Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C4/C4 Picasso

Kompaktowy model niższej klasy średniej (segment C), produkowany od 2004 roku. Następca modelu Xsara. Projektantem auta był Donato Coco, główny designer marki. W 2006 roku C4 zdobył nagrodę World Car Design of the Year. Pod względem konstrukcyjnym, pierwsza generacja auta była spokrewniona z Peugeotem 308. Dostępna również w wersjach MPV (C4 Picasso i C4 Grand Picasso), sedan (w Chinach sprzedawanej jako C-Triomphe) i coupe. W 2008 roku C4 przeszedł face-lifting, a w 2010 roku na rynku debiutowała jego druga generacja, oferowana jedynie w wersji 5-drzwiowego hatchbacka.

Generacje Citroen C4

Citroen C4 II

Citroen C4 udowadnia, że powiedzenie „Francja – elegancja” nie bierze się znikąd. Jego wyszukana stylistyka prezentuje się tak, jakby została przeniesiona z auta pozycjonowanego jedną lub kilka klas wyżej. Oryginalnie zaprojektowane reflektory i lampy tylne, chromowane akcenty umieszczone tu i ówdzie oraz wyraźne przetłoczenia boczne idealnie współgrają z dostojną bryłą nadwozia.

Elegancka stylizacja, jaką ozdobiono nadwozie, znalazła swoje zastosowanie także w kabinie pasażerskiej. Stylowo zaprojektowany kokpit wzbogacono o kilka nowoczesnych rozwiązań (z elektronicznymi zegarami na czele), a całość ozdobiono doskonałymi materiałami wykończeniowymi. Dzięki temu wnętrze, podobnie jak nadwozie, swoim ekskluzywnym charakterem aspiruje do wyższych segmentów aut.

Co ważne, we wnętrzu Citroena C4 jest nie tylko bardzo ekskluzywnie, ale i całkiem przestronnie. Dla każdego z podróżnych wygospodarowano przyzwoitą ilość miejsca i dołożono do tego bardzo duży bagażnik. Niestety, dostęp do niego utrudniono wysokim progiem załadunku, a pełne wykorzystanie jego możliwości zakłócono schodkiem powstającym po złożeniu tylnej kanapy. Mówiąc o wadach wnętrza, należy wspomnieć ponadto o zastosowanych fotelach – niespecjalnie wygodnych i zbyt słabo wyprofilowanych.

Słabe trzymanie boczne siedzeń nie zachęca do szybszego pokonywania zakrętów – i bardzo dobrze, bo zawieszenie do agresywnej jazdy się nie nadaje. Nienajlepsze właściwości trakcyjne rekompensuje poziom resorowania nierówności – wszelkie dziury „C-czwórka” pokonuje bez najmniejszych problemów, zapewniając wyjątkowo wysoki komfort jazdy. Na plus należy zaliczyć też bardzo skuteczny układ hamulcowy.

Swojemu kompaktowemu modelowi, Citroen zafundował rozsądnie skalkulowane ceny. Do zakupu C4 zachęca również przyzwoite wyposażenie standardowe oraz długa lista dodatków. Wśród tych ostatnich znalazły się m.in. fotele z funkcją masażu, system sprawdzający, czy pojazd zmieści się na danym miejscu parkingowym, a także układ kontrolujący sytuację w martwym polu lusterek.

Citroen C4 I

Jeśli zależy nam na nietuzinkowym stylu, to Citroen C4 jest odpowiednim wyborem - niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z hatchbackiem, czy minivanem Picasso nadwozie pełne jest awangardowych kształtów. Te znalazły się także we wnętrzu, choć trzeba przyznać, że "porozrzucane" po całym kokpicie elektroniczne wskaźniki czy kierownica z nieruchomym środkiem wymagają przyzwyczajenia. Cieszą niezłe materiały wykończeniowe i dobrze zaprojektowane fotele, martwią małe bagażniki wersji hatchback.

