Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Fiat Cinquecento

Lata produkcji: 1991 - 1998
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany w latach 1991-1998, najpierw na licencji Fiata w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Tychach, a po przejęciu FSM przez włoski koncern – przez firmę Fiat Auto Poland. Cinquecento to następca wysłużonego Fiata 126p. Swoją nazwę zawdzięcza słynnemu modelowi 500 (cinquecento to również pięćset, ale wyrażone słownie) z lat 1957-1975. Podobnie jak on, Cinquecento stał się jednym z najlepiej sprzedających się aut w swojej klasie. W 1998 roku zastąpił go model Seicento.

Dane techniczne Fiat Cinquecento

Silniki

Moc silników 30-86 KM

Poj. silników 704-1 108 cm3

Prędkość maks. 126-150 km/h

Przyspieszenia 0-100 13,8-30,0 s

zobacz dane techniczne

Oceny Fiat Cinquecento

Średnia ocena modelu

na podstawie 1428 opinii

3.53

Średnia dla segmentu: Auta najmniejsze 3.76

Zalety

+ Widoczność

+ Stosunek jakość/cena

+ Koszty utrzymania

Wady

- Silnik

- Skrzynia biegów

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (54%)
NIE (46%)

Wybrane oceny kierowców Fiat Cinquecento

Za całokształt zasłuzona 4, nawet dodam od siebie, że dałbym 4 z plusem. Auto można kupić teraz za grosze, jak ... więcejsie poszuka, to można znaleźć dobrze utrzymany egzeplarz za 2 tys zł, a nawet i mniej. Ja za swojego dałem w tym roku 2 tys zł. Za tę cenę myslę, że autko jest warte zakupu. Wczesniej miałem Poloneza również z 1995 roku kupionego od pierwszego własciciela, który dbał o auto, serwisoawł go w ASO, nie zażynał silnika, a jednak auto było w duzo gorszym stanie. Blacha jak to w polonezie rdzewiała prawie, że w oczach, silnik miał 170 tys km przebiegu i żarł już tyle oleju, ze trzeba mu było miesiecznie dolac ponad litr, a silnik nie miał żadnych wycieków, a przy odpalaniu zimnego silnika robił niebieską zasłonę dymną za sobą. :) A w cieniasku silniczek ma przebieg 150 tys km i sprawuje sie bardzo dobrze, nie żre oleju i jest dynamiczniejszy jak w poldku. Tak samo z blachą, która w cieniasach jest ocynkowana i praktycznie nie rdzewieje, co najwyżej może gdzieniegdzie wyjsc jakies bardzo drobne ognisko rdzy, którego bardzo łatwo sie pozbyc. Jak dla mnie autko bardzo fajne za taka kwotę. ukryj
dodano 14.09.2007 przez
