Szukaj

Informacje o Citroen C4

Lata produkcji: 2004 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model niższej klasy średniej (segment C), produkowany od 2004 roku. Następca modelu Xsara. Projektantem auta był Donato Coco, główny designer marki. W 2006 roku C4 zdobył nagrodę World Car Design of the Year. Pod względem konstrukcyjnym, pierwsza generacja auta była spokrewniona z Peugeotem 308. Dostępna również w wersjach MPV (C4 Picasso i C4 Grand Picasso), sedan (w Chinach sprzedawanej jako C-Triomphe) i coupe. W 2008 roku C4 przeszedł face-lifting, a w 2010 roku na rynku debiutowała jego druga generacja, oferowana jedynie w wersji 5-drzwiowego hatchbacka.
czytaj więcej
Powagosław
Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście. ~Luzacjusz

Citroen C4 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Citroen C4

Liczba ocen: 529
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,5
~Konrad
Hatchback 1.6 HDi 110KM 81kW
Citroen C4 I
Auto niby całkiem fajne, ładnie się prezentuje, osiągi ma całkiem niezłe, za kierownicą czuć jakby prowadziło się minivana a nie hatchbacka. Najbardziej irytują usterki elektroniki, ale idzie się do tego przyzwyczaić, czasami wariują czujniki parkowania (czasami też działają a czasami nie, zależy...), tylna wycieraczka potrafi sama się włączać podczas jazdy. Auto posiada kilka wad fabrycznych m. in. opadające podszybie szyby czołowej, gnijąca chłodnica od klimatyzacji (500 zł taka przyjemność), nawiew pasażera nie ma regulacji temperatury (zestaw naprawczy 50 zł i 30 minut roboty) itd. Jeśli ktoś się upora z takimi niedogodnościami oraz potrafi żyć z tym, że czasami coś zacznie wariować, to może śmiało brać te ręce :)
4,4
~Dariusz
Hatchback Facelifting 1.6 HDI 92KM 68kW
Citroen C4 I
Samochód kupiłem przypadkowo, był z polskiego salonu, zadbany i z książką serwisową, to było dla mnie najważniejsze. Przejechałem nim do tej pory około 9tyś km. Zależało mi też na niskim spalaniu i stosunkowo prostej budowie. C4 spełnił te kryteria, nie jest to samochód idealny, jednak cena w stosunku do jakości jest bardzo dobra, jeśli przymkniemy oko na dziwaczne fotele, wielką dziwaczną kierownicę i średnie wyciszenie kabiny to otrzymamy sympatyczny i bezproblemowy w codziennej eksploatacji samochód.
3,3
~mmatla12
Hatchback Facelifting 1.6 VTI 122KM 90kW
Citroen C4 I
Jeżdzę C4 od 3,5 roku, w tym czasie zrobiliśmy razem ponad 120 tysięcy kilometrów. Pytanie - dlaczego przy tak dużym przebiegu Panie Macieju jeździ Pan Citroenem C4 1.6 VTI jest jak najbardziej na miejscu ! Faktycznie, nie jest to zbyt rozsądne i nie jest to smaochód/silnik do tak dużych przebiegów, mimo to jako nasz daily car C4 jest zmuszony do towarzyszenia nam na codzień. WYPOSAŻENIE - Ocenę samochodu zacznę od krótkiego opisu wyposażenia - wyposażenie jest w zasadzie pełne (oprócz dużego ekranu NAVI) 2strefowa klimatyzacja, tempomat, dobre audio, wszystko sterowane z kierownicy, automatyczne światła, automatyczne wycieraczki itp. KABINA - Przestrzeni w samochodzie jest naprawdę dużo - zdecydowanie więcej niż w kompaktach takich jak Fiat Bravo, Opel Astra czy też legendarny VW Golf V generacji, minimalnie cierpi na tym bagażnik który ma pojemność 320 litrów - o 80 mniej niż Fiat Bravo (w kole zapasowym znajduje się zbiornik gazu, koło jest w bagażniku więc zrozumcie, że tym bardziej jest ciasno "na pace") Przednia szyba jest oddalona od kierowcy w znaczy sposób, dzięki temu kierowca czuje się bezpiecznie i może trochę jak w Vanie. KOMFORT JAZDY - na najwyższe uznanie zasługuje system audio, 6 glośników sprawia, że sluchanie muzyki sprawia dużą przyjemność, zaznaczam, że porównuję samochód do takich modeli jak Skoda Superb, Audi A4 z systemem BOSE, Seat Leon II generacji czy też VW Golf VII. Kilka razy w miesiącu pokonujemy razem trasy 400-800 km w których nieodłącznym kompanem jest tempomat, bardzo intuicyjny i wygodnie obsługiwany z kierownicy. Z uwagi na wyższą wersję wyposażenia warto podkreślić bardzo miękkie plastiki, brak skrzypienia oraz niesamowicie wygodne fotele i ładną tapicerkę (ostatnio wypraną - warto). W temacie komfortu nie moge nie wspomnieć o znakomitych światłach, przebić na trasie mogą je jedynie ledowe nowoczesne światła, C4 ma naprawdę świetne oświetlenie ! SILNIK - 1.6 VTI 120 koni mechanicznych, zmierzona prędkość maksymalna to 198 km/h, z własnego doświadczenia prędkość komfortową określam na maksymalnie 140 km/h, powyżej tej prędkości robi się delikatnie niestabilnie, głośno a spalanie przekracza 10l/100km. Silnik nie jest ekonomiczny ale o tym w kolejnym akapicie. Przyśpieszenie jest poprawne - około 10 sekund do 100 km/h, elastyczność jest bardzo słaba, silnik budzi się powyżej 3000 obrotów na minutę. Skrzynia 5 biegowa - brakuje 6 biegu w trasie. SPALANIE - miasto 8,5 litra/100km trasa przy 130 km/h - 7,6 l/100km trasa przy 140 km/h - 8,4 l/100km trasa przy 90 km/h - 6,4 l/100km do LPG doliczcie proszę 20% - zrobiłem na gazie 120 tysięcy kilometrów więc weźcie tą wartość za pewnik + spadek mocy ale o tym w mojej ocenie instalacji gazowej. Podsumowywując: Samochód zdecydowanie do jazdy po mieście, wygodny, funkcjonalny i cały czas wyglądający świeżo. Jeśli jeździsz powyżej 20 tysięcy kilometrów rocznie - rozważ większy model :) nie pytaj dlaczego ja dalej nim jeżdzę... albo zapytaj jeśli chcesz, chętnie pomogę i rozwieję Wasze wątpliwości na temat Citroena C4 pierwszej generacji. W razie pytań zapraszam do kontaktu :)