Gdyby nie zwracać uwagi na wydatki serwisowe, najlepszym wyborem wśród silników C4 byłyby wystarczająco dynamiczne i rekordowo oszczędne jednostki HDi. Przy większych przebiegach ich eksploatacja może być jednak kosztowna, dlatego bardziej polecamy starsze "benzyniaki" 1.4 i 1.6 (nowsze 1.6 VTi i 1.6 THP to niestety skomplikowane konstrukcje). Zawieszenie przyzwoicie pokonuje i zakręty, i nierówności, ale odgłosy jego pracy mogłyby być lepiej wyciszone.

Opinie na temat trwałości Citroena C4 I. generacji są zwykle bardzo nieprzychylne, ale prawda jest taka, że jeśli kupimy zadbany egzemplarz z polecanym silnikiem nie powinniśmy odwiedzać warsztatu częściej niż właściciele większości innych kompaktów z tych lat. Niestety, podczas, gdy naprawy elementów typowo eksploatacyjnych (np. podzespołów zawieszenia) są proste i tanie, usunięcie defektów diesli, a przede wszystkim rozbudowanej elektroniki wiąże się z poważnymi wydatkami. Plus za niskie ceny używanych aut, minus za ich podaż.

Citroen C4 Picasso II

Tak jak obrazy Pabla Picasso, tak i Citroen C4 Picasso został naszkicowany w ten sposób, aby przykuwać uwagę. W samej bryle nadwozia nie ma może nic finezyjnego, ale już wysublimowanych designersko detali można wymienić całą listę. Najwięcej takich szczegółów ulokowano z przodu - szeroka listwa ozdobna zintegrowana z logo, a przede wszystkim nietypowy układ świateł bezdyskusyjnie przyciągają spojrzenia.

Do konkurencji z futurystycznym wyglądem zewnętrznym staje narysowane w podobnym stylu wnętrze. Nowoczesna jest zresztą nie tylko jego prezencja, ale i obsługa - za pomocą ekranów kierowca nie tylko odczytuje prędkość czy wskazania komputera pokładowego, ale również wybiera ustawienia klimatyzacji czy opcje systemu audio. W praktyce do takiego rozwiązania trzeba przywyknąć, zwłaszcza że rozbudowana elektronika nie zawsze działa błyskawicznie. Na plus, i to duży, zapiszemy znakomitą jakość wykończenia kokpitu.

W ślad za poprzednikami, C4 Picasso II. generacji to samochód stworzony do długich, rodzinnych wojaży. Pasażerowie mają do dyspozycji ogromną ilość wolnego miejsca, a wrażenie przestrzeni tylko podkreśla dobre przeszklenie kabiny. We wnętrzu nie brakuje też schowków, skrytek, funkcjonalnych mechanizmów, a także komfortowego wyposażenia (zamówić można nawet podnóżek w fotelu pasażera). Powody do zadowolenia daje także bagażnik - pojemny, foremny, praktyczny i z niskim progiem załadunku.

Błogiemu pokonywaniu dalekich tras sprzyja zestrojenie zawieszenia - francuski minivan skutecznie izoluje pasażerów od jakości pokonywanej drogi. Narzekać nie sposób też na prowadzenie, bo choć komfortowe nastawy układu jezdnego i mocne wspomaganie układu kierowniczego przekreślają dynamiczne pokonywanie zakrętów, podczas spokojnego podróżowania auto zachowuje się przewidywalnie.

Do długiej listy zalet Citroena C4 Picasso II nie dopiszemy niestety niskiej ceny zakupu. Z drugiej jednak strony, auto wyprzedza tańszą konkurencję bogatszym wyposażeniem - zarówno tym podnoszącym przyjemność jazdy, jak i bezpieczeństwo. Większe rodziny ucieszyć powinna skromna dopłata za 7-osobową wersję Grand.

Citroen C4 Picasso I

Tytuł słynnego artysty zobowiązuje - pomimo przynależności do rodzinnych minivanów, które mają po pierwsze być praktyczne, a po drugie się podobać, Citroen C4 Picasso I. generacji ma w sobie mnóstwo stylistycznego uroku. Jego ogólna bryła nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle klasowych rywali, ale już detale w postaci świateł czy załamań linii szyb świadczą o designerskim kunszcie jego twórców. W 2010 roku auto przeszło face-lifting, który najłatwiej dostrzec po odmłodzonym pasie przednim.