Bardzo dobre autko dla chcących jeździć za niewielkie pieniądze. Poręczne w mieście, a i na trasie sobie jakoś radzi. Jazda ... więcejze stałą prędkością 120 km/h nie stanowi problemu. W Niemczech zdarzało mi się jechać "w porywach" do 160 km/h na LPG. Tylko trzeba uważać, żeby starczyło sił przy wyprzedzaniu. Podsumowując, mam ten samochodzik od 7 lat, jestem drugim właścicielem i mogę powiedzieć, że nigdy nie żałowałem tego zakupu. Obecnie mam inne, większe autko, ale Cieniasa nie sprzedaję. Dostałbym za nigo parę groszy, a na dojazdy do pracy jest dla mnie idealny. Ale w dalsze trasy juz nim nie jeżdżę. Po prostu przy ok. 300 000 km przebiegu ma prawo odmówić dalszej współpracy. ukryj
dodano 03.11.2006 przez
Posiadam wersje Soleil z rozsuwanym szmacianym dachem.Dach lekko sparciały i przydałobysię go odnowić.Poza tym od auta w wersji (bądź co ... więcejbądź) sportowej oczekiwałem czegoś więcej.Jeżdże nim miesiąc i tak się zastanawiam jak dopiero muszą jeździć słabsze wersje.Auto może zadowolić jak się człowiek przesiada z malucha.Ale wystarczy tylko,że rok czasu pojeździłem całkiem seryjnym/cywilnym Civic'iem (nie mówie już o CRXie) i już sportowy CC wydaje mi się jedną wielką lipą.Do tego spalanie,które potrafi człowieka na prawde wyprowadzić z równowagi.Miejsca w tym mało.Jak się zapomni o spalaniu,to całkiem fajnie się tym jeździ po mieście.Poza miastem jest słaby i ciasny.Ogólnie polecam,ale tylko za jakąś symboliczną kwotę i na pewno nie jako auto rodzinne.Trzeba przyznać,że ma całkiem dobre światła.Poza tym moim zdaniem powinien być trochę twardszy jeszcze,albo chociażmieć mniejszy skok zawiechy,bo w zakrętach (szczególnie szybszych) normalnie go wyrzuca. ukryj
dodano 31.10.2008 przez
Pojazd praktycznie bezawaryjny (mowa o 900), należy jedynie tankować i pamiętać o podstawach a na miejsce zawsze dojedziesz. Bardzo tanie, ... więcejłatwo dostępne części, mnustwo zamienników. Złomowce pękają w szwach od dobrych części sprzedawanych za grosze. Z naprawą poradzi sobie nawet kobieta wystarczy książka obsługi lub internet. Dużym plusem jest spalanie w mieście 7-7,5l natomiast na trasie 5-5,5l GAZU !!!! Auto specjalnych osiągów nie posiada ale wystarcza na normalną jazdę a na trasie nawet na wyprzedzanie innych. Ja na gazie cisłem 150km/h i poszedł by jeszcze tylko że jechałem z dziewczyną :(. Cienki dobrze trzyma się drogi, jest dość szeroki, w środku wystarczająco miejsca. Autko idealne do miasta małe, zwrotne wszędzie się wciśnie świetnie sobie radzi również na bezdrożach i w trudnym terenie nie jest to Hamer ale sobie radzi tylko raz mnie wyciągali traktotem bo koła znikły w błocie ukryj
dodano 25.12.2009 przez
Zobacz oceny Fiat Cinquecento Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Fiat Cinquecento

