Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat Brava Hatchback 5d 1.4 12V

Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1995-2001. Jego poprzednikiem był Fiat Tipo. Brava debiutował razem z bliźniaczym modelem Bravo, od którego różnił się jedynie rodzajem nadwozia (Brava to pięciodrziowy hatchback, Bravo – trzydrzwiowy) oraz wyglądem tyłu pojazdu. Śmiała stylistyka i przestronne wnętrze sprawiły, że w 1995 roku para Bravo-Brava triumfowała w konkursie na Samochód Roku. W 2001 roku Brava został zastąpiony przez Fiata Stilo.

Fiat Brava - widok z przodu
Fiat Brava - widok z przodu
Fiat Brava - widok z przodu
Fiat Brava - widok z przodu
Fiat Brava - widok ogólny wnętrza z przodu
Fiat Brava - widok ogólny wnętrza z przodu
Fiat Brava - pełny panel przedni

Silniki Fiat Brava Hatchback 5d

Lista silników:

Publikacje o Fiat Brava

Stylowe kompakty - Fiat Brava / Bravo (1995-2001)

Używane Fiaty Brava i Bravo można kupić za bardzo rozsądne pieniądze. Włoskie kompakty sprzed lat nie grzeszą trwałością, ale mimo tego nie są drogie w utrzymaniu.

Opis techniczny Fiat Brava

Premiera modelu miała miejsce w roku 1995. Brava to pięciodrzwiowy hatchback. W tym samym czasie na rynek weszły bliźniacze modele Bravy - trzydrzwiowy Bravo, czterodrzwiowy sedan Marea oraz Marea Weekend wersja combi. Brava to następca popularnego wcześniej modelu Tipo.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Fiat Brava

Społeczność kierowców Fiat BravaautoWcentrum - społeczność Fiat Brava

najwyższe oktanyAuta - Fiat Brava

Fiat Brava Fiaciores 57,64

Fiat Brava skarbonka 71,67

Fiat Brava 56,46

Fiat Brava BRAVISSIMA 79,32

Fiat Brava brafura 55,25

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat Brava

marcinss 73,43

Pawel1025 63,73

inferno855 89,12

MariuszBe 30,11

Mariusz_Tychy 84,50

fryzjer1981 76,19

WwFox 30,15

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat Brava

Malowanie felg ente podejście
Malowanie felg ente podejście Wczoraj dorwałem się znowu do felg , ostatnio jak malowałem efekt był hmm średni...
i nie chce słyszeć, że mam je kasować :P
i nie chce słyszeć, że mam je kasować :P wymieniane progi, przednie zawieszenie, rozrusznik, sprzęgło, tylne szczęki, usu...
Wymiana filtra powietrza.
Wymiana filtra powietrza. Właśnie wymieniłem sobie filtr powietrza, nie bez trudu bo dawno nie był wymieni...
Zmiana hamulców czyli z cyklu pierwszy i ostami raz :]
Zmiana hamulców czyli z cyklu pierwszy i ostami raz :] Dziś zabrałem się za wymianę szczęk , demontaż poszedł prawie łatwo po za wykręc...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat Brava

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Fiat Brava
 

Najpopularniejsza wersja Fiat Brava

Fiat Brava

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Fiat Brava
 

Fiat Brava najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 51 900 zł
Zyskujesz: 12 300 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat Brava

Fiat Brava
benzyna
0
999 PLN
Fiat Brava
1.6 benzyna
190 000 km, 1996
3 999 PLN
Fiat Brava
1.4 benzyna
156 500 km, 1997
2 699 PLN
Fiat Brava
1.4 benzyna
162 456 km, 1998
3 300 PLN

Ocena auta Fiat Brava Hatchback 5d 1.4 12V

  • Średnia ocena
    na podstawie 251 opinii
  • 3,74
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Fiat Brava Hatchback 5d 1.4 12V (80 KM)

W tej klasie samochodów w zasadzie w chwili obecnej nie ma wyboru. Za te pieniądze i z tym wyposażeniem (ABS, 2 poduszki, klimatyzacja, centralny zamek, wspomaganie, elektryczne szyby) nie kupę dzisiaj samochodu, a trzeba zauważyć, że moja Brava ma już 3 lata. Dzisiaj nie wszystkie firmy dają takie wyposażenie w standardzie. Gdyby ktoś chciał kupić Golfa z tym wyposażeniem to musiałby dać ok. 70 tys. za mniejszy samochód. Bora (czyli Golf z bagażnikiem)z takim wyposażeniem, ale z silnikem 1,9 TDi kosztuje 80 tys. Ja dałem Za Brave 1.2 40 tys. No, ale jeśli ktoś musi jeździć Golfem w cenie dwóch normalnych aut, z kretyńskim niebieskim podświetleniem tablicy, korbkami w przednich drzwiach, i mniejszym prawym lusterkiem to jego sprawa.

