelem, a mimo to nie kosztuje zbyt wiele. Gdzie tkwi haczyk? Głównie w stereotypach na temat aut francuskich, bo również pod względem trwałości samochód wypada zupełnie przyzwoicie. Wolnossące silniki benzynowe są niezawodne i nieźle współpracują z LPG, z kolei diesle cierpią na defekty typowe dla nowoczesnych jednostek tego typu (usterki wtryskiwaczy czy zapchane filtry FAP). Akceptowalną trwałość ma zawieszenie, trudniej zaakceptować natomiast częste “humory” rozbudowanej instalacji elektrycznej. Cieszą niewygórowane ceny części zamiennych.

Dane techniczne Citroen C4

Silniki

Moc silników 90-180 KM

Poj. silników 1 199-1 998 cm3

Prędkość maks. 175-227 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,3-14,2 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Citroen C4

Średnia ocena modelu

na podstawie 575 opinii

4.26

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

- Skrzynia biegów

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (87%)
NIE (13%)

Wybrane oceny kierowców Citroen C4

To mój pierwszy francuski samochód i muszę przyznać, że jestem pozytywnie zaskoczony. Wcześniejsze samochody to 2 Toyoty najpierw Corolla, potem ... więcejAvensis i z obu tych aut po przejechaniu ponad 150 000 km byłem zadowolony, serwis Toyoty także bardzo dobry. Zatem naturalnym krokiem miał być Verso - wersja sol plus ze skrzynią multidrive i silnikiem 1.8 147km benzyna, bez turbo. Decyzja o zakupie była już bliska, jednak tym razem 2 czynnniki zadecydowały, że nie kupiłem Toyoty: cena - Verso kosztowało ponad 20 000 więcej niż Picasso oraz wyposażenie - mimo wyższej ceny słabsze np. brak ksenonów. Do tego bagażnik w wersji 7 osobowej skromny jak na rodzinnego vana. Poszukiwałem vana ze skrzynią automatyczną, dużym bagażnikiem i bogatym wyposażeniem oraz oczywiście w dobrej cenie. Przed zakupem testowałem kilka minivanów - pierwszy planem był zakup VW Tourna z uwagi na skrzynie DSG, ale cenowo to była przepaść, VW był o ponad 25 000 droższy przy podobnym wyposażeniu - wersja 1.4 TSI 140 KM Higline DSG, dalej kusił mnie mocno Ford Galaxy, był największy z testowanych vanów, ale też zdecydowanie najdroższy 35 000 różnicy - wersja 2.0 Ghia PowerShift. Początkowo francuskich marek nie odwiedzałem np Renault Grand Scenic zwyczajnie mi się nie podobał, jest taki jamnikowaty. Citroen skusił mnie bardzo bagatym wyposażeniem - wersja exclusive 1.6 THP (156 KM) MCP z m.in. skrętnymi biksenonami, szklanym dachem, roletami przeciwsłonecznymi na wszystkie szyby z tyły, przestronnym wnętrzem i bardzo dobrą ceną - 26% rabatu od ceny katalogowej. Po przejechaniu ponad 12000 km wrażenia z jazdy są pozytywne, dobrym testem był wyjazd wakacyjny 5 osobowej rodziny (2+3), z tyłu spokojnie zmieściły się 3 foteliki i co ważne dzieci były w stanie samodzielnie zapiąć pasy, bagażnik zmieścił sporą ilość bagażu + duży wózek, a na haku jechały 3 rowery + 4 na dachu. Silnik spokojnie dawał sobie rade. Pochwalić nalezy także bardzo wygodne przednie fotele, po przejechaniu 700 km nie czuje się tego w plecach. Trzeba przyznać, że samochód urzeka także swoim zewnętrznym wyglądem np. pięknie zaprojektowane tylne lampy led, super to wygląda w nocy i jest dobrze widoczne. Generalnie ma bardzo ładną linię nadwozia, a jazda nim sprawia kierowcy pzyjemność;-) Zobaczymy po 100 000km, czy moja opinia o serwisie Citroena i niezawodności będa zbliżone do Toyoty. ukryj
dodano 15.08.2011 przez
