Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Citroen Xantia

Lata produkcji: 1993 - 2001
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1993-2001 będący następcą Citroena BX. Prace projektowe nad samochodem trwały blisko sześć lat, a koncepcją, według której zbudowano Xantię przedstawili styliści włoskiego studia Bertone. Model ten rozpoczął w Citroenie modę na oznaczanie aut pełną nazwą zamiast dwuliterowego kodu (XM, BX ...etc). Przez osiem lat dwie generacje Xantii znalazły ponad 1,2 mln nabywców. W 2001 roku została zastąpiona przez model C5.

Dane techniczne Citroen Xantia

Silniki

Moc silników 68-190 KM

Poj. silników 1 580-2 946 cm3

Prędkość maks. 154-255 km/h

Przyspieszenia 0-100 9,5-23,4 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Citroen Xantia

Średnia ocena modelu

na podstawie 510 opinii

4.26

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Układ jezdny

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (91%)
NIE (9%)

Wybrane oceny kierowców Citroen Xantia

"/.../Dojeżdżam do skrzyżowania... Po naciśnięciu na hamulec czuję jak mój samochód schodzi do lądowania. Miękko przysiada zbliżając się do asfaltu. ... więcejNie nurkuje. Nie szarpie. Trzyma idealny poziom. Po chwili puszczam hamulec. Wóz natychmiast płynnie idzie w górę. Gość z terenówki patrzy na mnie ze zdziwioną miną. Nie wie co się dzieje. Zielone. Wrzucam bieg i zdecydowanie ruszam. Tył samochodu przysiada jak klacz spięta ostrogami i auto zrywa się do lotu. Po chwili tracę kontakt z jezdnią. Lecę tuż nad nią. Tylko kierownica przypomina, że gdzieś tam w dole są koła... /.../ /.../ Mając Xantię jeżdżę wolniej niż kiedyś, choć przecież mogę jeździć szybko. Jednak nie spieszę się. Niech ta przyjemność trwa.../.../" Moje auto jest krajowe, zakupione w serwisie Citroena z przebiegiem 112tys km. W wyposażeniu: Abs, klimatyzacja automatyczna, 4 poduszki, wspomaganie, el. szyby, sterowanie radiem z kierownicy - za śmieszną na tle konkurencji cenę. Rewelacja. Ogólnie mówiąc, Xantia to bez wątpienia jeden z najładniejszych samochodów jaki można zobaczyć na polskich drogach. Jego ponadczasowa linia nigdy się chyba nie zestarzeje. Jednak nie jest to auto dla każdego, lecz tylko dla tych którzy nie boją się wyjść poza stereotyp i myśleć inaczej. Xantia to Wóz dla indywidualistów. Nie znosi bezmyślności czy też niedbałości użytkowników i mechaników. Hydrpneumatyczne Zawieszenie wymaga stosowania odmiennych procedur serwisowych niż inne (sprężynowe) auta. Te na szczęście są proste, lecz dla Tych którzy boją się pomyśleć, bądź nie wierzą w tą prostotę, lub zwyczajnie są zbyt leniwi by ją poznać - zawsze zbyt skomplikowane. Tych właśnie Xantia nieraz zaciągnie do autoryzowanego serwisu, na krawędź finansowej rozpaczy... Zawieszenie hydrauliczne jest fenomenalne. Tak jak zamiana energii kinetycznej ruchu postępowego w energię kinetyczną ruchu obrotowego w zderzaku Łągiewki... Wymyślone przez geniusza dla zwykłych użytkowników. Banalnie proste, tanie w obsłudze i super użyteczne na tych wertepach, które w Polsce dumnie nazywa się drogami. Nie raz, gdy inni kierowcy grzęźli w wysokim śniegu, ja spokojnie przejeżdżałem obok na podniesionym zawieszeniu. Tam gdzie nie da rady inne auto osobowe, Xantia przetoczy się z dostojnym majestatem, by po chwili zniknąć z horyzontu zdarzeń. Wyjedzie z wielu takich rowów z których każde inne auto trzeba wyciągać ciągnikiem. Przejedzie polne drogi na których BMKI i inne tracą miski olejowe. Czego chcieć więcej ? Może tylko napędu na 4 koła... i skrzydeł do latania... Xantia... ginący relikt awangardy w jej najlepszym wydaniu. Xantia... Komfort, uroda...i tajemnica. Xantia... auto z duszą. Fantastyczny samochód dla pasjonatów, dla ludzi o otwartym umyśle, którzy nie boją się wyjść poza panujący schemat "Deutsche auto, gut auto". Choć dla niewtajemniczonych dodam, że najbardziej francuski w tym aucie jest... pomysł. Cała reszta to zakłady Boscha (elektryka: wiązki czujniki i ECU), Lucasa (hamulce), fotele