Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat Doblo Minivan 1.3 D

Mały samochód dostawczy należący do klasy kombivanów (segment K) produkowany od 2000 roku. W ofercie Fiata zastąpił model Fiorino II. Doblo to jeden z liderów swojego segmentu, od rynkowego debiutu znalazł już prawie 400 tys. nabywców. W 2006 roku został również wyróżniony nagrodą „International Van of the Year”. W Polsce Doblo dostępny jest od 2001 roku. Pięć lat później pojawił się w gruntownie zmodernizowanej wersji. W 2009 roku zaprezentowano drugą generację samochodu. W Korei Północnej Doblo produkowany jest przez firmę Pyonghwa Motors i sprzedawany pod nazwą Ppeokugi.

Fiat Doblo i Doblo Cargo Maxi - widok z przodu
Fiat Doblo i Doblo Cargo Maxi - tył - bagażnik otwarty
Fiat Doblo i Doblo Cargo Maxi - widok z tyłu
Fiat Doblo i Doblo Cargo Maxi - prawy bok
Fiat Doblo i Doblo Cargo Maxi - drzwi kierowcy od wewnątrz
Fiat Doblo i Doblo Cargo Maxi - bagażnik - inne ujęcie
Fiat Doblo i Doblo Cargo Maxi - tylna kanapa

Generacje Fiat Doblo

Doblo III

Za sprawą oryginalnie wystylizowanego nadwozia, Doblo wyróżnia się wśród konkurentów. „Pudełkowatą” bryłę karoserii, typową dla „dostawczaków”, urozmaicono charakterystycznym pasem przednim (z masywnym zderzakiem i dużymi reflektorami), wyraźnie zaznaczonymi nadkolami, a także linią szyb bocznych zwężającą się ku tyłowi.

Przestrzeń ładunkowa to chyba największy atut całego Fiata Doblo – niezależnie, czy mamy do czynienia z wersją dostawczą, czy też typowo osobową, do dyspozycji jest przeogromna ilość miejsca na bagaże. Na tle swoich rywali, włoski model wyróżnia się również ponadprzeciętną ilością miejsca wygospodarowaną dla pasażerów.

W kabinie Doblo nie brakuje również różnego rodzaju schowków i skrytek, brakuje natomiast lepszego wykończenia. Zastosowane plastiki wyglądają nieatrakcyjnie i są twarde w dotyku, powody do narzekań dostarcza również ich montaż. Całe szczęście, że monotonną deskę rozdzielczą ozdobiono kolorowymi akcentami, a wszelkie wskaźniki zaprojektowano tak, aby były jak najbardziej czytelne.

Wielowahaczowa konstrukcja zawieszenia robi swoje – jak na samochód dostawczy, Fiat jest niezwykle komfortowym pojazdem. Co więcej, pokonywanie autem zakrętów nie generuje dużych przechyłów nadwozia, a układ kierowniczy przyzwoicie przekazuje ruchy kierownicą na koła. Dość przeciętnie prezentuje się natomiast skuteczność hamulców.

Doblo nie należy do tanich samochodów, jednak biorąc pod uwagę jego funkcjonalność i bardzo wszechstronny charakter, cena nie wydaje się przesadzona. Zwłaszcza, że wyposażenie standardowe okazuje się wyjątkowo bogate – bez dopłaty otrzymamy m.in. komplet airbagów, system ESP i elektrycznie regulowane szyby boczne.

Doblo I/II

Na nadwoziu Fiata Doblo I. generacji trudno zawiesić oko - kombivany to z zasady auta o nikłej atrakcyjności wizualnej i nie inaczej jest w przypadku opisywanego modelu. Znacznie istotniejsze są w autach tej klasy możliwości przewozowe, a akurat w tej kategorii włoska propozycja ma się czym pochwalić - kufer okazuje się po prostu przeogromny. Do wykorzystania przez rodziny, samochód zachęca dużą ilością miejsca dla pasażerów (nawet siedmiu) i bogactwem schowków, zniechęca z kolei topornymi plastikami, które skutecznie informują o użytkowym charakterze konstrukcji.

Spośród jednostek napędowych montowanych w Doblo zdecydowanie najlepsza jest ta oznaczona symbolem 1.9 JTD - jest dynamiczna, zużywa niewielkie ilości oleju napędowego, a przy tym okazuje się trwała. Jeszcze wytrzymalszy jest starszy diesel 1.9 bez turbodoładowania, ale to typ bardzo, bardzo powolny. Wśród "benzyniaków" uwagę warto zwrócić na 1,2-litrowy motor w wersji 16V. Zawieszenie zostało podporządkowane wytrzymałości, przez co oferuje raczej mizerny komfort jazdy.

