Szukaj

Informacje o Citroen C4

Lata produkcji: 2004 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model niższej klasy średniej (segment C), produkowany od 2004 roku. Następca modelu Xsara. Projektantem auta był Donato Coco, główny designer marki. W 2006 roku C4 zdobył nagrodę World Car Design of the Year. Pod względem konstrukcyjnym, pierwsza generacja auta była spokrewniona z Peugeotem 308. Dostępna również w wersjach MPV (C4 Picasso i C4 Grand Picasso), sedan (w Chinach sprzedawanej jako C-Triomphe) i coupe. W 2008 roku C4 przeszedł face-lifting, a w 2010 roku na rynku debiutowała jego druga generacja, oferowana jedynie w wersji 5-drzwiowego hatchbacka.
Powagosław
Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście. ~Luzacjusz

Citroen C4 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Citroen C4

Liczba ocen: 511
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Koszty utrzymania - Drobne usterki

Wybrane oceny

3,3
~jarek s
Coupe 1.4 i 16V 90KM 66kW
Citroen C4 I
Przez dwa lata auto bezawaryjne,ale drugi raz bym nie kupił coś mi to auto nie leżało,niby mały silnik a jednak paliwożerny i słaby bez życia,wsiadając do tego samochodu i zamykając drzwi miałem wrażenie że jestem w metalowej beczce (odgłos zamykania drzwi),niby zawieszenie po przeglądzie w najlepszym porządku ale jadąc po dziurach te odgłosy od zawieszenia to koszmar miałem wrażenie że pogubię koła. Słabe prowadzenie bardzo podatny na boczny wiatr, mijanie się z większymi autami pełna koncentracja.
4,6
~Igor
Hatchback 1.6 HDi 92KM 68kW
Citroen C4 I
Auto kupiłem rok temu za 7000 zł. Po 1,5 roku użytkowania i zrobieniu ok 30 tys km nie napotkałem żadnej poważnej awarii. Pozycja za kierownicą jak i widoczność są na świetnym poziomie. Silnik też stanowi dla mnie niemałe zaskoczenie ponieważ wydawało mi się, że 90 KM nie wystarczy mi przy moim stylu jazdy jednak jest w porządku. Nie mogę też powiedzieć nic złego o układzie elektrycznym którego większość potencjalnych kupców "francuzów" obawia się, wszystko działa sprawnie. Auto posiada wiele przydatnych bajerów choćby tempomat, czujniki deszczu jak i zmierzchu, domykanie szyb. Jedynym systemem który może lekko denerwować jest economy mode który nie pozwoli nam na np. długie słuchanie muzyki jednak dzięki niemu nie rozładujemy akumulatora zostawiając na noc np. włączone światła. Bardzo także podoba mi się nagłośnienie auta które naprawdę robi robotę i w pewnym stopniu niweluje moim zdaniem największy mankament tego auta czyli średnie wygłuszenie. Podsumowując z czystym sumieniem jestem w stanie polecić to auto osobie, której nie zależy na wybitnych osiągach i szybkiej jeździe, Auto jest świetnym kompromisem pomiędzy zadowalającymi osiągami, a tanim utrzymaniem.
2,5
~Krzysztof
Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Citroen C4 II
W lutym skończyła się gwarancja. W kwietniu padła sprężarka klimatyzacji, naprawa 3000zł. Dwa dni temu stracił moc, awaria silnika. Okazało się, że w tych modelach pasek rozrządu zatopiony jest w oleju. Pasek ma starczyć na 120 tyś km, natomiast u mnie przy 70 tyś zaczął się kruszyć, a guma z niego pływająca w komorze silnika zatyka filtry co może doprowadzić do braku smarowania. Problem ogólnie znany w serwisie więc mój przypadek nie jest pierwszy. Serwis w tym przypadku wymienia pasek, olej i czyści z gumy wszystko w środku. Dwa razy padła mi świeca z powodu gromadzącego się nagaru. W takim przypadku trzeba wezwać lawetę, bo auto ledwo co jedzie. Po wyczyszczeniu kanałów dolotowych w serwisie (specjalna procedura citroena) problem zniknął na prawie rok.

Raporty spalania Citroen C4

Liczba raportów: 584
Średnie spalanie dla Citroen C4
6,3 – 9,9
l/100 km
4,6 – 6,1
l/100 km
5,7 – 11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Hatchback 1.6 HDi 110KM 81kW
Citroen C4 I
Bardzo oszczedny silnik: trasa ok 5,5 przy normalnej jezdzie (tyle samo na autostradzie przy 110kmh) po Krakowie (dynamiczna jazda, korki, krotkie odcinki) 7-8,5l/100km) autostrada (160-200km/h) lyka nawet 11 Jak zalozysz kapelusz i nie przejmujesz sie innymi na drodze to mozna zejsc ponizej 4l Ceny czesci przystepne, jakosc materialow dobra (jak na ta klase) problem stanowi kiepski lakier, ale to bolaczka PSA z tamtego okresu, mam tez peugeota 207 z tym samym silnikiem i tam tak samo latwo uszkodzic lakier (delikatnie na myjni)
5,2
Hatchback 1.6 HDi 92KM 68kW
Citroen C4 I
Raz ociągając się za ciężarówką - równa jazda 70-90km/h osiągnąłem spalanie 3.7l/100km. Jadąc autostradą 140-150km/h spalanie średnie ok. 6.5l. Średnia spalania z 10000km to 5.4l - bez oszczędzania z dynamiczną jazdą.
9,0
Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Citroen C4 II
Witam mam gaz od miesiąca na długiej trasie jeszcze nie jechałem . Jazda głównie po mieście korki non stop wyszło 9,65 lpg. Instalacja ma 1 miesiąc wkrótce pojadę na przegląd zerowy. Benzyny pali nie mniej niż 8 na mieście. Dlatego przeszedłem na lpg. Jest 1 minus nie mam modulatora wiec pokazuje mi spalanie benzyny tak jakby samochód na benzynie jechał a nie na lpg wkurzające to jest. Ps co tydzień mniej więcej komputer sie zeruje i znów pokazuje prawidłowa ilość paliwa w zbiorniku.

Usterki Citroen C4

Liczba wpisów: 27
Silnik nie odpala, rozrusznik kręci, econome mode
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 HDI 92KM 68kW 2004-2008
  • silnik
Witam Wczoraj kupiliśmy Citryne c4 cupe 1.6HDI 92km z 2007 roku, autko podczas oględzin było zapalane i gaszone kilku krotnie żadnych objawów problemow... sprzedawca mówił ze auto stało w garażu jakiś czas nie używane dostał służbówkę, w trasie do domu 150km akutko było żwawe i dynamiczne nie było jakoś specjalnie katowane max 120km/h, będąc kilometr od domu auto zgasło ( licznik pokazywał rezerwe i 60km zasiegu ) pojawił sie komunikat "antipollution fault " zapaliłem go ponownie nie wszedł w tryb awaryjny ani nie ubywało mu mocy kilka godzin pozniej chcielismy ponownie go odpalic i wtedy główny wyświetlacz nie zapalił się, tylko kontrolki i zaraz zgasły na ekranie mniejszym pojawił się napis "economy mode active" mając peugota wiedzielam oco chodzi o slaby akumulator i tez tak było został naładowany przez 4-5h wszystko było ok wyszwietlacz działał lecz sinlink nadal nie odpala, rozrusznik kreci normalnie, wszystkie bezpieczniki sa sprawdze i sprawne... proszę o pomoc Z poważaniem Łukasz elektroniczny system odcięcia rozruchu? elektryka?
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria rozrządu
  • Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW 2015-2017
  • silnik
  • 92 tys. km
Występowanie usterki:
W silniku PureTech pasek rozrządu znajduje się w silniku w oleju. Żywotność przewidziana jest na 170tyś, a przy 70tyś km okazało się, że pasek rozpuszcza się i zatyka filtry w silniku. Dowiedziałem się o tym jak nagle stracił moc- padła turbina. Powodem były przytkane filtry i brak smarowania turbo. Koszt wymiany rozrządu 3000zł, turbo 7000zł. Samochód pół roku po gwarancji, ale serwis w ramach dobrej współpracy pokrył 70% kosztów.
Awaria świecy
  • Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW 2015-2017
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Co ok 20-25 tyś km pada świeca. Silnik zaczyna pracować na 2 cylindry z trybem serwisowym (tryb wyłącza turbo). Nie można jechać. Od momentu kiedy trzeci raz przyjechał do serwisu na lawecie wymieniają co przegląd świece.
Citroen C4