austriackie, Sfery zawieszenia - Belgia czy też inna Holandia.. Valeo... wycieraczki i plastiki. Taki to francuz... Nie wiem co z blachami.. Xantia, jak nieraz słyszę, wymaga szczególnych narzędzi do jej serwisowania. Faktycznie to prawda. Ponieważ nie da się nakrętek odkręcać widelcem ani łopatką do piasku, używam do tego UWAGA: kompletu kluczy nasadowych TOYA (tak! Toya! - klucze za parę groszy),dwóch kluczy dynamometrycznych o łącznym zakresie od 10 - 240Nm, od czasu do czasu klucza do filtrów oleju, igielitowej rurki, strzykawki, dwóch rąk, oczu i rozumu... Podnośnik - choć przydatny wcale nie jest potrzebny. Nawet w drodze podczas zmiany koła. Naprawdę, trzeba tylko tyle. Jeśli chcesz bawić się elektryką kup sobie multimetr - taki za 25 zł wystarczy. Acha... umiejętności specjalne właściciela... To też ważne. Nie jestem mechanikiem,lecz biologiem. Dlatego układ krążenia w mojej "żabie" mnie nie przeraża. To coś niemal naturalnego. ukryj
dodano 25.10.2010 przez
To jeden z najbardziej niedocenionych samochodów na rynku używanych. Ze strachu przed hydropneumatyką wyceniany duuuuuuuuużo taniej, niż faktycznie jest wart, trapiony ... więcejdużym spadkiem wartości i trudny do sprzedania. Wielką zaletą Xantii jest "nieprzekombinowanie elektroniczne". Jak wieść gminna niesie, następca C5 nie jest już tak trwały i niezawodny. Wielu twierdzi, że C5 gorzej się prowadzi! Trzeba pamiętać, że najsłabszym elementem każdej Xantii jest jej... użytkownik. Xantia II jest świetnie przemyślana na każdym kroku, pozytywnie zaskakująca detalami ułatwiającymi życie kierowcy, kompetentna w każdym calu, bardzo przyjazna na co dzień. Nie posiada żadnej dyskwalifikującej wady funkcjonalnej. Wśród jej rywali nie ma lepszego towarzysza długich tras. Hydro-Citroen ma charakter domowego kota. Takiego, który gdy jesteś zmęczony po pracy przyjdzie do ciebie po cichutku, dyskretnie wskoczy na kolana, poliże po ręce, zamruczy, ugrzeje, uspokoi i ukoi nerwy. Ale gdy się nagle poderwiesz, ucieknie obrażony. Nie każdemu taki wóz będzie pasować. Miłośnicy twardych jak decha, sportowych "szlifierek" mogą być nim wręcz zdegustowani. :X To paradoks, bo na typowym polskim, nierównym, dziesiątki razy połatanym zakręcie Xantia zostawi ich bolidy daleko-daleeeeeeeeeko w tyle. ukryj
dodano 11.05.2009 przez
Xantia jest chyba jednym z najbardziej niedocenianych samochodow uzywanych w naszym kraju. Pokutuje tutaj stereotyp "auta na f", oraz paniczny ... więcejlek przed zawieszeniem hydraulicznym. Opinie typu: "Przeciez to sie ciagle sypie i jest strasznie drogie w utrzymaniu! Amortyzatory kosztuja po 2000PLN!" nie sa wcale rzadkoscia (zwlaszcza wsrod osob, ktore Xantia nigdy nie jezdzily). Prawda jest jednak zupelnie inna: bardzo dobre silniki diesla, bardzo dobre parametry jezdne, doskonaly komfort podrozowania nawet przy komplecie pasazerow, bardzo duzy i latwy do zaladunku bagaznik to tylko niektore z licznych zalet tego auta. Niskie spalanie i niski (przecietny dla aut europejskich) koszt czesci zamiennych powoduja ze auto jest tanie w eksploatacji. Niska awaryjnosc (duzo lepsza niz np. vw passata z tego samego okresu) dodatkowo zwieksza zadowolenie z posiadania tego samochodu. Dodatkowo - ponadczasowy ksztalt, ktory wcale nie zdradza wieku auta. Xantia II jest samochodem, ktory z pewnoscia mozna polecic jako doskonale auto rodzinne. ukryj
dodano 08.09.2010 przez
Auto jest wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju. Niesamowicie komfortowe, a jednocześnie całkiem hardcore'owe (wersja Activa) zawieszenie spisuje się znakomicie. ... więcejDo tego mocny silnik i znakomite wyposażenie oraz wysokiej jakości materiały wykończeniowe. Dla ceniących indywidualizm oraz "ukryte walory" pozycja obowiązkowa. Trochę kłopotów sprawia serwis, szczególnie w mniejszych miejscowościach, bo o człowieka naprawdę znającego się na xantiach jest trudno. ukryj
dodano 09.12.2009 przez
Zobacz oceny Citroen Xantia Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Citroen Xantia