Usterki Citroen C4

Liczba wpisów: 29
Silnik nie odpala, rozrusznik kręci, econome mode
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 HDI 92KM 68kW 2004-2008
  • silnik
Witam Wczoraj kupiliśmy Citryne c4 cupe 1.6HDI 92km z 2007 roku, autko podczas oględzin było zapalane i gaszone kilku krotnie żadnych objawów problemow... sprzedawca mówił ze auto stało w garażu jakiś czas nie używane dostał służbówkę, w trasie do domu 150km akutko było żwawe i dynamiczne nie było jakoś specjalnie katowane max 120km/h, będąc kilometr od domu auto zgasło ( licznik pokazywał rezerwe i 60km zasiegu ) pojawił sie komunikat "antipollution fault " zapaliłem go ponownie nie wszedł w tryb awaryjny ani nie ubywało mu mocy kilka godzin pozniej chcielismy ponownie go odpalic i wtedy główny wyświetlacz nie zapalił się, tylko kontrolki i zaraz zgasły na ekranie mniejszym pojawił się napis "economy mode active" mając peugota wiedzielam oco chodzi o slaby akumulator i tez tak było został naładowany przez 4-5h wszystko było ok wyszwietlacz działał lecz sinlink nadal nie odpala, rozrusznik kreci normalnie, wszystkie bezpieczniki sa sprawdze i sprawne... proszę o pomoc Z poważaniem Łukasz elektroniczny system odcięcia rozruchu? elektryka?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
adblue
  • Citroen C4 II
  • układ wydechowy
  • 83 tys. km
Wystąpiła usterka systemu wtrysku adblue, palą się kontrolki urea, service i kontrolka usterki silnika, płyn dolany do pełnego, silnik normalnie działa , po skasowaniu błędów ponownie po przejechaniu kilku kilometrów pali się kontrolka usterki silnika.
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria rozrządu
  • Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW 2015-2017
  • silnik
  • 92 tys. km
Występowanie usterki:
W silniku PureTech pasek rozrządu znajduje się w silniku w oleju. Żywotność przewidziana jest na 170tyś, a przy 70tyś km okazało się, że pasek rozpuszcza się i zatyka filtry w silniku. Dowiedziałem się o tym jak nagle stracił moc- padła turbina. Powodem były przytkane filtry i brak smarowania turbo. Koszt wymiany rozrządu 3000zł, turbo 7000zł. Samochód pół roku po gwarancji, ale serwis w ramach dobrej współpracy pokrył 70% kosztów.
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 29
2,5
Hatchback Facelifting 1.6 VTI 122KM 90kW
Citroen C4 I
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 83 tys. km
użytkowana przez: 120 tys. km
Decyzja o założeniu instalacji gazowej zapadła z dwóch podstawowych - zasadniczo standardowych dla wszystkich powodów: 1. Samochód pali dużo - w trasie 8,5 litra jadąc 130-140 km/h (tempomat) 2. Przebieg roczny około 40.000 kilometrów Założyłem instalację gazową LPG Tech w cenie około 4000 zł - jedna z lepszych na rynku, jeżdżę stosunkowo dużo więc jakość była dla mnie...
5,0
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Citroen C4 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Praca silnika po montażu bez zmian. Instalacja, która jest w środku to BRC SQ 32, montowana zaraz po zakupie auta przy przebiegu 140 tys.km. Przeglądy są co 15 tys.km, wymiana filtrów, kontrola ustawień. Czasami filtry są czyste, ale 2 razy zdażyły się już mocno brudne. Kwestia słabego lpg. Sama instalacja pracuje bardzo dobrze. Nie mam i nie miałem żadnych problemów.
5,0
Sedan 1.6 i 16 V 110KM 81kW
Citroen C4 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 125 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Założona instalacja Zavoli Winner niecałe pół roku temu. Przejechane ok 20 tys.km. Żadnych usterek, żadnych problemów. Instalacja pracuje bez zarzutu. Spalanie gazu ok 8-9 l/100km, chyb że przycisnę w trasie to ok 10-11l/100km. Nie zauważyłem żadnych spadków mocy. Nie mam się do czego przyczepić.
Citroen C4