Rzut oka na wnętrze wystarczy, aby dowiedzieć się, że również tam Francuzi postanowili popisać się swoimi stylistycznymi zdolnościami. Stąd właśnie elektroniczny zestaw wskaźników umieszczony pośrodku deski czy choćby nieruchomy środek kierownicy. Niestety, do rozwiązań tych - podobnie jak np. do panelu klimatyzacji umieszczonego po lewej stronie tablicy rozdzielczej - trzeba się przyzwyczaić. Dyskusyjną ergonomię kokpit nadrabia materiałami wykończeniowymi - są one zaskakująco wysokiej jakości. Nie bez znaczenia jest również wygodna, wysoka pozycja za “kółkiem” oraz kapitalna widoczność.

W gamie Citroena C4 Picasso znajdziemy dwie odmiany nadwozia - 5-osobową i 7-osobową o przydomku Grand. Obie wersje idealnie nadają się na potrzeby rodzin, bo pod względem przestronności i funkcjonalności dopracowane są do perfekcji. Zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie miejsca jest w bród, a Grand przewiezie w razie potrzeby dwie osoby w bagażniku. Zastosowane siedzenia nie dość, że są wygodne, to te tylne można bezproblemowo przesuwać, składać, a nawet wyjmować. Głodni kolejnych zalet? Proszę bardzo - kabina pasażerska obfituje w praktyczne schowki, a bagażnik jest po prostu gigantyczny.

Do rodzinnego charakteru wnętrza idealnie pasuje zestrojenie zawieszenia - nawet w klasie minivanów trudno o auto, które pochłaniałoby nierówności z taką gracją, tak skutecznie izolując podróżnych od jakości pokonywanej drogi. Niestety, odbija się to na właściwościach trakcyjnych - miękkie nastawy podwozia generują znaczne przechyły karoserii podczas pokonywania łuków. Dynamicznemu prowadzeniu nie sprzyja też ospały układ kierowniczy.

Atrakcyjny wygląd, praktyczne wnętrze, wysoki komfort jazdy i dobry stosunek ceny do wyposażenia sprawiły, że Citroen C4 Picasso I stał się na rynku nowych aut hitem sprzedaży. Również jako auto używane jest bardzo cenionym modelem, a mimo to nie kosztuje zbyt wiele. Gdzie tkwi haczyk? Głównie w stereotypach na temat aut francuskich, bo również pod względem trwałości samochód wypada zupełnie przyzwoicie. Wolnossące silniki benzynowe są niezawodne i nieźle współpracują z LPG, z kolei diesle cierpią na defekty typowe dla nowoczesnych jednostek tego typu (usterki wtryskiwaczy czy zapchane filtry FAP). Akceptowalną trwałość ma zawieszenie, trudniej zaakceptować natomiast częste “humory” rozbudowanej instalacji elektrycznej. Cieszą niewygórowane ceny części zamiennych.

Komentarze redakcji

Powagosław: Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był.
Luzacjusz: Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście.

Silniki Citroen C4

Citroen C4 II - jaki silnik wybrać?

Wybór jest naprawdę spory. Benzynowe warianty 1.4 95KM i 1.6 120KM to stara szkoła - skrzydła rozwijają na wysokich obrotach i nie są zbyt problematyczne. Wersja 120-konna robi zdecydowanie lepsze wrażenie, choć nowy 1.2 e-THP 130KM jeszcze szybciej do siebie przekonuje. Podobnie jak 1.6 THP 165KM stworzony przy współpracy z BMW. Ten pierwszy ma stosunkowo wyraźną turbodziurę, ale jest elastyczny i chętny do pracy prawie przy każdych obrotach. Wśród diesli 1.6 HDi 92KM jest nieco za słaby. Ale 1.6 e-HDI 114KM to już niezły wybór. Co jest na szczycie? 2.0 HDi 150KM. Zrywny i elastyczny.