Pb
6,50 - 13,17
Na podstawie 196 raportów spalania
ON
4,70 - 10,17
Na podstawie 194 raportów spalania
LPG
7,10 - 13,50
Na podstawie 104 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Citroen Xantia

Ekonomicznosc bardzo dobra. Spalanie na trasie 5.5l/100. Spalanie w miescie 6.5l/100 (mala ilosc korkow, raczej male predkosci i czeste zatrzymania ... więcejze wzgledu na swiatla/pieszych). Wypada to duzo lepiej niz wiele nowych samochodow. Cena jest jednak dynamika jazdy. Jesli chodzi o ceny przegladow/napraw to moim zdaniem powinno sie robic tak: diagnostyka tylko w ASO lub u specjalisty od citroenow (rozsadne ceny nawet w ASO), a naprawa, t.j. wymiana moze byc juz w wiekszosci przypadkow w stacji szybkiej obslugi. Czesto jest jednak tak, ze male warsztaty specjalizujace sie w obsludze citroenow maja i najlepszych specjalistow i najlepsze ceny. Jesli chodzi o czeny czesci zamiennych, to cena wiekszosci podzespolow (zamienniki dobrej jakosci) nie odbiega znaczaco w gore/dol od czesci do innych europejskich samochodow (fordy, vw, skody, fiaty), i jest znacznie nizsza od czesci do samochodow japonskich/koreanskich. Na duzy plus zasluguje zawieszenie hydrauliczne, ktore jest duzo tansze w eksploatacji niz mechaniczne (pod warunkiem, ze kupi sie auto w nawet srednim stanie). Powodem jest brak sprezym i amortyzatorow - drogich elementow, ktore trzeba okresowo wymieniac. Sfery (zastepujace i sprezyny i amortyzatory) sa w smiesznie niskich cenach, a jesli ktos nie chce kupowac to nabicie (napelnienie azotem) jest jeszcze tansze. Wazna jest doskonala trwalosc najdrozszych elementow - silnika i przeniesienia napedu. Sa jednak dwie rzeczy, ktore nalezy sprawdzic przed kupnem (sa dosc drogie w porownaniu z konkurencja). Pierwsza to lozyska osi tylnej(zintegrowane z piasta) oraz gumy na ktorych opiera sie tylny wozek (drogi gumy i droga wymiana). Jesli sie o tym wie, to kupujac Xantie trzeba po prostu wytargowac obnizenie ceny na wymiane tych elementow. Drobiazgi sie praktycznie nie psuja, a czesci drobnych elementow w ASO sa czasem zaskakujaca niskie. Zwlaszcza jesli chodzi o elementy hydrauliki - czasem taniej kupic nowa w ASO niz uzywana na allegro! Turbina silnika nie ma zmiennych katow nastawy lopatek, co powoduje stosunkowo tania jej regeneracje. Wtryski silnika sa dosc drogie, jednak powinny dozyc 400-500tys (w przypadku uzytkowania na dobrym paliwie). Drobne elementy zawieszenia (gumy, laczniki stabilizatorow) trzeba wymieniac na polskich drogach raz do roku/raz na dwa lata (przy sporych przebiegach). Sa one jednak tanie a i z wymiana poradzi sobie kazdy mechanik. ukryj
dodano 08.09.2010 przez
Jeśli chodzi o spalanie to świetnie. Na co dzień Auto jeździ po mieście na bardzo krótkich odcinkach, często w korkach ... więceji mieści się w 13L LPG. Poprzednia Xantia 1,6 8v na tej samej trasie paliła 16L LPG. Ostatnio "dłuższa" trasa z odcinkiem autostrady 143 km w 1,5h. Na autostradzie jazda... szybka. Zbyt szybka.... rzec by można: bardzo agresywna... spalanie: 9L LPG/100km. Na słowackiej autostradzie przy 120km -140km/h z bagażnikiem dachowym 8L LPG/100km Serwisuję sam na podstawie Haynesa - od czasu jak w poprzedniej Xantii serwisanci nie umieli założyć sprzęgła (serwis k. Oświęcimia, buuuu...)i poradzić z zatrzymywaniem się silnika podczas przełączania biegów (buuu... - a to tylko taka mała złączka elektryczna przy przepustnicy. Tym sposobem płacę tylko za części i wiem to za co inni płacą ciężkie pieniądze... W ciągu 5 lat koszt corocznego serwisu i napraw nie przekroczył 4 tys zł - wliczając w to usuniecie usterek które posiadał w chwili zakupu - tj.: wymiana akumulator hydr. przedni i tylny, kule zawieszenia tył, końcówki drążków kierowniczych,akumulator elektryczny, klocki ham. i kpl. tarcz ham. Potem już eksploatacyjnie: co rok olej silnikowy i filtry (powietrza, oleju i p.pyłkowy klimatyzacji), 1x wymiana LHM, 1 x wymiana przewodu wspomagania, 1 x wymiana łożysk kół prawej strony, 1x wymiana gum stabilizatora poprzecznego, 1 x wym. łączników stabilizatora, coroczne dobijanie klimy, 1x wym. osuszacza klimatyzacji (tak na wszelki wypadek), 1x wym. kul przednich - bo chciałem pojeździć na innych średnicach dławika amortyzatora. I tyle. Aż tyle? Bo nie może być dobrze. Ma być idealnie ! Usterka którą sprowokowałem sam to zatarcie się pompy paliwa. Nie wolno jeździć na oparach benzyny gdy masz LPG. Konieczne jest odcięcie pompy paliwa przekaźnikiem. ukryj
