Szukaj

Informacje o Dacia Dokker

Lata produkcji: 2012 – teraz
Segment: VANy
Mały samochód dostawczy należący do klasy kombivanów (segment K) produkowany od 2012 roku. Dokker jest następcą modelu Logan Van (użytkowa wersja modelu Logan). Pod względem stylistycznym (m.in. charakterystyczny pas przedni) i konstrukcyjnym samochód spokrewniony jest z Renault Kangoo oraz Dacią Lodgy, z którą dzieli m.in. płytę podłogową. Dokker dostępny jest w 5-miejscowej wersji osobowej oraz jako 2-osobowy furgon dostawczy. Nazwa modelu pochodzi od słowa „dockworker”, co oznacza „pracownik doków”. W ten sposób podkreśla jego użytkowy charakter. Auto zajęło drugie miejsce w plebiscycie International Van of the Year 2013.
czytaj więcej
Powagosław
Objawienie to może za duże słowo, ale Dokker prezentuje się nowocześnie, dynamicznie i świeżo. W segment kombivanów, w którym producenci różnie podchodzą do kwestii stylistyki modeli, Dacia wchodzi z mocnym akcentem. ~Powagosław
Luzacjusz
Przed Państwem pierwszy model Dacii, którego zakup nie będzie przede wszystkim podyktowany przystępną ceną. Zaskoczenie? A co powiecie na to, że Dokker zjada na śniadanie Renault Kangoo, razem z budowanym na jego bazie kombivanem Mercedesa? Dziwy, oj, dziwy. ~Luzacjusz

Dacia Dokker – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Dacia Dokker

Liczba ocen: 37
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Brak poważnych usterek

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~Kamil
Van 1.5 dCi 90KM 66kW
Dacia Dokker
Swoją opinię oprę na porównaniu ze Skodą Roomsterem oraz Peugeotem Partnerem, którymi jeździłem trochę krócej, ale wystarczająco, aby porównać. Dostałem samochód przy około 85 tys km, tak więc po przejechanych kolejnych 80 tys uważam auto za średnie. To co się zaoszczędzi kupując można dołożyć serwisując. Użytkuję auto służbowo. , więc moja ocena będzie niepełna. Nie podam np. kosztów napraw, jednakże mój egzemplarz jest dość awaryjny. Od przeglądu do przeglądu czyli około 20 tys km nie przejechałem bez zapalonej jakiejś kontrolki. Być może to wina nieudolnych mechaników prywatnych oraz serwisu, który nie ma części do samochodu, więc trzeba czekać kilka dni, a do innego mechanika jeździłem 3-5 razy z jedną rzeczą. Ale mniejsza z tym. Auto ogólnie prowadzi się dość dobrze, świetnie nadaje się na polskie drogi, polne. Jest bardzo głośne na drogach szybkiego ruchu, ale przy niskich prędkościach całkiem ciche. Nie słychać w środku irytującego dla mnie dźwięku diesla. Jeśli chodzi o spalanie to zależy głównie od stylu jazdy, ale o tym w dalszej części. Porównując do pozostałych samochodów dla mnie Dokker jest najlepszą opcją. Posiada najmniej denerwujących rzeczy w codziennej obsłudze pojazdu.
4,0
~Paweł
Mikrovan Facelifting 1.5 dCi 90KM 66kW
Dacia Dokker
Bardzo fajny samochód o ile przy zakupie będziemy pamiętali o jego wadach. Ja mam wersję stepway niby top of top ale wyposażenie dalej nie rozpieszcza aczkolwiek wszystko co ma być jest. Mało pali średnio ok 6l ON da się mniej ale była by to męczarnia. Na jazdę autostradą bardzo brakuje 6-stego biegu i powyżej 120 jest już bardzo głośno. Zawieszenie też nie zachęca do rumakowania z większymi prędkościami, ale wiedziałem ,że tak będzie. Generalnie jest to spory samochód, dla mnie małego przedsiębiorcy z dwójką małych dzieci samochód niemal idealny. Troszkę brak mu mocy ale to zależy pewnie od tego z czego się człowiek przesiada. Ja wcześniej jeździłem alfą 159 jest to zupełnie inna bajka ale wiedziałem, że tak będzie. Mam troszkę zastrzeżenia do skrzyni biegów i drobny problem z jednymi z drzwi przesuwnych - jeśli nimi mocno nie trzasnę to się nie zamkną.
2,6
~Paweł
Van 1.6 MPI LPG 84KM 62kW
Dacia Dokker
Kupiłem dacia dokker, nową z salonu dacia reanault al. Jerozolimskie 156 w Warszawie. Auto z fabrycznym gazem. Po przejechaniu 600km ujawniła się usterka polegająca na tym że auto po odpaleniu i przejechaniu na bęzynie, w momencie kiedy miało przełączyć się na gaz, zgłaszało awarię instalacji gazowej (sygnał dźwiękowy). Trudno, zdarza się, pomyślałem. Nawet i w nowych samochodach. Pewnie szansa na to była 1 na 100, no chyba że w dacia jest inaczej. Zgłosiłem usterke w renault/dacia al. Jerozolimskie w Warszawie i moje pierwsze osłupienie już w momencie przyjęcia zgłoszenia. Pani proponuje mi termin przyjęcia auta do serwisu za DWA TYGODNIE. Ale to nic, serwis proponuje mi na wstępie auto zastępcze, odpłatnie, ok 120zl/dzień. To nie znaczy że zapłacę 14dni x120zl, bo zostałem poinformowany że gdy oddam samochód do naprawy, to ona może sie przedłużyć. Wychodzi na to że serwisowi/dealerowi jest na rękę, żeby nawet i nowy samochód się popsuł bo można nieźle zarobić na wynajmie samochodu zastępczego! Nie ma to jak zrobić sobie z odpowiedzialności gwarancyjnej dodatkowy dochód! W moim przypadku usterka na szczęście nie unieruchomiła całkowicie samochodu, bo mogłem jeździć na bezynie. Poczekałem dwa tygodnie na naprawe. Po przyjeździe, w rejestracji, gdzie oddaje auto do naprawy, znów proponuje mi się auto zastępcze, jeśli naprawa miała by się nie udać się w ciągu dwóch godzin, bo tyle serwis dla mnie zarezerwował. Odmowiłem. Sądzę, ze gdybym się zgodził to naprawa pewnie by się mogła przedłużyć o te kilka dni. Poczekałem dwie godziny i poinformowano mnie że auto gotowe, udało sie naprawić. Już nastepnego dnia ustetka wróciła. Przyjeżdżam do serwisu, sądząc, że reklamację naprawy gwarancyjnej postarają sie zrobić jak najszybciej. Myliłem się. Mogą mnie umówić najwcześniej za DWA TYGODNIE. Oczywiście proponują mi auto zastępcze, ODPŁATNIE. Najlepiej jeszcze jakbym zostawił samochód na co najmniej dwa dni, to potestują! Kupując nowy samochód, kierowałem się myślą że nie będę jeździł po serwisach przez kilka pierwszych lat, oprócz przegladów. Mocno się przeliczyłem. Mam 9 letnią skodę(180tys km) i jeżdżę właśnie tylko na przeglady. Jak widać równać skody do dacii się nie przystoi. Porównanie serwisu renault/dacii to nie wiem do czego ten standard porownać. Oceńcie sami.

Raporty spalania Dacia Dokker

Liczba raportów: 53
Średnie spalanie dla Dacia Dokker
7,1 – 10,0
l/100 km
5,0 – 7,7
l/100 km
8,9 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Van 1.5 dCi 90KM 66kW
Dacia Dokker
Niestety pięciobiegowa skrzynia nie nadaje się na drogi ekspresowe, gdzie komputer pokładowy przy 150km/h i więcej pokazuje 12.2l/100km, porażka jak na diesla. Przy bardzo oszczędnej jeździe można zejść do 4l, np przy jeździe na kole dojazdowym do 80km/h :) Przy dynamicznej jeździe wynik na poziomie 8l/100 to norma, ale przy zrównoważonej i przy 130km/h na ekspresówkach można osiągnąć lekko poniżej 6l. Jak ktoś chce to można oszczędzić. Jeżdżąc po mieście w godzinach rannych 5.00 do 6.00 wynik 5l jest realny, w godzinach szczytu niestety to nawet 9l. Można trochę zbić używając systemu start/stop, jednakże po moich doświadczeniach nie polecam, źle wpływa na silnik
10,3
Van Facelifting 1.6 SCe LPG 100KM 74kW
Dacia Dokker
Jak zwykle podane zaniżone dane o spalaniu przez kolejnego producenta. Nagminne patologia w dzisiejszych czasach, każdy chce przeskoczyć normy spalin i podaje zużycie przy jeździe chyba cały czas ze stałą prędkością a do rozpędzania używają ciągnika siodłowego ;) Miasto - 10 literków Autostrada przy 130-140km/h pustym już po rozładunku (załadowanym nie polecam tak szybko) - 12 literków (duży opór buda robi) Najmniej nam spaliło na trasie 9 literków gazu, ale NIEDZIELNI popierdzieleń cy wymuszali ruch na trasie 70km/h i nie było jak wyprzedzać.
8,6
Mikrovan Facelifting 1.6 SCe LPG 102KM 75kW
Dacia Dokker
Z perspektywy pierwszych 10 tys. przejechanych kilometrów i moich zapisków oceniam, że to auto używane i w mieście i poza nim zużyje średnio 10 l/100. W mieście będzie to nawet 12 l, a na trasie bez boxa i sprzętu na dachu 7-8 l/100 z boxem 1,5-2l więcej
Dacia Dokker