Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Fiat Doblo

Lata produkcji: 2000 - teraz
Segment: Dostawcze
Mały samochód dostawczy należący do klasy kombivanów (segment K) produkowany od 2000 roku (w Polsce dostępny od roku 2001). W ofercie Fiata zastąpił model Fiorino II. Doblo to jeden z liderów swojego segmentu, od rynkowego debiutu znalazł już ponad milion nabywców. W 2006 roku został również wyróżniony nagrodą „International Van of the Year”. Od 2015 roku oferowana jest czwarta generacja samochodu. W Korei Północnej Doblo produkowany jest przez firmę Pyonghwa Motors i sprzedawany pod nazwą Ppeokugi. W innych azjatyckich krajach (np. w Singapurze) znany jako Fiat Panorama.

Komentarze redakcji

Powagosław: Bardzo zgrabny, bardzo proporcjonalny, po prostu ładny. Trudno uwierzyć, jak bardzo zmienił się ten samochód. Doblo pokazuje, że bycie kombivanem to żadna wymówka – kombivan ten może być atrakcyjnym atutem.
Luzacjusz: Jak mawiał klasyk, doblo jest po to, by zło nim zwyciężać. Nie jest Doblo jeszcze dobrem samym w sobie, nie wiem, czy kiedykolwiek będzie (hej, to przecież dostawczak), ale są auta w tej klasie powabne niczym jesienna plucha w Łomży. W tej kategorii Doblo zwycięża.

Doblo III/IV

W czasach, gdy samochody kupuje się przede wszystkim po to, by dobrze w nich wyglądać, podążać za trendami i wzbudzać zazdrość u sąsiadów, nadal jest miejsce dla tych aut, które mają po pierwsze służyć, a dopiero po drugie się podobać. I właśnie takim pojazdem jest Fiat Doblo - prostym, praktycznym i racjonalnym. Na szczęście mimo swej pragmatycznej natury włoski model nie wygląda brzydko. Wręcz przeciwnie - to jedno z najładniejszych aut w klasie.

Pozytywnych doznań dostarcza również wnętrze. Jest nie tylko ładnie wystylizowane, ale zostało też wykonane z porządnych plastików, które choć są twarde, dzięki niezłej jakości i atrakcyjnej kolorystyce nie sprawiają wrażenia tandetnych. Świetnie zaprojektowane okazuje się miejsce pracy kierowcy - jest czytelne, przejrzyste i banalnie proste w obsłudze, a na dodatek oferuje wygodną pozycję za “kółkiem” i znakomitą widoczność we wszystkich kierunkach.

Jeśli potrzebujecie samochodu, który kompaktowe rozmiary zewnętrzne łączyłby z maksymalną ilością miejsca w środku, to trafiliście w dziesiątkę. Doblo wręcz szokuje obszernością wnętrza, łącząc niezwykle przestronny przedział pasażerski z ogromnym bagażnikiem. Jest także niesamowicie wszechstronne, bo w jednej chwili może być 7-miejscowym kompanem rodziny, by w drugiej stać się pojemnym dostawczakiem. Cieszą funkcjonalne schowki rozlokowane w różnych miejscach kabiny, martwią z kolei niezbyt wygodne tylne siedzenia.

Kombivany już dawno przestały prowadzić się jak toporne woły robocze, lecz nadal zachowują się nerwowo przy jeździe bez obciążenia. Bohater naszego opisu nie ma jednak tego problemu, bo dzięki zaawansowanej konstrukcji zawieszenia sprawnie pokonuje zakręty i komfortowo resoruje nierówności niezależnie od warunków. Trzeba natomiast pamiętać, że z racji wysokiego i mało opływowego nadwozia nie przepada za szybką jazdą i mocnymi podmuchami wiatru.