dodano 25.10.2010 przez
Przy tej wadze, mocy i energochłonnej hydraulice, na podstawie doświadczeń starych użytkowników, spodziewałem się spalania w granicach 7,5-8 l/100 km. ... więcejA tu miła niespodzianka! Bez wielkich wyrzeczeń mieścimy się w 7 litrach. Jeżdżąc do 110 km/h, nie szczędząc sobie sztucznego chłodku. :DDDDDD Regularnie serwisowana Xantia nie będzie droższa w eksploatacji, niż np. równoletni Volkswagen Pasaat. I z pewnością nikt jej nie ukradnie. :PPPPPP Wielu drogich napraw można uniknąć czujnie reagując na pierwsze, delikatne symptomy chorobowe. Podstawową obsługę bez trudu może wykonać średnio zaawansowany majsterkowicz, wsparty dobrą literaturą. "Domowa" wymiana LHMu, plus czyszczenie jego filtrów, to żadna wielka filozofia. :D Niestety, nie wszystkie naprawy są tak proste, jak mogłyby być. I wcale nie mówimy tu o hydropneumatyce, która nie jest taka straszna jak ją malują. W paru miejscach konstruktorzy najwyraźniej pracowali po wypiciu / zeżarciu zbyt dużej ilości wina i śmierdzących serów. ;) Jakby chcieli udowodnić wrednemu szefowi, że tytuły inżynierów dostali nie od parady i umieją projektować nawet skomplikowane elementy. P.S. Proszę się nie dziwić średniemu maksymalnemu spalaniu. Ja naprawdę nie wiem ile ten samochód pali w mieście i na krótkich odcinkach!!! Takie jazdy są mu to oszczędzane. :P ukryj
dodano 11.05.2009 przez
Czas na update wyniku sprzed 6 lat. :D Samochód przeszedł pewne optymalizacje, ja się do niego przyzwyczaiłem, więc udało się ... więcejurwać kilka dziesiątych litra. ''Średnie minimalne'', to faktyczna średnia tego wozu z przebiegu ponad 100 tys. km. Zastrzegam jednak, że nie jeździ dookoła komina. Jest używany wyłącznie przy odległościach >30 km od domu. Jeździ umiarkowanie szybko (90-110 km/h, 120-140 km/h na trasach gdzie można) i płynnie, choć bez nachalnego ecodrivingu - nie używam 5. biegu poniżej 2000 obr/min, przy spokojnym rozpędzaniu kręcimy się do 3000-3500 obr/min, a gdy (rzadko) żądam pełnej mocy, to sięgam do czerwonego pola. "Średnie maksymalne" - wykręcił inny kierowca na mocno zimowym wyjeździe z 4 pasażerami i kupą bagażu. M.in. przez godzinę szukał drogi w Bielsku-Białej. Do dziś niepobity rekord :D "Minimalne spalanie" - to efekt uboczny badania ile czasu zajmuje mi jazda zgodna z przepisami, na 70-kilometrowym szosowym odcinku, który "mam w paluszku". Badanie odbyło się o godz. 1-2 w nocy. Średnia prędkość 58 km/h. Prawie zasnąłem. ;-) Co ciekawe, moja normalna jazda referencyjna na tej samej trasie innej nocy dała wyniki 6,2 l/100 km przy średniej 74 km/h. ukryj
dodano 30.05.2015 przez
w brew pozorom xantia to ekonomiczne auto*. czemu gwiazdka(*)? bo jest ekonomiczne jeśli kupiliśmy zadbane auto i sami o nie ... więcejdbamy. głównie chodzi tu o hydraulike. jeżeli ktoś dbał o nią i doglądał to autem jeździ się super a kłopoty są z nią praktycznie zerowe. jeżeli było odwrotnie to okaże sie że to skarbonka bez dna tym bardziej o ile ktoś nie ma zielonego pojęcia o hydro. jeżeli chodzi o silnik to części owszem są drogie ale awaryjność silnika jest znikoma. przez 5 lat z poważnych rzeczy to padło mi koło pasowe (ze zurzycia) i stanęły wentylatory. po za tym tylko rzeczy eksploatacyjne. jeżeli chodzi koszta napraw to jeżeli ktoś ma pojęcie i poczyta w internecie to auti naprawi sobie sam, zarówno silnik jak i hydraulikę bo ona w tych autach jest czysto mechaniczna. a jeśli nie mamy pojęcia o mechanice to szukajmy naprawdę dobrego mechanika. i przestroga ... unikać aso!!! oni się tam mało znają na hydro i zostawicie tam fortunę a auto i tak nie będzie jeździć jak trzeba. ukryj
dodano 20.09.2012 przez
Zobacz raporty spalania Citroen Xantia Dodaj raport spalania