dodał: joternet@poczta.onet.pl
Fiat Brava Hatchback 5d 1.4 12V (80 KM)

Samochód kupiłem 20 grudnia 2007r , u krajowego dilera. Przejechałem do maja 2007 sto tysięcy kilometrów. Wymieniałe tylko zużywające się częsci jak : amortyzatory tył po 40 tyś. -zmieniłem na niemieckie, układ wydechowy dwa razy, akumulator dwa razy, pasek rozrządu po 80 tyś .km , pasek wieloklinowy po 100 tyś. km ( wymiana nie była konieczna ale wymieniłem ze względu na przebieg ) , napinacz paska wieloklinowego po 60 tyś km , świece zapłonowe co 50 tyś km (wskazania producenta ) bez względu na ich stan , klocki hamulcowe ( po sygnalizacji ich zużycia , trzeci komplet ) , w kwietniu 2007r , po przebiegu 100 tyś km, bębny, szczęki hamulcowe , tarcze i klocki , cyliderki hamulcowe tył . Samochód bezawaryjny, bezproblemowy.

dodał: dddmisiak@wp.pl
Fiat Brava Hatchback 5d 1.4 12V (80 KM)

Auto relatywnie - przy proponowanym wyposażeniu - bardzo tanie. Obszerne wnętrze, bardzo pojemny bagażnik, bardzo przyzwoite zużycie paliwa (poniżej 7 litrów przy jedzie mieszanej). Bardzo dobrze trzyma się drogi, jak na posiadaną pojemność silnika bardzo elastyczne. Z uniwersalną sylwetką może się podobać. W moim odczuciu relatywnie najsłabszymi punktami są skrzynia biegów (po 70 tyś. problemy z jedynką oraz wstecznym ) oraz częste zaparowywanie szyb zimą.W czasie trzech lat i 95 tyś trzykrotnie wymieniałem klocki, raz amortyzatory, pasek rozrządu oraz akumulator - zamontowany przez fabrykę był zbyt mały na całe dodatkowe wyposażenie. Jednak ogólnie konstrukcję uważam za bardzo udaną, szkoda, że już nie jest produkowana.

dodał: Zadowolony bravoman.
Fiat Brava Hatchback 5d 1.4 12V (80 KM)

Bardzo ładne autko, niestandartowy wygląd, zwłaszcza tył, no i ten niebieski kolorek... W środku dużo miejsca, do bagażnika też trochę wchodzi... Brakuje mi lepszego radia, a firmowa maskownica z otworem na typowe radio psuje wygląd całej deski rozdzielczej (maskownica leży w domu a ja wciąż trzymam te fabryczne radio ze względu na wygląd). Mimo kilku niewielkich wad (opis w "Ten typ tak ma") jestem zadowolony że FIAT zrobił coś dobrego. I właśnie dlatego zmieniłem go na inny (hehehe - te autko zostało w rodzinie a ja od dwóch tygodni jeżdżę Bravą 1.9TD 75KM ´2000 w super srebrnym kolorku) :))) Opiszę go za jakiś czas.

dodał: Grzegorz (gigosia)
Fiat Brava Hatchback 5d 1.4 12V (80 KM)

Bardzo dobre autko,troszke mułowate ale ogólnie rzecz biorąc udane nadal nowoczesna sylwetka która nawet dziś potrafi się podobać,niestety posiada bardzo poważną wadę która przyćmiewa niewątpliwe zalety tego auta...skrzynia biegów!!! bardzo delikatna i zupełnie nie tolerująca zmian biegów przy większych obrotach silnika...no i kiepska widoczność szczególnie do tyłu masywne tylne słupki praktycznie utrudniają cofanie,jeśli tylko będziemy jeździć tym autkiem w sposób spokojny i podobnie cofać to nic specjalnego nie powinno się z nim stać

dodał: ADSSENBIELI
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - widoczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Opinie o instalacji LPG

Fiat Brava

  • 1.
  • 5,00 Fiat Brava 1.6 16V (103KM) 2000r.
    dodał: Łukasz, 01.03.2011

    Zacznę od spalania: Gdy zainstalowano instalację (01-06-2010) Srednio benzyna: 7,8l /100km gaz od 8.0 do 10.0 l/100km. zima (temp. dochodzące do -18) Śr. gaz od 5.8 - 7.8 l/100km (autentycznie) ALE: benzyny 17 litrów trzeba tankować co 3 tygodnie przez które pokonuję ok 800 km - horror. Silnik pracuje bezbłędnie, płynnie, dobrze się wkręca na obroty niekiedy mam wrażenie, iż został stworzony do zasilania gazem. Gdzieś wyczytałem, że silniki fiata bardzo dobrze tolerują jazdę na tym paliwie. Jedyna wada która mnie denerwuje to hałasująca (głośno tykająca) listwa wtryskowa gazu (czerwona). Prawdopodobnie mam sterownik STAG 300. Polecam gdy cenisz sobie oszczędność.

  • 2.
  • 5,00 Fiat Brava 1.4 12V (80KM) 1996r.
    dodał: Piotr, 16.01.2009

    Instalacja troche zbyt prosta (brak przełączania na benzynę po wypaleniu całego paliwa, brak możliwości automatycnego przejścia na benzynę przy zadanych obrotach np. 4500 aby zyskać trochę na mocy, waskie widełki pracy dla silnika krokowego co może powodować problemy z regulacją gdzie chce sie troche na instalacja popracowac /spalanie/). Sama jazda bezproblemowa, żadnych strzałów itp.

  • 3.
  • 5,00 Fiat Brava 1.6 16V (103KM) 1996r.
    dodał: Grzegorz, 11.01.2011

    Moja Brava miała 8 lat i przebieg 60 tys. gdy zdecydowałem się na instalację sekwencyjną. Z początku miałem problemy z przepustnicą ale po zmianie producenta tego urządzenia jazda jest bezproblemowa do dnia dzisiejszego (przejechałem 60 tys. km..

  • 4.
  • 5,00 Fiat Brava 1.8 GT 16V (113KM) 1999r.
    dodał: kleofas, 12.04.2009

    Instalacja serwisowana nieregularnie; w trakcie eksploatacji jedna poważna(droga) usterka -(czujnik ciśnienia gazu w reduktorze)po ok 40 tys km. Poza tym bez najmniejszych problemów. Prędkość maksymalna mniejsza o ok 10km/h

  • 5.
  • 3,25 Fiat Brava 1.2 16V 80 (82KM) 2001r.
    dodał: Czesio, 30.05.2010

    Kłopoty z obrotami wolnym. Auto gaśnie przy zmianie biegów po wysprzęgleniu silnika.Po przeczyszczeniu przepustnicy wymianie filtrów gazowych na krótki czas jest dobrze.Po krótkim czasie powraca ponownie.

  • 6.
  • 5,00 Fiat Brava 1.6 16V (103KM) 1997r.
    dodał: Marta, 18.03.2013

    Za kilka dni będę gazować kolejne auto. Nie zamieniłabym tego warsztatu na żaden inny :)

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Brava

Fiat Brava

543 komentarze

371 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~user brawy~user brawy

wojtek321 czujnik położenia wału

~wojtek321~wojtek321

Witam mam Fiata Brave 1.4 v12. Mam problem z instalacją elektryczną ponieważ przejadę powiedzmy 20km i samochód mi gaśnie nie wiadomo z jakiej przyczyny,za 10min zapali ponownie.Byłem na diagnostyce wykryto mi błąd w komputerze, ale samochód palił przy tym błędzie. Pomóżcie mi bo nie chcę się go pozbyć

~Piotr~Piotr

Miałem 1,6 a obecnie posiadam 1,4. Rzeczywiście różnica w osiągach tylko nieznacznie przemawia na rzecz większej jednostki. Pierwsze auto dużo paliło, obecne 1,4 posiada zasilanie LPG i spala około 9 litrów gazu na każde pokonane 100km. W każdym z moich Brava padła uszczelka pod głowicą, co mnie trochę dziwi, bo nie palę gum na starcie, ani nie przeciążam silnika. Oczywiście padły też klamki a ostatnio również skrzynia biegów. Mimo to uważam, że Brava nie jest, a raczej nie była, złym samochodem. Kupując używanego Fiata zwróćcie uwagę na stan podwozia, skrzyni biegów i na zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego. Pozwoli to uniknąć nerwów i zaoszczędzić czas, w którym samochód miałby stać w warsztacie mechanicznym.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
54 415
Przejechany dystans
28 243 367 km
Zatankowanego paliwa
1 479 237 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 783
Wydanych pieniędzy
2 100 735 zł
Średnie wydatki na auto
1 007 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 737
Wydanych pieniędzy
2 466 790 zł
Średnie wydatki na auto
1 182 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (2 087)

Zużycie paliwa Fiat Brava Hatchback 5d 1.4 12V

Na podstawie 209 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: PRZEMEK, dodano: 20.06.2010 22:02

AUTO UDANE NIE MA CO NARZEKAC JA POSIADAM TEN MODEL ZE SILNIKIEM 1.4 80KM JESTEM Z NIEGO ZADOWOLONY NIE ZAWIUT MNIE NA TRASIE JEZDZE DUZO ZAWIESZENIE OK TYLKO JAK BEDZIECIE KUPOWAC AMORTYZATORY DO TEGO MODELU TO KUPCIE OLEJOWE A NIE GAZOWE NA OLEJOWYCY BARDZO ŁADNIE JEZDZI TRUDNO DOSTEPNE ALE NA ALLEGRO ZNAJDZIECIE JAK WAM DUZO PALI TEN MODEL ZE TYM SILNIKIEM TO WYMIECIE MIXSER GAZU PRZY GAZNIKU BO NIE KTOZY ZAKŁADAJA Z OTWOREM 36MM A POWINNO BYC 38MM JA TEZ MIAŁEM ZAŁOZONY MIKSER Z OTWOREO 36MM I TEZ DUZO PALIŁ DOCHODZIŁO DO 14L GAZU JAK ZAŁOZYŁEM Z OTWOREM 38MM TO SPADŁO DO 9L NA KRUTKICH TRASACH POZDRAWIAM WAS I POLECAM TEN MODEL

pełny raport Fiat Hatchback 5d 1.4 12V

autor: Jacek, dodano: 21.09.2008 16:38

Możnaby ozzekiwać od pojemności 1,2 l mniejszego zużycia, ale biorąc pod uwagę dynamikę samochodu przy nie małej masie to naprawdę O.K. spalanie. W zasadzie jeżdżę dynamicznie choć nie koniecznie często wkręcam silnik na bardzo wysokie obroty 5-6 tys. A mimo to średnio pali 7 litrów. Tylko o o,5 do 1,0 litra mniej od lekkiego i wołkowatego UNO. Wynik 5,6 litra na 100 km osiągnąłem przy normalnej jeździe w trasie na wczasy w góry i po górach - cztery osoby plus bagaż. Przy prędkościach podróżowania 100-120km.

pełny raport Fiat Hatchback 5d 1.2 16V 80

autor: marek, dodano: 24.04.2010 13:13

Zimą wiadomo pali więcej ale na trasie pozwala utrzymać się do 5,8 l/100 km, przeciętnie pali około 5,6 nawet z klimą. Jeśli wychodzi więcej to zastanawiam się dlaczego? Mam to autko od 2004 roku, obecnie na liczniku trochę ponad 220 tys. km. Na niemieckiej autostradzie przy prędkości dochodzącej do 160 km/h zużywa do 7 l/100 km. Minimalne zużycie zanotowałem przy długiej trasie z rodziną, wyładowanym po brzegi kufrze i włączoną klimą. Wyniosło poniżej 5 l/100km przy V do 110 km/h. Koszty przeglądów poza ASO do 500 zł. Obecnie jeżdżę na oleju mineralnym, bo rozbiłem miskę olejową. Bez oleju przejechałem około 3 km - silnik bez uszkodzeń (bez remontu, naprawa miski przez spawanie) służy do dziś. Od tego zdarzenia przejechałem ponad 30 tys. km. Przy stanie licznika 120 tys. km wymieniałem amortyzatory na najtańsze dostępne w ASO, przy 140 tys. km była regulacja docisku w sprzęgle. Przy 215 tys. km wymiana pękniętej przedniej szyby (pękła, bo w podszybiu korozja - efekt fatalnej naprawy powypadkowej poprzedniego właściciela), 220 tys. km czyszczenie czujnika erg. Wymiana rozrządu przy przebiegu 90 i 180 tys. km. Auto praktycznie bezawaryjne, wygodne, trochę przeszkadzają szumy powietrza upływającego karoserię i stuki plastyków - spasowanie elementów brrr...

pełny raport Fiat Hatchback 5d 1.9 JTD

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Fiat Brava Hatchback 5d 1.4 12V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat Brava Hatchback 5d 1.4 12V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Fiat Brava

Premiera modelu miała miejsce w roku 1995. Brava to pięciodrzwiowy hatchback. W tym samym czasie na rynek weszły bliźniacze modele Bravy - trzydrzwiowy Bravo, czterodrzwiowy sedan Marea oraz Marea Weekend wersja combi. Brava to następca popularnego wcześniej modelu Tipo.

Zobacz dane techniczne Fiat Brava Hatchback 5d 1.4 12V 80KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat Brava, oglądali także