Fiat Doblo to jedna z najlepszych propozycji w swojej klasie, a jej uniwersalny charakter przekłada się na szerokie grono potencjalnych odbiorców. Przeszkodą w zakupie może być użytkowy wizerunek modelu, ale na pewno nie cena - ta została bowiem rozsądnie skalkulowana, także na tle ofert bezpośredniej konkurencji. Nie każdego usatysfakcjonuje natomiast wyposażenie, ustępujące dostępnością nowoczesnych gadżetów autom typowo osobowym.

Doblo I/II

Na nadwoziu Fiata Doblo I. generacji trudno zawiesić oko - kombivany to z zasady auta o nikłej atrakcyjności wizualnej i nie inaczej jest w przypadku opisywanego modelu. Znacznie istotniejsze są w autach tej klasy możliwości przewozowe, a akurat w tej kategorii włoska propozycja ma się czym pochwalić - kufer okazuje się po prostu przeogromny. Do wykorzystania przez rodziny, samochód zachęca dużą ilością miejsca dla pasażerów (nawet siedmiu) i bogactwem schowków, zniechęca z kolei topornymi plastikami, które skutecznie informują o użytkowym charakterze konstrukcji.

Spośród jednostek napędowych montowanych w Doblo zdecydowanie najlepsza jest ta oznaczona symbolem 1.9 JTD - jest dynamiczna, zużywa niewielkie ilości oleju napędowego, a przy tym okazuje się trwała. Jeszcze wytrzymalszy jest starszy diesel 1.9 bez turbodoładowania, ale to typ bardzo, bardzo powolny. Wśród "benzyniaków" uwagę warto zwrócić na 1,2-litrowy motor w wersji 16V. Zawieszenie zostało podporządkowane wytrzymałości, przez co oferuje raczej mizerny komfort jazdy.

Projektując swojego kombivana, Fiat postawił na maksymalne uproszczenie jego konstrukcji - stąd nieskomplikowane podzespoły mechaniczne, minimum elektroniki oraz skromne wyposażenie. Właśnie to - w połączeniu z całkiem solidną budową - zapewnia użytkownikom Doblo w miarę bezproblemową eksploatację. Unikać należy jedynie egzemplarzy z awaryjnymi silnikami 1.6 i 1.3 JTD oraz aut traktowanych jako nisko-budżetowe "woły robocze". Co prawda w aucie dość często psują się elementy elektryczne, klamki czy zamki, ale to drobiazgi.

Dane techniczne Fiat Doblo

Silniki

Moc silników 63-135 KM

Poj. silników 1 242-1 956 cm3

Prędkość maks. 141-179 km/h

Przyspieszenia 0-100 11,3-20,9 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Fiat Doblo

Średnia ocena modelu

na podstawie 276 opinii

3.95

Średnia dla segmentu: Dostawcze 3.83

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Widoczność

+ Ergonomia

Wady

- Drobne usterki

- Wentylacja i ogrzewanie

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (81%)
NIE (19%)

Wybrane oceny kierowców Fiat Doblo

KONKLUZJA: Jest bardzo duży postęp w stosunku do drugiej generacji. Stworzono zupełnie nowy, bardzo przyjazny użytkownikowi dobrze zaprojektowany samochód. Doblak może ... więcejnie jest tak ładny i porywający, jak Alfa Romeo, czy szybki, jak Ferrari, bo to w końcu dostawczak, ale jest przyjemny dla oka znaczniej niż bełkot Partner do interesów, cytryna z Berlina lub wieśwagen Caddyceusz. Nie przypomina absolutnie tepsowskiego furgona doblo II generacji. NO I JEST WYGODNY NA TRASĘ, jak osobówka. ukryj
dodano 21.10.2012 przez
Bardzo dobre auto może jakością nie jest super jeszcze w fiacie, ale nadrabia resztą silnik rewelacja tego auta,dobre prowadzenie i ... więcejskuteczne hamulce. ukryj
dodano 28.06.2011 przez
Ogolnie naprawde fajne auto jezeli ktos szuka auta z duza przestrzenia dla pasazerow i ogromnym bagaznikiem polecam!
dodano 12.01.2011 przez
samochód bardzo wygodny długie trasy z nie są tak uciążliwe jak w (osobowych vanach). bogate wyposażenie seryjne, brak usterek ... więceji dobry silnik na razie pozytywnie mnie zaskakują. Ja polecam silnik 2l gdyż widzę b. dużą różnicę z 1.6 (zawieszenie też jest mocniejsze w tej wersji) ukryj
dodano 28.11.2012 przez
Zobacz oceny Fiat Doblo Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Fiat Doblo