Projektując swojego kombivana, Fiat postawił na maksymalne uproszczenie jego konstrukcji - stąd nieskomplikowane podzespoły mechaniczne, minimum elektroniki oraz skromne wyposażenie. Właśnie to - w połączeniu z całkiem solidną budową - zapewnia użytkownikom Doblo w miarę bezproblemową eksploatację. Unikać należy jedynie egzemplarzy z awaryjnymi silnikami 1.6 i 1.3 JTD oraz aut traktowanych jako nisko-budżetowe "woły robocze". Co prawda w aucie dość często psują się elementy elektryczne, klamki czy zamki, ale to drobiazgi.

Komentarze redakcji

Powagosław: Fiat odrobił zadanie domowe i przygotował jednego z najciekawszych kombivanów na rynku. Francuskim muszkieterom w tej klasie przybył zaskakująco groźny konkurent. W końcu.
Luzacjusz: W przerwach między gotowaniem makaronu, układaniem włosów na brylantynie, symulowaniem rzutów karnych w meczach piłkarskich i śpiewaniem „20 km al giorno” Włosi z paskudnego, archaicznego wozidła zrobili całkiem niebrzydki, przystojny samochód. Dostawczy! Dio mio!

Silniki Fiat Doblo

Fiat Doblo III - jaki silnik wybrać?

Najsłabsze motory są naprawdę ospałe. Benzynowy silnik 1.4 95KM nie jest ani elastyczny, ani zrywny. Diesla 1.3 ratuje wyższy moment obrotowy i znikome spalanie. To dobre propozycje dla wersji użytkowej, bo w niej osiągi nie są istotne. W przypadku nadwozia osobowego warto sięgnąć po mocniejsze propozycje. Diesel 1.6 105KM chętniej współpracuje z kierowcą, ale najciekawsze i tak są dwa silniki – wysokoprężny 2.0 135KM i benzynowy 1.4 T-Jet 120KM, który może być też zasilany gazem CNG. Oba są elastyczne i dość dynamiczne.

Fiat Doblo II - jaki silnik wybrać?

Popularny i dostępny w wersji towarowej oraz osobowej – i pod tym kątem warto dobrać odpowiedni silnik. Flotom spodoba się diesel 1.3D, który osiąga 75 lub 85KM. No właśnie - flotom ze względu na symboliczne zużycie paliwa, ale nie kierowcom, bo w trasie załadowane auto jest ospałe i ciężko się nim jeździ – za to w mieście czuje się jak ryba w wodzie. Doblo częściej używane w trasie zdecydowanie lepiej sprawdzi się ze znanym 1.9 JTD o mocy 105-120KM – ten ma więcej wigoru przy wyższych prędkościach. Silniki benzynowe też się znajdą, ale ze względu na to, że tego typu auta często sporo jeżdżą, to mogą okazać się nieopłacalne. Najmniejszy 1.4 77KM sprawdzi się głównie w mieście, bo do podróży między miastami lepiej nada się większy 1.6l. Jego plus jest taki, że można go dostać z instalacją na gaz ziemny CNG, a to drastycznie obniża koszty eksploatacji, ale nie cenę zakupu.

Publikacje o Fiat Doblo

Fiat Doblo Easy 1.6 MultiJet - bez udawania
 
Nasz test

Współczesne samochody powinny być prestiżowe, ekskluzywne i świetnie wykończone. Fiat Doblo niczego nie udaje. Oferuje bardzo przestronne i rozsądnie urządzone wnętrze, odpowiednie wyposażenie i efektywne silniki za uczciwe pieniądze.

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przegląd rynku nowych samochodów: samochody z LPG za co najmniej 50 tys. zł

Kontynuujemy temat instalacji gazowych w nowych samochodach. Tym razem na tapetę bierzemy auta w podstawowej wersji droższe niż 50 tys. zł. Czy oferta tego typu pojazdów jest duża?

Fiat Doblo Cargo - Praktyczność utytułowana
 
Nasz test

Na rynku jest już obecnie druga generacja tego samochodu, która niedawno uzyskała tytuł International Van of the Year. Grono jurorów, dziennikarzy motoryzacyjnych z 24 krajów Europy chwaliło zwłaszcza różnorodność wariantów płyty podłogowej i nadwozia.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora International Van of the Year dla nowego Fiata Doblo Cargo

Nowy Fiat Doblò Cargo zdobył tytuł Międzynarodowego Samochodu Dostawczego roku 2011, otrzymując 128 na 168 możliwych do zdobycia punktów. Tak wysoką ocenę przyznało międzynarodowe jury złożone z 24 dziennikarzy, specjalizujących się w branży samochodów dostawczych. To prestiżowe wyróżnienie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Fiat Doblo