Citroen C4 I - jaki silnik wybrać?

Wybór – całkiem spory. W ofercie nie ma mocnych diesli, ale wśród tych, które są można znaleźć coś ciekawego. Jeśli zależy wam na osiągach tanich w utrzymaniu, to warto wybrać 2.0HDi 138KM – cichy i jak na swoją ilość koni bardzo pracowity. Jeśli szukacie czegoś tańszego, to najlepszym kompromisem będzie 1.4HDi 110KM. Też jest oszczędny, a patrząc na samą jazdę – niewiele gorszy od mocniejszego brata. Wśród silników benzynowych możecie znaleźć modną jednostkę wpakowaną w modne nadwozie – jest mała, tylko 1.6l, mocna dzięki doładowaniu – 152KM, oraz jak na swoją moc względnie oszczędna, bo nie powinna przekraczać 10l/100km nawet przy szybszej jeździe. Najmniejszy, benzynowy 1.4l 90KM nie pasuje do C4, bo usypia go pod każdym względem. Najlepszym wyborem będą jednostki 1.6l o mocach 110, 122, a nawet 140KM. Trochę przesadzają ze zużyciem paliwa, ale mają jeden z lepszych stosunków cena/osiągi/paliwo w tym modelu.

Publikacje o Citroen C4

Czy warto kupić: używany Citroen C4 Picasso (od 2006 do 2013)

Przestronny, praktyczny i wygodny. Kompaktowy van z Francji jest również dobrze wyposażony i relatywnie tani. Czy warto kupić używanego Citroena C4 Picasso?

Citroen C4 Grand Picasso 1.6 e-HDI - nietuzinkowe auto rodzinne
 
Nasz test Citroen C4 Grand Picasso 1.6 e-HDI 115 KM Inensive

C4 Grand Picasso to kolejny dowód na to, że pracownicy Citroena są szaleni - w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Wprowadzili oni bowiem na rynek samochodów rodzinnych model, który nie tylko doskonale wywiązuje się z codziennych zadań, ale wygląda jak zaprojektowany w dalekiej przyszłości - zarówno na...

Citroen C4 Grand Picasso - przyszłość w wydaniu francuskim
 
Nasz test Citroen C4 Grand Picasso

Kilka dni po premierze C4 Picasso, Citroen zaprezentował jego większego brata - siedmioosobową wersję Grand. Nie zrezygnowano z futurystycznego wyglądu, a w dodatku przygotowano nowe jednostki napędowe. Jednak czy styl Technospace, jak nazywa go producent, to jedyne co ten van ma do zaoferowania?

Citroen C4 Picasso - gadżet, czy samochód?
 
Nasz test Citroen C4 Picasso 1.6 THP 155KM

Pierwszy Citroen Xsara Picasso przypominał jajo Tyranozaura, ale zachwycił kierowców swoją praktycznością i osiągnął spory sukces. Kolejne pokolenie, C4 Picasso, było reklamowane jako Visiovan. Choć samochód nie był liderem rynku, to i tak oferował naprawdę sporo, przez co zdobył kolejnych zwolenników....

Nowy Citroen C4 Picasso - krok w przyszłość

Za sprawą swojej atrakcyjnej stylistyki, rozsądnie zagospodarowanych gabarytów zewnętrznych oraz funkcjonalnie urządzonego wnętrza, model C4 Picasso stał się jednym z najchętniej wybieranych kompaktowych minivanów. Nic dziwnego, że tworząc drugą generację, Citroen postanowił pozostać przy wzorcach wypracowanych...