Pb
3,80 - 11,83
Na podstawie 933 raportów spalania
LPG
5,03 - 10,70
Na podstawie 160 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Fiat Cinquecento

Witam wszystkich posiadaczy cienkusa. Jeżeli auto jest dobrze wyregulowane to spalanie przy oszczędnej jeździe schodzi niewiele ponad 6 l na ... więcej100 i to w zimę w cyklu mieszanym. A o to sekret oszczędnej zada 1 bieg służy tylko do ruszenia wbijamy 2 i jedziemy nie przekraczamy 50% starajmy się jechać przy pedale wciśniętym minimalnie ja około 25% gazu i jadę. Prędkości do zmiany biegów to około 40 km/h czwarty wbijamy przy koło 60 km/h. Jak go kupiłem to palił 13 z ciężką nogą na 76,6 kilometrów! Dałem go do mechanika aby mi przeczyścił gaźnik wyregulował zrobił to w cenie 270 zł. Wymienił mi wszystkie paski uszczelki także przeponę od mebramy i świece razem z przewodami dodatkowo dał mi taki jak ma być filtr paliwa bo miałem za mały więc ten gaźnik przeżyje to auto. Jeszcze bym zapomniał sprawdźcie czy pedał gazu się wam nie blokuje to wymieńcie linkę to też dużo wam da mi na to popatrzył jak pojechałem drugi raz żeby mi popatrzył czy obroty się nie zmieniły. Wymieniłem dodatkowo olej razem z filarem oleju na najtańszy olej lotos mineralny. Bo niestety aisany przy ponad 100 tys. km lubią się psuć. To zaczęło mi palić 7,46 l z ciężką nogą jak startowałem to nieraz trawę wyrywałem później pojechałem do gościa zmniejszył mi jeszcze kapkę obroty to zeszło do 7,2 i oczywiście linkę od pedału gazu dał nową. Teraz zacząłem jeździć ekonomicznie to w cyklu mieszanym pali około 6,3 przy prędkościach max 70-80 km/h to jest oszczędne poza miastem więc pali mi mało a po mieście do max 6,5 l dochodzi i to w zimie w grudniu!. Starajcie się jak najszybciej ruszać nie grzać silnika bo w czasie jazdy przecież się zagrzeje dodatkowo jeżeli postój trawa ponad 20 sekund to zgaście silnik bo w starszych autach pali więcej wam na uruchomionym silniku paliwa niż na zgaszonym. Starajcie się jak najszybciej wbić 4 więc przy pedale wciśniętym do 50% ja 25% pedału wciskam to zauważycie dużą różnicę i unikajcie zbędnych zmian biegów. ukryj
dodano 20.12.2011 przez
Przyzwoite autko w swojej klasie i cenie, w sam raz np. dla niezamożnego studenta (sam takim byłem, jak nabyłem CC). Tanie ... więcejczęści, wbrew pozorom całkiem niezawodne, dość odporna blacha na rdzę oraz zawieszenie na dziury. Komfort jazdy wystarczający dla nienawykłych do limuzyn, co niezbędne z wyposażenia ma, w środku sporo miejsca jak na wymiary pojazdu, a po złożeniu kanapy można z tyłu spore ładunki przewieźć. Osiągi znośne przy 1-2 osobach w środku, przy 4ce spod świateł szybszy jest skuter, ale jechać się da-700ka to mały silniczek, więc to robi różnicę, w spalaniu też. Fiacik jeśli jest dobrze utrzymany, wyregulowany i umie się jeździć (wcale niekoniecznie jak żółw) pali umiarkowanie (moim wcześniej jeździła kobieta i technicznie było nieco do poprawek-pierwotnie przez to palił 8-12 litrów LPG). W mieście przeciętnie pali 8 litrów gazu. Jak się jeździ spokojnie i przewidująco omijając korki bywa i 7, ale przy korkach, wożeniu kompletu pasażerów i ciężkiej nodze potrafi sporadycznie przekroczyć zimą 9. Trasa 5-5,5, przy pospiechu z 2 pasażerów i bagażami bywało lekko powyżej 6, za to jadąc spokojnie we 2 osoby ileś razy schodziłem do 4,5. Biorąc pod uwagę cenę równą przeciętnej pensji, jako urządzenie do przemieszania się, a nie szpanu i wyścigów, szczerze polecam zamiast poniemieckich rupieci pamiętających mur berliński;-) Uwagi: jak można sporo używam "luzu", mój egzemplarz ma gaźnik FOS. ukryj