Generacje Citroen Xantia

Dealerzy Citroen

AUTO AG

CITROEN BCM Citroen Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Jagiellończyka 38

Więcej

CAR-DROOM

CAR-DROOM Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wysockiego 67

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al.. Krakowska 206

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Puławska 338

Więcej

MW WANICKI

MW WANICKI Citroen Kraków

małopolskie, Kraków, Mogliska 120

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Citroen Xantia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 714

Przejechany dystans

264 503 zł

Zatankowanego paliwa

61 933 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

553

Wydanych pieniędzy

160 041 zł

Średnie wydatki na auto

2 910 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

592

Wydanych pieniędzy

77 419 zł

Średnie wydatki na auto

1 408 zł

ZOBACZ 55 dzienników kosztów Citroen Xantia Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Citroen Xantia

Liczba wpisów: 17
komentarzy(4)
komentarzy(1)
komentarzy(6)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Citroen Xantia dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Citroen Xantia

Liczba wpisów: 27
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Citroen Xantia Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Citroen Xantia

Liczba wpisów: 3
polecam do tego autka, bo przy dzisiejszych cenach paliw mozna duzo zaoszczedzic - spalanie benz ok 12l (50-60zl/100km), a gaz ... więcejok 10l (30/100) - motor-2lbenz automat! troche pochlania paliwa, ale na gazie mozna zaoszczedzic :) polecam, bo zero wad na gazie (sekwencja) ukryj
dodano 13.06.2011 przez
Witam.Z czystym sumieniem polecam ten warsztat to już moje trzecie autko gazowane u nich i wszystko jest bez problemu .Wszystkie ... więcejmoje citroeny śmigają jak głupie . ukryj
dodano 22.02.2013 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen Xantia

Skarbnica wiedzy o Citroen Xantia

Ciekawostki
dodano 27.04.2014 przez
Xantia hatchback zachowuje cechę znaną z CXa. Podczas szosowej (>60 km/h) jazdy w deszczu tylna wycieraczka jest zbędna. Szybę czyści z wody przepływ powietrza. https://www.youtube.com/watch?v=fQAkeXYGg8g
dodano 25.06.2012 przez
O tym, że Citroen ma patent na hydropneumatyczne zawieszenie, którego komfort jest niezaprzeczalny - to wie każdy. Chyba większość widziała film o Fantomasie, w którym…
dodano 24.06.2012 przez
Teoretycznie produkcja Xantii zakończyła się w 2001 roku. Jednak dostała ona szansę na "drugie życie", ale poza Europą. Irańska firma Saipa Corporation produkowała Xantię jeszcze…
Sposoby wykonania czynności
dodano 27.04.2014 przez
Przy każdym włączeniu stacyjki Xantia II podaje przebieg do następnego przeglądu (dla silników benzynowych co 20 tys. km). Jak skasować licznik serwisowy? Krok 1 -…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą