Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Dacia Dokker

Mały samochód dostawczy należący do klasy kombivanów (segment K) produkowany od 2012 roku. Dokker jest następcą modelu Logan Van (użytkowa wersja modelu Logan). Pod względem stylistycznym (m.in. charakterystyczny pas przedni) i konstrukcyjnym samochód spokrewniony jest z Renault Kangoo oraz Dacią Lodgy, z którą dzieli m.in. płytę podłogową. Dokker dostępny jest w 5-miejscowej wersji osobowej oraz jako 2-osobowy furgon dostawczy. Nazwa modelu pochodzi od słowa „dockworker”, co oznacza „pracownik doków”. W ten sposób podkreśla jego użytkowy charakter. Auto zajęło drugie miejsce w plebiscycie International Van of the Year 2013.

Dacia Dokker Mikrovan 1.5 dCi 90KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Dacia Dokker Mikrovan 1.5 dCi 90KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Dacia Dokker Mikrovan 1.5 dCi 90KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Dacia Dokker Mikrovan 1.5 dCi 90KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Dacia Dokker Mikrovan 1.5 dCi 90KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu
Dacia Dokker Mikrovan 1.5 dCi 90KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa
Dacia Dokker Mikrovan 1.5 dCi 90KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

Czasy się zmieniają i dziś nawet od "dostawczaków" oczekuje się choć kapki stylistycznego polotu. O fakcie tym nie zapomniała na szczęście Dacia, projektując własnego przedstawiciela w segmencie kombivanów. Stąd w Dokkerze ciekawie naszkicowane reflektory, wyraźne przetłoczenia maski i profilu nadwozia oraz charakterystyczny kształt szyb bocznych (w wersji z pełnym przeszkleniem). Oczywiście, całość i tak ma kubaturę szafy na kołach, ale w tej klasie to nie tyle wada, co wymóg. Dlaczego?

Powód jest prosty - tylko kwadratowe kształty nadwozia pozwalają maksymalnie wykorzystać przestrzeń wewnątrz. A ta w rumuńskim modelu jest godna najwyższej noty - w wersji osobowej Dokker zapewni dużo przestrzeni dla pięciu podróżnych i potężny bagażnik, zaś w odmianie typowo użytkowej pojemnością ładunkową posyła swoich konkurentów na łopatki. Jakby tego było mało, pakowanie dużych przedmiotów ułatwiają skrzydłowe drzwi bagażnika oraz niski próg załadunku.

Wnętrze ma jednak swoje wady, które uprzykrzają życie zwłaszcza przy wykorzystywaniu Dacii w roli samochodu rodzinnego. W kabinie pasażerskiej brakuje schowków, siedzenia są niewygodne, a plastiki użyte do wykończenia nie dość, że są twarde, jak skała, to generują nieprzyjemny zapach. Na domiar złego, kierowca musi borykać się z ograniczoną widocznością na zewnątrz spowodowaną przede wszystkim małymi lusterkami. Na pocieszenie pozostaje czytelna i prosta w obsłudze deska rozdzielcza.

Podczas jazdy Dacia Dokker zachowuje się jak typowy kombivan. Nadwozie przechyla się więc na zakrętach i jest podatne na boczny wiatr, a układ kierowniczy nie zapewnia należytego wyczucia drogi. Godna pochwały jest za to skuteczność pokonywania nierówności - nawet większe dziury nie stanowią dla zawieszenia problemu, a odgłosy jego pracy są odpowiednio wyciszone.

W opisie Dokkera najlepsze pozostawiliśmy na koniec. Chodzi o cenę - rumuńskie auto okazuje się zdecydowanie najtańszą propozycją w swojej klasie. Wyposażenie seryjne jest oczywiście mizerne, ale za niewielką dopłatą dostaniemy wszystko, czego oczekuje się od samochodów tego pokroju. Skąd więc tak atrakcyjny cennik? Po pierwsze, na grillu widnieje emblemat Dacii (zbudowane na podobnych podzespołach Renault Kangoo i Mercedes Citan są już droższe), a oferta wersji nadwoziowych jest bardzo ograniczona.