Pb
4,97 - 11,50
Na podstawie 39 raportów spalania
ON
4,80 - 9,27
Na podstawie 200 raportów spalania
LPG
4,77 - 11,17
Na podstawie 25 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Fiat Doblo

Dla tych co dotrwali. Auto waży 1510kg, to o prawie 200 więcej niż poprzedni model(1330). Aby przemieścić z punktu A ... więcejdo punktu B przedmiot o masie 200kg większej należy dostarczyć więcej energii, powie fizyk, ale to nieprawda. PLUSY: 1.Nowy Fiat Doblo stawia powietrzu mniejszy opór, praktycznie do prędkości 90km/h zużycie paliwa oscyluje w granicach 5,8-6,4 litra (70km/h eco-drive da 5,5l) 2.W zakresie od 90-140km/h nie przekracza 8l/100km 3.Cztery osoby + ładunek daje 7,5 litra w jeżdzie mieszanej (6,4l/100 pusty samochód na mieście) 4.Auto pod pełnym ładunkiem (850kg) i z dodatkową przyczepą (650kg) na trasie spala średnio 8l/100km, mając pusty powrót. W ramach eksperymentu na trasie 100km z ładunkiem i pusty powrót 100km potrafiłem zejść do 6,8 litra używając funkcji eco-drive TomTom. Natomiast jak leciałem, jako spóźniony świadek na ślub kościelny 250 km od domu wyszło 10,4 litra i to jest rekord aktualny. SA TO BARDZO DOBRE WYNIKI. 5. Okazuje się, że w ASO można też go bardzo tanio naprawić, np za lakierowanie połowy bocznych drzwi przesuwnych 350zł, wymiana klocków - robocizna 45zł WARTO SPYTAĆ O KOSZTY ZANIM POSZUKASZ RZEMIEŚLNIKA. 6.Jest sporo już zamienników, są używki dostępne. MINUSY: 1.Na cenę przeglądów wpływa wzięta z kosmosu cena oleju Selenia-Fiat, ale zgodnie z nowym prawem konsumenckim możesz przywieźć ze sobą olej tej samej klasy do serwisu, podobnie, jak filtry i zaczyna być tanio. KONKLUZJA: Najlepszy w tym segmencie rynku. ukryj
dodano 21.10.2012 przez
Spalanie jest rzeczywiste i dotyczy gazu. Auto waży 1700kg, silnik jest mały mimo, że najmocniejszy, ale wspomaga go skrzynia 6tka, ... więcejwięc nie jest najgorzej. Najmniejsze zużycie to jazda w okolicach 90-100km - wówczas można zejść do ok 9,0, ale jak już jedziesz i wyprzedzasz to na każdym takim rajdzie komputer pokazuje ok 25,0 -więc średnio wychodzi 10,0. Na autostradzie- no nie jest to opływowy niski samochód, więc jadąc 130-150 pali tak jak w mieście 12,0. Jedno jest pewne, że jadąc 130km/h pasażerowie nie odczuwają prędkości, bo jedzie się jak w autobusie. Auto ekonomiczne, bo diesel w zakupie był droższy o 10000zł, czyli musze przejechać ok 21000km by dopiero zakup się wyrównał. A diesel nawet paląc 6,5l x 5,30zł=34,50 za 100km, a ten 12,5 x 2,50 = 31,5, a w trasie to nawet 25,00zł. Wniosek przy każdym 1000km mam jeszcze dodatkowe 100km w porównaniu do diesla. Jeśli ktoś myśli, że do diesla kupi lewą ropę - to życzę powodzenia. Serwis takiej usterki silnika na pewno nie uzna za naprawę gwarancyjną. Poprzedni Citroen (też osobowy dostawczak) palił bardzo podobnie, a zimą nawet znacznie więcej, ale miał silnik 1,8. Auto kupiłem z fabrycznym gazem, niestety w Łodzi w ASO nie potrafią tego dobrze regulować - robili już to 3 razy. W benzynie turbina jest zwykła, bez zmiany geometrii łopatek, więc chyba jednak troszke bardziej żywotna ukryj
dodano 15.03.2014 przez
Witam. Zacznę od tego, że jeżdżę Doblo II cargo od nowości (obecnie 101tyś) dzień w dzień, zawodowo, tak więc temat ... więcejspalania nie jest mi obcy. No i cóż... czas na chwilę rozczarowania. Silnik 1,4 benzyna to zdecydowanie za mało jak na auto o masie 1200kg + załadunek. Spalanie oczywiście zależy od stylu jazdy. Przy eko jeździe spalanie w mieście to 7,8 - 8l. Bieg wrzucamy przy max 2800 rpm co sprawia, że ze świateł ruszasz ostatni, a ci za tobą tylko patrzą jakby cie tu wyprzedzić. Jeżeli zdecydujemy się na bardziej żwawą jazdę no to 9l pochłania lekko. Moi koledzy z pracy nie mogli zejść poniżej 9,5l. W trasie też bywa różnie. Mój rekord to 5,8l (trasa: Warszawa - Lublin - Rzeszów - Krosno - Warszawa). Jednak cała trasa we mgle i jechało się 80 - 100km/h czyli tak jak ten samochód lubi. W innych trasach (Warszawa - Kraków - Warszawa) przy ładnej pogodzie i prędkości 130km/h no to 9l połyka. Prędkość max to 160km/h, ale silnik mało co z ramy nie wyskoczy. Podsumowując stosunek osiągów do spalania jest kiepski. ukryj
dodano 08.04.2011 przez
silnik 2.0 135KM po tuningu na 170KM, spalanie 60% trasa 40% miasto przy normalnym użytkowaniu ale i bez dziadowania auto ... więcejspala średnio 5,8 litra na 100km, maksymalne spalanie jakie osiągnąłem to 6,8 litra było to przy długiej jeździe z przyczepą i łącznym ładunkiem 1,1 tony. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego silnika i nie wiem jakim sposobem ktos spalił tym autem 12 litrów!! Po tuningu silnik jest badziej żywy i elastyczny, bardzo dobrze przysipiesza już od 1500 obr/min. Auto przed tuningiem paliło wiecej tak do 0.5 listy więcej. Długich tras po autostradach nie miałem więc w tej kwestii sie nie wypowiadam. To na prawde udany silnik jest mocny i oszczędny. Jeździłem też doblo z silnikiem 1,6 105koni i powiem że w stosunku do silnika 2.0 to jest przepaść. ukryj
dodano 10.08.2012 przez
To są pierwsze wyniki dla fiacika, funkiel nówki jechanej z 0 km ;) na przestrzeni 500km. Przy jeżdzie autostradowej średnio ... więcej125 - 135 km / h autko rzadko schodzi poniżej 12l, przy włącząnej klimatyzacji. komfort jazdy przyzwoity pomimo dość kanciastej budowy auta. Przy jeździe miejskiej podbne wyniki jak na autostradzie. O minimalnym spalaniu trudno coś konkretnego powiedzieć gdyż nie da się nim jechać poniżej 100 :) Zaskoczeniem dla mnie są bardzo "krótkie" biegi I - III i silnik ten wręcz zachęca do spokojnej jazdy na IV i V biegu, na tych biegach jest bardzo elastyczny. W górkach, niestety tylko IV daje radę uciągnąć autko. Optymalna prędkość dla ekonomicznej jazdy to 80 - 90 km /h... ukryj
dodano 22.06.2008 przez
Zobacz raporty spalania Fiat Doblo Dodaj raport spalania

