Szukaj

Informacje o Dacia Logan I Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2004-2012. Według pierwotnych planów Renault, Logan miał być premierowym modelem odrodzonej marki Dacia, skierowanym do mniej zamożnej klienteli, tanim autem kosztującym mniej niż 5 tys. euro. Dlatego niemal w całości oparto go o rozwiązania z innych samochodów Renault, takich jak: Modus (zmodyfikowana płyta podłogowa B0), Clio (zawieszenie) czy Thalia i Megane (silniki). W latach 2006 i 2008 Logan przechodził modernizacje. Był też dostępny w wersjach: siedmiomiejscowego kombi (Logan MCV), Logan Pick-up oraz dostawczego vana (Logan Van).
czytaj więcej
Powagosław

Niezwykły skok jakościowy. Logan sprawia wrażenie znacznie droższego i lepszego produktu i o to dziś chodzi w tak zwanym segmencie budżetowym. Auto przestało kojarzyć się wyłącznie z taniością i wreszcie wzbudza pozytywne emocje.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Logan wyglądał dokładnie na miarę swojej ceny: „za tyle to możesz mieć coś takiego i nie narzekaj, chyba, że wolisz na piechotę”. Teraz to co innego – Camaro z dyskontu. Ja nie kpię. Nawet jeśli coś jest tanie, niech chociaż jakoś wygląda.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 70 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~Piotr
Dacia Logan I
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
Jeśli ktoś ma auto z innej marki najczęściej wypierdzianego parcha od niemca to daje niską ocene i ma kompleksy,bo nie stać go na nowe auto.Jeśli chodzi o logana to auto to zaskakuje solidnością i ekonomicznością.Od nowości wymieniłem 5 razy olej,2klocki i 1 łożysko i żarówki od świateł mijania.Myśle,że jak na auto za taką cenę to niezły wynik,którego nie powstydziłaby sie toyota!:-) To auto jest tańsze,bo produkowane jestw rumunii i dlatego jest tańsze od innych marke (niższe koszty prodkcji płaca min. 358 euro).Szkoda tylko,że polacy nie potrafią stworzyć wlasnego auta jak rumunii i za samo to należy im się szacun:-) pozdro
3,6
~Mark
Dacia Logan I
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
Uzywalem przez 14 lat od nowosci. Zalety: duzo miejsca, duzy bagaznik, bardzo dobrze trzyma sie drogi, nieduze spalanie. Wady: niechlujnie zmontowana, uciazliwe awarie tylnych lamp, brakuje mocy w jezdzie pod gore, ale najwieksza wada okazala sie skrzynia biegow, ktora rozleciala sie w trasie przy 166tys km. Wg mnie o wiele za wczesnie i to dyskwalifikuje w moich oczach wszystkie inne samochody tej marki.
2,9
~Mateusz
Dacia Logan I
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
Auto jest strasznie tandetne, biednie wyposażone, powolne ,dużo pali, jest głośne, koroduje i prowadzi się jak taczka. Zakup takiego auta nowego w salonie miał jak najbardziej sens, ale jako auto używane jest absolutnie beznadziejne, konkurencyjne marki są pod każdym względem lepsze od tego auta. Nie mogę powiedzieć jak jest z awaryjnością bo przy przebiegu 47 tysięcy kilometrów byłby to nieśmieszny żart gdyby zaczęło się sypać.

Usterki Dacia Logan I

Liczba wpisów: 9
Układ kierowniczy, czujnik temperatury, poduszka silnika.
  • Dacia Logan I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Po około 2000 strasznie wibrowała kierownica powyżej 120 km/h, próby wyważania kół nic nie dały. Serwis wymienił przekładnię szybko bez problemu, po okołu 4500 km dziwny dżwięk z przodu po prawej stronie zmiana biegu i dodanie gazu i łup, okazało się że to poduszka silnika, 40 minut usterka usunięta, po około 7000 km, na wskaźniku temperatury tylko dwie kreski mimo ciągłej jazdy, wymiana czujnika temperatury 40 minut. Zobaczymy co dalej, na razie serwis Lisowski w Krakowie działa szybko i z zadowoleniem. Radze wykupić sobie przedłużenie gwarancji o 2 latka (spać spokojnie)
2 komentarze
Jakość podzespołów.
  • Dacia Logan I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Po 23000 km przebiegu, auto Dacia Logan z silnikiem 1,5 cdi jest w pierwszym roku po zakupie, na gwarancji i miało następujące usterki: 1. źle ustawione zbieżności kół - poprawka na autoryzowanej stacji, 2. obluzowanie zamków w drzwiach drzwi przednich i tylnych, niedomykanie drzwi po 12 tys. km 3. blokujący sie odtwarzacz płyt CD w fabrycznnie zamontowanym radio-odtwarzaczu, 4. zanik zapłonu przy sprawnym akumulatorze - awaria co tydzień, dwukrotna, 5. skrzypienie pedału gazu przy jego naciskaniu, 6. wymiana termostatu, 7. piórka wycieraczek - skrzypienie po szybie, szybkie zuzycie, czyli zły materiał, 8. odmowa dostarczenia auta zastępczego na czas naprawy w autoryzowanej stacji - Dacia Assistance - nie działa, szkoda forsy płacić na nich. Wnioski: a) Błędy produkcyjne i brak kontroli odbioru jakosciowego w fabryce. b) Kiepskie materiały zastosowane w produkcji. c) Brak własnego Assistance i zlecanie tego innej firmie (Start w Poznaniu) - stąd kłopoty w wyegzekwowaniu należnych usług d) Auto słabe i cena nieadekwatna do jakości, zbyt wysoka w porównaniu do poziomu jakościowego innych aut, nawet fiatów.
2 komentarze
Przebarwiający się lakier.
  • Dacia Logan I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 5
Po trzech latach użytkowania, wystąpiły jaśniejsze plamy na lakierze pokrywy komory silnikowej i pokrywy bagażnika, w miejscach pomiędzy wzmocnieniami tych elementów (na jednowarstwowej blasze). Polerowanie mleczkiem lekko ściernym likwiduje przebarwienia na około 5 miesięcy, preparatów czyszcząco barwiących, na bazie związków chemicznych jeszcze nie stosowałem.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 11
5,0
Dacia Logan I
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Gaz LandiRenzo. Zaryzykowałem i założyłem do nowego samochodu w salonie/serwisie Renault w Jaworznie dzięki temu oszczędzałem na eksploatacji już od nowości auta. Mam już przejechane 94k km. Moje uwagi. LandiRenzo ma słabe reduktory. 1 padł i został wymieniony na gwarancji. Drugi został wymieniony (na gwarancji) bo serwis nie wiedział dlaczego samochód chwilę po odpaleniu...
4,3
Dacia Logan I
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
SILNIK PRERYWAŁ LATA PRACOWAŁ POPRAWNIE-ZACZOŁ PRZERYWAĆ KIEDY BYŁO MAŁO GAZU W BUTLI .JEDYNA AWARIA TO WYMIANA WTRYSKÓW Z 2A-16/2,0 NA 2A-14-/1.8 DOSZŁEM DO WNIOSKU ZE ZAPCHANY FILTR GAZU CIEKŁEGO ELEKTRONICZNY CZUJNIK CIŚNIENIA FAZY LOTNEJ(brak tych filtów na rynku filtr na zślepiony otwór zjednej strony -dostałem w servisie Dewoo -KIEDY WYKRYŁ ZA NISKIE CIŚNIENIE...
5,0
Dacia Logan I
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Instalacja Lovato Smart w moim aucie okazała się wielkim sukcesem , przede wszystkim cena i jakość jest rewelacyjna z instalacją nie miałem żadnych problemów od 45 tyś km wszystko serwisowane co 10-15 tyś km . Leje Gaz i jeżdżę .
Dacia Logan I Sedan