Komentarze redakcji

Powagosław: Objawienie to może za duże słowo, ale Dokker prezentuje się nowocześnie, dynamicznie i świeżo. W segment kombivanów, w którym producenci różnie podchodzą do kwestii stylistyki modeli, Dacia wchodzi z mocnym akcentem.
Luzacjusz: Przed Państwem pierwszy model Dacii, którego zakup nie będzie przede wszystkim podyktowany przystępną ceną. Zaskoczenie? A co powiecie na to, że Dokker zjada na śniadanie Renault Kangoo, razem z budowanym na jego bazie kombivanem Mercedesa? Dziwy, oj, dziwy.

Wersje nadwozia Dacia Dokker

Silniki Dacia Dokker

Lista silników:
1.6 MPI (84KM), 1.6 MPI (84KM), 1.5 dCi (75KM), 1.5 dCi (75KM), 1.5 dCi (90KM), 1.5 dCi (90KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Tak naprawdę najbardziej optymalnym wyborem jest diesel 1.5 dCi 90KM. Mało pali, jest w miarę elastyczny i zapewnia dynamikę, do której można się przyzwyczaić. Ma za to wadę - jest najdroższy, a w tym aucie to spora przeszkoda. W 1.5 dCi 75KM można niechcący zasnąć, ale za to benzynowy 1.6 MPI 84KM to taki złoty środek. Można go tanio kupić, a na wysokich obrotach ma przebłyski dynamiki.

Publikacje o Dacia Dokker

Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate - przestronna i oszczędna
 
Nasz test Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate

Rozwój Dacii trwa w najlepsze. Po sedanie, hatchbacku, kombi, pickupie, SUV-ie i vanie przyszedł czas na funkcjonalnego kombivana. Dokker zachwyca przestronnością wnętrza i pojemnością bagażnika. Ceny? Dużo niższe niż u konkurencji.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Dacia Dokker

Dacia Dokker na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Katalog nowych aut

Dacia Dokker

od 29 900 zł do 56 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (84 KM): 1.6 MPI, 1.6 MPI LPG

 

Diesel (75 - 90 KM): 1.5 dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

Katalog nowych aut Dacia Dokker
 

Najpopularniejsza wersja Dacia Dokker

Dacia Dokker 1.6 MPI 84KM - 4 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
wspomaganie kierownicy

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

pakiet Elektryczny - 1 000
pakiet Komfort - 2 950

Cena katalogowa

29 900

Zobacz ofertę Dacia Dokker 1.6 MPI 84KM - 4 drzwiowy minivan
 

Dacia Dokker najczęściej porównywane z:

Mini Clubman
1.6 (211 KM)
Opel Meriva
1.3 CDTI ecoFLEX (95 KM)
Nissan Note
1.2 DIG-S (98 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan Note DIG-S ACENTA IKEY PAKIET AUTO PAKIET SPORT Demonstracyjny Nissan Note DIG-S ACENTA IKEY PAKIET AUTO PAKIET SPORT
Rocznik: 2014. Przebieg: 711 km. Silnik: 1.2 98KM, benzynowy.
Cena: 67 790 zł 61 000 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Note ACENTA 98 KM, I-Key, IT Pack, SPORT Pack Demonstracyjny Nissan Note ACENTA 98 KM, I-Key, IT Pack, SPORT Pack
Rocznik: 2014. Przebieg: 20 km. Silnik: 1.2 98KM, benzynowy.
Cena: 71 790 zł 63 900 zł
Zyskujesz: 7 890 zł Zobacz szczegóły »