Publikacje o Fiat Doblo

Przeczytaj pozostałe 10 publikacje o Fiat Doblo

Generacje Fiat Doblo

2015 - teraz
2009 - teraz
2006 - teraz
2000 - 2006

Nowe Fiat Doblo

nowe Fiat Doblo
Fiat Doblo
ceny od 52 100 zł do 83 900

Fiat Doblo III Van 1.6 Multijet 16v 105KM od 2010

w pakiecie Dynamic

w cenie katalogowej brutto

65 100 zł

Wyposażenie standardowe
Homologacja Euro 5 (i filtr cząstek stałych DPF dla silników Diesla) dla wersji z homologacją osobową i dla silnika 2.0 Multijet
Dodatkowe lewe drzwi boczne przesuwne
Drzwi boczne przesuwne po stronie pasażera
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 25 oferty Fiat Doblo

Dealerzy Fiat

PARTNER J.Pączyński, W.Puczka S.J.

Fiat Partner Bytom

śląskie, Bytom, Strzelców Bytomskich 40B

Więcej

AUTO SERVIS

AUTO SERVIS MICHAŁ BOROŃ Fiat Nowy Targ

małopolskie, Nowy Targ, Krakowska 3

Więcej

GANINEX GAZDA GROUP

GANINEX GAZDA GROUP Fiat Pszczyna

śląskie, Pszczyna, Bielska 31C

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Fiat Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 60A

Więcej

MOTO SOWA

MOTO SOWA Wojciech Sowa

małopolskie, Nowy Sącz, Wielopole 140

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Fiat Doblo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

752

Przejechany dystans

120 911 zł

Zatankowanego paliwa

25 572 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

44

Wydanych pieniędzy

20 891 zł

Średnie wydatki na auto

870 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

86

Wydanych pieniędzy

23 921 zł

Średnie wydatki na auto

997 zł

ZOBACZ 24 dzienniki kosztów Fiat Doblo Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Fiat Doblo

Liczba wpisów: 14
komentarzy(3)
komentarzy(3)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Fiat Doblo dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Fiat Doblo

Liczba wpisów: 8
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Fiat Doblo Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Fiat Doblo

Liczba wpisów: 4
Witam wszystkich uzytkownikow fiata doblo cargo z silnikiem diesel i benzyna, stoje przed wazna decyzja wlasciwego wybou, mam zamiar kupic ... więcejponownie doblo CARGO MAXI i zastanawiam sie nad dieslem 1.3 90KM, oraz nad benz 1,4 95KM + zalozenie sekwencyjnej inst. gazu. Poniewaz zalezy mi na nizszych kosztach eksploatacji wiec tu stawiam na gaz, obawiam sie jednak czy ta jednostka benz z gazem nie bedzie za slaba do stale zaladowanego auta okolo 500kg ladunku, obawiam sie tez wszelkich regulacji i dostrojen tej instalacji przez okres uzotkowania samochodu, okolo 4 lat. Prosze o porade. Z gory dziekuje ukryj
dodano 25.04.2011 przez
Instalacja chodzi od samego początku bardzo dobrze. Miałem z początku obawy, bo silnik przy przebiegu 130 tys. km spalał już ... więcej0,4l oleju/1000km i nie miał wzorowej kompresji. Jak narazie niemam z instacją jakichkolwiek problemów. Różnica w osiągach na benzynie i na gazie jest niezauważalna. Spalanie średnie miasto-trasa wynosi 9,5l/100km LPG. Średnio w trasie 8,5l LPG. Minimalne spalanie gazu w trasie jakie udało mi się uzyskać to 7,5 l przy spokojnej i równej jeździe z prędkością 90km/h. ukryj
dodano 23.07.2010 przez
Silnik pracuje doskonale na gazie różnica całkowicie nie odczuwalna
dodano 05.08.2015 przez
Długo czekałem na samochód , a teraz tylko jadę i tankuję gaz.
dodano 22.07.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Doblo