Przeczytaj pozostałe 5 artykułów o Citroen C4

Citroen C4 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C4autoWcentrum - społeczność Citroen C4

najwyższe oktanyAuta - Citroen C4

Citroen C4 mała czarna 50,56

Citroen C4 GP Exclusive 2.0HDi 76,20

Citroen C4 Grand Picasso Exclus 53,71

Citroen C4 Bandziorek 67,45

Citroen C4 Grandziak 63,80

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C4

radioaktywny 74,65

viehoo 85,32

maciekziuzia 47,34

mateo_b 30,23

wiehoo 30,15

paulyna 30,14

Egontar 99,33

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen C4

Awaria przekaźnika/BSM - nie odpala, pompa paliwa nie kręci [aktualizacja]
Awaria przekaźnika/BSM - nie odpala, pompa paliwa nie kręci [aktualizacja] Rano telefon od żony, że auto nie chce odpalić. Od kilku dni wcześniej pojawiał ...
25 tysi minęło i jeden rok
25 tysi minęło i jeden rok Pierwszy rok eksploatacji za nami, zatem dobra to okazja do podsumowania wrażeń ...
Relacja z wizyty w Just-Service Kamila Popławskiego
Relacja z wizyty w Just-Service Kamila Popławskiego Po pierwsze to w zasadzie dwóch, bo było to na raty z braku mojego czasu. W a...
Zimowe opony i nieco więcej...
Zimowe opony i nieco więcej... W prognozie na nadchodzący tydzień widziałem jakieś śnieżynki, więc najwyższy ju...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Citroen C4

od 57 900 zł do 125 600

Dostępne silniki

Benzyna (95 - 165 KM): 1.2 PureTech, 1.4 VTi, 1.6 16v THP, 1.6 16v VTi, 1.6 THP, 1.6 VTi, 1.6i

 

Diesel (92 - 150 KM): 1.6 BlueHDi, 1.6 HDi, 1.6 e-HDi, 1.8 e-HDi, 2.0 BlueHDi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Citroen C4
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C4

Citroen C4 1.6i 115KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
komputer
elektryczne szyby
klimatyzacja
centralny zamek

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Miejski - 1 200

Cena katalogowa

82 000

Zobacz ofertę Citroen C4 1.6i 115KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Citroen C4 najczęściej porównywane z:

Ford Focus
1.0 EcoBoost (100 KM)
Dacia Logan
1.2 16V (75 KM)
Opel Astra
1.6 CDTI (136 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Citroen C4 1.6 HDI 110 KM Attraction Citroen C4 1.6 HDI 110 KM Attraction
Rocznik: 2012. Przebieg: 141 677 km. Silnik: 1.6 81KM .
Cena: 34 900 zł
Citroen C4 Attraction Citroen C4 Attraction
Rocznik: 2011. Przebieg: 135 973 km. Silnik: 1.6 81KM .
Cena: 34 900 zł

Używane Citroën C4

Citroën C4
1.4 benzyna 90 KM
125 800 km, 2005
14 300 PLN
Citroën C4
2.0 diesel 136 KM
150 000 km, 2005
15 600 PLN
Citroën C4
1.6 diesel 110 KM
2010
26 900 PLN
Citroën C4
1.6 diesel 110 KM
106 000 km, 2008
22 888 PLN

Ocena auta Citroen C4/C4 Picasso

  • Średnia ocena
    na podstawie 509 opinii
  • 4,25
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Citroen C4 Picasso 2.0 HDi FAP (150 KM)

Według mnie super Desing i całkiem dobre wykonanie.Na razie nic nie trzeszczy wszystko dobrze spasowane itd.Materiały OK.W wersji Exlisiv wyposażenie jest praktycznie pełne(jedyna opcja to otweiranych dach). W tej wersji samochód ma ablolutnie wszystko od skrętnych bixenonów począwszy na radiu z mozliwościa podzłaczenia telefonu kończywszy.Stylistyka naprawdę fajna.Super bajer w postaci podświetlanych diodami elementów na desce roździelczej,drzwiach i posufitce (w nocy wygląda to rewelacyjnie).Ogromna szyba,bajeranckie zegary (możliwość zmiany kolorów).Fajny wygląd zewnętrzny(w wersji Exlusiv ciemne tylne szyby,AF.dodatki chromowane itd).Niestety dość twardy i zdecydowanie z tym silnikiem ale bez automatu.Do tego miejsca w 2 rzędzie nie jest za dużo(według mnie lepiej byłoby zrobic fotele na szynach tak jak np. w C8,aby użytkownik sam mógł decydować czy chce więcej miejsca dla pasażerów, czy na bagaż)

dodał: Waldek
Citroen C4 Hatchback 1.6 HDi (110 KM)

Ogólnie auto jest dobre. Bardzo dobrze trzyma się drogi, spala niedużo nawet przy dość ostrej jeździe. Średnio miasto/trasa, w trasie szybka jazda ale do 140km/h pali około 6 l/100. Chleje ropę przy prędkościach powyżej 170km/h ale to raczej normalne :-). W dynamicznej jeździe po mieście dochodzi do 7,6 l...czasem ok 8. Natomiast spokojnie jeżdżąc pali około 5,2-5,5l/100. Najgorsza rzecz to serwis Citroena. DNO, DNO, DNO i TOTALNA PORAŻKA. Więcej nie kupię Citroena właśnie z tego powodu. Jedno naprawią drugie spiepszą. Nie dokręcą śruby, uszkodzą...szkoda mówić...ale autko, poza pierdołami drobnymi które mi nie działały (np. spryskiwacz) oraz jedną poważniejszą usterką (wyciek z klimy) sprawuje się na prawdę bez zarzutu. Przyjemnie się prowadzi nawet z silnikiem 1,6 HDi 110KM...chociaż 2 litrówka na pewno jeździ lepiej.

dodał: tomek
Citroen C4 Hatchback 1.6 HDi (92 KM)

Samochód ma najładniejszą linię z nowych samochodów na rynku. Linia, sportowy charakter nadają mu bardzo fajny wygląd. Do tego wielkie koła montowane orginalnie (16 cali 205/65). W środku no to jak w kosmosie, nic nie jest takie jak dotychczas w samochodach. Licznik po środku dodatkowo bez wskazówek, wszędzie wyświetlacze, ale należy podkreślić samochód podaje informacje bardzo czytelnie i łatwo zaakceptopwc taki sposób ich odczytywania. Dobrze że obrotomierz mimo, że elektroniczny to wylądował przy kierownicy. Brakuje mi trochę wykończenia przy kierownicy, ale cóz teraz licznik po środku - taka moda. Wnetrze auta przestronne, ale na wakacje to sie raczej nie nadaje - mały bagażnik. Wygląd swoje robi -daltego kupiłem i jestem bardzo zadowolony !!!!!!!!

dodał: Bombiel
Citroen C4 Hatchback 1.6 16V (110 KM)

Beznadziejny samochód. Skusiła mnie cena promocyjna. Po 5 tysiącach zepsuł się czujnik temperatury (naprawa 2 dni) Po 12 tysiącach wymiana tuleji w tylnej belce. Ponieważ nadal były stuki w zawieszeniu wymiana tylnych amortyzatorów. Czasem elektronika żyje własnym życiem i samoczynnie otwiera się tylna szyba! Ale najgorsze jest to, że auto wogóle nie trzyma się drogi - przy większych prędkościach jest bardzo niestabilne. To pierwszy samochód którym boję się jeździć. Na zakrętach nieprzewidywalne - ma się wrażenie że jest nie tam gdzie powinien być. Plusy to dobre hamulce i stylistyka, ale napewno nigdy więcej nie kupię takiego francuza. Podsumowując - auto dla emeryta, który nigdy nie przekroczy 80 km/h. Nie polecam (może ktoś chce kupić?)

dodał: Witmar
Citroen C4 Hatchback 1.4 i 16V (90 KM)

Na samą mysl o marce dostaję dreszczy!! Jaka reklama taki serwis można zobaczyć jadąc do Autolamy. Po każdym serwisie auto coraz gorzej chodziło, Wyzbyłem się jego. Usterki - gwizdy w kabinie przez drzwi, drżenie podłogi szum w kabinie, wypadające plastiki, jak filter powietrza, spadające podszybie, uszczelka silnika, wychodzące zewnętrzne uszczelki drzwi, nie równa praca silnika, bieg wsteczny źle się włącza, trudności z otwieraniem maski, uchwyt na podporę silnika złamany. Pilot-poprzerywały sie gumy i nie otwiera. Pozytyw w czasie deszczu nie przecieka woda do samochodu!!

dodał: fredek
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - skrzynia biegów
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen C4

Citroen C4 Grand Picasso - galeria społeczności Citroen C4 2008 Sedan Citroen C4 Grand Picasso 2007 Citroen C4 Picasso 2007 Citroen C4 2008 Citroen C4 II 2.0 HDi 150KM - galeria redakcyjna Citroen Grand C4 Picasso II - galeria redakcyjna Citroen C4 Picasso I - galeria redakcyjna Citroen C4 Grand Picasso Citroen C4 Picasso II 1.6 THP 156KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen C4

  • 1.
  • 5,00 Citroen C4 I 1.8 16V (125KM) 2006r.
    dodał: jeremi, 08.04.2011

    Samochód na gazie sprawuje sie bardzo dobrze,nie ma żadnej różnicy między jazdą na benzynie,a jazdą na gazie.Polecam serwis na Bytkowskiej w Katowicach.Bardzo dobrzy fachowcy tam pracują.Uratowali mi już jeden samochód montowany w Sosnowcu.

  • 2.
  • 5,00 Citroen C4 I 1.8 16V (125KM) 2007r.
    dodał: rado47, 20.08.2013

    Panowie z Galla założyli instalację w jeden dzień, przy silniku wszystkie części zainstalowane z głową - bardzo ładnie to wygląda. Silnik pracuje bez zarzutu - nawet nie wiem kiedy przechodzi na gaz.

  • 3.
  • 4,50 Citroen C4 I 2.0 16V (140KM) 2007r.
    dodał: marcin n, 10.01.2013

    Auto na gazie pracuje bardzo poprawnie,nie ma żadnej róznicy,to już trzeci samochód zagazowany w tej firmie na przestrzeni roku,z żadnym nie mam problemu.

  • 4.
  • 5,00 Citroen C4 I 1.6 i 16 V (110KM) 2006r.
    dodał: Kamil, 10.06.2013

    Jak narazie autko z instalacją LPG sprawuje się bardzo dobrze. Dla tego też POLECAM ten zakład. W sumie brak zastrzeżeń.

  • 5.
  • 5,00 Citroen C4 I 2.0 i 16V (138KM) 2008r.
    dodał: Michał C4, 17.11.2014

    Instalacja zwróciła mi się po 12 tys km. Dobrze , że się zdecydowałem na nią zaraz po zakupie auta. Polecam

  • 6.
  • 5,00 Citroen C4 II 1.6 16v VTi (120KM) 2011r.
    dodał: C4, 02.05.2013

    Jestem mile zaskoczony oszczędnym trybem pracy, silnik nie stracił na mocy i jest bardzo ekonomiczny.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen C4

Citroen C4

195 komentarzy

133 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~paweł~paweł

Hej, pomozcie, orientuje sie ktoś moźe ile w salonie citroen syguła kosztuje naprawa prawego lusterka u nowego citroena c4, auto w leasingu .

~kris~kris

Do ~Maciek: mam podobny problem wyświetla misię komunikat AWARIA UKŁADU ELEKTRYCZNEGO, samochód nie odpala nawet nie zakręci, czy Twój samocód wówczas odpalał

~m.b~m.b

Mam pytanie dot. Citroena C4 Grand Picasso-przy obrotach ok 1750 co jakiś czas pojawia się słyszalny dziwny odgłos , sam. nie traci mocy , nie ma innych objawów, brak komunikatów na wyświetlaczu- czy ktoś miał podobny problem ? czy wizyta w serwisie jest pilnie konieczna??

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
20 081
Przejechany dystans
13 161 417 km
Zatankowanego paliwa
717 542 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 282
Wydanych pieniędzy
1 257 745 zł
Średnie wydatki na auto
1 426 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 832
Wydanych pieniędzy
1 519 104 zł
Średnie wydatki na auto
1 722 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (882)

Testy zderzeniowe Citroen C4

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C4 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroen C4 Picasso DV6 ‘Confort’, LHD
2013

Citroen C4
Citroen C4 1.6 Hdi, LHD
2010

Citroen C4
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C4/C4 Picasso

Na podstawie 643 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: tester, dodano: 07.04.2011 23:23

autko jak na gabaryty, mase, skrzynie biegow MCV - tradycyjna skrzynia z ukrytym "żabojadem" ktory za nas zmienia biegi, spala bardzo przyzwoicie, mniej sie chyba nie da, wychodzi średnio 7 litrów, tyle samo paliło V70 2,5TDI, Golf IV 1,9TDi palił średnio 6, Vectra C1,9cdti też 6 litrów, chyba ten silnik fiatowski 1,9 jtd, cdti jest obecnie najoszczędniejszy, słyszałem też że Honda ma oszczędny silnik ale szczegółów nie znam, z drugiej strony roznica 1 litra prawie nie ma znaczenia

pełny raport Citroen Grand Picasso 2.0 HDi FAP

autor: Franciszek, dodano: 02.12.2012 18:36

witam wszystkich jestem zwolennikiem aut niemieckich i one są najlepsze bo wszyscy imi jeżdżą i się nie psuja chociaż ten się wł ogóle nie psuje a golf się ciągle psuł a był nowy to i tak sadze że to kwestia szczęścia lub pechu niemieckie na pewno są lepsze palił mi 5,4-6 kupiłem z przebiegiem 74 500 po przejechaniu 15000 stwierdziłem że zaraz będzie się psuł bo to dziwne i wymieniłem filtry oleje wraz z skrzynia i płyny wszystkie założyłem jeszcze światła do jazdy dziennej teraz auto jest rześkie i pali średnio z delikatną noga 4,5-5 l ostro w warszawie na krótkich dystansach do 6,2 jazda z nogą w podłodze do 170km\h nawet lecz naokół się nie pali i się nie spieszę na trasie zejście poniżej 4 l to nie wyczyn jadąc do hiszpanni średnio 104-116 się wahało czasem szybciej i wolniej jatko na drodze a spalanie 3,6 l 3 osoby i bagaże tylko opony odpompowałem wyliczone z tankowania do pełna w mieście komputer nie oszukuje na trasie zawyża wcześniej było różnie przy nie nerwowej jeździe auto dziękuje wydaje mi się że auto może mieć jakiś błąd albo trafił mi się jakiś super olej czy coś bo to nietypowe i widzę że pali mniej niż golf 4 ale tu nie słychać motoru i niema tego głosu to nie to ale nie popsuł mi się i niech będzie że polecam przebieg 240000 muszę go sprzedać bo jeszcze się nie psuje wymieniłem pierdołki w zawieszeniu i rozrząd może to dzięki temu że ma 1,6 i tylko 90 koni jak golf i też się trzyma

pełny raport Citroen Hatchback Facelifting 1.6 HDI

autor: ÂŁukasz, dodano: 12.06.2011 01:06

Ten samochód dużo pali. Jest ciężki i silnik benzynowy do ekonomicznej jazdy wymaga jechania jak muł. Po samym mieście (Kraków Pn.) z trudem da się wykręcić mniej niż 10l/100km, oszczędnie i bez przesady 10,5l/100lm, a w miarę normalnie jak większość kierowców 11-11,5l/100km. Na trasie bywa super ale UWAGA - TYLKO DLA NISKICH PRĘDKOŚCI. Powyżej 100km/h z racji braku "6" biegu kiepsko (pisałem wyżej) Ceny części ponoć super - ja na razie na gwarancji, więc powiem, że przeglądy nie droższe niż w Oplu (Kraków)

pełny raport Citroen Grand Picasso 1.6 VTi
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Citroen C4/C4 Picasso

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C4/C4 Picasso

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C4
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Citroen C4 II 1.6 e-HDi 114KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen C4, oglądali także