Nigdy nie bylem zwolennikiem Citroenow. Co wiecej- uwazalem je za jedne z najbardziej awaryjnych aut. Dlatego z duza obawa kupowalem ... więcejpierwszego Citroena C4- auto niedlugo po premierze, co by nie mowic przeladowane elektronika. Skusila mnie atrakcyjna cena i dobre wyposazenie (no i design, kontrowersyjny, ale na pewno nie mozna bylo przejsc obok auta obojetnie). Najpierw mialem wersje 1.6 HDi 90 KM, zrobilem nia prawie 150 000 km i zadnej powaznej awarii!!! Nic tylko czesci eksploatacyjne. Zdarzaly sie naprawde drobne usterki (klapa bagaznika) ale mimo wszystko niesamowicie zmienilem zdanie o marce. W tej chwili mam mocniejszego Diesla 1.6 i znacznie bogatsza wersje wyposazeniowa. Jest to po prostu kolejny przyklad na to, ze nie ma marek awaryjnych i bezawaryjnych- jak ktos dba o auto to nie musi patrzec na znaczek na masce. Wiadomo ze wadliwe egzemplarze zawsze moga sie zdarzyc. Ale to kwestia pecha, ktory moze dotknac zarowno auta Toyoty, jak i Citroena. Z ta tylko roznica, ze jak sie Toyota zacznie psuc to wszyscy beda powtarzac ze to \"pechowy\" egzemplarz, a jak bedzie cos nie tak z Citroenem to wszyscy beda powtarzac \"kolejny awaryjny francuz\" :) Nie jestem fanatykiem zadnej marki. Auto sluzy mi do pracy. Ale w tej chwili roznice miedzy poszczegolnymi markami tak sie zatarly, ze nie ma juz marek awaryjnych i bezawaryjnych. Np. o Corolli wszyscy powtarzaja, ze to japonczyk. A ja sie pytam co tam jest z Japonii? :) To samo z Nissanem, ktory jest w tej chwili uzupelnieniem gamy Renault. Pomijam juz takie same modele, produkowane przez rozne koncerny (Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroen C1). Reasumujac, naprawde polecam. Podejrzewam ze to jeden z bardziej udanych Citroenow i kolejny dowod na to, ze nie takie zle francuzy jak je maluja. ukryj
dodano 27.04.2009 przez
Na razie doskonale. Co będzie dalej zobaczymy. Sprawa wygląda tak, że w życiu nie zakładaliśmy kupna francuskiego auta. Raczej miał być ... więcejto japończyk. Avensis, Corolla Verso czy coś podobnego. Ale po oglądnięciu Picasso już żadne auto nam się nie podobało. Wszystkie pozostałe samochody ( oczywiście w tym przedziale cenowym ) są jakieś takie zwykłe, przeciętne, nudne... Jeśli chcesz mieć auto inne niż wszyscy kupuj C4 PICASSO ukryj
dodano 22.10.2011 przez
Posiadam auto dość krótko, ale już pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Bardzo starannie wykończone wnętrze, miękkie plastiki, nic nie stuka, ... więcejtrzeszczy. Wnetrze jest przestronne i dobrze zagospodarowane. Oczywiście jako to w citroenach, jest dużo nowoczesnych rozwiązań, które mi bardzo odpowiadają - dotykowy tablet obsługujący funkcje auta, system głośnomówiący, automatyczne reflektory i wycieraczki dobrze działające, asystent pasa ruchu, tempomat. Nie przeszkadza wogóle brak manualnych pokręteł. Kierowca ma świetne pole widzenia. Auto jest wyciszone, zawieszenie bardzo ładnie wybiera nierówności, jest miękkie, ale to nie przeszkadza w dynamicznej jeździe. Fotele w 2 rzędzie są wygodne. Podoba mi się, że każdy można regulować, również lekko rozkładać, zwiększając komfort jazdy. Dorosła osoba przejedzie nawet w 3 rzędzie foteli, choć nie będzie miała zbyt dużo miejsca na nogi. System rozkładania 3 rzędu foteli jest banalnie prosty. Radar parkowania bardzo precyzyjny. Na minus efektywność nagrzewania się wnętrza przy zimnym silniku. ukryj
dodano 18.01.2014 przez
Zobacz oceny Citroen C4 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Citroen C4

Pb
5,33 - 11,57
Na podstawie 323 raportów spalania
ON
3,87 - 9,77
Na podstawie 324 raportów spalania
LPG
4,97 - 11,47
Na podstawie 21 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Citroen C4

Pisalem juz o moim aucie w zeszlym roku, czas na uzupelnienie. Nie da sie ukryc - uwielbiam to auto! Dobrze ... więcejwyciszone, wykonane odpowienio do moich oczekiwan i oszczedne. Dobre materialy, miekka deska, podlokietniki, nic nie skrzypi. Czasem na wiekszch dziurach cos tam slychac, bez tragedii. Zrobilem moim C4 34.000km bez najmniejszej awarii, obecnie mam na liczniku 47.000km, jedze srednio 2.500km miesiecznie. Kupielem roczne auto bezposrednio od Citroena, dostalem dwuletnia gwarancje, ktora mam do lipca. Jedyne, co bym zmienil, to na nieco mocniejszy silnik - ten 115KM. Ale! W jedna lub dwie osoby w zupelnosci wystarcza, da sie wyprzedzac, dzieki sporej ilosci Nm, a na 3 biegu jedzie 110. :D Z tempomatem mozna komfortowo dotrzec do celu, automatyczna klima chlodzi, muzyka leci, zyc nie umierac. Nigdy nie mialem wiekszego sredniego spalania niz 5,8 litra, a byla to jazda w 80% autostrada 140-150 w dwie osoby z bagazami. Jak jade na narty nie po autostradach, tak 100-120, to mam spalanie 4,5! Gdybym jechal 80-90, to okolo 4 litry na 100. To auto jest po prostu genialne i nietuzinkowe, nie to co Octavia itp. Jesli ktos lubi produkty dla mas - to auto nie dla niego, niech lepiej jezdzi Skoda, albo VW. Mam tempomat, kierownice multifunkcyjna, klimatyzacje automatyczna, czujniki parkowania, pelna elektryke, bluetooth i wiele innych, a to wszystko w przeliczeniu na zlotowki okolo 52.000zl. Do Golfa z takim wyposazeniem musialbym dolozyc 3.500-4.000 Euro. Za przeglady place okolo 320 Euro co 20.000km, nie jest zle! Sczerze myslalem, ze bedzie gorzej, ale ja na prawde nie mam sie do czego przyczepic! Pozdrawiam serdecznie i polecam przestawic myslnie, jakoby auta francuskie byly gorsze! Prosze wybaczyc za brak polskich znakow, ewentualnie za skladnie zdan, ale od 2,5 roku mieszkam w Bawarii i nie mam polskiej klawiatury... ukryj
dodano 22.03.2014 przez
C4 GD Picasso z 2015 r., na liczniku ponad 3500 km, spalanie dla Warszawy - głównie jazda w korkach (włączona ... więcejklima, średnio 3 osoby bez bagażu) - i nie ma siły : spalanie nie chce zejść poniżej 11 l/100km. Aktualnie wg koma to 11,3 l/100km - wynik potwierdzony obliczeniem "przy dystrybutorze". Byłem z tym w serwisie - ale zlali że wszystko ok bo komuter tym steruje (niby to sprawdzili, jednocześnie informując, że nie mogą nicprzestawić - bo program tak ustawiony i koniec) - co to za serwis? Sory ale żeby wg książki spalanie wynosiło 8,1 (w mieście) a w rzeczywistości 11,3 no to chyba lekka przesada. Dodam, że jazdy bez specjalnego zacięcia sportowego. Normalka jak to rano do pracy po Warszawie, w miarę szybko ale bez przesady (70-95 km/h). A popołudniu korek (max. 15-45). km/h). A, jeszcze w serwisie powiedział mi jakiś baaardzo mądry człowiek, żebym sobie wyjechał za miasto, to od razu poczuję mniejsze spalanie. Powiedzcie sami, jełop jaki czy co? Szkoda, że mi nie zalecił rozpędzić się na trasie, poczekać aż będzie w dół, przełożyć na bieg jałowy - wtedy dopiero obserwując licznik zużycia, szybko zanotować spalanie i na tej podstawie później wyliczyć sobie średnią spalania w cyklu mieszanym miasto/trasa, a może miałby na myśli tylko miasto - kto wie. No cóż, pozostaje mi przeanalizować przepisy gwarancyjne i pojechać z Nimi metodą prawną. Poza spalaniem auto super. Napiszcie ile u Was wychodzi zużycie po mieście w korkach? Pozdro. ukryj
dodano 12.07.2015 przez
witam wszystkich jestem zwolennikiem aut niemieckich i one są najlepsze bo wszyscy imi jeżdżą i się nie psuja chociaż ten ... więcejsię wł ogóle nie psuje a golf się ciągle psuł a był nowy to i tak sadze że to kwestia szczęścia lub pechu niemieckie na pewno są lepsze palił mi 5,4-6 kupiłem z przebiegiem 74 500 po przejechaniu 15000 stwierdziłem że zaraz będzie się psuł bo to dziwne i wymieniłem filtry oleje wraz z skrzynia i płyny wszystkie założyłem jeszcze światła do jazdy dziennej teraz auto jest rześkie i pali średnio z delikatną noga 4,5-5 l ostro w warszawie na krótkich dystansach do 6,2 jazda z nogą w podłodze do 170kmh nawet lecz naokół się nie pali i się nie spieszę na trasie zejście poniżej 4 l to nie wyczyn jadąc do hiszpanni średnio 104-116 się wahało czasem szybciej i wolniej jatko na drodze a spalanie 3,6 l 3 osoby i bagaże tylko opony odpompowałem wyliczone z tankowania do pełna w mieście komputer nie oszukuje na trasie zawyża wcześniej było różnie przy nie nerwowej jeździe auto dziękuje wydaje mi się że auto może mieć jakiś błąd albo trafił mi się jakiś super olej czy coś bo to nietypowe i widzę że pali mniej niż golf 4 ale tu nie słychać motoru i niema tego głosu to nie to ale nie popsuł mi się i niech będzie że polecam przebieg 240000 muszę go sprzedać bo jeszcze się nie psuje wymieniłem pierdołki w zawieszeniu i rozrząd może to dzięki temu że ma 1,6 i tylko 90 koni jak golf i też się trzyma ukryj
dodano 02.12.2012 przez
Jeżdżę po małym miasteczku (do 20tys. mieszkańców) i dojeżdżam do pracy około 10km. Średnie spalanie wynosi 6,9l/100km. Na trasie jadąc ... więcejna tempomacie z prędkością 90km/h można zejść do 5,5l/100km. Przy jeździe miejskiej mamy już około 8,5l/100km. Jak dla mnie, to spalanie jest w normie. Wcześniej jeździłem dwulitrowym dieslem i tam spalanie zaczynało się od 8l/100km (i do tego problem z odpalaniem na mrozie). Teraz mam spokój, wsiadam, przekręcam kluczyk i jadę. Cena za pierwszy zalecany, ale nieobowiązkowy przegląd z wymianą oleju przy 2500km wyniosła 300zł. Obsługa w ASO Citroen Słupsk rewelacyjna. Wszystko działa idealnie. Fajne jest statyczne doświetlanie zakrętów, wygodne fotele i fajna wyprofilowana skórzana kierownica. No może brakuje mi tylko podgrzewanych foteli i podgrzewanej przedniej szyby - takie przyzwyczajenie z poprzedniego auta. Jeszcze o bagażniku: jest większy niż się spodziewałem, dużo większy niż w vw-golfie. Spokojnie wejdą dwie duże walizy i jeszcze trochę miejsca zostanie. Brakuje może tylko 6-tego biegu. ukryj
dodano 11.12.2013 przez
Jeżdżę Citroenem od 65 000 km na gazie. Jestem bardzo zadowolony instalacja Lovato Smart. Spalanie minimalnie większe niż benzyny max ... więcej10%, a oszczędność przy większych przebiegach olbrzymia. Robię często po 80 km dziennie dojazd trasa miasto. Spalanie jak wiadomo uzależnione jest od stylu jazdy i prędkości. Citroenem z lpg da się jeździć ekonomicznie, szczególnie w trasie do 120 km/h . 4 i 5 są bardzo elastyczne. Często jeżdżę na tempomacie. do 90 kmh spala około 7,5 l lpg . Jazda po mieście to już większe spalanie. trudno mi powiedzieć teraz ile bo nie jeżdzę tylko po mieście ale przy ciężkiej nodze korkach i jeździe od świateł do świateł można spokojnie przekroczyć 10l/100km. Ceny części na przystępnym poziomie. Pancerne zawieszenie idealne na nasze drogi. Ma jakieś drobne bolączki ale ogólnie jestem zadowolony, mamy go od nowości z salonu ma już przejechane prawie 250 000 km. było robione raz sprzęgło raz amortyzatory + poduszki, katalizator i chłodnica klimy. Wszystko przy przebiegu około 180 000 - 200 000 km. Pozdrawiam ukryj
dodano 08.06.2014 przez
Zobacz raporty spalania Citroen C4 Dodaj raport spalania