Fiat Doblo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Fiat DobloautoWcentrum - społeczność Fiat Doblo

najwyższe oktanyAuta - Fiat Doblo

Fiat Doblo Ivet 36,45

Fiat Doblo piździkółko 58,32

Fiat Doblo 64,58

Fiat Doblo diabel 63,67

Fiat Doblo Dobluś 29,63

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat Doblo

vip84 30,05

venom 85,86

Futulapka 30,03

tomo_oo 30,03

niki129 96,93

GaPowy 32,58

autre2003 81,55

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat Doblo

Zakup Ivet
Zakup Ivet Po wielu perypetiach w Krakowskich komisach, w nasz krąg zainteresowań wpadł rud...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat Doblo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Fiat Doblo
 

Najpopularniejsza wersja Fiat Doblo

Fiat Doblo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Fiat Doblo
 

Fiat Doblo najczęściej porównywane z:

Mercedes Vito
116 CDI (163 KM)
Toyota Proace
2.0 D (128 KM)
Skoda Praktik
1.2 TSI (85 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Fiat Doblo CARGO MAXI BASE 1.4 BZ 95KM Fiat Doblo CARGO MAXI BASE 1.4 BZ 95KM
Rocznik: 2014. Silnik: 1.4 70KM .
Cena: 53 447 zł
Zyskujesz: 18 779 zł Zobacz szczegóły »
Fiat Doblo Fiat Doblo
Rocznik: 2010. Przebieg: 123 497 km. Silnik: 1.6 77KM .
Cena: 29 900 zł

Używane Fiat Doblo

Fiat Doblo
1.3 diesel 75 KM
184 000 km, 2006
15 600 PLN
Fiat Doblo
1.3 diesel 75 KM
119 000 km, 2008
16 900 PLN
Fiat Doblo
1.3 benzyna
173 000 km, 2003
8 900 PLN
Fiat Doblo
1.6 benzyna 103 KM
170 000 km, 2003
12 900 PLN

Ocena auta Fiat Doblo Minivan 1.3 D

  • Średnia ocena
    na podstawie 7 opinii
  • 4,01
  • Średnia dla segmentu
    Dostawcze: 3,82

Wybrane opinie

Fiat Doblo Minivan 1.3 D (85 KM)

Bardzo udany van do miast lub do przemierzania niewielkich odleglosci. Ze wzgledu na zadziwiajaca pojemnosc tj 1.3 diesel , jest naprawde dynamiczny w zakresie od 2tys do 3tys obrotow, i ma niewielkie spalanie. Niestety nie polecam na polecam na wyzsze predkosci ponad 120km/h, gdzie spala ponad 10 litrow ropy. Pozatym van godny poleceni. Siedzenia super. Nawet po 24 godzinnej jezdzie nie czuc wogole zmeczenia. Siedzenia super. widocznosc rewelacja.

dodał: kkopernik@op.pl

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Fiat Doblo

Fiat Doblo Fiat Doblo Cargo Fiat Doblo III Van Facelifting (2015) Fiat Doblo IV Van 1.6 MultiJet 16V 105KM - galeria redakcyjna Fiat Doblo i Doblo Cargo Maxi - galeria redakcyjna Ram ProMaster City (2015) Fiat Doblo 2010 Fiat Doblo III Cargo Facelifting (2015)
Zobacz inne galerie Fiat

Opinie o instalacji LPG

Fiat Doblo

  • 1.
  • 4,50 Fiat Doblo III 1.4 16v (95KM) 2011r.
    dodał: Niemocny, 25.04.2011

    Witam wszystkich uzytkownikow fiata doblo cargo z silnikiem diesel i benzyna, stoje przed wazna decyzja wlasciwego wybou, mam zamiar kupic ponownie doblo CARGO MAXI i zastanawiam sie nad dieslem 1.3 90KM, oraz nad benz 1,4 95KM + zalozenie sekwencyjnej inst. gazu. Poniewaz zalezy mi na nizszych kosztach eksploatacji wiec tu stawiam na gaz, obawiam sie jednak czy ta jednostka benz z gazem nie bedzie za slaba do stale zaladowanego auta okolo 500kg ladunku, obawiam sie tez wszelkich regulacji i dostrojen tej instalacji przez okres uzotkowania samochodu, okolo 4 lat. Prosze o porade. Z gory dziekuje

  • 2.
  • 4,50 Fiat Doblo I 1.2 (65KM) 2001r.
    dodał: piotrek, 23.07.2010

    Instalacja chodzi od samego początku bardzo dobrze. Miałem z początku obawy, bo silnik przy przebiegu 130 tys. km spalał już 0,4l oleju/1000km i nie miał wzorowej kompresji. Jak narazie niemam z instacją jakichkolwiek problemów. Różnica w osiągach na benzynie i na gazie jest niezauważalna. Spalanie średnie miasto-trasa wynosi 9,5l/100km LPG. Średnio w trasie 8,5l LPG. Minimalne spalanie gazu w trasie jakie udało mi się uzyskać to 7,5 l przy spokojnej i równej jeździe z prędkością 90km/h.

  • 3.
  • 5,00 Fiat Doblo III 1.4 16v (95KM) 2010r.
    dodał: doblo, 22.07.2010

    Długo czekałem na samochód , a teraz tylko jadę i tankuję gaz.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Doblo

Fiat Doblo

63 komentarze

51 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~ogi111@wp.pl~ogi111@wp.pl

Posiadam fiata doblo rocznik 2005. Silniczek 1,3 multijet spalanie miasto 4,5l, trasa do 4l, mieszaniec 4,4l wedle wskazań komputera co sprawdza się również na stacji przy tankowaniu i ilości km przejechanych na baku. Przebieg obecnie zrobiłem już 768tyś km nic się z autem nie dzieje. Kupiłem go od pierwszego właściela jak miał 250tyś jeździ praktycznie bez przerwy oczywiście wszelkie prace przeglądowe oddaje fachowcom w serwisie fiata. Polecam te samochody to cudeńka. Przy 270tyś km powiedziano mi że słychać łańcuch rozrządu ... winą był olej wtedy wymieniałem co 20tyś ale teraz zmieniam co 15 czasem prędzej i jest wspaniale. Prędkości to demonem to auto nie jest ale za wygodę i bezpieczeństwo w podróży warto odpuścić te szybkości. Podróżna prędkość to 100 / 110 wtedy auto odpoczywa. Ja mam jeszcze sprzęgło normalne docisk słoneczko i wymieniam co 200tyś bo wtedy czuć jak auto śpiewa w podróży. A jeszcze jedno turbina była robiona w salonie fiata właśnie kiedy go kupiłem przy 250tyś od tamtej pory kiedy jeżdżę ja nic się nie dzieje ma moc i nie kopci.

~mmm~mmm

padła mi skrzynia Fiat Doblo 1,2
jaka inna pasuje ...

~Arek~Arek

Do ~marcin:
Witam. Ja robiłem w Pabianicach woj Łódzkie adres http://www.chiptuning.com.pl/kontakt.html jestem bardzo zadowolony.Goraco polecam

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
57 821
Przejechany dystans
29 800 382 km
Zatankowanego paliwa
1 583 512 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 210
Wydanych pieniędzy
2 220 524 zł
Średnie wydatki na auto
1 013 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 615
Wydanych pieniędzy
2 611 820 zł
Średnie wydatki na auto
1 192 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (2 191)

Testy zderzeniowe Fiat Doblo

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat Doblo przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat Doblo 1.9 JTD Panorama

Fiat Doblo
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat Doblo Minivan 1.3 D

Na podstawie 6 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: mac, dodano: 27.10.2004 01:49

Jeśłi ktoś potrafi powstrzymać się od wciskania gazu na maxa podczas jazdy autostradą to można spalić nie więcej niż 5,5 L/100km.Jadąc na maxa,czyli 145-150 km/h poniżej 6L/100km.się nie zejdzie.W mieście 6,5L/100km. to standard.

pełny raport Fiat Minivan 1.3 D

autor: Cyna, dodano: 01.09.2011 00:17

Komputer troche przekłamuje zużycie paliwa - zaniża o niecały litr/100 km. Z pomiarów wynika, że przy ekonomicznej jeżdzie na trasie tj. 70 - 100 km/h spali 4,7. To bardzo dobry wynik na tak duże i "rozdmuchane" auto. Przy max prędkości, tj 180 km/h komputer wyświetla spalanie 7,5/100 km (nie wiem ile jest na prawdę)

pełny raport Fiat Minivan 1.9 JTD

autor: szrek1983@wp.pl, dodano: 04.06.2011 08:52

Wyjeżdżając z salonu 5km na liczniku komputer wskazywał 14.6 litra na 100 (musieli go trochę po katować w fabryce) Obecnie spalanie ciągle spada i aktualnie pokazuje po 200km 9,8 L (cykl mieszany)i wydaje mi się, że jeszcze sporo spadnie (nie jestem zawalidrogą) .

pełny raport Fiat Van 1.4 16v

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Fiat Doblo Minivan 1.3 D

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat Doblo Minivan 1.3 D

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Fiat Doblo

Spora popularność samochodów w typie Citroena Berlingo, Renault Kangoo czy Peugeot Partner skłoniła Fiata do wypuszczenia na rynek samochodu użytkowego w podobnym typie. Tak powstał model Doblo, który łączy w sobie samochód osobowy z małym "dostawczakiem". Dostępne są modele osobowe pod nazwa...

Zobacz dane techniczne Fiat Doblo II Minivan 1.3 D 85KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat Doblo, oglądali także