Używane Dacia Dokker

Dacia Dokker
1.5 diesel 90 KM
3 000 km, 2013
51 900 PLN
Dacia Dokker
1.5 diesel 90 KM
8 000 km, 2012
52 000 PLN
Dacia Dokker
1.6 benzyna 84 KM
2013
44 160 PLN
Dacia Dokker
1.5 diesel 90 KM
2013
55 300 PLN

Ocena auta Dacia Dokker

  • Średnia ocena
    na podstawie 1 opinii
  • 4,15
  • Średnia dla segmentu
    : 0,00
  • Zalety
  • + jakość/cena
  • + ergonomia
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Dacia Dokker

Dacia Dokker Van Dacia Dokker 1.5 dCi 90KM - galeria redakcyjna Dacia Dokker
Zobacz inne galerie Dacia

Opinie o instalacji LPG

Dacia Dokker

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Dacia Dokker

Dacia Dokker

8 komentarzy

6 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~leszek~leszek

Ci ludzie co piszą tutaj te komentarze to są użytkownicy Dokkera ,czy ci co widzieli ją z boku stojąc na chodniku.myslę ze komentarze powinni pisać użytkownicy danego samochodu ,a nie wielcy znawcy

~Aton~Aton

Kupione jak tylko weszły w PL. 11szt 1,6 GAZ. Ludzie jeżdżą i nie narzekają... choć mówią ze to taki wół bez przyśpieszenia ale... wygody mają w swoich osobówkach

Zakupione 2012r czekaliśmy z na zmianę części taboru i padło na 5 Berlingo i ponad 10 dokker'ów i dwa h2/l2 Mastery. Po kolei dokkery są gazowane. Ale najfajniejsze jest to że czekaliśmy prawie 5 mc na dostawę aut.
Cena dużo niższa bo przy ilości wyszło niecałe 34tys sztuka brutto i w porównaniu do berlingo gdzie cena 34tys netto można nazwać rewelacją.. Białe, bez elektryki, zapasu, wykładzin i innych bajerów, nawet radia brak...
Gazu pali około 9-10l... Gaz zakładamy poza gwarancją za 1950zł brutto. Dealer jakoś dzwiwnie zgodził się utrzymać gwarancję z naszym gazem.

~jo~jo

nikt nie wspomniał o filtrze cząstek stałych w ropniaku, więc jeśli ktoś nie śmiga dalekich tras to odradzam chyba, że ma duzo pieniędzy na wymiany koszt 8 tyś zł poczytajcie sobie troszkę o tym. Ja byłem w salonie renault i sprzedawca odradził kupować ropniaka bo są strasznie awaryjne, wtryski lubią siadać koszt jednego 800 zł więc chyba lepiej kupić pb. pozdro

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Dacia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
3 844
Przejechany dystans
1 694 458 km
Zatankowanego paliwa
126 236 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
130
Wydanych pieniędzy
34 567 zł
Średnie wydatki na auto
329 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
492
Wydanych pieniędzy
189 771 zł
Średnie wydatki na auto
1 807 zł
Zobacz dzienniki kosztów Dacia (105)

Zużycie paliwa Dacia Dokker

Na podstawie 12 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: biegły, dodano: 30.04.2014 03:41

Średnio samochód pali 10L gazu w cyklu mieszanym gdy nie przekraczasz 120 km/h Autostrada katowice-wrocław prędkość 130-150 km/h spalanie 14L/100km

pełny raport Dacia Mikrovan 1.6 MPI

autor: Nikodemus, dodano: 30.08.2013 09:48

Dość krótkie biegi ale 5 można już wbijać przy 55-60kmh i auto spokojnie pracuje.

pełny raport Dacia Van 1.6 MPI

autor: 111marcin12, dodano: 23.03.2014 20:43

Jeszce brak danych za nowe auto. Z tego co się dowiedziałem w serwisie pierwszy przegląd 20tyś km około 600zł

pełny raport Dacia Van 1.6 MPI

Skarbnica wiedzy o Dacia Dokker

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Dacia Dokker

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Dacia Dokker