dodano 03.04.2010 przez
witam posiadam cc od 1,5 roku jestem z tego bolida bardzo zadowolony jego spalanie i eksploatacja jest bardzo niska !! ... więcejmój cc ma gaźnik webera który jest bardzo łatwy w obsłudze jak i cała budowa tego silnika !! większość drobnych usterek i regulacji mżna sobie samemu zrobić. Samochodem jeździ moja żona codziennie pokonuje trase w cykli mieszanym połowa miasto pk 7km i 6 km na dts Katowice-Chorzów samochód ma bardzo dobrze wyregulowany gaźnik tz ( nie gaśnie na wolnych obrotach a są bardzo wolne a co zatym idzie ładowanie na zapalonych światłach też jest w normie czyli 14,4v )!!.. OSOBISTA PORADA JEŚLI KTOŚ CHCE SKORZYSTAĆ!!!! Jesli posiadasz webera wyreguluj mieszanke więcej powietrza mniej paliwa to daje takie rezultaty, dbaj o filtr paliwa koszt ok 4 zł co 3- 6 miesięcy!!! czyśc filtr powietrza co jakiś czas a jesli jest bardzo brudny wymień odmę która idzie od korka wlewu oleju do filtra powietrza odłącz zaślep stronę od filtra powietrza a od korka oleju wypuść wężyk w dół niech brud leci na zienię a nie do filtrów i gaźnika !! ( na oprzeględ podłącz jak było orginalnie bo możew byc tak ze będzie zostawiał plamy co na przeglądzie nie jest wskazane) w razie czego piszcie niedługo wstawię do mojej galeri cc ale narazie dziadek jest w trakcie napraw blacharsko lakierniczych na jego 18 urodzinki :-) jak co mój profil adus1986 a drugi później 09011988 mojej żony ukryj
Witam, posiadam CC 1100 od roku i nie polecam tego autka ponieważ bardzo dużym minusem jest spalanie (8,54l/100km) przy normalnej ... więcejjeździe, a nie wspomnę jakie jest przy dynamicznej jeździe :P co prawda nie obliczałem tego ale pije jak smok,bardzo szybciutko idzie opróżnić bak. Ciężko zejść poniżej 8 litrów. Dochodzi do tego szereg drobnych usterek z którymi cały czas się borykam :( i kilka poważnych usterek takich jak zerwanie poduszki silnika, albo zerwanie linki od skrzyni biegów. Nie kupił bym drugi raz tego autka, nie opłaca się, wiem co mówię. lepiej dołożyć parę tysięcy i wziąć jakiegoś np. golfa niż to gówno. Niby CC jest tańszy ale jak się ma pecha to i tak będzie trzeba w niego włożyć i to nie mało, a cena wyjdzie tak jak za lepsze autko. Mozę mi się trafił felerny egzemplarz, bo nawet lepsze auta się psuja :P Jestem pewien ze jak bym nie miał z nim problemów, to i tak dalej by mnie irytowało te spalanie. Mam uraz do CC i nie polecam ! ukryj
dodano 12.10.2009 przez
Samochód jest ekonomiczny. Silnik, owszem, nie zachwyca osiągami, ale odpłaca się ekonomią. Moja najdłuższa trasa tym samochodem to ok 220 ... więcejkm, przy średniej prędkości 70/80 km auto spaliło niewiele ponad 4 litry. Jechałem na majówkę razem z moją dziewczyną + kilka rzeczy, samochód średnio obciążony. Łącznie podczas tego wyjazdu zrobiliśmy 742 km na 35 litrach. W zimę potrafi jednak spalić więcej, szczególnie gdy silnik się nie nagrzał. Miałem taki przypadek kilkakrotnie w zimę 2011/2012 przy temperaturach -20/-15 ( swoją drogą fajnie że odpalił ;p). Rozwiązanie okazało się proste, wystarczył karton osłaniający wlot do chłodnicy, wtedy spalanie wynosiło ok 6,9 l 95 pb. Auto oczywiście potrafi spalić więcej szczególnie gdy mocno przyciskamy pedał gazu. Uważam to jednak za bezsensowne działanie. Cinqecento 700 to nie wyścigówka. Samochód służy do przemieszczania się z punktu a do punktu b. Im mocniej przyciskamy pedał gazu, tym większe spalanie. ukryj
dodano 05.12.2012 przez
Zobacz raporty spalania Fiat Cinquecento Dodaj raport spalania

Dealerzy Fiat

PARTNER J.Pączyński, W.Puczka S.J.

Fiat Partner Bytom

śląskie, Bytom, Strzelców Bytomskich 40B

Więcej

AUTO SERVIS

AUTO SERVIS MICHAŁ BOROŃ Fiat Nowy Targ

małopolskie, Nowy Targ, Krakowska 3

Więcej

GANINEX GAZDA GROUP

GANINEX GAZDA GROUP Fiat Pszczyna

śląskie, Pszczyna, Bielska 31C

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Fiat Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 60A

Więcej

MOTO SOWA

MOTO SOWA Wojciech Sowa

małopolskie, Nowy Sącz, Wielopole 140

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Fiat Cinquecento

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 962

Przejechany dystans

157 468 zł

Zatankowanego paliwa

38 583 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

358

Wydanych pieniędzy

61 062 zł

Średnie wydatki na auto

386 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

402

Wydanych pieniędzy

51 508 zł

Średnie wydatki na auto

326 zł

ZOBACZ 158 dzienników kosztów Fiat Cinquecento Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Fiat Cinquecento

Liczba wpisów: 21
komentarzy(16)
komentarzy(0)
komentarzy(4)
komentarzy(6)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Fiat Cinquecento dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Fiat Cinquecento

Liczba wpisów: 19
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Fiat Cinquecento Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Fiat Cinquecento

Liczba wpisów: 5
Auto zagazowane jakiej 7 lat temu i sprzedane 5 lat temu...(gaznikowiec) Fatalna praca silnika na lpg (na benzynie bdb),gaśnięcie na ... więcejzakrętach na luzie.Komentarz w firmie;"Na zakrętach membrany się domykają siłą odśrodkową... Proszę zmienić styl jazdy i mieć na zakręcie zawsze wkleszczony bieg"... Poza tym gaśnięcie na luzie na prostej. Spalanie 11 L lpg !!! (benzyny 7 L...) Strzały w kolektor przy dodaniu gazu po redukcji.Ostatecznie spalenie filtra powietrza wraz z plastikową obudową filtra. ukryj
dodano 21.06.2011 przez
instalacja gazowa w aucie o tak małym silniku to porażka!Auto stawało nawet na środku skrzyżowania,bez żadnych ostrzeżeń,nagle,a był dzeeń,że jeżdziło ... więcejsuper. Po wielu naprawach i regulacjach gażnika sprzedałam to padło i teraz już raczej nie zdecyduję się na auto na gaz,bo szkoda nerwów i życia jak nagle znów np.stanęloby na środku skrzyżowania! ukryj
dodano 14.01.2013 przez
Spalanie latem okolo 6l gazu zima to 7l ,auto leciwe ale na dojazd do pracy , 1000 kilometrow miesiecznie idealne bo tanie.
dodano 27.01.2012 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Cinquecento

Skarbnica wiedzy o Fiat Cinquecento

Ciekawostki
dodano 08.01.2012 przez
Pierwsze auta, które zaczęły trafiać do nabywców od grudnia 1991 roku szczyciły się bardzo bogatą paletą barw. Można było wybrać Cinquecento w kolorze czerwonym, białym,…
dodano 08.01.2012 przez
W 1995 roku wyprodukowano 500 000. egzemplarz Fiata Cinquecento. Auto w kolorze białym zostało przekazane na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Z fabryki odebrał je…
dodano 08.01.2012 przez
W maju 1993 roku zmniejszono pojemność silnika z 903 ccm do 899 ccm. Uzyskano to poprzez skrócenie skoku tłoka o 0,3 mm. Przyczyna? Opłaty podatkowe!…
dodano 08.01.2012 przez
Po podpisaniu w 1987 roku umowy licencyjnej na produkcję Cinquecento motoryzacyjny świat obiegła prawdziwa sensacja. Otóż FSM miała być jedynym producentem tego samochodu od nowości.…
dodano 08.01.2012 przez
Przed oficjalną premierą samochodu Cinquecento ogłoszono w Polsce konkurs na jego nazwę. Najpopularniejszą okazała się nazwa "Halny". Nie skorzystano jednak z tego pomysłu, a załoga…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą