Szukaj

Informacje o Dacia Dokker

Lata produkcji: 2012 – 2021
Segment: VANy
Mały samochód dostawczy należący do klasy kombivanów (segment K) produkowany od 2012 roku. Dokker jest następcą modelu Logan Van (użytkowa wersja modelu Logan). Pod względem stylistycznym (m.in. charakterystyczny pas przedni) i konstrukcyjnym samochód spokrewniony jest z Renault Kangoo oraz Dacią Lodgy, z którą dzieli m.in. płytę podłogową. Dokker dostępny jest w 5-miejscowej wersji osobowej oraz jako 2-osobowy furgon dostawczy. Nazwa modelu pochodzi od słowa „dockworker”, co oznacza „pracownik doków”. W ten sposób podkreśla jego użytkowy charakter. Auto zajęło drugie miejsce w plebiscycie International Van of the Year 2013.
czytaj więcej
Powagosław
Objawienie to może za duże słowo, ale Dokker prezentuje się nowocześnie, dynamicznie i świeżo. W segment kombivanów, w którym producenci różnie podchodzą do kwestii stylistyki modeli, Dacia wchodzi z mocnym akcentem. ~Powagosław
Luzacjusz
Przed Państwem pierwszy model Dacii, którego zakup nie będzie przede wszystkim podyktowany przystępną ceną. Zaskoczenie? A co powiecie na to, że Dokker zjada na śniadanie Renault Kangoo, razem z budowanym na jego bazie kombivanem Mercedesa? Dziwy, oj, dziwy. ~Luzacjusz

Dacia Dokker – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Dacia Dokker

Liczba ocen: 51
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Maniek
Dacia Dokker
Van 1.6 MPI LPG 84KM 62kW
Auto mam od nowości. Złe opinie biorą się z nieznajomości serwisów Renault, które "próbują" serwisować instalacje gazowe. Nie udaje im się to, bo zwyczajnie się na tym nie znają. Trzeba po zakupie podjechać do zaprzyjaźnionego zakładu LPG na poprawki/regulacje i nie będzie problemów. Moja ma zrobione 160kkm i generalnie auto jest ok. Nie było żadnych problemów z czujnikami cofania, klima po 4 latach została 1 raz uzupełniona. Auto pali około 11l LPG w mieście i do 9l w trasie (pod warunkiem nie przekraczania 110km/h. W zasadzie bezawaryjne. Pierwsza awaria to uszkodzenie mechaniczne stacyjki po 60kkm (naprawa gwarancyjna - wymiana stacyjki i wkładek zamków). Druga awaria - po 120kkm - cewka zapłonowa (nowa NGK 140zł). Teraz minusy. Auto po około 140kkm zaczyna czasami szarpać przy ruszaniu i nierówno pracuje silnik na wolnych obrotach (podejrzane jest łozysko sprzęgła - okaże się po najbliższych 10kkm - jak się nie rozsypie to wymienię profilaktycznie. Bardzo krótka skrzynia, na miasto wręcz idealna ale na trasach męcząca. Brak 6 biegu lub długiej piątki mocno doskwiera. W aucie powyżej 100km/h jest zwyczajnie za głośno. Bluetooth w fabrycznym radiu ma czasem zwisy (aktualizacja oprogramowania nic nie daje, TTKM) i trzeba ponownie je uruchamiać. Czasami radia nie da się znależć na telefonie. Ale to w sumie rzadka przypadłość. Dość krótkie interwały wymiany pasków (70kkm), nauczony japończykami dojechałem do 92kkm i w ostatniej chwili wymieniłem postrzępiony pasek rozrządu (!). Trzeba sprawdzać i pilnować. Przy 125kkm rozpadł się włącznik świateł (matetka przy kierownicy). Niestety, jak coś ma na sobie znaczek renault to nie może być zbyt trwałe :). Oryginalna w ASO to 700zł (kogoś mocno pogrzało). Zamienniki na allegro są po 50zł ale to loteria i lepiej kupić 2 sztuki (u nie jeden nie wytrzymał nawet miesiąca, drugi działa już aż pół roku :) Zawieszenie po 150kkm zaczyna wydawać pierwsze dźwięki (sworznie), ale całe wahacze są po 50zł dostępne... Podsumowując. Bardzo przyzwoity dostawczak za niewielkie pieniądze. Wygodny dla kierowcy, chociaż jazda jako pasażer może podchodzić pod karę (masakrycznie niewygodny jest mniejszy fotel w wersji składanej/wyjmowanej). Ma drobne wady ale coś za coś. Ja za 45kzł kupiłem nowe auto z LPG, o podwyższonej ładowności (750kg), w czujnikami cofania, klimą, elektrycznymi szybami i lusterkami, radiem z BT i sterowaniem w kierownicy oraz ze składanym/wyjmowanym fotelem pasażera i powiekszaną przestrzenią ładunkową. Za 600zł była dostępna gwarancja rozszerzona na 5lat lub 160kkm. Ktoś daje coś podobnego w chociażby zbliżonej cenie?
2,1
~Paweł
Dacia Dokker
Van 1.6 MPI LPG 84KM 62kW
Chyba z 7 razy na gwarancji naprawiano fabryczną instalację gazową. Z podszybia wychodzi gąbka. Fabryczne czujniki parkowania naprawiane dwa razy. Tylne drzwi po 15tys km ciężko się domykają. Po małej stłuczce autoryzowany serwis wymienił przednią lampę, która teraz paruje! Biegów prawie trzeba szukać, ciekawe jak będzie przy przebiegu 100tys km. Od początku samochód szarpie przy ruszaniu, autoryzowany serwis nie chce naprawić tego na gwar. Hamulce do wymiany razem z tarczami juz po przebiegu 15tys km! (jeździłem nową skodą, pierwszy raz wymieniałem po 80tys) Myślałem że to będzie tani wół roboczy ale dacia jest daleko za usterkowym fiatem..
3,6
~Kamil
Dacia Dokker
Van 1.5 dCi 90KM 66kW
Swoją opinię oprę na porównaniu ze Skodą Roomsterem oraz Peugeotem Partnerem, którymi jeździłem trochę krócej, ale wystarczająco, aby porównać. Dostałem samochód przy około 85 tys km, tak więc po przejechanych kolejnych 80 tys uważam auto za średnie. To co się zaoszczędzi kupując można dołożyć serwisując. Użytkuję auto służbowo. , więc moja ocena będzie niepełna. Nie podam np. kosztów napraw, jednakże mój egzemplarz jest dość awaryjny. Od przeglądu do przeglądu czyli około 20 tys km nie przejechałem bez zapalonej jakiejś kontrolki. Być może to wina nieudolnych mechaników prywatnych oraz serwisu, który nie ma części do samochodu, więc trzeba czekać kilka dni, a do innego mechanika jeździłem 3-5 razy z jedną rzeczą. Ale mniejsza z tym. Auto ogólnie prowadzi się dość dobrze, świetnie nadaje się na polskie drogi, polne. Jest bardzo głośne na drogach szybkiego ruchu, ale przy niskich prędkościach całkiem ciche. Nie słychać w środku irytującego dla mnie dźwięku diesla. Jeśli chodzi o spalanie to zależy głównie od stylu jazdy, ale o tym w dalszej części. Porównując do pozostałych samochodów dla mnie Dokker jest najlepszą opcją. Posiada najmniej denerwujących rzeczy w codziennej obsłudze pojazdu.

Raporty spalania Dacia Dokker

Liczba raportów: 78
Średnie spalanie dla Dacia Dokker
6,1 – 10,2
l/100 km
4,5 – 7,7
l/100 km
8,9 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Dacia Dokker
Van 1.5 dCi 90KM 66kW
Niestety pięciobiegowa skrzynia nie nadaje się na drogi ekspresowe, gdzie komputer pokładowy przy 150km/h i więcej pokazuje 12.2l/100km, porażka jak na diesla. Przy bardzo oszczędnej jeździe można zejść do 4l, np przy jeździe na kole dojazdowym do 80km/h :) Przy dynamicznej jeździe wynik na poziomie 8l/100 to norma, ale przy zrównoważonej i przy 130km/h na ekspresówkach można osiągnąć lekko poniżej 6l. Jak ktoś chce to można oszczędzić. Jeżdżąc po mieście w godzinach rannych 5.00 do 6.00 wynik 5l jest realny, w godzinach szczytu niestety to nawet 9l. Można trochę zbić używając systemu start/stop, jednakże po moich doświadczeniach nie polecam, źle wpływa na silnik
10,3
Dacia Dokker
Van Facelifting 1.6 SCe LPG 100KM 74kW
Jak zwykle podane zaniżone dane o spalaniu przez kolejnego producenta. Nagminne patologia w dzisiejszych czasach, każdy chce przeskoczyć normy spalin i podaje zużycie przy jeździe chyba cały czas ze stałą prędkością a do rozpędzania używają ciągnika siodłowego ;) Miasto - 10 literków Autostrada przy 130-140km/h pustym już po rozładunku (załadowanym nie polecam tak szybko) - 12 literków (duży opór buda robi) Najmniej nam spaliło na trasie 9 literków gazu, ale NIEDZIELNI popierdzieleń cy wymuszali ruch na trasie 70km/h i nie było jak wyprzedzać.
10,3
Dacia Dokker
Mikrovan Facelifting 1.6 SCe LPG 102KM 75kW
Średnio trasa przy 140 km/h i w mieście pali mi 11,5 l/100km. Minimalne spalanie miałem przy jeździe 70km/h, bo szybciej akurat się nie dało jechać. ;) Przy mniej energicznej jeździe średnie spalanie to 10,5 l/100km.

Usterki Dacia Dokker

Liczba wpisów: 5
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach
  • Dacia Dokker Van 1.6 MPI LPG 84KM 62kW 2014-2016
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Mam problem z moją dacia dokker 1.6 84km Lpg na wolnych obrotach ma nie równa pracę silnika tak jak by wypadał zapłon na benzynie i na gazie jest ten obiad ale na gazie mocniej Wymieniłem cały układ zapłonowy siwece kable cewka Nie pomogło to Mechanik stwierdził kolektor bo lewe powietrze wymienione problem nadal jest po podpięciu pod komputer uszkodzenie funkcjonalne obwodu paliwa ale to chodziła by dobrze na gazie Sona też wymieniona może ktoś miał podobny problem? Został mi do wgrania nowy soft i nie wiem czy pomoże proszę o pomoc
2 komentarze
Wyłączanie gazu podczas jazdy
  • Dacia Dokker Van 1.6 MPI LPG 84KM 62kW 2014-2016
  • lpg
  • 200 tys. km
Wyłącza się gaz podczas jazdy lub podczas ruszania ze skrzyżowania, po chwili spowrotem się załancza.Mechanicy szukali , nikt nie może znaleźć przyczyny, wtryskiwacze , elektrozawór , sensor, cewki są okey.Badanie komputerem pokazuje usterkę - sygnał z czujnika obrotów silnika, wymieniłem czujnik , dalej jest to samo, może ktoś miał ten sam problem i go rozwiązal , proszę o informację
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Obroty
  • Dacia Dokker Van 1.6 MPI LPG 84KM 62kW 2014-2016
  • silnik
  • 98 tys. km
Po dodaniu gazu i ujęciu obroty spadają do 500 obrotów i wzrastają do 900 obrotów najbardziej to jest odczówalne po rpzgrzaniu silnika .na gazie czy bęzynie jest tak samo
Oczekuje na rozwiązanie
Dacia Dokker