Publikacje o Citroen C4

Przeczytaj pozostałe 24 publikacje o Citroen C4

Newsy o Citroen C4

Przeczytaj pozostałe 28 newsów o Citroen C4

Testy zderzeniowe Citroen C4 Euro NCAP

Citroen C4 Picasso DV6 ‘Confort’, LHD
Citroen C4 Picasso DV6 ‘Confort’, LHD
2013
Zobacz szczegóły
Citroen C4 1.6 Hdi, LHD
Citroen C4 1.6 Hdi, LHD
2010
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Generacje Citroen C4

2010 - teraz
2004 - teraz

Nowe Citroen C4

nowe Citroen C4
Citroen C4
ceny od 59 900 zł do 115 900

Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 110KM od 2015

w pakiecie FEEL

w cenie katalogowej brutto

59 900 zł

Wyposażenie standardowe
zabezpieczenia otwarcia drzwi przez dzieci (manualne)
Szyby przednie regulowane elektrycznie sekwencyjne, z blokadą antyprzytrzaskową
Wskaźnik niezapiętych pasów bezpieczeństwa
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Miejski (1 200 zł)
Pakiet SAM (4 000 zł)
Pakiet Automatyczny (1 500 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Miejski (1 200 zł)
Pakiet SAM (4 000 zł)
Pakiet Automatyczny (1 500 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 27 oferty Citroen C4

Dealerzy Citroen

AUTO AG

CITROEN BCM Citroen Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Jagiellończyka 38

Więcej

CAR-DROOM

CAR-DROOM Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wysockiego 67

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Puławska 338

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al.. Krakowska 206

Więcej

MW WANICKI

MW WANICKI Citroen Kraków

małopolskie, Kraków, Mogliska 120

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Citroen C4

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

4 192

Przejechany dystans

831 551 zł

Zatankowanego paliwa

170 249 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

493

Wydanych pieniędzy

195 197 zł

Średnie wydatki na auto

1 228 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 161

Wydanych pieniędzy

627 885 zł

Średnie wydatki na auto

3 949 zł

ZOBACZ 159 dzienników kosztów Citroen C4 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Citroen C4

Liczba wpisów: 12
komentarzy(8)
komentarzy(1)
komentarzy(11)
komentarzy(1)
komentarzy(3)
Zobacz inne typowe słabe punkty Citroen C4 dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Citroen C4

Liczba wpisów: 22
Samochód na gazie sprawuje sie bardzo dobrze,nie ma żadnej różnicy między jazdą na benzynie,a jazdą na gazie.Polecam serwis na Bytkowskiej ... więcejw Katowicach.Bardzo dobrzy fachowcy tam pracują.Uratowali mi już jeden samochód montowany w Sosnowcu. ukryj
dodano 08.04.2011 przez
Panowie z Galla założyli instalację w jeden dzień, przy silniku wszystkie części zainstalowane z głową - bardzo ładnie to wygląda. ... więcejSilnik pracuje bez zarzutu - nawet nie wiem kiedy przechodzi na gaz. ukryj
dodano 20.08.2013 przez
Auto na gazie pracuje bardzo poprawnie,nie ma żadnej róznicy,to już trzeci samochód zagazowany w tej firmie na przestrzeni roku,z żadnym ... więcejnie mam problemu. ukryj
dodano 10.01.2013 przez
Jak narazie autko z instalacją LPG sprawuje się bardzo dobrze. Dla tego też POLECAM ten zakład. W sumie brak zastrzeżeń. ... więcej ukryj
dodano 10.06.2013 przez
Instalacja zwróciła mi się po 12 tys km. Dobrze , że się zdecydowałem na nią zaraz po zakupie auta. Polecam ... więcej ukryj
dodano 17.11.2014 przez
Jestem mile zaskoczony oszczędnym trybem pracy, silnik nie stracił na mocy i jest bardzo ekonomiczny.
dodano 02.05.2013 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen C4